Kissojen ruokinta

Minulla on kaksi kissaa; narttu ja kolli. Narttu pissii jatkuvasti keittiön lattialle kahteen tiettyyn kohtaan. Eläinlääkärissä käyty ja todettiin kiteitä pissassa. Lääkäri määräsi Urinary s/o High dilution-merkkistä ruokaa.
Voiko tämän ruuan lisäksi tarjota myös tavallista kaupan märkä-/kuivaruokaa? Kollikissani ei tätä erikoisruokaa syö. Olen toivoton asian suhteen, koska en tiedä miten ruokkia kolliani.

11

168

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • entiä-

      Kata googlesta (:

    • hannnaaaa

      itse en ostaisi mitään marketti ruokaan vaan antaisin lihaa, koska olen huomannut miten paljon kaikkee ''kasvis'' mössöö kissojen ruuassa on ja kissahan ei syö kuin hiiren mahalaukun verran kasviksia

    • Pökö12

      Kyllä se kolli sitä ennenpitkää alkaa syömään. Kissa voi olla viikon ilman ruokaa jos se ei saa mitä haluaa mutta sitten pitäisi viimeistään ruuan kelvata. Ja vain koirat ovat muistaakseni narttuja eli naaraspuolinen kissa on nimeltään vain naaraspuolinen kissa.

    • .......

      ^ Ei muuten voi olla viikkoa ilman ruokaa. Kissalle paastoaminen on vaarallista! Jo yhden vuorokauden syömättömyydestä on mahdollista aiheutua maksavaurio.

      • Pökö12

        HEHEHEHE... ;D Anteeksi foorumilla huutaminen on kielletty. Mistä mahdoit pieraista tuonkin tiedon? Olen aivan varma siitä että kissa voi olla ilman ruokaa kauemmin kuin sen päivän, jos ihminenkin säilyy hengissä kuukauden. Kissa on vieläpä sopeutuneempi tälläiseen ruokavalioon johtuen pedon taustastaan, verratkaa muihin lihansyöjiin, esimerkkinä käärmeet, alligaattorit... Ne ovat tietysti vähän eri asia mutta lihansyöjiä ovat silti, eli sopeutuneet syömään kamelin kokonaisena kerran kuussa.
        "Kills are generally estimated at around one large ungulate every two weeks."
        Englanninkielisestä wikipediasta, vapaasta tietosankirjasta koskien puumaa.
        Eli ei se mitään vaarallista ole. Katin kontit. Jos kissa ei saa ruokaa, se pysyy kyllä hengissä kauemminkin kuin tuon viikon. Olkaa huoleti ja nauttikaa elämästä.


      • kontit katin
        Pökö12 kirjoitti:

        HEHEHEHE... ;D Anteeksi foorumilla huutaminen on kielletty. Mistä mahdoit pieraista tuonkin tiedon? Olen aivan varma siitä että kissa voi olla ilman ruokaa kauemmin kuin sen päivän, jos ihminenkin säilyy hengissä kuukauden. Kissa on vieläpä sopeutuneempi tälläiseen ruokavalioon johtuen pedon taustastaan, verratkaa muihin lihansyöjiin, esimerkkinä käärmeet, alligaattorit... Ne ovat tietysti vähän eri asia mutta lihansyöjiä ovat silti, eli sopeutuneet syömään kamelin kokonaisena kerran kuussa.
        "Kills are generally estimated at around one large ungulate every two weeks."
        Englanninkielisestä wikipediasta, vapaasta tietosankirjasta koskien puumaa.
        Eli ei se mitään vaarallista ole. Katin kontit. Jos kissa ei saa ruokaa, se pysyy kyllä hengissä kauemminkin kuin tuon viikon. Olkaa huoleti ja nauttikaa elämästä.

        Lukisit mitä kirjoittaja kirjoitti, hän ei väittänyt kissan kuolevan jos ei syö vaan, että jo päivän paastosta on mahdollista aiheutua maksavaurio. Tuo tieto löytyy kyllä monenkin eläinklinikan sivuilta missä sairauksista ja ruokinnasta kerrotaan. Että menehän nyt itse etsimään ja lukemaan, ennen kuin lähdet pätemään omilla "tiedoillasi". Hengissä pysymisestä ei edellä kirjoittanut maininnut mitään vaan maksavauriosta, joka voi sitten jossakin vaiheessa aiheuttaa menehtymisen kyllä.


    • Jes! :D

      Minun kissani saa:
      Aamu; 1 pussi kummallekkin tuoreruokaa.
      Päivä: Raksuja
      Ilta: Raksuja.
      Kissalla on hyvä olla koko ajan raksuja ja vettä tarjolla.

    • Ninni-Kissa

      Älä jooko kiltti syötä kissoillesi marketin vehnämössö ruokia, sillä niistä koituu loppupelissä kaikenlaisia terveysongelmia, juurikin esimerkiksi noita virtsakiviä!

      Kaikki eläinkaupankaan ruuat eivät ole kovin laadukkaita. Pitää siis nähdä hieman vaivaa ja opetella lukemaan tuotesisältöjä .

    • Barfffff

      Oletko barffia miettinyt? Kaikki eläinlääkärin suosittelemat ruuat eivät ole kovin hyviä, esimerkkinä voidaan pitää vaikka Royal Caninia, koirilla ainakin aiheuttaa helposti hiivaa...
      Nykyään barffaus eli raakaruokinta on aika helppoa :) Aina ei tarvitse täysbarffaukseen muuttaa, vaan osittaisbarffauskin parantaa kissan olemusta jo huomattavasti.

    • Osta eläinkaupast märkäruuatkin ,kun kissas ei tartte :viljoja,sokeria tai väriaineita.:)

    • Gohgyjcfyhffj

      Meidän kolli kusi aivan kaikkialle, huusi ja oli levoton välillä. Syötettiin 2kk pelkkiä eläinlääkärin myymiä "kusimuroja" , nyt vain märkää muonaa ja hyvin jakselee.
      Oli johtunut kaupan huonolaatuisista muroista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      377
      1441
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      104
      1253
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      114
      1187
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      158
      1072
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      40
      940
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      886
    7. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      796
    8. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      790
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      85
      767
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      166
      662
    Aihe