Hammashoito Hämeenlinnassa?

1tätönen

Vai kannattako mieluummin matkata muille paikkakunnille ja minne? Kallista ei saisi olla. Miten toimii terveyskeskus ja mitä on työn laatu? Lohjenneet etuhampaat täytyisi korjauttaa ensin, siis mistä siisti nastahammas halvimmalla? Kyselee neuvosta kiitollinen.

41

3639

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1tätönen

Eipä ole tullut vastauksia. Eikö tosiaan kukaan palstan lukijoista tiedä mielestään hyvää ja hinnaltaan edullista tapaa hoidattaa hampaitaan Hämeenlinnassa? Minä nimittäin en tiedä, siksi kyselen.

• todellinentotta

Ei ole, eikä tule! Terveyskeskuksiin on noin vuoden jono, mutta vain reiät paikataan. juurihoito aloitetaan, mutta voi tulla ongelmia, lääke myhii juuressa yliajan ja tulehtuu. Ei ole eikä tule täällä hoitoa. Ilman rahaa.

• aina kannattaa kys

sosiaalidemokraatit kuulemma ovat rakentaneet meille hyvän ja toimivan terveydenhuollon, kysy heiltä. Tai Teija Arvidsson, hyvinvointilautakunnan jäsen, kysy häneltä, hän tietää, mistä hoitoa saa. Ja hymyilee kauniisti.

• frewfregeg
        aina kannattaa kys kirjoitti:

sosiaalidemokraatit kuulemma ovat rakentaneet meille hyvän ja toimivan terveydenhuollon, kysy heiltä. Tai Teija Arvidsson, hyvinvointilautakunnan jäsen, kysy häneltä, hän tietää, mistä hoitoa saa. Ja hymyilee kauniisti.

Rupesi hammas tulemaan poskesta läpi, menin ns. päivystykseen. Asiallinen hoito ja apu, mutta mitä lekuri mutisikaan. Kuulemma kaupunki tukee yksityisiä keikkalääkäreitä pakottamalla vaivaisia päivystykseen? Näin vältytään palkkaamasta vakituisia. Toisin kuin ensiavussa, hammaslääkäreitä päivystämään riittää. Yksityisillä on ylitarjontaa kaupungissa, joten joutilaat ovat aina tulossa päivystämään lähes tulkoon samalla palkalla kuin vakituinenkin. Jonot pidetään kuulemma nipnnapin kuosissa, jos joku tekee valituksen hetkeksi skarpataan. päättäjät kuuleme tietävät asian, mutta suomalaiset ovat aika laiskoja valittamaan kunhan on hammaspaise on puhkaistu. Mikään ei tosin tule koskaan muuttumaan ilman valituksia. Tämä kaikki vakituisen tk-hammaslääkärin suusta.

• Vaaliteemaksi
        aina kannattaa kys kirjoitti:

Tästä nykyisestä tilanteesta voimme kiittää vuosia vallassa olleita Kokoomus-demari päättäjiä. Teija Arvidsson on varmasti kyvykäs henkilö, mutta tuskin on yksin vastuussa asiasta.

Ja julkiselta puolelta vaan tilaamaan aika, puolessa vuodessa pitää asia hoitua, tai taas saa Hämeenlinna negatiivista julkisuutta.

• Anonyymi
        frewfregeg kirjoitti:

Rupesi hammas tulemaan poskesta läpi, menin ns. päivystykseen. Asiallinen hoito ja apu, mutta mitä lekuri mutisikaan. Kuulemma kaupunki tukee yksityisiä keikkalääkäreitä pakottamalla vaivaisia päivystykseen? Näin vältytään palkkaamasta vakituisia. Toisin kuin ensiavussa, hammaslääkäreitä päivystämään riittää. Yksityisillä on ylitarjontaa kaupungissa, joten joutilaat ovat aina tulossa päivystämään lähes tulkoon samalla palkalla kuin vakituinenkin. Jonot pidetään kuulemma nipnnapin kuosissa, jos joku tekee valituksen hetkeksi skarpataan. päättäjät kuuleme tietävät asian, mutta suomalaiset ovat aika laiskoja valittamaan kunhan on hammaspaise on puhkaistu. Mikään ei tosin tule koskaan muuttumaan ilman valituksia. Tämä kaikki vakituisen tk-hammaslääkärin suusta.

Rupesi hammas tulemaan poskesta läpi? Kasvaako sinulle torahampaat?

• Epätasa-arvoa!

Täällä on kaksi vaihtoehtoa:

Terveyskeskus pitkillä jonoilla ja tarkastuksen jälkeen suositellaan paikkausta "jossain muualla".

Valtakunnallinen hammaslääkäriasema ketju, jossa henkilöt vaihtuvat kuin ne kuuluisat mustalaisten hevoset, ja tähtitieteelliset hinnat. Pitäis itsekin tilata aika suuhygienistille,mutta viimekertainen yli sadan euron lasku, siis ent. tarkastuskäynti!!!!! Ei juuri innosta.

Tämä on yksi Hämeenlinnan suurista ongelmista, josta ei puhuta riiittävästi. Kuka laittaa asian kuntoon? Missä on se kultainen keskitie?

• tyhminä pidetään .

Kun kunnalllinen hoito on ajattu alas on yksityisen puolen helppo kiskoa ylihintaa. Koska maksamme Suomessa paljon veroja, voisimme nousta barrikadeille ja vaatia rahoille vastinetta.

korkea veroprosentti = edullinen julkisen puolen perushoito
      matala veroprosentti = yksityinen kallis hoito ja omat sairasvakuutukset

10 % verotus ja maksan mukisematta yksityisen puolen maksut. Tuntuu vähän siltä että meitä kusetetaan rankasti. Rikkaat ovat junailleet itselleen veroetuja ja pieni- ja keskituoloisia rokotetaan, samalla julkisen puolen hoitoja systemaattisesti vähennetään.

En omista minkään puolueen kirjaa, minulle on aivan sama kumpi vaihtoehto täällä on, mutta tätä nykyistä sumutusta en voi sietää! Voitaisiin porukalla pienentää veroprosentti saatuja hoitaja vastaaviksi.

Ei olisi sitten Suomellakaan enää varaa kustantaa verojamaksamatta jättäneiden maiden velkoja.

• sdfsgvsdegvdvgd

Miten nouset barrikaadeille? Jos kirjoitat Teija Arvidssonille vastauksena on joku läpätilää, pitäisi, pitäisi, kehitellään, kehitelläää. tiltaltilatal Luulisi kaupungille olevan hyvin yksinkertaista palkata joku lääkäri tarpeen mukaan. Tahtoa ei taida olla. Läpätilää Arviddssoon. Vedänkö spraytä seinään vai mikä auttaa paluttamaan yksinkertaisen hyvinvointivaltion? Afrikassakin vedetään jo ohi, voi vittu.

• fvsdfvsfdvgfdv

Olen jo yli 40v, enkä koskaan nuorena tuntenut vetoa noihin spray-hommiin. Mitä on tapahtunut nyt, sillä joskus tekee jopa mieli kirjoitella seiniin että yhteiskunta haisee. Mistä tälläinen olo tulee? Miksi minusta on tullut vasta vanhoilla päivillä anarkisti, häirikkö ja hälläväliä tyyppi? OK, myönnän että nuoruudessani lääkäriin pääsi ilmaiseksi samana päivänä, ehkäpä se oli hyvnvointia. Nyt lääkäriin ei ole aikoja. Kysy elokuussa? Kyllä itse voisin vanhoilla päivillä noustakin barrikaadeille, enhän voinut nuorena purkaa energioitani, koska hyvinvointivaltio vielä toimi. Joukkomurhan suorittajat eivät ole koskaan saaneet maistaa sitä. Mutta sitä saa mitä tilaa, vai mitä päättäjät?

• suomalaisia kuseteta

Selailin tv-kanavia keväällä ja jäin katsomaan jotain jenkkidokkaria, jossa amerikkalaisille, joilla ei ollut sairausvakuutusta ja, joilla oli joku sairaus tms., etsittiin eri maista hoitoa. Taisivat päätyä Intialaiseen sairaalaan, jossa saivat ilmaista hoitoa.

Myös ranskalaiset kehuivat sairaanhoitojärjestelmäänsä. Dokkarissa näytettiin miten lääkäri tulee ilmaiseksi kotikäynnille tarvittaessa. Oli ilmaista päivähoitoa lapsille, kotiapua (siivousta, ruoanlaittoa) vastasynnyttäneille yms. ylipäänsä paljon parempaa vastinetta veroille kuin mitä meillä suomalaisilla. Mainittiin myös, että ranskalaisilla on korkea veroprosentti.

Meille on annettu kuva hyvinvointi Suomesta, jossa toki maksetaan paljon veroja, mutta jossa sille saa vastinetta. Nyt huomaamatta, pikkuhiljaa vastineet ovat huomattavasti vähentyneet. Mutta onko verot laskeneet?

Tässä on aihe, johon haluan poliittisilta päättäjiltä näkemyksiä. Tehdäänkös pientä selvitystä miten nämä asiat ovat muualla euroopassa. Nettiaikakautena ei ole kovin vaikea tehdä vertailuja.

• 1tätönen

Niin olen kaupungissa viimeksi maksanut reilun tunnin käynnistä yksityispuolella luokkaa 500 euroa Kelan korvauksen jälkeenkin. paikattiin ja puhdistettiin, mutta hinta oli minulle järkytys. Siihen hammaslääkärikeskukseen en enää mene. Etuhampaan kulmapaikkakin sitten irtosi viikon kuluttua.

Nyt nastahammas edestä lohkesi pahan kerran juhannuksen grilliruokien ääressä, ja seuraavana arkipäivänä minullejärjestyikin kiireellinen aika terveyskeskuksen hammaslääkäriile. Suomea minulle oudolla korostuksella puhuva nainen sanoi aamun vastaanotolla: "On kiirettä, väliaikainen paikka ja aika omalle lääkärille". Olisi ollut kustannustehokkainta väsätä uusi muovipaikkahammas näköpaikalle ehjänä säilyneen nastajuuren päälle saman tien, niinhän se edellinenkin yli 20 vuotta kestänyt versiokin tehtiin. Ehjänä säilyneen juurimetallin eteen (vaan ei suojaamaan takasivua) asetettu pieni valkopaikka on todella ankean näköinen, ja nyt on edelleen kiire saada apua!

Taidan suunnata taas Helsinkiin, onhan siellä yksityispuolella hintakilpailua ja hinnat hyvin esillä.

Olisi tosiaan mukavaa nähdä hintavertailut jlulkisen terveydenhoidon palveluista eri Euroopan maissa. ainakin tutuista tiedän, että Espanjassa ja Ranskassa asiat järjestyvät poyilaan kannalta mukavammin kuin täällä.

• hdgur

Taitaa muhia pommi useammassakin suussa Hämeenlinnassa :)

Itsekin olen pitkittänyt hammaslääkärille menoa, kun en tiedä minne menisin. Epäilen, että on tulossa suurempi remppa.

Etsitäämpä porukalla tietoja eurooppalaisesta julkisen puolen terveydenhuollosta. Jos on tuttuja, kannattaa kysellä mm. veroprosenttia ja mitä sillä saa. Onko omia vakuutuksia jne. Tuo hammashoito kiinnostaa myös. Pitäisi kai aloittaa oma ketju, tai Suomi24 saattaa ollakin aiheesta jotain.

Ranskalaisethan ovat kuuluisia siitä, että nousevat barrikaadeille jos kokevat epäoikeudenmukaisuutta. Suomessa mielenosoitukset on koettu rettelöimiseksi, mutta ajat ovat muuttuneet.

• autolla pääsee

Onko Tampereen tai Helsingin keskustan hammashoitoloiden hinnoista ja laadusta tietoa? Käyn usein kummassakin kaupungissa, joten olisi helppo hoidattaa hampaat toisaalla.

• 1tätönen

Niin itse olen joku vuosi sitten käynyt Helsingissä yhteisvastaanotolla Sörnäisissä Vilhovuorenkujalla, missä minua hoiti oikein kätevän tuntuinen aasialaissyntyinen nainen (nimeänsä valitettavasti en muista) ja viime vuonna Kampissa Megaklinikalla, minne olen nyt varannut uuden ajan. Mukavasti ihan linja-autoaseman lähellä tuo paikka. Eivät kyllä tee varsinaisia proteesitöitä, mutta hyvin siellä asiani etenivät viime vuoden käynnilläni.

tampereen hammashoitoloista en tiedä mitään, kun minulla on harvoin asiaa siihen suuntaan.

• Hinta / laatu

Minä en käy Helsingissä saakka, mutta tietääkö joku Riihimäen tai Hyvinkään hammaslääkäritilanteesta?

• 15 vuoden kokemus

Tallinnassa saa nopeasti ja hyvän hoidon.

• 15 vuoden kokemus

Lisäksi vielä halvalla. Piti lisätä vielä edelliseen.

• Voirota hoito
        15 vuoden kokemus kirjoitti:

Lisäksi vielä halvalla. Piti lisätä vielä edelliseen.

Tallinnassa esim. tarkastus maksaa 10 €, paikan poisto 3 €, muovinasta 45 € jne. Lääkärit tekevät kaikki tarpeelliset toimenpiteet kerralla eli yhdellä käynnillä ja puhuvat suomea. Helppo asioida. Osoitteita löytyy netistä.

• jöds

Minkä hintaista on hampaan paikkaus Helsingissä? Entä suuhygienistillä käynti?

• 1tätönen

Ilmeisesti hintavaihtelu on suuri, osaksi myös siksi, että hammaslääkäreiden koulutustaso vaihtelee ja osa tyytyy toimimeen ilman mukana olevaa hammashoitajaa ja samankin nimisen toimenpiteen vaativuus vaihtelee, samoin hammashoitolan lisänä perimä käyntimaksu. Nuo edellä mainitsemani ovat aikanaan löytämiäni hinnoiltaan edullisia paikkoja. Muitakin kohtuuhintaisia kyllä löytyy, mutta en kyllä ole itse monissa keskuksissa kierrellyt.

Voitte googlettaa "hammashoito hinnasto Helsinki" , ja useiden hammaslääkärikeskusten perushinnat kyllä löytyvät netistä. Haku "hammashoito hinnasto Hämeenlinna" ei kyllä minua paljon viisastuttanut, Sitten täällä hinnan tietää, kun laskua maksaa...

• 1tätönen
        1tätönen kirjoitti:

Ilmeisesti hintavaihtelu on suuri, osaksi myös siksi, että hammaslääkäreiden koulutustaso vaihtelee ja osa tyytyy toimimeen ilman mukana olevaa hammashoitajaa ja samankin nimisen toimenpiteen vaativuus vaihtelee, samoin hammashoitolan lisänä perimä käyntimaksu. Nuo edellä mainitsemani ovat aikanaan löytämiäni hinnoiltaan edullisia paikkoja. Muitakin kohtuuhintaisia kyllä löytyy, mutta en kyllä ole itse monissa keskuksissa kierrellyt.

Voitte googlettaa "hammashoito hinnasto Helsinki" , ja useiden hammaslääkärikeskusten perushinnat kyllä löytyvät netistä. Haku "hammashoito hinnasto Hämeenlinna" ei kyllä minua paljon viisastuttanut, Sitten täällä hinnan tietää, kun laskua maksaa...

Tähän vielä sitten hintatietojani äskeisen hammasongelman käynnistämältä kierroksesta: aukon etuhampaiden riviin jättävä "tilapäinen paikka" ja pikatarkastus terveyskeskuksen hammaslääkärin toimesta 22 euroa, laaja yleistarkastus ja kolmen reiän paikkaus puudutuksineen sekä varausmaksu Helsingissä Megaklinikalla 230 euroa, kosmeettisesti siisti laajasti lohjenneen nastakruunun restaurointi muovimateriaalilla Helsingissä tuttuni suositteleman naishammaslääkärin vastaanotolla 76 euroa. Nyt kelpaa hymyillä, kun hammasrivini tosiaan näyttää kaunimmalta ja tasaisemmalta kuin ennen tuota vahinkoa juhannuksena, eikä liene muutenkaan mitään varsinaisia aikapommeja suussa tikittämässä.

Oli kyllä muutenkin mukava käydä Helsinkiä katselemassa. Harmittaa vain, että verovaroillani kustannetaan noin huonosti toimivaa Hämeenlinnan terveyskeskuksen hammashoitoa!

Sain kuitenkin neuvot, että tuo heikkojuurinen muovinasta olisi paras korvata implanttihampaalla. Onnistuuko tämä sentään julkisen terveydenhoidon puolella?

• Kelan kautta
        1tätönen kirjoitti:

Tähän vielä sitten hintatietojani äskeisen hammasongelman käynnistämältä kierroksesta: aukon etuhampaiden riviin jättävä "tilapäinen paikka" ja pikatarkastus terveyskeskuksen hammaslääkärin toimesta 22 euroa, laaja yleistarkastus ja kolmen reiän paikkaus puudutuksineen sekä varausmaksu Helsingissä Megaklinikalla 230 euroa, kosmeettisesti siisti laajasti lohjenneen nastakruunun restaurointi muovimateriaalilla Helsingissä tuttuni suositteleman naishammaslääkärin vastaanotolla 76 euroa. Nyt kelpaa hymyillä, kun hammasrivini tosiaan näyttää kaunimmalta ja tasaisemmalta kuin ennen tuota vahinkoa juhannuksena, eikä liene muutenkaan mitään varsinaisia aikapommeja suussa tikittämässä.

Oli kyllä muutenkin mukava käydä Helsinkiä katselemassa. Harmittaa vain, että verovaroillani kustannetaan noin huonosti toimivaa Hämeenlinnan terveyskeskuksen hammashoitoa!

Sain kuitenkin neuvot, että tuo heikkojuurinen muovinasta olisi paras korvata implanttihampaalla. Onnistuuko tämä sentään julkisen terveydenhoidon puolella?

Hinnat ennen vai jälkeen Kela-korvauksen?

• 1tätönen
        Kelan kautta kirjoitti:

Hinnat ennen vai jälkeen Kela-korvauksen?

Niin nämä hinnat olivat Kelan korvauksen jälkeen kaikki, samoin tuo muutaman vuoden takainen yli 500 euroa kertakäynnistä Hämeenlinnassa isossa yksityispuolen keskuksessa. Kelakorvaus vähennettiin kaikissa suoraan vastaanotolla laskua maksettaessa, ei joudu erikseen hakemaan.

Varmaan toki olisi tullut hammashoidon vaan ei matkan oheiskustannusten osalta halvemmaksi Virossa. :)

• Antiiisakki

Kyllä vastuussa on Hämeenlinna kokdem puolue. Äänestäkää vaan sohvaperunat syksyllä kokdemiä niin kaikki kunnallinen on äkkiä alasaajettu

• asiallista

Mä olen käynyt 10 vuotta Tallinnassa hammaslääkärissä. Yhdellä käynnillä tehdään useita juttuja kuntoon, eikä juoksuteta ylimääräisiä käyntejä suomalaiseen tapaan.

Asiallinen kuitti ja sen kun toimittaa Kelaan, saa 60% perustoimenpiteistä takaisin. Hammaskiven poisto tuli maksamaan 8,- ja reiän paikkaus 24,-. Laitteet uusinta uutta ja tilat erittäin puhtaat. Turhat höpötykset jätettiin pois, työ tehtiin hyvin. Ajanvaraukset hoituu nykyään helposti sähköpostilla.

• € € € € €

Lain mukaan on puolessa vuodessa päästävä hammaslääkäriin. Valitusta vaan jos ei täällä noudateta lakia. Ei asia muutu jos asiakkaat nöyrästi siirtyvät yksityiselle puolelle ja korkeintaan täällä valittavat.

• Pienetpiirit

Joo, mutta jos valitat, olet heti sosiaalipuolen mustalla listalla, esim jos putoat toimeentulotuelle, se muistetaan.

• 1tätönen

Niin sainhan minä nopea ajan tuohon hyödyttömään tilapäishoitoon ja tämän jälkeen uudelleen ajanvarauksen kanssa sovittua uuden ajan minulle terveyskeskuksessa nimetylle "omallej lääkärille" jatkoa varten JO 5 kuuukauden kuluttua. 5 kuukautta olisi vain pitänyt kulkeal Kassi-Alman näköisenä harvahampaana. Lainmukaista kuitenkin - ei taitaisi valitus mennä läpi!

• Simo

Kiitos tästä ketjusta, nyt jo varmaan kaupunginhallitus ja valtuusto alkaa ymmärtää mihin sos-kok koaliitio on meidät Höämeenlinnassa johtanut. Kerta kaikkiaan selvää tekstiä eli siitä mitä tavalliset ihmiset kokevat niin palvelujen piirissä mitä Hämeenlinnan pitäisi tuotta, mutta kun .... Hei haloo, tiltut ja elinkaarimallit yms. palturivirkamiehet ja - poliitikot. Ihan huippua 1tätönen että jaksat kirjoitella tänne.

• Ite oot päättäjä

Hei haloo Simo alias Hannu Kärpänen. Tekstisi on helppo tunnistaa. Onneksi kepu jää syksyllä ilman ääniä persukoalitiossa.

• JÄrki HOI!

Ärsyttää tämä paikallinen politikointi! Luuletteko että tänne kirjoittelee vain Hannuja tai Iisakkeja tms. Ihan kuule tavis hämeenlinnalaiset purkavat täällä tuntojaan nyt ja jatkossa! Ja Hämeenlinnan hammashoito on SYVÄLTÄ!

Terveisiä kaikille: kokkareille, demareille, kepuille, persuille yms syyllisille!

Suun terveys on osa laajempaa perusterveyttä. Tämä pohjan rapauttaminen tulee vielä yhteiskunnalle kalliiksi.

• Heippa Hannu !

Heipparallaa taas perskepu Hannu, etkö sinä muka politikoi?
      Eikös se koalitio korjaa kaikki epäkohdat valtaan päästyään?

• Kalevi Savolainen

Voi voi...
      Tähän voisikin sanoa voi voi niitä vanhoja hyviä aikoja...
      Tosin ajat ja tilanteet, muuttuvat kokoajan elämämme varrella
      Nyt olisikin huikean hyvä aika, ihmiselämää helpottaa...

Hämeenlinnassa välittömästi vireille...
      Ihmis arvon ja välittämisen iloinen kilpailuttaminen

Ei enään vastaamattomia puheluita, ...
      ei tyhjiä, verhoteteen vedettyjä Ilmoittautumis luukkuja...

Useampana yönä olen jo herännyt kovaan hammassärkyyn, menin tänään aamulla hätilän hammashuoltoon apua hakemaan, ennen aamuseitsemää.

Minulle annettiin puhelinnumero jonka pitäisi kuulemma soittaa ja tilata aika.

Sanoin että olin jo yrittänyt soittaa tuohon numeroon 7 kertaa, sieltä ilmoitettiin pitkän auttomaatti höpöttelyn jälkeen, että kaikki työntekiämme ovat varattuja yritä myöhemmin uudelleen ja linja sulkeutui.

En saanut mitään apua ja vastaus oli todella tyly, en minä sille mitään voi...

Lähdin pääterveysasemalle viipurintielle,
      etsin ilmoittautumisluukun joka onneksi löytyi...

Löytyi luukku, mutta verhot eteen vedettynä, eikä ketään näkynyt.
      Kyselin ohikulkioilta, olisko täällä ketään ihmistä kenen kanssa voisi neuvotella ei kukaan tiennyt

Soitin tuohon ilmoitusluukussa annettuun numeroon,
      kas kas sama vastaus kuin aiemmillakin kerroilla, no mutta sehän olikin aivan sama numero johon olin aiemminkin yrittänyt,
      mut silti kolme kertaa yritin sama tulos...

Huomaamattani pääsi ilmoille voimasana ja aikas kovalla äämelläkin vielä...

Helvetti sentään Olien jo 10 kertaa tunninaikana yrittänyt soittaa tuohon numeroon, ja jokainen yritys MAKSAA mulle.

Tahaton voimasanani käyttö ei suinkaan kaikunut kuuroille korville,
      Simo tuli ja sain Avun...

Lähdin pullituntia myöhemmin tallustelemaan...
      yhtä hammasta kevyempänä ja hymyssä suin.

• Anonyymi

hammashoitoa ei saa eikä saa valittaa huonosta hoidosta ja heitteille jätöstä!
      Eikö tilanne ole edelleen sama?

• Anonyymi

Kiintoisaa että tilanne oli noin hirveä jo 12 vuotta sitten. Entä nyt kun tilanne on mennyt huonommaksi joka tavalla vuosi vuodelta!!?

• Anonyymi

Sama tilanne mutta asiakkaat jo erittäin huonokuntoisia mätäsuita. Nyt tehdään sentään kerralla niin paljon kuin kerätään. Mutta köyhät ei saa maksettua laskujaan ja valuvat ulosottoihin. Pitäisi olla paremmin järjestetty
        vaikka niin kuin Amerikassa sellaisia hyväntekeväisyyspaikkauksia. Vapaaehtoiset lääkärit paikkaisivat ilmaiseksi jonotusnumeroilla ihmisten hampaita vaikka jossain Elenia areenassa eli lääkäreille ei tulisi kuluja omien tilojen käytöstä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sama tilanne mutta asiakkaat jo erittäin huonokuntoisia mätäsuita. Nyt tehdään sentään kerralla niin paljon kuin kerätään. Mutta köyhät ei saa maksettua laskujaan ja valuvat ulosottoihin. Pitäisi olla paremmin järjestetty
        vaikka niin kuin Amerikassa sellaisia hyväntekeväisyyspaikkauksia. Vapaaehtoiset lääkärit paikkaisivat ilmaiseksi jonotusnumeroilla ihmisten hampaita vaikka jossain Elenia areenassa eli lääkäreille ei tulisi kuluja omien tilojen käytöstä.

Kaverilta lohkesi pahasti takahammas viime viikolla, seuraava vapaa aika kunnallisella puolella joskus joulukuussa mutta kuitenkin vuonna 2024. Nyt hammas on kunnossa kun käytti yksityistä ja vielä samana päivänä pääsi hammaslääkäriin Mehiläiseen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaverilta lohkesi pahasti takahammas viime viikolla, seuraava vapaa aika kunnallisella puolella joskus joulukuussa mutta kuitenkin vuonna 2024. Nyt hammas on kunnossa kun käytti yksityistä ja vielä samana päivänä pääsi hammaslääkäriin Mehiläiseen.

Harmi että yksityiset nostivat hintoja vaikka Orpo lapioi niille miljardin että käynti halpenisi.

• Anonyymi

Tammikuussa seuraavat ajat.

• Anonyymi

Terveydenhoito on mennyt huonompaan suuntaan, leikkaukset..
      Hammashoidossa korostuu vielä muuta hoitoa enemmän.
      On mennyt kylmäksi, tylyksi ja kliiniseksi kaikki palvelu, muutenkin.
      Omakannan merkinnöissä epäoleellisia painotuksia, ylhäältä katsomista alas.
      Ollaan menossa kafkamaiseen totalitarismiin..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      131
      3700
    2. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      85
      1875
    3. Olen tosi outo....

Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap
      Ikävä
      15
      1671
    4. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      54
      1382
    5. Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.

Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat
      Haapavesi
      116
      1230
    6. VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia

Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu
      Maailman menoa
      92
      1218
    7. Nainen olet valoni pimeässä

valaiset tietäni tietämättäsi ❤️
      Ikävä
      68
      1099
    8. Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta

https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi
      Kotka
      31
      1087
    9. Mitä toivot

Tulevilta päiviltä?
      Ikävä
      67
      985
    10. Hommaatko kinkkua jouluksi?

Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k
      Sinkut
      101
      965
    Aihe