16 vuotiaan alkoholin käyttö.

minun elämä huoletta

Haluisin tietää onko mun alkoholin käyttö haitallista tai vaarallista, juon kerran pari kuussa kunnon kännit, noin 15 annosta päivässä, oikeita vastauksia kiitos.

13

156

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hantta2.1

      Ei ole. Itse vedin enemmänkin sinun ikäisenä. Mutta varo, rapulat pahenee kun ikää tulee lisää.

    • Nuori lääkäri

      Kulutuksesi on kovin vähäistä Voit huoleta lisätä sitä reippaasti. Sosiaalinen elämäsi, itsetuntosi, menestyminen elämässäsi, seksielämäsi jne tulevat kohenemaan rutkasti!

      • joel 92

        Kitoos piristyksestä :)


    • Pankin asiakas

      Alkoholinkäyttösi on haitallista ja vaarallista sekä laitonta.
      Sama koskee muitakin alaikäisiä. Monille aikuisillekin se on haitallista ja vaarallista vaikka onkin laillista.

      • pla.pio

        Alkoholismi on synnynnäinen ja parantumaton sairaus.

        Siihen auttaa usko korkeimpaan voimaan, jumalaan. Sekä käynti kerholla toipumassa, koko loppuikänsä, päivä kerrallaan.

        Mikä parasta, kerholta onkin sitten erikiva lähteä kokouksen jälkeen virkistävälle ohrapirtelölle, esson paariin, samanhenkisessä kerholais-seurassa!

        http://www.youtube.com/watch?v=RdEZLfueE5k


      • in vino verits
        pla.pio kirjoitti:

        Alkoholismi on synnynnäinen ja parantumaton sairaus.

        Siihen auttaa usko korkeimpaan voimaan, jumalaan. Sekä käynti kerholla toipumassa, koko loppuikänsä, päivä kerrallaan.

        Mikä parasta, kerholta onkin sitten erikiva lähteä kokouksen jälkeen virkistävälle ohrapirtelölle, esson paariin, samanhenkisessä kerholais-seurassa!

        http://www.youtube.com/watch?v=RdEZLfueE5k

        Alkoholismi on synnynnäinen ja parantumaton sairaus.

        Siihen auttaa usko korkeimpaan voimaan, jumalaan. Sekä käynti kerholla toipumassa, koko loppuikänsä, päivä kerrallaan.


      • pas.ka.lapio

    • varo välillä

      Onko vaikea odottaa seuraavaa juomiskertaa? Vai odotatko yleensä seuraavaa känniä?

      • minun elämä huoletta

        ei sitä nyt ylensä sillai oota, mutta kesäkuussa jo kolme kertaa kännis. ei hyvä tiedän.


    • kilju-trankki

      Avaajalle.
      Noin se on lähtenyt alkuun monella - minullakin - elämänsä pilaaminen.

      Odota. Harkitse aikuisena omin aivoin, älä anna periksi vertaispainostukselle, katsele ympärillesi mitä viina teettää.

    • Mee hoitoo!

    • Tom 22v

      ikäisellesi tuollainen määrä on vaarallinen ja haitallinen.

      Alkoholinkäyttösi myös kertoo että se on hyvin vaarallista ja juuri sitä ns. alkoholistista juomista. vaikka juotkin vain kerran pari kuukaudessa niin juomatyylisi on vaarallinen ja alkoholistinen. hyvin humalahakuinen.

      alkoholisti voi olla jo 12 vuotiaana.

      alkoholisti voi olla vaikka joisi vain kerran kuukaudessa. Se miten juo ja miksi jne. vaikuttaa.

      normaalisti ihminen ottaa harvoin, muutaman (1-2 annosta) ei tuollaisia määriä - olen itse juonut tuollaisia määriä ja olen alkoholisti.

      Ymmärsin myös itsestäni jo sinun ikäisenäsi että alkoholinkäyttöni ei ole terveellä pohjalla.
      olenkin Olenkin lopettanut nuorena juomisen koska ymmärsin että juominen on kohdallani hyvin vaarallista ja jos juon vie tie alkoholistina hyvin ikävään elämään.

      sinun kannattaa tarkkailla alkoholinkäyttöäsi miten juot kuten olet jo nyt herännyt ajattelemaan. Voit myös hyvin tehdä päätöksen että jätät toistaiseksi juomisen kokonaan.
      Valinta on sinun. kyse on sinun elämästäsi ei kenenkään muun elämästä.

    • Viisastu ajoissa

      Pahalta vaikuttaa. Heitä pois hyvän sään aikana. Tämä on vakava neuvo sinun parhaaksesi.
      Ei ole myöhäistä vielä. Riippuvuus pahenee jokaisen käytön jälkeen. Käyttökerrat tihentyvät. On vaikeampi lopettaa jos tulee katumapäälle. (ja varmasti tulet)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mukavaa sunnuntai päivää

      Kirsille ja mukaville ihmisille jos täällä enää ovat. 😊☕🌞🍁🧡 Jos eivät ole, niin sitten poistun.
      Ikävä
      364
      2162
    2. Machokultti vai tasa-arvoa

      Oikein hyvää päivää kaikki Vedatietäjät ja Hare Krishnat! Tarkoitukseni ei ole provosoida vaan monen pettymyksen jälkeen
      Hindulaisuus
      499
      2052
    3. Kimmeliin yöksi?

      Sopii minulle, mutta en tiedä sopisiko se sinuun.
      Ikävä
      94
      1844
    4. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      69
      1330
    5. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1258
    6. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      1140
    7. En voi elää täyttä elämää

      Ilman sinua mies. Minun on pakko saada sinut elämääni. 😢
      Ikävä
      49
      1019
    8. Vetoomus tietyille Miehille

      Suomi on Euroopan toiseksi turvaton maa naisille! Mitä ajatuksia miehet jotka ovat turvattomia naisille? Olisiko korke
      Ikävä
      177
      967
    9. Alkavan syksyn galluppi..

      Ajattelin että olisi sen aika. Gallupin. 1. Mikä on lempivuodenaikasi? Ja miksi? A) kevät B) kesä C) syksy D) talvi 2
      Sinkut
      135
      958
    10. Kuinka paljon

      Sä oikeen tiedät minusta nainen? Nimi ja ikä näyttää olevan hyvin tiedossa. Itse tiedän sinusta vain nimen ja ammatin.
      Ikävä
      50
      931
    Aihe