Helevetillä uhkaaminen laiton uhkaus?

Onko se mitää pykälää vastaan mennä sanomaan ihmisille, että käänny Jeesuksen puoleen tai Helevetti odottaa... jne...

... ja kun tällä ei ole mitään tieteellistä tukea,
ja kuitenkin, eikä tämänkaltainen pelottelu ole suotavaa muutenkaan.

Saati sitten ne monet kerrat kun on ennustettu "maailmanloppua" ja hirveää pelottelua taas jälleen, ja yllätys, mitään ei käynyt.
Eikös maailmanlopun olisi pitänyt tulla jo moneen kertaan...

Todella lapsellista käytöstä,
Luulin, että Suomi olisi edes vähän sivistynyttä..

... mutta ei.

85

244

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei,
      Olen samaa mieltä kanssasi, että helvetillä uhkailu on ahdistavaa, eikä se vie ihmisiä Jeesuksen luokse. Sen sijaan välittämällä toisesta ja asettumalla hänen rinnalleen on suurempi merkitys.

t. Maarit-pappi, joka ei pauhaa helvetin katkuista

• zyrt

Helvettioppi on osa sinun uskontoasi. Kyllä sinäkin (muistaakseni) täällä olet pelastuksesta kirjoittanut ja se tarkoittaa sinun uskontosi mukaan sitä, että pelastuu jos uskoo jumalaan, muuten joutuu helvettiin. Ikuisiksi ajoiksi kitumaan siis.

• Maarit sanoi :
        Hei,
        Olen samaa mieltä kanssasi, että helvetillä uhkailu on ahdistavaa, eikä se vie ihmisiä Jeesuksen luokse. Sen sijaan välittämällä toisesta ja asettumalla hänen rinnalleen on suurempi merkitys.

Raamatun totuudet ovat mustavalkoisia.

• Kadotus on totta

Nim. Maarit-.pappi ja zyrt, ettekö ole lukeneet Joh:3:16, jossa sanotaan "Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon, että antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään , joka Häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän". Tämä on Jumalan sanaa Raamatusta. Eikö meidän kristittyjen tehtävä ole julistaa pelastussanomaa kaikille. Siis ei me voida elää kultakodossa ja pimittää totuuteen perustuvia tietoja, jotka ovat Raamatussa. Jeesus sanoo: Joka tunnustaa minut ihmisten edessä, hänet minäkin tunnustan Isäni edessä, joka on taivaassa. Siis ratkaisu on tehtävä jo täällä ajassa rukoillen, anoen ja kiittäen Jumalaa, kaiken Luojaa ja ylläpitäjää.

• zyrt
        Kadotus on totta kirjoitti:

Nim. Maarit-.pappi ja zyrt, ettekö ole lukeneet Joh:3:16, jossa sanotaan "Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon, että antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään , joka Häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän". Tämä on Jumalan sanaa Raamatusta. Eikö meidän kristittyjen tehtävä ole julistaa pelastussanomaa kaikille. Siis ei me voida elää kultakodossa ja pimittää totuuteen perustuvia tietoja, jotka ovat Raamatussa. Jeesus sanoo: Joka tunnustaa minut ihmisten edessä, hänet minäkin tunnustan Isäni edessä, joka on taivaassa. Siis ratkaisu on tehtävä jo täällä ajassa rukoillen, anoen ja kiittäen Jumalaa, kaiken Luojaa ja ylläpitäjää.

Tarinan mukaan jeesus on jumalan kolmaosa, eikä roikuskellut ristillä kovinkaan kauan, joten mitä uhrattiin ja MIKSI?

• Ei tarua, vaan totta
        zyrt kirjoitti:

Tarinan mukaan jeesus on jumalan kolmaosa, eikä roikuskellut ristillä kovinkaan kauan, joten mitä uhrattiin ja MIKSI?

Nim.zyrt. Et ole tainnut lukea Raamattua, ainakin kirjoituksestasi pääsee siihen käsitykseen. Tiedätkö, Jumala teki sovinnon ihmiskunnan kanssa syyntiinlankeemuksen jälkeen, antamalla ainoan Poikansa kuolla ristillä, sovittaakseen meidän kaikkien synnit, se oli Jumalan suuri pelastustyö ihmiskuntaa kohtaan. Jeesus sanoo: Ei kukaan pääse Isän luo, muuten kuin minun kauttani. Ja mitä tuohon Jeesuksen ristillä oloon tulee, niin Jeesus haudattiin hautakammioon ja Jumala herätti Hänet kolmantena päivänä kuolleista. Hän on siis ylösnoussut Kristus, joka on tuleva viimeisenä päivänä tuomitsemaan elävät ja kuolleet. Sinun siis kannattaa alkaa tutkimaan Raamattua, Jumalan sanaa.

• herää jo !

" Maarit-pappi, joka ei pauhaa helvetin katkuista "

Mutta ei myöskään kerro Raamatun totuutta.! Mikään kasteen armon hyssyttely, ei ketään pelasta.
        Raamattu sanoo selvästi, että ihmisen on TEHTÄVÄ PARANNUS !

" helvetillä uhkailu on ahdistavaa," Eikö tieto ole parempi, kuin TIETÄMÄTTÖMYYS !
        Jokainen tätä palstaa lukeva on ainakin tietoinen siitä.

Nyt on vielä mahdollisuus estää meno helvettiin. Sitten,kun siellä on ei enää ole

• zyrt
        Ei tarua, vaan totta kirjoitti:

Nim.zyrt. Et ole tainnut lukea Raamattua, ainakin kirjoituksestasi pääsee siihen käsitykseen. Tiedätkö, Jumala teki sovinnon ihmiskunnan kanssa syyntiinlankeemuksen jälkeen, antamalla ainoan Poikansa kuolla ristillä, sovittaakseen meidän kaikkien synnit, se oli Jumalan suuri pelastustyö ihmiskuntaa kohtaan. Jeesus sanoo: Ei kukaan pääse Isän luo, muuten kuin minun kauttani. Ja mitä tuohon Jeesuksen ristillä oloon tulee, niin Jeesus haudattiin hautakammioon ja Jumala herätti Hänet kolmantena päivänä kuolleista. Hän on siis ylösnoussut Kristus, joka on tuleva viimeisenä päivänä tuomitsemaan elävät ja kuolleet. Sinun siis kannattaa alkaa tutkimaan Raamattua, Jumalan sanaa.

Jumala siis herätti itsensä kuolleista:D No joo, eihän tuossa tarinassa mitään järkeä ole, mutta ei se tunnu teitä uskovaisia haittaavan.

• Turvassa
        zyrt kirjoitti:

Jumala siis herätti itsensä kuolleista:D No joo, eihän tuossa tarinassa mitään järkeä ole, mutta ei se tunnu teitä uskovaisia haittaavan.

Nim.zyrt. Tiedätkö, on olemassa vain yksi Jumala ja yksi Jeesus Kristus, Jumalan ainoa Poika ja Pyhä Henki. "Jeesus sanoo: Joka tuntee minut, tuntee myös Isäni ja joka tuntee Isäni tuntee myös minut ". Minä henkilökohtaisesti voin sanoa, että olen tosi kiitollinen siitä, että Jumala on minullekin syntiselle antanut armosta ja rakkaudesta uskon lahjan, ja että saan olla Jeesuksen sovitustyön kautta myös Jumalan lapsena. On turvallista elää ja tehdä matkaa, kun tietää mihin on matkalla. Jeesus sanoo" Minun Isäni kodissa on monta asuinsijaa ja minä menen valmistamaan Teille sijaa, että tekin saisitte olla siellä, missä Isänikin on. Toivon sinulle siunausta ja, että jossain elämäsi vaiheessa saisit ottaa vastaan Jumalan armosta uskon lahjan. Siis rukoile ja nöyrry Jumalan puoleen, sekä tutki Jumalan sanaa Raamatusta.

• No helekutti

Eli siis jumala, joka oli itse oma isänsä, näennäisesti uhrasi itsensä itselleen - näennäisesti, koska kukaanhan ei oikeasti kuollut, koska eihän jumala voi kuolla - ja tämä epäkuolleen näennäisuhraaminen omalle itselle siis jotenkin mahdollisti sen, että kaikkivaltias kykeni muuttamaan sääntöjä, jotka oli kaikki itse laatinut ja jotka kaikki aina laatii vain ja ainoastaan itse - koska on siis se kaikkivaltias - oli sitten jotain näennäiskuolleita epäuhreja omalle itselle, tai ei.

Osaatko yhtään edes arvata, miksi tuo ei kuulosta uskottavalta? No et tietenkään, teikäläisiltähän on kaikki ajattelu jyrkästi kiellettyä. Se on vain jotain paholaisen lähettämää eksytystä sellainen syntinen ajattelu.

• Elmä tarjolla
        No helekutti kirjoitti:

Eli siis jumala, joka oli itse oma isänsä, näennäisesti uhrasi itsensä itselleen - näennäisesti, koska kukaanhan ei oikeasti kuollut, koska eihän jumala voi kuolla - ja tämä epäkuolleen näennäisuhraaminen omalle itselle siis jotenkin mahdollisti sen, että kaikkivaltias kykeni muuttamaan sääntöjä, jotka oli kaikki itse laatinut ja jotka kaikki aina laatii vain ja ainoastaan itse - koska on siis se kaikkivaltias - oli sitten jotain näennäiskuolleita epäuhreja omalle itselle, tai ei.

Osaatko yhtään edes arvata, miksi tuo ei kuulosta uskottavalta? No et tietenkään, teikäläisiltähän on kaikki ajattelu jyrkästi kiellettyä. Se on vain jotain paholaisen lähettämää eksytystä sellainen syntinen ajattelu.

No helekutti. Etkö tiedä, että Jumala teki jo heti Aatamin ja Eevan syntiilankeemuksen jälkeen pelastussuunnitelman ihmistä kohtaan. Jumala antoi siis ensimmäisen lupauksen Messiaasta , lue 1.Moos.3:15. Siis on olemassa Jumalan Poika Jeesus, jonka Jumala antoi kuolla Golgatan ristillä, jossa Jeesus sovitti niin minun kuin myös sinunkin syntisi. On huomattavaa, että Jumala herätti Hänet kolmantena päivänä kuolleista, siis Hän elää ja vaikuttaa nyt ja aina ja ikuisesti. On vielä huomattavaa, että Jumalalle on kaikki mahdollista, mutta meille ihmisille ei. Tiedätkö, Jumala rakastaa sinuakin, ja tahtoo sinunkin pelastuvan kerran Taivaan kotiin. Siis vain ja ainoastaan usko Jeesukseen pelastaa, sillä Hän on tie, totuus ja elämä. Hänen kauttaan käy tie myös Isän luo taivaaseen.

• ...
        No helekutti kirjoitti:

"no helekutti"

Vaikka kuinka vääntäisit rautalangasta, niin ei ne tajua tarinan järjettömyyttä. Olen aina ihmetellyt miksi ne ei ymmärrä että tuossa kertomuksessa logiikka loistaa poissaolollaan.

• Herran Huomassa
        ... kirjoitti:

"no helekutti"

Vaikka kuinka vääntäisit rautalangasta, niin ei ne tajua tarinan järjettömyyttä. Olen aina ihmetellyt miksi ne ei ymmärrä että tuossa kertomuksessa logiikka loistaa poissaolollaan.

No helekutti. Minä löysin Raamatusta kohdan Kirje Tiitukselle 3;9-10 jakeet, joissa sanotaan: Vältä typeriä väittelyjä, sukuluetteloita sekä lakia koskevia riitoja ja kiistoja,sillä ne ovat hyödyttömiä ja turhia. Karta harhaoppista ihmistä, kun ensin olet ojentanut häntä kerran tai kahdesti. Tämä on Jumalan sanaa.

Olen saanut sanoa sinulle, sen mikä minun täytyikin sanoa, se on nimittäin minun velvollisuus kertoa Jumalan pelastussanomasta. Jumala ei siis pakota ketään mihinkään, vaan ratkaisu on jokaisella itsellään. Joka tapauksessa toivon sinulle siunausta elämässäsi. Lisään tähän kuitenkin vielä lopuksi, kannattaa todella lukea Raamattua Jumalan sanaa ja kääntyä Hänen puoleen.

• zyrt kirjoitti:

Helvettioppi on osa sinun uskontoasi. Kyllä sinäkin (muistaakseni) täällä olet pelastuksesta kirjoittanut ja se tarkoittaa sinun uskontosi mukaan sitä, että pelastuu jos uskoo jumalaan, muuten joutuu helvettiin. Ikuisiksi ajoiksi kitumaan siis.

Maarit tuossa mielestäni sanoo, ettei ole lähtökohtaisesti paras tapa käännyttää ihmisiä pelottelemalla. Ja siinä on todellakin oikeassa. Ei hän kiellä kertovansa pelastuksesta ja mitä siihen vaaditaan.

Siitä voi kuitenkin kertoa monella tavalla. Jumalan hyvyys ja rakkaus vetää meitä puoleensa ja saa aikaan muutoksen. Kyllä siihen liittyy myös laista ja synnistä puhuminen sekä kadotuksen todellisuuden esilletuominen. Mutta tärkein kaikista on evankeliumi kaiken voittavasta rakkaudesta.

Kyllä minä ymmärrän ei-uskovan ihmisen tuohtumuksen siitä, että Jumala ei jätä vaihtoehtoja, jos ei elä Hänen yhteydessään. Ihmettelen vain sitä, että kuka ei haluaisi hyvää elämäänsä. Kuka ei haluaisi olla armahdettu ja siunattu.

Maailmanlopun ennustamiset jättäisin omaan arvoonsa. Kyllähän näitä merkkejä ilmassa on ollut maailman sivu, mutta emmekö voisi keskittyä elämään joka päivä, kuin se olisi viimeinen ja palvella toinen toisiamme.

Hnsq - erityisnuorisotyönohjaaja

• Intressi vapaa.
        zyrt kirjoitti:

Veikkaisin että liha Ja Jumalan poika.

• Nasse.
        kuunteleva_kirkko kirjoitti:

Maarit tuossa mielestäni sanoo, ettei ole lähtökohtaisesti paras tapa käännyttää ihmisiä pelottelemalla. Ja siinä on todellakin oikeassa. Ei hän kiellä kertovansa pelastuksesta ja mitä siihen vaaditaan.

Siitä voi kuitenkin kertoa monella tavalla. Jumalan hyvyys ja rakkaus vetää meitä puoleensa ja saa aikaan muutoksen. Kyllä siihen liittyy myös laista ja synnistä puhuminen sekä kadotuksen todellisuuden esilletuominen. Mutta tärkein kaikista on evankeliumi kaiken voittavasta rakkaudesta.

Kyllä minä ymmärrän ei-uskovan ihmisen tuohtumuksen siitä, että Jumala ei jätä vaihtoehtoja, jos ei elä Hänen yhteydessään. Ihmettelen vain sitä, että kuka ei haluaisi hyvää elämäänsä. Kuka ei haluaisi olla armahdettu ja siunattu.

Maailmanlopun ennustamiset jättäisin omaan arvoonsa. Kyllähän näitä merkkejä ilmassa on ollut maailman sivu, mutta emmekö voisi keskittyä elämään joka päivä, kuin se olisi viimeinen ja palvella toinen toisiamme.

Et taida kirjoittaa Raamatun Julmalista?

Luehan Raamattuasi ja mieti miten "hyvä" Julmalasi on. Lähettää sinutkin H3lvttiin kun et ole valittua kansaa ja kaiken lisäksi kuulut lahkoon.

• Nasse.

Oletko tehnyt oman osasi ja lleikannut esinahkai sovinnon merkiksi vai menetkö h3lvettiin?

• Mirka...

Mitään jumalan hyvyyttä tai rakkautta ei ole. Jumala on pelkkää satua ja höpötystä.

Lopettakaa ihmisten huijaaminen.

• intressanttia...
        pertsa2012 kirjoitti:

Maarit sanoi :
        Hei,

Asetat siis itsesi hänen yläpuolelleen...?

• tuli palaa
        Mirka... kirjoitti:

Mitään jumalan hyvyyttä tai rakkautta ei ole. Jumala on pelkkää satua ja höpötystä.

Lopettakaa ihmisten huijaaminen.

He huusivat ja rukoilivat Herralta armoa, mutta Herran sana sanoo Hepr. 10:26-27:
        ”Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä, vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat.”

Ne sielut olivat siellä, koska he saarnasivat, paastosivat, lauloivat ja nostivat kätensä seurakunnassa, mutta kaduilla ja kodeissa he olivat avionrikkojia, harjoittivat haureutta, valehtelivat ja varastivat. Me emme voi valehdella Jumalalle. Raamattu sanoo, että hän, joka on asetettu paljon vartijaksi, häneltä myös vaaditaan paljon. (Luukas 12:48) Sitten Jumala salli meidän nähdä kaksi naista, jotka kerran olivat olleet kristittyjä sisaria maan päällä, mutta he eivät eläneet vanhurskaasti Herran edessä. Toinen sanoi toiselle: ”Sinä kirottu roisto! On sinun syytäsi, että minä olen tässä paikassa! Sinä et saarnannut minulle pyhää evankeliumia! Ja koska sinä et kertonut minulle totuutta, minä olen nyt helvetissä!”

Näin he keskustelivat toistensa kanssa liekkien keskellä ja vihasivat toisiaan, sillä helvetissä ei ole rakkautta, armoa tai anteeksiantoa. Siellä oli tuhansia sieluja, jotka olivat tunteneet Jumalan Sanan, mutta heidän elämänsä ei ollut puhdas Herran pyhän läsnäolon edessä.

“Ette voi leikkiä Jumalan kanssa ettekä helvetin lieskojen kanssa!” , Herra sanoi. Hän myös sanoi meille: ”Poikani, kaikki maailman kärsimykset yhdessä eivät ole mitään, MITÄÄN verrattuna niihin kärsimyksiin, joita ihminen kohtaa helvetin parhaimmissa paikoissa.” Jos se on niin kauheaa jo heille, jotka kärsivät helvetissä vähiten, niin kuinka paljon pahempaa sen täytyy olla heille, jotka ovat helvetin keskuksessa, heille, jotka kerran tunsivat Herran Sanan ja kulkivat siitä pois.

http://taivas-ihme-blogi-annelindell.blogspot.fi/2012/05/naky-taivaasta-ja-helvetista-114-2009.html

• Tavis :))
        pertsa2012 kirjoitti:

Maarit sanoi :
        Hei,

Mistä se on luettavissa? Ainakin sai Nobelin.
        On sitä paitsi kuollut.
        Aiti Teresa toimi Kalkutan kaduilla hoitaen kuolevia köyhiä. Tuskin hän yritti kuolevia käännyttää, vai yrittikö?

• Nasse.
        Elmä tarjolla kirjoitti:

No helekutti. Etkö tiedä, että Jumala teki jo heti Aatamin ja Eevan syntiilankeemuksen jälkeen pelastussuunnitelman ihmistä kohtaan. Jumala antoi siis ensimmäisen lupauksen Messiaasta , lue 1.Moos.3:15. Siis on olemassa Jumalan Poika Jeesus, jonka Jumala antoi kuolla Golgatan ristillä, jossa Jeesus sovitti niin minun kuin myös sinunkin syntisi. On huomattavaa, että Jumala herätti Hänet kolmantena päivänä kuolleista, siis Hän elää ja vaikuttaa nyt ja aina ja ikuisesti. On vielä huomattavaa, että Jumalalle on kaikki mahdollista, mutta meille ihmisille ei. Tiedätkö, Jumala rakastaa sinuakin, ja tahtoo sinunkin pelastuvan kerran Taivaan kotiin. Siis vain ja ainoastaan usko Jeesukseen pelastaa, sillä Hän on tie, totuus ja elämä. Hänen kauttaan käy tie myös Isän luo taivaaseen.

Nii, jotta Kaikkivaltias Julmala kykenisi antamaan anteeksi itselleen oman mokansa (luonut omien kriteeriensä mukaan epätyydyttävän ihmisen), hän tekee itselleen rinnakkaisen olennon, Jessen, joka Kaikkivaltiaana Julmalana antaa tapattaa itsensä jotta Julmala kykenisi muuttamaan itse luomiaan pelisääntöjä ja hyväksymään oman mokansa.

Aiemminhan Julmala oli yrittänyt jo korjata virhettään mm. tappamalla Noaa lukuunottamatta koko ihmiskunnan sekä erinäisin muin, suurta Rakkautta ja Armoa osoittavin keinoin.

• Tavis :)) kirjoitti:

On sitä paitsi kuollut.
        Aiti Teresa toimi Kalkutan kaduilla hoitaen kuolevia köyhiä. Tuskin hän yritti kuolevia käännyttää, vai yrittikö?

Tavis :)) sanoi :

Eräs toinen elämäkertakirjailija, Naveen Chawla, kysyi häneltä suoraan: “Käännytättekö?”

“Tietysti käännytän,” hän vastasi. “Minä käännytän sinua olemaan parempi hindu, tai parempi muslimi, tai parempi protestantti. Kun kerran olet löytänyt Jumalan, se on sinun asiasi päättää kuinka palvoa häntä.” [9]

Tämä ei ole sitä, mitä Jeesus opetti. Hän sanoi:

"Jeesus sanoi hänelle: 'Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani. '" Joh. 14:6
        ___
        Kuten tuosta kävi ilmi käännytystyötä Äiti Teresa ei tehnyt.

Linkistä löytyy myös se syvä epätoivo jota Teresa tunsi.

• zyrt

"Hnsq - erityisnuorisotyönohjaaja "

"Maarit tuossa mielestäni sanoo, ettei ole lähtökohtaisesti paras tapa käännyttää ihmisiä pelottelemalla. Ja siinä on todellakin oikeassa. Ei hän kiellä kertovansa pelastuksesta ja mitä siihen vaaditaan."

- Kun puhutaan pelastuksesta, sillä tarkoitetaan että jos et usko jumalaan, niin joudut kuoltuasi ikuisesti kitumaan helvetissä. Siinä se ydinsanoma on. Siinä on sinun uskontosi julma ydin!

"Siitä voi kuitenkin kertoa monella tavalla. Jumalan hyvyys ja rakkaus vetää meitä puoleensa ja saa aikaan muutoksen. Kyllä siihen liittyy myös laista ja synnistä puhuminen sekä kadotuksen todellisuuden esilletuominen. Mutta tärkein kaikista on evankeliumi kaiken voittavasta rakkaudesta."

- Rakkaus? Otus joka tarinan mukaan keksi helvetin, ja kaminsa saatanan kanssa teki diilin, keitä sinne kidutettavaksi viedään. Kamoon!

"Kyllä minä ymmärrän ei-uskovan ihmisen tuohtumuksen siitä, että Jumala ei jätä vaihtoehtoja, jos ei elä Hänen yhteydessään. Ihmettelen vain sitä, että kuka ei haluaisi hyvää elämäänsä. Kuka ei haluaisi olla armahdettu ja siunattu."

- Ei minua jumalien tuohtumukset häiritse, niitä kun ei ole, mutta se minua häiritsee, että lapsia pelotellaan ikuisella tulimerellä.

"Maailmanlopun ennustamiset jättäisin omaan arvoonsa. Kyllähän näitä merkkejä ilmassa on ollut maailman sivu, mutta emmekö voisi keskittyä elämään joka päivä, kuin se olisi viimeinen ja palvella toinen toisiamme."

- Näin minä teen. Elän jokaisen päivän kuin se olisi viimeinen. Koskaan ei tiedä milloin kuolee. En "palvele" ketään, mutta elän sovussa muiden kanssa. Autan tarvittaessa jne.

• Jeesus on Herra !
        ... kirjoitti:

"no helekutti"

"Olen aina ihmetellyt miksi ne ei ymmärrä että tuossa kertomuksessa logiikka loistaa poissaolollaan. "

Puhut kai ateismista ? Siinä ei todellakaan ole logiikan hituakaan. Mutta vihaa ja kiivautta sitäkin enemmän.

Evankeliumi Johanneksen mukaan 11
        ... Jeesus sanoi hänelle: " Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut.

Jeesus antaa ELÄMÄN, ateismi ei mitään !

• zyrt
        Tavis :)) kirjoitti:

On sitä paitsi kuollut.

Tavis

Taru Äiti Teresasta. Auttoiko hän todella. Ei.

"Eräs päävaikutelmista tämän kirjan suhteen on se, kuinka suuri ero on propagandalla ja totuudella. Lännen kuva kertoo epäitsekkäästä nunnaluostarista jota johtaa pieni sankaritar Balkanilta. Hän kulkee ympäri Kolkataa etsien kuolevia ja köyhiä ihmisiä. Hän vie heidät moniin sairaaloihin, orpokoteihin, kouluihin ja muihin hyväntekeväisyyslaitoksiin. Tosiasiassa järjestöllä ei ole Kolkatassa sairaalaa. Sen nunnat eivät kierrä kaduilla etsimässä köyhiä ihmisiä autettaviksi. Kaupungin pahimmassa slummissa ei ole edes järjestön soppakeittiötä. Järjestön pääasiallinen toiminta Kolkatassa tapahtuu kuolevien saattokodissa, jonka nimi on Nirmal Hriday. Siellä ei ole lääkäriä, kertakäyttöruiskuja tai jäähdytettyä ruumishuonetta. Siellä ovat voimassa paholaismaiset säännöt. Sinne mahtuu noin sata ihmistä, mutta se on harvoin täynnä. Nirmal Hriday’hin lähetetyiltä miehiltä ja naisilta on ajettu päät paljaiksi ja he nukkuvat ensimmäisen maailmansodan aikaisissa kenttäsängyissä. Heidät on numeroitu ja heitä kohdellaan usein huonosti. Kun ke kuolevat, heidät kastetaan, heidän luvallaan tai ilman sitä.

Näin tapahtuu huolimatta rahavirrasta ja kaikenlaisesta avusta, jonka avulla voitaisiin muuttaa oloja, ei vain Nirmal Hriday’ssa, vaan paljon laajemmalla alueella. Melkoinen osa järjestölle lahjoitetuista laitteista myydään tai niitä käytetään epäasianmukaisesti. Sairasautoja, jotka on saatu ulkomailta tarunomaiselle köyhien auttajalle, käytetään nunnien kuljettamiseen kaupungilla. Huomattava osa Äiti Teresan vetovoiman tuottamista suurista summista käytetään pappien kouluttamiseen tai muuhun uskonnolliseen työhön pikemminkin kuin köyhien auttamiseen.

Mitä tulee koulutukseen kuilu tarun ja todellisuuden välillä on suuri. Malcom Muggeridgen (mainosti Teresaa) haastattelemana Teresa väitti, että järjestö kouluttaa tuhansia köyhiä lapsia Kolkatassa. Todellisuudessa parillasadalla lapsella on koulutusta pari tuntia päivässä. Se on pääasiassa katolisen katekismuksen opettelua. Siunattu apu heille kaikille, arvelen."

http://www.vapaa-ajattelijat.fi/lehti/2004_06/aiti_teresan_suuri_huijaus.html

Myös tämä kannattaa lukea.

"Intialla ei ole syytä kiitollisuuteen Äiti Teresaa kohtaan"

http://www.rationalistinternational.net/article/20031020_fi.htm

• zyrt
        Turvassa kirjoitti:

Nim.zyrt. Tiedätkö, on olemassa vain yksi Jumala ja yksi Jeesus Kristus, Jumalan ainoa Poika ja Pyhä Henki. "Jeesus sanoo: Joka tuntee minut, tuntee myös Isäni ja joka tuntee Isäni tuntee myös minut ". Minä henkilökohtaisesti voin sanoa, että olen tosi kiitollinen siitä, että Jumala on minullekin syntiselle antanut armosta ja rakkaudesta uskon lahjan, ja että saan olla Jeesuksen sovitustyön kautta myös Jumalan lapsena. On turvallista elää ja tehdä matkaa, kun tietää mihin on matkalla. Jeesus sanoo" Minun Isäni kodissa on monta asuinsijaa ja minä menen valmistamaan Teille sijaa, että tekin saisitte olla siellä, missä Isänikin on. Toivon sinulle siunausta ja, että jossain elämäsi vaiheessa saisit ottaa vastaan Jumalan armosta uskon lahjan. Siis rukoile ja nöyrry Jumalan puoleen, sekä tutki Jumalan sanaa Raamatusta.

En, etkä tiedä sinäkään. Sinä vaan luulet.

• zyrt
        Nasse. kirjoitti:

Oletko tehnyt oman osasi ja lleikannut esinahkai sovinnon merkiksi vai menetkö h3lvettiin?

Niinpä. Jeesushan oli tarinan mukaan juutalainen. Eiku nahat veks.

• Nasse. kirjoitti:

Et taida kirjoittaa Raamatun Julmalista?

Luehan Raamattuasi ja mieti miten "hyvä" Julmalasi on. Lähettää sinutkin H3lvttiin kun et ole valittua kansaa ja kaiken lisäksi kuulut lahkoon.

Siis helvettiin pääsemiseen on edellytykset uskoa johonkin Jumalaan, joten helvettiin pääsee vain uskova eikä ateisti jolla ei ole elämässä Jumalaa.

• tuli palaa kirjoitti:

He huusivat ja rukoilivat Herralta armoa, mutta Herran sana sanoo Hepr. 10:26-27:
        ”Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä, vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat.”

Ne sielut olivat siellä, koska he saarnasivat, paastosivat, lauloivat ja nostivat kätensä seurakunnassa, mutta kaduilla ja kodeissa he olivat avionrikkojia, harjoittivat haureutta, valehtelivat ja varastivat. Me emme voi valehdella Jumalalle. Raamattu sanoo, että hän, joka on asetettu paljon vartijaksi, häneltä myös vaaditaan paljon. (Luukas 12:48) Sitten Jumala salli meidän nähdä kaksi naista, jotka kerran olivat olleet kristittyjä sisaria maan päällä, mutta he eivät eläneet vanhurskaasti Herran edessä. Toinen sanoi toiselle: ”Sinä kirottu roisto! On sinun syytäsi, että minä olen tässä paikassa! Sinä et saarnannut minulle pyhää evankeliumia! Ja koska sinä et kertonut minulle totuutta, minä olen nyt helvetissä!”

Näin he keskustelivat toistensa kanssa liekkien keskellä ja vihasivat toisiaan, sillä helvetissä ei ole rakkautta, armoa tai anteeksiantoa. Siellä oli tuhansia sieluja, jotka olivat tunteneet Jumalan Sanan, mutta heidän elämänsä ei ollut puhdas Herran pyhän läsnäolon edessä.

“Ette voi leikkiä Jumalan kanssa ettekä helvetin lieskojen kanssa!” , Herra sanoi. Hän myös sanoi meille: ”Poikani, kaikki maailman kärsimykset yhdessä eivät ole mitään, MITÄÄN verrattuna niihin kärsimyksiin, joita ihminen kohtaa helvetin parhaimmissa paikoissa.” Jos se on niin kauheaa jo heille, jotka kärsivät helvetissä vähiten, niin kuinka paljon pahempaa sen täytyy olla heille, jotka ovat helvetin keskuksessa, heille, jotka kerran tunsivat Herran Sanan ja kulkivat siitä pois.

http://taivas-ihme-blogi-annelindell.blogspot.fi/2012/05/naky-taivaasta-ja-helvetista-114-2009.html

Mitä aiot kertoa noilla Raamatun kohdillasi...kun ne ei sitä sun Jumalaasi olemassa olevaksi saa!!???

• zyrt kirjoitti:

"Hnsq - erityisnuorisotyönohjaaja "

"Maarit tuossa mielestäni sanoo, ettei ole lähtökohtaisesti paras tapa käännyttää ihmisiä pelottelemalla. Ja siinä on todellakin oikeassa. Ei hän kiellä kertovansa pelastuksesta ja mitä siihen vaaditaan."

- Kun puhutaan pelastuksesta, sillä tarkoitetaan että jos et usko jumalaan, niin joudut kuoltuasi ikuisesti kitumaan helvetissä. Siinä se ydinsanoma on. Siinä on sinun uskontosi julma ydin!

"Siitä voi kuitenkin kertoa monella tavalla. Jumalan hyvyys ja rakkaus vetää meitä puoleensa ja saa aikaan muutoksen. Kyllä siihen liittyy myös laista ja synnistä puhuminen sekä kadotuksen todellisuuden esilletuominen. Mutta tärkein kaikista on evankeliumi kaiken voittavasta rakkaudesta."

- Rakkaus? Otus joka tarinan mukaan keksi helvetin, ja kaminsa saatanan kanssa teki diilin, keitä sinne kidutettavaksi viedään. Kamoon!

"Kyllä minä ymmärrän ei-uskovan ihmisen tuohtumuksen siitä, että Jumala ei jätä vaihtoehtoja, jos ei elä Hänen yhteydessään. Ihmettelen vain sitä, että kuka ei haluaisi hyvää elämäänsä. Kuka ei haluaisi olla armahdettu ja siunattu."

- Ei minua jumalien tuohtumukset häiritse, niitä kun ei ole, mutta se minua häiritsee, että lapsia pelotellaan ikuisella tulimerellä.

"Maailmanlopun ennustamiset jättäisin omaan arvoonsa. Kyllähän näitä merkkejä ilmassa on ollut maailman sivu, mutta emmekö voisi keskittyä elämään joka päivä, kuin se olisi viimeinen ja palvella toinen toisiamme."

- Näin minä teen. Elän jokaisen päivän kuin se olisi viimeinen. Koskaan ei tiedä milloin kuolee. En "palvele" ketään, mutta elän sovussa muiden kanssa. Autan tarvittaessa jne.

"- Kun puhutaan pelastuksesta, sillä tarkoitetaan että jos et usko jumalaan, niin joudut kuoltuasi ikuisesti kitumaan helvetissä. Siinä se ydinsanoma on. Siinä on sinun uskontosi julma ydin!"

Tuo ydin sanoo myöskin sen, että mikäli et suorita Suomessa asevelvollisuutta niin et ole koskaan Suomen kunniallinen kansalainen (=pelottelua). Suomessa miehiä pelotellaan suorittamaan asepalvelus!!!

• ed.
        ateisti1982 kirjoitti:

Mitä aiot kertoa noilla Raamatun kohdillasi...kun ne ei sitä sun Jumalaasi olemassa olevaksi saa!!???

Jumala on olemassa IHAN SINUSTA RIIPPUMATTA ! Et sinä häntä sa aolemattomaksi mielipiteilläsi.

Mietippä miltä tuntuu olla helvetissä, siksi tuon laitoin on ihan Raamatun mukainen kuvaus siitä paikasta.

• Uskon, en luule !
        zyrt kirjoitti:

En, etkä tiedä sinäkään. Sinä vaan luulet.

nIm.zyrt. Minun ei tarvitse luulla mitään, vaan saan joka päivä Jumalan armosta uskoa Jeesukseen ja Hänen syntien sovitustyöhön, tämän kaiken saan omistaa ainoastaan Jumalan armosta ja rakkaudesta. Niin ja tämä on varattuna myös sinullekin, valinta on vain sinulla tämän elämän tärkeimmän asian kohdalla. Raamatusta löytyy monia kohtia, joissa sanotaan erilaisista asioista, jotka meitä jokaista kerran odottavat. Ihmisen täytyy nöyrtyen kääntyä Jumalan puoleen, niin ja myös kiittäen, eihän ole sattumaa, että sinäkin elät ja olet ylipäätänsä olemassa, sekin on, tiedätkö, Jumalan sallimaa ja Hänen suurta armoa ja rakkautta. Minä itse en uskaltasi elää yhtään päivää ilman Jeesusta, joka on portti Isän luo Taivaaseen. Tätä kaikkea kehoittaisinkin sinun ajattelevan ja ottavan selvää Jumalan sanasta Raamatusta.

• ...
        Jeesus on Herra ! kirjoitti:

"Olen aina ihmetellyt miksi ne ei ymmärrä että tuossa kertomuksessa logiikka loistaa poissaolollaan. "

Puhut kai ateismista ? Siinä ei todellakaan ole logiikan hituakaan. Mutta vihaa ja kiivautta sitäkin enemmän.

Evankeliumi Johanneksen mukaan 11
        ... Jeesus sanoi hänelle: " Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut.

Jeesus antaa ELÄMÄN, ateismi ei mitään !

Ei ei-teismissä tarvitse ollakaan logiikkaa sen enempää kuin postimerkkien keräilemättä jättämättömyydessäkään. Tai polkupyörällä ajamattomuudessa.

• ambulo sanoi :
      Onko se mitää pykälää vastaan mennä sanomaan ihmisille, että käänny Jeesuksen puoleen tai Helevetti odottaa... jne...
      _________
      Jos vähän ahdistaa niin käänny Maaritin puoleen , kyllä hän helvetinpelkosi
      poistaa :-) :-)
      Katso mitä mäkisen enkeli puhuu :-)

Helvettiin putoat niin että kilahtaa ellet tee parannusta ja käänny Jumalan
      puoleen.

• Sinä valitset "helvetin" ja "taivaan" väliltä eli kumpikin on vain teitä varten. Niitä ei valitse ateisti, joka ei moisiin usko tai niitä tunnusta olevaksi!!

• "Helvettiin putoat niin että kilahtaa ellet tee parannusta ja käänny Jumalan
        puoleen. "

En ole kuullut että helvettiin pudotaan. Ilmeisesti sulla on omakohtaisia kokemuksia?

• Sanopa muuta

Kyllä se nyt ainakin harhaanjohtavaa mainontaa on, jos toisaalta uhkaillaan ja toisaalta luvataan tietyin ehdoin pelastumista eikä ensimmäistäkään tosiseikkaa ole kummankaan pohjaksi.

On olemassa EU direktiivi sopimattomista kaupallisista menettelyistä, jossa sanotaan mm:

---------
      ”Harhaanjohtamiselle alttiin” kuluttajan määritelmä riippuu siitä, minkälainen kaupallinen menettely on kyseessä. Kuluttajat voivat olla alttiita menettelylle henkisen tai fyysisen vajavaisuutensa, ikänsä tai herkkäuskoisuutensa vuoksi, kuten lapset ja vanhukset, tavalla, jonka myyjä voi kohtuudella ennakoida. Direktiivi kieltää tietyt kaupalliset menettelyt, koska niitä pidetään sopimattomina ja ne vaikuttavat siinä tapauksessa todennäköisesti erityisen herkkäuskoisiin kuluttajiin. Näitä menettelyitä ovat muun muassa:

- Väite, että tuotteet auttaisivat voittamaan rahapeleissä

- Perätön väite, että tuote pystyisi parantamaan sairauden, toimintahäiriön tai epämuodostuman

- Mainoksessa lapsiin kohdistuva suora kehotus ostaa mainostettuja tuotteita tai suostutella heidän vanhempiaan tai muita aikuisia ostamaan heille mainostettuja tuotteita.
      ---------

Täsmälleen tuolla laillahan kristinuskoa markkinoidaan, kohderyhminä erityisesti lapset, vanhukset ja muuten herkkäuskoiset ja lupauksia löytyy maallisesta hyvästä taivaalliseen autuuteen. Jokin kirjoittamaton sääntö kumminkin sallii kaiken tuon uskonnon varjolla vaikka muuten häkki heilahtaisi. Toivottavasti sekin asia joskus korjaantuu.

• L.. O.. L..

Kirkollisvero... miksi sellainen on olemassa?

• zyrt
        L.. O.. L.. kirjoitti:

Kirkollisvero... miksi sellainen on olemassa?

Siksi kun kirkko oli ennen sama kuin valtio ja valtion lainsäädäntöön, eli kirkkolakiin se jäi.

• zyrt kirjoitti:

Siksi kun kirkko oli ennen sama kuin valtio ja valtion lainsäädäntöön, eli kirkkolakiin se jäi.

ajan kysymys millon sekin lähtee pois.

• zyrt
        ambulo kirjoitti:

ajan kysymys millon sekin lähtee pois.

Toivottavasti kirkkolaki saadaan pois perustuslaista ja kirkko yhdistyslain piiriin.

• zyrt kirjoitti:

Toivottavasti kirkkolaki saadaan pois perustuslaista ja kirkko yhdistyslain piiriin.

sen yhdistyksen nimeksi voisi laittaa vaikka Jaakko Heinimäen viininmaistelijaseura

• 2+10
        cwire_ kirjoitti:

sen yhdistyksen nimeksi voisi laittaa vaikka Jaakko Heinimäen viininmaistelijaseura

Viiniähän kirkossa maistellaan ehtoollisella. Etkö ole kuullut?

• keskustelu jatkukoon

Hyvä, että helvetistäkin puhutaan. Ja hyvä, että täälläkin on ihmisiä, jotka julistavat evankeliumia (pertsa, puurim, kotiäiti jne).

Vähän yksisilmäisin menetelmin välillä, mutta kuitenkin. Ydin eli pelastussanoma on kohdallaan.

• Muista, jos olet hädässä, huuda supermies apuun, sillä Hän tulee.

• Rukoillen

Nim.ambulo. Me ihmiset emme voi missään vaiheessa tietää mitään maailmanlopusta, sen tietää ainoastaan ja vain itse Jumala, sitä ei edes Poika tiedä, tämä kaikki sanotaan Raamatussa, Jumalan sanassa. Lueppa Raamatusta Luuk.16; 19-31 jakeet, sieltä löytyy vastaus tuohon sinun aloitustekstiin.

• pelastajat

Helvetistä pitää puhua, samoin synnistä, pelastuksesta ja kaikesta mikä kuuluu kristinoppiin.

Kiitos.

• sokeus hämmästyttää

MIksi tieto kadotukseeen joutumisesta suututtaa henkilöitä jotka väittävät ettei Jumalaa, taivasta ja kadotusta ole?

Vaikka he mitä pilkkalauluja suullaan ja kynällään ilmoille päästelevät, niin heillä on hengessään (jonka JUmala on heille antanut) tieto siitä minne on matla. Sen takia tämä viha ja kova torjuntaruli on päällä päivästä toiseen.

2. Piet. 3:5 Sillä tietensä he eivät ole tietävinään, että taivaat ja samoin maa, vedestä ja veden kautta rakennettu, olivat ikivanhastaan olemassa Jumalan sanan voimasta
      2. Piet. 3:6 ja että niiden kautta silloinen maailma hukkui vedenpaisumukseen.

*) 2. Piet. 3:7 Mutta nykyiset taivaat ja maa ovat samalla sanalla talletetut tulelle, säästetyt jumalattomain ihmisten tuomion ja kadotuksen päivään.

Ei ole sattuma sekään, että ihmisen kehosta 80% on vettä.

Maarit tuolla viestiketjun alussa sanoi ettei kadotuksella pelottelu saa ihmistä tekemään parannusta. Ei saakaan, siihen tarvitaan Pyhä Henki ja Jumalan sana jonka Pyhä Henki ihmiselle kirkastaa.

Jumalan sanan muutteleminen turhentaminen ja valheeksi tekeminen saarnatuoleista ei ainakaan saa ketään tekemään parannusta.

Miksi ihminen joka pitää Raamattua satukirjana, suuttuu aivan hirveästi kuullessaan olevansa matkalla kadotukseen?
      Kukaan ihminen ei nimittäin suutu lukiessaan satukirjaa, taikka kuullessaan jonkun toisen lukevan satukirjaa.

Miksi yleensä kukaan lukee päivittäin kirjaa jonka vanhimmat tekstit ovat 3000 vuotta vanhoja? Kirja on muuten maailman luetuin kirja edelleen. MIksi rapajuoppo lakkaa juomasta ja rytyy kiittämään JUmalaa uskottuaan Jumalan sanan? MIksi rikollisjärjestön johtaja ja murhamies muuttuu kiltiksi ja alkaa kiittämään Jumalaa uskottuaan Jumalan sanan?

MIksi toinen pilkkaa JUmalan sanaa joka parantaa toisen kuolemaan johtavasta syövästä?

Eilen kuulin radiosta kun teologian tohtori puhui halveksivasti sellaisista ihmisistä joille Raamattu on totuus. Toinen ehdotti armollisesti jotakin perinnejumalanpalvelusta näille tunnustaville surkimuksille (siis Jeesuksen opetuslapsille) kirkon piiriin.

Tällaiset puheet ovat erittäin vaarallisia joissa ihminen asettuu Jumalan yläpuolelle, tulkitsemaan hänen sanaansa kuin Nalle Puh kirjaa. Maahamme on perustettu "tiede"kunta edistämään ateismia.
      Ja ateisteiksi koulutetut henkilöt palkataan tuohomaan kirkkoa.

KIrkossa moni koulutettu henkilö (viranhaltija) ei tiedosta ylpeytensä vuoksi, missä tilassa hän on, ja missä vaiheessa ev.lut. kirkossa eletään.

Erittäin ikävä sanoa, mutta Jumalaa pilkkaavat ylpeydestä paisuneet epäuskoiset papit on vakavin uhka kristinuskolle.

Miksi tällaiset ihmiset yleensä ollenkaan änkeävät kirkkoon, jotka eivät usko kirkon sanomaa todeksi? Ja miksi tällaisia ihmisiä yritetään estää eroamasta kirkosta, kun nimenomaan pitäisi potkaista ulos.

Sama piru siellä on takana, joka uskottelee ihmisille Raamatun olevan satukirja. Sama piru panee epäuskoisen ihmisen lukemaan papiksi, Jumalan sanan tuhentajiksi, tuhotyöhön Herran kansan keskelle.

Voi kunpa he ymmärtäisivät minne on heidän matkansa ja kenen palveluksessa he kirkon piirissä ovat.

• Siksi että

"MIksi tieto kadotukseeen joutumisesta suututtaa henkilöitä jotka väittävät ettei Jumalaa, taivasta ja kadotusta ole?"

Lue mitä ylempänä on kirjoitettu sopimattomasta asioiden kauppaamisesta herkkäuskoisille.

• "sokeus hämmästyttää". Raamattu ja sen kirjoittajat saavat syyttää itseään siitä, että Raamattu vaikuttaa satukirjalta, jota ei järkevä ihminen voi uskoa todeksi. Turha on pappeja syytellä ja pirua.

Jos on totta, että eläimet puhuvat, ihmiset lentävät taivaaseen, ihmisiä nousee haudoista kävelemään, maailman kaikki valtoit näkee yhdeltä vuorelta ym. vähemmän uskottavaa, niin silloin olisi helpompi uskoa helwataan ja muihin kummallisuuksiin, joita Raamattu esittää totena. Mutta Raamattua ei enää saa uskottavammaksi.

• ??
        Siksi että kirjoitti:

"MIksi tieto kadotukseeen joutumisesta suututtaa henkilöitä jotka väittävät ettei Jumalaa, taivasta ja kadotusta ole?"

Lue mitä ylempänä on kirjoitettu sopimattomasta asioiden kauppaamisesta herkkäuskoisille.

" Lue mitä ylempänä on kirjoitettu sopimattomasta asioiden kauppaamisesta herkkäuskoisille. "

Kauppatavara

Säädetyllä tavalla yleisesti kaupan pidettävä artikkeli, jonka kauppanimike tavallisesti kuuluu kansainvälisen kaupan nimistöön.

Kaupan kohteena oleva tavara tai hyödyke.

Mitä sinä olet OSTANUT tältä saitilta ?

• ~~~

Miksi oletat, että 'tieto helvettiin joutumisesta' suututtaa? Oletko ajatellut, että suututtaa voisi esimerkiksi helvetistä paasaavan käytös?

Koska muiden puolestan en voi vastata, vastaan omastani. Minulla ei ole 'tietoa helvettiin joutumisestani' enkä jaksa tavallisesti edes suuttua, vaikka minusta uskovaisten toimesta niin usein tehdään petoa, joka teitä viattomia tahtoo raadella. Toisinaan pinna on tiukemmassa, eikä kerta kaikkiaan jaksaisi taas kerran kuunnella sitä, kuinka olen itse tietoisesti niin innoissani kaikista muhevista synneistäni, että hyvyys ei minulle kelpaa ja näin olen tieten tahtoen helvettiin suuntaamassa.

Kyllä minä ymmärrän, että usko käy kestämättömäksi, jos ei-uskovainen ei olekaan sellainen. Mutta siitä huolimatta se joskus tuntuu vain niin hurskastelevalta ja imelältä itsensä taivaisiin nostamiselta, kun uskovainen tätä toistelee.

Mutta että näin; se miten "suuttumus" raamatun valossa on tulkittava merkiksi siitä, että 'sana tulee kohti ja osuu' jne, ei välttämättä ole suuttumusta lainkaan ja niinäkin kertoina kuin on, se saattaakin olla jotain muuta, kuin sitä raamatun ennustamaa, jonka mukaan te olette lampaita meidän kauheiden susien keskellä. Ehkä tuli käyttäydyttyä vain huonosti ja toista suututtaa se käytös? Eikä siis merkki siitä, että maailma teitä vihaa uskonne tähden... huoh...

Mutta kun tätä tuskin haluat ymmärtää, niin ota vain viestini jälleen yhtenä osoituksena siitä, miten meidän ateistien sydämessä niin palaa kuitenkin tieto jumalasi olemassa olosta, mutta se vain meidän likainen sydämemme tahtoo mieluummin synnissä piehtaroida ja valita pimeyden, toisin kuin omasi.

• Ingenjör_81
      • Ja vankilat ovat täynnä uskovaisia.

• Ingenjör_81
        ambulo kirjoitti:

Ja vankilat ovat täynnä uskovaisia.

Vankilassa tullaan uskoon, kyllä.

Tämä siksi, että silloin ihminen näkee syntisyytensä eikä voi sitä karata. Normaalisti ihminen elää synnissä kuin Nooan aikana konsanaan ja luulee olevansa hyvä lähes synnitön ihminen. Näin ei tilanne kuitenkaan ole.

• älä harhauta
        Ingenjör_81 kirjoitti:

Vankilassa tullaan uskoon, kyllä.

Tämä siksi, että silloin ihminen näkee syntisyytensä eikä voi sitä karata. Normaalisti ihminen elää synnissä kuin Nooan aikana konsanaan ja luulee olevansa hyvä lähes synnitön ihminen. Näin ei tilanne kuitenkaan ole.

ei, vaan tilastoissa on huomioitu myös se, mikä on henkilön maailmankatsomus missäkin vaiheessa vankilassa istumistaan. Uskonnollisuus toki lisääntyy silloin kun pitäisi pois päästä, mutta silti ateistit ovat aliedustettuina heissä, jotka vankilaan joutuvat.

• Mirka...
        älä harhauta kirjoitti:

ei, vaan tilastoissa on huomioitu myös se, mikä on henkilön maailmankatsomus missäkin vaiheessa vankilassa istumistaan. Uskonnollisuus toki lisääntyy silloin kun pitäisi pois päästä, mutta silti ateistit ovat aliedustettuina heissä, jotka vankilaan joutuvat.

Uskovaisia vankeja meillä on suhteellisesti yli 40x enemmän kuin ateisti vankeja.

Uskovainen joutuu todennäköisesti ennemmin vankilaan kuin ateisti.

Rikollisuus on vähentynyt eniten niissä maissa joissa uskonnot menettäneet eniten merkitystään.

• hetusta vedetty
        Mirka... kirjoitti:

Uskovaisia vankeja meillä on suhteellisesti yli 40x enemmän kuin ateisti vankeja.

Uskovainen joutuu todennäköisesti ennemmin vankilaan kuin ateisti.

Rikollisuus on vähentynyt eniten niissä maissa joissa uskonnot menettäneet eniten merkitystään.

" Uskovaisia vankeja meillä on suhteellisesti yli 40x enemmän kuin ateisti vankeja"

Miten määrittelet USKOVAN ?

Ja laita faktatietoa, mistä se lukumäärä käy ilmi.

Tosin se on mahdollista , että uskovat tunnustavat rikkeensä, toisin kuin sinä ja kaltaisesi.

• kuten arvata saattaa
        hetusta vedetty kirjoitti:

" Uskovaisia vankeja meillä on suhteellisesti yli 40x enemmän kuin ateisti vankeja"

Miten määrittelet USKOVAN ?

Ja laita faktatietoa, mistä se lukumäärä käy ilmi.

Tosin se on mahdollista , että uskovat tunnustavat rikkeensä, toisin kuin sinä ja kaltaisesi.

Eipä TAASKAAN ollut mitään faktaa, mirkan "rehellissä "puheissa .

• Intressi vapaa.

ambulo puhut nyt omiasia kun sanoit että pelotellaan maailman lopulla.Jokainen raamatun lukenut tietää että ei kukaan tiedä maailman lopusta muuta kuin että se joskus tulee Koska se tulee niin siitä ei tiedä muut kuin itse Jumala ei edes poika jos joku ennustaa maailman lopusta niin tiedät että ei pidä paikkaansa (ennustetaan tiettynä aikana tulevaksi)kuvaisinko lisää se tulee kuion varas yöllä.Minä en oikeastaan usko muitakaan puheitasi jos joku puhuu kertomallasi tavalla niin ei kyse ole uskovaisesta.

• Ingenjör_81

Niille ihmisille jotka eivät seuraa ajanmerkkejä, se päivä tulee kuin varas, mutta ei uudestisyntyneille kristityille jotka ovat valveilla asioista:

"Kun he sanovat: "Nyt on rauha, ei hätää mitään", silloin yllättää heidät yhtäkkiä turmio, niinkuin synnytyskipu raskaan vaimon, eivätkä he pääse pakoon. Mutta te, veljet, ette ole pimeydessä, niin että se päivä voisi yllättää teidät niinkuin varas; sillä kaikki te olette valkeuden lapsia ja päivän lapsia; me emme ole yön emmekä pimeyden lapsia. Älkäämme siis nukkuko niinkuin muut, vaan valvokaamme ja olkaamme raittiit." - 1. Tess. 5:3-6

Ja merkkejä seuraavat palkitaan:

"Koska sinä olet ottanut minun kärsivällisyyteni sanasta vaarin, niin minä myös otan sinusta vaarin ja pelastan sinut koetuksen hetkestä, joka on tuleva yli koko maanpiirin koettelemaan niitä, jotka maan päällä asuvat." - Ilm 3:10

"Vanhurskas hukkuu (KJV periseth = katoaa), ja ei ajattele kenkään sitä sydämessänsä; pyhät miehet temmataan pois, ja ei siitä kenkään pidä vaaria; sillä vanhurskaat otetaan pois onnettomuudesta, Ja jotka toimellisesti vaeltaneet ovat, tulevat rauhaan, ja lepäävät kammioissansa. Tulkaat tänne edes, te noitain lapset, te huorintekiäin ja porttoin siemenet. Kenenkä kanssa te nyt tahdotte iloita hekumassa? Kenenkä päälle te nyt tahdotte suutanne irvistellä, ja kieltänne pistää? Ettekö te ole rikoksen lapset ja väärä siemen? Te jotka olette hempeät epäjumaliin kaikkein viheriäisten puiden alla, ja teurastatte lapsia ojain tykönä vuorten alla." - Jes 57:1-4

• Ingenjör_81 kirjoitti:

Niille ihmisille jotka eivät seuraa ajanmerkkejä, se päivä tulee kuin varas, mutta ei uudestisyntyneille kristityille jotka ovat valveilla asioista:

"Kun he sanovat: "Nyt on rauha, ei hätää mitään", silloin yllättää heidät yhtäkkiä turmio, niinkuin synnytyskipu raskaan vaimon, eivätkä he pääse pakoon. Mutta te, veljet, ette ole pimeydessä, niin että se päivä voisi yllättää teidät niinkuin varas; sillä kaikki te olette valkeuden lapsia ja päivän lapsia; me emme ole yön emmekä pimeyden lapsia. Älkäämme siis nukkuko niinkuin muut, vaan valvokaamme ja olkaamme raittiit." - 1. Tess. 5:3-6

Ja merkkejä seuraavat palkitaan:

"Koska sinä olet ottanut minun kärsivällisyyteni sanasta vaarin, niin minä myös otan sinusta vaarin ja pelastan sinut koetuksen hetkestä, joka on tuleva yli koko maanpiirin koettelemaan niitä, jotka maan päällä asuvat." - Ilm 3:10

"Vanhurskas hukkuu (KJV periseth = katoaa), ja ei ajattele kenkään sitä sydämessänsä; pyhät miehet temmataan pois, ja ei siitä kenkään pidä vaaria; sillä vanhurskaat otetaan pois onnettomuudesta, Ja jotka toimellisesti vaeltaneet ovat, tulevat rauhaan, ja lepäävät kammioissansa. Tulkaat tänne edes, te noitain lapset, te huorintekiäin ja porttoin siemenet. Kenenkä kanssa te nyt tahdotte iloita hekumassa? Kenenkä päälle te nyt tahdotte suutanne irvistellä, ja kieltänne pistää? Ettekö te ole rikoksen lapset ja väärä siemen? Te jotka olette hempeät epäjumaliin kaikkein viheriäisten puiden alla, ja teurastatte lapsia ojain tykönä vuorten alla." - Jes 57:1-4

En edes tiedä mitä maailmanlopulla tarkoitetaan?

Se milloin viimeinen ihminen kuolee vai viimeinen elollinen Maan päältä?

• tiede rulaa..

• Ingenjör_81

"Ja jos sinun silmäsi viettelee sinua, heitä se pois. Parempi on sinulle, että silmäpuolena menet sisälle Jumalan valtakuntaan, kuin että sinut, molemmat silmät tallella, heitetään helvettiin, jossa heidän matonsa ei kuole eikä tuli sammu." - Mark. 9:47-48

Tässä on se paikka: http://fi.wikipedia.org/wiki/Maan_ydin
      Tässä on se mato, joka elää siellä missä tuli sammu: http://fi.wikipedia.org/wiki/Riftia_pachyptila

• ajatusraina

Laitoin uhkaus tarkoittaisi, että uhattaisiin henkeä tai terveyttä....
      Kenties ei ole olemassa sielua tai muutakaan kuolemasta selviävää entiteettiä, ainakaan sellaisesta ei ole mitään näyttöä..ja juuri siksi meidän pitää elää elämäämme, kuin emme koskaan kuolisi..

meistä ei ehkä jää sielua, mutta meistä jää kaiku, läheistemme elämään ja tähän planeettaan. Siinä ei ole kyse mistään "elämää suuremmasta jutusta", vertauksena voisi käyttää seuraavaa: heitä kivi järveen. Osuessaan veteen kivi saa veden pinnassa aikaan renkaita...ne liikkuvat osumakohdasta eteenpäin kunnes viimeinenkin veden kaiku on poissa. Niin käy meidän ihmistenkin.

Täällä eräs nimimerkki parjasi kovasta Äiti Teresaa, ottamatta lainkaan kantaa hänen "loppusijoituspaikkaansa", sanoisin, että kaikesta huolimatta hän teki paljon hyvää köyhien, unohdettujen ja sairaiden parissa riippumatta heidän vakaumuksestaan.

• ??

Kivi on kivi, mutta ihminen on elävä sielu.

ENSIMMÄINEN MOOSEKSEN KIRJA, GENESIS 2
        Silloin Herra Jumala teki maan tomusta ihmisen ja puhalsi hänen sieramiinsa elämän hengen, ja niin ihmisestä tuli elävä sielu.

JOB 12
        10. hänen, jonka kädessä on kaiken elävän sielu ja kaikkien ihmisolentojen henki?" - 11. "Eikö korva koettele sanoja ja suulaki maista ruuan makua?"

• Kui
        ?? kirjoitti:

Silloin Herra Jumala teki maan tomusta ihmisen ja puhalsi hänen sieramiinsa elämän hengen, ja niin ihmisestä tuli elävä sielu.

JOB 12
        10. hänen, jonka kädessä on kaiken elävän sielu ja kaikkien ihmisolentojen henki?" - 11. "Eikö korva koettele sanoja ja suulaki maista ruuan makua?"

Jaarittelun vuoksi vain: Makuaisti on kyllä kielessä;))

• ajatusraina
        ?? kirjoitti:

JOB 12

missasit selkeästi pointin. Ei voi mitään.

• drhshae4
        ajatusraina kirjoitti:

Kumma kun erehtymätön raamattu ei tiedä missä makuaisti sijaitsee...

• Kui
        ajatusraina kirjoitti:

ajatusraina

Jos viestisi oli minulle tarkoitettu, niin etkö ymmärtänyt pilkettä silmäkulmassa;)

Tosin silti makuaisti on kielessä, mutta tässä lienee sivuseikka se missä makuaisti sijaitsee:)) ,siksipä se olikin jaarittelua.

• ajatusraina
        Kui kirjoitti:

ajatusraina

Jos viestisi oli minulle tarkoitettu, niin etkö ymmärtänyt pilkettä silmäkulmassa;)

Tosin silti makuaisti on kielessä, mutta tässä lienee sivuseikka se missä makuaisti sijaitsee:)) ,siksipä se olikin jaarittelua.

Viesti oli tarkoitettu nimimerkille "??"...

• ??

• prikulleen

• jaa...,.,.

No ei se ole, jos se tehdään uskonnollisella uskonnollisaiheislla palstalla kuten tämä, koska sitten se tulkitaan uskonkysymyksiksi, mutta on kyllä
      ( pelottelua ja laitonta), jos muilla palstoilla jonkun uskonnon varjolla pelotellaan esimerkiksi homojen joutuvan helvettiin ja jos yritetään levittää nololla tavalla omaa vakaumusta. Esimerkiksi lestadiolaiset ja jehovat ja mitkä lie saa ajatella miten he ajattelevat, mutta jos he eivät pysty suhtautumaan valtaväestyön kommunikointiin, niin sitten heidän pitää pysyä omilla palstoillaan, koska kukan ei jaksa lukea juttuja siitä, miten joku uskonnon vuoksi vihaa vaikkapa homoseksuaaleja tai heittää jotakin umpivanhoillista umpijunttia läppää, mikä on ahdasmielisyydessä kuvottavaa.

Esimerkki: olisi ymmärrettävää, että jos vaikka minä manailisin piruja kirkon palstalla, että jos sitten mua kehotettaisiin painumaan helvettin ja se olisi ihan oikein ( en kylläkään ikinä tekisi siten, koska kunnioitan luterista uskoa) siinä tapauksessa, mutta oikein ei olisi se, että jos jossakin muulla palstalla keskusteltaisiin vaikkapa homojen oikeuksista, että joku fundamentalisti pistäisi propagandan pystyyn, että ainoastaan hänen ja hänen kaltsisestensa ajatukset olisivat demokraattisilla palstoilla sallittuja, koska niin se ei mene.

Mulla on sekä uskovaisia että ateistisia ystäviä ja onneksi kaikki on niin fiksuja, että ikinä ne ei tyrkytä ajatustaan. Hirveesti ei vaatine keneltäkään missään suhtautua kunnioittavasti siihen, että ihmiset on ihmisinä samanarvoisia, kaikki.

• ...

Niin, mutta Helevetillä pelotellaan myös lapsia.

• ambulo sanoi :
      Maailmanloppu tulee sinulle kun kuolet ja saat välittömästi nähdä ikuisen
      kohtalosi.

• Se voisi olla laillinen uhkaus, mutta Helevetistä ei ole mitään tieteellistä tukea.

• tuntematon matkamies

pertsa puhuu asiaa.

Me emme vaan voi sille mitään ettei kaikki sitä ymmärrä.

Onneksi me tiedämme. se tieto on sydämmessä ja sielussa.

Siunausta pertsa.

• tuntematon matkamies kirjoitti:

pertsa puhuu asiaa.

Siunausta pertsa.

trololol

• tuntematon matkamies kirjoitti:

pertsa puhuu asiaa.

Siunausta pertsa.

tuntematon matkamies sanoi :
        Siunausta pertsa.

Herra siunatkoon myös sinua tuntematon matkamies!!

• olet huvittava mirka
        ambulo kirjoitti:

Se voisi olla laillinen uhkaus, mutta Helevetistä ei ole mitään tieteellistä tukea.

kas, kun helvetissä ei tehdä tiedettä !

• ex.uskovainen

Mullakin oli jonkulainen usko jumalaan olemassa ennen mutta kun yksi vapaakirkon pastori aina sitä helvettiä julisti, ja sillä uhkaili niin minut se ainakin ajoi pois koko kristillisestä yhteydestä,pitäköön herkkunsa.
      Minua tarvi kuiten uhkailla.

• ex.uskovainen

• ygtttttrrf

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet nuorempi nainen aivan ihana

Tykkään susta ihan valtavasti ❤️❤️
      Ikävä
      56
      1488
    2. Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen

Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu
      Kajaani
      65
      1469
    3. Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha

Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.
      Maailman menoa
      161
      1341
    4. Mitä vastaisit

Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle
      Ikävä
      66
      1207
    5. Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa

Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo
      Ikävä
      104
      1141
    6. Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä

Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu
      Maailman menoa
      264
      1055
    7. Rakastan ja ikävöin sinua

Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä
      Ikävä
      58
      977
    8. Vihjeketju naisille

Kirjoita tähän vihjeesi kaivatullesi.
      Ikävä
      57
      966
    9. KIIKKUSTUOLI

Aloitetaan taas uudella alustalla, nuo pitkiksi venyneet ovat hankalia etsiä uusia viestejä, joskus vastauksia tulee sin
      80 plus
      85
      915
    10. Nyt tiistain galluppi alkaa....

Kuka on sun elämän rakkaus? Ketä kaipaat edelleenkin? Nyt nimiä vaan rohkeesti tuohon alle.Tää on ikäväpalsta, eikä mikä
      Ikävä
      56
      913
    Aihe