joutsenon opisto 2012

jjjules

hei, kuka on päässyt/hakenut ja mitä linjaa?
mitkä odotukset ja lähtökohdat?
millä rahoitat opiskelusi?

22

2354

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • C

      Pääsin Kiinan kielen ja kulttuurin linjalle :D Kirjoitin juuri ylioppilaaksi enkä oikein tiedä mitä odottaa vielä. Olen lukenut muiden kokemuksia opistosta ja kuullut monenlaisia mielipiteitä. Omasta mielestäni Joutsenon opisto ei vaikuta huonolta vaihtoehdolta viettää välivuosi : ) Varsinkin jos löytyy ala mikä kiinnostaa.

    • Saede

      Olin itse viime vuoden Joutsenon opiston kuvataidelinjalla. Oli kyllä aikamoinen kokemus. :D

    • aaata

      Tulihan sitä päästyä japanin kielen ja kulttuurin linjalle ja fiilikset ovat aika loistavat varsinkin kun Hesan yliopiston pääsykokeet meni viime vuonna aikas persiilleen. Joutsenon opistosta olen lukenut sekä positiivista että negatiivista palautettu mutta tässä vaiheessa alkaa kyllä paskaduuneissa käynti olla jo sen verran vittumaista, että saa aika huono paikka olla jos siellä opiskelusta vähemmän pitäisin. Tulee kyllä olemaan varmasti jännä kokemus kun ensimmäistä kertaa tulee muutettua pois vanhempien luota yli 250km päähän.

      • akirstnastkaaein

        Ah, japania ! Tulet ainakin opetuksesta pitämään, Yuki-sensei oli ihan huippuopettaja! Töitähän siellä saa tehdä mut helpottaa jos tiedät etukäteen esim. hiraganat ja katakanat. ^^ Itse tykkäsin paljon.


      • joutsenoon

        Mäkin sain juuuri tietää, et pääsin tolle japanin linjalle. Olis kiva jutella sun tai jonkun muun kanssa ennen koulun alkua. Eli tulevat koulutoverit pistäkää viestiä [email protected] :)

        Ja mulla myös sama tilanne kuin aaatalla. Muualle asumaan lähden ekaa kertaa, ja vielä melkeen 400km päähän. Hui :D


    • jjjules

      itse pääsin opistoon suomen kielen ja kirjallisuuden linjalle.

    • Tinakenkätyttö.

      Minä pääsin myös suomen kielen ja kirjallisuuden linjalle ! :> Minkä ikäistä ja millaista porukkaa sinne on tulossa? :) Olisiko kukaan halukas sähköpostittelemaan ennen koulun alkua, miltä linjalta vain? (:

      Ei kovin aktiiviselta tämä ketju vaikuta, jos vähän eloa saisi...

      • aaata

        Mikäs siinä, onkin jo hieman ärsyttänyt kun ei ole kenenkään kanssa kunnolla keskustelemaan/jännittämään tulevasta. sähköposti pip.boy3000(at)hotmail.fi


    • kkassuee

      minäkin pääsin historian linjalle täksi vuodeksi!

      • kkassuee

        asuuko kaikki muuten asuntolassa? tai kun itse tuun käymään koulua lappeenrannasta käsin niin vähän hirvittää että jäänkö täysin ulkopuoliseksi :---D


      • Kirsti
        kkassuee kirjoitti:

        asuuko kaikki muuten asuntolassa? tai kun itse tuun käymään koulua lappeenrannasta käsin niin vähän hirvittää että jäänkö täysin ulkopuoliseksi :---D

        Itse oon vasta hakenut , mutta jos pääsee niin kanssa tarkotus , Imatralta käsin kulkea :) Vähän samaa pohdin että tipunko ihan ulkopuoliseksi mutta kai sitä pitää vaan olla mahdollisimman aktiivisesti mukana kun on paikalla:--D


      • kkassuee
        Kirsti kirjoitti:

        Itse oon vasta hakenut , mutta jos pääsee niin kanssa tarkotus , Imatralta käsin kulkea :) Vähän samaa pohdin että tipunko ihan ulkopuoliseksi mutta kai sitä pitää vaan olla mahdollisimman aktiivisesti mukana kun on paikalla:--D

        juhuu en siis ole ainoa!! mille linjalle hait?


    • opisto2012

      Mie pääsin opeksi-linjalle :))) ja asuntolaan oon menossa asumaan ja 19 v olen.. mä olisin kiinnostunut laittelee sähköpostia tai vaikka mesessä keskustelemaan ennen koulun alkua. sähköposti [email protected].

    • 10+15

      Olin Joutsenossa muutama vuosi sitten opeksi linjalla. Ihmisiä oli ympäri Suomea ja vuosi meni tosi nopeasti.
      Asuntolassa asuvat, varsinkin kahden hengen huoneissa asustelevat, varautukaa siihen että huonekaveri voi vaihtua, tai voit itse joutua vaihtamaan huonetta. Niin ja varareksi muistaa jos joku linja on töppäillyt edellisenä vuotena.

    • Voi hitto miten Suomi24 ei näyttänyt tätä keskustelua minulle hetki sitten? Ehdin tehdä uuden aloituksen samasta aiheesta, mitä suurimmat pahoitteluni 8(

      Mutta! Oon siis ite menossa Joutsenon Opistoon englantia lukemaan, filologian -linjalle :) Miulla on aika korkeat odotukset, koska kaveri opiskeli ton saman viime vuonna ja mitä kuuntelin sen juttuja, ni olin tosi kateellinen. Tarkoituksena hakea sit tän jälkeen ens vuonna Jyväskylän yliopistoon lukemaan englantia.
      Oisko muita filologilaisia? :::))

      Opiskeluni aion rahoittaa opintotuella tämän kesän kesätyörahoilla. Vaikka asunkin ihan lähellä Lappeenrannassa, ni aion muuttaa sinne asuntolaan asumaan. Opiskelin tossa viime vuoden jo omillani ja minulla oli oma vuokrakämppä, ni en vaan pysty enää muuttamaan takas porukoille, kun sieltä on kerran päässyt lähtemään :D Ja omaa vuokrakämppää ei oo ton koulun lisäksi varaa pitää, blaa.

      Teille Japanilinjalaisille! Yuki-sensei on muuten oikeasti ihan mahtava, sitä ootan kanssa, että pääsen sitä taas tapaamaan :D Opiskelin sen tunneilla joskus vuosia sitten ja myöhemmin olin Japanissa vaihto-oppilaana, jonka aikana oltiin ahkerassa kirjeenvaihdossa sähköpostein. Sit se yhteydenpito jäi, joten nyt oon ihan innoissani, et pääsen taas juttelemaan Yukin kanssa ja toivottavasti vähän harjottamaan tota omaa japaninkieltä

      • kkassuee

        mä en oo filologialinjalla, mut oon sil englannin cambridgen suuntautumisvaihtoehtojutussa! tosin käyn sitä samaan aikaan kulttuurihistorian kanssa.


      • kkassuee kirjoitti:

        mä en oo filologialinjalla, mut oon sil englannin cambridgen suuntautumisvaihtoehtojutussa! tosin käyn sitä samaan aikaan kulttuurihistorian kanssa.

        Cooool! Ollaan sit ainakin samalla sillä opintomatkalla jos ei muuta, haha. ....kai

        Mistä päin oot tulossa?


      • kkassuee
        gepardikinonkissa kirjoitti:

        Cooool! Ollaan sit ainakin samalla sillä opintomatkalla jos ei muuta, haha. ....kai

        Mistä päin oot tulossa?

        jees totta siellä ainakin ollaan! mä tuun lahdesta, mistäs päin sinä?


    • päivää

      Hieman tyhmä kysymys itselläni mutta kysytään nyt kuitenkin eli tietääkö kukaan kuinka nopea se opiston tarjoama avoin nettiyhteys on? Onnistuuko esim. mtv3 katsomon streamien pyörittäminen, jotka vaativat n. 2-4 megan yhteyden?

      • 1+20

        Nettiyhteys oli ainakin 2010 parhain atk luokassa. Mulla oli huone ihan toisessa päässä rakennusta ja kun olympialaisia (suorana) yritin yle areenasta katsoa, niin pätki ihan älyttömästi. Viikonloppuisin vähemmän porukkaa opistolla, joten silloin saattoi ohjelman ladata alle tunnissa ja katsoa sitten.

        Suosittelen siis omaa nettitikkua.


    • Jännäää

      Alle viikko enään! Jännittääkös ketään tässä vaiheessa?

      • Ei jännitä.

        Ei!


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      123
      9766
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      50
      2857
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      172
      2647
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2059
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1816
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      15
      1647
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1547
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      15
      1505
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      12
      1468
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1336
    Aihe