Piiskaajat ja hakkaajat

lopettakaas jo..

eli teille piiskaajille ja lasten hakkaajille voinen sanoa että haistakaa pitkä paska! Miltä teistä tuntuisi jos joku hakkaisi teitä vitsalla pyllylle!?!? Lasten fyysinen kurittaminen on väärin laissa ja moraalisesti,se aiheuttaa vain traumoja lapsille ja opettaa,että ongelmat ratkaistaan väkivallalla,ei puhumalla,että imekää vittu!!

17

415

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ukkiiiiiii

      Kylläpä tekisi tämänkin ketjun aloittajalle kunnon piiskaus hyvää, tuollaisesta kielenkäytöstä julkisella paikalla pitäisi antaa kullolla Koivuniemen herraa.

    • Kuria kakaroille

      Kyllä näkee, mitä nykykakaroista on tullut, kun vitsa on vaihdettu pään silityksiin.

    • 16+20

      Jos sinäkin olisit saanut vähän selkääsi kun on ollut tarvetta sille niin olisit kasvanut sen verran suoraan, että pystyt tekemään mielipiteinesi jotain muutakin kuin huutelemaan netissä.

      Way to go!

    • Kiitos vanhemmilleni

      Minä sain lapsena muutaman kerran piiskaa. Silloin se ei tietenkään tuntunut hyvälle, mutta nyt aikuisena olen ollut hyvin kiitollinen niistä piiskauksista. Nyt ymmärrän kuinka tarpeellisia ne olivat. Ne olivat osoitus vanhempieni rakkaudesta minua kohtaan. Niiden kautta sain oppia sen mitä saa tehdä ja mitä ei.

      Yhteiskunnassamme on päättäjiä, jotka eivät pysty tai halua tehdä eroa kurituksen ja väkivallan välillä. Kavatukseen liittyvä ruumiillinen kuritus oikeassa tilanteessa EI ole samaa kuin väkivalta kuten tämä päättäjät virheellisesti väittävät.

      He haluavat joko tietoisesti tai tietämättään saada aikaan sen, että lapset jäisivät vaille tervettä kasvatusta ja kuritusta ja että heistä isona tulisi sellaisia, jotka eivät pysty ymmärtämään, mikä on oikein ja mikä väärin.
      He kannattavat ns. vapaata kasvatusta, joka on samaa kuin kasvatuksesta kieltäytyminen. Näin lapsista halutaan tehdä väkivaltaisia ja kurittomia ja sen seuraukset ovat hyvin näkyvissä tämän päivän yhteiskunnassa koulukiusaamisina ja vielä pahempina väkivallan tekoina kouluissa.

    • varma asiasta

      Rikoksen uhri tässä on samaistunut rikoksen tekijän motiiveihin. Sillä on joku hieno nimikin.

      Ei lapsia saa kurittaa. Myös rumasti sanominen pitäisi kieltää ja kriminalisoida. Ja huutaminen. Tuima katse on sairasta. Vapaa on vain vapaan kasvatuksen saanut. Vapaa touhuamaan tuuliviirin lailla kaikenlaista mitä mieleen juolahtaa.

      • Hakattu ja silti elossa

        "Minä sain lapsena muutaman kerran piiskaa. Silloin se ei tietenkään tuntunut hyvälle, mutta nyt aikuisena olen ollut hyvin kiitollinen niistä piiskauksista. Nyt ymmärrän kuinka tarpeellisia ne olivat. Ne olivat osoitus vanhempieni rakkaudesta minua kohtaan. Niiden kautta sain oppia sen mitä saa tehdä ja mitä ei.
        Yhteiskunnassamme on päättäjiä, jotka eivät pysty tai halua tehdä eroa kurituksen ja väkivallan välillä. Kavatukseen liittyvä ruumiillinen kuritus oikeassa tilanteessa EI ole samaa kuin väkivalta kuten tämä päättäjät virheellisesti väittävät.
        He haluavat joko tietoisesti tai tietämättään saada aikaan sen, että lapset jäisivät vaille tervettä kasvatusta ja kuritusta ja että heistä isona tulisi sellaisia, jotka eivät pysty ymmärtämään, mikä on oikein ja mikä väärin.
        He kannattavat ns. vapaata kasvatusta, joka on samaa kuin kasvatuksesta kieltäytyminen. Näin lapsista halutaan tehdä väkivaltaisia ja kurittomia ja sen seuraukset ovat hyvin näkyvissä tämän päivän yhteiskunnassa koulukiusaamisina ja vielä pahempina väkivallan tekoina kouluissa."

        Säälin sinua.:( Noin minäkin ajattelin 10v sitten,puolustin isäni antamia iskuja kasvatukseksi ja "sen ajan tavaksi". Sain selkäsaunan mitättömistä syistä,eikä lapsen mieli löytänyt mitään selitystä sille, miksi hakattiin ja miksi äiti antoi sen tapahtua. Kehitin huomaamattani ajatusmallin missä koin ansainneeni ne iskut,ja vasta aikuisiällä sairastuttuani paniikkihäiriöön,jouduttuani toistuville sairaslomille hengenahdistuksen takia, aloitin kuntouttavan terapian jossa alettiin purkamaan lapsuuteni kokemuksia. Olin järkyttynyt,että kuukausien terapian jälkeen minä,aikuinen nainen ja itsekin vanhempi, itkin terapiassa kuin pikkutyttö , itseasiassa täsmälleen kuin pikkutyttö olinkin sillä hetkellä kun asiaa lähdettiin purkamaan. Minulta kysyttiin,miltä minusta tuntuu olla se kuusivuotias jota hakataan vyöllä,miltä tuntuu kun muu perhe seuraa sitä sivusta ja kukaan ei puutu. Isä hakkaa vyöllä,koska leikin liian kovaäänisesti. Ei kieltoa, ei mitään varoitusta ensin,vaan hirvittävä hakkaaminen alkoi kuin sormia näpäyttämällä. Sitä kipua ja pelkoa mitä olen sisälläni kantanut lapsuuteni kohtelun takia, en voi ymmärtää.. Säälin itseäni kun niin kauan puolustelin isääni ja ajattelin hänen toimineen oikein,ja että minä olin vain liian kovaääninen.

        Säälin kaikkia niitä lapsia,jotka hakataan kotona toistuvasti ja jotka epätoivoisesti yrittävät ymmärtää vanhempiensa julmuutta. Mutta minä olen viisaampi,kasvatan lastani rakkaudella enkä pelolla. En halua olla lapseni silmissä väkivaltainen hullu,vaan oikeudenmukainen ja rakastava.

        Minä tiedän mikä on oikein ja väärin,ja ne asiat opin kantapään kautta nuoruudessani ja muutettuani pois kotoa. Vanhemmiltani en oppinut mitään muuta kuin vääryyttä,ja epäoikeudenmukaisuutta. Ei hakkaaminen kasvata mitään muuta kuin pelkoa ja kipua. Jossain vaiheessa ne nousevat pintaan, joko mieli sairastuu,alkaa päihteiden liikakäyttö, uhkapelaaminen,pakkomielteet ja pelot,unettomuus,vatsakivut,migreeni... Me emme vain osaa lukea kehomme viestejä joten itsepintaisesti uskottelemme itsellemme että kaikki on hyvin kyllä se tästä... Aloittakaa se parantuminen sieltä mistä se sairastumisen juontaa juurensa, niin oireetkin loppuvat aikanaan.


      • Hakattu ja silti elossa kirjoitti:

        "Minä sain lapsena muutaman kerran piiskaa. Silloin se ei tietenkään tuntunut hyvälle, mutta nyt aikuisena olen ollut hyvin kiitollinen niistä piiskauksista. Nyt ymmärrän kuinka tarpeellisia ne olivat. Ne olivat osoitus vanhempieni rakkaudesta minua kohtaan. Niiden kautta sain oppia sen mitä saa tehdä ja mitä ei.
        Yhteiskunnassamme on päättäjiä, jotka eivät pysty tai halua tehdä eroa kurituksen ja väkivallan välillä. Kavatukseen liittyvä ruumiillinen kuritus oikeassa tilanteessa EI ole samaa kuin väkivalta kuten tämä päättäjät virheellisesti väittävät.
        He haluavat joko tietoisesti tai tietämättään saada aikaan sen, että lapset jäisivät vaille tervettä kasvatusta ja kuritusta ja että heistä isona tulisi sellaisia, jotka eivät pysty ymmärtämään, mikä on oikein ja mikä väärin.
        He kannattavat ns. vapaata kasvatusta, joka on samaa kuin kasvatuksesta kieltäytyminen. Näin lapsista halutaan tehdä väkivaltaisia ja kurittomia ja sen seuraukset ovat hyvin näkyvissä tämän päivän yhteiskunnassa koulukiusaamisina ja vielä pahempina väkivallan tekoina kouluissa."

        Säälin sinua.:( Noin minäkin ajattelin 10v sitten,puolustin isäni antamia iskuja kasvatukseksi ja "sen ajan tavaksi". Sain selkäsaunan mitättömistä syistä,eikä lapsen mieli löytänyt mitään selitystä sille, miksi hakattiin ja miksi äiti antoi sen tapahtua. Kehitin huomaamattani ajatusmallin missä koin ansainneeni ne iskut,ja vasta aikuisiällä sairastuttuani paniikkihäiriöön,jouduttuani toistuville sairaslomille hengenahdistuksen takia, aloitin kuntouttavan terapian jossa alettiin purkamaan lapsuuteni kokemuksia. Olin järkyttynyt,että kuukausien terapian jälkeen minä,aikuinen nainen ja itsekin vanhempi, itkin terapiassa kuin pikkutyttö , itseasiassa täsmälleen kuin pikkutyttö olinkin sillä hetkellä kun asiaa lähdettiin purkamaan. Minulta kysyttiin,miltä minusta tuntuu olla se kuusivuotias jota hakataan vyöllä,miltä tuntuu kun muu perhe seuraa sitä sivusta ja kukaan ei puutu. Isä hakkaa vyöllä,koska leikin liian kovaäänisesti. Ei kieltoa, ei mitään varoitusta ensin,vaan hirvittävä hakkaaminen alkoi kuin sormia näpäyttämällä. Sitä kipua ja pelkoa mitä olen sisälläni kantanut lapsuuteni kohtelun takia, en voi ymmärtää.. Säälin itseäni kun niin kauan puolustelin isääni ja ajattelin hänen toimineen oikein,ja että minä olin vain liian kovaääninen.

        Säälin kaikkia niitä lapsia,jotka hakataan kotona toistuvasti ja jotka epätoivoisesti yrittävät ymmärtää vanhempiensa julmuutta. Mutta minä olen viisaampi,kasvatan lastani rakkaudella enkä pelolla. En halua olla lapseni silmissä väkivaltainen hullu,vaan oikeudenmukainen ja rakastava.

        Minä tiedän mikä on oikein ja väärin,ja ne asiat opin kantapään kautta nuoruudessani ja muutettuani pois kotoa. Vanhemmiltani en oppinut mitään muuta kuin vääryyttä,ja epäoikeudenmukaisuutta. Ei hakkaaminen kasvata mitään muuta kuin pelkoa ja kipua. Jossain vaiheessa ne nousevat pintaan, joko mieli sairastuu,alkaa päihteiden liikakäyttö, uhkapelaaminen,pakkomielteet ja pelot,unettomuus,vatsakivut,migreeni... Me emme vain osaa lukea kehomme viestejä joten itsepintaisesti uskottelemme itsellemme että kaikki on hyvin kyllä se tästä... Aloittakaa se parantuminen sieltä mistä se sairastumisen juontaa juurensa, niin oireetkin loppuvat aikanaan.

        nimimerkille "Hakattu ja silti elossa"

        Piiskan käyttö OIKEASSA TILANTEESSA ei ole väkivaltaa.
        Sinä olet saanut sitä ehkä väärin perustein ja se tietenkin on väärin.

        Täytyy tehdä ero oikean ja väärän piiskankäytön välillä!


      • Hakattu ja silti elossa
        Jaakob kirjoitti:

        nimimerkille "Hakattu ja silti elossa"

        Piiskan käyttö OIKEASSA TILANTEESSA ei ole väkivaltaa.
        Sinä olet saanut sitä ehkä väärin perustein ja se tietenkin on väärin.

        Täytyy tehdä ero oikean ja väärän piiskankäytön välillä!

        Isällä oli aina syy lyödä,se oli rangaistukseni. Ei sillä ollut väliä oliko se piiska vai vyö. Minusta on tosi surullista,jos joku ajattelee että lyömällä kasvatat hyviä lapsia... Ei se mene niin,lapsista tulee hyviä siitä huolimatta,ei sen takia! Ainoa asia mitä piiskaamisesta jäi, oli vuosia kestävä paniikkihäiriö ja nyt olen työkyvytön toistaiseksi,mutta aloitan opiskelut hiljakseen.. "Joka piiskaa säästää se lastaan vihaa" on sanonta siltä ajalta,kun oli ok harrastaa seksiä oman siskon kanssa ja sisäsiittoisia sukuja hajotti valtio. Älkää toistelko isiltänne kuulemianne älyttömyyksiä ja toisten "viisauksia", kun ette ymmärrä ihmisen psykologisesta kehityskaaresta mitään. Minun isäni,"piiskaaja", on nyt osittain halvaantunut vanhus joka mätänee kotiinsa yksin. Lapset eivät vieraile,ei kukaan meistä. Meitä ei kiinnosta. Hän ei ollut meille hyvä kun olimme pieniä,joten meille ei kehittynyt hoivaamisen viettiä häntä kohtaan. Emme vihaa,mutta emme suuremmin välitä. Omaa lastani kasvatan siten,että häntä kunnioitetaan ihmisenä ja käytöstavat hän oppii esimerkistä,eikä piiskasta.
        Outoa kyllä,hänet valittiin leirin hyväksi hengeksi viime kesänä ja hän on oikeudenmukainen,heikompien puolustaja. Hän uskaltaa näyttää kaikki tunteensa,koska hän ei pelkää minua ja tietää että toiseen kajoaminen on väärin. Nämä asiat piiskaajien lapset oppivat kantapään kautta,huomaamalla muiden käytöksiä ja poimimalla sieltä oppeja. Olette harvinaisen yksinkertaisia "tämän ajan vanhempia" jos vielä piiskaatte. Säälittäviä.


      • 19+15
        Hakattu ja silti elossa kirjoitti:

        Isällä oli aina syy lyödä,se oli rangaistukseni. Ei sillä ollut väliä oliko se piiska vai vyö. Minusta on tosi surullista,jos joku ajattelee että lyömällä kasvatat hyviä lapsia... Ei se mene niin,lapsista tulee hyviä siitä huolimatta,ei sen takia! Ainoa asia mitä piiskaamisesta jäi, oli vuosia kestävä paniikkihäiriö ja nyt olen työkyvytön toistaiseksi,mutta aloitan opiskelut hiljakseen.. "Joka piiskaa säästää se lastaan vihaa" on sanonta siltä ajalta,kun oli ok harrastaa seksiä oman siskon kanssa ja sisäsiittoisia sukuja hajotti valtio. Älkää toistelko isiltänne kuulemianne älyttömyyksiä ja toisten "viisauksia", kun ette ymmärrä ihmisen psykologisesta kehityskaaresta mitään. Minun isäni,"piiskaaja", on nyt osittain halvaantunut vanhus joka mätänee kotiinsa yksin. Lapset eivät vieraile,ei kukaan meistä. Meitä ei kiinnosta. Hän ei ollut meille hyvä kun olimme pieniä,joten meille ei kehittynyt hoivaamisen viettiä häntä kohtaan. Emme vihaa,mutta emme suuremmin välitä. Omaa lastani kasvatan siten,että häntä kunnioitetaan ihmisenä ja käytöstavat hän oppii esimerkistä,eikä piiskasta.
        Outoa kyllä,hänet valittiin leirin hyväksi hengeksi viime kesänä ja hän on oikeudenmukainen,heikompien puolustaja. Hän uskaltaa näyttää kaikki tunteensa,koska hän ei pelkää minua ja tietää että toiseen kajoaminen on väärin. Nämä asiat piiskaajien lapset oppivat kantapään kautta,huomaamalla muiden käytöksiä ja poimimalla sieltä oppeja. Olette harvinaisen yksinkertaisia "tämän ajan vanhempia" jos vielä piiskaatte. Säälittäviä.

        Se että isäsi PAHOINPITELI sinua, ei tee fyysisiä kasvatuskeinoja käyttävistä säälittäviä. Näistä osapuolista säälittävä on ollut isäsi, ja tyhmän virkaa toimitat sinä.


    • J.K.

      Terveeseen kasvatukseen kuuluu myös se, että lasta kuritetaan fyysisesti silloin kun siihen on aihetta.

      Suomen laki on tässä suhteessa vääristynyt. Lainlaatijat eivät ole tienneet, mikä ero on väkivallalla ja kurituksella.
      Saattaa olla, että he ovat tahallaisesti halunneet yhdistää nämä käsitteet samaksi asiaksi, voidakseen estää vanhempia kasvattamasta lapsistaan kunnon kansalaisia.

      • Fiksu faija

        Enpä kauheesti terveen ihmisen tunnusmerkiks sanois
        näitä tein perusteluja vitsan käyttöön.:D
        Voi luoja miten säälittäviä reppanoita ootte
        jos ette ilman piiskaa saa lapsianne
        tottelemaan? Tietty kun äly ja taito ei riitä
        pitää alkaa fyysiseksi.:D Voi kun vaa
        näkisitte mite ihana ja kiltti laps mulla
        on,ILMAN että on tarvinnu kurittaa fyysisesti.
        Mut ihan jees että kuitenki myönnätte
        fyysisen kurittamisen kasvatuskeinoksenne,
        koska se taas kertoo älykkäämmille yksilöille
        ettei teidän kanssa kannata paljoo fiksua
        mielipiteenvaihtoa ees harjoittaa.:D


      • kuis_meni
        Fiksu faija kirjoitti:

        Enpä kauheesti terveen ihmisen tunnusmerkiks sanois
        näitä tein perusteluja vitsan käyttöön.:D
        Voi luoja miten säälittäviä reppanoita ootte
        jos ette ilman piiskaa saa lapsianne
        tottelemaan? Tietty kun äly ja taito ei riitä
        pitää alkaa fyysiseksi.:D Voi kun vaa
        näkisitte mite ihana ja kiltti laps mulla
        on,ILMAN että on tarvinnu kurittaa fyysisesti.
        Mut ihan jees että kuitenki myönnätte
        fyysisen kurittamisen kasvatuskeinoksenne,
        koska se taas kertoo älykkäämmille yksilöille
        ettei teidän kanssa kannata paljoo fiksua
        mielipiteenvaihtoa ees harjoittaa.:D

        Miten teinityttö voi olla "fiksu faija"???
        Nyt olet 18 vee, miltäs maailma nyt näyttää?


    • ..............

      En ole koskaan ottanut todesta näitä kurinpitopalstan piiskaamisaloituksia. Minusta ne ovat pervojen setien fantasiajuttuja

      • hassunhauska

        Tykkäät kuitenkin käydä lukemassa, ootko itsekin pervo :)


      • .............
        hassunhauska kirjoitti:

        Tykkäät kuitenkin käydä lukemassa, ootko itsekin pervo :)

        Otsikoita ei voi välttyä lukemasta, kun ne on listalla ja selaa kohteita ja avauksestakin näkyy jo osa, jos se on ylimpänä listauksessa.

        En pidä itseäni pervona ainakaan tässä suhteessa: ei kiinnosta piiskaus, eikä myöskään pissi- eikä kakkaleikit ym. Seksuaalisuuteni kanssa olen sinut, pieni "pervoilu" on sallittua, mutta ei fantasiat lasten hakkaamisesta.


      • AjatelkaaSelkeästi

        Miksi ei koskaan tätien, minä ihmettelen?


      • seli.seli
        ............. kirjoitti:

        Otsikoita ei voi välttyä lukemasta, kun ne on listalla ja selaa kohteita ja avauksestakin näkyy jo osa, jos se on ylimpänä listauksessa.

        En pidä itseäni pervona ainakaan tässä suhteessa: ei kiinnosta piiskaus, eikä myöskään pissi- eikä kakkaleikit ym. Seksuaalisuuteni kanssa olen sinut, pieni "pervoilu" on sallittua, mutta ei fantasiat lasten hakkaamisesta.

        Selittelee


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. 126
      3239
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      89
      2956
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2268
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      25
      1796
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1678
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1529
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1494
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1437
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1407
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      81
      1335
    Aihe