Olen raskaana viikolla 13 4 ja odotan toista lasta. Olin tuntevinani tänään vauvan liikehdintää, sellaista kutituksen omaista. Mietin vain, että voiko se olla mahdollista näillä viikoilla? Miten teillä muilla - koska olette tunteneet liikkeet toisessa/toisissa raskauksissa? Olen käsittänyt, että liikkeet tuntuvat aikaisemmin kuin ensimmäisessä.
Liikkeiden tunteminen toisessa raskaudessa?
4
3059
Vastaukset
- Lunatar-72
Minulla rupesi tuntumaan sellaista kuplimiselta tuntuvaa kutakuinkin noilla viikoilla ja nyt rv 16 4 liikkeet ovat entistä selvempiä. Varsinaisia potkuja ei ole vielä tuntunut, mutta sellaista mukavaa mökellystä aina silloin tällöin. :)
Kyseessä on toinen raskaus, edellisestä aikaa 6 vuotta. Silloin liikkeet alkoivat tuntua rv 18 lähtien. - nnnnn00
Voihan ne tuntua, kun pikkuinen kuitenkin liikkuu jo. :) Yleensä kyse seuraavissa raskauksissa on siitä, että osaa helpommin tunnistaa liikkeet. Eli ei niitä välttämättä tunne kovinkaan paljoa aiemmin, mutta osaa tulkita tuntemukset liikkeiksi :)
- ....
Mulla oli tässä toisessa raskaudessa rv 15 alkaen sellaisia tuntemuksia, että olikohan tuo joku vauvan liike..
Pikkuhiljaa ne vahvistui ja viikosta 17-18 alkaen tunsin liikkeet ihan selvästi :)
Esikoisesta tunsin liikkeet vasta viikolla 22. Istukka oli etuseinämässä... mutta niin on kyllä tässäkin raskaudessa... Ekassa raskaudessa kuusi vuotta sitten tunsin ekat liikkeeta vasta 20. viikon jälkeen. Toisessa tiesin jo, mitä oottaa, niin alkoi varmaan senkin takia tuntumaan aiemmin, joskus noilla samoilla viikoilla. Lisäksi tässä raskaudessa istukka on takaseinämässä, niin kätilökin sanoi, että varmasti nyt tuntuu paremmin. Esikoisen aikaan istukka oli siis etuseinässä.
Tuokin on niin yksilöllistä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1302275
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu272023Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti121539Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett121397Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis701241- 961091
- 171017
- 88923
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon17810Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks115765