Saako migardia ottaa esim. 4-5 päivänä perätysten ? Lääkäri määräsi minulle näin kuukautismigreenin takia. Pari päivää ennen kuukautisia ja kuukautisten aikana. Migardin pakkausselosteessa lukee kuitenkin näin : Migard 2,5 mg tablettien liiallinen käyttö (toistuva käyttö useina peräkkäisinä päivinä) on tämän lääkkeen väärinkäyttöä ja voi lisätä haittavaikutuksia sekä johtaa kroonisiin päivittäisiin päänsärkyihin, mikä vaatii hoidon väliaikaista keskeyttämistä. Keskustele lääkärisi kanssa, jos alat saada päänsärkyjä liian usein tai päivittäin, sillä saatat kärsiä särkylääkepäänsärystä. Mulla myös hoitaja epäili lääkepäänsärkyä mutta lääkärin mielestä se olisi jännityspäänsärkyä mutta voi olla myös lääkepäänsärkyä migreenin lisäksi.
Migard 2.5 mg
2
1800
Vastaukset
- Koivunlehti7
Loppuko migreenisi sitten tuon 4-5 päivän jälkeen kokonaan ja alkaa taas vasta seuraavan kierron aikana? Jos loppuu, siis migreeni ja muukin päänsärky, niin lääkesärkyä ei ole syntynyt ja voit varmaan käyttää Migardia näin useampia päiviä putkeen. Jos taas päänsärky jatkuu, vaikka migreeni olisi jo pois, niin sitten se on jo lääkesärkyä.
Itse en ole koskaan käyttänyt triptaaneja kuin max 2 päivää peräkkäin. Jos migreeni kuitenkin jatkuu vielä, niin olen pitänyt aikankin yhden välipäivän Panacodilla, joka on mulle ainoa tarpeeksi vahva kipulääke triptaanin lisäksi, josta on edes vähän tehoa migreeniin. Välipäiviä pitämällä triptaaneissa säilyy teho, eikä synny lääkesärkyä.
Jos sinulla on jokaisten kuukautisten aikana aina tuo 4-5 päivää migreeni, mikseihän lääkärisi ole määrännyt siihen estolääkettä? Se olisi parempi vaihtoehto. - Yasmina79
Tuli ehkä hiukan huonosti kirjoitettua eli kärsin myös muutenkin migreenistä ja päänsärystä kuin vaan kuukautisten aikaan silloin se on vain niin voimakasta, että kestää monta päivää. Mulla on myös estolääkitys Orloc 2.5 mg. Ketoriinia 100 mg tai padadol Forte 1 g käytän vain päänsärkyyn.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 19911814
- 585559
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html462867Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k172590- 422479
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut342043Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,471949Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia131921- 381775
Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s71747