Nurmikon tilalle...

...sammalta?

Mun pieni nurmikkko rehottaa... En viitsi leikata sitä. Haluaisin tilalle sammalta, koska se on yhtä kaunista eikä sitä tarvitsisi leikata! Eli miten kasvatan sammalta? Japanilaiset kuulemma kasvattavat.

4

887

Vastaukset 4

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HärmänJätkä

Olen samaa mieltä, että sammal olisi puutarhassa mukava; Se on aina vihreä ja pehmeä jalan alla. Ei vain kestä tallaamista niin paljoa, kuin nopeasti uudistuva nurmi.
      Aja muutama sentti oikein kunnon tönkkösavea pintaan. Muotoile se niin, että ei jää painanteita. Tiivistä se jyrällä tai jollain tiiviiksi. Sitten vain odottelet muutaman vuoden.
      Ehkä sammaltakin voisi jotenkin kylvää, niin se tulisi nopeammin.

• Putte Puutarhuri

Leikkaa usein ja aina lyhyeksi keräävällä leikkurilla. Vie jäte kompostiin. Älä kalkitse äläkä lannoita. Jyräile sitä tiiviimmäksi. Osta Magnesiumsulfiittia ja kylvä tänä vuona noin 5kg/100 m2. ensivuona puolta vähemmän. Niille kohtaa soissa nurmikko näyttää kärsivän niin siirrä toivomaasi sammalta ja istuta se. Japanilaisillakin kestää saamalen kasvatus hyvin kauan, mutta näin saat nopeammin.

• otsa hiessä

Sammalta ei kuulemma jostain syystä hirveästi suositella: minäkin ajattelen vaihtaa nurmikon, mutta apilaan. Niin, yksi tapa on, mutta todella hassu: piimäbakteerit synnyttävät sammalta. En tiedä pitääkö sinun ostaa koppa surmjölkiä, mutta kokeile kaataa litra parin kiven päälle, johan lähtee.

• satu

Luin vanhasta lehdestä ohjeen sammalen kasvatukseen . Sekita lL piimään 1 rkl.sokeria sekä vähän sammalta . sekoita sauvasek. Lannoita ajoittain lehmänlannan ja piimän sekoitks. Luulisin kuitenkin että pelkkä piimä riittää koska happamuus on sammalen elinehto. Ei siis kalkitusta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä sua mies vaivaa?

Siis oikeasti.
      Ikävä
      87
      1438
    2. 72
      1224
    3. Mitä vuosimallia kaivattusi on?

🤣🤣🤣🤣🤣🤣
      Ikävä
      83
      1124
    4. Jasmin vauhdissa

Kyllä pitää Jassulla kiirettä, kun yhtenään menoa mun äidin, isäpuolen ja Markon kanssa Ossianin ollessa tietysti sulois
      Kotimaiset julkkisjuorut
      270
      921
    5. 95
      909
    6. Onko kaivattusi

seksuaalisesti vetovoimainen?
      Ikävä
      34
      833
    7. Kuinka hyvin te sopisitte

Toisillenne vai sopisivatko ollenkaan? Mitä eroja
      Ikävä
      49
      777
    8. Miksi et halua kaivattusi

kanssa suhteeseen? Onko jokin syy vaikka rakastat häntä?
      Ikävä
      79
      727
    9. Vinkkiä miehelle

Huomenna olen kuudesta eteenpäin kotona, yksin… Pääsetkö/uskallatko tutustua?
      Ikävä
      55
      723
    10. 45
      655
    Aihe