Mistähän voi johtua, että parvekkeella ruukussa oleva sääkukkani kasvattaa vain vihreitä lehtiä eikä uusia kukkia? Se on kukkinut alkukesän hyvin niukasti, muutama kukka kerrallaan. Uusia nuppuja näkyy olevan nyt 1kpl, mutta on kasvattanut valtavasti vihreätä. Siis pelkkää lehteä kasvaa se yksi nuppu. Pitääkö sitä lannoittaa enemmän vai vähemmän? Nestemäisellä olen lannoittanut aina välillä. Se on aurinkoisessa/puolivarjoisassa paikassa omassa muoviruukussaan, vaatiikohan isomman saviruukun? Onneksi nuo lehdetkin on ihan kauniita, vihreitä ja kiiltäviä, mutta kyllä ajattelin kukkivaa kukkaa pöydälleni, ennemmin, kuin vihreää puskaa!
Sääkukka ei kuki
4
1987
Vastaukset
- Pienpuutarhuri
Kuihtuvat kukat pitää heti nyppiä pois, jotta uusia pääsee kehittymään. Jos ei poista, niin kukat alkaa kasvattamaan siemeniä ja kukkiminen loppuu.
- alkuperäinen233
Olenkin nyppinyt heti kun alkaa lakastumaan jokaisen kukan pois :(
- puuta heinää
Reilu typpilannoitus kasvattaa useinmiten runsaasti lehtiä kukkien kustannuksella. Kelitkään ei ehkä ole olleet ihan parhaat mahdolliset kukinnan kannalta, aurinkoa ja lämpöä kaivataan. Pieni kuivahtaminen sai ainakin minun samettikukat tekemään nuppuja ja kukkia, ehkä se toimisi myös sääkukan kohdalla. Siis laita kukka laihdutuskuurille, ei ruokaa vähään aikaan ja juomaakin niukasti. :)
- alkuperäinen6774
Kiitos vinkistä. Annan sääkukan olla nyt ilman lannoitteita ja vähemmällä vedellä! Samettikukat vielä kukkivat, mutta saavat nekin kuivahtaa laatikossaan ehkä vähän..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1281478- 371401
- 671215
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa541139- 69984
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi254944Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei193924- 73911
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää15823Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106818