Lapsenvahdin keinot

Desperated

Eli miten lapsenvahti voi pitää kuria 4 ja 8 - vuotiaille serkuilleen?

Olen 16, täytän 4 päivän päästä 17, olen Iso-Britannian maaseudulla vahtimassa kahta pikkuserkkuani. Nuorempi on nelivuotias uhmaikäinen poika ja vanhempi kahdeksanvuotias koulua käyvä tyttö. Näistä vanhempi haukkuu satunnaisesti eikä piittaa pyynnöistä tai käskyistä, nuorempi lyö, potkii, haukkuu ja mankuu pelivuoroja ja makeisia. Vanhemmista toinen on päivät pitkät töissä, toinen usein kaupungilla ja käyttää rangaistuksena jäätelökieltoa joka kuitenkaan ei enää päde parin tunnin päästä. Miten minun pitäisi toimia?

6

338

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • laki olla saa

      tukkapöllyä tai läimäys takamuksille potkimisesta, luunappi kiroilusta. Englannissahan saa vielä pitää kunnolla jöötä ilman kaiken maailman hihhulisääntöjä. Myös isompaa korvata kiinni, ellei sana kuulu.

    • Me lapset

      No ei todellakaan! Tuo ei ole mikään mahdollisuus! Sinulla ei taida olla lapsia ja vihaat lapsia.

      Jos aikuiset ei saa kuriin niin ei se ole lapsenvahdi työ. Kannattaa kysyä vanhemmilta, että missä menee raja jos fyysistä väkivaltaa ei käytetä.

    • 7vinkkiä

      Lahjo lapsia puistoon tai uimaan menolla tai makeisilla. sano aina, jos on aikeissa tehdä/ tekee jotain tuhmaa, että jos et nyt lopeta niin et pääse uimaan meidän kanssa. Käännä heidän huomionsa muualle, esim avaa telkkarista lastenohjelmia tai youtubesta jotain hauskoja pätkiä.

      Jos vanhempi tyttö haukkuu, puhu hänelle totisesti päin naamaa ja tartu lujasti käteen, sano ettei se ole sallittua ja että hän joutuu nyt jäähylle ja, että kerrot tästä vanhemmillekin kiellät häneltä jonkun tärkeän asian.
      Nuorempaa poikaa kannattaa väsyttää mahd paljon, esim juuri leikittämällä ulkona koko päivän, että kotona hän väsähtää ja pystyy hädin tuskin katsomaan TV:tä. Kuria tuon ikäiselle on vaikea pitää myönnän.

    • Lapsenvahti:)

      Moikka! Itse olen lapsenvahtina kahdelle alle kouluikäiselle tytölle, joilla kummallakin aika huonot tavat, sillä vanhemmat antavat kullanmuruille kaiken periksi.
      Mulla ainakin itsellä toimii just toi väsytys tekniikka, vien iltapäivällä puistoon ja ollaan siellä pari tuntia, sitten vielä piilosta, piirtelyä jne sisällä.
      Minä käytän juuri tuota uhkailua hyväksi (kuulostaa kamalalta:D) . Kannattaa myös ennen esim puistoon menoa tai piirtämistä kertoa, mitä odottaa lapselta "Nyt mennään puistoon. Matka kuljetaan käsikädessä ja puistossa ei saa tapella eikä karata. Jos ette tottele, tulemme heti kotiin." Voi soveltaa jokaiseen tilanteeseen mm. jos ei istu kunnolla pöydässä ruoka otetaan pois.
      Koita vaan olla mahdollisimman tiukka ja pysyä kiinni säännöissä. Jos sanot, että rumasta kielenkäytöstä puistoreissu loppuu, tee myös niin.
      Muista, ettei kuitenkaan lasten kasvatusvastuu ole kokonaan sinulla:)

    • ..........

      Tuohon nuoremman lapsen lyömiseen ja potkimiseen sinun pitää ankarasti puuttua! Fyysisestä kurituksesta ei ole apua, mutta jos poika ei osaa käyttäytyä, otat häneltä pois jotain mieluista, joko jotain konkreettista tai vaikkapa saavutetun etuuden. Pelivuorot kokonaan pois tms. Rangaistus pitää antaa heti.

      Vanhemman kanssa tehoaa varmaan paremmin järkevä keskustelu ja se että huomioit häntä silloin, kun hän käyttäytyy hyvin ja "ignore", jollei käyttäydy.

    • gfgdfgdf

      Yleensä vastaanhangoittelu- ja riitatilanteissa kannattaa touhu keskeyttää. Jos on riita jostakin kapistuksesta, sen vaan ottaa pois ja pistää paikkaan, josta ei saa. Varmaan myös asioiden menetys sopimattomalla käytöksellä on hyvä. Jos on puhe vaikka johonkin kiinnostavaan paikkaan menosta ja tulee mylläkkä sitä ennen, niin sanoo vaan etteipä sitten lähdetäkään mihinkään. Tietokoneella olo ei ole lapsen normaaliolotila. Lapsen kuuluu leikkiä ulkona useita tuntia päivässä. Ulkoilma tekee hyvää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      96
      2655
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2243
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2010
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      13
      1719
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1691
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1656
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1646
    8. 91
      1573
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      128
      1447
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1274
    Aihe