Muslimi koiralenkillä?

miryammm

Hei!

Kysymys 'ei-muslimeille':

Mitä ajattelet/miten reagoit jos lenkkipolulla vastaan kävelee suomalainen nuori musliminainen huivissa (ja tunikassa ja housuissa) ja pienen koiran kanssa? Ajatteletteko että onpas outoa/pidättekö häntä 'friikkinä', vai näettekö sen kenties positiivisena asiana (että on ihan mukava nähdä että kaikki muslimit eivät suhtaudu koiriin niin negatiivisesti kuin yleensä luullaan tms.)?

Kertokaa, olisiko outoa nähdä 'huivipää' koiran kanssa kävelyllä.
Reagoisitteko/ajattelisitteko asiasta negatiivisesti, positiivisesti vai neutraalisti?

51

963

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Salam alekum my enemies

Olisihan se yllättävää. Kyllä ne huivipäät koiria karttavat...

• Taas tämä kysymys

Koira on saastainen islamissa, eikä se tarkoita yhtikäs mitään jos joku yksittäinen muslimi tai vaikka joukkokin muslimeja ottaa koiran tai koiria, kun se koira yhä edelleenkin on ISLAMIN mukaan saatainen.

Koira rikkoo ihmiseen koskiessaan wudun eli rituaalisen puhtauden ja siksi monet muslimit karttavat viimeiseen asti koskemasta koiraan.

Kyllä netissä on paljonkin kuvia muslimeista joilla on koiria, mutta he eivät vain noudata islamin sääntöjä siitä että koiraan ei saa koskea. Koiran hoitaminenkaan ei ole loogisessa mielessä oikein islamissa, sillä luontokappaleille ei olisi hyvä suoda niin paljon omaa aikaansa ja omaisuuttaan kuin mitä koiran pito vaatii. Koiria on kallista pitää ja muslimien tulisi keskittyä maanpäällisessä elämässään ihan muihin asioihin kuin koirien hoitamisiin ja niiden kustannuksien maksamisiin.

• miryammm

Toivoisin saavani asiallisia vastauksia. Koiran lenkkeilyttämisessä itsessään ei ole mitään väärää. koiraa saa pitää, muta ei sisällä ihmisten kanssa (ja koiralla pitää olla joku tehtävä). Mutta Minulla on niin, että ulkoilutan perheeni koiraa (koska asun vielä kotona). Ja epäröin lähteä lenkille huivi päässä, koska meidän naapurstossa ei asu muslimeja, saatika lenkkipolulla ole.

Mietin vain, että mitä vastaantulevat saattavat ajatella/olenko kuin joku punainen valo koiran kanssa (=maailman huomiotaherättävin/hämmästyttävin asia).

Olen tehnyt tästä jonkun "maailman suurimman ongelman" itselleni. :/ Vain ja ainoastaan koska mietin mitä naapurit/ihmiset lenkkipolulla ajattelevat. Olen siis vasta alkanut huivia pitämään, ja olen aina lenkittänyt koiraamme, mutta nyt kun on huivi, mietin miten paljon se herättää huomiota. Jos se herättää, katsovatko ei-muslimit negatiivisesti vai kenties ihan positiivisen kiinnostuneesti? Pointtina ei ole koira, vaan se, että mulla on hijab nyt päässä kun vien koiran ulos. Ja mietin että onko se niin iso asia että sen pitäisi estää lenkille lähtö, vai onko tämä "ongelma" (=pelko siitä miten ihmiset tuijottavat/mitä he ajattelevat/moten paljon mahdan herättää huomiota) vain omassa päässäni? Toivoisin saavani asiallista tukea/neuvoja asiassa.

• Anonyymi

Lenkille vain koiran kanssa.

• Anonyymi

<<Kysymys 'ei-muslimeille':.....Mietin vain, että mitä vastaantulevat saattavat ajatella/olenko kuin joku punainen valo koiran kanssa (=maailman huomiotaherättävin/hämmästyttävin asia).>>

Mieti vain itsesi puolesta. En usko, että kukaan ei-muslimi kiinnittäisi asiaan mitään huomiota. En minä aikakaan.

• miryammm

Ikävää että tällä palstalla ei ole tasapainoisia, normaaleja, tervejärkisiä ihmisiä. Olisin olettanut että täällä edes muutama osaisi vastata aikuismaisesti, mutta ei näköjään...

Eikö teiltä tosiaan sen vertää älliä löydy, että osaisitte vastata asialliseen kysymykseen asiallisesti?

• Allah-aho

Jos asiallisia vastauksia toivoit, olit väärällä palstalla. Tämähän on islamofobisten öyhöttäjien keskinäinen runkkurinki, eräänlainen Hommaforumin Suoli24-jatke.

• Selvennystä kehiin

"Toivoisin saavani asiallisia vastauksia. Koiran lenkkeilyttämisessä itsessään ei ole mitään väärää. koiraa saa pitää, muta ei sisällä ihmisten kanssa (ja koiralla pitää olla joku tehtävä). Mutta Minulla on niin, että ulkoilutan perheeni koiraa (koska asun vielä kotona). Ja epäröin lähteä lenkille huivi päässä, koska meidän naapurstossa ei asu muslimeja, saatika lenkkipolulla ole."

Ymmärräpäs nyt Miriam, ettet voi koskea koiraan jos olet muslimi. Islamin mukaan se asia vain on juuri niin. Et voi ulkoilluttaa koiraa, etkä halia sitä, etkä myöskään olla samassa asunnossa koiran kanssa.
      Se islamin sallima koiran "tehtävä" josta puhut, on metsästys ja vartiointi. Eli koiraa saa islamin mukaan pitää jos koira asuu ihmisasumuksen ulkopuolella, omassa asumuksessaan (koppi ym tila) ja ei oleile koskaan ihmisten asunnossa edes pientä hetkeä. Koiran tulee edesauttaa ihmisen pärjäämistä elämässään sillä että koira tuo ihmiselle ravintoa tai suojelee ihmistä. Tällainen tilanne voi olla oikeastaan olemassa vain jossain maaseudulla niissä maissa joita ei voida ajatella hyvinvointivaltioina.
      Suomessa ei koskaan ole olemassa tilannetta että muslimin tarvitsisi koiraan ravinnonsaannin tai vartioinnin takia turvautua.

Sinä et siis ole yhä vieläkään islamin mukaan mentäessä sallittu pitämään tai hoitamaan koiraa, et vaikka se ei olisi omasi.

• Lisäys vielä

Myöskään koiran koolla tai rodulla ei tässä yhteydessä ole minkäänlaista väliä, koira on koira, oli se kuinka iso tai pieni vain ja edusti se mitä tahansa rotua.
        Eli jos hankit metsästyskoiran, ei se ole yhtään sen sallitumpi sinulle kuin seurakoirakaan, eikä kääpiökoira sen takia että on pienikokoinen.

Suomessa muslimien ei ole tarpeellista eikä näin ollen sallittua pitää koiraa. Me saamme ruokaa kaupasta yllin kyllin ja meillä on toimivat varashälyttimet kaikkien saatavilla, Suomessa ei tarvita vartiokoiria.

Sokeainkoiran käyttäminen saattaa jakaa mielipiteitä kunnioitettujan ja arvostettujen oppineiden keskuudessa, mutta tämä lemmikkikoiran pitäminen ei todellakaan jaa.

• Anonyymi

Koiran lenkkeilyttäminen ei ole ei-muslimille mikään ongelma - ei vaikka lenkkeilyttäjä olisi kuinka muslimi.

• miryammm

Asun edelleen kotona, ja minun tulee viedä koiraa ulos. Islamin mukaan eläimiä tulee kohdella hyvin, joten ei ole oikein jos annan koiran kärsiä jos en vie sitä ulos.

Olen vienyt koiran ulos myös silloin kun en huivia käyttänyt, joten tekeekö huivi nyt niin ison eron asiaan?

Ja by the way; koiraan saa koskea, koira ei ole likainen, Ainoastaan sen sylki on likaista (tosin yhden koulukunnan mukaan edes se ei ole likaista). Koiran lenkittämisessä ei voi islaminkaan mukaan olla mitään väärää (islamin mukaanhan koira ei vain saa asua samassa talossa ihmisten kanssa).

Mitä mun sit pitäisi tehdä?? Jättää koira viemättä?

• -xm

Jätä islam.

• Anonyymi

<<Asun edelleen kotona, ja minun tulee viedä koiraa ulos. Islamin mukaan eläimiä tulee kohdella hyvin, joten ei ole oikein jos annan koiran kärsiä jos en vie sitä ulos.>>

Vie ihmeessä koira ulos. Miksi edes kyselet siitä keneltäkään?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

<<Asun edelleen kotona, ja minun tulee viedä koiraa ulos. Islamin mukaan eläimiä tulee kohdella hyvin, joten ei ole oikein jos annan koiran kärsiä jos en vie sitä ulos.>>

Vie ihmeessä koira ulos. Miksi edes kyselet siitä keneltäkään?

Youtubessa näkee miten tekevät mitä vain eläimille nämä valestajattta naisille myös kaikkee härspäkkää, on toi raakka rotuinen tämä islamsakki, siinä eivät säälinhitustakaan nämä tunne toista kohtaan kivitaskut.

• Ei koirille

Kuule sinä Miriam itse valitset sen seuraatko islamia oikein vai et. Se on ihan sinusta itsestäsi kiinni ja sinä olet se joka tulet omista teoistasi vastaamaan allahille Tuomiopäivänä. Ei kukaan muu.

Koiran pitäminen Suomen kaltaisen maan oloissa on ehdottomasti haram, ellei kyseessä ole opaskoira tai mahdollisesti huumekoira. Muutoin koiranpitäminen ei yksinkertaisesti ole tarpeellista Suomessa. Eikä monissa muissakaan maissa joissa vartiokoiraa tai metsästyskoiraa ei tarvita jotta saisi murua rinnan alle ja olisi suojassa varkailta.

Se, että länsimaissa on alettu pitämään koiria lemmikkeinä ja niille jätetään perintöjä ja niitä pidetään ihmislapsen asemassa, se on tulosta juuri siitä että ihmiset ovat unohtaneet elämän realiteetit kokonaan. Koirista on paljon haittaa luonnolle ja niiden jätökset likaavat ympäristöä ja kuormittavat ekosysteemiä todella paljon. Koira on elukka joka kuuluu pois ihmisen välittömästä läheisyydestä, omaan asuintilaansa, ei viereen epiton alle, eikä samaan asuntoon edes!
      Koirat levittävät tarttuvia tauteja ja joka paikassa niitä ei ole mahdollista rokottaa, vaikka Suomessa sattuukin olemaan mahdollista. Rabies jota koirat levittävät, on julma tauti ja sen voi saada koiran syljestä.
      Koira nuolee itseään ja pesee näin itsensä syljellään ja on aina likainen, vaikka sitä kuinka koitaaisi pitää puhtaana.
      Islamin sääntöjä seuraava muslimi ei koskaan koske koiraan eikä myöskään vie sitä millekään lenkeille!

• HARAMHARAM!!

"Olen vienyt koiran ulos myös silloin kun en huivia käyttänyt, joten tekeekö huivi nyt niin ison eron asiaan?"
        Hyvänen aika sentään, miksi edes valitsit islamin jos kerta et ole valmis luopumaan haram-asioista elämässäsi???

• Muslimah80
        HARAMHARAM!! kirjoitti:

"Olen vienyt koiran ulos myös silloin kun en huivia käyttänyt, joten tekeekö huivi nyt niin ison eron asiaan?"
        Hyvänen aika sentään, miksi edes valitsit islamin jos kerta et ole valmis luopumaan haram-asioista elämässäsi???

Miksi tulet kyselemään kaafireilta islamiin liittyviä kysymyksiä, näethän itsekin minkälaisia vastauksia olet heiltä saanut. Tälläiset kysymykset kannattaa kysyä todellakin toisilta muslimeilta eikä kaafireilta!
        Koira on haram islamissa!

• Najis Kaafir
        Muslimah80 kirjoitti:

Miksi tulet kyselemään kaafireilta islamiin liittyviä kysymyksiä, näethän itsekin minkälaisia vastauksia olet heiltä saanut. Tälläiset kysymykset kannattaa kysyä todellakin toisilta muslimeilta eikä kaafireilta!
        Koira on haram islamissa!

Eikös täällä kaafirit sanoneet ihan saman kuin sinäkin eli että koira on kielletty islamin mukaan?

• Kuffar!!!!!!
        Najis Kaafir kirjoitti:

Eikös täällä kaafirit sanoneet ihan saman kuin sinäkin eli että koira on kielletty islamin mukaan?

Muslimien ei pidä kysellä ohjeita elämäntyyliinsä kuffareilta.

• Anonyymi

<<Koira nuolee itseään ja pesee näin itsensä syljellään ja on aina likainen, vaikka sitä kuinka koitaaisi pitää puhtaana.>>

Koira pesee itseään ja koiraa pestään myös kotona. Koira on puhdas - kaunis Jumalan luoma eläin. Ei siinä ole mitään saastaista tai likaista. Meillä koira nuolee kaikkien naamat eikä kenellekään ole tullut siitä mitään. Päin vastoin - koira kotona estää allergioita.

• Matoja koirista

Koirista voi saada myös matoja! Todennäköisyys on olemassa vaikka onkin mitötön koirankasvattajien mielestä. Se mahdollisuus on silti olemassa!!!

• miryammm

Edelleen, koira ei ole minun. En tiedä kuinka monta kertaa sekin pitää sanoa. EN omista koiraa!

Ei olisi todellakaan pitänyt kysyä täältä, täyttä ajan hukkaa. Tämä on aina ollut täysin roskapalsta ja tulee aina olemaan. Eihän täällä muuta käykään kuin roskasakkia vastailemassa niin mitä muuta voi olettaa.

• dmghkjsgbhs

no mitäs muuta islam on kun roskasakki? :DDDDDDDDDDDDDDDDDD

• Muslimah myös

Muistathan Miriam että puhut nyt myös omille uskonsisarillesi ja veljillesi jotka ovat koittaneet kertoa sinulle vain mitä islami, uskontosi (vai onkohan edes oikeasti) sanoo koira-asiasta.
      Ei se koiran kanssa tekemisissä oleminen muutu siitä miksikään vaikka se olisi jonkun toisen koira. Muslimi ei saa koiraan koskea. Piste.

• agnostikko24

Itse en haluaisi kuulua uskontoon, jossa joutuisin pelkäämään mitä jokin jumaluus miettii siitä, että omistanko koiran ja koskenko siihen..

• Allahiin uskomaton

Saako muslimi katsoa koiraa silmiin ?

• miryamm

Mutta kyse ei nyt ole siitä, mitä muslimit asiasta sanovat, vaan kysyin EI-musleilta: miten reagoit jos vastaan tulee muslimi koiran kanssa? Herättääkö hirveästi huomiota? Vain ja ainoastaan tätä mietin/kysyin.

Edelleen kyse on siitä, että perheelläni on koira, ei minulla. Ja minun on pakko lenkittää sitä koska muu perhe ei aina voi. Eli autan perhettäni ja samalla huolehdin koirasta, se ei ole kiellettyä eikä haram.

Koiraa ei saa pitää lemmikkinä/sisällä, sen tiedän. Muta kuten sanoin, tämä ei ole mun koira, en omista sitä. Joten asialla on suuri ero. Miksi tuomistette mut siitä, mitä en ole tehnyt? Syytätte koiran pitämisestä lemmikkinä etc. vaikka en ole sellaiseen edes syyllistynyt???
      Ja koska en edes kysynyt islamin kantaa koiriin (koska tiedän milloin koiraa on sallittua pitää ja milloin ei jne.) niin en ymmärrä miksi saan hirveästi "Koirat on haram islamissa"-tyyppisiä vastauksia. En tarvitse niitä ,koska tiedän tuon asian. Ja kuten sanottu, en edes omista koiraa, vaan lenkitän perheeni koiraa, se ei ole mun valintani.

• sfhksgtfdfgsd

Miks vitussa se herättäis mitään huomiota.... Muslimithan on täys nolla anyway...

• Perusasioista

Muslimina sinun ei tule miettiä pätkän vertaa sitä mitä ei-muslimit sanovat sinulle mistäkin asiasta ja mikä on heidän näkemyksensä koirista tai yhtään mistään muustakaan sellaisesta asiasta joka on HARAM sinulle.

Mitä hyötyisit siitä että kafirit kertoisvat sinulle että on kivaa nähdä kun muslimi ulkoilluttaa koiraa kun uskontosi, islamin mukaan koira on HARAM muslimille? Mikä on päämääräsi? Koittaa uudistaa islamia kafireiden haluamaksi? Huh, se on SUURI synti jo se!

Se että koira on haram, sille on olemassa looginen ja ymmärrettävä syy ja vaikka joku ei halua uskoa että koirat levittävät tauteja ja loisia ja saattavat olla jopa vaaraksi ihmiselle ja vaikka lapsille, ne tosiasiat eivät miksikään siitä muutu vääntämällä ja kääntämällä.
      Islamissa ihminen alistuu elämän realiteeteille ja luopuu haitallisista asioista elämässään. On jokaisen oma valinta noudattaako islamia oikein, kuten joku tuossa edelläkin sanoi, vai ei.
      Jos joku agnostikko ei ole valmis tekemään elämästään parempaa islamiin alistumalla, se on hänen oma asiansa eikä kosketa islamia, muuttumatonsta uskontoa mitenkään. Modernismi ei kuulu osaksi islamia joka on täysin valmis ja muuttumaton uskonto.

• miryamm

Etsikää tietoa islamista, hyvät siskot ja veljet.
      Koira ei ole haram, vaan koiran pitäminen sisällä ihmisten kanssa/sen pitäminen ilman tarkoitusta on haram. Koira itsessään ei ole haram.

Tässä muuten hyvä pätkä koirista: http://www.youtube.com/watch?v=Cqo6McNOalg

Miksi joillakin muslimeilla on niin hirveän extreme käsitykset koirista? Mistä se tulee? Koska koira ei oikeasti ole niin "paha asia" kuin miten monet muslimit niihin suhtautuvat. Esim. maliki-koulukunnan mukaan koira on täysin puhdas, edes sen sylki ei ole najiis.

Eli haramia on vain ja ainoastaan pitää koiraa ilman tarkoitusta ja sisällä ihmisten kanssa. En tiedä jos käsititte väärin, mutta perheeni on EI-MUSLIMEJA. Ja heillä on koira. Asun kotona, joten mitä voin tehdä? En omista koiraa, se ei ole minun, vaan ei-muslimiperheeni. Mutta minun on vietävä koiraa ulos koska perheeni ei aina voi sitä tehdä. Eli autan perhettäni. Jos kieltäydyn viemästä koiraa, koira kärsii (ei se jaksa pidätellä koko päivää kun muu perhe tulee kotiin aina yleensä vasta alkuillasta) ja muutenkin se huonontaisi välejä perheeseeni, se ei ainakaan lisäisi heidän ymmärrystään/hyväksyntää islamia kohtaan.

Käsitittekö kenties että perheeni on muslimeja? Koska asia ei ole niin, itse olen islamiin palannut nuori muslima, ja perheeni ei ole islaminuskoisia. Olen ainoa muslimi perheessäni/oikeastaan koko suvussani..

• Pelkkiä selityksiä!

Sama jannu selittää tässä ettei koiraa saa pitää.
        http://www.youtube.com/watch?v=rCE3eRjHkOk&feature=related

Youtubessa on lukuisia videoita siitä ettei koiraa saa pitää islamin mukaan.

Tulee mieleen Miriamin juttuja lukiessa, että seuraatkohan nyt ollenkaan islamia vai koitatko poimia islamista vain sellaisia osia joista itse satut pitämään?
        Mitähän perheesi tekee koiran kanssa sitten kun muutat pois kotoa?
        Toimitko sinä jonai koiranhoitajana omille vanhemmillesi? Tässähän sen juuri näkee mitä koiran pitäminen on ja miten se vääristää ihmisten realiteetteja!!
        Hankkiudu nyt hyvä ihminen eroon siitä koiranhoitajan pestistäsi ja ala keskittyä islamiin niin säästyt ehkä Helvetin tulelta vielä!

• Pitkämuistinen

miryammille

Milloin erosit islamista kun kerroit palanneesi islamiin ?

• ex-mirjami

"Miksi joillakin muslimeilla on niin hirveän extreme käsitykset koirista? Mistä se tulee?"

Tästä:

"Dogs are of two types: those which it is Sunnah to kill and those which are not to be killed. As for those which it is Sunnah to kill, it is the black dog because it is a devil, and the vicious dog because it is harmful. All other dogs are not to be killed."
        http://www.islam-qa.com/en/ref/159518/dog

Suom:
        Koiria on sunnan mukaisesti kahta eri tyyppiä: niitä, jotka tulee tappaa ja niitä, joita ei tule tappaa. Muslimien tulee tappaa musta koira, koska se on paholainen. Kaikkia koiria ei tule tappaa.

Tästä:

Profeetta Muhammad sanoi:
        "Silloin, kun kuka tahansa teistä valmistautuu rukoukseen ja hänen edessään häntä peittää jokin näköeste kuten satulan takaosa ja siinä tapauksessa että häntä ei peitä satula, hänen rukouksensa katkaisee ohitalsiva aasi, nainen ja musta koira". Minä sanoin, "Abu Dharr, mikä erottaa mustan koiran punaisesta tai keltaisesta koirasta?" Hän sanoi, Oi veljeni poika, minä kysyin Allahin lähettiläältä saman kysymyksen, ja hän sanoi: "Musta koira on piru."
        [hadithsunnah/muslim/#004.1032]

"Pelkäsin kuollakseni mustia koiria. Meille opetettiin, että mustat koirat ovat paholaisia!"
        -Irshad Manji, Islamin kahdet kasvot

Ja tästä!

"The Prophet (peace_be_upon_him) said: Were dogs not a species of creature I should command that they all be killed; but kill every pure black one."
        [hadithsunnah/abudawud/016.2839]

Muhammad antoi siis käskyn: "Tappakaa kaikki mustat koirat!"
        Ja muslimit tappoivat: "Emme säästäneet yhtäkään koiraa"

"Abdullah (b. Umar) (Allah be pleased with them) reported: Allah's Messenger (may peace be upon him) ordered the killing of dogs and we would send (men) in Medina and its corners and we did not spare any dog that we did not kill, so much so that we killed the dog that accompanied the wet she-camel belonging to the people of the desert."
        [hadithsunnah/muslim/#010.3811]

• ON SE HARAM

KOIRAN PITÄMINEN ON HARAM! PISTE!!!!

• Video haram

Koiran pitäminen suomen oloissa valitettavasti on haram, sillä kuten täälläkin on jo kerrottu, ei Suomessa tarvita metsästyskoiria tai vartiokoiria sen takia että kykenisi elämään normaalia elämää.
        Koiran pitäminen lemmikkinä on ehdottomasti haram. ei kannata koittaa keksiä mitään tekosyitä että voisi väittää jotakin muuta.
        http://www.youtube.com/watch?v=7DriwUCU2rM&feature=related

• Tosieläinrakas.
        Video haram kirjoitti:

Koiran pitäminen suomen oloissa valitettavasti on haram, sillä kuten täälläkin on jo kerrottu, ei Suomessa tarvita metsästyskoiria tai vartiokoiria sen takia että kykenisi elämään normaalia elämää.
        Koiran pitäminen lemmikkinä on ehdottomasti haram. ei kannata koittaa keksiä mitään tekosyitä että voisi väittää jotakin muuta.
        http://www.youtube.com/watch?v=7DriwUCU2rM&feature=related

Koiria on Suomessa ollut ennen muslimejakin joten jos joutuu valita niin ikävä kyllä valitsen koirani kaikkien Suomes,, ei vaan koko maailman muslimien sijasta, niin tärkeitä te olette minulle.

ps koirani on jo 11v vanha .

• miryamm

Olenko yrittänyt keksiä tekosyitä? En.

Miten itse toimisitte jos olisitte islamiin palanneita ja asuisitte vielä kotona ei-muslimiperheen kanssa???

Koira ei edelleenkään ole minun, vaan perheeni (itse asiassa äitini koira). Tiedän kyllä että koirat ovat haram jne. ja itsekin seuraan sitä kyllä. En itse ota KOSKAAN koiraa, kartan muutenkin koiria jne. Mutta en mahda sille mitään että perheelläni on koira. Pelkään ja rakastan Allahia ylikaiken ja haluan miellyttää vain Häntä. Sen sijaan että koko ajan hoette "koira on haram", miksi ette vastaa kysymykseeni? Miksi että katso tätä tilannetta, jolle en voi mitään? En itse omista koiraa, kuten olen jo sanonut, enkä pidä hyväksyttävänä että meillä on täällä koira. Mutta mitä voin tehdä? Koira ei ole minun, en voi antaa sitä pois. Ja ulos se on päivällä vietävä, en voi antaa sen kärsiä. Miten muka voisin tehdä?? Ei ole vaihtoehtoja. Vai onko muka?
      Asiat ja tilaneet ei aina ole niin yksikertaisia/mustavalkoisia.

Eläimiä on kohdeltava hyvin, ja tuskin Allah katsoisi hyvällä jos annan koiran olla koko pitkän päivän sisällä enkä vie sitä ulos hädälle...

• Huooookaus!!!!!

Sinä yksinertaisesti kerrot äidillesi ettet voi viedä enää koiraa ulos koska et halua uskontosi tähden edistää haram-asioiden ylläpitoa.

Nythän sinä toimit koiranhoitajana ja se ei ole muslimille sallittua toimintaa Suomessa. Eri asia voisi olla jos asuisitte maaseudulla jossain Saudeissa tai Jemenissä ja koira toisi teille riistaa jotta saisitte syötävää. Koira tietenkin asuisi tällöin omassa asumuksessaan kotinne ulkopuolella eikä sitä tarvitsisi lenkittää vaan sillä olisi vapaata tilaa juoksennella sille varatulla alueella ja metsästysreissuilla.

Kannattaa unohtaa tuollainen että SINÄ olisit jotenkin vastuussa siitä koirasta, sehän on vanhempiesi koira. Antakoot pois sen tai viekööt vaikka piikille jos eivät kerta pysty hankkimastaan lemmikistä huolehtia itse!
        On eläinrääkkäystä hankkia koiraa jos ei sitä kerta itse jaksa viedä ulos monta kertaa päivässä!

(Minusta itseasiassa alkaa tuntumaan että koira onkin SINUN hankkimasi ja koitat vierittää syytä sen ulosviennin tuomasta työtaakasta vanhemmillesi..)

• talib1

Lähdet kälppimään kaafireiden hoteista!

Kunnon muslimi pitää aina huolen itsestään, eikä missään nimessä antaudu kaafireiden elätettäväksi. Hyi olkoon!

Tiedätkö, mitä Profeetan (SAAS) vaimo Umm Habiba sanoi isälleen Abu Sufyanille?

>>Abu Sufyan meni tapaamaan Jumalan lähettilästä. Hän meni ensimmäiseksi tyttärensä, Jumalan lähettilään puolison Umm Habiban luo. Kun hän aikoi istahtaa Jumalan lähettilään vuoteelle, Umm Habiba kääri sen pois ja siirsi syrjään.

Abu Sufyan kysyi: "Tyttäreni, en ole varma, tahdoitko sinä siirtää vuoteen pois, jotta minä en koskisi siihen vai jotta se ei koskisi minuun." Umm Habiba vastasi: "Se on Jumalan lähettilään vuode ja sinä olet saastainen monijumalainen, enkä tahtonut sinun istuvan sillä!"

Abu Sufyan huudahti: "Kautta Jumalan, tyttö, sinäpä olet heittäytynyt pahaksi lähdettyäsi luotani!">>

Ibn Hisham: Profeetta Muhammadin elämäkerta. s.377.

Sinä olet puhdas muslimi ja vanhempasi ovat saastaisia monijumalaisia. Jokainen hetki, jonka vietät heidän saastaisessa seurassa, voi merkitä sinulle tuhatta vuotta helvetissä.

• talib1
        Huooookaus!!!!! kirjoitti:

Sinä yksinertaisesti kerrot äidillesi ettet voi viedä enää koiraa ulos koska et halua uskontosi tähden edistää haram-asioiden ylläpitoa.

Nythän sinä toimit koiranhoitajana ja se ei ole muslimille sallittua toimintaa Suomessa. Eri asia voisi olla jos asuisitte maaseudulla jossain Saudeissa tai Jemenissä ja koira toisi teille riistaa jotta saisitte syötävää. Koira tietenkin asuisi tällöin omassa asumuksessaan kotinne ulkopuolella eikä sitä tarvitsisi lenkittää vaan sillä olisi vapaata tilaa juoksennella sille varatulla alueella ja metsästysreissuilla.

Kannattaa unohtaa tuollainen että SINÄ olisit jotenkin vastuussa siitä koirasta, sehän on vanhempiesi koira. Antakoot pois sen tai viekööt vaikka piikille jos eivät kerta pysty hankkimastaan lemmikistä huolehtia itse!
        On eläinrääkkäystä hankkia koiraa jos ei sitä kerta itse jaksa viedä ulos monta kertaa päivässä!

(Minusta itseasiassa alkaa tuntumaan että koira onkin SINUN hankkimasi ja koitat vierittää syytä sen ulosviennin tuomasta työtaakasta vanhemmillesi..)

"(Minusta itseasiassa alkaa tuntumaan että koira onkin SINUN hankkimasi ja koitat vierittää syytä sen ulosviennin tuomasta työtaakasta vanhemmillesi..)"

Sama epäilys kävi minunkin mielessäni. Miryamm alkaa haiskahtamaan yhä enemmän ja enemmän kaafireiden provolta.

• Neuvon Antaja

Pistä Allah ja muut islamkamat kaappiin siksi aikaa, kun vielä asut kotona ja ulkoiluita koiraa kuten normaali suomalainen tekee.

• miryamm

Hoh hoijaa...

Mistä tuollaisia ihmisiä oikein riittää??

En kysy tai kirjoita enää mitään. Annetaan olla. :D

Rauhaa teille ja Jumalan johdatusta!

• :D

he hei provomirjami

• Tulevaisuus.morkg

Joo Mirjami mee vaan tulevaisuus.orgille, siellä saat sellaisen ryöpytyksen päällesi jos olla tyylillä kyselet koiran viemisestä, että tämä mitä nyt olet täällä lukenut on TODELLA PIENTÄ sen rinnalla.

• propofoli

No kaikkea sitä näkeekin.

Noin minä ajattelisin.

• Vain sufi tekee noin

Minä ajattelisin että kyseessä täytyy olla harhautunut sufilainen, sufit kun ovat niin kauas pois oikeasta islamista harhautuneita....

• Outo Lempi

"Kertokaa, olisiko outoa nähdä 'huivipää' koiran kanssa kävelyllä."

Islamhan sisältää aivan suunnattoman määrän outouksia, näin vääräuskoisen mielestä, joten koiran kanssa kävely on aivan mitättömän vähän outoa, jatka vaan kaikessa rauhassa lenkkeilyä perheesi koiran kanssa.

• ananasbanana

Jos näkisin suomalaisen käännynnäisnaisen hijabissa koiran kanssa, naurahtaisin mielessäni. En pitäisi friikkinä.

Itse asiassa olen nähnyt mieskäännynnäisen koiransa kanssa. En ajatellut pahaa. Tunsin myötätuntoa, koska häntä luultavasti on jo syyllistetty tai tullaan syyllistämään hänen rakkaasta lemmikistään. Tuntui pahalta ajatella, että mies ehkä päätyisi luopumaan ystävästään hirmu-uskonnon opetusten vuoksi.

Jos näkisin islamilaisesti pukeutuneen iloisen arabi- tai somalinaisen koiran kanssa suomalaisessa koirapuistossa, tulevaisuus näyttäisi valoisammalta.

Jos näkisin muslimimaassa paikallisen naisen lenkillä koiran kanssa, ajattelisin, että kiva nähdä maallistuneita muslimeita. Muslimimaissa nainen saattaa käyttää huivia, vaikkei seuraisi uskontonsa opetuksia muuten kuin uskomalla Jumalan kuuntelevan rukouksia ja lohduttavan.

• Syfilis...

Kaukoidässä on arvostettu koiria niin paljon, että niistä on jalostettu syliin sopivia pieniä koiria. Ja niitä tuotiin sitten Eurooppaan hoveihin lahjoina kuninkaallisille. Että sellaisia saastaisia otuksia!

• Anonyymi

Islamissa ei ole naiselle juuri mikään sallittua. Miehet menee paratiisiin lähes keskenään. Sielläpä sitten ovat. Uskonnot pitää itse koetella onko niissä tolkkua. Jos ei ole niin mitäpä sitten? Islam on miesten eduksi. Saavat puuhailla monenlaista. Enkelit tulee harvoin muutenkaan koteihin käymään. Koira näkee ne jinnit ja ajaa pois haukkumalla. Mitä pahaa siinä lie. Muinoin koirissa oli vesikauhua ja muita sairauksia nyt ei kun ne rokotetaan ja asuvat taloissa. Toki koira vie aikaa ja rahaa. Se on pois almuista. Tai omasta taskusta. Monelle koira on ainut kaveri tässä maassa. Miehet ei tule toimeen keskenään ja harva löytää aviopuolison. Siksi koira on tärkeä monelle. Tuo edes hieman välittämistä arkeen. Tuskin koira olisi niin paljon jos tavalliset miehet menisi ajoissa naimisiin. Islamissa mennään ajoissa naimisiin. Koiralle menevä aika on myös pois kodin hoidosta. Mies siihen sisällyttäen. Ei he sitä kestä ja sitten hermostuvat.

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      132
      3857
    2. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      85
      1905
    3. Olen tosi outo....

Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap
      Ikävä
      15
      1771
    4. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      54
      1412
    5. Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.

Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat
      Haapavesi
      129
      1313
    6. Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta

https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi
      Kotka
      38
      1298
    7. VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia

Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu
      Maailman menoa
      98
      1274
    8. Nainen olet valoni pimeässä

valaiset tietäni tietämättäsi ❤️
      Ikävä
      70
      1156
    9. Mitä toivot

Tulevilta päiviltä?
      Ikävä
      69
      1033
    10. Hommaatko kinkkua jouluksi?

Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k
      Sinkut
      111
      1014
    Aihe