Sosiaalisuus koiratapahtumissa

mascli

Kaikki edes kerran koiratapahtumissa (näyttelyt, mätsärit, agilityt, tokot jne.) käyneet, tulkaa ihmeessä vastaamaan tähän ketjuun!

Esim. näyttelythän eivät ole pelkästään itse näyttelyä varten, vaan silloin pääsee myös juttelemaan samanhenkisten koiraihmisten kanssa. Kysymykseni kuuluukin, että miten toimitte siellä - menettekö vain jonkun satunnaisen ihmisen kohdalle, sanotte käsipäivää ja alatte rupatella koirajuttuja? Vai kiinnostuvatko koiranne toisistaan ja alatte keskustella samalla tavalla kuin esim. lenkkipolulla? Tai oletteko vain oman porukkanne kanssa omissa oloissanne/kokonaan yksin, ettekä ole sosiaalisissa kanssakäymisissä muiden kanssa ollenkaan?

Kysymys saattaa kuulostaa tyhmältä, mutta itse olen sosiaalisesti hieman kömpelö ja ainoa este koiran kanssa näyttelyyn menemisiin on varmaankin juuri tämä. Siksi haluaisin kuulla kaikenlaisia kokemuksia/vinkkejäkin, ilman turhaa halventamista kysymykseni tyhmyydestä. :')

5

152

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ciciro

      Yleensä se tuppaantuu olemaan että koira ku on omalle silmälle söpön näkönen niin sitä tulee sitten kyseltyä että saako rapsuttaa yms. :) Muutenkin siellä turisee aika monikin tuntemattomien kanssa mutta jotkut on omissa oloissaan mieluummin... Ei muuta kun sekaan vaan! Jos aristaa vähäsen niin ottaa jonkun esim. kaverin mukaan katsomaan miten menee :)

    • mascli

      Kiitos kaunis, ciciro :)

      Itse olen suuntaamassa johonkin näyttelyyn varmaan tästä loppukesästä, ja jännittää hirveästi kun olen niin tumpelo. Kyllä lenkkipolulla juttelen vastaantulijoille jos he jotakin sanovat, mutten ole kovin hyvä ylläpitämään keskustelua..

      Kaikki koiraihmiset, lisää vastauksia vain!

    • näyttelijätär

      Itse näyttelyitä paljon käyneenä voin todeta, että tosiharrastajat viihtyvät keskenään. Nämä siis voi olla jonkin sortin kasvattajia tai erittäin aktiivisia näyttelyissä kävijöitä. Osa on todella epämiellyttäviä ihmisiä, mutta löytyy mukaviakin.
      Mulla on esimerkki oman rodun harrastajista sellaine, että koirani on yhden pienen kasvattajan koiran ikäinen ja muutamassa näyttelyssä sijoittunut paremmin kuin tämä niin tän hetkinen tilanne on, ettei päin katota eikä edes tervehditä mikä on näissäkin kisoissa kohteliasta.
      Jotkut haluavat olla omassa rauhassa esim. jännityksen,keskittymisen vuoksi eikä osa päästä koiraansa tutustumaan toisiin koiriin varsinkaan ennen kisaa. Näin toimin minä, koska toinen koirani stressaa ja toiselta menee täysin keskittymiskyky :)

    • gbhjk,lo

      Kaikki eivät kaipaa vierasta juttelemaan. Toiset haluavat rauhassa keskittyä tapahtumaan, katsella jalostusmielessä ympärilleen ja ennenkaikkea antaa koiransa olla rauhassa. Ethän siis mene häiritsemään. Osannet tulkita elekieltä.

    • mascli

      Kiitos uusista vastauksista!
      Juu, noh jos tuon aloitusviestin lukee niin luonteestani päätellen minusta ei kyllä olisi ottamaan kontaktia muihin.. 8)
      Vähän vain mietitytti, kun eräs täysin tuntematon kysyi yhessä paikassa että ollaanko menossa yhtiin näyttelyihin ja kun sanoin että aika varmasti, niin siihen vastasi "kiva, nähdään sitten siellä!", ihan kuin mun täytyisi sitten mennä juttelemaan sille.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      10100
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      415
      4422
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      91
      3036
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2865
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2674
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      230
      2668
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      153
      1855
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      73
      1722
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1630
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1433
    Aihe