Lyhyellä varoitusajalla päätimme tehdä reissun italiaan. Nyt huomasin että passi on vanhentunut, enkä omista henkilökorttia. Käykö tavallinen ajokortti jossa on eu:n tunnus, henkilökortista kun matkustaa eu:n alueella?
kelpaako ajokortti passin sijaan henkilötodistukseksi?
9
728
Vastaukset
- ei.
ei.
- Vapaa liikkuvuus
Ei käy ajokortti, mutta kuntosalikortti korvaa sen. Voi kiesus, kuka näitä älyttömiä aloituksia keksii???
- 6+20
Ei käy, mutta passin saa nykyään varsin nopeasti jos maksaa muutaman euron ylimääräistä.
http://poliisi.fi/poliisi/home.nsf/pages/FFB88A44663B659BC225717E004541E3?opendocument - 1-2-3-4-5
Ei käy. Ei käy ikinä minkäänlaisissa tapauksissa matkustusasiakirjaksi. Onhan se jo tuossa pariinkiin kertaan sanottu, mutta tämä on niin käsittämättömän yleinen harhaluulo etten malttanut olla sanomatta samaa vielä kerran. Passin voi todella saada hyvin pienellä lisämaksulla erittäin nopeasti. Itse sain viime keväänä kahdessa päivässä.
- EN YMMÄRRÄ
en ymmärrä? lähtee matkalle ja ei ole passi voimassa? Miten te pärjäätte arjessa kun ei tärkeätkään asiat ole kunnossa? Minä uusin passin aina kun aikaa on vuosi jäljellä..on takuulla aina lähtokunnossa.
- näin on
tuohon vastaus olisi löytynyt helposti netistä mutta kun ei osaa itse etsiä ei sitten millääm? Ja jos viikko aikaa lähtöön niin uuden saa siinä ajassa...jopa 2 päivään jos todella kiire....ps. ajokorttia ei ole pakko hyväksyä edes marketinkassalla...se ei ole henkilöpaperi.
- Maggis22
Finnairin sivuilla sanotaan, että 16 v täyttäneillä kelpaa passin ja henkilöllisyystodistuksen lisäksi ajokortti ja kuvallinen Kela-kortti Skandinavian sisäisillä Finnairin lennoilla.
Älkää siis sanoko, että ei koskaan, ei missään.
Italiaan ei passaa.
ketju on vanha, mutta tulipa taas kerran sanotuksi... - Maggis22
Lisäys vielä edelliseen: se koskee vain Suomen ja Skandinavian kansalaisia.
Enkä muuten ymmärrä, miksi täällä pitää ruveta haukkumaan ihmisiä, jotka kysyvät asioita, no, ehkä vähän hupsusti, mutta ei se oikeuta nimittelemään ja kirjoittelemaan ilkeästi.- kivakaivaavanhoja
Aloituksessahan nimen omaan kysyttiin Italiaa eikä mitään Skandinaviaa niin on ihan turha sotkea soppaa lisää
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva5292599Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial532240Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras2062196Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle
Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle131628Mies profiloin sinut
Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.2191489Kiantama kartelli
Onko alhaisempaa kuin toimia ensin kartellissa ja lopuksi koittaa pelastaa nahkasa vasikoimalla muut kun jää kiinni? Eip501406- 971359
Oletko nainen alkanut kammoamaan minua
Sinua ei näy eikä kuulu, ja ilmeisesti kiertelet tilanteita. Oletko huomannut, että olet vieläkin ajatuksissani luvattom621171Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä
Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise941141Unohdettu parannuksen kaste
Kuinka kauan kestää helluntailaisten kastekoulutus ja onko se tosiaan parannuksenkaste koulutusta ?6931055