zoloftista ei ole ollut apua.

olen syönyt zoloftia vajaa puoli vuotta, 100/vrk. Tuntuu ettei parannusta ole, hetkittäin kyllä, mutta sitten taas tulee välillä niin paha olo, ettei mitään rajaa.
Ennen läkkeiden aloittamista ei ikinä ollut tällaisia oloja, samaten lääkkeiden myötä on tullut paniikkikohtauksia ja lohdutonta ahdistusta.
Seuraava lääkäri vasta elokuussa, jaksankohan sinne asti. Onkohan lääke väärä, onkohan noi oireet zoloftin sivuoireita? Voikohan niitten syöntiä jatkaa, kun pelkään että tulen entistä sairaammaksi, kun alkuun olin vain vähän uupunut ja masentunut. Nyt on ollut niin pahoja päiviä, että olen taas joutunut turvautumaan rauhoittaviin.
Te, joilla kokemusta masennuksesta ja zoloftista, kertokaa.
5735
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 5

Vanhimmat

Sama täällä.Söin puolisenvuotta ja en huomannut sanottavaa parannusta.Lääke vaihdettiin Remeroniin mikä kyllä auttaa mutta sivuvaikutus, painon nousu,ei hyvä!

Äänestä
  • hei, tuliko sulle tollaisia sivuoireita zoloftista, ahdistusta, paniikkia ehkä itsetuhoisuutta???

    ja huomasitko heti avun remeronista vaihdon jälkeen?

    Äänestä

  • Uupunut pilleristi kirjoitti:

    hei, tuliko sulle tollaisia sivuoireita zoloftista, ahdistusta, paniikkia ehkä itsetuhoisuutta???

    ja huomasitko heti avun remeronista vaihdon jälkeen?

    Terve! sen huomasin ettei olo parantunut niin kuin oli annettu ymmärtää,oireina oli juuri mainitsemasi asiat,sitä olivatko oireet sivuoireita vai vain tilaanteesta ja zoloftin tehottomuudesta johtuvia en osaa sanoa.Remeroniin vaihdettiin kun ilmoitin lääkkeen tehottomuuden ja unihäiriöt.Remeronin yksi ominaisuus kun on voimakas väsymyksen tunne reilu tunti lääkkeen ottamisen jälkeen.
    Itse olen todennut että remeron on minulle oikea lääke vaikka tuota ruokahalua vastaan joutuu todella taistelemaan.Onneksi tällä hetkellä on vain 3kg tullut painoa lisää.
    Muistaakseni itselläni oli annostus zoloftissa korkeimmillaan tuo 100mg tai 75mg/vrk.

    Äänestä

  • Mulla taas vaihdettiin remeronista zoloftiin. Remeronia käytin pitkään, ei oikein auttanu ja se nukuttaminen ja lihottaminen on kyllä ihan totta ja aika iso ongelma. Oon ottanu suurinpiirtein kans sen puol vuotta zoloftia ja olo on aika ihme. Just sellanen lohduton olo on yks mikä mullakin on monesti päällimmäisenä ja sit sellanen lopun-alkua fiilis... Aamulla alkaa heräileen kuudelta eikä sitten enää oikein uni tuu. Levoton on olo. En tiiä auttaako mut mieluummin tämä kuin remeron, sillon oli aina turvonnu ja jotenki töhnänen olo.

    Äänestä

Jos Zoloftia on ollut 100 mg yli kuukauden, sen teho on jo tullut esiin jos on tullakseen. Kannattaisi kysyä jotain toista lääkettä.

Äänestä

Kommentoi aloitusta


uupunut pilleristi kirjoitti:

olen syönyt zoloftia vajaa puoli vuotta, 100/vrk. Tuntuu ettei parannusta ole, hetkittäin kyllä, mutta sitten taas tulee välillä niin paha olo, ettei mitään rajaa.
Ennen läkkeiden aloittamista ei ikinä ollut tällaisia oloja, samaten lääkkeiden myötä on tullut paniikkikohtauksia ja lohdutonta ahdistusta.
Seuraava lääkäri vasta elokuussa, jaksankohan sinne asti. Onkohan lääke väärä, onkohan noi oireet zoloftin sivuoireita? Voikohan niitten syöntiä jatkaa, kun pelkään että tulen entistä sairaammaksi, kun alkuun olin vain vähän uupunut ja masentunut. Nyt on ollut niin pahoja päiviä, että olen taas joutunut turvautumaan rauhoittaviin.
Te, joilla kokemusta masennuksesta ja zoloftista, kertokaa.

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu