Saako migardia ottaa esim. 4-5 päivänä perätysten ? Lääkäri määräsi minulle näin kuukautismigreenin takia. Pari päivää ennen kuukautisia ja kuukautisten aikana. Migardin pakkausselosteessa lukee kuitenkin näin : Migard 2,5 mg tablettien liiallinen käyttö (toistuva käyttö useina peräkkäisinä päivinä) on tämän lääkkeen väärinkäyttöä ja voi lisätä haittavaikutuksia sekä johtaa kroonisiin päivittäisiin päänsärkyihin, mikä vaatii hoidon väliaikaista keskeyttämistä. Keskustele lääkärisi kanssa, jos alat saada päänsärkyjä liian usein tai päivittäin, sillä saatat kärsiä särkylääkepäänsärystä. Mulla myös hoitaja epäili lääkepäänsärkyä mutta lääkärin mielestä se olisi jännityspäänsärkyä mutta voi olla myös lääkepäänsärkyä migreenin lisäksi.
Migard 2.5 mg
2
1601
Vastaukset
- Koivunlehti7
Loppuko migreenisi sitten tuon 4-5 päivän jälkeen kokonaan ja alkaa taas vasta seuraavan kierron aikana? Jos loppuu, siis migreeni ja muukin päänsärky, niin lääkesärkyä ei ole syntynyt ja voit varmaan käyttää Migardia näin useampia päiviä putkeen. Jos taas päänsärky jatkuu, vaikka migreeni olisi jo pois, niin sitten se on jo lääkesärkyä.
Itse en ole koskaan käyttänyt triptaaneja kuin max 2 päivää peräkkäin. Jos migreeni kuitenkin jatkuu vielä, niin olen pitänyt aikankin yhden välipäivän Panacodilla, joka on mulle ainoa tarpeeksi vahva kipulääke triptaanin lisäksi, josta on edes vähän tehoa migreeniin. Välipäiviä pitämällä triptaaneissa säilyy teho, eikä synny lääkesärkyä.
Jos sinulla on jokaisten kuukautisten aikana aina tuo 4-5 päivää migreeni, mikseihän lääkärisi ole määrännyt siihen estolääkettä? Se olisi parempi vaihtoehto. - Yasmina79
Tuli ehkä hiukan huonosti kirjoitettua eli kärsin myös muutenkin migreenistä ja päänsärystä kuin vaan kuukautisten aikaan silloin se on vain niin voimakasta, että kestää monta päivää. Mulla on myös estolääkitys Orloc 2.5 mg. Ketoriinia 100 mg tai padadol Forte 1 g käytän vain päänsärkyyn.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475146- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131838Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467- 811214
Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh321213- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984