Nanni Kubota 3.75HE Starttimoottori

Jukka475

Terve

Nannista on starttimoottori hajonnut, olisi tarvetta saada uutta tilalle. Tapimer tarjosi uuden moottorin hintaan 650 euroa, mutta olisi vielä tarkoitus päästä hieman halvemmalla.

Omasta startista on tarra missä starttimoottorin tiedot kulunut pois, joten kysyisinkin: omistaako joku Nanni Kubota 3.75HE moottorin, jossa voisi tarkistaa starttimoorrotin tietoja, niin saisin toivottavasti edullisemmin hankittua starttia.

Mukavaa kesän jatkoa!

7

671

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kiinnostunut startis

      Mitenkä tää ongelma mahto ratketa?

    • Terve, Evelina purkkarini latauksessa on ongelma, hankin veneen kesällä, moottori on Nanni Kubota 3.75 HE 2005, huomasin, että laturin alla kipinöi moottori käydessä, mutta ei ladannut, laturista lähtee kyllä virtaa. Irroitin laturin, ja löysin irtonaisen johdon, mikä lähtee laturin alaosasta, se pari menee johtonippuun, irtonaisessa n.15 cm, maalattu koneen värillä, pyöreä reikäliitin, tarkoitetttu siis pultin alle, liitinosa maalamaton, ollut siis kiinni aiemmin, nyt en kuitenkaan löydä paikkaa mistä se olisi irronnut, kaikki moottorin pultit näyttävät olevan paikallaan, aiemmin kone lähti käymään, ja johto kipinöi laturin alla, otin johdon erilleen ja nyt startti ei reagoi mitenkään, olisiko kellään tietoa mihin se tulee liittää. Nyt en tietysti pääse kokeilemaan onko siinä jännitettä, kun ei starttaa, kaaviokukuvista en saa mitään tolkkua, Tapimerissa eivät osanneet auttaa. Käsitykseni olisi, että se tulee moottorin kylkeen maajohdoksi, jos kokeilen siihen, tuleeko myös iso lasku ? T. Esko

      • Anonyymi

        Voisiko se olla laturista irronnut? Siellä pitäisi olla liittimissä B+ D+ ja W johdot maan lisäksi. Liittimestä B+ lähtee johto kahteen eri paikkaan, toinen solenoidille liittimeen 30.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voisiko se olla laturista irronnut? Siellä pitäisi olla liittimissä B D ja W johdot maan lisäksi. Liittimestä B lähtee johto kahteen eri paikkaan, toinen solenoidille liittimeen 30.

        Kiitos viestistä, liitin johdon laturin kiinnityksen keskimmäiseen pultiin, mikä oli poikki, lähti kone lataamaan. Välillä on täysin mykkä, vaikka akut ok, teen poppakonsteja, pyöritän esim. laturia käsin ym. aina lopulta on startannut, on se vaan hieno ääni, jollei paras.


    • Anonyymi

      Siis käsittääkseni suurin osa varsinkin pienemmistä diesel koneista marinoitu jostain ns teollisuus koneesta ja normi autosähkö liikkeestä pitäis löytyä sähkö osat,ainakin tilaamalla jos ei hyllystä. Veneliike ryöstää kyllä asiakkaan jos sieltä kyselet.On hankittu sähkö osaa Soleen Perkinssiin Valmettiin ja on löytynyt ja hinnat n kolmanneksen veneliikkeen pyynneistä.

    • Anonyymi

      Moottorin sähkö osia ei ikinä kannata ostaa vene liikkeestä. Esim. Volvo Penta pyytää yli kymmenkertaisen hinnan niistä. Itse olen käyttänyt Aditaa ja saanut sieltä kaikki tarvitsemani sähköön liittyvän veneeseen. Esim. V-p startti 110e merkkiliikkeessä sama maksaa yli 1000e

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      116
      9303
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      43
      2737
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      152
      2503
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2029
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1776
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1570
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1527
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1464
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      7
      1350
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1326
    Aihe