Kuka vei rakkaan...

Vielä illalla se nojasi
ulkorakennuksen seinään

kuka sen vei

käytettynä ostettu
musta ja ruma
rakas silti mulle

uskollisesti se odotti
pitkän talven
kevätretkiä muistellen
metsäpolkuja menneiden kesien

nyt sen joku muu omistaa

rakkaan polkupyöräni

14

114

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ich bin...

      Kurjaa, jos rakkaasi toinen vei... Toivottavasti tuo kelmi osaa antaa rakkaallesi arvoisensa kohtelun ja hellää huolenpitoa..

      • Liona

        Sillä joka sen vei tai "lainasi" oli kai suurempi tarve vanhaan
        mutta uskolliseen kulkuneuvooni.

        Kiitos kommentistasi ich bin...!


    • miten nyt nautin
      tuulen hyväilystä kasvoillani
      kruunussani
      ja kateista katseista
      kun kiirehdin kotiin
      taivaan itkiessä
      kuin tuuli ...

      kuka hyväilee nyt
      kun sinäkään et ole vielä tullut ...

      karmea pettymys on sinulle suotu
      jos oli vielä kiire johonkin ...
      ihmettelin alussa miten liona noin
      mutta sitten loppu paljasti mistä kysymys ...

      aivan mahtavan hyvin hyvä upea liona !!!

      • Liona

        Tämä nyt oli vain realistinen kuvaus siitä millaista
        elämä toisinaan on. Ehkäpä se löytyy jostain ojanreunasta. ja kuten
        tuossa edellä jo mainitsin jollain toiselle siitä on ehkä
        suurempi hyöty.

        Kiitän taas kommentoinnistasi vastausrunolla!


    • -harmajaneito-

      Runo, jonka luomaan tunnelmaan lukija voi helposti samaistua! Itse asun maalla, joten ns. "hybridi" etuhaarukkajousituksella ja useilla, käyttämättömillä vaihteilla varustettu :) pyörä jää milloin minnekin, eikä sitä ole viety, vaikka tyttäreni, jonka kanssa sen jaamme, unohtaa lukitakin sen välillä. Saattaa olla moderniudessaan jopa hiukan arveluttava varkaus...

      • Liona

        Mukavaa jos joku pystyy samaistumaan tälläiseen arkiseen
        juttuun. Voi olla arveluttava "varkaus" vai sanoisinko, "lainaus."

        Kiitos kommentistasi harmajanneito!


      • -harmajaneito-
        Liona kirjoitti:

        Mukavaa jos joku pystyy samaistumaan tälläiseen arkiseen
        juttuun. Voi olla arveluttava "varkaus" vai sanoisinko, "lainaus."

        Kiitos kommentistasi harmajanneito!

        Heh. Jäin odottamaan vastaustasi, kun huomasin sinun niitä värkkäävän. Kirjoitin juuri itse tuonne runoihin yhden väläyksen aatoksistani. Harmajan majakka on oikein kaunis. MInä olen vain harmaja-neito :)


      • ed
        -harmajaneito- kirjoitti:

        Heh. Jäin odottamaan vastaustasi, kun huomasin sinun niitä värkkäävän. Kirjoitin juuri itse tuonne runoihin yhden väläyksen aatoksistani. Harmajan majakka on oikein kaunis. MInä olen vain harmaja-neito :)

        ja itse asiassa, sekoitin majakat. Ei se kaunis ollutkaan harmaja, vaan benkku.


      • Liona
        ed kirjoitti:

        ja itse asiassa, sekoitin majakat. Ei se kaunis ollutkaan harmaja, vaan benkku.

        Vaikkei tää mulle ollut tarkoitettukkaan, olis kiva tietää mikä on "benkku"


      • -harmajaneito-
        Liona kirjoitti:

        Vaikkei tää mulle ollut tarkoitettukkaan, olis kiva tietää mikä on "benkku"

        Bengtskärin majakka Hangon lähellä. Olen käynyt och det var vackert där ute! Jos olet nähnyt Raaseporin linnan rauniot, niin jotain samaa...


    • Polkupyörävarkaus ei ole koskaan kiva juttu mutta toivottavasti sinulle käy samoin kuin eräälle tuntemalleni henkilölle, jonka pyörä "vanha kirkkofillari" varastettiin ja se löytyikin yllättäen paikallisesta ojasta ja siihen oin kirjoitettu lappu: " PIDÄ PASKAS " ! ;D

      ...että toivossa on hyvä elää... ;)

      • Liona

        Niin siinä varmaan käykin, en ole menettänyt toivoani.

        Kiitti kommentoinnistasi!


    • xxx

      Oikein kiva kokonaisuus, pidin kovasti :)

      • Liona

        Hei xxx, kiva kun pidit. Yritin saada tähän kevyen sävyn
        vaikka harmittikin kun totesin että joku oli vienyt rakkaan.. polkupyöräni.

        Kiitos kommentistasi!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1104
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      824
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      649
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      616
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      76
      590
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      104
      574
    7. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      54
      547
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      522
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      513
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe