Vuokralaisen oikeudet

Ahdingossa(ko)

Tulipahan mielenkiintoinen posti alkuviikosta vuokranantajalta. Vuokrasopimus irtisanotaan 30.6.2012, koska vuokra on toistuvasti maksettu myöhässä. Tuossa katselin vuokrakuitteja ja kyllä vuokraisäntä on oikeassa.

Kaksi kertaa vuokra on maksettu myöhässä, ensimmäisellä kerralla vuokra on maksettu kaksi pankkipäivää myöhässä (tästä soitinkin vuokranantajalle että maksan pari päivää myöhässä), ja toinen kerta oli nyt kesäkuussa kun 15. pv oli eräpäivä ja 18. pv (eli seuraavana pankkipäivänä) maksoin.

Soitin vuokraisännälle ja koetin neuvotella mutta tuloksetta. Palkka itselläkin tulee joskus päivän tai kaksi myöhässä.

Noh, eihän siinä mitään, sanoin että eihän me tässä varmaan oikein muuta voida kun alkaa etsimään uutta asuntoa.

Eilen vuokraisäntä koputteli ovelle varttia vaille kahdeksan ja kysyi että onko se mökki siivottu ja tyhjennetty lauantaiksi (30.6 mennessä). Vastasin että ei tietenkään ole kun meillä on kolmen kuukauden irtisanomisaika kun ollaan alle vuosi asuttu mökissä.

Vuokraisäntä riemastui ja rupesi huutamaan kuin hyeena että kun vuokrat maksetaan myöhässä niin ei teillä mitään irtisanomisaikoja ole! Meinasi jotta lukot vaihtuu lauantaina jokatapauksessa oli mökki tyhjä eli ei.

No soitin vuokralaisten keskusliittoon ja meinasivat että soita poliisit jos tulee tuommoista tekemään, mutta mitä teen sitten jos ei emännän kanssa olla kotona ja vuokraisäntä päästää koiran ja kissan ulos ja nakkelee tavarat menemään?

Vuokraisäntä on semmoinen 80-vuotias pappa joka ei oikein ymmärrä näistä lakiasioista. Ja enhän minä voi mennä siitä tarraamaan kiinni kun siinä voi käydä huonosti, ainakin mun aseluville jos ei muuta.

3

415

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • --

Palkkaa joku tuttu vahtimaan jos ette voi olla kotona lauantaina.

Tai sitten ostat oveen semmosen hälyttimen joka lähettää tekstarin sulle jos ovi avataan. Ja soitat poliisille heti kun hälytys tulee.

• AP

No mutta eihän me nyt koko aikaa voida kotonakaan päivystää jatkossa seuraavaa kolmea kuukautta tai ketään kysellä tänne. Pitää etsiä joku riistakamera vaikka.

• vuokraemäntä

höps! jos vuokraisäntä menee vaihtamaan lukot ja te olette oikeassa,niin kyllä silloin laki on puolellanne.
      ei sitä tarvitse edes vahtia,koska huoneistonvuokralaissa määritetään,että kuka hallitsee kiinteistöä. sama koskee vuokranantajaa ,jos hänen täytyy käydä asunnossa omilla-avaimillaan siitäkin täytyy ilmoittaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Natomaa hyökkäsi Iraniin

Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu
      NATO
      720
      2590
    2. Trump aloitti III maailmansodan tänään.

Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?
      Maailman menoa
      342
      2213
    3. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      26
      2042
    4. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      19
      1906
    5. Rakas tiedät, että toivoisin

Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja
      Ikävä
      58
      1638
    6. Viesti miehelle

Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise
      Ikävä
      12
      1172
    7. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      1149
    8. Teit asiat lopulta niin

Ettei meillä ole ikinä mitään mahdollisuuksia toisiimme.
      Ikävä
      55
      1010
    9. Miksi rakastuit

Kaivattuusi?
      Ikävä
      63
      995
    10. Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?

Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?
      Maailman menoa
      2
      968
    Aihe