Ujous sairaus???onko asiaa tutkittu mistä johtuu

Juha82222222

että ihmiset on ujoja ja arkoja eivätkä puhu ja uskalla suunnitella tulevaisuutta tai käydä töissä ollenkaan??

Että onko ongelma sittenkään luonteessa vai joku aivojen kehityshäiriö/toimintahäiriö??

7

163

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mene jo pois.

      Mene Juha muualle tyhmien ja sairaiden provojesi kanssa. Olen tehnyt ilmoituksia ylläpidolle että sinun IP-osoite torjutaan.

    • Juha82222222

      Mitä ihmettä??? Jos teen otsikon jossa kerron oman kokemukseni mm Lääkkeiden positiivisesta vaikutuksesta niin onko se tyhmä tai sairas??
      SAiraampaa on sen sijaan alkaa kertomaan keskustelussa että milloin minä tulen kuolemaan että teen itsarin tai joku tappaa minut.
      Se on sairaampaa kirjoitusta kuin mitä ite oon kirjoittanut.
      Siis en tarkoita sinua vaan yhtä toista kirjoittelijaa joka alkoi kirjoittamaan jo mun kuolemasta.

      • Juha82222222

        Ei ole kovin asiallista tekstiä sinulta.
        Jos sulla on vaikeuksia pitää tunteita kurissa niin suosittelisin ammattiapua ennenkuin menet pian potkimaan vihapäissäsi mummoja kadulla.
        Tämä ketjunavaus vain on pohdintaa minulta enkä mä vielä väitä että ujous olisi sairaus vaan se oli kysymys pohdittavaksi.
        En väittänyt vielä että se olisi sairaus....
        Monet ujot on peräkammarin poikia kuten minä olen yksi täydellinen esimerkki.
        Vittunaama tai en.

        Muista käyttäytyä asiallisesti.
        Tein ilmoituksen sinun kommentistasi ettei ollut asiallinen.
        Kommenttisi voidaan tulla poistattamaan.,


    • 35c3c

      no amerikoissa se on julistettu sairaudeksi tavallaan

    • osklfowsmcok

      Jos ei olisi kusipääpilkkaajia, niin olisi 99 % vähemmän ujoja.

    • A.KJ.T

      Ujous on vain ulkokuori, herkkyys on sen sisältö. Joskus ujous on ohut kalvo, joskus se on paksu panssari. Ujous ei ole mikään vakio-ominaisuus vaan se vaihtelee tilanteesta riippuen, ja jokainen on ujo omalla yksilöllisellä tavallaan.
      Fyysisesti ihminen on kotonaan maailmankaikkeudessa, mutta sielullisesti hänen kotinsa on oman ujoutensa sisällä. Julkinen esiintyminen on ihmisen pintakerrosta. Havaitsemme toisistamme vain sen, koska kaikki muu on piilossa.
      Ihmisen näkyvä persoona on yhdistelmä hänen keinoistaan lymyillä, se määrää ihmisen ulkoisen olemuksen ja esiintymisen. Tämä opittu rooliminä on erillinen pintarakenne, jonka sisällä on toisenlainen salattu minä. Ihminen on siis muutakin kuin suojarakennelmansa.
      Ujous on ristiriita tärkeimpien toiveiden ja pahimpien pelkojen välillä. Henkilökohtaisen herkkyytensä paljastaja altistaa itsensä haavoittumiselle, ja salaaminen on yksi tapa suojella itseään. Siinä suhteessa jokaisella ihmisellä on kaksoisrooli: hän sekä piilottaa että paljastaa.
      Ujous on siis kaikkien ihmisen sisimmässä. Se suojelee tunteiden herkintä ydintä haavoittumiselta ja nöyryytyksiltä. Samalla se kuitenkin kaventaa kosketuspintaa ja läheisyyttä toiseen ihmiseen.
      Masennus johtuu vuosikausia jatkuneesta sielullisesta yksinäisyydestä. Muita ujouden pitkäaikaisia seurauksia ovat jännittäminen, esiintymispelko, huono itsetunto, paniikkihäiriö ja burnout.

      Ujouskäsitteen rajat ovat epätarkat samalla tavalla kuin yleensäkin tunne-elämässä. Ujous voi tarkoittaa luonnetta tai luonteen piirrettä; se voi tarkoittaa temperamenttia; se voi tarkoittaa sosiaalisia pelkoja; se voi tarkoittaa fysiologisia reaktioita kuten punastumista tai käsien vapinaa; behavioristisesti se voi tarkoittaa välttelevää käyttäytymistä; syvemmällä tasolla se tarkoittaa ujostumisen tunteita ja hämmentymisen kokemuksia.
      Toivottavasti tästä oli apua.

    • hyvä kysymys sulla

      Pelot ja paniikki voivat johtua t3-hormoonin vähäisestä määrästä aivojen limbisessä järjestelmässä. Eli kilpirauhasen vajaatoimintaa.. Eli myös ujous. Näin ainakin mulla!! Eli syy voi todellakin olla HORMONAALINEN!!!

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8316
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2529
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2253
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1929
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1654
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1489
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe