Lauttakylän lehdessä luki perhepäivähoitajasta, joka vetelee tupakkia työpäivän aikana. Tämä kuullostaa mielestäni täysin typerältä! Mitä ihmettä tälläisen ihmisen päässä liikkuu, luuleeko hän tosiaan että voi poltella kerta ketään ei häntä vahdi. Täysin pielessä ammatillisuus jos oma tupakan himo menee lasten edelle...
Perhepäivähoitaja + tupakki
26
611
Vastaukset
- tiini
Tunnen monta äitiäkin jotka tupakoi .
Otettasko lapset huostaan ? - Tukka poies ja
sassiin ja sitten linnaan moinen eukko
- luulisin
pointti oli vissiinkin se, että lapsen hoitopaikan tulisi automaattisesti olla savuton, vaikka sitten lapsen kotona poltettaisiinkin. Ei tarhan opettajat tai kerhotäditkään töissään polta.
- puppua
Kyllä polttaa.
Ei tosin lasten nähden. - hoitsu
puppua kirjoitti:
Kyllä polttaa.
Ei tosin lasten nähden.no heillä ei ole kyllä siihen oikeutta. kaikki hoitoalat ovat savuttomia ja niin sen myös kuuluu olla. itse olen sairaanhoitaja ja tupakoitsija ja selviän työpäivän 8-13h nikotiinipurukumien avulla. kotona voi sitten taas savutella
- psyk sh
hoitsu kirjoitti:
no heillä ei ole kyllä siihen oikeutta. kaikki hoitoalat ovat savuttomia ja niin sen myös kuuluu olla. itse olen sairaanhoitaja ja tupakoitsija ja selviän työpäivän 8-13h nikotiinipurukumien avulla. kotona voi sitten taas savutella
useimmiten polttaa saa, mutta pitää poistua alueelta.
Myös sairaanhoitajat, kunhan poistuvat tauollaan sairaalan alueelta.
Meillä se tarkoittaa noin sadan metrin kävelyä, jossain muualla enemmän jossain vähemmän.
Minun tupakointiani ei kuntatyönantaja lopeta.
- naapurin tyttö
Kun on lasten kanssa ulkona, onko se sitten niin paha, jos vähän sivummalla vetää sauhut kun lapset leikkii kauempana? En tiedä, itse en polta, mutta vaikka näyttää kamalalta, onko se niin hirveetä jos hoitsu ulkona poltaa? Sisällä ei kai kukaan enää polta?
- Ex tupakoitsija
Kyllä siinä pitäisi olla samat säännöt mitä muutoinkin työaikana,elikkä riittävän
kauaksi ja vaihdetaan työvaatttet pois sekä pestään kädet ennen työaikana
käytettäviin vaatteisiin pukeutumista.Tupakoinnista jää todella ikävä hajujälki
sekä esim käsiin jäämiä. - gfe4fge
Vein 85-vuotiaan palvelutalon asukkaan pyörätuolissaan palvelutalon parvekkeelle tupakille. Rouva tarjosi sauhut minullekin. Epäammatillistako?
- naapurin tyttö
Ei minusta.
- hooooitaja
entä jos vetää nitrillit, tai jättää mummon/pappanpesun jäljitä paskaiset nitrillit käteensä ja vetää ne kädessä sauhut. Ja pesee sitten aseptista työjärjestystä noudattaen kätensä ennen kun menee pesemään seuraavaa persettä!" :))))
nyt ei ollut puhe vanhustenhoidosta, mutta kuitenkin...
Kannattaisi s24 ituhippien tulla/mennä katsomaan millaista työtä se on. Sauhut sallittakoon. Se ei ole keneltäkään pois. Ja tietysti sauhutaan niin ettei muut kärsi! - ajattelematonta
Entäs jos jollain hoitolapsista on esim. astma?!!
- köh köh
Kyllä tupakoiva hoitsu sen ottaa huomioon, pikkasen vois luottaa hoitsujenkin omaan arviontikykyyn!
Minä esim. haistan tupansavua JOKA PÄIVÄ ja mulla on astma, aika pahakin, joten mitä mä voin tehdä noille parveketupakoitsijoille, ne pilaa mun kesäni. Puolustakaa nyt joku muakin? - realistiti
köh köh kirjoitti:
Kyllä tupakoiva hoitsu sen ottaa huomioon, pikkasen vois luottaa hoitsujenkin omaan arviontikykyyn!
Minä esim. haistan tupansavua JOKA PÄIVÄ ja mulla on astma, aika pahakin, joten mitä mä voin tehdä noille parveketupakoitsijoille, ne pilaa mun kesäni. Puolustakaa nyt joku muakin?Ottaa yhteyttä alueesi / puolueesi kansanedustajiin ja toivoa lakimuutosta.
Nykyisin parveketupakointi on sallittua ja asiaa on katsottu ihan Korkeimmassa Oikeudessa saakka.
Mutta jos haluat tehdä jotain heti, niin varmaan ainoa tapa on muuttaa omakotitaloon. - köh köh
realistiti kirjoitti:
Ottaa yhteyttä alueesi / puolueesi kansanedustajiin ja toivoa lakimuutosta.
Nykyisin parveketupakointi on sallittua ja asiaa on katsottu ihan Korkeimmassa Oikeudessa saakka.
Mutta jos haluat tehdä jotain heti, niin varmaan ainoa tapa on muuttaa omakotitaloon.Niinpä, olet oikeassa, mutta kun on köyhän pakko asua nyt tässä.
Kyllä mä silti tupakoitsijoitakin ymmärrän, polttaisin ihan varmasti itsekin parvekkeellani jos se ois sallittua, enkä hirveesti miettis mitä muut ovat siitä mieltä. - En itse polta mutta
köh köh kirjoitti:
Niinpä, olet oikeassa, mutta kun on köyhän pakko asua nyt tässä.
Kyllä mä silti tupakoitsijoitakin ymmärrän, polttaisin ihan varmasti itsekin parvekkeellani jos se ois sallittua, enkä hirveesti miettis mitä muut ovat siitä mieltä.On se parveketupakointi sallittua OMALLA PARVEKKEELLA.
Taloyhtiön järjestyssäännöillä ei asiassa ole merkitystä, sillä laki kävelee kaikkien järjestyssääntöjen yli.
Korkein hallinto-oikeus (KHO KHO 29.2.2012, taltio 431 ja 432) on viimeksi maaliskuussa tulkinnut lakia niin, että parveketupakointi on sallittua.
Tämä on ns. ennakkopäätös, joten alioikeudet joutuvat tulevaisuudessa ratkaisemaan KHO:n päätöksen mukaisesti.
Korkeimman hallinto-oikeuden päätöksessä todetaan, että tupakointi on nykyisin pääsääntöisesti sallittua lukuun ottamatta toimenpiteistä tupakoinnin vähentämiseksi annetussa laissa lueteltuja julkisia tiloja.
Siten esimerkiksi omassa asunnossa, parvekkeella ja piha-alueella saa lähtökohtaisesti tupakoida.
Sosiaali- ja terveysministeri Maria Guzenina (sd) on todennut, että tulevaisuudessa pitää ehkä pohtia, voisiko parveketupakoinnin mahdollisesti kieltää esimerkiksi tupakkalaissa.
MUTTA HUOM. nykyisin parveketupakointi todellakin on sallittua vaikka as.oy. tai vuokrataloyhtiö sen kieltäisikin.
"Moni taloyhtiö haluaisi kieltää parvekkeella tupakoinnin. Koska tupakointi on Suomessa sallittua, taloyhtiö ei voi rajoittaa sitä asunnoissa ja yksityisparvekkeilla.
Sen sijaan taloyhtiön yleisissä tiloissa, kuten saunatiloissa ja tuuletusparvekkeilla, tupakointi kielletään tupakkalaissa.", ohjeistaa isännöitsijäliiton lakimies Marina Furuhjelm - raitis ilma on ihana
En itse polta mutta kirjoitti:
On se parveketupakointi sallittua OMALLA PARVEKKEELLA.
Taloyhtiön järjestyssäännöillä ei asiassa ole merkitystä, sillä laki kävelee kaikkien järjestyssääntöjen yli.
Korkein hallinto-oikeus (KHO KHO 29.2.2012, taltio 431 ja 432) on viimeksi maaliskuussa tulkinnut lakia niin, että parveketupakointi on sallittua.
Tämä on ns. ennakkopäätös, joten alioikeudet joutuvat tulevaisuudessa ratkaisemaan KHO:n päätöksen mukaisesti.
Korkeimman hallinto-oikeuden päätöksessä todetaan, että tupakointi on nykyisin pääsääntöisesti sallittua lukuun ottamatta toimenpiteistä tupakoinnin vähentämiseksi annetussa laissa lueteltuja julkisia tiloja.
Siten esimerkiksi omassa asunnossa, parvekkeella ja piha-alueella saa lähtökohtaisesti tupakoida.
Sosiaali- ja terveysministeri Maria Guzenina (sd) on todennut, että tulevaisuudessa pitää ehkä pohtia, voisiko parveketupakoinnin mahdollisesti kieltää esimerkiksi tupakkalaissa.
MUTTA HUOM. nykyisin parveketupakointi todellakin on sallittua vaikka as.oy. tai vuokrataloyhtiö sen kieltäisikin.
"Moni taloyhtiö haluaisi kieltää parvekkeella tupakoinnin. Koska tupakointi on Suomessa sallittua, taloyhtiö ei voi rajoittaa sitä asunnoissa ja yksityisparvekkeilla.
Sen sijaan taloyhtiön yleisissä tiloissa, kuten saunatiloissa ja tuuletusparvekkeilla, tupakointi kielletään tupakkalaissa.", ohjeistaa isännöitsijäliiton lakimies Marina FuruhjelmParveketupakoinnista :Tupakoitsijat ovat todella itsekkäitä.Äitini joka oli liikuntarajoitteinen eikä päässyt ulos ilman apua ei voinut nauttia edes parvekkeestaan.Alakerrassa asui ketjupolttaja ja koskaan ei voinut olla parvekkeella saati pitää parvekkeen ovea auki kun savu tuli ylöspäin ja sisään.Niin vaan oli sillä tupakoitsijalla sellaiset oikeudet että mitään ei mahtanut! Tupakka haisee tosi pahalle tupakoimattoman nenässä ja aiheuttaa minullekin päänsärkyä.
Muistan kun muinoin laivalla joutui aina lähtemään maisemakannelta kun tupakoitsijat tulivat viereen käryttämään.Sinne jäivät nauttimaan saaristosta ja tupakasta.Nythän on tilanne toinen ,kiitos tupakkalain muutoksen.
- isän sanomaa
Itse kun vien lapseni hoitoon oletan automaattisesti että hoitopaikka on savuton.
- päiväkodin täti
Ite olen päiväkodin täti ja vedän röökiä sisällä päiväkodissa. Todellakaan oo menossa mihinkään pihalle kylmään. Menköön mukulta jollei pää kestä savua.
Vedän ruokapyödässäkin ruokasavut aina aterian päälle. Ja tarjoon kaikille muillekkin jotka vaan sattuu tupakkia pummaamaan - ikään katsomatta.
Mää oon vapaa ihminen ja saan tehdä mitä huvittaa.
Keskiviikkosin ja torstaisin alottelen kaljan ottamisenkin jo työaikana, ja sisällä päiväkodissa sekin, totta kai- savuton 42vuotta
Tuo on sinällään hyvä kirjoitus,kaikki vain ei välttämättä ymmärrä tuollaista
kirjoitusta.Vitsihän on siinä että jos tuollainen malli annetaan jo pienenä,niin
tuollaisiksi ne lapsoset aikoinaan kasvavat.Kyse ei ole välttämättäpelkästä
tupakasta(joka terveyshaittoineen ei pidä lasten läheisyydessä polttaa!!) vaan
myös siitä että hoitaja on roolimalli elämään.
- tiina876
Itseäni ei kanssa kiinnosta jos joku lapsi siitä vähän köhii kun poltan. Talvisin vedetään toisen hoitotädin kanssa liesituulettimen alla ku ei viitsitä mennä ulos paleleen. Ei oo muksut valittanu!
- voi lapsia
Täällä on niin sairaita ja lapsellisia ihmisiä, miten ne sais täältä pois? Kuvittelevat raukat että saavat kirjoituksillaan hyvät naurut, mutta joo, kyllä kaikki alle 15-vuotiaat varmaan naureskelee. No, joskus kun kasvatte, muistakaa omia kirjoituksianne, niistä sitten kärsitte.
- ei oikeesti
70 luvulla Äitini ja Isäni poltti olohuoneessa ja muksut leikki siinä vieressä!! silloin tuhkakuppeja oli kaikilla pöydillä olohuone,eteinen ja keittiön pöydällä! autossakin ne poltti ja muksut pomppi ilman mitään turvavöitä,istuin korokkeita ym hienoja jakkaroita! perkele tätä kermaperse sukupolve mikä meistä on kasvamassa!!
- päiväkodin täti
voi moro, kun ootte nössöä porukkaa. Meette liesituulettimen alle vetämään, miksi ihmeessä?
Vetäkää ihan vaan leikkitilassa, ruokailutilassa ja nukkimatilassa. Jos lapsukaiset ei kestä, niin ne voi mennä sinne tuulettajan alle.
Ja tuhkakuppeja joka paikassa? Minkä ihmeen takia. Meillä karistetaan ja tumpataan lattialle vaan. Mitä ihmettä varten ne siivoojat muuten palkkansa saa?
- mäkin oon poliisi
no lol tää joka tänne kirjoitti "perhepäivähoitajana" joka polttaa missä huvittaa ja mitä huvittaa niin se on FEIKKI, ääliöt. :D Älkää uskoko kaikkea mitä netissä lukee.
- naapurin tyttö
Taidat olla oikeassa... mutta mistä senkin tietää, jostain ne jutut aina saavat alkunsa, meinaan onhan noita tupakka"miehiä" joka lähtöön.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli305862Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm144414Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle403247IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm522981Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.3401579- 701339
Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas861338Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2321216- 791179
Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek101170