Kuopio ei ole hyvä paikka asua ja elää ikävä kyllä!

Eriarvoinen Kuopio

Kuopiossa on todella paljon huono-osaisia ihmisiä ja työttömyys luvut ovat korkealla. Itse en asu Kuopiossa kuin vain ja ainoastaan opiskelujen takia. Muutan välittömästi pois lopullisesti Etelä-Suomeen ja sieltä jossain vaiheessa Ruotsiin, kun ne päätän täällä. Kuopiossa on niin paljon eriarvoisuutta,työttömyyttä eikä mitään tulevaisuutta monellakaan ihmisellä. Toki on se joukko joilla menee hyvin sekä on säännölliset ja hyvät tulot mutta ihan liikaa on eriarvoisuutta,työttömyyttä jne. Ihmetyttää jatkuva mainostus, että on hyvä paikka asua ja elää. Minullekin on sanonut todella monet ihmiset,että ei täällä ole tulevaisuutta nuorilla aikuisilla ja se pitää ikävä kyllä paikkaansa kun lähipiiriä seuraan ja kavereita.

95

3360

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • EiKoskaanEnää

      Sitäpaitsi... savolaiset ovat helekatin kieroja, juoruilevia, selkäänpuukottavia nilkkejä. Tyhmän hilippeitä tollukoita.

      • Aito savolainen

        Omalla työpaikalla pahimmat selkäänpuukottajat ovat Etelä-Suomesta tulleita, joilla tuntuu olevan jenkkityylinen rooli päällä. Ollaan niin imeliä, positiivisia ja sosiaalisia nenätysten, mutta seläntakana puukko heiluu tosi rankasti.

        Johtajiin tuo imelyys tuntuu tepsivän, koska ovat siellä norsunluutornissaan irti todellisuudesta. Mutta duunaritaso tuntee näiden tyyppien todellisen luonteen.


      • Siis
        Aito savolainen kirjoitti:

        Omalla työpaikalla pahimmat selkäänpuukottajat ovat Etelä-Suomesta tulleita, joilla tuntuu olevan jenkkityylinen rooli päällä. Ollaan niin imeliä, positiivisia ja sosiaalisia nenätysten, mutta seläntakana puukko heiluu tosi rankasti.

        Johtajiin tuo imelyys tuntuu tepsivän, koska ovat siellä norsunluutornissaan irti todellisuudesta. Mutta duunaritaso tuntee näiden tyyppien todellisen luonteen.

        Ai Etelä-Suomesta Kuopioon tulleita? Eihän sellaisia ole olemassakaan. Eikös se lääkelaitosepisodi jo sen osoittanut?


      • itsestä kiinni
        Siis kirjoitti:

        Ai Etelä-Suomesta Kuopioon tulleita? Eihän sellaisia ole olemassakaan. Eikös se lääkelaitosepisodi jo sen osoittanut?

        Olen Etelä-Suomesta Kuopioon töihin tullut. Sekä itselle että puolisolle löytyi töitä.


      • FinnveranHR
        itsestä kiinni kirjoitti:

        Olen Etelä-Suomesta Kuopioon töihin tullut. Sekä itselle että puolisolle löytyi töitä.

        Teillä täytyy olla hyvät meriitit esim. olette vaihtaneet firmasta julkiselle sektorille (toisin päin vaihtoa on vaikea tehdä) tai suuresta organisaatiosta pieneen (tässäkin toisin päin on vaihtoa vaikea tehdä). Koulupaperinne ovat vähintään hyviä - luultavasti ne ovat erinomaisia - ja työkokemuksenne on peräisin jostain arvostetulta ja kuuluisalta työnantajalta. Lisäksi teillä on raudanluja ammattitaito eli voisitte olle esim. kirvesmies & parturi tai asianajaja & hammaslääkäri pari.


      • MaijaMatkaaja
        Siis kirjoitti:

        Ai Etelä-Suomesta Kuopioon tulleita? Eihän sellaisia ole olemassakaan. Eikös se lääkelaitosepisodi jo sen osoittanut?

        Olen muuttamassa Helsingistä 28 vuoden jälkeen takaisin Kuopioon, että on meitä jokunen täältä sinne tulija. Ei se elämä sen auvoisempaa ole täällä Stadissakaan. On huono-osaisuutta, työttömyyttä, rikollisuutta, selkäänpuukotusta ihan samoja juttujua kuin Kuopiossakin. Ruuhkia, kiireisiä ihmisiä ym.

        Mutta kuten sielläkin on myös täällä Stadissa paljon positiivistakin. Tapahtumia riittää, suvaitsevaisuutta, moniarvoisuutta, kattavat harrastus- ja koulutusmahdollisuudet, työpaikkatarjontaa jne. Ei se elämä missään ole pelkkää onnea. Kokeiltu on ulkomaita myöten.


      • Virailija

        Toi on niin totta!!!!


      • Fabuj
        itsestä kiinni kirjoitti:

        Olen Etelä-Suomesta Kuopioon töihin tullut. Sekä itselle että puolisolle löytyi töitä.

        Otan osaa.. Harva tänne Kuopioon etelästä tulee.


      • Ei täällä voi elää

        Tuo on totta. Eteläsuomesta tullut tänne ja inhottavia ihmisiä, inhottava paikka. Ei mitään suvaitsevaisuutta tai aitoa ystävällisyyttä. V***tuilu, toisen tuomitseminen ja arvostelu alkaa ensimmäisen minuutin sisään kun tapaa jonkun kuopiolaisen.


      • Olettepa aitoja
        Aito savolainen kirjoitti:

        Omalla työpaikalla pahimmat selkäänpuukottajat ovat Etelä-Suomesta tulleita, joilla tuntuu olevan jenkkityylinen rooli päällä. Ollaan niin imeliä, positiivisia ja sosiaalisia nenätysten, mutta seläntakana puukko heiluu tosi rankasti.

        Johtajiin tuo imelyys tuntuu tepsivän, koska ovat siellä norsunluutornissaan irti todellisuudesta. Mutta duunaritaso tuntee näiden tyyppien todellisen luonteen.

        Hmm, tosi reiluja ja suvaitsevaisia ovat olleet minun tuntemani eteläsuomalaiset, mutta olenkin itse eteläsuomesta. En kyllä odota, että sinulle tulee kukaan kuopiolainen vastaan väittämään, koska Kuopiossa vihataan "hesalaisia"(kin).


    • Pois ja äkkiä!

      Olen samaa mieltä aloittajan kanssa noista asioista. Itsekin muutan täältä mahdollisimman nopeasti pois suureen kaupunkiin tai jopa Ulkomaille enkä tule takaisin. Korkeintaan joskus käymään. Täällä ei ole tulevaisuutta ihmisellä! Kuopion yöelämä viikonloppuisin on ainut hyvä asia mikä on Kuopiossa.Todella monet tutut on lähtenyt Ulkomaille ja muualle tästä hullujen huoneesta!

    • Adios Kuopio

      Ekan ja edellisen kanssa samaan lopputulemaan olen tullut, ja poistun kaupungista kun saan viimeiset asiat loppuun hoidettua täällä. Ei kiinnosta asua täällä, kunnon työpaikat ovat muualla.

      • hyväveliverkosto

        Ja useimmat työpaikat täällä menee suhteilla.


    • hölmöläisten hommaa

      Ja tänne tuodaan väkisin muualta työpaikkoja, mutta ei ne menesty täällä. Ei kannettu vesi kaivossa pysy.
      Honeywell, Pelastusopisto, Kouvolasta tulee joku virasto, Fimea.
      Fimeallekin joudutaan kouluttamaan lähes kaikki työntekijät paikallisista, kun pääkaupunkiseudulta eivät suostu muuttamaan savolaisten sekaan. Samoin käy sen Kouvolasta siirrettävän valtionviraston suhteen.

    • sönkön sonkö

      Haista sinä vaan paska huuhaa trolliketjus kanssa, meidän puolesta voit painua vittuun vaan tai tee itselles ja yhteiskunnalle palvelus ja tapa ittes.

    • Tyytymätön

      Kuopion työttömyyshän on pienin heti pk-seudun jälkeen. Kattokaapa vaikka alla olevaan linkkiä ja sivua 3.

      Ruoho ei ehkä olekkaan niin vihreää muualla ja Ruotsinkin juna taisi mennä jo 60-luvulla.

      http://www.lahti.fi/www/images.nsf/files/1E31D9272C2399B5C2257A2300323D3E/$file/Lahden_ty%C3%B6tt%C3%B6myys_2012.pdf

      "Pääkaupunkiseudun suurissa kunnissa työttömyysaste on alle 8 %
      ja muista suurista kaupungeista vain Kuopiossa työttömyysaste on painunut alle 10 prosentin."

      • mikälieinappaaniinpois

        No, no jokaisella on oikeus omaan mielipiteeseen. Harmi vaan että aloittaja teki tämän tahalleen vääristellen faktoja sekä usean viestin verran esiintyen toisina kirjoittajina.


      • Voe mahoto

        Ei taida sinunkaan tiedot olla ajan tasalla ?

        Ruotsissa on eri raideleveys kuin suomessa joten en suosittele junaa ja mitä tulee elintasoon sekin hiukkasen avarampi ruotsissa.

        Lycka till !


    • Muistioko

      Siis ei hemmetti.. tätä minä en ymmärrä.. Te ihmiset valitatte yöelämästä!!! Pysykää perkele kotona peiton alla jos ei löydy mitään!! Ottakaapa pennut huomioon sellainen asia että se olette TE ITSE joka sen hauskuuden iltaan tuo, ei ne muut tuolla "yö-elämässä".. Kyllä sitä porukkaa riittää ihan tarpeeksi, eikä kaikkien kanssa tartte kaveri olla..

      Toisekseen, luuletko sinä joka aiot "iiiiiisooon kaupunkiin" muuttaa, pärjääväsi yhtään sen paremmin?? Älähän rupea huutelemaan kun saattaa käydä että matkustat maitojunalla takaisin.. Siinä se ylpeys sitte nähdään! Hah!

    • Yöelämä on laadukas

      Siis minähän sanoin että Kuopion yöelämä ja yökerhot on loistavia ja hyviä paikkoja viikonloppuisin siitä ei tule moitteita. Ulkomaalaisia ja muualta päin maailmaa/kaupunkeja käy ja mukavia ihmisiä muutenkin täynnä. Minä puhuin arki elämästä ja työpaikoista mitkä ovat vain oma näkemykseni. Anteeksi mielipiteeni.

      • mnbkvbskdj

        Löytyyhän sitä huumoriakin vielä täältä.. Siis olihan toihan oli vitsi?


    • HuilunTuhti

      On sitä huono-osaisuutta pk-seudullakin. (Suurin osa lähiöistä on tietenkin keskitasoa). Ruotsi ei enää ole vetänyt sitten 70 -luvun ja tänään odotetaan ruotsin kielen taitoa; kouluruotsilla ei pärjää ainakaan aluksi. Kuopiosta on usein sanottu, että se on keskiluokan kaupunki (maamme rikkaimpia ei muuten köyhässä Savossa asu). Onhan Kuopio ok, jos on kohtuullisia töitä eikä reissaa paljon (syrjäinen sijainti) ja tyytyy keskitasoon (ei esim. gourmetravintoloita).

      Joka paikassa on köyhyyttä ym. ongelmia ja niiden kohtaamisesta pääset eroon vain hankkimalla sen pysyvän työpaikan sekä asunnon keskitasoiselta/hyvältä alueelta. Perheasunto kuten kolmio keskitasoiseslta alueelta (esim. Töölö) maksaa tuplasti sen mikä hyvä rivari Kuopiossa eli yli 400.000 €.

      • 34-23

        En minä ole huomannut että täältä olisi vaikeampi matkustaa kuin aikoinaan Helsingistä. Sen verta hyvin lentoliikenne siihen suuntaan pelaa ja sieltä pääseekin sitten kaikkialle. Vaivalloisempi Salosta tai Kotkasta on matkailla.

        Suosittelen tutustumaan kaupunkiin paremmin jos gourmet-ravintoloiden olemassaolosta ei ole tietoinen.


      • HuilunTuhti
        34-23 kirjoitti:

        En minä ole huomannut että täältä olisi vaikeampi matkustaa kuin aikoinaan Helsingistä. Sen verta hyvin lentoliikenne siihen suuntaan pelaa ja sieltä pääseekin sitten kaikkialle. Vaivalloisempi Salosta tai Kotkasta on matkailla.

        Suosittelen tutustumaan kaupunkiin paremmin jos gourmet-ravintoloiden olemassaolosta ei ole tietoinen.

        34-23

        Kotimaan lennot ovat kalliita pienituloiselle - varsinkin perheelliselle ja junamatka Seutulaan on hivuttavan pitkä. Täältä ei tehdä vähällä vaivalla saman päivän reissua Helsinkiin kuten mainitsemistasi Salosta ja Kotkasta. Ei Kuopiossa ole kuin muutama hyvä ruokapaikka ja niitä Michelinin tähtiä ei ole kellään. Stockmannikin puuttuu.

        Eli rahamiehelle on parempiakin paikkoja, mutta keskiluokalle Kuopio on ihan ok. Rönöä voisi verrata vaikka Kuusisaareen ja on tolkuttoman paljon halvempi. Suurituloiseksi Tilastokeskus laskee yli 90.000 € vuodessa ansaitsevat. Heille Kuopio on halpa kuin saippua.


      • sinneVaanSnobienmukaan

        Minkä takia joku haluaisi syödä jonkun 10 gramman palasen lihaa ja maksaa siitä viisikymppiä? Jos tosiaan jotain gourmetpaskaa haluat niin käy mustassa lampaassa. Se on Kuopion kallein ja ainoa gourmet paskaravintola


    • ihme haaveilua

      Mikä ihmeen hinku ihmisillä on tuota Stockmannia hamuta joka paikkaan? Kaikki mitä Stockalla on, on saatavista muista liikkeistä.Stockamminhan koostuu eri liikkeiden edustuksista ja kyllä esim. diorin meikkejä ja Vero Modan vaatteita saa Kuopiosta muista liikkeistä. Oletteko te oikeasti siellä itse edes käyneet? Minulle se ainakin on ollut pettymys, kallista eikä yleensä edes pienelle naiselle kokoja löyty. FArkkujenkin tuumakoko alkoi koosta 30, kun sellaisia etsin! Se on läskien keskituloisten ämmien ostopaikka. Kuopiosta löytyy monesta pikkuliikkeestä parempaa laatua ja tarjontaa. S

      anokaa yksikin asia, mitä Stockalla myytävää ei saa jostain muualta? Stockmannin herkku on ehkä oma juttunsa, mutta vastaavia tuotteita saa halvemmalla niitäkin pikkuliikkeistä.

    • HuilunTuhti

      ihme haaveilua

      Olen käynyt Stockmannilla monta kertaa. Se on nimenomaan keskiluokan tavaratalo, kuten mainitsit. (Miljonäärejä on maassamme vain n. 14.000 eli liian pieni määrä elättämään tavarataloa). Vähän siellä on huippuluokan tavaraa. Mm. kultakorvat ostavat hifiliikkeistä (merkkejä esim. Naim ja Linn) ja arvokelloja on eniten Aseman Kellossa (mm. Patek Philippe). Vaikka Stockmann on Pohjoismaiden suurin tavaratalo, on se pienehkö kaikkein suurimpiin verrattuna. Jos Stockmann päättäisi avata tavaratalon Kuopioon kävisi luultavasti kuten Oulussa eli Sokos joutuisi sulkemaan.

      Verrattuna Carlsoniin ja Sokokseen on Stockmann parempi (jo Tampereen Stockmann on). Keskiluokkaa ja ylempää keskiluokkaa varten se on ihan kohtalainen tavaratalo. Saako muuten Kuopiosta harvinaisempia merkkejä esim. Kanebon tai kosmetiikkaa?

      • ihme haaveilua

        Kanebon ripsivärin ostin viimeksi sokokselta. Sitä edellisen ostin Kajaanista(!) pienestä kemikaaliosta. Ihan arkisettiähän se on. Parempaa on tosin Cliniquen 39 asteessa pestävä ja sitäkin saa Sokokselta. Itse olen aiemmin löytänyt vaatteita aika hyvin sokokselta, mutta nyt on sielläkin alkanut olla samaa kuin Stockalla, että isoja suositaan ja meille pienille ei ole enää mitään.

        Minusta Stockmannin vaateosasto on rasittava ainakin Helsingissä, kun niitä on ripolteltu edustusten mukaan sinne sun tänne. Stockmannin herkussakin 90 % on massatuotetavaraa ja kyllä monen pikkuleipomon sämpylät niille pärjää. Ei tartte verrata kalakukkoihin, saa Kuopiosta muutakin. Salaatit on siellä olleet kyllä parhaita, ns. kaupasta mukaan ostettavia, vaikka ovatkin hintavia.


      • ihme haavelua
        ihme haaveilua kirjoitti:

        Kanebon ripsivärin ostin viimeksi sokokselta. Sitä edellisen ostin Kajaanista(!) pienestä kemikaaliosta. Ihan arkisettiähän se on. Parempaa on tosin Cliniquen 39 asteessa pestävä ja sitäkin saa Sokokselta. Itse olen aiemmin löytänyt vaatteita aika hyvin sokokselta, mutta nyt on sielläkin alkanut olla samaa kuin Stockalla, että isoja suositaan ja meille pienille ei ole enää mitään.

        Minusta Stockmannin vaateosasto on rasittava ainakin Helsingissä, kun niitä on ripolteltu edustusten mukaan sinne sun tänne. Stockmannin herkussakin 90 % on massatuotetavaraa ja kyllä monen pikkuleipomon sämpylät niille pärjää. Ei tartte verrata kalakukkoihin, saa Kuopiosta muutakin. Salaatit on siellä olleet kyllä parhaita, ns. kaupasta mukaan ostettavia, vaikka ovatkin hintavia.

        Mitä muuten Carsolnille on tapahtunut? Sieltä ostetut vaatteet eivät ole enää samaa laatua kuin ennen. Astiaosasto siellä on kyllä hyvä. Itse en asu enää Kuopiossa, mutta jälkikasvua asuu ja tulee käytyä aika usein.


      • Vapaa Herra

        Kuopion kaunein ja laadukkain tavaratalo on anttila !

        Ravintoloista mainittavin Sampo sittemmin kun Kestikievari purettiin.

        Naiset on etsittävä lähinnä itä naapurista esim;ukrainasta on laatua, ulkonäköä ja ilosta mieltä.

        Näillä jo pärjäilee joten kuten.

        Josko vaimoni herättää paikallisissa pienoista kateutta ja saa niin naisten kuin miestenkin päät kääntymään.

        Onnea valitsemallenne tielle ja pirteää syksyn jatkoa.


    • dflkblfdkbn

      Stockmann herkku on sitten todella eri planeetalta, kuin nää kuopion kalakukot.

      • xlxm

        Tuossa on sitten taas yksi tyhjän kanssa oleva "tilasto"


      • siinäpä huutelet
        xlxm kirjoitti:

        Tuossa on sitten taas yksi tyhjän kanssa oleva "tilasto"

        Noinko olet suuressa viisaudessasi päätellyt? Laita lippis syvemmälle päähän.


      • Kritiikki kehittää

        Itä-Suomessa on jääty lähinnä varojen puutteiden ja väärinohjaamisen takia mielenterveystyössä muuta Suomea lähemmäksi kivikautta. Siellä lääkärit joutuvat tekemään nopeasti diagnooseja ja määräämään terveyskeskuksessa uusittavat pitkäaikaislääkitykset todellisen nykyaikaisen psykiatrisen hoidon ja terapiatoiminnan sijasta. Myös mielisairaiden laitoshoito on häpeällisen vanhanaikaista muuhun Suomeen verrattuna, muusta Euroopasta puhumattakaan. Itsemurhia myös lisää tämä ihmisiä pelkillä lääkkeillä hoitaminen, on kuitenkin todettu mm. psykoterapian olevan lääkitystä huomattavasti tehokkaampi keino ihmisen mielen pysyvästi tasapainoon palauttamiseen. Se vaan on paljon kalliimpaa kuin reseptien tulostaminen. Taitaa kaikissa Suomen naapurimaissakin olla siirrytty jo vuosia sitten kemiallisesta laamamisesta ihmisten auttamiseen inhimillisemmin keinoin. Hoitohenkilökunnan työ toki on helpompaa, mutta ei nuo tilastot kansainvälisissä vertailuissa ainakaan positiivisesti loista Suomen eduksi muihin valtioihin verrattuna. Hyvinvointivaltiossa hyvinvoivat vähissä, jos kansainvälisiin tilastoihin on uskominen. Vai huijaako kaikki muut valtiot sittenkin kotiinpäin ja Suomi on maailman paras maa joka asiassa kuten siellä annetaan ihmisten ymmärtää? ;)


    • Arvon Mekin Ansait..

      Suosittelen.

    • UskovaisetPaaliin

      Etelään ja ruotsiin..eihän niitä pummeja olekkaan siellä etelässä ei.
      Ruottiin vaikka Göteborgiin ,mahtavia ostoskekuksia ,karvarannetta täynnä.
      TunnelBanaPoikarnat muuttuneet TunnelBanaSmokedSkin tyylisiksi..niin se mailma muuttuu mutta kai haluat kansainvälisyyttää ja rättipää kulttuuria ..se se on on hienoa..
      ammutaan ja pannaan pommit täysin tietämättömien niskaan mutta naamatusten ei sitten uskalleta edes tapaella..sellaisi paskahousuja ne uskovaiset on ja ovat.

      • :-D<3:[:/:-/:D:[

        On Kuopio on tosi mukava paikka asua :) Täällä on vaikka mitä, mutta monet ongelmat jotka riivaavat useita kaupunkeja loistavat poissaololla ja siksi täällä on turvallistakin.


      • Eurooppa kutsuu
        :-D<3:[:/:-/:D:[ kirjoitti:

        On Kuopio on tosi mukava paikka asua :) Täällä on vaikka mitä, mutta monet ongelmat jotka riivaavat useita kaupunkeja loistavat poissaololla ja siksi täällä on turvallistakin.

        Petonen onkin oikean rauhallinen nukkumalähiö.

        Ei heti tullut muita ilonaiheita mieleen juuri kuopiota kehuttaessa.


      • Jaa vai niin
        :-D<3:[:/:-/:D:[ kirjoitti:

        On Kuopio on tosi mukava paikka asua :) Täällä on vaikka mitä, mutta monet ongelmat jotka riivaavat useita kaupunkeja loistavat poissaololla ja siksi täällä on turvallistakin.

        Haha tosi mukava joo hehe... Kuopiossa loistaa itse asiassa kaikki kaupunkeja "riivaavat" piirteet poissaolollaan. Ei Kuopio käytännössä ole kaupunki.


    • Ala pakata!

      Muuta Iisalameen, siellä alkaa uudenlainen toimintatapa, Perus-Suomalaiset ottavat ohjat käsiinsä, ensi kunnallisvaaleissa. Siitä tulee entistä parempi paikka asua ja elää, myös nykynuorille. Persut ovat siellä kovassa nousukiidossa!

      • :[<3:-S:'(

        Iisalmi on rasististen junttiamisten paratiisi. En varmasti muuta. Täysin Kuopion vastakohta.


      • Olvi ykköstä

        Onko MR;Kääriänen jo muuttanut panimo kaupungista pois.


    • onnellinen :D

      thank god, onneksi muutin pois kuopiosta. en ole katunut hetkeäkään. eikä ole edes yhtään ikävä. pärjäilkää pummit! kuolkaa köyhyyteen, yksinäisyyteen ja ilottomuuteen.

      • ????????????????????

        Muutit sitten Jyväskylään?


    • ¨¨

      Olen eri mieltä. Kuopio on hyvä paikka asua. En ole täältä alunperin kotoisin, suuremmissa kaupungeissa on tullut lähinnä pyörittyä aiemmin.

      • Hölömistynyt

        Nyt sitten olet vain paikallaa kuten kaikki toisetkin kuopiossa.

        Suuren egosi johdostako et sovi kuopiossa pyörähtelemään vaan tarvitset siihen suuremman kaupungin ympärillesi.


    • 78+90

      Kuopio on ihan paras!

    • Nicholas!

      Niin on minunkin tuttavapiiristäni/kaveripiiristäni lähes kaikki muuttaneet pois Kuopiosta Turkuun,Helsinkiin,Tampereella mm sekä rannikkokaupunkeihin ja Ulkomaillekin. Enpä tuota itsekään asu täällä kun vaan koulupaikan takia enää. Minulla ei ole mitään täällä!

      • eryjhcbkj

        Sitten saat kyllä vähän peiliin katsoa, jos et sos verkostoa ole pystynyt luomaan. Kaverit muuttelee loppuelämänsä sinne tänne. Et voi heidän perässä juosta vaan on itsekin kotiuduttava ja luotava uusi verkosto siellä missä asuu.


      • Njoo..

        Tuo tuntuu olevan normaalia elämän sykliä. Oman opiskeluaikani jälkeenkin Tampereelle ei jäänyt kovinkaan moni, vaan hajaantuivat ympäri maailmaa. Sittemmin vuosien jälkeen monet ovat palanneet kotiseudulleen. Sama kuvio näyttää toistuvan kaikissa kaupungeissa, Kuopio mukaanlukien.


      • Mani Mani
        Njoo.. kirjoitti:

        Tuo tuntuu olevan normaalia elämän sykliä. Oman opiskeluaikani jälkeenkin Tampereelle ei jäänyt kovinkaan moni, vaan hajaantuivat ympäri maailmaa. Sittemmin vuosien jälkeen monet ovat palanneet kotiseudulleen. Sama kuvio näyttää toistuvan kaikissa kaupungeissa, Kuopio mukaanlukien.

        Näin monelle kyllä käy kun eivät menesty maailmalla ja palataan kotikaupunkiin nauttimaan vanhempien perintörahoja..


    • Tomppa vaan

      Omasta tuttavapiiristä Tampereelle ja Helsinkiin on jäänyt pysyvästi porukkaa asumaan ja muualta tullutta maalaiskunnista kuten Rautavaara,Nilsiä sekä moni muuttanut mm Lontooseen ja muualle Ulkomaille.

      • xcbkhgf

        Tosi yllättävää :D kenenkään muun kavereista varmaan ei :D totta kai ihmiset aina levittäytyvät ympäri maailmaa ei se ole ihmeellistä. Pysyvyydestä sen verran että min. 15 pitää samassa paikassa asua että voi puhua että jäänyt pysyvästi.

        Itselläni useampi tuttu joka eli n. 20 vuotta helsingissä perheen kanssa ja sitten takas kuopioon.


      • MaijaMatkaaja
        xcbkhgf kirjoitti:

        Tosi yllättävää :D kenenkään muun kavereista varmaan ei :D totta kai ihmiset aina levittäytyvät ympäri maailmaa ei se ole ihmeellistä. Pysyvyydestä sen verran että min. 15 pitää samassa paikassa asua että voi puhua että jäänyt pysyvästi.

        Itselläni useampi tuttu joka eli n. 20 vuotta helsingissä perheen kanssa ja sitten takas kuopioon.

        Niinpä näin. Itse olen asunut 26 vuotta Helsingissä, vuoden ulkomailla ja vuoden Pietarsaaressa. Ja nyt paluumuuttamassa Kuopioon ja vieläpä ihan positiivisella mielellä näistä Kuopion parjauspuheista huolimatta. Oma suhtautuminen ja asenne ratkaisevat. On ihan hyvä kokeilla jotain muuta, mutta jokapaikassa on hyvät ja huonot puolensa. Mitään paratiisia ei ole missään.


    • MeriMies täällä

      Onneksi muutin pois Kuopiosta ja en ole ikinä ollut näin onnellinen.Olen varmaan maailman onnellisimpia ja iloisimpia ihmisiä sen jälkeen kun muutin muualle Kuopiosta meren lähelle. Pärjäilkää ja eläkää huono-osaisina ja työttöminä ja masentuneina sekä rampatkaa työvoimatoimistossa työkkärin pompoteltavana ja köyhänä.Itsekin olin Kuopiossa masentunut mutta en sen jälkeen enää kun sieltä muutin pois.Nykyään nautin elämästä ja olen super onnellinen meren äärellä.

      • Sosiaalipsykologi

        Joo, sehän on kiintoisa ilmiö tämä työttömyys. Kuopiossa sitä esiintyy mutta meren rannalla ei.


      • :D <3 :S
        Sosiaalipsykologi kirjoitti:

        Joo, sehän on kiintoisa ilmiö tämä työttömyys. Kuopiossa sitä esiintyy mutta meren rannalla ei.

        :D


      • Asfaltti spesialist
        Sosiaalipsykologi kirjoitti:

        Joo, sehän on kiintoisa ilmiö tämä työttömyys. Kuopiossa sitä esiintyy mutta meren rannalla ei.

        Ekös katainenkin lähtenyt lähemmäksi merta ?
        Tosin olis saannu jäädä sinne ja pysyäkin siellä siilinjärvellä.

        Hänestä ei ole suuriin kaupunkeihin, tekee valtavasti vahinkoa valtiolle ja suomalaisille.

        Hyvät siilinjärveläiset hakekaa poika kotiin, helsinki on liian suuri city hänelle.

        Siilinjärvellä kukatkin kasvavata pellolla joten pääparka ei siellä vauriodu kaikemaailman kukkaruukkuihin ja asfaltoidut kadut ovat vaikeita oppia kävelemään pikkukengissä .

        Pienenä opittu kumppareissa talaamaan pelloilla niin siitä on tosi vaikea siirtyä sivistyksen pariin,saatikka nappaskenkiin.


    • circuscircus

      Plussaa: suht. turvallinen, pienehkö kaupunki jossa kaikki tarvittava ja luonnon läheisyys, ihmisten tietynlainen avoimuus ja sosiaalisuus, mukavia ilmaistapahtumia.

      Miinusta: työpaikat saadaan suhteilla, ihmisten kierous ja ylimielisyys (kuvitellaan olevan Euroopan omistajia), ihmisten yksinkertaisuus, ilmeisesti heikot resurssit hoitaa mielenterveyspotilaita ja vähäosaisempia (päätellen katukuvasta jossa paljon sellaisia jotka kuuluisivat jonnekin hoitoon ja alkoholisteja tietyissä kaupunginosissa)... Olen huomannut että Kuopiossa ihmiset eivät ole mistään älykkäimmästä ja sivistyneimmästä päästä, eikä kyllä kovin mukaviakaan vaan aika tylyjä. Onneksi joukkoon toki mahtuu niitä normaaleja ja mukaviakin mutta kun vertaa moneen kaupunkiin pelkästään Suomessa, eron huomaa selkeästi...

    • HALOO JA HERÄTYS

      Herätkää ny kuopiolaiset. Mitä enemmän täällä on porukkaa, sitä enemmän on mielipiteitä. Miksi niistä pitää ottaa tuollaiset pultit. Mielipiteitä saa ja kannattaa kommentoida, muitta ei kannata hyökätä heti hulluna kimppuun.

      Tälläistä se tulee olemaan niin kauan kuin tätä muuttovoittoa tapahtuu (taisi viime vuonna olla yli 1000 uutta asukasta), sen jälkeen asiat alkavat vasta vakiintua.

      • njoo..

        Samaa mieltä, mielipiteitä pitää suvaita. Ainoa asia mikä noissa joskus tökkii on mielipiteiden ja mutu-tiedon esittäminen faktoina.


      • Työn perässä

        Asuin 7 vuotta Kuopiossa ja oli mukava paikka asua mutta oli vain työllistämistukitöitä teknikolle. Muutin Helsinkiin ja asun nyt Vantaalla. Päivääkään en ole ollut työttömänä sekä viihdyn täällä oikein hyvin. Tapasin nykyisen vaimonikin täällä. Suosittelen varsinkin nuoria lähtemään työn perässä sinne missä on töitä eli yleensä eteläsuomeen eikä jäädä odottelemaan vuosikausia. Täällä jos menettää työpaikan on helpompi hankkia uusi. Terveisiä vaan Kuopiolaisille!


    • Ei Kuopiolainen

      Kuopiolainen luonteenpiirre on sellainen, että itse saa laukoa mitä sattuu suusta sattuu tulemaan. Se on muka sitä "savolaista sutkauttelua". Sutkauttelun (lue: v***tuilun) kohteen tulee tämä tölviminen kestää. Vaan auta armias jos erehdyt jotain takaisin sanomaan. Silloin suututaan verisesti ja puhevälit ovat iäksi menneet.

      • 0912

        Valitettavasti totta. Minäkin aina yritän edes hymyillä, kun tulee noita vit...sukkeluuksia. Ei ne varmaan edes tietoisesti sitä tee, se on vaan savolainen luonteenpiirre.


      • eisavolainen.

        Ehh, tuo on loogisesti mahdoton yhtälö. Jos tuo pitäisi paikkansa, olisi savolaiset jatkuvasti keskenänsä ja muiden kanssa sotajalalla. Ja sehän ei pidä paikkaansa.


      • sugarsugarr
        eisavolainen. kirjoitti:

        Ehh, tuo on loogisesti mahdoton yhtälö. Jos tuo pitäisi paikkansa, olisi savolaiset jatkuvasti keskenänsä ja muiden kanssa sotajalalla. Ja sehän ei pidä paikkaansa.

        Niinhän ne onkin sotajalalla kyräilemässä kateellisina toisiaan kohtaan, varsinkin kaikkien muualta muuttaneiden kanssa, kukapa tänne haluaisi sopeutua jos on nähnyt vähän muutakin?

        Tuon olen minäkin huomannut, savolaiset tulevat vit**ilemaan mutta jos sanot ihan vain jonkin faktan rauhallisesti takaisin, ne loukkaantuu että miten heille kehtaa sanoa jotain ns. takaisin vaikka ei provosoituisikaan? :D Tällaista toimintaa en ole kyllä muualla Suomessa havainnut, koominen ilmiö. Vielä ne hölmistyneet ilmeet kun "letkauttaa" takaisin jotain, aivan kuin savolaisilla olisi jokin ainoa oikeus loukata ja ilkeillä ja muiden pitäisi se vain niellä:) Siitähän ne vasta ottaakin nokkiinsa jos se jolle on kettuiltu tietää paremmin, pitävät itseään ilmeisesti jonain maailman parhaimpina kaikessa ja eivät voi sietää että toiset osaa. Mutta kait se on se huono itsetunto ja kateus mikä täällä näyttää olevan huipussaan...


      • miniminimini
        0912 kirjoitti:

        Valitettavasti totta. Minäkin aina yritän edes hymyillä, kun tulee noita vit...sukkeluuksia. Ei ne varmaan edes tietoisesti sitä tee, se on vaan savolainen luonteenpiirre.

        " Ei ne varmaan edes tietoisesti sitä tee, se on vaan savolainen luonteenpiirre. "

        Jos ihminen ei ymmärrä edes vi**uilevansa niin mitä se kertoo ihmisestä? Melkoisen miellyttävät luonteenpiirteet joo, vit**illaan eikä itse edes ymmärretä sitä:D No en kyllä ihmettele sinänsä savolaisten aivokapasiteetilla, varmaan ovat tosiaan yksinkertaisesti vain niin tyhmiä etteivät itsekään ymmärrä... Kuinka matala pitää äo:n olla ettei ymmärrä tuollaista asiaa? :D


      • :-)
        sugarsugarr kirjoitti:

        Niinhän ne onkin sotajalalla kyräilemässä kateellisina toisiaan kohtaan, varsinkin kaikkien muualta muuttaneiden kanssa, kukapa tänne haluaisi sopeutua jos on nähnyt vähän muutakin?

        Tuon olen minäkin huomannut, savolaiset tulevat vit**ilemaan mutta jos sanot ihan vain jonkin faktan rauhallisesti takaisin, ne loukkaantuu että miten heille kehtaa sanoa jotain ns. takaisin vaikka ei provosoituisikaan? :D Tällaista toimintaa en ole kyllä muualla Suomessa havainnut, koominen ilmiö. Vielä ne hölmistyneet ilmeet kun "letkauttaa" takaisin jotain, aivan kuin savolaisilla olisi jokin ainoa oikeus loukata ja ilkeillä ja muiden pitäisi se vain niellä:) Siitähän ne vasta ottaakin nokkiinsa jos se jolle on kettuiltu tietää paremmin, pitävät itseään ilmeisesti jonain maailman parhaimpina kaikessa ja eivät voi sietää että toiset osaa. Mutta kait se on se huono itsetunto ja kateus mikä täällä näyttää olevan huipussaan...

        Noh, mielipide se tuokin... tosin absurdi sellainen. Kovin moni on vain kanssasi eri mieltä :)


      • 0912
        eisavolainen. kirjoitti:

        Ehh, tuo on loogisesti mahdoton yhtälö. Jos tuo pitäisi paikkansa, olisi savolaiset jatkuvasti keskenänsä ja muiden kanssa sotajalalla. Ja sehän ei pidä paikkaansa.

        Jos voisit nähdä tilanteen ulkopuolelta, se näyttäytyy ensin humoristisena ja jossain vaiheessa naurettavalta.. Eikä sellainen yllytä muita sotajalalle, vaan vähän naureskellen siihen on suhtauduttava. :) .

        Tulikohan vähän liian suoraan sanottua?? No sori!


      • eisavolainen.
        0912 kirjoitti:

        Jos voisit nähdä tilanteen ulkopuolelta, se näyttäytyy ensin humoristisena ja jossain vaiheessa naurettavalta.. Eikä sellainen yllytä muita sotajalalle, vaan vähän naureskellen siihen on suhtauduttava. :) .

        Tulikohan vähän liian suoraan sanottua?? No sori!

        Jos vastasit minulle, et varmaankaan huomannut nimimerkkiäni. Näen tilanteen ulkopuolelta.


      • 0912
        eisavolainen. kirjoitti:

        Jos vastasit minulle, et varmaankaan huomannut nimimerkkiäni. Näen tilanteen ulkopuolelta.

        Ai, laitoin vastauksen väärään paikkaan. :)
        Savolaiset oikein kerjäävät herjaa, kun aina vänkäävät vastaan. Tämäkin olisi kuivunut kokoon, jos savolaisilla olisi parempi itsetunto. Mutta ei´..


      • :-)
        0912 kirjoitti:

        Ai, laitoin vastauksen väärään paikkaan. :)
        Savolaiset oikein kerjäävät herjaa, kun aina vänkäävät vastaan. Tämäkin olisi kuivunut kokoon, jos savolaisilla olisi parempi itsetunto. Mutta ei´..

        Kuka sanoi mitään väärästä paikasta?


      • 0912
        :-) kirjoitti:

        Kuka sanoi mitään väärästä paikasta?

        Mitä mitä, hä... kuka missä.. siis

        Voih..Tajusin laittaneeni vastauksen väärään paikkan!! ;)


      • 0912
        miniminimini kirjoitti:

        " Ei ne varmaan edes tietoisesti sitä tee, se on vaan savolainen luonteenpiirre. "

        Jos ihminen ei ymmärrä edes vi**uilevansa niin mitä se kertoo ihmisestä? Melkoisen miellyttävät luonteenpiirteet joo, vit**illaan eikä itse edes ymmärretä sitä:D No en kyllä ihmettele sinänsä savolaisten aivokapasiteetilla, varmaan ovat tosiaan yksinkertaisesti vain niin tyhmiä etteivät itsekään ymmärrä... Kuinka matala pitää äo:n olla ettei ymmärrä tuollaista asiaa? :D

        MInun ÄÖ:ni on huomattavan pieni, pienempi on vain minun kengännumeroni mutta ei kovin paljoa.
        Enkä siksi ymmärrä, miksi ei saisi kerrankin sanoa kriittisesti sellaisesta luonteenpiirteestä, joka on muualla suomessa muka hauskaa, mutta luonteenpiirrettä viljelevistä toosi hauskaa??


      • Aivan outoa porukkaa

        Samanlainen kuva tullut savolaisista. Siis toi päin naamaa v***tuilun määrä on aivan käsittämätön. Lisäksi puhuvat sitten pahimmat jutut selän takana.


    • heipp4

      Heippa.

    • heipp4

      Heippa.

    • metsäcity

      Miksi minusta tuntuu, kuin asuisin keskelle metsää rakennetussa kaupungissa, se ahdistaa. Rakentakaa isompia taloja keskustan ulkopuolelle.
      Nyt joku sitten haukkuu minut ja sehän saa minut vaememmin jäämään tänne?????????????????

    • Tiedoksiantaja

      SUOMI ei ole hyvä paikka asua ja elää! Miltä se tuntuu maksella EU-maiden korkeimpiin kuuluvia veroja ja samaan aikaan odotella kuukausi aikaa terveyskeskukseen? Tai vaikkapa omata EU-maiden toiseksi huonoimman ostovoiman heti Portugalin jälkeen? Tai kun sää on ahdistavaa kylmää ja pimeää paskaa suurimman osan vuodesta? Maksaa hirmuvuokria ja hintoja pikkuasunnoista ja taloista?

    • generation war

      Kuusikymppisten sotilasjuntta on järjestänyt itselleen ihmiskunnan historian mukavimmat oltavat nuorempien kustannuksella. Siksi Kuopiossa ja monessa muussakin paikassa tässä maassa ei ole nuoremmilla hyvä olla.

    • Saaristoon

      Ahvenanmaalla on matala työttömyys, siellä työttömiä ovat lähinnä ne, jotka ovat kyseisenä vuonna lopettaneet koulun.

    • Samaa mieltä

      Kuopio on aivan kamala paikka. Minä en tunne ketään joka aikoo jäädä tänne asumaan.

      • Livingstonissa

        Kunhan näet maailmaa vähän enemmän, silloin tiedät ettei ole niin kovin iso juttu missä leipäpalasiaan syö. On enemmänkin omien korvien välissä se, onko joku kiva paikka vai ei. Mun koti on aina siellä mihin asetun....tällä hetkellä Skotlannissa...tulen kesäkuulla takaisin ja mihinkäs muualle kuin Kuopiooooooon....toivottavasti sullekkin se kiva paikka löytyy..onni on pienistä asioista kiinni....hyvää kesää....


    • Anonyymi

      Hei vaan Kuopio!

      Olisin muuttamassa työn perässä sinne ja asuntoa nyt kuumeisesti etsin. Vuokra-asuntoa olen nyt katsellut ja Lumolla ainakin näyttää olevan vapaita asuntoja. Yksityiseltä myös asuntoja katsellut, mutta mukanani muuttaa karvakavereita ja kaikkiin ei ole lemmikit sallittuja.

      Olen ajatellut muuttaa keskustaan, jossa työt ja palvelut ovat lähellä, mutta toivoisin sieltä löytyvän myös luontoa ja lenkkeilymaastoja. Löytyisikö niitä keskustan läheisyydestä? Myös Puijonlaakso, Neulamäki ja Särkiniemi vaikuttaisi kivalta seudulta. En vaan tiedä ovatko nämä asuinalueena minkälaisia. Onko kenelläkään kokemusta Lumon taloista näillä kyseisillä alueilla?

      Mitä asuinaluetta suosittelisit Kuopioon muuttavalle joka haluaa rauhallisen asuinalueen ja hyvät ulkoilu mahdollisuudet luonnossa?

      Oma auto tarvittaessa käytettävissä.

      Kaikki neuvot ovat tervetulleita. Kiitos.

      • Anonyymi

        Puijonlaakso on kuntoilijalle ylivoimaisesti paras alue. Puijon mäellä on pitkät pururadat ja kuntotelineitä. Hyppyrimäen portaissa 100 metrin pudotuskorkeus. Puijonlaaksossa on myös kolme kallioon louhittua väestönsuojaa. Yhdessä on kamppailulajitoimintaa ja toisessa kuntosali. Kolmannen viriketoiminnasta en tiedä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puijonlaakso on kuntoilijalle ylivoimaisesti paras alue. Puijon mäellä on pitkät pururadat ja kuntotelineitä. Hyppyrimäen portaissa 100 metrin pudotuskorkeus. Puijonlaaksossa on myös kolme kallioon louhittua väestönsuojaa. Yhdessä on kamppailulajitoimintaa ja toisessa kuntosali. Kolmannen viriketoiminnasta en tiedä.

        petosellakin saattaa olla yllätysmuotoista kamppailulajitoimintaa...


      • Anonyymi

        Puijo on Kuopion paras ulkoilualue, mutta Puijonlaakso asuinalueena on pääosin vanhoja lääviä joiden kunto voi olla mitä tahansa (Lumon Puijonlaakson hajupesiin en koskisi pitkällä tikullakaan) ja uudempaa rakennuskantaa jonka ainoa tarkoitus näyttäisi olevan kerätä sijoittajille voittoja. Keskusta on sotkettu typerillä pysäköinti- ja liikennejärjestelyillä, Neulamäen vuokra-asunnoissa tai niiden varastoissa en säilyttäisi mitään arvokasta ja Särkiniemikin vaikuttaisi lähinnä syrjäytyneiden loppusijoituspaikalle.


    • Anonyymi

      Joko se aloittaja on muuttanut Ruotsiin.

      Juri oli uutisissa juttu kuinka eteläruotsista pariskunta lapsineen muuttaneet Ilomantsin korpeen.
      Kuulemma eteläruotsissa jatkuva pimeys talvella kun ei ole lunta ja rikollisjengit ja katuväkivalta rehottaa, siksi muuttivat viime kesänä Ilomantsin korpeen.

      • Anonyymi

        Missäpäin KUOPIOTA on Ilomantsi?


      • Anonyymi

        Keskustele Kuopion alueen asioista. Ruotsin keskustelut käydään muualla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missäpäin KUOPIOTA on Ilomantsi?

        Idässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Keskustele Kuopion alueen asioista. Ruotsin keskustelut käydään muualla.

        Ei ollut ruotsi keskusteluita vaan Ilomantsin keskusteluita.


    • Anonyymi

      Joudun tekemään naapureista valituksia.

      • Anonyymi

        Olet siis keksinyt uuden lauseen vai onko lammenpappa herännyt henkiin pitkän tauon jälkeen?


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3387
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      153
      2035
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      197
      1678
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      131
      1583
    5. 80
      1135
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1094
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      266
      996
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      122
      926
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      909
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      72
      855
    Aihe