Onko selkeää ja yhtäläistö ohjetta, missä vaiheessa tutkimusta tutkimuslupa pitää anoa? Kun meidän kunnan koululaitoksessa eräs opiskelija oli haastatellut opettajia ilman minkäänlaista lupaa, ja sit haastattelujen jälkeen tuo sivistystoimen osastopäällikön allekirjoitettavaksi "suostumuksen" , jonka voisi omaatuntoa venyttämällä tulkita tutkimusluvaksi. Miten tällaiseen jälikäteen anottavaan "tutkimuslupaan" pitäisi suhtautua?
Tutkimuslupa - milloin?
2
238
Vastaukset
- khjhkhjhg
Tutkimuslupahan on vain byrokratiaa. Minulle suositeltiin gradua tehdessäni että anoisin tutkimuslupaa vasta gradun palauttamisen jälkeen, koska silloin tiedän mitä tutkimus on koskenut. Jos lupaa hakee etukäteen niin lisätutkimuksille voi joutua anomaan lisää lupia.
- Moraali kohdallaan
No kyllähän lupa pitää ensin olal ennen kuin menee haastattelemaan tai havainnoimaat tms. Olisi oikein, jos tuollaisesta jälkikäteen pyydetystä luvast annettaisiin hylkäävä päätös. Johan se on tutkimuseettisesti väärin, että ensin tehdään tutkimus ja vasta jälkikäteen haetaan lupa. Sama kuin ajelisi autolla kortitta ja vasta sitten joskus suorittaisi kortin. Näissä asioissa opiskelijoita pitäisi opettaa toimimaan oikeassa järjestyksessä ja sääntöjen mukaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 265271
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku, mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku. Puolueväristä riippumatta hallituksen rikollisuutta torjuvat toimenpiteet tehoavat ja r34647- 1451577
Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1551426Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais141260- 931104
Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon
Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike211064viekää miehet naiset kunnon treffeille
Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.189946En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.61893- 37819