Sosiaalisuus koiratapahtumissa

mascli

Kaikki edes kerran koiratapahtumissa (näyttelyt, mätsärit, agilityt, tokot jne.) käyneet, tulkaa ihmeessä vastaamaan tähän ketjuun!

Esim. näyttelythän eivät ole pelkästään itse näyttelyä varten, vaan silloin pääsee myös juttelemaan samanhenkisten koiraihmisten kanssa. Kysymykseni kuuluukin, että miten toimitte siellä - menettekö vain jonkun satunnaisen ihmisen kohdalle, sanotte käsipäivää ja alatte rupatella koirajuttuja? Vai kiinnostuvatko koiranne toisistaan ja alatte keskustella samalla tavalla kuin esim. lenkkipolulla? Tai oletteko vain oman porukkanne kanssa omissa oloissanne/kokonaan yksin, ettekä ole sosiaalisissa kanssakäymisissä muiden kanssa ollenkaan?

Kysymys saattaa kuulostaa tyhmältä, mutta itse olen sosiaalisesti hieman kömpelö ja ainoa este koiran kanssa näyttelyyn menemisiin on varmaankin juuri tämä. Siksi haluaisin kuulla kaikenlaisia kokemuksia/vinkkejäkin, ilman turhaa halventamista kysymykseni tyhmyydestä. :')

5

186

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ciciro

Yleensä se tuppaantuu olemaan että koira ku on omalle silmälle söpön näkönen niin sitä tulee sitten kyseltyä että saako rapsuttaa yms. :) Muutenkin siellä turisee aika monikin tuntemattomien kanssa mutta jotkut on omissa oloissaan mieluummin... Ei muuta kun sekaan vaan! Jos aristaa vähäsen niin ottaa jonkun esim. kaverin mukaan katsomaan miten menee :)

• mascli

Kiitos kaunis, ciciro :)

Itse olen suuntaamassa johonkin näyttelyyn varmaan tästä loppukesästä, ja jännittää hirveästi kun olen niin tumpelo. Kyllä lenkkipolulla juttelen vastaantulijoille jos he jotakin sanovat, mutten ole kovin hyvä ylläpitämään keskustelua..

Kaikki koiraihmiset, lisää vastauksia vain!

• näyttelijätär

Itse näyttelyitä paljon käyneenä voin todeta, että tosiharrastajat viihtyvät keskenään. Nämä siis voi olla jonkin sortin kasvattajia tai erittäin aktiivisia näyttelyissä kävijöitä. Osa on todella epämiellyttäviä ihmisiä, mutta löytyy mukaviakin.
      Mulla on esimerkki oman rodun harrastajista sellaine, että koirani on yhden pienen kasvattajan koiran ikäinen ja muutamassa näyttelyssä sijoittunut paremmin kuin tämä niin tän hetkinen tilanne on, ettei päin katota eikä edes tervehditä mikä on näissäkin kisoissa kohteliasta.
      Jotkut haluavat olla omassa rauhassa esim. jännityksen,keskittymisen vuoksi eikä osa päästä koiraansa tutustumaan toisiin koiriin varsinkaan ennen kisaa. Näin toimin minä, koska toinen koirani stressaa ja toiselta menee täysin keskittymiskyky :)

• gbhjk,lo

Kaikki eivät kaipaa vierasta juttelemaan. Toiset haluavat rauhassa keskittyä tapahtumaan, katsella jalostusmielessä ympärilleen ja ennenkaikkea antaa koiransa olla rauhassa. Ethän siis mene häiritsemään. Osannet tulkita elekieltä.

• mascli

Kiitos uusista vastauksista!
      Juu, noh jos tuon aloitusviestin lukee niin luonteestani päätellen minusta ei kyllä olisi ottamaan kontaktia muihin.. 8)
      Vähän vain mietitytti, kun eräs täysin tuntematon kysyi yhessä paikassa että ollaanko menossa yhtiin näyttelyihin ja kun sanoin että aika varmasti, niin siihen vastasi "kiva, nähdään sitten siellä!", ihan kuin mun täytyisi sitten mennä juttelemaan sille.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia

Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell
      Maailman menoa
      336
      7412
    2. Kysymys muille miehille

Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss
      Ikävä
      77
      4769
    3. Sinä eräs, pyydän......

AUTA mua ole kiltti. Ei mun takia vaan.... Miten saan sut kiinni?
      Ikävä
      208
      3225
    4. Kohta katson sun kuvaasi

ja päästän ajatukseni liitämään. Jo kuvasi näkeminen rauhoittaa, ja pistää hyrräämään vähän muutakin. Ihanan kaunista sa
      Ikävä
      24
      3117
    5. Nimikirjaimet

Kuka kaipaa ketä 🥰
      Ikävä
      76
      2016
    6. VOI TÄTÄ ILON

JA ONNEN PÄIVÄÄ 😂
      Tuusniemi
      153
      1896
    7. Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan

Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a
      Maailman menoa
      220
      1841
    8. Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi

jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?
      Ikävä
      166
      1597
    9. Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?

Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?
      Ikävä
      120
      1558
    10. Mies, ajattelemmekohan toisiamme juuri nyt?

Olet mielessäni, vanhempi mies
      Ikävä
      89
      1478
    Aihe