Tässä taas uutta ketjua. Vanha alkoi olee taas niin täys. :)
LA Heinäkuussa 2012 uusin! :)
146
1003
Vastaukset
- tulevaäippä
Itse en tuonne edelliseen ketjuun kirjoitellutkaan mitään. Piti ihan käydä katsomassa millä nimellä kirjoitin. Vähän hölmösti tuon nimimerkin olen valinnut mutta ollaan nyt tulevaäippä, vaikka vauva onkin jo syntynyt :D !
Meillä tosiaankin iloisesti tuhisee tyttö :) ! 14.päivä tehtiin suunniteltu sektio. Saatiin perhehuone vielä, niin ihan rauhassa oltiin ja ihmeteltiin. Vähän hämmästynyt ja tokkurainen olo oli sen jälkeen. Nukuin sen jälkeen itseasiassa 4h tirsat :D Leikkaus ei pelottanyt yhtään, kun olen paljon vaativammassakin ollut aikoinaan :) Sairaalassa olin 5päivää, eli tässä vasta harjoitellaan kotona olemista.
Pikkuinen tyttö tuli, jotain 3000grammaa ja pituus 46cm. Terve tyttönen ja todella rauhallinen. Yöherätyksetkään ei haittaa hirveästi, kun mies herää aina innoissaan :D Maitoa multa ei tule ollenkaan, niin pitää nyt katsella miten tässä jatketaan. Sairaalassa sanoivat, että imuote hyvä mutta ei tule niin ei tule.
Neuvolassakin käyty jo. Kotonakin olisi th voinut käydä, mutta pelkää koiria niin ei sitten. Olihan se ihan kiva käydä sielläkin, kun kipeä on että joo. Jäi vähän huono maku suuhun, mutta kohtahan sinne pitää taas mennä.
Tässä nämä meidän kuulumiset siis!
Onnea muille vielä ja tosi kovat loppurutistukset :) ! Enää ei kauaa tarvitse odotella.- tulevaäippä
Tarkoitin, että en pitkäänaikaan kirjoitellut mitään. :D
Ompas outoa tuo ettei voi tehdä kotikäyntiä, koska pelkää koiria. Ihan ymmärrettävää et pelkää koiria, mut ei se musta sais olla mikään este! Törkeetä. Kyl kaikilla pitäs olla oikeus siihen et saa sen kotikäynnin. :) Ja jos on kerta niin ylitse pääsemätön se koira pelko niin kai niitä terveyden hoitajii on useempi et ois sit joku muu vaikka voinu käydä.
Mä odotan jo et vois tää vauva syntyy joÄääh vitsi mulla on nykyää huono muisti!! En muistanu kirjottaa et paljon onnea tytöstä sulle tulevaäippä!!
- toinentulossa
Onpas outoa että koirien takia ei tehnyt kotikäyntiä. Kai ne koirat nyt voi siksi aikaa laittaa johonkin toiseen huoneeseen vaikka? Millä rv synnytit ja miten käynnistyi?
- Kapusha
Tänään tasan 37 viikkoa kasassa. Koko viime yön supisteli ja tän päivänkin. Ja väsyttää,kun ei vaan saa nukuttua! Ja kaikki hokee et lepää nyt vielä niin paljon kerkeet. No entäs jos ei saa yöllä unta,kun joka paikkaan särkee? Ja kun asentoa pitäs vaihtaa 10min välein,kun lonkkiin sattuu ja/tai jalat puutuu :(
Voishan se ehkä pikkuhiljaa tulla se vauveli :P Vaikka mua jännittää aivan sairaana se synnytys,niin eikai siit auta ku selvitä ;) Kaikist eniten jännään sitä,kuin pahoja repeämiä tulee ja et kuin kipee oon sit jälkeenpäi. Jotenkin vasta nyt iski tajuntaani,että ei nää kaikki kivut ja vaivat lopu siihe ku vauva tulee ulos. Sit pitää viel kestää jälkivuotoa ties kuin kauan,mahdollista haavakipua ja ties mitä. Huoh...
Mua ei haittais vaik se hoitaja ei tulis meille kotiin ollenkaan :D Mä en tykkää mun neuvolasta yhtään. Jälkitarkastukseenkin meen omalle gynelle, koska se typerä TK-lääkäri ei todella sorki mua vielä kun paikat on palautumassa!!
Että taas on kiukuttanu koko päivän. Johtuu kun en oikeen jaksa syödäkkää,kun kaikki närästää... Rennie ei oikeesti enää auta :<
Kauhea ralli mahassa jatkuu jo toista päivää! Tuntuu ettei poika nuku ollenkaan... Potkis kalvot rikki ;) Se tosin kuulemma on erittäin harvinaista,mut eihän sitä koskaan tiedä ;) - tulevaäippä
Meillä on yksi koira siis :)
Sanoin th:lle että koira on toisessa huoneessa kun tulee sitten kotikäynnille, niin hän sanoi, että " Ei, eiei, pelkään koiria, tulkaa tänne vaan! " tosi hätäisestikin vielä. Ehdotin vielä, että koira voi mennä vaikka vanhemmilleni, mutta ei käynyt. Jos se luulee, että se koira tulee 50kilometrinkin päästä syömään hänet..Mutta hyvin päästiin neuvolaan, en oikeen olisi edes halunnut tänne kotiin ketään kahvittelemaan :D
Mulle tehtiin siis sektio rv 39. Ilmottautumisen jälkeen vaihdoin iki-ihanat sairaalavaatteet. Leikkaussalissa oli kunnon kuhina päällä, laitettiin kanyylia käteen ja vaikka mitä. Puudutuksen pistäminen selkään oli tosi inhottavaa ja ei oikeen homma onnistunut, mutta kyllä se sitten onnistui.
Leikkaaminen ei sattunut, kertoivat koko ajan mitä tehdään ja oli rento meininki päällä :D Mahassa myllättiin kovasti ja mielenkiintoinen kokemushan se oli, kun hereillä oli. Mies kertoi sitten jotain, mutta joutu lähtemään vessaan kesken kaiken ._. (?!!) Hommassa meni joku tunti ja sitten oli kyllä semmonen olo , että nukahtaa ainankin minulla ja sitten siinä tulikin homman jälkeen nukuttua sikeät unet :D Kun heräsin niin sattui ihan kivasti ja särki joka paikkaan, mutta se kipu loppui, kun sai lääkettä :) Se päivä menikin sitten nukkuessa ja levätessä pääosin. Olisin halunnut nousta pystyyn, mutta ei minun annettu. Seuraavana päivänä sitten olinkin ihan normaalisti, vaikka kipeää välillä teki. Kaikki ihmettelivät, kun olin niin virkeä ja liikkuvaista sorttia :D Sairaalasta olisin pääsyt jo kolmannen päivän jälkeen pois, mutta koska maitoa ei tullut, niin piti olla se 5päivää. Leikkauksen jälkeen kipuja oli jonkin verran ja kyykistyminen teki tiukkaa jonkin verran, mutta siitäkin selvitty! Panadolia olen ottanut, kun sanottiin, että kannattaa syödä kahden viikon ajan. Ehkä sekin vaikuttaa, ettei kipuja ole ollut ollenkaan. Mitä nyt selkään särkee sillon tällöin. - pikkunen :)
kiva uusi ketju aloitettu :) Onnea tytöstä tulevaäippä :)
Huomenna tulisi viikko37 kasaan ja neuvola päivä tiedossa verenpaineen ja turvotuksen vuoksi..
Tällä hetkellä hutera olo kun kipeänä eilisestä lähtien lenssu siis ja kuume siihen päälle niin a´vot ja supisteluita joka yö ja päivä, unet rupee käymään tosi vähiin :/ - napataata84
onnea täältäkin suunnalta:)
Mun on kauan pitäny kirjotella mut en oo sitäkää taas saanu aikaseks.. alkaa juu olee aika tukalaa, ei kans tuu unista hevonkettuakaan.. :D ja supistelee, mut ei vaan sit tuu sellasia kunnon kivuliaita et pääsis synnyttää ;) ärsyttävää..
parin tunnin päästä ois synnytystapa arvio, tai mitä lie sit ronkkivat, neuvolalääkäri kuitenkin.. jos sais samalla kuulla et onko siellä kohdun suulla tai kaulalla tapahtunut yhtään mitään vai vieläkö ollaan täysin ummessa ja kivikovia.. jos näin on ni sit alan kyl kaikkii mahollisia poppakonsteja kokeilemaan et saisin tän ULOSSS!!!!
ihanaa ku esikoinen jäi nyt mun kanssa viikko takaperin kokonaan kotiin, lopetti siis tietenki tarhan ku ite jään niin pitkäks aikaa kotiin.. ei täs muuten mitään muttaku oon niin helkkarin kiukkunen koko ajan, yritän parhaani mukaan olla mukava mut kyl sit välillä mennään isille sanoo et äiti on taas tollanen kiukkupää!!! xD
nyt mennään viikoilla 37 3 ja mun puolesta tää sais jo oikeesti syntyy, oon alkanu panikoimaa et jos tääki menee sen 2vk yli aikaseks ni mä en jaksa.. en näillä unilla.. en millään..
Onneks miehellä alkaa sentään kesäloma huomisen jälkeen ni se saa olla täällä mun apuna.. vaik enemmän se tuol autotallin puolella viihtyy :D murrrr- tytsy_tulossa
Moi!
Mä en olekkaan näihin ketjuihin ollenkaan kirjotellut, mutta kait saan loppumetreille mukaan tulla. mulla la olis 2.7 ja on alkanut jo tuleva h-hetki tosiaankin jännittää ja pelottaa. Toivon kuitenki, et tyttö tulis jo masusta, paljon se potkii :) ja nukuttua en minäkään saa kun yöllä ei mikään asento ole hyvä. Miehelläni on jo kesäloma alkanut toissapäivänä. Onnea odotukseen!
- napataata84
tervetuloa mukaan :)
ARGH!!! mulla oli kohdunkaula sentin hävinny ja kohdunsuu pehmee mut kii!! nyt tekis mieli kiroilla.. näist supistuksist ei oo ollu mitään hyötyy ja todennäkösesti olen viel ens joulukuus paksuna.. HITTO- rennosti vaan
Pakko lohduttaa sen verran, että siellä alapäässä voi muutoksia tapahtua tosi nopeastikin. :) Minulla esimerkiksi oli 37 0 täysin kiinni paikat, kohdunkaulaa täydet jäljellä ja ehkä vain pienenpientä pehmenemistä tapahtunut. No, olin varma, että käynnistykseen menee koko raskaus. Sitten rv 40 tuli ihan vain muutamana iltana jonkinmoisia supistuksia, joiden en ajatellut kyllä johtavan yhtään mihinkään. No, 40 1 käynnistyi synnytys kuin salama kirkkaalta taivaalta täysin säännöllisillä supistuksilla heti alusta asti.
Ystävällä taas sanottiin rv 38 0, että ei tule vielä vähään aikaan, voi mennä reilusti yli. Kuinkas ollakaan, 38 3 meni vedet ja pian oli lapsi sylissä.
Tsemppiä siis, ei sitä kukaan voi tietää, milloin se sieltä tulee, mutta varmaa on, että muutaman viikon sisällä kuitenkin. :)
- Kapusha
Mä en saa tietää kohdunsuun tilannetta ellei tuu jotain tarvetta lääkärille enää. Mulle kun ei tehdä sit synnytystapa-arvioo näköjään... Tosin 3 lääkäriä on sanonu,että on syntyessää tod.näk. 3,5kg niin sen kanssa voin hyvin elää :P Tietysti jos menee yli niin sit sais joku kattoo vähä painoarvioo!
Mut tosiaan mä vaan sit oottelen että synnytys ehkä joskus käynnistyy... Saa nähdä!
Nyt on vähän pakko kehua,kun sain nukuttua 6h putkeen heräämättä!! :) Illal 2x panadol ja jyvätyyny lonkan päälle ni jo rupes auttaan!:) Kyllähän se lonkka tietysti vihlo ja särki muttei yhtää niin paljoa!!!:)
Ja senkin verran viel kehasen,ettei oo tänään närästänyt ollenkaan!!!:)
Mul oli viikol 35 kohdunkaula 2cm eli sentti lähteny ja kohdunsuu pehmee mut kii. Viikko takaperin sama tilanne,et toivotaan et ne muutokset sit tapahtus nopsaa ;) Toisaalt YRITÄN olla siin mielentilas,et kyllä se sieltä tulee ulos jokatapaukses,mut jokanen supistus saa kyl toivomaa et joko nyt :D
Saa nähdä mimmosee paniikkiin meen,kun ne supistukset tulee sitten oikeasti. Tai ainakin tarpeeks usein... :P- tytsy_tulossa
Mitä mieltä olette muuten äitiyspaketista?
- m-pyy
Heippa pitkästä aikaa taas kaikille odottajille ja paljon onnea jo nyyttinsä saaneille! :)
Tänään alkoi rv v39 ja ihan aikuisten oikeesti saisi tämä pikkuneiti jo tulla ulos. Olo on tukala ja suppareita piisaa, mitään ei jaksa tehdä ja nukkuminen se vasta haaste onkin. Odotan niin että saan pikkusen syliini - Angel8427
Aamuyöstä oli kivoja supistuksia kahden tunnin ajan. Mutta sitten ne loppuivat.
Mulla on tullut maitoa jo varmaan jostain rv 28 lähtien..
Iltapäivällä olisi neuvola. Nyt siis rv 37 2 - Kapusha
Mä kärvistelin suppareitten kanssa eilen iltapäivästä iltaan asti. Aattelin jo et voimistukaa nyt hitossa että päästään hommiin :D Mutta ne sitten laantui pikkuhiljaa ... :<
Mullaki sitä maitoa on tullu vaikka kuin ja kauan. Nyt on pakko olla koko ajan liivit suojukset,varsinkin illal kun tulee suihkusta/saunasta. Muuten on paita ihan litimärkä :D
Äitiyspakkaus oli ihan jees,mä en vaan pidä keltasesta väristä kauheesti,mutta se puku missä oli kirahvin(?) kuvia oli kyllä ihana. Ja ne raidalliset oli tosi kivan näköset!:) En tiiä kuin paljon niille tulee käyttöä,mutta :)
Tänään ois jäljellä ikäänkuin 18 päivää laskettuun aikaan!!!:) Sais kyllä tulla jo,mä en jaksais odottaa... :D
Perjantaina on neuvola ja varmaan paino taas noussu. Oon ollu niin väsyny ja kettuuntunu et oon syönykki just sitä mitä mieli on tehny... Eli juustohamppareita xD - Angel8427
Neuvolassa käyty ja synnärillä..
Kohdunsuulla on tapahtunut muutoksia ja lääkäri sanoi, että nyt jos haluaa syntyä niin ei enää estellä..
Menkkamaista jomotusta selässä ollut tänään melkein koko päivän..- tytsy_tulossa
Mulla on tässä nyt melkeen kahen tunnin ajan tullu supistuksia n. 5 minuutin välein. Ootan tässä mun miestä joka on tulos kotiin ja sit lähetää synnärille.
- HEinänuhamammam
Hei vaan
Tulin nyt mainostamaan tänne,että liittykää joukkoomme mukavaan facebookissakin
http://www.facebook.com/groups/321560504598106/
Olisi mukava saada uusia naamoja ennen kaikkea keskustelua Mulla oli neuvola eilen ja se oli sitte viimenen neuvola sen oman terkkarin kanssa. Joudun sitte ens viikolla menemään sinne sairaalalle sinne isoon neuvoaan. Mulla kyl kävi vähän hassusti neuvolassa. Neuvolan vaaka näytti et mun paino on pudonnu 3,4kg mut sitte kotona vaaka näytti ihan samaa kun ennenki. Myös mun vanhempien vaaka näytti sitä samaa lukemaa kun aina ennenki. En sitte tiiä oliko neuvolan vaa'assa jotain vikaa vai katoinki ite väärin sen luvun. En kyllä usko et se neuvolan vaaka oli oikeessa ainakaa, mut hassua mun mielestä et se näytti niin paljon väärin. :D Muuten kyllä neuvolassa oli kaikki hyvin. Jätkä on kuulemma aika napakasti jo siellä alhaalla, kun mahan päältä terkkari tunnusteli. Olis kiva tietää et onks siel alhaal tapahtunu mitää sen synnytystapa-arvioinnin jälkeen. Sillon oli hohdun kaula lyhentyny 2cm:riin. Ja pehmentyny. Mut siitäkin arvioinnista on jo aikaa muutama viikko. Mä olisin jo kyl iha valmis lähtee synnyttää. Mulla enää 9 päivää laskettuun aikaan
- Biancasgirl-93
Hei vaan teille :)
Minulla itsellänikin olisi ollu LA 4.7, mutta päätti sitten neitokainen syntyä 23.6 ja lähdimme tänään pois sairaalasta. Paino on 3150 g ja pituus 48 cm. Olemme hyvin iloisia kun saimme esikoisen kotiin :))
Voi viideo että minä pelkään just tuota, että kivut alkaa ja sitten lopahtaa kesken. Esikoista oottaessa kun kivut alkoi, se oli menoa sitten. Samaa toivoisin nytkin. Olen niin kyllästynyt jo tähän raskauteen, että neiti voisi olla hyvä ja tulla jo ulos. Vielä olis laskettuun aikaan puolitoista viikkoa aikaa. En malttas oottaa. Sais vaan nyytin ulos ja kotia. :)
Mulla on ollu noita ennakoivia supistuksia jonkin verran. Esikoisen aikaan ei ollu tai en ainakaan tuntenu niitä. Ei nääkään juurikaan kivuliaita, mutta tuntuvia kyllä.
Kohdunsuulla ei oo tapahtunu mitään. Tai ei ainakaan puoltoista viikkoa sitten ollut, kun lääkärissä kävin. Edelleen kolme senttiä kaulaa ja sentin on ulkosuu auki. Sisäsuu kiinni. Nyt maanantaina kokeiltiin missä pää, alhaalla kyllä, mutta liikkui vielä. Hittolainen. Viikoilta 31-32 ollu kaikenmaailman kipuja, että jo riittäs :D
Mulla ei oo tullu maitoa ollenkaan. Taaskaan :( Esikko jäi ilman maitoa, kun sitä ei yksinkertaisesti tullut. Liekköhän käy samoin nyt.- Angel8427
Supistuksia ollut nyt päivällä/illalla.,.
Oli vähän tullut limaista, vaaleanpunaista vuotoa. Voi tietenkin johtua siitä, että tehtiin tänään se sisätutkimus.. - Kapusha
Mulla vaan näitä supistuksia. Irtois ees limatulppa niin ois jotain toivoa ;D Ei muuten tässä ois olles,mut nää supistukset ärsyttää. "Turhaan" kärsiä kun ei niistä ilmeisesti mihkään oo ja kun ensin supistelee 5-6h ja sitten loppuu... MENIS LAPSIVEDET VAAN SUORAAN ;)
Mullakin perjantaina omassa neuvolassa vika kerta,mut pääsen onneks parempaan neuvolaan naapurikuntaan!!:) Voikun oisin voinu käydä siel koko ajan eikä ois tarvinnu mennä tonne. Viimeksi se hoitaja koitti ottaa verikoetta,niin 2 kertaa suonesta ohi... Mietin vaa,et missäköhän hän on koulunsa käyny ku ei edes verikoetta osaa ottaa... Ja se lääkäri olikin sit taas luku erikseen. Mut onneks se on nyt ohi ettei tarvi sinne enää mennä,siis lääkäriin!!:)
Mä en kyllä pääse synnyttää ikinä :D Hermot ollu tänään ihan superkireellä ja väsyttää ihan huolella. Nukuin 12h yöunet 2,5h päikkärit ja edelleen väsyttää... No hyvä vaan,et saan ainakin nukuttua nytte. Mun äiti kerkes jo sanoo,että ennen synnytystä hänt nukutti ihan kauheesti ja nukkui tosi sikeesti vaik aiemmin ei millää meinannu saada nukuttua. - napataata84
heheh.. onneks muitaki taas ketuttaa nää jatkuvat supistelut ilman tehoo :D täälläkin oltais jo ihan valmiina lähtöön, vaik nyt on tullu sellanen olo et apua mä en oikeesti haluu synnyttää.. mut ei tätä norssina oloa kyl jaksa loputtomiin.. mul on tullu sellasii ajatuksii et apua, pärjäänkö mä edes tän vauvan kanssa, ku tottunu tohon omatoimiseen vanhempaan lapsoseen.. noh kai se äkki' palautuu mieleen et miten niitten vauvojen kans ollaan :)))
Huomen ois esikoisen 5v neuvola ja nyt ku oon ihan kärttynen ollu ni ajattelin kaikkii kauheuksii et se sanoo siel et äiti on ihan kamala hirviö xD niin mä kyl nyt vähän olen, mut päiväkerrallaan, hampaat irves mennään :)
Mies oli nähny unta et 18.7 illal alkaa synnytys, ja mä ajattelin et mottaan sitä jos se ennustaa et menee pal lasketun ylitte :D hiton ennustaja-ukko.. se ei ikinä nää oikeestaan unia ja nyt oli nähny tollasen ni nyt aloin uskoo ihan kymil sihen xD
äsken oli pari ässää käytös, sauna ja kröhöm.. katotaan josko niil sais taas jotain turhii supistuksii aikaseks, illal otan viel sellasen salaisen ässän hihast ku "steppaus" mul on tollanen vanhanmallin steppikoroke ni pääsen vetää porraskävelyy :DD vaikkei tulis sit lasta ni on kireet beba lihakset ku sen kans täs nyt epätoivosesti pomppii xDDDD - Kapusha
Voi pirun sentäs,kun ei näin enskertalaisena tiedä mitään!! Yheksän aikaan huomasin,kun tein ruokaa että pikkarit kastui. Ja näköjään jatkuu edelleen,kun sidekkin on jo kastunu. Onko tää nyt sitten lapsivettä vai ei.. HUOH! En haluu tehdä turhaa reissua synnärille. Huomen aamulla on neuvola ja sillon ois 12h kulunu veden menosta jos tuo ny oli lapsivettä.
Koitin netistä lukea et mistä senkin nyt sit erottaa. Ei oo tullu viel selvyyttä... Kaipa oottelen jos suppareit alkaa tuleen...
Mä en niin jaksais lähtee synnärillä käymään ja taas kotiin. Tulee niin tyhmä olo,ne varmaan aattelee et oon joku ihan vainoharhanen luulotautinen hullu...
Tai sit jos suppareit ei kuulu ni kysyn asiaa huomenna neuvolassa ja lähettäköö sit eteenpäin. Kiva vaan,kun mies menee tietysti iha hermoromahduksen partaalle,kun ei tiedä tuleeko lähtö vai ei. - N0RA
Ootko varma ettei ollu sitä limatulppaa?? Mäkin päivällä aluks luukin et nyt lorahti lapsivettä, mutta sit vessassa kun pyyhkäsin niin selkeesti tuli loputki limatulpasta ulos. Nyt tässä oottelen että jos lähipäivinä jotain tapahtuis. Varsinaisia supistuksia ei oo mut sellasta menkkamaista jomotusta kyllä. Kävin eilen synntystapa-arviossa, ja lääkäri ropelsi sen verran "rajusti", että sanoi sen saattavan alkaa jopa käynnistää synnytystä. Kohdunsuu oli kuulemma jo 2cm aukikin. Mulla siis raskausdiabetets ja sen takia ootellaan vauvaa vähän aikasemmin maailmaan, kun on kooltaan jo ihan kivan kokoinen...
- Angel8427
Mulla kanssa tuli tuossa joitakin viikkoja sitten vetistä vuotoa niin että alushousut kastuvat, mutta sanoivat että voi olla myös vaan vetistä valkovuotoo..Tai sitten ihan vaan pissaa...
Lapsivesi haisee kuulemma vähän makealta.-.
Mulla oli eileen kohdunsuun 1cm auki ja lyhentynyt 3cm - mamma12
Voikohan olla mahdollista että tulis lapsivedet kun käy pissalla... mietin vain kun jotenki erilai valahti pissit pönttöön ja oli kyllä semmoinen erilainen "makea" haju.. mut ei sitten sen kummemmin mitään vuotoja ollu ja ei kyllä tuota makeuttakaan hajussa muilla wc reissuilla... Ei oo kans ollu suppareita sen kummemmin ku aiemminkaa.. pientä vihlomista alapäässä ja selässä... mut ei mitään isompaa.
Tosi hölmö olo mulla kans ku ei oo aiempaa kokemusta nii on välillä niin epävarma oireista. Kaieketi ois jotain oireita muitakin jo ilmenny jos olis lapsivedet ollu(?) aikaa kumminki kulun useempi tunti.
Ai niin ja onnittelut jo pikku nyytin saaneelle täältäkin :)- mamma12
...tarkotan siis että voiko ne tulla noin "huomaamatta" tavallaan ja niin ettei enää edes tiputtele mitään enempiä. Tokihan ne pönttöön voi tulla en nyt niin pässi kumminkaan ole :D
- tulevaäippä
napataata84 :
Kyllä sä olet valmis siihen vauvaan :) Itse en ollut kuin kerran ennen tätä omaa tyttöä edes KOSKENUT vauvaan :D En siis tiennyt yhtään mitään vauvan hoidosta, mutta kyllä tää nyt tuntuu kivalta ja semmoselta "oikeelta". Aluks tuntu ihan hölmöltä hoitaa vauvaa, kun ei tietänyt yhtään mistään mitään, mutta kyllä äidinvaistot (?:D) heräs.
Tänään meidän pikkuneiti kuuli ekaa kertaa ukkosen jyrinää. Jotenkin hienoa mun mielestä..
Onnea vielä Biancasgirl-93 vauvasta! :) - Kapusha
Sama vetinen vuoto on jatkunu nyt sitten aamuun asti. Neuvola ois 10 ni oottelen varmaan sinne asti. Limatulpan luulis olevan limaisempaa,kun tää on ihan puhdasta vettä. Ei ole minkään väristä ja haisee samalle kuin sperma :DD On tääkin,kun pitää jokanen asia niin yksityiskohtasesti selittää ;)
Jossain kirjassa käskettiin laittaa mustat alushousut ja siitä sitten huomaa onko valkovuotoa vai ei kun kuivaa. Ja eipä oo jääny "tahroja". Saa nähdä! Menkkamaista jomotusta kanssa täällä,eipä juuri muuta. Pari kipeempää supparia,mut arvatkaa vaan pystynkö nukkumaan kun aattelen että jos ne lapsivedet nyt sitten tihkuukin niin sehän tarkottaa,että vauva syntyy tai että synnytys käynnistetään joka tapauksessa!!:o
Neuvolatäti varmaan repii pelihousunsa,kun meen sinne. Ois varmaan pitäny heti aamust mennä synnärille,mutten haluu turhaan mennä enää ... - Lanssari-äiti
Onnea kaikille jo vauvan saaneille! :)
Minä lyön vetoa siitä, että meijän omppu syntyy näistä kaikista viimisenä! :D
Arvatkaapa koska mulle on viimeksi supistellu? Toissa sunnuntaina xD Katotaan vaan niin elokuu koittaa ja meikäläinen vetelee jotaki raskausviikkoa 45 xD
Tänään olis menossa 38 0, perjantaita 13 päivää odotellessa :) Mullahan on sillon se aika äippäpolille, kun toivon ite että näitten mahakipujen ja univajeen takia sillon käynnisteltäis, mutta papereissa lukee, että ei luvata mitään sellaista. Ihan kivahan tässä on taas ollu neljästä saakka olla valveilla, nyt on ekaa kertaa oikea lonkkaki niin kipeänä etten saa nukuttua. Ja munkaan elämä ei ole sitä, että olisin yksin päivät kotona ja voisin torkkua koska vaan. Tänäänki nurkissa pyörii 4 lasta, huhhuh....
Eilen kävin neuvolassa, painoa tullu yhteensä 3,3kiloa, eikä kahteen viikkoon yhtään. On kyllä ollu tosi rankat kaks viikkoa, mutta mulla vähän ihmetyttää ettei sitä ole yhtään tullu. Mahan koko oli vähän kääntyny laskuun, että ehkä päästään normi käyrille vielä :D Viimeistä kertaa kävin tuolla neuvolassa, seuraavaksi meenki sitte neuvolaan joka on lähempänä meitä! Ihan kumma aluejako. Ärsyttää vaan, että nyt mulla tulee joka viikko olemaan eri terkkari ja tuohon omaan on kuitenki jo niin hyvin tutustunu. Eilisenki neuvolakäynnin pääaiheena tais olla minun muuttunut sukunimi ja meijän häät :) Mutta elokuussa se sama sitten jatkaa meillä lastenneuvolassa.
Lähen vielä hetkeksi yrittään nukkumista, tunnin päästä vasta herää eka lapsi :D - Angel8427
Mulle ainakin synnärillä sanottiin, että vaikka vedet menisikin niin ei tarvii kiireellä sairaalaan lähteä vaan saa jäädä odottelee niitä supistuksia..
Kun tuota kysyin, että pitääkö mun mennö jotenkin ajoissa synnärille, kun mulle pitää laittaa se antibiootti tippa ennen synnytystä.. - pikkunen :)
mie se varmasti viimonen synnyttäjä olen kun LA vasta heinäkuun 25pvä ja jään yksin tänne hölisemään :DD
Eipä itellä juurikaan muutoksia ole missään, maanantaina taas neuvola ja en tiedä yhtää mitä siellä nyt tehhään.. Mulla noi kaikki lapset männy yli että turha kait tätäkään ootella yhtään aikasemmin syntyväksi. Onhan se kiva olla pullee ja tuntea pienet potkut, paitsi sillo koskee julmettomasti kun päättää tungea ihteesä vatsanahkan läpi ja potkii kylkiluihin makeesti :/
Kauan pientä tehtiin pittää nauttia vielä tovi tästä raskaana olosta :) - Kapusha
Sen takii en synnärille ees soitellu,et käyn nyt eka neuvolassa ja katotaan mitä se täti siellä nyt sanoo.
Toisessa kirjassa sanotaan,et 12h kulues pitäs mennä synnärille ja toises sanotaan et pitää oottaa niit supistuksia. Ja toisessa että synnytys käynnistetää jos vettä tihkuu ja toisessa et ootellaan ... :D SAA NÄHDÄ :D
Jos kalvoissa ois reikä ylempänä,niin ei oo niin vaarallista,mut kuitenki tulehdusriski on.
Masentaa jo valmiiks jos sinne sairaalaan meen ja ne sanoo et ei tässä mitään mee kotiis. :D Tosin oon aika varma et tuo on lapsivettä,ei voi olla muutakaan....
No kohtahan tuo selvii et mitä tapahtuu. Oon ollu aamu 5 asti taas hereillä,kun jännittää niin kovin ni tuntuu että tää aika matelee... Kun en oikeen voi tehdä mitää,rupeen alakertaa vihloo niin julmetusti!!:o Heippa taas pitkästä aikaa :)
Ei oo tullu hetkeen täällä käytyä, odottelu jatkuu yhäkin, nyt viikoilla 38 1. Kolme-neljä yötä menny nyt todella huonoilla unilla, lonkat ja alaselkä aivan älyttömän kipeet. Tuntuu, että sängysstä nouseminenkin yhtä tuskaa.
Hyvä kuulla, että muutkin jo oottelee yhtä innolla vauvaa syliin, itellä jo ihan näiden kipujenkin takia...
Huvittaa, kun kaikenmaailman vayvaoppaissa lukee, että nauti viimeisistä päivistä ja viikoista ja tee vaikka kävelylenkkejä :D Ku hyvä, että kauppareissusta selvii omin jaloin pois....
Niin ja ONNEA TEILLE JO VAUVAN SAANEILLE! :)- Kapusha
Huoh,turha reissu :( Ei ollut lapsivettä,mutta ei tiennyt lääkärikään mitä se sitten on.
Kohdunsuun tilanne sama, 2cm ja pehmeä ja kiinni. Sydänäänet on hyvät ja jätkähän jumppas oikeen hullun lailla koko sen ajan mitä olin ä-polilla.
Neuvolantäti sano,kun katteli mun ähkimistä kun supisteli(kun jouduin olee selälläni) niin sano,et voipi olla et se synnytys ois käynnissä,mut pyhpah.
Hormonitkin otti sairaalan parkkipaikalla vallan,kun rupesin itkemään et eikö tää vauva vaan vois tulla niin ei tarvis ravata koko ajan millon minkäki kanssa siel sairaalassa...
Painoarvionkin ne tekivät ja 3248g ois nyt poitsulla painoa! rv 35 oli 2370g eli 2,5vkossa tullu melkein kilo painoa! Toivottavasti ei samaa tahtia kasva enää,muutenhan se painaa laskettuna aikana yli 4kg! Täytyy tosta viel neuvolas keskustella,että mä en rupea isoa alakautta synnyttää... Toisillahan käynnistetää vkolla 38 jos on isohko vauva tulossa,mutta ei taida tuo ukkelin paino ihan niin paljoo olla,että semmoseen suostuis. Ja mielummin tietysti luonnollisesti,mutta pelottaa toi koko kyllä,ettei nyt menis yli 4kg :(- earkjh
Pitää vaan tuohon kokoasiaan kommentoida, että pienipäinen yli nelikiloinen vauva on paljon helpompi synnytettävä, kuin isopäinen reilu kolmekiloinen. Ei se paino, vaan se pään ympärysmitta. Lisäksi nuo painoarviot voivat todella heittää sen 500 g kumpaan tahansa suuntaan, joten sinunkin vauvasi voi aivan hyvin olla vasta 2,7-kiloinen, eikä yli kolmea. Niihin ei ole luottamista, joskus osuvat hyvinkin, mutta joskus menevät aika pahasti metsään.
- mamma12
Kun kysyin terkalta että onhan normaalia ettei mulle oo tehty painoarvioo taikka synnytystapa arvioo ollenkaa, vai ono se "unohtunut", (neuvola vaihtunut muuttojen takia kolmesti) terkka teki molemmat mulle päällisin puolin mitenkään tutkimatta:
"Oot ihan synnyttäjän näköinen, ei pitäis olla ongelmia kun et oo kovin lyhyt etkä lihava etkä pikkuruinen. Vauva on varmaan joku 3,5kg syntyessään" :DD
Että näin meillä :D - Kapusha
Voi hitsi,ku en kuunnellu et mitä se lääkäri sano päänympäryksen tällä hetkellä olevan :D No toisaalta oli minkä kokonen oli,niin uloshan sieltä on tultava ;) Oli sitten 3,5kg tai 4,5kg niin sais tulla jo ;)
Mulla on vatsa niin jumissa. Nimenomaan jumissa. Mun lihakset on kaikki niin pinkeenä,etten pysty ees nukkumaan :/ Ainoo mis asennos pystyis jotenki olee ni on selällään ja sairaalassa ne mulle sanoi ettei selällään saa nukkua,niin ilmeisesti sitten nukun 5min pätkissä siihen asti että poika suvaitsee saapua :D
14 päivää laskettuun aikaan! Mä en kyllä millään jaksais... Niinkuin ei varmaan meistä kukaan? Tuntuu et kun yhdestä vaivasta pääsee jotenkin eroon,ni seuraava tulee jo. Flunssakin iski näin viime metreillä,mut onneks ei oo kuumetta..
Tässä ku oon oikein pohtinu,niin toivon että synnytys käynnistys luonnollisesti! En millään haluais käynnistystä,vaikka toiset sanoo ettei eroo mitenkään luonnollisesti alkaneesta. Ei vaan huvittas maata paria vuorokautta sairaalas odottelemassa,vaikka sekin voi olla mahdollista vaik alkas luonnollisestikkin :P Moikka taas täältäkin. Mulla menossa rv 39 1 ja synnytyksestä ei tietookaan :D Mulla on kyl joka yö haarukset kipeet siis tuntuu ihanku olis reväyttäny jotain siel. Ja eilen mulla pisti mahasta sillee hassusti aina ku nousi ylös vaikka sohvalta. Ja ihan vähän oli sellasta menkka jomotusta. Mulla on nyt ens lauantaina (7.7) laskettu aika!! Mies jo sano et hän luulee kyl et se syntyy nyt tuleval viikol. Mut saa nähdä. Mä kans kyl toivoisin et menis vaa ne lapsivedet ja sit alkais supistukset, täs on muutenki jo niin vainoharhanen ku ei tiiä mikä on normaalia ja mikä kuuluu asiaan :D Ja on meilläki koitettu kaiken maailman ässät jo läpi mut ei näytä toimivan meiän kohdalla :D
- napataata84
On tosi ärsyttävää ku tietää et synnytys voi käynnistyy nyt ihan koska vaan, mut silti on ihan varma et yliakaseks menee ja käynnistykseen joudutaan :D niinku tosiaan edellisen kans kävi..
viimeks neuvolas katottiin toi paino ni se oli vähän reilus viikos noussu 2.2kg :O huppista keikkaa, tais juhannus viikol vähän jätskii ja makkaraa kuluu :D nyt melko tarkasti yritän katella mitä syön.. tavallisesti en tykkää yhtää hese sapuskast ku siel on aina ollu vaan yks hamppari mist tykkään mut se poistu jo aikaa sit listoilt, Arizona hamppari :D mut eikse nyt sit tietty oo tullu jokseki kamppanja tuotteeks ja ainaki tän viikon hesel myynnis ni ARGH, arvatkaa tekiskö mun mieli ajaa drive innii ympäri ja syödä niit joku 200kpl päiväs.. xD MUT mä en voi!! yhyyyyy....
on taas mulla ongelmat!!
supistuksii ei tuu enää lainkaa niin paljon mitä tavallisesti on tullu, tai sit en enää huomaa niit, mut kyl on menno nyt jo toivo siihen luonnolliseen käynnistykseen, minkä kuitenki haluisin kokee, vaik käynnistyksen ainaki tietää olevan suht helppo( jos kaikki menee siis kuten viimeks)
mies hosottaa vaan kämpän kimpus, pitäis laittaa tapettii, maalata tönö ulkopuolelt, korjata autoo yms yms.. ja mä vaan kaipaisin seuraa :P - Dannal
Heippa kaikille! Meidän neiti päätti ottaa varaslähdön maailmaan ja niinpä meille syntyi 30.06.2012 klo 01.09 (LA 16.07.2012) maailman suloisin tyttö! Painoa neidillä oli 3040g. Synnytys oli varsin helppo, sairaalassa ehdittiin olla 6h, ennen kuin tyttö oli maailmassa. Säännölliset supistukset alkoivat perjantaina kahden aikaan (sitä ennen oli supistellut pari päivää epäsäännöllisesti) ja seiskan aikaan mentiin sairaalaan. Silloin tilanne kohdunsuulla varsin hyvä, kaula hävinnyt ja auki oltiin 3cm. Tilanne oli edistynyt varsin hyvin, koska viikkoa aikaisemmin kanavaa oli 2cm ja paikat oli täysin kiinni. Muutamassa tunnissa olin auki 6cm ja sitten sainkin hieman apuja ilokaasusta. Taisin olla 7cm auki, kun sain epiduraalin. Parissa tunnissa olin 8cm auki ja viimeiset 2cm hävisi muutamassa tunnissa. Terve (ja äänekäs!) tyttö syntyi 9 minuutin ponnistamisen jälkeen, jälkeiset tuli 6 minuuttia myöhemmin. Synnytyksen kokonaiskesto 11h 15min, aika nopea siis ensisynnyttäjäksi. Synnytyksen aikana en edes huutanut yhtään, vaikka kipu olikin niin kova että oksensin.
Tyttö lämmitteli lämpölampun alla heti syntymän jälkeen ja uudemman kerran sitten vielä aamuyöllä. Muuten tytöllä ei ollut mitään hätää, pisteitä tuli 9/9 :) Tänään kotiuduttiin ja päästiin opettelemaan uudenlaista elämää! - Angel8427
Saisi jo syntyä tämä mukula.. Näiden liikkeiden kanssa tulee hulluksi.. Siis liikkeitä tuntuu päivässä TODELLA vähän.,
Viime viikolla neuvolassakin sanoi että pitää tuntua enemmän ja laittoi lähetteen synnärille..
No eihän siellä sitten mitään hätää ollut. Vauva liikkui käyrällä ollessa (1/2 h) niin enemmän kuin yleensä päivässä yhteensä:)
No pari päivää oli ok, että liikkeitä mitä merkkasin ylös niin tuntui sellaiset 30-35 päivän aikana..
Nyt taas eilen ja tänään liikkeet tosi olemattomat.. Ei vaan jaksais ravata synnärillä koko ajan likehälytysten takia kun siellä ei sitten kuitenkaan oo mitään vialla..
No huomenna taas neuvolaan.. Saa nähdä mitä sanoo Mä kävin kans liikeseurannassa just ennen juhannusta, nyt vkot 36 5 kun naikkariin olin yhteydessä yksistä verikokeista mihin he oli laittaneet lähetteen niin samalla kysyivät liikkeistä ja niitä oli liian vähän. Laittoivat sydänäänikäyrään ja vähän päälle tunnin makoilin siellä nakuttelemassa niitä liikkeitä, sillon niitä just tuli enemmän ku aiemmin ja musta tuntuu et vauva reagoi siihen äidin stressitilaan. Kun itsekkin säikähtäneenä sinne menin kun en edes tiennyt et vauvalla pitäisi olla tietyn verran liikkeitä, luulin et riittää kunhan jotenkin liikkuu. :)
Sain seurantaohjeet kotiin ja välillä niitä liikkeitä tulee ihan hyvin, mut tänäänkin esimerkiks ollut tosi hiljainen päivä.. Puolen päivän tienoilla laskin kahteen tuntiin 15 liikettä ja sen jälkeen ollut ihan hiljaista. Välillä saatan tuntea kun kääntyy tai jonkun pienen liikkeen, ja ehkä puoltoista tuntia sitten oli hikka mut sillonkaan ei pahemmin muuten liikkunut. Tosi tympeää..olen yrittänyt vain ajatella et se on ihan normaalia, jos sillä on vain pidemmät unisyklit tai muuten vain rauhallisempi, kun ei siellä naikkareillakaan mitään hälyyttävää sillon sit ollu ku kävin. Kuitenkin sit ajattelee et mitä jos siel ei joku päivä olekkaa kaikki ok kun niin laiskasti elämöi...ja loppua kohden paniikki varmaan vaan kasvaa, yritän vielä toistaseks kuitenkin olla rauhassa ja katsoa että liikkuu edes minimin. Ja yleensä liikkuukin, mutta aikavälit on vaan tosi pitkiä, sellaista 3-4:kin tuntia...ainiin, mistä te muuten saatte tietää noita kokoja? Mulla ilmeisesti ihan kökkö nla, kun oon terkkareilta sievästi kyselly et missä sitä arvioidaan, niin ne sano että lääkäri tekee sen, ja viime viikolla mulla sitten oli viimenen lääkäri ja kun kysyin siltä ni se ei sanonu mitään! :( Mainitsi vaan, että kun on ensisynnyttäjän napakka kohtu niin lasta on vaikea tuntea; niin sain siitä kuvan että kokoa ei pystytä arvioimaan? Mistä ne sitten tietää ettei se ole liian iso? Mulla kohdun kasvuki hipoo ylärajoja. Mua kyllä itteeni haluttais tietää, kun tuntuu et ku mahan ottaa käsien väliin ja liikuttelee niin siel aika isö mölli lompsuu puolelta toiselle :D Kun ei ne vissiin pyynnöstäkään lähetä sinne kokoultraan, näin olen ymmärtänyt..
- Kapusha
Mä istuttelin eilen 40 pensaantainta maahan,eli kyykistelin ja koukin ja vaik mitä mut ei siitäkää näköjää oo mitään apua :D
Tänään tasan 38 viikkoa täynnä! Ja meijän poitsu ainakin jumppaa ku viimestä päivää. Mulla venyy vatsanahka ja sisuskalut on varmaan ihan littanassa kun tarvii liikkua niin paljon ...
Koko ajan on joku kysymässä et joko se kohta tulee... Tuliski. Mut taitaapi mennä yliaikaseks vielä.. :o Tänäänkin oon viipottanu kaupoissa,mut ainoo mikä siit seuraa on älytön selkä- ja jalkajumi :< MASENTAVAA :D
Mä en varmaan ees tajua millon mun pitää lähteä sairaalaan,kun koko ajan on jotain kipua jossain. Jos ei nipistele niin sitten supistaa tai sattuu lonkkaan. Monta kertaa päiväs on sellai tunne ku lonkka lähtis pois paikaltaan..
Keskiviikkona taas neuvolaan :< Mulla toi liikeseuranta on välillä vähän hankalaa,kun päiväl poika saattaa pari kertaa möyriä muttei muuta. Sitten illalla saattaa 3-4 tuntia melkein putkeen pyöriä ja potkia.
Voi vitsi Dannal miten kade olen,ku meillä OLI sama laskettuaika ;) Mä jään tänne kärvisteleen ja sä saat jo hoitaa omaa pikkusta!! Mutta hirmusti silti onnea :) Dannal: Onnea tyttövauvasta! :)
Täällä lA häämöttää 12.7 ja niin jo mielelläni lähtisin "hoitamaan homman pois alta" :D. Supisteluja toisina päivinä paljon, toisina tosi vähän. Oon tässä lenkkeilly ja tehny vaikka mitä, mut eipä taida auttaa...
Neuvolassa sanottiin tänään, että pää olis jo aika alhaalla ja kiinnittynytkin.
Täälläkin hermoillaan melkein päivittäin liikkeiden seurannan kanssa, onneks pikku tuuppimisella tai liikkumalla saa poitsun hereille yleensä.- Dannal
Kiitokset!
Kapusha; Usko pois, kyllä se teidänkin pikkuinen tulee vielä sieltä pihalle ja sitten saat ihan yllin kyllin sitä hoitaa, syöttää ja vaihtaa vaippaa (varmasti kyllästymiseen asti!) :) - pikkunen :)
Oih ihanaa onnea paljon dannal tytöstä :)
No mullahan oli eilen neuvola ja tadaa raskausmyrkytys :/ valkuaista pissassa, hirveet ylämaha kivut (ollu jo pari viikkoa), huimausta, turvotusta, verenpaineet koholla ja päänsärkyä olin eilen iltaan asti kysissä synnärillä tutkittavana ja tutkivat vauvan kokoa jos synnytystä ruvettas piakkoin käynnistämään, vauveli ois 2780g ja kiinnittynyt pää alas jo kuoppaan että sen puoleen hyvät mahkut ois syntyä jo.. No kotona mun tarkkailtava tuleeko näköhäiriöitä, vapinaa, kouristuksia sitten mentävä takasin ja äkkiä. Neuvola seuranta 2krt/viikossa alkaa valkuaisen ja verenpaine takia ja se siihen asti kun vauva syntyy. - Kapusha
Voi ei,pikkunen!:( Mutta onneks on viikkoja jo paljon ja vauvankin paino hyvä niin jos käynnistävät niin ei oo ihan katastrofi! Harmi kyl et ihan viime metreillä piti tulla toi :(
Yöllä supisteli tunnin verran niin,et jopa heräsin siihen. Ja se vaatii oikeesti aika paljon,et syvästä unesta herään mihkään! Jospa ne ees yrittäis vähän availla paikkoi ;)
Kyllähän tää poitsu joo ulos tulee,mutta ei malttais oottaa!!:) Mies on päättäny et poika syntyy sunnuntaina (en tiedä minä sunnuntaina :D) mut mul on fiilis et 19.7 syntyy. Mun täytyy neuvolassa kysyä sitä,et voiko ne seurata sitä pikkusen painoa jos menee yli... Ihan vaan kaikkien riskien takia.
Eka painoarvio tehtiin rakenneultrassa ja sen jälkeen oon joutunu loppuraskaudes pari kertaa juoksee tuol ä-polil suppareitten takia, niin siellä ne on painoarvion tehny. Kai siihen pääsee jos erikseen pyytää ja on siihen joku syy. TIetysti kaikil paikkakunnil taas eri käytäntö tässä .. - Lanssari-äiti
Dannalille ja koko perheelle hulluna onnea! :))
s.assu. Mulla sf-mitta on ollu koko aika ihan omilla käyrillään yläkanttiin siis, mutta vauva on koko aika ollu ehkä pikkuriikkisen laskettua aikaa pienempikin. Ja painoa oon nyt viikolle 38 4 keränny reilun kolme kiloa, ettei se nyt se mahan koko kerro vielä mitään.
Mitähän mulla pittäis tehä että tämä syntyis? Mies pakotti mut eilen kävelemään vielä kerran Ikeanki sen kanssa läpi ja sitten siivottiin ja saunottiin ja niin.... eikä muutako samat mahakivut kuin viimisen puoli vuotta. Ilalla kyllä muutaman kerran supisteli, mutta tuskimpi mittään tapahtu. Jalat on muusina ja lonkkia pakottaa. Taidan tänäänki lenkkeillä, jos siitä jotaki apua olis. Toisaalta on kyllä ihana nauttia pienen hetken ajan siitä, että ollaan miehen kans pitkästä aikaa kahestaan kotona :)
Meillä on miehen kans ihan eri pelot tähän vauvan syntymään liittyen :D mies pelkää synnytystä ja minä sitä miten meijän normaali elämä sen jälkeen sujuu. Minä en sitä synnytystä pelkää, vaan aion ottaa sen oppimiskokemuksena töitä varten, onhan siitä niin moni muuki kunnialla selvinny ja mies taas on sitä mieltä että elämä on helppoa sitten sen vauvan kanssa. Oliski! Onneksi mies on tehny ylitöitä ja sillä on lomatki vielä pitämättä, niin se toivottavasti voi sitten olla vähän enemmän kotona. Ja ollaan mietitty taas sitä vanhempainlomarahakauttaki, että missä vaiheessa mies jää kotiin, saa nähä :) Heippa!
Kävin täällä vakoilemassa teitä heinäkuulaisia, kun synnytys jo lähellä ja osalla jo ohi. ONNEA kaikille jo pikkuisensa ulos turvallisesti saaneille :)
Itseä alkaa pikkuhiljaa mietityttää kaikki, synnytykseen liittyvä (miten sen tietää millon on oikeesti aika rynnätä synnärille) sekä arki vauvan kanssa... Kuulun siis tuonne syyskuulaisiin, L.A. 3.9. :) joten viikolla 32 mennään ja aikaa tapahtumaan toivottavasti vielä hyvä tovi. Vaikka, kyllä ymmärrän miten malttamattomaksi sitä voi loppua kohden tulla! Yöunet itselläkin menny jo tuskailun puolelle, huoh.
Jaksamista teille loppuraskauteen kuten myös tulevaan synnytykseen! Kyllä ne vauvat kuulemma yleensä ulos tulee, kukaan ei tiettäväksi ole loppuiäkseen raskaaksi jäänyt ;)LA lähestyy täälläkin. Se olis nyt lauantai 7pvä Ja nyt monta päivää ollu menkkamaisia kipuja. Tänään entistäkin kovempia. Jospa se sieltä kohta syntyis. :)
- Kapusha
Tänään on nyt sitten kokeiltu se tulinen ruokakin!:D En syö juuri koskaan tulista ruokaa,mut tänään sit päätettiin kokeilla sitäkin,tokkopa tuosta ny mitään apua on. Mut tulipahan maha täyteen ja oli hyvää :-)
12 aamua laskettuun aikaan! Samoja menkkajomotuksia,pistelyä,polttelua,viiltelyä sun muuta on mut miksei vois tulla kunnon suppareita ja homma lähtee käyntiin? Turvotus nimittäin todella löys mut nyt. Mun jalkapöydät on ihan turvoksissa :<
Mua ei jännitä elämä vauvan kanssa eikä synnytyskään sen kivun takia. Siis mua stressaa tällänen asia,että kun ne kyselee kaikkea limoista sun muista ja tosiaan mies on paikalla. Miten mä oonki näin rajottunut... Ja kuten jokapaikassa on kerrottu,siinä hötäkässä voi tulla muutakin kun vaan sitä vauvaa niin haluisin peräruiskeen sen välttämiseks mut en halua keskustella siitä miehen aikana :D Toisille on ihan luonnollista keskustella miehen kanssa limatulpista,vuodoista sun muista mut mut se saa lähinnä paniikkiin. Just luin synnytyskertomusta miehen näkökulmasta,niin kauhistutti et apua jos mun miehelle kerrotaan kaikki eritteet mitä musta tulee ulos sun muuta... :D
Luonnollinen asiahan tuo synnytys on,mutta ei vaan voi mitään...
Toivon,et ne kivut sit todella on niin suuret etten ajattele tällässiä ja stressaannu siitä... - napataata84
Mä oon nyt kahtena iltana juonu lasillisen vettä mihin oon sotkenu cayanne pippurii joukkoo :D mut ei siit muuta tehoo oo ollu ku et suu palaa :DD tänään on tullu varmaan kaks kipiää supistusta, mut ei sen enempää :F tylsäääää
oon niin kyllästyny tähän mahaan, mitään ei oikeen voi tehä, pissattaa niin tiheesti etten voi lähtee mettään tarpoo tai muutenkaan kävelylle.. kauaa en ees pysty seisoo ku tulee niin inhottava paine alamasuun, tosi kiva esikoiselle ku hoen koko ajan; äiti ei nyt pysty.. plääh raukka varmaan kuolee tylsyyteen ku en sen kanssa pysty oikeen mitään ihmeellist tekee, ollaan nyt sit parina iltana muovailtu muovailuvahaa ja piirretty kuvia :D ainut mitä mun kroppa täl hetkel kestää..
kapusha: ohan toi ihan normaalii ettei haluu miehen ihan kaikkee näkevän ja kuulevan :D en itekkään tahdo, tietenkin haluan synnytykseen hänet mukaan mut ei sen ihan joka tilantees tartte olla vieres ihmettelemäs ja ponnistus vaihees saa pysyy pääpuolel kattelemas, ellei sit ihan väen vängel taho nähä ku vauva möyrii pihal :D pyydät miehes pois huoneesta ku sisätutkimus esim tehään ja siinä samassa yhteydessä pyydät peräruiskette, josseivät sitä aikasemmin tarjoo..
tänään meinasin jo unohtaa pankissa että mulla on jo lapsi ja meinasin kävellä sieltä pihalle ilman esikoista.. hän istu tyytyväisenä leikkimäs jollain vanhal kassakoneel ja karju mun perään et ÄITIIIIII mihi sä meet :D olin sit sillai et ainii joo säki olit muka xD voi siis vauva raukkaa, mihin kaikkial mä SEN sit unohdan ku en noin vanhaakaa lasta meinaa muistaa mukaani ottaa - pikkunen :)
perjantaina olisi taas neuvola, sitte vklopun yli ja maanantaina taas neuvola :)
Mulle ei oo ikinä tarjottu peräruisketta, mie oon kerenny aina ite pyytää etukäteen sitä etteivät unohda antaa, en halua pökälettä synnytyspöydälle tehhä, se ois karseeta :D ja saapahan kerranki kunnolla suolen puhtaaksi :))
Viikko38 alkoi Musta alkaa tuntuu jo siltä et voisin vaa istuu kotona nii kauan kunnes vauva on syntyny. Joka paikkaan minne menee ni saa kuulla sen saman jutun, koskas sä halkeet, H-hetki lähenee, Millon sulla on laskettu aika, Eiks sun kuuluis olla jo synnyttämäs?? Ja ompas sulla iso maha... jne jne. Ei jaksais enää kuulla yhtää tollasta kommenttia. Kaikki tuntemattomatki tulee kyselee ja jopa kaupan kassat. Ja kun mentiin yks ilta mun miehen kans yhel kaveril (joka asuu viel vanhempiensa luona) niin hänen äiti huutaa sielt keittiöst et tuus näyttää sun mahaas. Mä niin paljo mielummi esittelisin jo sitä vauvaa ku mahaani.
Mua kyl kans vähä ällöttää se ajatus kun synnytyksessä voi tulla muutakin kun vaan se vauva. Ja sit seki viel ku pitää synnyttää se istukka niin en tosiaan haluu ite nähdä sitä!! Enkä kyl haluis et mieskään näkee. Eikä sen tartte kaikkee nähäkkää..- Kapusha
Pitäs varmaan olla kirjotettuna paperille kaikki noi "toiveet" synnytyksen suhteen :D En varmana muista niit siin hetkes enää.
Mä en tiedä onks PHKS:ssä käytäntönä se peräruiske vai ei... Sen näkee sitten,mut todella aion sen pyytää.
Ja sanon kyllä niille kätilöille (jos olen viel järjissäni),et en halua nähdä mitään istukkaa enkä kuulla mitään ällöttävää.
Ja sekin pitäs muistaa sanoa,ettei turhaan leikkele mitään välilihoja jos ei oo ihan välttämätöntä. Kun kuulemma joissain sairaaloissa on ensisynnyttäjälle ihan vakio ja toisissa ei.
Munkin tekis mieli vaan pysyy kotona,ku oon niin kyllästyny raahaamaan tät mahaa mukanani :D Tarviin kohta jonkun kantotelineen sille,kun se on jo niin alhaalla et hyvä ettei reisiin hankaa ;)
Eilen illalla taas supisteli,mutta loppu kyllä jossain vaiheessa yötä kun sain kuitenkin unta ja nukuttua.
Mä oon tosin huomannu,et ne supistukset liittyy usein myös siihen että mua sattuu lonkkaan.. Onkohan ne jotenkin kytköksissä? Et rupeeko se supistaan,kun lonkka on niin kovilla vai sattuuko siihen lonkkaan myös se supistus?:D Huomen täytyy neuvolas muistaa kysästä ;) Viimeks se neuvolantäti sano,et seuraavan kerran näkeeki mut varmaan vauvan kanssa,mut pyh ja pah... Se kerkee pitää kesälomansakki varmaan ennen .. - yks synnyttänyt
Tämä nyt saattaa kuulostaa kliseeltä ja ärsyttävältäkin, mutta suurimmalla osalla ei kyllä sitten synnyttäessä tunnu mitkään eritteet tai istukat ällöttäviltä. :) Synnytys on aika maaginen ja alkukantainen tapahtuma (tai näin minä sen koin ja tiedän, että monet muutkin kokee, mutta toki on erilaisiakin kokemuksia) ja minulle olisi ollut se ja sama, vaikka kätilö olisi esitellyt mitä. Etukäteen ei siltä tuntunut, mutta suhtauduin synnytykseen siten, että kroppani varmasti tietää, mitä tehdä ja minä vain annan sen toimia, niin kuin se toimii. Tätä mietin paljon etukäteen ja harjoittelin rentoutumista ja hengitystä. Suosittelen muillekin!
- Kapusha
Toivon kans,et siin hetkessä ei välitä paljoa mistään mikä tuntuu nyt kauhistuttavalta tai ällöttävältä :) Sen näkee sitten. Onhan mul kauheesti näit "haluun näin ja näin"-juttuja mutta oon kyl täysin varautunu siihen,et ne kaikki lentää ikkunast ku se hetki tulee ;)
Neuvolassakin käyty,vika kerta tuolla neuvolassa. SF-mitta on pudonnu sentin,että toivossa on hyvä elää et alkas pikkuhiljaa tapahtua kun alaspäin on poika menny :) Muuten kaikki olikin hyvin,tosin karmeet supistukset heti kun piti mennä selälleen siihen pöydälle :( Samoin on kyl supistellu koko eilisen päivän ja yölläkin sain tosi huonosti nukuttua.Voimistuis nyt vaan tai menis ne lapsivedet ni pääsis hommiin :P
Rv 38 3 tänään että onhan tässä vielä matkaa vähäsen jäljellä ... - Lanssari-äiti
Mulla ei sitte supistele millään :/ Mies laukottaa mua lenkillä hysteerisenä kaikki illat ja hokee että ens yönä lähetään :D Sitä raukkaa jännittää niin kovasti, että se sanoo sen helpottavan vasta kun vauva on ulkona ja meillä molemmilla on kaikki hyvin :)
Mulla vaan on nämä mahakivut. Liikkuessa viiltää kyllä kovasti tuonne alapäähän, mutta supisteluja NOLLA :/ Oikea alamaha ja vasen kylkikaari on edelleen pirun kipeet, valvottuja öitä piisaa edelleen. Viime yönä olin sitten jo niin väsyny että nukahdin jopa vasemmalle kyljelle, jolla en oo kuukausiin voinu nukkua ja voin kertoa että se oli virhe! Tänään en tee tämän kivun takia yhtään mitään. Mutta oikealla kyljellä en enää voinu yksinkertaisesti nukkua. Olis pitäny valvoa :/ Onneksi on noita koulujuttuja joita oon sitte öisin lueskellu :/
Virtaa piisaa vauvalla :D Mulla heiluu maha puolelta toiselle koko aika kun se touhuaa :) Mieski vaan nauraa tälle mun mahalle :) Oon hulluna saanu ihmisiltä kyselyjä taas että onko niitä kaks :D Onhan tämä iso, mutta ei niitä kahta ole :)
Haettiin eilen viimein vaunutki kotiin :)) Nyt alkais olla kaikki valmiina, että tervetuloa vaan vauva :))
Meen huomenna ekaa kertaa uuteen neuvolaan, saa nähä mitä se terkkari sanoo näistä mahakivuista. Toivottavasti olis eri mieltä kuin tuolla mun omassa neuvolassa. Ootan kyllä mielenkiinnolla, mitä joku muu terkkari sanoo tästä mun painokehityksestä. Jos mulle ei nyttenkään ole tullu lisää painoa, niin vaadin kyllä päästä ultraan. Huomenna olis kyllä hyvä päivä syntyä, viikkoja olis jo 39 0. Mutta ei tällä ole kiire, sillä on liian kivaa :) - napataata84
IIIIIIIIIIIIIIIIIIK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! menin eilen neuvolas valittaa et kutisen ja pyykkään lakanii koko ajan ku tuntuu et ois kirppui talo täynnä.. se sit lähetti mut maksa arvo testeihin ja sain sit tos kahelttoist kuulla et ne oli koholla ja lähete on lähtenyt sairaalaan ja et mun tarttee soittaa sinne ja varata aika äippäpolil..
no soitin äippäpolil siit ajasta ja se on ens keskiviikkona, sit jotain mutisin puhelimes et nii se on iha tavallinen lekuri käynti vaa vai kui, ni se hoitaja oli et sinuna kyl pakkaisin kassit mukaan varmuuden vuoks et voi olla et jät heti sisäl tai sit miten lääkäri parhaaks näkee :FFF APUA! siis jos mitään ei ennen tapahdu ni todennäkösesti meikäläinen on ens viikol synnyttämäs...
saaks nyt pyörtyy? Me lähettiin eilen puol 11 aikaa illalla synnärille tarkistaa tilanne kun oli niin kipeitä noi "menkka" kivut. No supistuksiahan ne sitte oli ja tuli niitä alle 10min välein. No ei siel sit ollu ku kohdun kaulan lyhentyny ja oli siis enää 1cm pitkä. Ja oli sormelle auki. Jäin sitte sinne sairaalaan yöks et katotaa aamulla mikä tilanne, ja sain jotain lääkettä mikä autto nukahtamaan (ei siis mitään unilääkettä) No olin siellä sitte tänään vielä 5 asti, mut kun ei muutosta näyttäny tulevan eikä pahemmin supistellu niin päätin lähtee kotiin oottelee niit supistuksia. Mut kyllä tää poju täält kohta syntyy. Se hoitajaki joka multa viimetteks otti käyrät ja koitti kohdun suun niin kysyi et millon sulla on seuraava neuvola ja sanoin sitte et ens tiistaina. Niin se tokas siihen vaan et kyl sä varmaa enne sitä tuut tänne takasi :D Lauantaina olis just sopivasti se laskettu aikaki. Nyt vaa täytyy urheilla ja tehä kaikki et sais oikee kunnon supparit :D Sairaalassa jo koitin rappusten kävelyä, mut jalat siinä eniten kärsi..
- Kapusha
Mulla oli tuo sama,et supisteli 7min välein ja niitä piirty käyrällekkin ja sillon yön vietin sairaalassa. Mut ne anto mulle kipulääkettä että saisin nukuttua ja supparit loppuikin sitten siihen. Äsken jo mietin,et soitanko sinne synnärille ja pyydän et saanko tulla ottaa piikin sit kipulääkettä että tää turha supistelu loppuu :DD Alko olee jo niin tuskasta. Nyt on hetken ollu parempi olo ja toivon et saisin nukuttua ens yönä :<
Näil näkymin mä oon viimenen joka tästä porukasta synnyttää :D Meijän poitsu on niin sitkeesti päättäny et mää pysyn täällä,et tuskin sieltä ilman käynnistelyjä tulee. Mulla ei tosin mielenterveys ja kroppa kestä jonnekkin 41 5 viikolle asti!! Neuvolassa ne vaan hoki,että soitat sitten sinne ä-polille että pelkäät et vauvasta tulee liian iso... Oon kuullu vaan niin kivat kauhutarinat taas siitä,et miten ne ei käynnistäis millään ennenku on 42vko täynnä!!. : Mulla taitaa tulla kohta lähtö taas sairaalaan. On niin h*ton kipeet supistukset vatsassa ja selässä kummassaki. Tos joku puol toist tuntia sitte housuihin valahti jotain nestettä ja vähän ohkasta limaa ja sitte sellasta vähän punertavaa limaa. Lima tulppa oli kyllä paksumpaa kun toi.
- toinentulossa
Täällähän on ollut hilajsta jo 2pv, ootteko synnyttämässä? Mä kirjottelin joskus alkutaipaleella, nyt lähinnä lukenut teidän juttuja! itsellä LA 20.7. Muita taysiin synnyttään menossa?
- Kapusha
No ei täällä ainakaan :D Laskettuun aikaan on vielä 9 päivää,mutta ihan mun fyysisen jaksamisen kannalta sais tulla jo.
Tää jatkuva menkkajomotus alkaa *ituttamaan jo. Kun se vie vaan kaikki energiat,muttei siit mitää muuta hyötyä ole... Mitää ei pysty tekee kunnol.
Eilen olin "auttamassa" kaveria muutossa,ravasin pariin kertaan (ilman kantamuksia tietenkin) kakkoskerrokseen ja laittelin astioita kaappiin. Ois varmaan pitäny kantaa joku kirjalaatikko ni jos se sillä ulos tulis.
Tällä menolla kun se synnytyksen aika tulee,niin en jaksa enää ponnistakkaan..
Supparit tuntuu mahassa,selässä ja reisissä ja pitkin päivää. Toisaalt en jaksais uskoa,ettei nää tee mitää kun KOKO päivän supistelee mutta kun ne ei voimistu.. Tässä joudun viel johku sectioon tällä menolla :< En todella jaksa jos muka pitää odotella sinne 42 vkon asti... - mamma12
Minäkin lueskelen enemmän muiden raskauden kulkua kun suunnilleen samoissa ollaan.. Mulla ois 13.pv eli kuuden päivän päästä. Eli odottavalla kannalla edelleen! Eilen neuvolassa terkkari totesi että proteiinia oli 2 verran pississä nyt joudun seurailemaan vähän tuleeko oireiluja, epäili kyllä samalla myös että poika ehtii syntyä ennen ku ehtii kehittyä raskausmyrkytys kunnolla.. niskaa kuulema tuntui enää ihan pikkuisen, oli kuulema niin alhaalla kiinni ku voi :) Nyt vaa sitte oottellaa ootellaa tosissaan :)
Kun maha laskeutu kunnolla hujahtaen ja poika "ruuvas" ittensä päätään kiinnemmäs, niin kipu oli semmosta että poltteli ja vihloi pahasti nivusia ja sisäreisiä, myöskin aivan tuolla häpyluun päällä oli kivun tunnetta, myös kosketuskipua ulkoopäin. Aiemmin mulla ei oikein ole ollut vastaavaa kipua joka oikein pysäyttää... tätä nyt oli ke-pe ja nyt on sitten vaa lapää hellänä...
kokoajan vatsa kyllä kovana saas nähä kauan menee :) - aarg333
Ei kellaan olis kamalaa ummetusta meneillaan? Mulla ihan tuskainen olo :(kun perapaata jomottaa niin eika mitaan tuu ulos ei!!!
- m-pyy
Heippa pitkästä aikaa kaikille! Ja onnea jo synnyttäneille :)
Edellisestä kerrasta onkin aikaa mutta se johtuu ihan siitä kun piti käydä pykäsemässä yks prinsessa pihalle! :) Meille siis syntyi maailman sulosin tyttö su. 1.7 klo. 11.08, paino 3432g ja pituus 48cm.
Kotiin päästiin keskiviikkona kun piti seurata pikkusen sokereita ja keltasuutta mutta onneksi kaikki kunnossa ja kaikki voidaan hyvin.
Synnytyksen kesto oli 6h ja ponnistusvaihe 1h. Kokonaisuudessaan kuitenkin hyvin ensi synnyttäjäksi. Epiduraalin keksijälle meinasin kyllä joulukortin laittaa :)
Tänään pikkunen 1vko ikänen ja kotona vaan ihasteltu toisen suloisuutta ja harjoteltu perhe elämää :) - napataata84
Hirmusti onnea jakautuneille :)
Mää lähen tänään sairaalaan piipahtamaan, on menny tä kutina ihan sietämättömäks ja vauva on mahas vähän turhan rauhallinen..
Toivoisin et ne ottais mut sisäl, hermot on niin kireellä ku en oo moneen viikkoon nukkunu kunnol tän kutinan ja selkä säryn takii.. kamala olla kerrassaan..
Luulis kyl et koht käynnistävät ku tä hepatoosi lisää kohtukuoleman riskii lähellä laskettuu aikaa ja mul on tosiaan viikkoi se 39 2..
mun maksa arvot oli jotain 90, en kyl yhtään tie et onkse paljon vai vähän mut helvetin moist kutinaa se tosiaa aiheuttaa ja järki lähtee..
äijä vaan remppaa kämppää yms yms ja tekis mieli lyödä sil sangattomat polaroidit, oon nyt pari viikkoo nököttäny yksin ja joutunu siivoilee noit remppa jälkii, sit se mulukku ei voi ees herätä aamul ku esikoinen herää vaan mä joudun nousee vaik saan yös sen ihan max2h nukuttu.. tttu
tämmöst vali vali settii täält - Lanssari-äiti
m-pyylle onnittelut :))
Meillä ei olla syntymässä ihan vähään aikaan. Supistelee toki jonkin verran, mutta eipä ne edes käy kipeää. Jos mulla ei olis tätä mahakipua koko ajan niin voisin ihan hyvin olla raskaana vielä seuraavan kuukauden, mutta järki menee tämän mahakivun kanssa. Yöunethan on menny jo kuukausia sitten.
En tajua että miten sitten jaksan tämän vauvan kanssa valvoa kun oon nyt jo ihan rättipoikki väsyny.
No perjantaina olis meillä laskettu aika, saa nähä! - Kapusha
Mulla ois neuvola keskiviikkona ja aion kyllä siellä sanoa,et mä en odottele sinne vkolle 42 ja piste. Mä en ymmärrä miks täyskasvusta vauvaa tarvii vartavasten vielä kasvattaa 2 ylimäärästä viikkoo et varmaan on sen 4,5kg ja jää jumiin...
Mulla kans on voimat niin lopussa,ettei kyl tiedä et miten jaksaa vielä... Tasan viikko laskettuun aikaan ja maha on aivan jäätävän kokonen. Turvotus iski jalkoihin nyt sellasena,ettei kengät mee kunnol enää jalkaan :<
Ymmärrän sun fiilikset ihan täysin,napataata!! Meillä kans on menossa viimeisen eli vauvanhuoneen remontti ja mies jättää kaiken kyllä mun korjattavaks. Sit se mussuttaa kun en jaksa tuol pihal tehdä mitään ja ihmettelee kun nukun päiväunia. No jos itse nukkuisit kans sen 2h yössä ni kyl päiväl vähän saattaa väsyttää... Ja ainakin mul on niin,et en saa unta ellen oo sit ihan suoraansanottuna yliväsyny. Ni pakko nukkua siihen kellonaikaan kun se uni tulee eikä herää heti johku kipuun.
Mä en pysty nukkuu vasemmal kyljel ollenkaa :( Heti tulee kauheet alavatsakivut... Pakko kyl siel neuvolassa sanoa et mä en enää todellakaan jaksa. Oon kyllä kuullu,et lääkärit ei käynnistä synnytystä ellei terveys oo vaarassa,mutta ei tässä oo enää mitään järkeä... Miten jaksan pienen vauvan kanssa jos en saa nyt nukuttua mitenkään :(
Ja onnea kaikille vauvan saaneille :) Kateellisena lueskelen ;) - Lanssari-äiti
Kapusha; Minä en oo kahteen kuukauteen voinu nukkua vasemmalla kyljellä. Viime viikolla nukuin yhen yön ja seuraavat kaks päivää oliki niin tuskaset että väänsin itkua täällä kotona päivät pitkät. Mutta kun olin jo pari yötä valvonu ja oikea alamaha ja lonkka oli niin kipeet, etten voinu ees kuvitella oikealla kyljellä olevani niin vei uni voiton.
Sain sitten yheltä kätilökaveriltaki haukut kun toivon tämän käynnistämistä :( Jos se nyt on oikeasti täysiaikainen ja keskikokoiseksi ultrattu, niin tarviiko helkkari minut väsyttää sille mallille että en sitten pärjää sen lapsen kanssa kotona ollenkaan. En yhtään ihmettele miksi pikkulasten vanhemmat eroaa jos ihmiset väsytetään loppuun jo ennen kuin ne lapset syntyy.
Napataata: Mulla on kans niin sikeä uninen mies, että oikeasti ärsyttää itellä herätä aamulla herättämään sitä. Ja sitten se vielä venyy sängyssä jonku puoli tuntia ja torkuttaa, niin että itellä ei ois toiveitakaan enää nukahtaa. Kun tosiaan ei itellä tule myöskään paljon nukuttua. 6 tuntia 2 tunnin pätkissä on jo kova sana.
En ees osaa nukkua päikkäreitä enää. Tai oikeastaan en anna itselleni lupaa nukkua niitä, kun tiedän etten joka päivä pysty nukkumaan ja sitte olisin vaan enemmän vihanen kun ne jäis välistä.
Toivottavasti tämä vauva nyt päättäis tämän viikon aika syntyä ihan ite ja päästäis mut jo tästä tuskasta. Mitenkähän ees tätä synnytän kun en pysty tuon vasemman puolen kylkikivun takia ees kumartumaan eteenpäin? Moikka täältäkin pitkästä aikaa. :) Meiän poju syntyi 6.7. klo 14.08. painoa oli syntyessään 4200g ja pituutta n.54cm. Synnytys oli tuskallinen ja pitkä, mut siitäkin selvittiin hengissä :D Ja mitä ihanin palkinto siitä!!
- napataata84
hahaha aijettä hyvä kuulla taas et mun mies ei oo ainut mailman juntti xD kyl välil tekis mieli huitasta korvil prkl!
Nyt alkaa vähä jänskättää....
mul käynnistetään huomenna aamulla synnytys :F IIIIIIIIIK
kauhee hosuminen pääl et saa tuvan kuntoon :))) hui hui hui hui hui pitäkää peukkuja - N0RA
Heippa vaan!
Mäkin kävin 3.7 puskemassa "pienen" tytön 51 cm ja 4410g :) Sunnuntai- aamuna meni vedet ja sitte ei mitään tapahtunutkaan vaan ooteltiin maanantai-aamun kunness sitte käynnisteltiin cytotecilla kolme kertaa ennen kun alko tapahtua, ja tiistaina 04.01 synty meidän tyttö. Tuli maailmaan imukupin avustuksella ja sai matkalla pienen hermovaurion oikeeaan käteensä, jonka kyllä pitäis parantua ihan fysioterapialla, kun meinas jäädä jumiin. Ketään en halua pelotella, mutta oli se synnytys paljon kamalampaa mitä olin kuvitellut, mutta pelottavan nopeesti myös kaikki se kauheus kyllä unohtuu :)
Nyt on ihanaa kun päästiin kotin harjottelemaan arkea vauvan kanssa. Tsemppiä teille ketkä ootte pakattuna 2 in1 :)- N0RA
siis vielä toistaiseksi pakattuna 2in1 :D
- Kapusha
Tää näyttää kyllä pelottavasti siltä että mä jään tänne yksikseni oottelee,et milonkohan meidän poju viittis tulla ulos :P
Toi on just se tilanne mitä pelkään eniten,mikä teillä N0ra on ollu. Oon varmaa maininnu,et itsellä on hermovaurio kädessä just samaisesta syystä,mut mulla se on ollu tosi paha mutta fysioterapialla ja jumpalla saatu onneks kuntoon! Ja samaa kaliiperia teijän tytteli ollu,kun minä kun oon syntyny.
Eli aivan varmasti huomenna neuvolassa vaadin kahta kauheemmin sitä käynnistystä LA:n jälkeen.
Eilen illalla nipisteli niin lupaavasti taas! Sit hetkeks helpotti mutta yöllä taas heräsin siihen. MUTTA KUN EI :D Poitsu on liikkunu kyl todella vähän,et eilen sain illalla sen 10 liikettä/tunti,muuten onkin tosi hiljasta. Ja maha on ihan ylipinkeä... Että saapas nähdä millon tämä kaveri aatteli tulla maailmaan.
Yritän miettii synnytyksen kannalta niin,et se kipu kestää sen "hetken"(kuitenkin jonkun 48h :D) et kyllä siitä selvii kerta muutkin on selvinny! :D - Angel8427
Neuvolassa käyty.. Olisi viikko laskettuun aikaan.
Oli neidin pää jo mennyt alaspäin..
Supistuksia on päivittäin, mutta ne menee sitten ohitte.. - odottelija2012
Täälä kans neuvolakäynti takana. Proteiinia oli 2 verran pississä, joudun seuraamaan nyt ettei tuu oireita :/ Poitsu oli täysin kiinni ja painetta tuntui ku pyllystä työnsi vauvaa..
Oireita ei kahteen pv oo ollu minkäälaisia että vauva ois tulossa maailmaan. Mulla laskettu aika on 17.7 ja arvioitu LA13.7 Kumpaa sitä nyt tuijotetaan, viikkojen mukaan tuota 17pv. Eli tasan viikko täälläkin sit odotusta la:han. Ja huh huh ku turvottaa!!! :D 4pv sit käytii viimes terkalla ja painoa on tullut 1.8kg tässä välissä! Mutta terkka kyllä sano että taitaa olla nestettä nyt suurin osa... hope so!
En siis oo aiemmin tänne kirjotellu, seurannu kyl. Nyt alkaa näyttään että aika moni on jo päässy pakertaa muksunsa, mulla kans semmonen olo ett varmaan ens jouluna oma syntyy :D
Tänään luvassa vielä suursiivous, piiitkä lenkki koiran kanssa ja sauna siihen päälle! Katotaan irtoisko niistä taaskaan apuja ;) Yks asia pakko mainita ku kaikki hehkuttaa joka paikassa että "ota toi 3ässää käytäntöön.." Not! Ei musta ainakaa enää itestä tunnu tää "yks" ässä mitenkää kivalta, päin vastoin tosi vastenmieliseltä ja kipeeltäkin ehket jos kokeilis.... on nimittäin jo turvoksissa kaikki limakalvot! E ymmärrä miten jokku voi, tunnen olevani jotenki outolintu ku sitä jokapaikassa tosiaan mainitaan, enkä kyllä vois ees harkita. Eipä tuo mieskään oo enää hetkeen ehotellu :D
Ai nii kerron vielä ett ainoastaa sillon tuntu kipua ku vauva kiinnitty ja maha laskeutu, sillo vihloi nivusia ja alavatsaa aika pahasti pari päivää, luulin että no nyt päästää tosi toimiin.. MUt sitte kipu hellitti ja nyt on ollu muutamia päiviä oikeinki hyvä olo. Ainoastaan yöllä ja aamulla ja sillon ku on paikallaa pitkään tulee se kipu takas tuonne nivusiin.. liitoskipuja on ollu kyl jossain vaiheessa, mut ne tuntu lähtevän pois ku liikkui. Nää ei. Sit masu on kovana melkee kokajan.. mut ei tunnu muulta.
Jepsistä... katotaa kuka pääsee pisimmälle... taidan olla aika kovilla tässä kisassa ;) - toinentulossa
Sain tänään tietää, että perjantaina (13pv!!!) leikataan pieni. Nyt jännittää:) Viikot silloin 39, ja leikkaus edellisen sektion vuoksi edessä.
Niin eikai se mahan koko varsinaisesti siitä vauvan koosta kerrokkaan, mutta ä.polille ultraan mennään jokatapauksessa. Tänään oli nla ja th epäili et vauva ois kääntyny perätilaan, sf-mitta oli kyllä 3cm laskenu mut sydänäänet kuulu liian korkeelta siihen nähden et jos vauva ois ollu laskeutunu.
Ei kiva, tänään 38vkot ja mulla istukka edessä korkeella, mikä voi ilmeisesti vähän haitata jos lapsi on väärinpäin et sitä on vaikee saada kääntymään, kun se roipe on siinä eessä.
En kyllä uskalla ensisynnyttäjänä perätilavauvaa synnyttää, toivotaan että se oli väärä arvio tai sit ettei ainakaan pakoteta alateitse synnyttämään, ei itseni mutta pelottaa jos en osaakkaan tai tulee jotain ja vauva kärsii sen vuoksi, olis kamalaa jos se jäis jumiin tai menis ne lonkat, vaikka nehän voi sukurasitteen vuoksi olla muutenkin vialliset. Mut ainakaan en halua perätilasynnytyksellä lisätä sitä riskiä... Voihan surkeus, olin haaveillu normaalista synnytyksestä, toivottavasti se nyt ei kaadu sitten tähän. Sniif :( Onnea muille vauvan saaneille hirmusti!- Kapusha
Ja taas yks herätys ja "voi vitsi mulla on vieläkin tää maha"-reaktio :D Nivuset huutaa hoosiannaa,samoin selkä ja nukkuminen oli taas sitä et 15min välein sattuu johkuu... :(
Mä kysyn sieltä neuvolasta tänään,et voinko saada jo ens vkolla sen yliaikaiskontrollin,koska haluan tietää sen painoarvion uusiks ja jos se näyttää ihan kamalalta,niin sitten joutuu pyytää sektiota mikä on ihan kauhea ajatus :S Mut kuten s.assu sanoi niin mielummin sektio jos on kyse vauvan turvallisuudesta kun et väkisin ensisynnyttäjänä lähden pukertaa 4,5kg vauvaa maailmaan. Tai sitten ainakin saa kuvata lantion et mahtuu varmasti tulee.... Mä panikoin niin jo valmiiks sitä repeemistä... Pelkään niitä tikkejä aivan kauheesti ja se et joudun elämään niiden kans viel hetken ni hu!
Mul on kans sellai fiilis et katellaan sit jouluna,ku tää muksu päättää tulla ulos :D Sillon viikolla 33 ne kovasti oli lääkärissä huolissaa ettei vaa tuu ennenaikainen,mut nyt sit mennää 39 2 ja jäpikkä haluu tiukasti pysyy yksiössää :D
Mä en jaksa kokeilla ees mitään poppakonsteja enää :D Kokeiltu on kolme S:ää lenkki ja tulinen ruoka. Niinhän se menee,et se tilanen pitää olla muutenkin jo kypsä et noi ilmeisesti auttaa.. Ja niistäkin vaan se seksi mikä ei näillä lonkilla,selkäkivulla ja mahan kanssa vaan onnistu ... :S - odottelija2012
Mulla oli ihan sama ku heräsin.. "ei hitto... vielä täällä", eikä ees mitää oireita vaik kuinka yritti tunnustella oisko suppareita :D
Vähä meinaa olla ristiriitaset tunteet kyllä myös pelissä, ku haluisin jo päästä synnyttään että pääsee näkee muksun, mut sit taas näin yöllä kivan pikku painajaisen synnytyksestä... tää nyt on nii tätä. Mä pelkään kans noita repeemiä aika paljon! Ja ku mulle ei oo missää vaiheessa tehty mtn painoarvioo niin en ees tiiä minkä kokonen ois maholisesti tulossa. Ainoastaa se sf-mitta huitelee sielä keskiviivan ja yläviivan yläosassa... mut voi olla kuulema asennosta kii että ei väldee oo nii iso. Hui :P
Mut joo..eipä ollu mullakaa eilisistä yrityksistä apuja parempi olo ku aikoihin vaan tuli :D Tänää uus yritys ja äippä tuli käymään niin lähetään kierteleen kauppoja, se jos jouku on "raskasta" ;) - m-pyy
Moikka taas!
Ajattelin tulla tänne kertoo omasta synnytyskokemuksesta jos se yhtään auttais teitä jotka kovasti vielä odottavat oman nyyttinsä syntymistä :)
Mulla itellä oli kyllä suppareita mutta ei todellakaan mitään kipeitä oikeestaan missään vaiheessa. Lapsivedet meni yöllä kolmen aikoihin ihan yllättäen ettei yhtään osannu odottaa. Oltii sairaalassa joskus puoli viideltä aamuyöstä ja vasta siellä alko tulee kipeet supistukset. En päässy tarkkailusaliin ollenkaan ku ne passitti suoraan synnytyssaliin siitä ilmoittautumishuoneesta.
Sain ilokaasua supistuksiin mutta eipä se kyllä mua auttanu yhtää...kipu oli ihan sietämätön ja sain epiduraalin kasilta kun olin auki 5cm. Mulla on selässä vieläkin joku 3-4 piston jälkeen kun se lääkäri ei löytäny sopivaa nikamaväliä mihin laittaa piikki, mut sit kun onnistu niin oli ihanaa kun kipu katos kokonaan. Siitä meni vaan kaksi tuntii kun olin täysin auki ja pääsin ponnistaa. Ei niin mukava ponnistusvaihe kesti mulla 1h ja jouduttiin välilihaleikkaamaan, nyt alapäässää n.18 tikkii ja olo ei niin mukava.
Isäntä joutu pitää koko ponnistusvaiheen kiinni siitä toisesta jalkatuesta kun se oli rikki ja mun jalka tippu siitä joka ponnistuskerralla pois. Päättipä siitä sit seurata koko synnytyksen kulun samalla ihan aitiopaikalta...mä en varmaan enää ikinä saa seksiä :)
Mutta kaikki oli kaiken arvosta ja ihana pikku prinsessa makaa tälläkin hetkellä mun vatsan päällä tuhisemassa kun tänne kirjoitan - Lanssari-äiti
Ei täälläkään tapahdu yhtään mitään ja ylihuomenna ois jo laskettu aika! Ahistavaa! Tai no, onhan tässä viimisten päivien aikana ollu jonku verran ei-kipeitä supistuksia ja kipeitä varmaan joku 2-3 per päivä. Ja mahakipu vaan jatkuu, eikä tämä yks aio ikinä edes laskeutua alas :D
Perjantaina ois äitipolille aika. Oon jo luovuttanu sen suhteen että mua siellä ymmärrettäis ja alettas tätä käynnistämään, siellä on suunnilleen yks lääkäri jonka tiedän olevan mun kans samaa mieltä. Alan varmaan itkemään kun näen kuka lääkäri siellä on. Varsinkin jos se on se sama joka oli mulla viimeksi. Se on yhelle mun kaverillekki sanonu, että sen vauva saa kasvaa 6kiloseksi, ennen kuin se huolestuu!? :O Mulla on varmaan kuukauden päästä 6 kilonen tämä vauva, että ootellaanpa sitte.
Me ollaan kokeiltu varmasti ihan joka ikinen kotikonsti. On lenkkeilty, siivottu, saunottu, tehty sitä kolmattaki s:ää, oon jumpannu ja mies on hieronu selkää. Eikä mittään!! Huomenna teen kyllä ihan kaikki jutut vielä kerran uudelleen, tänään en jaksa, niin että oon sitte perjantaina niin kipeä etten voi ees maata selälläni siellä. Tosin viimeksi oli sama homma ja se lääkäri vaan sano että semmosta se on.
No nyt voin ainaki sanoa, että neuvolaan mulla ei enää annettu ees aikaa, kun siellä ollaan sitä mieltä että tämä saa riittää jo. - Kapusha
Neuvolassa käyty ja edes yksi positiivinen asia minkä jo aavistelinkin; pää on kiinnittynyt eikä se neukkutäti saanu "otetta"... Onkin tän päivän vihlonu niin mukavasti alapäähän ja ollu hurja paine,et tiesin ton jo mut kiva saada varmistus ;) ELI YKSI ASKEL LÄHEMPÄNÄ SITÄ ETTÄ JOSKUS SYNTYS. Eihän se vielä tarkota mitään,et pää on kiinnittynyt voi silti mennä yliaikaseks reippaasti mut jospa se painais sitä kohdunsuuta että päästäis hommiin!
Painoa oli tullut 2,5kg VIIKOSSA. Vähänkö turvotusta? Ei kuitenkaan oo raskausmyrkytystä mitä rupesin jo pelkäämään,kun 2pv särkeny päätä se kaamee turvotus.
Mä sain kyllä ens viikolle neuvolaan ajan,saa nähdä. Supistelee nyttekin,mutta kun ei tarpeeks voimakkaasti... Enemmän muistuttaa menkkakipuja mitä on ollu jo vaik kuin monta viikkoa... :(
Voi vitsit kun tämä vois jo syntyä,vaikka pelkäänkin sitä synnytystä ihan hulluna.. Tai siis niitä tikkejä : - kia----90
mulla on LA.sta kulunu jo viikko, eikä mitää merkkejä lapsen syntymisestä... lapsi on kyllä kiinnittyny jo kauan sitte. Turhauttavaa kun mies on jatkuvasti huolesta sairas ja muutenki paniikissa. Sen mielestä pitäs käydä joka päivä tarkistuttaa tilanne lääkärillä. Tänää neuvola klo 10, mut en tod. oo menos, koska en oo nukkunu varmaa 3 päivää kunnol, ku pitää jatkuvasti hoitaa mutsia (pukee se, tehä ruokaa sille, pestä se ja siivoo himas jne.)..se on tosi kipee. Oon nii poikki.
- Lanssari-äiti
Huomenna laskettu aika!! Olis jo aika syntyä kaverilla.
En tiiä onko kroppa alkanu viimein valmistautua synnytykseen kun koko aika on hullu nälkä. Ja eilen teki jopa mieli roskaruokaa ja kokeilin kyllä tulisinta mitä sai, ei mittään apua!
Alapäätä vihloo, vatsa on kivikova ja jonku verran supistelee. Oliskohan jo aika ruveta pakkaan laukkua?
Mutta eka siivoamaan, koko talo saa kunnon suursiivouksen tänään.
Huomenna sinne lääkäriin, saa nähä tuunko itkun kanssa kotia huomenna vai vasta ens viikolla iloisena pikkusen kanssa. - Angel8427
Mistä sitä nyt tietää koska pitää lähteä synnärille näytille..
Mulla on kahtena päivänä ollut usean tunnin ajan kauhea jomtus/polte alaselässä..
Ja nyt tänään on jo puolentoista tunnin ajan ollut vatsa kivikova ja selässä jomottaa, lisäksi välillä tuntuu kipua aivan tuolla alavatsassa.
Miten sä lasket noita supistuksia kun tuo maha on melkein koko ajan kovana..- hdikv
Ei sinne synnärille tarvitse tosiaan näytille mennä, sinne mennään sitten synnyttämään... ;) Ei tuollainen jatkuva polte ole vielä mitään, minkä takia sinne pitäisi lähteä. Synnytyssupistukset tulee aaltomaisina ja pahenee pikku hiljaa. Sitten, kun tuntuu ettei kotona enää voi olla, on hyvä lähteä sairaalaan. ÄÄRIMMÄISEN harvoin ensisynnyttäjällä käy niin, ettei tajua ajoissa sairaalaan mennä. Synnytys on kuitenkin niin harvoin kivuton tapahtuma. Sanoisin, että siinä vaiheessa kun ei enää tunnu, että "pitäiskö lähteä sairaalaan", vaan että "nyt perkele lähdetään sinne sairaalaan", niin silloin on aika lähteä. :)
- ketjun ulkopuolelta
Jos sulla on laukeamaton supistus, nii silloin kannattaisi ainakin soittaa lisäohjeita synnäriltä. Supistus ei saisi kestää puoltatoista tuntia...
- napataata84
10.7 meille synty sitten terve poika, mitat oli 50cm ja paino 4050g.. HIRVEE JÖLLI :D
ei heittäny neuvolan arvio ku kilolla.. vähän oli ronskin puolenen poeeka..
menin tosiaan käynnistykseen mut lapsvedet meni ennen ku ehtisin saamaan minkään näköstä käynnistys tablettia :) sit alko omat supistukset ja niit vauhditettiin viel yhdellä cytotec tabletilla..
kolme tuntii kärvistelin hirmusten supistusten kans ja sit sain epiduraalin ku päästiin synnytys saliin.. siihen jäi sit kivut.. sit kokeltiin ni olin 6cm auki.. siin sit miehen kans vartoiltiin ja supistukset loiveni ja olin varma parin tunnin pääst et yhtään ei olla edistytty, mut kätilö tuli koittaa ja sano et sit vaa ku siltä tuntuu ni ala ponnistaa :))) no odottelin sit et tunsin ees vähä taas supistuksii, ja aloin ponnistaa.. varmaa 5 ponnistust ni vauva oli mailmas.. :))))
tänään kotiuduttiin.... ah - toinentulossa
Me lähdettäis nyt sairaalaan sektioon :) On todella outo fiilis!!!! parin tunnin päästä mulla on pieni sylissä
- Lanssari-äiti
Angel8427: Mulla ainaki on niin että vaikka tämä maha on tosi kova koko ajan, niin sillonko supistaa niin se vetää entistä kovemmaksi ja löysää sitte ihan vähän kun supistus loppuu. Sama tunne on myös sillon kuin tämä vauva liikkuu ja touhuaa.
Eilisen iltapäivän/illan supistellu koko aika, ei mittään kipeitä, mutta tuntuu ihan selvästi sekä selässä että mahassa. Mutta saa nähä. Vähänki jos liikkuu niin alkaa supistamaan. Pitäisköhän mennä kävellen tuonne sairaalalle? :D
Ei vaiskaan, taijan varalta kuitenki pakkailla kamoja kasaan. Tuntuu kyllä hieman hassulta lähteä sinne yksin, mutta toisaalta mulla on vain luvattu aika äippäpolille ja mies ei pelkän yhen lääkärin ajan takia oikeen voinu vapaata ottaa. Mutta onneksi se on aamuvuorossa niin ehtii kyllä tulla ennenkö mittään tapahtuu jos sisälle otetaan.
Nyt minä lähen synnyttämään tämän, eikö? :) - Kapusha
Mä masennun niin täysin!:D Kaikki saa vauvansa paitsi mää :'( Tosin just eilen sanoin miehelle et se tulee aika lähel laskettuu aikaa,koska pystyn melkein sanomaan ne 2 päivää millon mulla oli ovulaatio :D Et jospa tuo su-ti akselilla tulis ku isukil ois sopivasti kesälomaki :)
Tosin eihän sitä vissii kukaa tiedä miks vauvat menee yliaikaseks,et saattaahan tuon sit joutuu käynnistää.. :S
Eilen mulla meni hermot tähän olotilaan ja kanniskelin kaikkia tavaroita vauvanhuoneeseen,mut pah se mitään auta :D Supistuksia tulee vaan illalla ku yritän nukkua... Eikä nekää kovin vahvoja. Samoin semmossia sukkapuikkokipuja ja poltetta alavatsassa....
Ensin ootetaan 1v3kk et tulisin raskaaks,sitte 9kk vauvaa sais riittää jo :DD- laskettu aika.
Ei sillä ovulaatioajankohdalla ole mitään tekemistä asian kanssa... :) Raskaus ei kestä tasan 38 viikkoa ovulaatiosta, vaan normaalin keston katotaan vaihtelevan sen 36-40 viikon sisällä hedelmöittymisestä. Eihän ihmiskeho ole kone, olisi aika erikoista, jos niinkin pitkän raskuden kesto olisi melkein tasan tarkkaan 40 viikkoa vain päivien vaihtelulla. Sinun raskautesi voi siis kestää sen 40 viikkoa hedelmöittymisestä (jonka jälkeen mennään sitten yliajalle ja käynnistetään), ihan kuten kenen tahansa muunkin.
- odottelija2012
Täällä kans edelleen kärvistellään isona pallona.. ei merkin merkkiä näkyvillä vaavista :/ Eilen tehtii 2h lenkki ja lorvittii kaupungilla ja kaupoissa monta monituista tuntia mutta eeeiiii.. vähä supisteli illalla, siinä tulos :D Nyt lähetään taas ottaan kauppoihin uutta potkua vauhdittamaan poikaa tähän maailmaan. Viihtyy vähä liianki hyvin tuolla mahassa.
ONNEA HIRMUISASTI TEILLE UUSILLE ÄIDEILLE :) ..täältä tullaan perässä, hitaasti mutta varmasti :D - Lanssari-äiti
Älkää huoliko, ne käski mutki vielä pois sieltä :D Jos ei spontaanisti (mitä toivon kovasti) lähe syntymään viikonlopun aikana niin tiistaina käynnistellään. Maanantaille ei mahtunu.
Jännän painoarvion sain, 3800g, sen verran mitä mulle on tullu painoa! :O Heittäiskö vähäsen kuitenki? Toivottavasti, tiistainahan tämä on jo nelikilonen :/ Sano kyllä se lääkäri että on vaikea ultrata kun liikkuu niin kovasti. Liikkuuko enää noin isokokoinen vauva kovin paljon*?
Olin onneksi kuitenki jo auennu jonku verran, että on se jo tulossa :) Isillä vaan stressi kasvaa kun ei tänään syntynytkään.
Jokohan tässä pikkuhiljaa alkais jo jännittämään? Näin kasvotki tänään vauvasta, ekaa kertaa kunnolla - Angel8427
Heippa! Tuli sitten eilen käsky mennä näytille, kun toi vatsa oli pinkeä koko ajan. Siellä käyrillä tuli tasaiseen tahtiin supistuksia. Joten jäin sinne tarkkailuun.. Just pääsin pois..
Vauva isokokoinen, joten jos ei viikon sisällä synny niin sitten käynnistellään..
Lääkäri teki vielä äsken kovakouraisen sisätutkimuksen ja sanoi että jos se auttais asiaa - pikkunen :)
mullaki viikko 39 ja ei kerrassaan mitään tuntemuksia pienen tulosta maailmaan, 3turhaa reissua jo tehty ja neljännen toivon olevan jo tosi kyseessä ennen kun menen sinne :D
raskausmyrkytys epäily koko ajan niskassa mutta selvitty vielä kotona, ei onneksi ole näköhäiriöitä, kouristuksia tai vapinaa ilmaantunu, käskivät tulla heti takasin sairaalaan jos joku noista kolmesta ilmaantuu.. kaikki muu mulla on päähedari, kipuja ylävatsassa, valkuaista, huimausta sekä turvotusta :/ käynnistyksestä sairaalassa puhuivat, mutta katsellaan sitä vielä. mieluiten odottelen luonnollisesti jos itekseen lähtis tulemaan, eihän tässä kauan enää ole, mutta varaudun että menee yli (niinkun 3muutakin meni, paitsi esikoinen synty ennenaikojaan) No joo mutta kasassa vielä ollaan :)) - Kapusha
Tää on niin masentavaa,eilen supisteli varmaan 5h ja aattelin jo et no nyt ne tästä voimistuukin vielä! Mutta ei... Yöllä sitten taas jossain vaihees loppunu.
Laskettuun aikaan siis 2 yötä. Saa nähdä milloin tulee vai tuleeko ollenkaan :D Oon maailman ensimmäinen nainen joka on jääny raskaaks ;)
Ois ees kiva tietää onks paikat yhtään auennu,mut ei oo semmoseen mahdollisuutta ku ei oo niit lääkäriaikoja enää...
Onneks olo on muuten ihan ok,ettei toi lonkka nyt pahemmin vaivaa tai sitte siihen on jo niin tottunu :) Täytyy tästä uskaltautua vielä auton rattiin ... :D
Vauvan huone ois pinnistä vailla valmis,vaatteet on kaapissa ja kaik muukin valmiina. Tulis vaan se vauva!:)
Eipä mulla vissiin mitään limatulppaakaan oo lähteny,ainakaan en oo huomannu mitään jos on.. Tosin eihän sekään tarkota,että syntys lähipäivinä. Mutta viimistään siis 2vkon päästä... En haluis käynnistykseen :- laskettu aika
Anteeksi kun sanon vielä, tämä EI ole tarkoitettu kiusaksi, vaan lohdukkeeksi. :) Nimittäin kun siihen laskettuun aikaan ei kannattaisi tuijottaa, vaan mieluummin laskea siihen tosiaan se pari viikkoa päälle. Koska raskaus todella on ihan normaali kestoltaan pari viikkoa kumpaankin suuntaan lasketusta ajasta, niin ei kannata odottaa laskettua aikaa kuin kuuta nousevaa, koska vain muutama prosentti vauvoista syntyy laskettuna aikana. Kuten itsekin sanoit, kukaan ei ole jäänyt raskaaksi ikiajoiksi ja ei nyt vielä kannata ahdistua käynnistysajatuksesta, sinullahan on yli kaksi viikkoa aikaa synnyttää ihan luonnollisen käynnistymisen kautta. :) Helpommin sanottu, kuin tehty, mutta koeta rentoutua ja nauttia sellaisista asioista, mitä et ehdi sitten enää vauvan synnyttyä tehdä. Vauva kyllä tulee sitten ulos, kun on tullakseen, me äidit olemme vain aina niin malttamattomia. Tsemppiä loppumetreille!
- Kapusha
Noi on lähinnä tommossia "rajapyykkejä" mitä kerron itselleni,että siihen asti kun jaksat niin sitten :D Muuten menetän vielä hermoni,mutkun aattelen aina johkuun tiettyyn päivään asti niin aika menee nopeemmin!:) Tottahan se on,et ei se laskettu aika kerro yhtikäs mitään ja tää aika vaan tuntuu niin pitkältä.
Miksi nää supistukset on tämmössiä... Muutama tulee ja sit lopahtaa tai sit supistelee miedosti pari-kolme tuntia ja tyssää... Äskenkin tuli jo 3 semmosta todella kipeetä,mut sepä olikin sitten taas siinä. Pitäs varmaan keksii jotain tekemistä,ettei vaan kyttäis jokast nipistystä :D
Lanssari-äiti: Meillä ainakin poika pyörii välil ihan mahdottoman paljon! Ja 2vko sitte oli arvio 3248g (tarkka ;)) et kyllähän tuolla painoa varmaan jo on melkoisesti. Välil tuntuu et se tulee vatsanahan läpi kokonaan,kun sen verran möyryy.. Potkuja satelee enää tosi tosi harvoin,mut pyllyä se liikuttaa sitäkin enempi :D Ja kyllähän ne painoarviot voi heittää helpostikkin... Joku mulle sanoi siitä,että kun ne reisiluusta ottaa sen yhden mitan,niin jos on pitkät vanhemmat niin vauvalla voi olla "normaalia" pidempi reisiluu. Samoin jos on just nielly massun täytee vettä niin on pullukampi ja sehän oli se yks mitta taas se vatsanympärys.. En oikeen luota noihin painoarvioihin :P - Angel8427
Mulle annettiin toissapäivänä painoarvio 3,9kg. Ja jos ei ole ensi viikon perjantaihin mennessä syntynyt, niin sitten käynnistellään--
Laskettu aika olisi nyt tiistaina 17.7. neuvolan mukaan, mutta sairaalan laskurin mukaan 18.7. Mitä minäkin pidän La.. - pikkunen :)
Meijjän vauvahan aika pieni jos vertaa (ei tietenkään sais verrata) teidän mittoihin eli kuun alussa kävin väärän hälytyksen vuoksi sairaalassa ja paino arvio oli pienellä 2800g ja viikkoja oli sillo 38= 37 1rv tietty onhan se nytten pyöreyttä saanu lissee varmasti tosta, enkä viitti stressiä siitä ottaa on paino mikä on.. :)
Mie kyllä varaudun siihen että yli mennään ainakin viikolla, 4lapsesta/ 3synty rv41 rapiat - Lanssari-äiti
Kapusha: Hyvä tietää että jollaki muulla vielä touhuaa kovasti. Kaikki omat kaverit tuntuu olevan vaan järkyttyneitä että miten se voi vielä touhuta niin paljo :D Tämä kyllä välistä potkiiki tosi hyvin :) Mutta jalkapalloilijaa meille vissiin ootellaanki :) Mulle on kans lasketut ajat ja muut ollu semmosia rajapyykkejä, että enää ei pitäis kamalan kauan mennä. Melkeen ainoot joitten takia jaksaa, luulin etten millään jaksa enää sitten kun laskettu aika menee ohi, mutta vielä tässä jaksaa kuitenki. Nyt helpottaa seki, että tiistaina kuitenki käynnistetään, jos ei oo syntyny ennen sitä.
Pikkunen: Meillä oli painoarvio 36 6 2900g, eli aika sama kuin teillä, mutta sittempä tämä pamahti isoksi, kun nyt 40 0 painoarvio oli 3800g. Mutta en nyt ihan täysillä tuohon usko. Tai sitten tämä on poika, eikös niiden sanota keräävän viimisinä viikkoinen enemmän painoa kuin tyttöjen :D Kuitenkaan kun itelle ei sitä painoa ole tullu näinä viimisinäkään viikkoina, niin vähän vaikea uskoa tuota. Ja oli eri ultraajatki kummallaki kertaa.
Meillä ei kyllä aiota ihan heti syntyä :D Jonku verran supistelee ja viiltelee tuolla alhaalla, mutta ei sen pahempia. Ärsyttää kun kaikki maholliset kyselee koko ajan. Ja joku anoppi ja appiukkoki vouhkaa ihan hulluna. Enkä oo kyllä kamalan kiinnostunu anopin ajatuksista synnytyksestä muutenkaan. Nyt ne ei kuulema aio meille tulla seuraavan kerran kuin vauvaa katsomaan :/
Mistä siitäkin sain kyllä stressin. Kun nimittäin, en tykkään yhtään että lapsille lässytetään. Ja haluaisin muutenki että tälle vauvalle puhuttais niinku normaalille ihmiselle, en jaksa yhtään kuunnella sitä kun 60 vuotias appiukko nostaa äänen taajuutta jonku 6 oktaavia ja alkaa leperrellä. Toki sille vauvalle saa leperrellä ja puhua mukavia yms, mutta eikö sitä voi tehä normaalilla äänenpainolla/-taajuudella? Että mitenkäs tämän nyt sitten ilmaisis niille? Anoppi ei muutenkaan tykkää musta kamalasti, taijan olla ainoa joka sille ikinä sanoo hanttiin asioista. Mutta yksinkertaisesti en tykkää siitä että se kuvittelee tulevansa meille ja pistävänsä koko talon sekasi niinkö se ite haluaa. Talvellaki meillä olis pitäny olla 25 lämmintä, että sitä ei palelis ja mulla pukkas hikeä jo 20asteessa ja tapetteja pitäis vaihtaa kun se ei tykkää niistä ja keittiötä taas ei sais remontoija kun se tykkää siitä. Tai jos meillä on lapsia hoidossa (niinkö mulla yleensä on) niin anoppi alkaa täällä heitellä palloa sisällä niiden kanssa, vaikka sata kertaa olisin sanonu että meillä ei palloa heitellä sisällä.
Mutta tuon lässytyksenkö saisin niiltä pois. Toki tiiän että mulla tulee vielä isoja ongelmia tuon anopin kanssa muutenki. Meillä on niin eri kasvatusperiaatteet. Mutta niistä en stressaa nyt. - pikkunen :)
mulla kanssa sukset ristissä anopin takia eli mieheni äiti.. Nyt se sentää jopa puhuu mulle :D mieheni kyllä varotteli että se on ilkeä nainen että mahollisemman paljon koeta olla erossa hänestä kun pystyt, viime kesänä monasti riideltiin ja niskassa paino lapsettomuus ja itkin monet kerrat kun "haukku minua ja minun lapsiani" ja olin lähdössä pois useasti täältä ja erota miehestäni vain anopin takia, mutta selvisin anopin känkkäilystä, mieheni läksytti äidilleen ja nyt tänä kesänä se ei enää ole haukkunut tai muutenkaan ollut ilkeä minua tai lapsiani kohtaan. Minä olen sellanen etten rupea riitelemään "vanhojen" ihmisten kanssa, enkä koskaan ole pahasti sanonut hänelle, en tiedä miksi se "höykkäsi kimppuuni" koittiko vaan saada minut lapsineen pois kun menin naimisiin hänen poikansa kanssa, vuosi oltu naimisissa ja 2vuotta yhdessä. No mutta iloinen se ei ole ollut missään vaiheessa vauvasta vaikka monasti olemme mieheni kanssa näytetty ultra kuvia ja kerrottu sukupuoli se vaan "jaa taas näitä" ja miettii vaan ääneen ettei tähän taloon olekkaan syntynyt pitkään aikaan lasta, tämän talon mieheni osti heiltä n.4vuotta sitten kun rupesi isännäksi tähän ja osti karjaa enemmän. no ilkeä se ei enää ole, ei ainakaan minulle suoraan mitään sano ja miehelleni se ei sano mitään kun mies käskee sen lähtemään pois pihaltaan jos änkyröi. Anopin miehen kanssa sentään alusta lähtien olemme tulleet toimeen.
No tässä nyt tällänen minun purkaus anopista, himskatti kun ne tulee avioliiton myötä mukaan :D - Angel8427
Ei oo kyllä täälläkään mitään tuntemuksia, että meinaisi syntyä.. Limatulppaa tuli eilen muutamaan otteeseen, kun kävi veskissä..
Supistuksista ei oikeastaan tietoakaan.. - pikkunen :)
Mulla limatulppa irtosi n.viikko sitten, supistuksia sillon tällön tulee jotka hyvinkin kipeitä ja alakertaan koskee tosi paljo ja sitten toi häntäluu tuntus räjähtävän persuuksiin :D ai kauheeta millasia huvittavia "vaivoja" tullu :))
- Angel8427
Juuh.Mullakin kyllä tuli jo tuota limatulppaa tuossa viikko-pari sitten vähän, mutta eilen tuli sitten vielä lisää
Mulla on lonkkakipuja ollut nyt paljon.. tai toisella puolella kylläkin vaan.. Saa välillä miettiä että missä asennossa on ja nukkuu - Kapusha
Mulla vaan lisääntyny semmonen samanlainen vuoto,minkä takii sillon kävin ä-polillakin viimeks kun epäilin et ois ollu lapsivettä...
En ainakaan oo bongannu limatulppaa mikäli semmonen ois tullu ...
Mulla kans alapää on niin pirun kipeä ja kerkesin jo huolestua kun poika ei tänään oo oikeen liikkunu. Aika kauan sain tuuppia,et kaveri teki ne tarvittavat 10 liikettä.. Lonkat on joo täälläkin ihan hajoomispisteessä :S Mietin vaan et miten mä taivun mihkään synnytysasentoon kun lonkat huutaa hoosiannaa...
Voi huoh,oon ihan puhki jo tähän. Koko alavatsaa pakottaa ja pistelee ja supistaa ja ja ja.. Tät listaa vois vaan jatkaa :D - odottelija2012
Voih.. täällä VIELÄ tämäkin maha pystyssä, ei siis muutoksia mihinkään :/ Vähä meinaa jo hermoja raastaa ja oikeesti, voiko olla rasittavampaa kommenttia kavereiden ja sukulaisten suusta: "kyllä se sieltä tulee, en ole vielä kuulluut että joku olisi jäänyt raskaaksi" !! :D Oikeesti jokainen jankuttaa mulle tota! :D Ja varmaa teki ootte saanu kuulla ton lauseen ihan varmasti :D
No joo.. mulla oli taas neuvola ja ens maanantaina saan varata yliaikaiskontrolliajan sairaalaa jos ei viiieläkää oo pullahtanu tää vesseli maailmaan. TOIVOTTAVASTI ON!
Oon ihan onneton ton limatulppajutun kanssa, en kyllä oikeesti osaa ees sanoo onko mulla se menny vai ei, ko ainaki ihan sikana enempi on ollu valkovuotoo... voisko se tulla siinä samalla, ehket.. (varmaa tosi miellytävää lukea) Mut kyllähän noita vuotoja mitä lopummaks menee on vissii enempi muutenki. Eilen olin jo ihan "onnessani" kun supisteli ekaa kertaa niin että vihlo/jomotteli oikein kunnolla selästä samalla, mutta ehin iloita jo liian aikasin, siihen ne sitte lopahti ku seinään! Ja taas ol on mitä mainioin.. perhana vie :D Ainut uus hyvä juttu oli tuolla neukkarissa että häpyluuhu oli kosketusherkkä ku mittas sf-mitan! Terkka sano että se on yks enne lähemmäs synnytystä:) Paljo teillä muuten on tuo SF-mitta nyt viimesillää ollu? Mulla huomena laskettuaika ja oli 35,5 - Kapusha
Ja niin se laskettu aika sitten koitti... JA EI MITÄÄN!! Selkä sanoo ittensä ihan just irti ja tekis miel vaan nukkua koko typerä päivä ohi. Nyt on sellai olo,etten jaksa enää yhtään.
Toi "ei kukaa oo raskaaks jääny"-kommentti raivostuttaa. Samoin kun kaikki neuvot kuinka sen sieltä saa tulemaan... Jos ne toimis,ni tuskin ykskään vauva ois yliaikainen. Eipä tuo tuolta tule ennenku on valmis vaikka tekis seittemän S:ää.. :D
Mullakin on valkovuoto lisääntyny,tai ainakin oletan sen olevan sitä :D
SF-mitta oli viimeks 39 2 niin 36 ja tosiaan Baby on ihan laskeutunu ja kiinnittyny... MÄ HALUAN TÄSTÄ MAHASTA JO EROON!!! :D Mä sanoin jo ihan alussa,et syntyy varmaan 19.7 eli vielä siis kolme päivää ois siihen...
Mulla on ke se neuvola ja jospa mäkin saisin sit varata sit yliaikaiskontrollia ;) Empä tiedä. Jostain luin et 12pv pitäs mennä yli et pääsee siihen kontrolliin,eli siis piiiiiitkä matka on vielä sinne... Toivottavasti ei tarvis.
Mun äitikin meni sanoo näistä mun selkäkivuista,et hän on selkäpoltoil synnyttäny kaikki lapset... Arvaa vaan rupeenko miettii,et entäs jos oiski supistuksia. Mulle kyl tulee semmossia "kipukohtauksia" et molempiin pakaroihin/alaselkään sattuu hetken aivan pirusti mut menee sitten ohi... Vois olla supistuksia,mut mistäs meet tietämään :D Mä tartun jokaseen oljenkorteen xD - Lanssari-äiti
Meillä mennään sitte huomenna suunnitellusti synnyttämään, mitään ei oo tapahtunu kyllä enää viime päivinä. Alamaha on vähän kipeenä ja selkäki ja jonku verran supistelee, mutta ei mitään sen erikoisempia. Toivottavasti ois ees paikat auennu lisää.
Synnytys ei jännitä yhtään, mulla vaan on ruvennu hirvittään se, että jos se ei käynnistykään. Että makaan vielä perjantaina siellä sairaalassa tämän mahan kanssa ja tuun hulluksi. Jossain kirjasessa/oppaassa luki että sitä käynnistymistä voi päästä oottelemaan pois osastoltaki, voiskohan? Ei varmasti meijän sairaalassa, mutta me kuitenki asutaan ihan tässä sairaalan kulmilla että oisin kyllä 5minuutissa siellä takasi. Oispa ihana tulla kotia ja ootella kotona rauhassa :)) Vaikka vähän siivota ja pyykätä ja tehä näitä kivoja kotijuttuja :P
Näin viime yönä ekaa kertaa aiheeseen liittyen unta. Semmosta unta että kävin synnyttämässä ja pääsin 3tunnin päästä siitä pois ja menin omien vanhempieni luo ja siinä vaiheessa vasta minun isä käski soittaa mun miehelle että se on syntyny. Ja arvatenki se oli unessa mulle vihanen kun sen oli pitäny tulla synnytykseen, mutta en ollu ilmottanu sille että nyt pitäis tulla :D Enkä ees kertonu sille että kumpi se vauva oli :) En tiiä missä huuruissa oikeen olin, mutta ihan sekasi ainaki :D
Mies on kyllä huomenna menossa töihin, missähän vaiheessa sitä ees sitten pittää soitella sieltä töistä pois? Siinä vaiheessa kun mennään saliin, vai? Onneksi asutaan tosiaan näin lähellä ja sen työpaikka on vielä lähempänä sairaalaa, tosin en kyllä halua että se kovin likasena sieltä töistä sinne tullee :D
Mutta nyt minä lähen ottamaan viimisen kerran aurinkoa tuonne pihalle tämän mahan kanssa. Takaraivossa soi, että voi ne huomennaki lähettää vielä kotia, vaikka käynnistykseen on aika annettu. Mutta minä en lähe!
Tsemppiä teille muillekin, synnytätte kuitenki ennen mua! Haluan jo kovasti tietää kumpi meille tullee, yleinen veikkaus on tytön puolella, mutta sen näkee sitte :) - pikkunen :)
nonii nyt mie oon kärsiny parin tunnin ajan 15-20min välein tulevista supistuksista, kipeitä hivenen, hiki sentään tukassa ei vielä ole siksi en hätäile lähtöä, ja nyt ne tuntuu jo selässä ja sisäreisissä :/ leppäillin tovin, ei menny ohitte jatkuu silti.. toivottavasti ei tuu yöllä lähtöä näytille sairaalaan..
Maha oli koko aamun kuralla sitten päivällä alkoi supistelut.
En lähe ennen kun on h***vetillinen tuska :D - Kapusha
Kaikki synnyttää täl menolla ennen mua.. :D Mulla vaan vihloo ja sattuu koko alapäähän ja selkään tuntuu supistukset. Muuten olo on mitä mainioin...
Huomenna neuvola ja en voi sanoin kuvailla kuin *ituttaa mennä sinne.... Saan taas tapella siit samasta asiasta,et nyt saa alkaa tekee jotain koska en haluu sektioon ja yli 4kg:sta en rupee alakautta punkee.
Jos ois kasvanu sen perus 200g viikossa ni nyt painais 3,7-3,8kg ja se sais riittää. Ei tarvi isommaks kasvattaa väkipakolla.
Eilen söin tulista ruokaa,otin kunnon löylyt ja vielä sitä kolmatta S:ää mut itseasias tuli vaan parempi olo koko session jälkeen :D Että eipä tää ainakaa poppakonsteil ulos tule,mut tulipahan aikaa kulutettua :D - pikkunen :)
supistusten väli tihentynyt tässä illan aikana 10min välein tulee nyt.. piti jo miehelle ilmottaa että alkaa tulla lypsylle jos meinaa tulla mukaan jos tässä yön aikana tapahtuu isompia muutoksia.
väsyttää ihan hirveesti :( koitin torkkua mutten pystyny kipujen vuoksi, pyörin ja pyörin ja sitte oli pakko nousta iltaruuan tekoon, jos sitä saunassa joutas vielä käymään..
vieläkään EN lähe sairaalaan, sinnittelen.. - Angel8427
Hei, missä mun supistukset on??:) Saisi supistella täälläkin..
Huomenna neuvolaan.. Ja perjantaina äippäpolille katsomaan josko käynnistettäisiin.. - Angel8427
No niin.. Lapsivedet meni jokin aika sitten ja nyt alkoi kivat supistukset. Eli lähden tästä pikkuhiljaa kohti sairaalaa..
Meidän neiti oikein täsmällinen.. LA 18.7 - pikkunen :)
mullaki hirvee kipu, varsinki kun supistaa koskee ylämahaan.. tässä aamusta pakkailen lasten yövieras reput ja valmistaudun lähtemään sairaalassa käymään jos osastolle jään ilmotan yökylään että lapset saavat tulla hakemaan.. pientä vuotoa on tullut voi tietty olla vetistä valkkariakin, mutta mutta supistelee kippeesti jo että parempi kun lähden synnärillä käymään, käännyttäkööt kotiin jos ei mitään hätää :D
- Kapusha
Täs nyt todella käy niin,et mä synnytän vikana tästä porukasta :D
Lähen just kohta neuvolaan valittamaan ja vinkumaan tätä oloa,et nyt ihan oikeesti saa lähettää jo ä-polille. Ensinnäkin jo sen painon takia. Oon oikeen valmistanu puheen,että mitä sanon siel neuvolassa.
Supistelee epäsäännöllisesti eikä enää ees niin kovin kipeesti... Ei toi meidän vauva taida tulla ikipäivänä ulos omin avuin :<
Ja jos joku nyt vielä sanoo,et raskaus ei oo yliaikanen vasta kun 42vko on täynnä,niin menetän järkeni. Kun pointti on se,etten rupea yli 4kg lasta synnyttämään alakautta,koska olen itse meinannut kuolla synnytykseen kun lääkärit pisti synnyttämään "ei tää ole kuin 3,5kg"-syyllä.. Mielummin sitten kärsin ne haavakivut sectiosta,kun että vauvalla ois joku hätänä. Oon menettäny jo hermoni ihan täysin ku kaikki hokee että eihän se vielä oo yliaikanen... kyllä se on jos laskettu aika meni jo xD HORMONIT TAAS VAUHDIS ;) Näil tuntemuksil on hyvä mennä sinne neuvolaankin xD - Kapusha
Olipahan taas niin typerä neuvolakäynti et itku tuli parkkipaikalla kun alkaa kyrpimään tää homma.
Kerroin siellä itku kurkussa peloistani,että vauva on liian iso jo nyt,saatikka jos 1,5vko vielä annetaan kasvaa.
Tutkimuspöydälle kun päästiin niin:
"ompas sulla iso maha"
"tosi paljon lapsivettä"
"Aika kauheesti toi sun nahka antanu periksi,ku on noin paljon arpia"
"On tää kyllä aika iso vauva"
Sitten selitti että vauvan pää ei enää liiku,että on niin kiinnittynyt ja sykekkin on sen verran rauhallinen,että "h-hetki on lähellä". Eikai,kun on laskettu aikakin menny jo.
Ä-polille en pääse ennenkuin ensi viikon PERJANTAINA eli 41 4 jolloin lapsi painaa varmaan 6kg. Sitten vielä sano,et jos yhtään tulee mitään niin heti vaan synnärille.. Mitä turhaa sinne on mennä jos ei oo tarpeeks supistuksia eikä vedet mene.
Nyt on pakko lähteä tuulettamaan päätä lenkille,etten sekoa :DD Mulle iski nyt todella joku hormonihuippu xD - pikkunen :)
elä huoli, minäkin tulin takasin kotiin :D ja piru yhtenä kappaleena!!
Tää mukelo syntyy varmaa suoraan teini-ikäsenä, en ala.. Mie vaan käyny turhia reissuja jo 4kertaa ja joka kerta lupaan etten mene enää ennen kun pää näkyy ja silti menen liian aikaseen >:( murr..
Me kai olemme viimeset synnyttäjät tästä porukasta .. mälsää.. - Dannal
No mutta vaikka olisitte viimeiset tästä porukasta, niin kyllä ne teidänkin vauvat syntyy ihan pian :) Mun ei onneksi tarvinnut käydä kertaakaan turhaan synnärillä, vaan se oli menoo sit, ku sinne menin.
Kauheeta, ku tää aika menee nopeesti! Meidän neiti on lauantaina jo 3 viikon ikäinen! :o - Kapusha
No viimistään 8 päivää niin eiköhän tuo sitten käynnistetä jo. Hermot vaan niin kireel,ei olotilan takia vaan sen et hermoilen sit vauvan painoa. Eilenkin meni koko ilta siin et vähän väliä itketti ku pelkään niin kovin sitä,et synnytyksessä tulee jotain :< Ja kukaan hoitaja/lääkäri ei lupsauta korvaansakkaan,vaik kuin selittäis ettei oo mistään mukavuudesta kyse vaan siitä et pelkään vauvan turvallisuuden puolesta.
"Esikoiset syntyy yleensä 40 3".. SYNTYISKIN!:P Täytyy yrittää ees olla positiivinen,et joka ilta aatella että jospa sitten huomenna :D Menee niin turhaa energiaa ku jos on vaan tatti otsassa kun ei se tilanne sil mihkä muutu. Mies tosin ajaa mut hermoromahduksen partaal,ku se herättää aamusin 3-4kertaa millon milläki asialla.. Se kun tosiaan tän vkon kesälomalla,mut eipä taida meidän pikkumies kunnioittaa Isän toivetta syntyä :DD
Mullakin oli eilen jo niin lupaavia suppareita illalla 2h ajan,mut yllätys yllätys ku menin nukkuu niin lopahti.. Seuraavaks pitäs varmaa lähtee juoksulenkille ku niit alkaa tulla xD - odottelija2012
Joo täällä kans yks oottelija edelleen pyöree ku vappupallo! :D Eikä edelleenkää näy loppua tälle raskaudelle... Eilen muka supisteli "oikeasti" tuntu muka selässä ihan kunnolla niiltä "menkkakivuilta" ..mut lyhyeen jäi! Ens kerralla ku alkaa supisteleen nii en varmasti sano ääneen mitään kellekkään, tuottaa näköjään huonoo onnee ja ne lopahtaa sit siihen lauseeseen ett "no nyt se lähtö varmaan tulee.." JUU EI :D
Käytiin eilen sitte lintsillä ja kiertelee keskustassa kävelle kauheella helteellä.. ilman tulosta. Ois varmaa pitäny käydä jossain laitteessa nii oiis jouduttanu vähä tätä jätkää! ;) Ei muutako seuraava ootus mun listalla on kyllä ens maanantai ku saan varata yliaikais kontrollin... pessimisti ei pety :D
Ai nii näin taas unta synnytyksestä, tää oli eka "positiivinen" uni, sillä en muistanu yhtään että ois sattunu mikään synnytyksessä, vauva vaan synty, maha hävis heti ei jääny roikkuun, lähin samantien vessaan pöydältä ja ei tuntunu missään... ja sit muka olin vielä vetäny luomuna! Mitähän tää nyt sit enteilee.. jotain käänteis psykologiaa? :D - toinen hermoilija
Hei, itse hermoilen tuon vauvan painoa kokoajan myös (rv 39 2). Sain omalta neuvolantädiltä vinkin että jos satun jostain syystä synnytyspäivystykseen menemään niin siellä he katsovat aina muiden testien lisäksi ultralla vauvan ja siinä kohtaa pystyvät antamaan sen hetkisen painoarvion. Eli jos liikaa huolestuttaa niin kannattaa mennä käymään ja valittaa vaikka supistuksia jos ei muuta niin saapahan ainakin sen arvion painosta vaikka kotiin pistäisivätkin :D
- Kapusha
Mulla katottiin se painoarvio rv38 ja tosiaan sillon oli sen 3248g,mutta kohtana siitä onkin sitte jo 3vko niin varmaan painaa 4kg... Mä oon jo niin luovuttanut,kun ei kukaan kuuntele mua tässä asiassa.:/
Ei tämä lapsi tule ulos millään.. Eilen kävin hikilenkillä ja sain aikaan hyviä suppareita,mut ne sitten yllättäen taas loppu. Pitäsköhä lopettaa toi nukkuminen kokonaa ni ehkä ne supparit voimistus?:DD
Eilisen aikana kipeyty nivuset ja koko alapää ja sama jatkuu edelleen :< Pää painaa todella alhaalla ja tuntuu et ois tuloillaa mut kaverilla on vissii suunta hukassa..Eilinen oli liikkeitten puolestaki aika hiljainen päivä ni toivoin jo et jospa... - Angel8427
Meidän pikku prinsessa syntyi Ke 18.7. Klo. 15.08. Painoa neidillä oli 3570g ja pituutta 52cm.
Just päästiin kotia..- odottelija2012
Paljon onnea pikku prinsessasta :) menikö synnytys hyvin? Täällä sitä edelleen mahapystyssä.. enkä kyllä enää keksi miten rehkisin tänään että kiihdyttäisin ulos tuloa, niinpä ajattelin että otan tänään ihan super rennosti vain!
- pikkunen :)
Onnea tytöstä :)
4päivää laskettuun aikaan ja ei mitään tuntemuksia jotta syntys :/ eilen tuli sentään limaa ja verta että jotain tuolla sentäs tapahtuu, muttei mitään muuta merkittävää.. olo tomera vois tehdä vaikka metsälenkin ja käydä kahtelemassa mustikoita ja kerätäkin samalla niitä.
Siis mie ootan jo viidettä ja neljästi turhaan käynny, noh yhen kerran kävin neuvolan lähetteellä kun oli se raskausmyrkytys epäily :D
eilen oli taas neuvola ja valkuaiset taas koholla pissassa :( verenpaine sentään oli hyvä ja turvotuskin menee omalla painollaan eli sitä on ja ei asialle mittään voi, päänsärkyä on jonkin verran, näköhäiriöitä ei, joten en huolestu turhasta. Selkä ei vaan meinaa tykätä tästä loppuajasta huutaa hoosiannaa :// Tallustellaan eteen päin paksuna vielä :)) - Kapusha
Edelleen pikkujätkä haluaa pysytellä yksiössään :/ Eilisen supisteli KOKO PÄIVÄN 10min välein,muttei kuitenkaan niin kipeesti että oisin ollu jo innoissani...
Nivuset on niin kipeet,et itku meinaa tulla ku kääntää kylkeä. Ja siis toi paine mitä alapäässä on,aivan järkkyä... Yöllä kun nous istumaa ni meinasin huutaa tuskasta... Tulis ny vaan.. :D
Ja koko ajan joku on neuvomassa,et mitä nyt pitäs tehdä että synnytys käynnistys. Kaikki on yritetty! Toivottavasti saisin sen ya-kontrollin torstaiks,ni vinkuisin et käynnistäisivät jo,koska tuskin pe rupee käynnistelee vklp vasten :< Vaikka eipä tässä joku 3pv enää tunnu missään..- toinen hermoilia
Hei,
Olen kuullut myös että rentoutuminen voisi laukaista synnytyksen (siksi varmaan monesti supistukset alkavat yöllä kun olet nukahtanut)
- Angel8427
Synnytys meni ihan hyvin. Mitä nyt nyt muistona muutama tikki..
Nyt on opetellaan kotona oloa pienen kanssa.. - pikkunen :)
minulla 4lapsesta/1lapsi syntyny ilman käynnistystä eli esikko joka tuli ennenaikojaan ja siitäkin 10vuotta joten en yhtään muista millasta on ilman käynnistystä, muut lapset yliaikasuuden ja painon vuoksi käynnistettiin. Loput lapset ollu isoja ja mun lantio pieni ja revenny joka kerta pahasti joten pelko persiissä tässä ootellaan millanen jöriläs tämä sitten on :/ kumpa ei nyt yli 4kg tulis :D
- Kapusha
Mä oon nyt asennoitunu siihen,että to/pe käynnistetään,vaikka tietysti toivon viel et tulis ittekseen sieltä ulos. Täytyy siis myös varautuu siihen section mahdollisuuteen.
Jotenkin on hirmu surullinen tai pettyny olo,kun kaikki on täs raskaudes menny "pieleen": painoa tullu ihan liikaa,raskausarvet ja sit viel toi käynnistys/mahdollinen sectio :(
Mä luulen,et tää vauva painaa jo sen 4kg et jos ei ittekseen ala tulla ni saavat kyl todella tarkasti tutkia et mahtuu tulemaan... Kiva sitten olla 30 tikkiä alapäässä,kun eivät voineet aikasemmin tsekata painoa ja käynnistää...
On kyl nyt niin huonot fiilikset :< Tärkein tietysti on,että vauva voi hyvin ja pääsee turvallisesti tähän maailmaan. - N0RA
Mä sain kans paljon tikkejä alapäähän kun väliliha leikattiin, mutta musta ne tikit oli meilkein pienin paha siinä koko synnytyksessä. Jälkeenpäinkään ei se alapää ollut ees niin kipeä kun olis voinu kuvitella, ja parani todella nopeasti. Voin vaan kuvitella kuinka kipeä se sectiohaava voi olla. Joutuhan sitä ekat päivät syömään vähän särkylääkkeitä, mutta melkein tasan kaks viikkoa synnytyksestä ni kaikki "kipu" oli kyllä poissa.
Nii ja paljon Onnea kaikille jo myös synnyttäneille :) - pikkunen :)
2päivää enää h-hetkeen ja tunne vahva että yli mennään niin että rymisee :/
oisin niin valmis jo tämän rykäsemään maailmaan selkä ja lonkat kipuilee ja väsyttää tämän ison mahan kanssa liikuskelu..
ei mitään tuntemuksia paitsi ruvennu parin päivän aikana vihlomaan ja nipistelemään alakertaan ja reisiin.. limatulppaa välillä tulee vieläkin.. *houh* - Kapusha
Toi kyllä antaa toivoa,ettei ne tikit ois se pahin juttu ;) Niitä (ja repeämistä) pelkään eniten. Jotenkin se ajatus,et ensin saatat olla 2-3pv kipeenä suppareista,sitte vielä ponnistat vauvan maailmaan ja 2-3vkoa siitäkin vielä kipee,saa mun pään hajoomaan! Mut se nyytti minkä tuosta kaikesta saa palkaks,varmaan saa unohtaan kaiken tommosen :P
Kävin tosiaan tänään neuvolassa,ne taitaa palkata sinne kaikki sadistit? Mun piti saada aika torstaille ya-kontrolliin,niin ei kun LAUANTAILLE!! Eli siis vielä pitää odottaa 5 päivää,et pääsen ees sinne. Pakkaan kyl laukun auton valmiiks jos vaik vahingossa saisin jäädä sinne ;) Meinasin kyl vinkuu ja valittaa niin pal ku mahdollist,et jos ne käynnistäs viikonloppuna jo. Vauvan koon puolesta sais kyllä käynnistää...
Tänään siis paukkuu RV41 ja voin sanoo,etten uskonu että oisin tässä vaiheessa enää yhdes kasas...:D Aamulla olin jo ihan innoissani kun lirahti housuihin jotain nestettä,mut eipä tuo taida lapsivettä olla kun ei lisää tuu :(
Mut nyt vois jo melkein sanoa että tänään ois jäljellä 7 päivää kun VIIMESTÄÄN käynnistetään,eli toivotaan et aika menis nopsaan. Kun ei oikein voi ees tehdä mitään,kun maha on tiellä ja nää nivuset ei oikein tykkää liikkumisesta :( - Angel8427
Aijaa.. Mulla kyllä on alapää niin kipeä tikkien kanssa.
Mulla tuli kyllä myös haava virtsaputken suulle, että se on todella kipeä kun käy pissalla. Siihen ei voinut edes laittaa tikkejä.. - pikkunen :)
mie alotin uuden ketjun aamusella, jos haluatte sinne voi myös kirjotella.
Mie aamu päivällä vein mummon luokse nuorimman poikani yökylään ja se ei ookkaan ollu ikinä ilman ketään sisarustaan mummon luona yötä aina ollu sisko tai veljistä joku mukana.. Noh ehkäpä nyt jäi mielellään kun mummo osti sille julmettoman ison lelun :D
No miekii just palailin kotia, tullu oltua koko päivä menossa köh..ostoksilla.. :)) sais jotain potkua vauvan ulostuloon ;D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?1022206- 1041644
- 821318
- 1211293
- 1171236
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘601068Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis601044- 511017
- 36942
- 33824