Sosiaali-ja terveysala

mimmu

Paljonko pitää olla keskiarvo peruskoulun päästötodistuksessa et pääsee hakeen sosiaali-ja terveysalalle..? Onks se koe sinne kovin vaikee..?

12

1433

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hoitsu

Koetta ei ole vaan psykologiset testit. Niissä on laskutehtäviä, jatka lausetta äitini on... ym. jatka kuvaa... Niille kaikille on jotkut selitykset ja psykologit tarkistaa ne laput. Sit on psykologin haastattelu ja ryhmäkeskustelu. Testit koostuu noista kolmesta osiosta. Kirjallisiin tehtäviin menee n.3 tuntii. Sit mitä psykologisista testeistä on saanu pisteitä ni niillä mennään kouluun. Ehkä todistus vaikuttaa pienen osan. Niissä testeissä ei oo oikeita vastauksia, mut ne kattoo et mitä sä oot niihin vastannu.

Onnea ja intoa! Siltä alalta työtä löytyy.

• haettu on...

Todistus merkkaa kuitenkin suurimman osan hakujutuissa, eli minä hain yli kymmenen vuotta vanhoilla huonoilla papereilla ja pääsykokeista sain lähes täydet pisteet. Varasijalla olin jotain 58...Ja kuitenkin 4 pistettä jäi uupumaan alimmasta pistemäärästä millä oli sisään päässy. Että ei se niin helppoa ole kuin luulisi ja itseä juuri kismittää, että ne psykologiset testit ei sitten loppujen lopuksi merkanneet paljon mitään..

• Janski
        haettu on... kirjoitti:

Todistus merkkaa kuitenkin suurimman osan hakujutuissa, eli minä hain yli kymmenen vuotta vanhoilla huonoilla papereilla ja pääsykokeista sain lähes täydet pisteet. Varasijalla olin jotain 58...Ja kuitenkin 4 pistettä jäi uupumaan alimmasta pistemäärästä millä oli sisään päässy. Että ei se niin helppoa ole kuin luulisi ja itseä juuri kismittää, että ne psykologiset testit ei sitten loppujen lopuksi merkanneet paljon mitään..

noin kai se menee niillä joilla on jo joku koulutus ja myös niillä jotka on ollu vuoden lukiossa ja sitte hakee sinne.. mutta luulen että meillä suoraan ylä-asteelta päässeiltä katotaan enemmän niitä testien tuloksia ku todistusta.

• lh-opiskelija
        Janski kirjoitti:

noin kai se menee niillä joilla on jo joku koulutus ja myös niillä jotka on ollu vuoden lukiossa ja sitte hakee sinne.. mutta luulen että meillä suoraan ylä-asteelta päässeiltä katotaan enemmän niitä testien tuloksia ku todistusta.

todistus merkkaa ainakin siinä vaiheessa kun karsitaan psykologisiin testeihin tulijoita. kaikkia kun ei voida testata. siinä ratkaisee puhdas todistus.

sitten on psykol. testit ja ne ratkaisee lopun pääsemisen.
        todistuksesta toki saa jotain pisteitä, mutta aluksi pitää päästä todistukselle psykol.testeihin.

• haettu on..
        lh-opiskelija kirjoitti:

todistus merkkaa ainakin siinä vaiheessa kun karsitaan psykologisiin testeihin tulijoita. kaikkia kun ei voida testata. siinä ratkaisee puhdas todistus.

sitten on psykol. testit ja ne ratkaisee lopun pääsemisen.
        todistuksesta toki saa jotain pisteitä, mutta aluksi pitää päästä todistukselle psykol.testeihin.

minun käsityksen mukaan ainakin Oulussa testattiin kaikki hakeneet, muuten en kyllä olisi edes valintakokeisiin päässyt. Lisäksi hain peruskoulunpäästötodistuksella. Peruskoulusta tänä keväänä päässeet saivat muistaakseni kolme lisäpistettä muihin hakijoihin verrattuna, joten ovat etusijalla. Ammattitutkinto minulla on lähes suoritettuna eikä se asia vaikuttanut mitenkään hakujuttuihin.

• Sanrdiina

Sosiaali- ja terveysalalla soveltuvuuskokeet ratkaisee aika pitkälle. Kokeissa punnitaan omaa persoonaa ja sen soveltuvuutta ko. alalle. Mulla oli keskiarvo pikkusne pääle 8 ja sisällä ollaan:)

• hain joo

jankutanpa vieläkin tätä asiaa, että se on todistus mikä asian suurimmaksi osaksi määrää. Valintakoepistemäärä oli itselläni erinomainen, eli kaikista osa-alueista sain nelosen tai vitosen ja siltikään en päässyt. Asia on fakta, koska hakuoppaassa asia myös mainitaan, että todistus määrää isoimman osan. Turha siis enää jatkaa tästä asiasta keskustelua..

• jebs
        hain joo kirjoitti:

jankutanpa vieläkin tätä asiaa, että se on todistus mikä asian suurimmaksi osaksi määrää. Valintakoepistemäärä oli itselläni erinomainen, eli kaikista osa-alueista sain nelosen tai vitosen ja siltikään en päässyt. Asia on fakta, koska hakuoppaassa asia myös mainitaan, että todistus määrää isoimman osan. Turha siis enää jatkaa tästä asiasta keskustelua..

Ite hain peruskoulun pääsytodistuksella ja keskiarvo on 6,5 ja soveltuvuustestistä sain 25/30 pistettä,enkä saanut lisäpisteitä koska en hakenut suoraan peruskoulusta. Aika pitkällehän näissä hommissa ratkasee se psykologin lausunto onko kykyä alalle. Jospa feilasit psygolin haastattelut??
        Kaverini sai lähes täydet pisteet soveltuvuustestistä ja haki noin 8 keskiarvolla, mutta psykologi jyräs haavet sosiaali alasta. Mitähän oli lie piirrellyt paperille??

• jeps..
        jebs kirjoitti:

Ite hain peruskoulun pääsytodistuksella ja keskiarvo on 6,5 ja soveltuvuustestistä sain 25/30 pistettä,enkä saanut lisäpisteitä koska en hakenut suoraan peruskoulusta. Aika pitkällehän näissä hommissa ratkasee se psykologin lausunto onko kykyä alalle. Jospa feilasit psygolin haastattelut??
        Kaverini sai lähes täydet pisteet soveltuvuustestistä ja haki noin 8 keskiarvolla, mutta psykologi jyräs haavet sosiaali alasta. Mitähän oli lie piirrellyt paperille??

...soveltuvuustutkimuslapussa luki, että pistemäärään sisältyy psykologin haastattelu. Jospa tänne kouluun on sitten niin erinomainen hakijajoukko, että vaikea päästä sisälle. Sitä kyllä psykologikin sanoi. Ja haastattelu meni kyllä omasta mielestäni hyvin, että en ole sitä harmitellut. Mutta voihan se olla hyvä etten raatamisalalle päässyt, menen sitten toiseen kouluun..:)
        Ps: minun keskiarvonihan oli 6,6. Taisit sinäkin olla melkoinen lintsari;)

• jebulis
        jeps.. kirjoitti:

...soveltuvuustutkimuslapussa luki, että pistemäärään sisältyy psykologin haastattelu. Jospa tänne kouluun on sitten niin erinomainen hakijajoukko, että vaikea päästä sisälle. Sitä kyllä psykologikin sanoi. Ja haastattelu meni kyllä omasta mielestäni hyvin, että en ole sitä harmitellut. Mutta voihan se olla hyvä etten raatamisalalle päässyt, menen sitten toiseen kouluun..:)
        Ps: minun keskiarvonihan oli 6,6. Taisit sinäkin olla melkoinen lintsari;)

En juuri lintsannut,mutta selailin tunneilla ihan muuta kuin oppikirjoja (Mopo sport, Jallu, Mk, jne..) Se on vaan niin, että tuossa iässä ei koulun käynti kiinnostanut. Joo kannattaisko hakea paikkaan jossa on vähän vähempi hakioita.

• jebulista
        jebulis kirjoitti:

En juuri lintsannut,mutta selailin tunneilla ihan muuta kuin oppikirjoja (Mopo sport, Jallu, Mk, jne..) Se on vaan niin, että tuossa iässä ei koulun käynti kiinnostanut. Joo kannattaisko hakea paikkaan jossa on vähän vähempi hakioita.

..no ala vielä viisastelemaan siellä...

• minääää
        jebulista kirjoitti:

..no ala vielä viisastelemaan siellä...

Mulla on päättiksen ka. joku 6,3... Ja silti pääsin lähihoitaja koulutukseen sisään...
        Mun matikkatehtäviä kehuttiin... :P On kuulemma tärkee et osaa mm. matikkateht. kun tulee oleen niitä lääkkeitten mittauksia yms...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      205
      3101
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1590
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      92
      1442
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      89
      1349
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1304
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      152
      1219
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1168
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      999
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      912
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      793
    Aihe