ministeri

qdcvevedf

Ihmettelen kuka keksi hankkia ministerin Lahden nuorteniltaan.
Jos ei ole ongelmia niin niitä pitää etsiä.

51

433

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokoomus..

oliko se paavo arhinmäki?

• P. Paavalin Epistola Roomalaisille 13
      1. Jokainen olkoon esivallalle, jolla valta on, alamainen; sillä ei esivalta ole muutoin kuin Jumalalta: ne vallat, jotka ovat, Jumalalta ne säädetyt ovat.
      2. Sentähden jokainen, joka itsensä esivaltaa vastaan asettaa, se on Jumalan säätyä vastaan; mutta ne, jotka vastaan ovat, saavat tuomion päällensä.
      3. Sillä ne, jotka vallan päällä ovat, ei ole hyvintekiöille, vaan pahoille pelvoksi. Ellet tahdo esivaltaa peljätä, niin tee hyvää, ja sinä saat häneltä kiitoksen.
      4. Sillä hän on Jumalan palvelia sinun hyväkses. Vaan jos sinä pahaa teet, niin pelkää; sillä ei hän miekkaa hukkaan kanna; sillä hän on Jumalan palvelia ja kostaja sille rangaistukseksi, joka pahaa tekee.
      5. Sentähden tulee alamainen olla, ei ainoastaan vihan tähden, vaan myös omantunnon tähden.
      6. Sillä sentähden te myös veron maksatte; sillä he ovat Jumalan palveliat, joiden senkaltaisista tulee lukua pitää.

• v.d-ww

Vai niin!!!
        No mistä alkaen sen saatanaa palvelevaksi itse itsensä tunnustanut rikollinen Paavali on Jumalan oikeudet saanut???

Jeesus ei ole rikollisen kristinuskon seurakuntien perustaja vaikka niin uskotaan/väitetään.
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Paavalin_kirjeet
        "Apostoli Paavali oli ensimmäisen kristillisen sukupolven merkittävin uskonoppinut. Hän julisti evankeliumia ja perusti seurakuntia kolmen vuosikymmenen ajan Rooman valtakunnan itäosiin."

Paavali osoitti myös teoillaan ettei ole Jeesuksen oppien seuraaja vaan Jeesuksen vihaaja joka mm. tapatti perustamalleen kristinuskolle ensimmäisen marttyyrin joka oli leskiä ja köyhiä auttava Jumalallisuuden sielullisuuden omaava mies:
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Pyhä_Stefanos

Paavali, toisin kuin häntä rakastavat uskovaiset, tunnusti herrakseen saatanan josta Paavali halusi erota mutta ei koskaan päässyt eroon vaan kuoli perustamansa rikollisen kristinuskon herran ja sen enkeleiden orjana:
        2 Korinttolaiskirje 12:
        7 Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
        8 Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta.

Meidän tulee Paavalista kirjoitellen muistaa myös se, ettei Paavali ollut Jeesuksen opetuslapsi vaan itse itsensä sellaiseksi nimittänyt eksyttäjä joka vainosi ja tapatti Jeesuksen seuraajia:
        1.Korinttolaiskirje:
        15:9 Sillä minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa.

Ja tiedämme myös, että Pietari on aito Jeesuksen opetuslapsi joka varoitti meitä Paavalin opeista ja ilmoitti myös, että Paavali toimi omaksi kadotuksekseen... kuten myös Paavali itse on herraansa rukoillen osoittanut.

• v,.d-ee-

Jumalan Lain mukaan ketään ei ole vapautettu Lain noudattamisesta!
        SIIS ESIVALTAA KOSKEE SAMA LAKI KUIN KAIKKI MUITAKIN!

Ellei niin olisi, niin meidän pitäisi hyväksyä Stalinin, Hitlerin, Husseinen jne rikollisten esivaltojen rikokset Jumalan tahtona JA NIIN EI OLE!

Ja Paavali oli saatanaa palveleva rikollinen, itse sen raamatussa tunnustaneena!

• paholaisuus

Oliko lupa kysytty lapista?

• ministeriyys

Herää kysymys: Muutamia vuosia sitten eräällä paikkakunnalla hämeessä nuortenillassa oli puhujaksi pyydetty taustaltaan es.les. pappia.
      Siitähän se haloo nousi muutamien lähetysmiesten taholta....hyvä ettei viralta pantu puhujia.
      samat miehetkö suuressa viisaudessaan ministerin sinne on haalinut.
      Voi tätä peen. nuolentaa....

• Domingo1

Oli tosi hienoa että uskalsivat rikkoa rajoja ja kutsua PRäsäsen puhumaan nuorille. Lisää tällaista!!!

• hubander

Se oli hyväveto= Päivi Räsänen on tervejärkinen, nopeaälyinen, laajakatseinen ja johdonmukainen kaikissa toimissaan.

Eihän usko ei rajaudu lestadiolaisuuteen vaan on universaalijuttu.

• teu.

Ja mitä se sulle haisee aloittaja .. Minä kyllä tiedän muutensano
      Sinulla on aloittaja kapinahenkee Paavalia kohti , ja siksi mieluusti
      sanonkin että Lue Raamattua enemmän ,ja opi jumalan asiaa ,
      ei örvelön.

• Paikan päällä ollut

Upean, koskettavan ja raamatunmukaisen puheen piti ministeri! Hienoa, lisää tällaista rohkeutta liikkeen piiriin!

• bb.d-ww

kuinka paljon pitää raamattua lukea, että löytää tämän väitteesis raamatusta Jeesuksen Oman Sanan tietona???
        "teuta: Uskosa 11.4.2011 12:15
        TÄSSÄ KERROTTU SYNTIEN ANTEEKSI SAANTI :
        On jokin asteen ero , siitä mitä Jeesus on luvannut ja
        se oli Murhan synninkin anteeksi antamisessa . Varmsti
        voidaan määritellä , niin kuin joku jo sanoitikin , nämä
        raiskaukset oli heti murhan jälkeen , Kuinka nyt sanotaan
        kun murhan synnin saisi myös henkilökohtaisia syntejä
        saada anteeksi . Älkää kinatko epätietoisina asioista jota
        örvelö ja savon ukko ette tiedä ja nyt on tullut(ei tuomari )"

Ellei tuota ole raamatussa Jeesuksen Omalla Sanalla niin ketä rikollisen kristinuskon lahkoissa, lestadiolaisuudessakin palvellaan???

• pahemmasta päästä
        Paikan päällä ollut kirjoitti:

Upean, koskettavan ja raamatunmukaisen puheen piti ministeri! Hienoa, lisää tällaista rohkeutta liikkeen piiriin!

Miksi liikkeen sisältä ei naiset kelpaa puhumaan?

Kuka päättää puhujat Juhannuksena lahdessa??
        Oliko huivi päässä,entäs oliko hiuksia leikattu,mites meikki?
        Kuka meikäläisistä naisista pääsee ton näkösenä puhumaan lahdessa??

• Päiviä äänestänyt :)
        pahemmasta päästä kirjoitti:

Miksi liikkeen sisältä ei naiset kelpaa puhumaan?

Kuka päättää puhujat Juhannuksena lahdessa??
        Oliko huivi päässä,entäs oliko hiuksia leikattu,mites meikki?
        Kuka meikäläisistä naisista pääsee ton näkösenä puhumaan lahdessa??

No jos pääset ministeriksi asti niin ehkä sitten sinäkin, jos olet nainen siis.

Näössä ei kai mitään vikaa ollut...? En ollut paikalla.

P.S. Lue vihneen kommentti tästä ketjusta 24.6. klo 17.31

• teu.

Jumalaa ja Jeesusta Krisrusta , ei kristillisyyttä koska
      se ei palvele Heitä ja palvelle pahaa. sitä ei örvelö osaa
      vaan hemputtaa kaikkia muita, aivan solkenaan ymmärtä- mättömyyttään , koska ei se tule Lukujen määräsyä ,vaan
      että ymmärtää minkä lukee. Ja osaa laittaa järjestykseen
      mihin , ja milloin , koska ja kuinka paljon ..

• . v.dE-,

sinä se jaksat Jeesusta pilkata ja syyttää kaikesta "Krisrusta" palvelevana lestadiolaisena ateistipiruna!

• juhailpo

En tiedä kuka keksi, mutta oli Jumalan työtä. Nuorten on hyvä nähdä että Jeesukseen uskovia kristittyjä on muuallakin kun liikkeen sisällä ja ulkomuotoon ei ole syytä tuijottaa. Kiitos Herralle niistä sanoista joita Hän antoi suurelle nuorten joukolle uskonsisareni Päivin kautta.

• sesiiitä

Voita kullanhuuhdontaloma Lappiin

• teu.
        sesiiitä kirjoitti:

Voita kullanhuuhdontaloma Lappiin

Olen siellä käynyt , mutta en ole valtaukselle päässyt.. vielä..

• b.f.-ee

herra mainitseminen Jumalaan ja Jeesuksen Nimeen liitettynä on Jumalan ja Jeesuksen pilkkaamista. Jumalan ja Jeesuksen asettaminen pedofiili pappien, kirkko herrojen jne kaltaisiksi on törkeää Jumalan ja Jeesuksen pilkkaamista ja ivaamista.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Herra
        Herra on suomen kielessä esiintyvä saksalaisperäinen lainasana, jota keskiajalla käytettiin ritareiden ja pappien arvonimenä.
        Sittemmin (1800-luvun lopulla) herra-sanan merkitys on laajentunut tarkoittamaan mitä tahansa arvostettua tai vaikutusvaltaista miespuolista henkilöä, tai yksinkertaisesti aikuista miespuolista henkilöä.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Herra
        Herra on suomen kielessä esiintyvä saksalaisperäinen lainasana, jota keskiajalla käytettiin ritareiden ja pappien arvonimenä.

(Suomessakin, ainakin vielä 1970 käytettiin Herra xx kun esim. valtion virastot lhettu postia... Myös yksityisissä kirjeissä etenkin vanhempi sukupolvi käytti sitä.
        Kutsumalla Jumalaa tai/ja Jeesusta herraksi niin se on Heidän pilkkaamista; Heidän asettamistä "Matti Meikäkäisen," kirkkoherran, maaherran jne asemaan ja jokainen IHMINEN tietää että Jumala ja Jeesus on HUOMATTAVASTI KORKEAMMALLA TASOLLA.)

HERR A < > A ERRHE tarkoittaa "Jumalan erehdys/virhe". Sitä titteliä ei tunneta Sielujen Valtakunnassa. Taivasten Valtakuntaa ei nimittäin ole (Tuomaan Evankeliumi) vaan oikeaoppisesti on Sielujen Valtakunta. Piru osoittelee taivaalle missä ei ole mitään, ja tyhmä uskoo näkevänsä jotain vaikkei siellä mitään ole.

2. Moos. 15:3 "Herra on sotamies; Herra on hänen nimensä."
        Kuka tuo hän on? Oliskohan itse saatana.

Toisessa raamatussani sama asia on näin:
        3.Herra on soturi, Jahve on hänen nimensä.

Satanisti: "Minä olen herra."
        Saatananpalvoja: "saatana on herra."

Jumala on Jumala
        Jeesus on Jeesus
        Pyhän Henki on Pyhä Henki

herra on herra epäjumala jonka ensimmäistä käskyä ei ole raamatussa.
        herra kieltää itseensä uskovia palvelemasta muita kuin häntä jumalana.
        herra Luder/Lutherin katekismus; epäjumalan ensimmäinen käsky:
        "Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia."

herran mielestä häneen uskovat ovat sieluttomia kuin elukat, järjettömiä ja ymmärtämättömiä ihmisten laille niinkuin elukat yleensä:
        Uskon tunnustus: http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Meillä ei ole järkeä. Meillä ei ole ymmärrystä. Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia. Olemme syntisiä (mielenvikaisia ja/tai rikollisia ja/tai alempiarvoisia).'

Raamattu on paha opettaja väärennettynä ja katekismus vielä pahempi....

• asioista perillä

Kysykää ymmärtäväisemmiltänne, älkääkä täällä nolatko itseänne. Käynnillä oli ihan oikeat tarkoituksensa, mutta en niitä ala tässä teille selventämään. Osana yhteiskuntaa jokainen yhdistys joutuu muuttuvassa maailmassa huolehtimaan myös velvoitteistaan ja toimintaedellytyksistään.

• ?

Jokainen yhdistys voisi sitten kai myös osana yhteiskuntaa tiedottaa jäsenistölleen, millaisia tarkoituksia niillä on, kun huolehtivat velvoitteistaan ja toimintaedellytyksistään.

Ettei jäsenistön tarvitsisi arvuutella ja etsiä "ymmärtäväisiään", jotka sitten jokaiselle erikseen näitä selvittelevät (jos selvittelevät!).

On ihme, jos eivät kaikenlaiset jutut ja juorut ala sinkoilla siellä ja täällä, kun seurakunta elää pussissa eikä tiedä mitään. Noh, ehkä tässä pätee sama totuus kuin politiikassakin; eivät ne (kansalaiset/seurakuntalaiset) kuitenkaan mitään ymmärrä. Äänestävätkin väärin...

• !!
        ? kirjoitti:

Jokainen yhdistys voisi sitten kai myös osana yhteiskuntaa tiedottaa jäsenistölleen, millaisia tarkoituksia niillä on, kun huolehtivat velvoitteistaan ja toimintaedellytyksistään.

Ettei jäsenistön tarvitsisi arvuutella ja etsiä "ymmärtäväisiään", jotka sitten jokaiselle erikseen näitä selvittelevät (jos selvittelevät!).

On ihme, jos eivät kaikenlaiset jutut ja juorut ala sinkoilla siellä ja täällä, kun seurakunta elää pussissa eikä tiedä mitään. Noh, ehkä tässä pätee sama totuus kuin politiikassakin; eivät ne (kansalaiset/seurakuntalaiset) kuitenkaan mitään ymmärrä. Äänestävätkin väärin...

seurakunnat ovat yhteisöjä, joissa rannallaruikuttajat, takana marisijat ja netissäkirjoittelijat tekevät vain hallaa. Jos ei senvertaa ole aktiivisuutta osallistua toimintaan, että olisi asioista perillä ja ihmisten kanssa oikeassa kanssakäymisessä, niin mitä silloin kaikella nippelitidolla tekeekään?

• #
        !! kirjoitti:

seurakunnat ovat yhteisöjä, joissa rannallaruikuttajat, takana marisijat ja netissäkirjoittelijat tekevät vain hallaa. Jos ei senvertaa ole aktiivisuutta osallistua toimintaan, että olisi asioista perillä ja ihmisten kanssa oikeassa kanssakäymisessä, niin mitä silloin kaikella nippelitidolla tekeekään?

Tarkottaako tämä sitä, ettei mitään kerrota ulkopuolisille, tai vähän syrjässä oleville?
        Pitäisikö kaikkien vain kulkea perässä mistäään mitään tietämättä.

Tulipa harvinaisen ylhäältä ja keskeltä seurakuntaa,

Mitä salaista seurakunnassa yleensä pitäisi olla?

• d-,mlk
        # kirjoitti:

Tarkottaako tämä sitä, ettei mitään kerrota ulkopuolisille, tai vähän syrjässä oleville?

Rikollisilla on usein salattavaa, mm. salarippi rikollisuus kukoistaa rikollisen lahkon rikollisia Lakeja vastaan suojaavana rikollisuutena.

• #
        # kirjoitti:

Minusta on ällistyttävää, että toisaalta ei julkisesti oikaista, jos kuulijat saavat sellaisen käsityksen, että jossain vaiheessa naisilla ei ole mitään asiaa seuroihin, ellei laita sopivan ajan sisällä huivia päähän.

Toisaalta otetaan nuorten iltaan puhumaan myös varmasti aito kristitty, ulkoppuolinen, ilman huivia.

Kuinka kauan olisi sellainen oikea aika kulkea ilman huivia? Ihan vaan nippelitietoa kyselen.

Onko seurakunta todella sitä mieltä, että tapoja pitää noudattaa, tai joutaa hel.vettiin.

• su
        # kirjoitti:

Minusta on ällistyttävää, että toisaalta ei julkisesti oikaista, jos kuulijat saavat sellaisen käsityksen, että jossain vaiheessa naisilla ei ole mitään asiaa seuroihin, ellei laita sopivan ajan sisällä huivia päähän.

Toisaalta otetaan nuorten iltaan puhumaan myös varmasti aito kristitty, ulkoppuolinen, ilman huivia.

Kuinka kauan olisi sellainen oikea aika kulkea ilman huivia? Ihan vaan nippelitietoa kyselen.

Onko seurakunta todella sitä mieltä, että tapoja pitää noudattaa, tai joutaa hel.vettiin.

Ei evl. seurakunta (oikea) kiellä mitä päälleen laittaa kirkkoon, mutta nämä siitä poikkeavat, jotka kyhnyttävät jostain syystä luterilaisen seurakunnan kyljessä omilla säännöillään.

Lahkolaisilla on vain ne säännöt sen vuoksi koska johto katsoo näin olevan Jumalalle hyväksi. Se on vähän samalla tavalla kuin muinoin neukuissa. Siellä johto otti kansana vastaa muurilla paksut yksinkertaiset pompat päällään, ja katsoi myös kansankin,pitääi pukeuduta samoin. Ei niin kuin viholliset länsimaalaiset. Kuitenkin johto, mälläsi yltäkylläisyydessä "muurien sisäpuolella huorineen ja muine herkkuineen"

• su
        su kirjoitti:

Ei evl. seurakunta (oikea) kiellä mitä päälleen laittaa kirkkoon, mutta nämä siitä poikkeavat, jotka kyhnyttävät jostain syystä luterilaisen seurakunnan kyljessä omilla säännöillään.

Lahkolaisilla on vain ne säännöt sen vuoksi koska johto katsoo näin olevan Jumalalle hyväksi. Se on vähän samalla tavalla kuin muinoin neukuissa. Siellä johto otti kansana vastaa muurilla paksut yksinkertaiset pompat päällään, ja katsoi myös kansankin,pitääi pukeuduta samoin. Ei niin kuin viholliset länsimaalaiset. Kuitenkin johto, mälläsi yltäkylläisyydessä "muurien sisäpuolella huorineen ja muine herkkuineen"

..jatkan vielä. Kirkko ja Kaupunki lehdessä Miikka Ruokonen kirjoitti oivan osuvasti: Lestadiolaisuus on repeämäksi kirkolle, eli skismaksi.

Tällaiset mielipiteet ovat yleisiä, varsinkin kun sosiaalinen media on paljastanut paljon sellaista tietämättömille ihmisille. Sellaista, joka on ollut lahkolaisuuden Jeesusverhon takan piilossa. Herätkää, te jotka nukutte. Nyt olisi aika todella herätä, oikeaan todellisuuteen.

• gfsggd

Tiedän hyvin käynnin rakoituksen ja tiedän mukana olevat tahot,
        Selittelyn makua, yleensä tullaista sanotaan lahjonnksi!!

• hurraa

TK,PL,JH,JR´ja Paavalis

• #

En nyt mitenkään halunnut politikoida, eikä minulla ole mitään Räsästä vastaan. Hyvä asia sinänsä.

Asiani oli pelkästään tämä, vaikka hiukan provosoin.
        Jos seuroissa aletaan karsia ihmisiä pukeutumisen perusteella, niin silloin pitäisi hälytyskellojen soida ja katsoa, mitä opetetaan ja mitä se aiheuttaa.

Voi näyttää pieneltä asialta, mutta siinä on aina kyse ihmisestä ja hänen elämästään.
        ja yhteisöstään ja voi johtaa pahimmassa tapauksessa hyvinkin traakiseen lopputulokseen.

• lestarouva
        # kirjoitti:

En nyt mitenkään halunnut politikoida, eikä minulla ole mitään Räsästä vastaan. Hyvä asia sinänsä.

Asiani oli pelkästään tämä, vaikka hiukan provosoin.
        Jos seuroissa aletaan karsia ihmisiä pukeutumisen perusteella, niin silloin pitäisi hälytyskellojen soida ja katsoa, mitä opetetaan ja mitä se aiheuttaa.

Voi näyttää pieneltä asialta, mutta siinä on aina kyse ihmisestä ja hänen elämästään.
        ja yhteisöstään ja voi johtaa pahimmassa tapauksessa hyvinkin traakiseen lopputulokseen.

Rauhoitu. Ikäni eli muutaman vuosikymmenen olen seuroissa käynyt. Kerrottakoon tässä panikoituneille (liikkeen ulkopuolisille?), että naisena olen aivan vapaasti saanut olla ilman huivia, hiukset auki, meikkiä naamassa ja korukin kaulassa. Koskaan ei ole kukaan edes lempeästi nuhdellut, saati helvetillä pelotellut, vaikka en todellakaan seinänvieriä kulje.

Ja itse asiaan, Räsänen oli kyllä hyvä veto! Vähän paremmin olisi kyllä voinut esitellä, mistä johtuen hän juuri nyt tuli meille puhumaan. Onneksi sentään toivotettiin lämpimästi tervetulleeksi.

• Päivi Resunen
        lestarouva kirjoitti:

Rauhoitu. Ikäni eli muutaman vuosikymmenen olen seuroissa käynyt. Kerrottakoon tässä panikoituneille (liikkeen ulkopuolisille?), että naisena olen aivan vapaasti saanut olla ilman huivia, hiukset auki, meikkiä naamassa ja korukin kaulassa. Koskaan ei ole kukaan edes lempeästi nuhdellut, saati helvetillä pelotellut, vaikka en todellakaan seinänvieriä kulje.

Ja itse asiaan, Räsänen oli kyllä hyvä veto! Vähän paremmin olisi kyllä voinut esitellä, mistä johtuen hän juuri nyt tuli meille puhumaan. Onneksi sentään toivotettiin lämpimästi tervetulleeksi.

Kerrottakoon tässä panikoituneille (liikkeen ulkopuolisille?), että naisena olen aivan vapaasti saanut olla ilman huivia, hiukset auki, meikkiä naamassa ja korukin kaulassa. Koskaan ei ole kukaan edes lempeästi nuhdellut, saati helvetillä pelotellut, vaikka en todellakaan seinänvieriä kulje.

Älä valehtele! Jos olet naisena esikoislaestadiolaisten seuroissa ilman liinaa, tukka auki, kaulakoruinesi ja sotamaalauksinasi, olet seinänvieriä kulkeva jumalton! Jos ei ääneen sanota, niin ainakin ajatellaan ja seläntakana puhutaan!

• Kaisamuari
        Päivi Resunen kirjoitti:

Kerrottakoon tässä panikoituneille (liikkeen ulkopuolisille?), että naisena olen aivan vapaasti saanut olla ilman huivia, hiukset auki, meikkiä naamassa ja korukin kaulassa. Koskaan ei ole kukaan edes lempeästi nuhdellut, saati helvetillä pelotellut, vaikka en todellakaan seinänvieriä kulje.

Älä valehtele! Jos olet naisena esikoislaestadiolaisten seuroissa ilman liinaa, tukka auki, kaulakoruinesi ja sotamaalauksinasi, olet seinänvieriä kulkeva jumalton! Jos ei ääneen sanota, niin ainakin ajatellaan ja seläntakana puhutaan!

ajatellaan ja seläntakana puhutaan. Niinpä niin, puhumalla voi hoitaa itseään, sehän helpottaa. Mutta pitääkö sitä nyt sitten tässä ruveta ahdistuneena kuvittelemaan, mitä missäkin seläntakana puhutaan: mitä töissä, kun en ole paikalla...varmaan puivat lestadiolaisuuttani moneenkin sävyyn...miksipä ei. Ja mitä vaikka siellä Tapparakadulla puhuvat keskenään ne, joiden mielestä oma valtaväestömäinen habitukseni ei sovi lessuuskovalle...varmaan puhuvat hekin vointiaan helpottaakseen ja käsityksiään vahvistaakseen. Pääasia on kuitenkin se, että on olemassa se ristityn vapaus elää niinkuin omatunto ilmoittaa, iloisena ja vapaana Jeesuksessa!

• teu.
        Kaisamuari kirjoitti:

ajatellaan ja seläntakana puhutaan. Niinpä niin, puhumalla voi hoitaa itseään, sehän helpottaa. Mutta pitääkö sitä nyt sitten tässä ruveta ahdistuneena kuvittelemaan, mitä missäkin seläntakana puhutaan: mitä töissä, kun en ole paikalla...varmaan puivat lestadiolaisuuttani moneenkin sävyyn...miksipä ei. Ja mitä vaikka siellä Tapparakadulla puhuvat keskenään ne, joiden mielestä oma valtaväestömäinen habitukseni ei sovi lessuuskovalle...varmaan puhuvat hekin vointiaan helpottaakseen ja käsityksiään vahvistaakseen. Pääasia on kuitenkin se, että on olemassa se ristityn vapaus elää niinkuin omatunto ilmoittaa, iloisena ja vapaana Jeesuksessa!

kaisamuori , olen kuullut että hän oli puhunut nuorille lääkärinä aportista .
        Ja kirstityn vaelluksesta , oikein hyvät aiheet ..

• #

!!
      3.7.2012 16:17 kirjoitti näin tuolla aiemmin:
      "seurakunnat ovat yhteisöjä, joissa rannallaruikuttajat, takana marisijat ja netissäkirjoittelijat tekevät vain hallaa. Jos ei senvertaa ole aktiivisuutta osallistua toimintaan, että olisi asioista perillä ja ihmisten kanssa oikeassa kanssakäymisessä, niin mitä silloin kaikella nippelitidolla tekeekään?"

Lestarouvan kanssa ollaan nyt samassa veneessä. : ) Tervetuloa, nyt tehdään hallaa, eikä olla tarpeeksi aktiivisia. Hyvä veto minustakin Räsäsen kutsuminen, mutta aika näyttää minkälaisesta motiivista se oli lähtöisin. Kun katselee aikaa taakse päin, niin melkoinen muutos. Ja sitten pääasiaan.

Jos nyt ajatellaan sellainen hypoteettinen tilanne, että sinulle tultaisiin sanomaan, ellet laita huivia päähän, niin et ole tervetullut enää. Paikan saat arvata. Jokainen reagoisi tilanteeseen tietysti omalla tavallaan, mutta olisiko se sinusta oikein ja mitä tekisit.

• Lestarouva

Hmmm... Olisi jännä tuommoinen hypoteettinen tilanne. En nimittäin millään keksi, kellä olisi mandaattia edes yrittää häätää seuroista. Eslest seurakunta kun on siitä jännä, että kukin määrittelee ihan itse kuuluuko siihen vai ei, joten dramaattiset eroamiset ja erottamiset ei oikein toimi. Voisin kuitenkin kuvitella, että joku huomauttaisi huivittomuudesta. Silloin reaktio riippuisi varmaan siitä, millaisella sävyllä huomautus tulisi. Tuskinpa seuroissa käymiseeni kuitenkaan vaikuttaisi.

• #
        Lestarouva kirjoitti:

Hmmm... Olisi jännä tuommoinen hypoteettinen tilanne. En nimittäin millään keksi, kellä olisi mandaattia edes yrittää häätää seuroista. Eslest seurakunta kun on siitä jännä, että kukin määrittelee ihan itse kuuluuko siihen vai ei, joten dramaattiset eroamiset ja erottamiset ei oikein toimi. Voisin kuitenkin kuvitella, että joku huomauttaisi huivittomuudesta. Silloin reaktio riippuisi varmaan siitä, millaisella sävyllä huomautus tulisi. Tuskinpa seuroissa käymiseeni kuitenkaan vaikuttaisi.

Kellään ei pitäisi olla sellaista mandaattia, enkä usko, että sitä on kellekään tarkoituksella annettu. Oikeudenhan voi tietysti ottaa, jos tuntee olevansa oikeassa ja omatunto pakottaa sanomaan jotain.

Tietysti jokainen määrittelee itse kuulumisensa, mutta millä perusteilla. Seurakun-
        nan pitäisi olla sellainen turvallinen paikka, jossa tiedetään kaikkien olevan yhtä syntisiä ja siinä mielessä tasa-arvoisia. Kellään ei pitäisi olla syytä erota.

Huivi päähän, tai ulos, hypoteettisesti. Koita kuvitella ei äänen painoja. Mitä siitä pitäisi ajatella? Minusta se kertoisi sanojan ahdistuksesta ja siitä, että sanoja on käsityksensä jostain saanut ja uskoisin sen käsityksen tulleen joko omasta pienestä piiristä, tai saanut käsityksensä jonkun puheesta.

No meillehän ei kuulu laittaa kenellekään aikatauluja jonkun huivin käytölle, enkä usko Jumalankaan vahtivan sitä miinuskirjan kanssa, mutta kuvittele itsesi siihen tilanteeseen, että joku sanoo sinulle noin.

Suhtautuu siihen muuten miten tahansa, niin se turvallinen seurakunta murenee.
        Voisin kuvitella, että sen jälkeen alkaisin katsella ihmisiä epäluuloisesti ja ajattelemaan, montako noista haluaisi sanoa tuon saman. Ovatko he edes uskovaisia. Pitääkö minun olla seurakunnassa, joka ei halua minun olevan täällä.

• Lestarouva
        # kirjoitti:

Kellään ei pitäisi olla sellaista mandaattia, enkä usko, että sitä on kellekään tarkoituksella annettu. Oikeudenhan voi tietysti ottaa, jos tuntee olevansa oikeassa ja omatunto pakottaa sanomaan jotain.

Tietysti jokainen määrittelee itse kuulumisensa, mutta millä perusteilla. Seurakun-
        nan pitäisi olla sellainen turvallinen paikka, jossa tiedetään kaikkien olevan yhtä syntisiä ja siinä mielessä tasa-arvoisia. Kellään ei pitäisi olla syytä erota.

Huivi päähän, tai ulos, hypoteettisesti. Koita kuvitella ei äänen painoja. Mitä siitä pitäisi ajatella? Minusta se kertoisi sanojan ahdistuksesta ja siitä, että sanoja on käsityksensä jostain saanut ja uskoisin sen käsityksen tulleen joko omasta pienestä piiristä, tai saanut käsityksensä jonkun puheesta.

No meillehän ei kuulu laittaa kenellekään aikatauluja jonkun huivin käytölle, enkä usko Jumalankaan vahtivan sitä miinuskirjan kanssa, mutta kuvittele itsesi siihen tilanteeseen, että joku sanoo sinulle noin.

Suhtautuu siihen muuten miten tahansa, niin se turvallinen seurakunta murenee.
        Voisin kuvitella, että sen jälkeen alkaisin katsella ihmisiä epäluuloisesti ja ajattelemaan, montako noista haluaisi sanoa tuon saman. Ovatko he edes uskovaisia. Pitääkö minun olla seurakunnassa, joka ei halua minun olevan täällä.

No mun mielestä jos joku yrittää sellaisen arvovallan ottaa että ulko-ovea alkaa näyttää, niin sillä heittää päästä. Riippuen siitä miten ressukka se on, tunnen myötätuntoa tai suutun. No, suutun joka tapauksessa.

Paras vastaus, joko vilpitön tai ihan hiukan pirullinen, on vastaavissa tapauksissa usein ystävälliseen sävyyn todettu "Kiitos kun kannat huolta, toivon että Pyhä Henki minullekin kirkastaa, jos tässä teen väärin". Ja askel eri suuntaan. Vänkäys on ihan turhaa.

Ehkä pointti tässäkin on se, että yhteisö kuin yhteisö, sinne pitää uida jotenkin sisään so. tutustua ihmisiin. Koen, että itsellä on paljon paljon rakkaita ihmisiä, jotka hyväksyy mut sellaisena kuin olen. Ei seurakuntaa kannata muutaman takakireän tyypin takia leimata.

Niin, Räsäsellä ei ollut huivia, kun sitä joku pohti.

• #
        Lestarouva kirjoitti:

No mun mielestä jos joku yrittää sellaisen arvovallan ottaa että ulko-ovea alkaa näyttää, niin sillä heittää päästä. Riippuen siitä miten ressukka se on, tunnen myötätuntoa tai suutun. No, suutun joka tapauksessa.

Paras vastaus, joko vilpitön tai ihan hiukan pirullinen, on vastaavissa tapauksissa usein ystävälliseen sävyyn todettu "Kiitos kun kannat huolta, toivon että Pyhä Henki minullekin kirkastaa, jos tässä teen väärin". Ja askel eri suuntaan. Vänkäys on ihan turhaa.

Ehkä pointti tässäkin on se, että yhteisö kuin yhteisö, sinne pitää uida jotenkin sisään so. tutustua ihmisiin. Koen, että itsellä on paljon paljon rakkaita ihmisiä, jotka hyväksyy mut sellaisena kuin olen. Ei seurakuntaa kannata muutaman takakireän tyypin takia leimata.

Niin, Räsäsellä ei ollut huivia, kun sitä joku pohti.

Tuossa naapurissa Vanhoillisten sivuilla on pahoja esimerkkejä, kun saman tapaisista asioista on tullut hoitokokousten arvoisia asioita ja ihmisiä on erotettu seurakunnasta. Sellainenkin tilanne voisi olla mahdollinen joskus. Valta turmelee ja ehdoton valta turmelee ehdottomasti.

Emmehän me haluaisi, että opetus ohjaisi ajattelemaan niin, että meidän pitäisi mennä vaatimaan ihmisiltä jotain pukukoodia, tai vastaavaa? Apostolitkin joutuivat tekemisiin eri kansallisuuksien kanssa, eikä tietääkseni heti vaadittu jotain määrättyä vaatetusta, eikä kohta, eikä koskaan.

Olen vilpittömästi iloinen, että sinulla on hyäksyviä ystäviä ympärillä. mutta olen ymmärtänyt ihmisten joutuneen tavallaan eristetyksi ja kohtaamaan tilanteen yksin. Silloin ei auta pitkätkääm uintiretket.

Jos vastaava tilanne sattuisi kohdalle ja loukkaantuisin niin pahasti, etten haluaisi olla niiden ihmisten kanssa missään tekemisissä, olemmehan vain ihmisiä, niin netin kautta olen löytänyt yhteisojä, joissa on aivan oikein ajattelevia ihmisiä, kuuluvat he mihin suuntaan tahansa.

Tietysi paras tilanne olisi, jos pysyisi omassa seurakunnassaan ja koittaisi vaikuttaa asioihin niin, ettei tarvitsisi kirjoitella täällä, eikä tulisi aihettakaan. Asiat kuitenkin yleensä tulevat ilmi.

• Pittääpä kysyvä

En ollu paikalla. Olikos Räsäsellä huivi päässä?

• #

Kyllähän Räsäsenkin mielipide olisi mukava saada, oli hänellä huivia, tai ei. Kiitoksia jo etukäteen. : ) Vaikka ei olekkaan kyse huvittavasta asiasta.

Uotellaan olisko Lestarouvalla sisäpiirin nais näkökulmaa.

• su

Tämä naisten pukeutumisäännöt uskonnollisissa tilaisuuksissa on perua tietysti itämailta. Sieltähän tämä islamistinen pukeutumissäännöt ovat.
      Tämä lestadiolaisten pukeutummishässäkkä, on vanhempien ihmisten ajattelua. Mielestäni joku nuorempi jos pukeutuu "asiallisesti" uskonsa tapaan, on mieluimmin sen tilaisuuden kunnioittamista, ehkä myös sen varalta, että ei katsottaisi nenänvartta pitkin.

Kyllähän nykynuoriso pukeutuu vapaasti myös tanssipaikoilla. Mutta kyllä se vain niin on, että nainen on nainen sielläkin hame päällä. Ja miehet suorissa housuissa ja siistissä paidassa. "puku ja ravattipakkoa" ei ole. Niin kuin 50-60 luvuilla. Ja 40 luvulla miehet pussihousuissa, jatsreissa ja ruutupusero päällä. Heh se oli sen ajan muotia se.

Pukeutumisella arvostetaan tilaisuutta. Itsenäisyypäivänä presidentin kutsuilla, frakit ja iltapuvut on poikaa. Näkee siellä myöskin joitakin erillaisia pukeutumisia, mutta sepä herättääkin huomioita, puolesta tai vastaan.

Se tahtoo olla kotonakin ainakin miesten kohdalta, että vaimo vaatii muutakin pukeutumista kuin persuksille valuvat verkkarit ja rypistynyt T-paita, vaikka ne ovatkin niin kotoisia miesten taholta. Se pukeutuminen on sillee, että se mikä tuntuu itseltään hyvältä, se näytttää toisilta pahalta.

Se sananlaskun mukaa, heikonnäköisessä repussa voi olla hyvätkin eväät.

• Sovjet Lest

Mitä sinulle kuuluu lestadioilaisten naisten pukeutuminen? Sinä vanha äijänkäppänä voit pukeutua vaikka juuttisäkkiin. Kaulaasi koristamaan voit solmion sijasta ripustaa vaikka hamppuköyden! Muista kiinnittää sen toinen pää omanvarhuskautesi temppelin kurkihirteen!

• #

Islamisteja ei voi tästä asiasta syyttää. Jo alkuseurakunnan apostolit joutuivat puuttumaan asiaan, kun seurakunnat alkoivat vaatia jäsenille samanlaisia ulkoisia tuntomerkkejä ja Islamisteja ei ollut olemassakaan ennen Muhamedia, joskus 600 luvun paikkeilla.

Ymmärrän tilaisuuden mukaisen pukeutumisen ja hyväksyn sen, mutta jos kynnys Jumalan sanan kuuloon pitäisi olla mahdollisimman matala ja halutaan jakaa sitä ehdoitta kaikille, kenelle se on mahdollista, niin kaikki tuon tapaiset rajoitukset ovat Jumalan sanan vastaisia. Sana tekee omaa työtään ja ihmisille jää vapaus valita itse seurakuntansa

• #
        # kirjoitti:

Islamisteja ei voi tästä asiasta syyttää. Jo alkuseurakunnan apostolit joutuivat puuttumaan asiaan, kun seurakunnat alkoivat vaatia jäsenille samanlaisia ulkoisia tuntomerkkejä ja Islamisteja ei ollut olemassakaan ennen Muhamedia, joskus 600 luvun paikkeilla.

Ymmärrän tilaisuuden mukaisen pukeutumisen ja hyväksyn sen, mutta jos kynnys Jumalan sanan kuuloon pitäisi olla mahdollisimman matala ja halutaan jakaa sitä ehdoitta kaikille, kenelle se on mahdollista, niin kaikki tuon tapaiset rajoitukset ovat Jumalan sanan vastaisia. Sana tekee omaa työtään ja ihmisille jää vapaus valita itse seurakuntansa

Tämän yläpuolella oli vastaus SU:n kijoitukseen, eikä Sovjet Lestan joka levittää jotain ihan omaa uskoaan.

• su

Sepä oli oikein miellyttävä vastaus Sovjet Lest,tä. Lestadiolaisuuden lahkolaisuus näyttää nyt loppujen lopuksi ymmärtämystä ja sitä oikeaa Jeesuksen oppia, miten "syntinen" nyljetään elävältä. Ehkä olet vain poikkeava häirikkö. tosi uskovien joukossa. Toivon niin.

• teu.

Ei niin , että syntinen nyljetään elävältä , vaan synti nyljetään
      elävältä , tiedätko mikä ero siinä on , se ero lähtee siitä että ,
      Jumala vihaa syntiä EI SYNTISTÄ , tämä ehkä kertoo sulle
      koko totuuden tai sitten ei ..

• su

Kiitos teu, suuresta Sovjet List,in puolustus puheestasi, kun nyt sitten nylkemään syntejä minusta. Minusta taasen nim, Sovjet Lest ,in kirjoitus oli suoraa saa.tana.sta. Nylkekää sellainen pois myös lestadiolaisuudessa. Sitä on siellä paljon, paljon....

Lahkolaisuus tulee enemmän ja enemmän esiin teissä. Ja se on raamatussa tuomittua, vai mitä teu.?

Aijoin jo helpottaa täällä kirjoituksiani, mutta nyt se teidän nylkeminen vasta alkaakin.

• #

Nyt SU ymmärsit Teutan sanoman väärin.
        ,
        Tunteeko kukaan tuota Sovjet Lestaa?
        Onko joku tavallinen häirikkö?

• TEU-

vIITTIKS ÖRVELÖ LUKEE UUDESTAAN KUMMAKKIN VIESTIT OMAS JA MINUN
        ETTEI TARTTE TULLA LANGOJA PITKIN SINNE , TEE SE HETI ..

• #

Kaisamuari, jos et jaksa lukea kaikkea, niin voin sen verran oikaista, että kyseessä ei ole mikään takana puhuminen ja Räsäsen otin mukaan kirjoitukseen sen takia, kun ajattelin hänenkin olleen ilman huivia, mikä pitikin paikkansa. Hänen henkilöllään ei ole mitän muuta merkitystä tässä asiassa, vaikka muuten taitaa ollakin.

Opetuksen ei pitäisi antaa koskaan sellaista kuvaa kuulijalle, että jotain saman tapaista tapahtuu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      91
      5876
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      80
      4762
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      93
      3001
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      26
      2770
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      25
      2036
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1486
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      335
      1047
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      85
      1018
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      125
      940
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      744
    Aihe