Minulla on kaksi kissaa; narttu ja kolli. Narttu pissii jatkuvasti keittiön lattialle kahteen tiettyyn kohtaan. Eläinlääkärissä käyty ja todettiin kiteitä pissassa. Lääkäri määräsi Urinary s/o High dilution-merkkistä ruokaa.
Voiko tämän ruuan lisäksi tarjota myös tavallista kaupan märkä-/kuivaruokaa? Kollikissani ei tätä erikoisruokaa syö. Olen toivoton asian suhteen, koska en tiedä miten ruokkia kolliani.
Kissojen ruokinta
11
198
Vastaukset
- entiä-
Kata googlesta (:
- hannnaaaa
itse en ostaisi mitään marketti ruokaan vaan antaisin lihaa, koska olen huomannut miten paljon kaikkee ''kasvis'' mössöö kissojen ruuassa on ja kissahan ei syö kuin hiiren mahalaukun verran kasviksia
- Pökö12
Kyllä se kolli sitä ennenpitkää alkaa syömään. Kissa voi olla viikon ilman ruokaa jos se ei saa mitä haluaa mutta sitten pitäisi viimeistään ruuan kelvata. Ja vain koirat ovat muistaakseni narttuja eli naaraspuolinen kissa on nimeltään vain naaraspuolinen kissa.
- .......
^ Ei muuten voi olla viikkoa ilman ruokaa. Kissalle paastoaminen on vaarallista! Jo yhden vuorokauden syömättömyydestä on mahdollista aiheutua maksavaurio.
- Pökö12
HEHEHEHE... ;D Anteeksi foorumilla huutaminen on kielletty. Mistä mahdoit pieraista tuonkin tiedon? Olen aivan varma siitä että kissa voi olla ilman ruokaa kauemmin kuin sen päivän, jos ihminenkin säilyy hengissä kuukauden. Kissa on vieläpä sopeutuneempi tälläiseen ruokavalioon johtuen pedon taustastaan, verratkaa muihin lihansyöjiin, esimerkkinä käärmeet, alligaattorit... Ne ovat tietysti vähän eri asia mutta lihansyöjiä ovat silti, eli sopeutuneet syömään kamelin kokonaisena kerran kuussa.
"Kills are generally estimated at around one large ungulate every two weeks."
Englanninkielisestä wikipediasta, vapaasta tietosankirjasta koskien puumaa.
Eli ei se mitään vaarallista ole. Katin kontit. Jos kissa ei saa ruokaa, se pysyy kyllä hengissä kauemminkin kuin tuon viikon. Olkaa huoleti ja nauttikaa elämästä. - kontit katin
Pökö12 kirjoitti:
HEHEHEHE... ;D Anteeksi foorumilla huutaminen on kielletty. Mistä mahdoit pieraista tuonkin tiedon? Olen aivan varma siitä että kissa voi olla ilman ruokaa kauemmin kuin sen päivän, jos ihminenkin säilyy hengissä kuukauden. Kissa on vieläpä sopeutuneempi tälläiseen ruokavalioon johtuen pedon taustastaan, verratkaa muihin lihansyöjiin, esimerkkinä käärmeet, alligaattorit... Ne ovat tietysti vähän eri asia mutta lihansyöjiä ovat silti, eli sopeutuneet syömään kamelin kokonaisena kerran kuussa.
"Kills are generally estimated at around one large ungulate every two weeks."
Englanninkielisestä wikipediasta, vapaasta tietosankirjasta koskien puumaa.
Eli ei se mitään vaarallista ole. Katin kontit. Jos kissa ei saa ruokaa, se pysyy kyllä hengissä kauemminkin kuin tuon viikon. Olkaa huoleti ja nauttikaa elämästä.Lukisit mitä kirjoittaja kirjoitti, hän ei väittänyt kissan kuolevan jos ei syö vaan, että jo päivän paastosta on mahdollista aiheutua maksavaurio. Tuo tieto löytyy kyllä monenkin eläinklinikan sivuilta missä sairauksista ja ruokinnasta kerrotaan. Että menehän nyt itse etsimään ja lukemaan, ennen kuin lähdet pätemään omilla "tiedoillasi". Hengissä pysymisestä ei edellä kirjoittanut maininnut mitään vaan maksavauriosta, joka voi sitten jossakin vaiheessa aiheuttaa menehtymisen kyllä.
- Jes! :D
Minun kissani saa:
Aamu; 1 pussi kummallekkin tuoreruokaa.
Päivä: Raksuja
Ilta: Raksuja.
Kissalla on hyvä olla koko ajan raksuja ja vettä tarjolla. - Ninni-Kissa
Älä jooko kiltti syötä kissoillesi marketin vehnämössö ruokia, sillä niistä koituu loppupelissä kaikenlaisia terveysongelmia, juurikin esimerkiksi noita virtsakiviä!
Kaikki eläinkaupankaan ruuat eivät ole kovin laadukkaita. Pitää siis nähdä hieman vaivaa ja opetella lukemaan tuotesisältöjä . - Barfffff
Oletko barffia miettinyt? Kaikki eläinlääkärin suosittelemat ruuat eivät ole kovin hyviä, esimerkkinä voidaan pitää vaikka Royal Caninia, koirilla ainakin aiheuttaa helposti hiivaa...
Nykyään barffaus eli raakaruokinta on aika helppoa :) Aina ei tarvitse täysbarffaukseen muuttaa, vaan osittaisbarffauskin parantaa kissan olemusta jo huomattavasti. Osta eläinkaupast märkäruuatkin ,kun kissas ei tartte :viljoja,sokeria tai väriaineita.:)
- Gohgyjcfyhffj
Meidän kolli kusi aivan kaikkialle, huusi ja oli levoton välillä. Syötettiin 2kk pelkkiä eläinlääkärin myymiä "kusimuroja" , nyt vain märkää muonaa ja hyvin jakselee.
Oli johtunut kaupan huonolaatuisista muroista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.565423- 874203
Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.3712489Ovatko naiset lopettaneet sen vähäisenkin vaivannäön Tinderissa?
Meinaan vaan profiileja selatessa nykyään valtaosalla ei ole minkäänlaista kirjoitettua tekstiä siellä. Juuri ja juuri s691024Suomi vietiin Natoon väärin perustein. Viides artikla on hölynpölyä. Yksin jäämme.
Kuka vielä uskoo, että viides artikla takaa Suomelle avun, jos Suomeen hyökätään. Liikuttavasti täällä on uskottu ja ved3281006- 61813
Sydämeni on sinun luona
Koko ajan. Oli ympärilläni ketä oli niin sinä olet vain ajatuksissa ja tunteissa. En halua muiden kosketusta kuin sinun46806Trump ja Venäjä
Huomasitteko muuten... Käytännössä ainoat valtiot, joille Trump EI eilen asettanut typeriä tariffejaan, olivat Venäjä ja102779- 25764
Jatkuva stressitila
On sinun vuoksesi kun en tiedä missä mennään mutta tunteeni tiedän ainoastaan52759