Skannattaessa aiemmin kolmikulmion muotoisesta kuvasta tuli A4:sen mallinen. Miten saan poistettua ylimääräisen valkoisen taustan? Käytössäni ovat sellaiset ohjelmat kuin Gimp, Paint ja Paint.Net.
Kuvan muodon rajaaminen
2
114
Vastaukset
- kuffufgt
Haluat siis taustan läpinäkyväksi?
Valitettavasti se on kiinni tiedostomuodosta, eikä onnistu tavallisissa valokuva tiedostoissa.
Onnistuu ainakin png ja gif muodossa.
Avaa vaikka Gimpillä, valitse se alue, jonka taluat näkyvän. Tee käänteinen valinta ja tyhjennä tausta-alue, jolloin taustan ruutukuvio tulee näkyviin. Menusta tyhjennä valinta tai pyyhekumi.
Talleta kuva png-muotoon.
Kuva on tietysti edelleen neliskulmainen, eikä sille ole mitään tehtävissä, mutta vain "kolmio" näkyy. Tausta on läpinäkyvä. - taustan?
Ja/tai jos tausta on yksivärinen niin väritä se valkoinen alue kuvassa taustan väriseksi niin kuva näyttää kolmikulmaiselta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723113
- 602854
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322405- 802236
- 602053
- 952016
- 121606
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171577Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301420Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?351408