Sonera on syvältä

ihanminäkin

Kerkeen ihan pikaisen tulla tännekkin ennen kun lähden kärjäoikeuteen sevittelee soneran sotkuja. Koskaan en soneran asiakkaana ole ollut mutta sain kotia lapun tänään kärjäoikeudesta olisin 2005 aukaisut puhellinliitymän sonerassa. Loppusumma lapussa näyttää olevan 194, 00 euroa.

Viihtykää elämässä niin teen myöskin minäkin omituisesta laskusta huolimatta, kun hoitaa arkipäivän asioita ja nautii elämästään niin ei tarvii muiden elämästä edes netissä välittää eikä kuvitella kuka kenenkin kanssa kirjoittelee vaan niin kun säännötkin sanoo asiallinen ja rakentava keskustelu, ei henkilökohtaisuuksiin menoa.

81

209

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sama...

      pikkaisen ei pikaise, sitä kiire teettää. Surkea matsi oli muuten eilen Saksan matsi saisi olla pikkaisen parempi... mutta shoppailua ja kärjäoikeuteen henkilökohtaisesti sonerasikailua selvittelemään..

    • Niinpä !

      >kun hoitaa arkipäivän asioita ja nautii elämästään niin ei tarvii muiden elämästä edes netissä välittää eikä kuvitella kuka kenenkin kanssa kirjoittelee vaan niin kun säännötkin sanoo asiallinen ja rakentava keskustelu, ei henkilökohtaisuuksiin menoa<


      Toivon myös SINUN tämän jatkossa muistavan vai oliko sinulla joku erivapaus toimia toisin?

      • itelläkö?

        huomaatko teliasonerasta otsikon? voisitko hakea oman riidanhaasto ketjun?


      • Niinpä!
        itelläkö? kirjoitti:

        huomaatko teliasonerasta otsikon? voisitko hakea oman riidanhaasto ketjun?

        Huomaatko aloituksessa tuon kohdan jonka lainasin omaan viestiini?
        Miten se liittyi mitenkään TeliaSoneraan??

        Voisitko hakea itsellesi jonkun muun paikan tuohon jatkuvaan provoiluusi!


      • ihanminäkin
        Niinpä! kirjoitti:

        Huomaatko aloituksessa tuon kohdan jonka lainasin omaan viestiini?
        Miten se liittyi mitenkään TeliaSoneraan??

        Voisitko hakea itsellesi jonkun muun paikan tuohon jatkuvaan provoiluusi!

        Hommat tuli hoideltua ja kokonaista kolme viestiä ketjussa kahden omani lisäksi.
        Ala oleva teksti pysäytti minut ja ihmettelen kirjoitusta kohdassa JATKUVAAN PROVOILUUN itse käsitän kirjoituksen mitä siinä luetaan elikä joka päivä jos koneella istuu ja pulinoissa tietenkin kirjoitellaan jatkuvista provoiluista, ainakin minä kirjoittaa kun satunnaiset matkaajat, voisitko lopettaa provoilusi...
        ehkä kirjoitaja tietää itse paremmin enkä mene hekilökohtaisuuksiin kunhan ihmettelin.

        mutta aloitus koski soneran toimintaa mitä en ymmärrä MITEN laskutetaan ihmisiä mitkä eivät ole heidän asiakkaitaan.

        Aikaa jonkun aikaa voin tänään rajallisesti netissä olla tänään, kotitöitä ja illalla matsia, ne ketkä oikeasti tietävät ja tuntevat minut tietää miksi en netissä ole kohta pitkiin aikoihin mutta sitähän on jotkut toivonneetkin.


      • Niinpä!
        ihanminäkin kirjoitti:

        Hommat tuli hoideltua ja kokonaista kolme viestiä ketjussa kahden omani lisäksi.
        Ala oleva teksti pysäytti minut ja ihmettelen kirjoitusta kohdassa JATKUVAAN PROVOILUUN itse käsitän kirjoituksen mitä siinä luetaan elikä joka päivä jos koneella istuu ja pulinoissa tietenkin kirjoitellaan jatkuvista provoiluista, ainakin minä kirjoittaa kun satunnaiset matkaajat, voisitko lopettaa provoilusi...
        ehkä kirjoitaja tietää itse paremmin enkä mene hekilökohtaisuuksiin kunhan ihmettelin.

        mutta aloitus koski soneran toimintaa mitä en ymmärrä MITEN laskutetaan ihmisiä mitkä eivät ole heidän asiakkaitaan.

        Aikaa jonkun aikaa voin tänään rajallisesti netissä olla tänään, kotitöitä ja illalla matsia, ne ketkä oikeasti tietävät ja tuntevat minut tietää miksi en netissä ole kohta pitkiin aikoihin mutta sitähän on jotkut toivonneetkin.

        Oliko sitten tuo kirjoitus SINUN johon vastasin?


        itelläkö?
        28.6.2012 14:19
        -1
        Sulje
        huomaatko teliasonerasta otsikon? voisitko hakea oman riidanhaasto ketjun?

        Noh aloitusksesi koski sonera sotkujasi vaan miten niihin liittyi tuo lopun moite ja ohjeistus meille muille palstalaisille johon kommentoin?

        Miksi muuten pitää todistella kokoajan onko vaiko eikö ole netissä tai palstalla?
        Mitä se kehenkään kuuluu? Ole jos olet ja ole olematta jos siltä tuntuu.
        Minä ainakin olen just niin paljon tai vähän kun minua ITSEÄNI sattuu huvittamaan muiden mielipiteillä varsinkaan täysin tuntemattomien ei ole minulle yhtään mitään merkitystä sen asian suhteen.


      • ihanminäkin
        Niinpä! kirjoitti:

        Oliko sitten tuo kirjoitus SINUN johon vastasin?


        itelläkö?
        28.6.2012 14:19
        -1
        Sulje
        huomaatko teliasonerasta otsikon? voisitko hakea oman riidanhaasto ketjun?

        Noh aloitusksesi koski sonera sotkujasi vaan miten niihin liittyi tuo lopun moite ja ohjeistus meille muille palstalaisille johon kommentoin?

        Miksi muuten pitää todistella kokoajan onko vaiko eikö ole netissä tai palstalla?
        Mitä se kehenkään kuuluu? Ole jos olet ja ole olematta jos siltä tuntuu.
        Minä ainakin olen just niin paljon tai vähän kun minua ITSEÄNI sattuu huvittamaan muiden mielipiteillä varsinkaan täysin tuntemattomien ei ole minulle yhtään mitään merkitystä sen asian suhteen.

        Vastasin vaan alkupään kirjoituksiin itse olin ihan kaupungilla tuohon aikaan mutta se siitä, kuinka muuten päivä sujunnut itse odottelen matsin alkua.


      • Niinpä!
        ihanminäkin kirjoitti:

        Vastasin vaan alkupään kirjoituksiin itse olin ihan kaupungilla tuohon aikaan mutta se siitä, kuinka muuten päivä sujunnut itse odottelen matsin alkua.

        Kiitos loistavasti.Itse en mitään typerää potkupalloa jaksa katsella.


      • ihanminäkin
        Niinpä! kirjoitti:

        Kiitos loistavasti.Itse en mitään typerää potkupalloa jaksa katsella.

        Itse lapsena hetkisen aikaan klubissa pelasin jos tiedät joukueen, suomenmestari vuosimallia miehissä 2011 SUOMENMESTARI
        Italia johtaa plääh..


    • sonerantyytyväinenas

      Miksi jätät asian hoitamatta ennen karäjäoikeutta? Ei mikään toimiva yritys syyttä käräjille lähde saataviaan peräämään.

      • luetkokunnolla!

        Koskaan en soneran asiakkaana ole ollut


      • ihanminäkin
        luetkokunnolla! kirjoitti:

        Koskaan en soneran asiakkaana ole ollut

        Hämästyttää todellakin kenen laskuja yrittää rahastaa minua perien käräjäoikeuden kautta, kun ei todellisuudessa ole mitään osaa ja arpaa koko yritykseen, laskutus puhelinliitymästä on 2006 alkuu asti.

        Minä en kenekään VIERAIDEN ihmisien puhelinlaskuja maksele, riittää ihan kahden oman liittymän laskut mitä mukisematta makselen, parisen päivää sitten maksoin heinäkuun maksun vaikka eräpäivä on vasta 12.07.2012.


      • sonerantyytyväinenas
        luetkokunnolla! kirjoitti:

        Koskaan en soneran asiakkaana ole ollut

        Yritys on varmasti lähettänyt laskuja sinulle ennen. Etkö ole kiistänyt silloin?
        Ei mikään yritys lähde käräjöimään suoraan. Lue mitä kirjoitan.


      • ihanminäkin
        sonerantyytyväinenas kirjoitti:

        Yritys on varmasti lähettänyt laskuja sinulle ennen. Etkö ole kiistänyt silloin?
        Ei mikään yritys lähde käräjöimään suoraan. Lue mitä kirjoitan.

        Sonera ei koskaan ole lähettännyt minulle mitään laskuja, eikö olekkin mielenkiintoista ??? tietenkin on kun en soneran asiakas koskaan ole ollut. Meneekö yrityksellä niin huonosti yrittää saada ketä tahansa ihmistä heidän asikaskuntansa laskuja maksamaan.


      • sonersntyytyväinenas
        ihanminäkin kirjoitti:

        Sonera ei koskaan ole lähettännyt minulle mitään laskuja, eikö olekkin mielenkiintoista ??? tietenkin on kun en soneran asiakas koskaan ole ollut. Meneekö yrityksellä niin huonosti yrittää saada ketä tahansa ihmistä heidän asikaskuntansa laskuja maksamaan.

        En oikein jaksa uskoa sinua. Mikäli olet oikeassa ja pystyt näyttämään toteen hakisin sinuna korvauksia soneralta.


      • ihanminäkin
        sonersntyytyväinenas kirjoitti:

        En oikein jaksa uskoa sinua. Mikäli olet oikeassa ja pystyt näyttämään toteen hakisin sinuna korvauksia soneralta.

        Mitäköhän korvauksia hakisin? tuleeko mieleen? siitä kun sonera yrittää saada rahastettua ei asiakaillaan soneran asiakkaan laskuja? ainut ihmetys on miten voikaan ihmisiä laskutaa mitkä eivät soneran kanssa missään ole tekemisissä, siitähän ei korvauksia kukaan saa vai saako?


      • kardentamala
        ihanminäkin kirjoitti:

        Mitäköhän korvauksia hakisin? tuleeko mieleen? siitä kun sonera yrittää saada rahastettua ei asiakaillaan soneran asiakkaan laskuja? ainut ihmetys on miten voikaan ihmisiä laskutaa mitkä eivät soneran kanssa missään ole tekemisissä, siitähän ei korvauksia kukaan saa vai saako?

        ONhan siinä vaarana että sulle on tullu maksuhäiriöistä maininta jos kerran sun nimellä on oikee käräjäoikeuden kautta karhuttu saatavia. Kyllä jotain korvausta saattaa pystyä saamaan.


      • ihanminäkin
        kardentamala kirjoitti:

        ONhan siinä vaarana että sulle on tullu maksuhäiriöistä maininta jos kerran sun nimellä on oikee käräjäoikeuden kautta karhuttu saatavia. Kyllä jotain korvausta saattaa pystyä saamaan.

        Tarkkoja ollaan vasta kirjallinen haaste riita-asiassa, pakko sitä kirjallinen vastike oli tehdä, kukaan nyt todellakaan jos pikkaisetkin palikat on kotona rupea makselemaan muiden laskuja, kyllä niissä omissakin laskussa on tekemistä ihan varmana meillä jokaisella.


        Oman nettiliittymän palvelutarjoojalle aikoinaan soittelin kun laskuni oli liian pieni totesi asiakaspalvelussa näin olevan, he olivat liian vähän laskuttanneet, muistan vielläkin kun asiakaspalvelussa ilmoitettiin kun reilusti ja rehdisti ilmoitit virheen ei tarvitse maksaa kun pelkästään summan mikä laskussa on, välillä näinkin päin laskujen osalta.


      • =================
        ihanminäkin kirjoitti:

        Tarkkoja ollaan vasta kirjallinen haaste riita-asiassa, pakko sitä kirjallinen vastike oli tehdä, kukaan nyt todellakaan jos pikkaisetkin palikat on kotona rupea makselemaan muiden laskuja, kyllä niissä omissakin laskussa on tekemistä ihan varmana meillä jokaisella.


        Oman nettiliittymän palvelutarjoojalle aikoinaan soittelin kun laskuni oli liian pieni totesi asiakaspalvelussa näin olevan, he olivat liian vähän laskuttanneet, muistan vielläkin kun asiakaspalvelussa ilmoitettiin kun reilusti ja rehdisti ilmoitit virheen ei tarvitse maksaa kun pelkästään summan mikä laskussa on, välillä näinkin päin laskujen osalta.

        Olisi kyllä todella mielenkiintoista tietää minkä paikkakunnan käräjäoikeudesta oikein on kyse kun tuollaisen ovat onnistuneet lähettämään vaikket edes ole Soneran asiakas.

        Jos et ole yhtään ainutta laskua tai karhukirjettä saanut et Soneralta etkä perintätoimistosta, niin aika oudolta tuntuu että Soneran virheen vuoksi kuitenkin sulle tulisi käräjäoikeudesta jokin haaste! Perintätoimistohan sinne käräjäoikeuteen lopulta ottaa yhteyttä eikä Sonera, jos laskut on maksamatta.

        Hiukan nyt on omituinen tuo juttu.


      • heheheeeee
        ================= kirjoitti:

        Olisi kyllä todella mielenkiintoista tietää minkä paikkakunnan käräjäoikeudesta oikein on kyse kun tuollaisen ovat onnistuneet lähettämään vaikket edes ole Soneran asiakas.

        Jos et ole yhtään ainutta laskua tai karhukirjettä saanut et Soneralta etkä perintätoimistosta, niin aika oudolta tuntuu että Soneran virheen vuoksi kuitenkin sulle tulisi käräjäoikeudesta jokin haaste! Perintätoimistohan sinne käräjäoikeuteen lopulta ottaa yhteyttä eikä Sonera, jos laskut on maksamatta.

        Hiukan nyt on omituinen tuo juttu.

        Taitaa olla aloitus huuhaata, tai sitten peitetarina. ;)))))))


      • ihanminäkin
        ================= kirjoitti:

        Olisi kyllä todella mielenkiintoista tietää minkä paikkakunnan käräjäoikeudesta oikein on kyse kun tuollaisen ovat onnistuneet lähettämään vaikket edes ole Soneran asiakas.

        Jos et ole yhtään ainutta laskua tai karhukirjettä saanut et Soneralta etkä perintätoimistosta, niin aika oudolta tuntuu että Soneran virheen vuoksi kuitenkin sulle tulisi käräjäoikeudesta jokin haaste! Perintätoimistohan sinne käräjäoikeuteen lopulta ottaa yhteyttä eikä Sonera, jos laskut on maksamatta.

        Hiukan nyt on omituinen tuo juttu.

        Minuun ei kumpainenkaan taho ei sonerat ei perintätoimisto ole ottanneet yhteyttä, ei 2005-2006 välillä kun liitymä on ollut laskujen mukaan, ja ei yhäkään en ole ollut naimisissa soneran kanssa.

        En tiedä miten sulla hoituu, mutta itsäni sonera kinuu toisen ihmisen laskuista siihen olen ihan syytön.

        Käytän ihan eri firmaa kun sonera on ehkä tiedät sonerasta paremmin, minä tiedän vaan sen verran että minä en todellakaan ole soneran asiakas ollut en maksa muiden ehkä jo kuolleitenkin saman nimisten ihmisten laskuja?

        En itse ainakaan sonerasta saannut hyvää kuvaa pitäköön he soneran joka siitä tykkää, kuulin tänään että ei soneran kohdalla olisi ensimänen kerta maksatutta asiakaittensa laskuja kenellä sattuu, sen tähden eräskin vaihtoi yritystä.


      • ihanminäkin
        heheheeeee kirjoitti:

        Taitaa olla aloitus huuhaata, tai sitten peitetarina. ;)))))))

        vakoojat tulee oikein peitetarina todellisesta elämästäpäs juuri miten yritykset tekee mitä vaan rahastakseen ihmisiä, Nordean asiakkaatkin kannattaisi vaihtaa pankkia sekin on oikein peitetarina ja oikean elämän karua todellisuutta.


      • yksinkertaista
        ihanminäkin kirjoitti:

        Hämästyttää todellakin kenen laskuja yrittää rahastaa minua perien käräjäoikeuden kautta, kun ei todellisuudessa ole mitään osaa ja arpaa koko yritykseen, laskutus puhelinliitymästä on 2006 alkuu asti.

        Minä en kenekään VIERAIDEN ihmisien puhelinlaskuja maksele, riittää ihan kahden oman liittymän laskut mitä mukisematta makselen, parisen päivää sitten maksoin heinäkuun maksun vaikka eräpäivä on vasta 12.07.2012.

        HEI HALOO TOLLO !!!!!!!!!!!

        Olet antanut allekirjoituksesi jollekin joka ei muuten olisi saanut hankittua puhelinliittymää. Ja silloin hän sai liittymän , ja sun nimesi on vakuutena siitä. laskut eivät tule sulle, mutta mikäli niitä ei makseta, ne lankee sulle.

        Yksinkertaista.

        Takaajan vastuu lankee sulle, ole hyvä vaan.


      • mutta mutta!
        ihanminäkin kirjoitti:

        Minuun ei kumpainenkaan taho ei sonerat ei perintätoimisto ole ottanneet yhteyttä, ei 2005-2006 välillä kun liitymä on ollut laskujen mukaan, ja ei yhäkään en ole ollut naimisissa soneran kanssa.

        En tiedä miten sulla hoituu, mutta itsäni sonera kinuu toisen ihmisen laskuista siihen olen ihan syytön.

        Käytän ihan eri firmaa kun sonera on ehkä tiedät sonerasta paremmin, minä tiedän vaan sen verran että minä en todellakaan ole soneran asiakas ollut en maksa muiden ehkä jo kuolleitenkin saman nimisten ihmisten laskuja?

        En itse ainakaan sonerasta saannut hyvää kuvaa pitäköön he soneran joka siitä tykkää, kuulin tänään että ei soneran kohdalla olisi ensimänen kerta maksatutta asiakaittensa laskuja kenellä sattuu, sen tähden eräskin vaihtoi yritystä.

        Mutta jos et ole saanut Soneralta yhtään laskua etkä perintätoimistosta yhtään laskua, eikös silloin KÄRÄJÄOIKEUS ole lähettänyt tuon asian väärälle henkilölle??

        jos Sonera siinä olis söhlinyt niin silloinhan sulle olisi tullut karhulaskuja Soneralta.


      • trust.
        ihanminäkin kirjoitti:

        Minuun ei kumpainenkaan taho ei sonerat ei perintätoimisto ole ottanneet yhteyttä, ei 2005-2006 välillä kun liitymä on ollut laskujen mukaan, ja ei yhäkään en ole ollut naimisissa soneran kanssa.

        En tiedä miten sulla hoituu, mutta itsäni sonera kinuu toisen ihmisen laskuista siihen olen ihan syytön.

        Käytän ihan eri firmaa kun sonera on ehkä tiedät sonerasta paremmin, minä tiedän vaan sen verran että minä en todellakaan ole soneran asiakas ollut en maksa muiden ehkä jo kuolleitenkin saman nimisten ihmisten laskuja?

        En itse ainakaan sonerasta saannut hyvää kuvaa pitäköön he soneran joka siitä tykkää, kuulin tänään että ei soneran kohdalla olisi ensimänen kerta maksatutta asiakaittensa laskuja kenellä sattuu, sen tähden eräskin vaihtoi yritystä.

        Aika rajua väittää että Sonera lähettelee laskuja kenelle sattuu, lähti viestis sekä aloitus myöskin eteenpäin muutamaan paikkaan.


      • ihanminäkin
        mutta mutta! kirjoitti:

        Mutta jos et ole saanut Soneralta yhtään laskua etkä perintätoimistosta yhtään laskua, eikös silloin KÄRÄJÄOIKEUS ole lähettänyt tuon asian väärälle henkilölle??

        jos Sonera siinä olis söhlinyt niin silloinhan sulle olisi tullut karhulaskuja Soneralta.

        Soneralta en ole laskuja en kahunkirjeitä saannut koska en ole heidän asiakas koskaan ollut.

        Tein vastinneen kirjallisesti saavat tapella kärjäoikeuden ja soneran välillä kuka on söhlinnyt ja kenelle oikeat laskut ja perintäkirjeet pitäisi toimittaa, itse ole ihan väärä osoite, koska en koskaan soneran palveluita ole käyttännyt.

        Tunnen soneran turvallisuuspuolen johtotehtävissä olevan ihmisen ei viitsi edes vitsinä kysyä troijalainenko koneellane viihtyy ja laskuja lähettelee miten sattuu.


      • ihanminäkin
        yksinkertaista kirjoitti:

        HEI HALOO TOLLO !!!!!!!!!!!

        Olet antanut allekirjoituksesi jollekin joka ei muuten olisi saanut hankittua puhelinliittymää. Ja silloin hän sai liittymän , ja sun nimesi on vakuutena siitä. laskut eivät tule sulle, mutta mikäli niitä ei makseta, ne lankee sulle.

        Yksinkertaista.

        Takaajan vastuu lankee sulle, ole hyvä vaan.

        Tollopa voi olla kuka vaan mutta kun en ole antannut allekirjotuksia ja henkkareiden kanssa käynnyt hommaamassa liittymää.


      • ihanminäkin
        trust. kirjoitti:

        Aika rajua väittää että Sonera lähettelee laskuja kenelle sattuu, lähti viestis sekä aloitus myöskin eteenpäin muutamaan paikkaan.

        Muistan toiselta palstalta saman nimimerkin kun ole ihan käynnyt lukemassa mutta se siitä. Toivon ihan oikeasti lähettelet soneraan ja muutamaan paikkaan aloitus ja viestit ei tarvii itse sitä tehdä, kiitän ja kumarran etukäteen kun vaivaudut kertomaan heille mokastaan.

        ojennan kimpun kukkia kun vaivaudut puolestani tosin ihan virtualisen kimpun, kiitos sinulle.

        http://www.kukkakauppaninaflora.fi/WebRoot/TP/Shops/31102006-728670/460B/74FE/9B38/D38A/443C/59FA/3D21/9D44/ruusu.jpg


      • Enpäs usko nyt
        ================= kirjoitti:

        Olisi kyllä todella mielenkiintoista tietää minkä paikkakunnan käräjäoikeudesta oikein on kyse kun tuollaisen ovat onnistuneet lähettämään vaikket edes ole Soneran asiakas.

        Jos et ole yhtään ainutta laskua tai karhukirjettä saanut et Soneralta etkä perintätoimistosta, niin aika oudolta tuntuu että Soneran virheen vuoksi kuitenkin sulle tulisi käräjäoikeudesta jokin haaste! Perintätoimistohan sinne käräjäoikeuteen lopulta ottaa yhteyttä eikä Sonera, jos laskut on maksamatta.

        Hiukan nyt on omituinen tuo juttu.

        Sonera ei peri omalla nimellään vaan karhulaskut ja vaatimukset lähettää PERINTÄYHTIÖ Lindorff !!

        Soneran omilta sivuilta;
        Mitä tapahtuu, jos matkapuhelin-, laajakaista- tai kotipuhelinlasku jää maksamatta?
        Mikäli lasku jää maksamatta, kuluttaja-asiakas saa maksukehotuksen kahden viikon (14 vrk) kuluttua laskun eräpäivästä. Maksukehotuksen eräpäivä on heti. Lähetetystä maksukehotuksesta veloitetaan hinnaston mukainen maksu, ja myöhästyneelle maksulle kertyy korkolain mukainen viivästyskorko laskun alkuperäisestä eräpäivästä lukien.

        Mitä seurauksia aiheutuu, jos laskua ei makseta kehotuksesta huolimatta?
        Kuluttaja-asiakkaan liittymä voidaan sulkea maksamattoman laskun vuoksi (ks. toimitusehdot). Mikäli laskun maksu edelleen viivästyy, maksamaton lasku voidaan siirtää perintätoimistolle perittäväksi n. kuukauden kuluttua laskun eräpäivästä lukien. Laskun siirto perintätoimistolle aiheuttaa yleensä lisäkustannuksia. Liittymä voidaan irtisanoa tai sopimus purkaa, jos maksu edelleenkin viivästyy.


        Mikään firma ei voi alkaa perimään ilman että heiltä löytyy sopimus esim. matkapuhelinliittymästä tai langattomasta (mokkulasta johon tulee Subscriber Identity Module eli SIM-kortti, matkapuhelimen älykortti) jos mitään sopimusta ei ole ei ole mahdollista viedä käräjäoikeuteen yhtään haastetta. Ja haastemieshän ottaa ensin yhteyttä ja toimittaa tiedoksi haasteen siinä on vielä 2 viikkoa aikaa sopia sen velkojan kanssa asiasta tai tehdä asiasta kirjallinen vastine.

        Ei kuulosta minustakaan nyt ihan uskottavalle tarinalle!


      • 1+1=???
        ihanminäkin kirjoitti:

        Soneralta en ole laskuja en kahunkirjeitä saannut koska en ole heidän asiakas koskaan ollut.

        Tein vastinneen kirjallisesti saavat tapella kärjäoikeuden ja soneran välillä kuka on söhlinnyt ja kenelle oikeat laskut ja perintäkirjeet pitäisi toimittaa, itse ole ihan väärä osoite, koska en koskaan soneran palveluita ole käyttännyt.

        Tunnen soneran turvallisuuspuolen johtotehtävissä olevan ihmisen ei viitsi edes vitsinä kysyä troijalainenko koneellane viihtyy ja laskuja lähettelee miten sattuu.

        Aloituksessa ja muissa viesteissäsi kyllä väität ihan täytenä faktana että Soneran virhe kyseessä, vaikket siis koskaan ole edes mitään saanut Soneralta eli mitenkähän Soneran troijalaiset asiaan liittyy jos sieltä kautta ei ole tullut yhtään kirjettä?

        Käräjäoikeuteen maksuasiat vie perintätoimisto lähetettyään ensin maksua odottavan firman ilmoituksen perusteella neljä kirjettä asiakkaalle, kerrot ettet ole sieltäkään saanut yhtään kirjettä joten Soneran ilmoitus ei ole tainnutkaan koskea sinua???

        Vasta käräjäoikeus on juttusi mukaan ensimmäistä kertaa sinuun yhteydessä tässä asiassa, jos Sonera olisi tehnyt virheen niin olisi jo pitänyt tulla postia sekä sieltä että perintätoimiston tyypeiltä!!


      • ihanminäkin
        Enpäs usko nyt kirjoitti:

        Sonera ei peri omalla nimellään vaan karhulaskut ja vaatimukset lähettää PERINTÄYHTIÖ Lindorff !!

        Soneran omilta sivuilta;
        Mitä tapahtuu, jos matkapuhelin-, laajakaista- tai kotipuhelinlasku jää maksamatta?
        Mikäli lasku jää maksamatta, kuluttaja-asiakas saa maksukehotuksen kahden viikon (14 vrk) kuluttua laskun eräpäivästä. Maksukehotuksen eräpäivä on heti. Lähetetystä maksukehotuksesta veloitetaan hinnaston mukainen maksu, ja myöhästyneelle maksulle kertyy korkolain mukainen viivästyskorko laskun alkuperäisestä eräpäivästä lukien.

        Mitä seurauksia aiheutuu, jos laskua ei makseta kehotuksesta huolimatta?
        Kuluttaja-asiakkaan liittymä voidaan sulkea maksamattoman laskun vuoksi (ks. toimitusehdot). Mikäli laskun maksu edelleen viivästyy, maksamaton lasku voidaan siirtää perintätoimistolle perittäväksi n. kuukauden kuluttua laskun eräpäivästä lukien. Laskun siirto perintätoimistolle aiheuttaa yleensä lisäkustannuksia. Liittymä voidaan irtisanoa tai sopimus purkaa, jos maksu edelleenkin viivästyy.


        Mikään firma ei voi alkaa perimään ilman että heiltä löytyy sopimus esim. matkapuhelinliittymästä tai langattomasta (mokkulasta johon tulee Subscriber Identity Module eli SIM-kortti, matkapuhelimen älykortti) jos mitään sopimusta ei ole ei ole mahdollista viedä käräjäoikeuteen yhtään haastetta. Ja haastemieshän ottaa ensin yhteyttä ja toimittaa tiedoksi haasteen siinä on vielä 2 viikkoa aikaa sopia sen velkojan kanssa asiasta tai tehdä asiasta kirjallinen vastine.

        Ei kuulosta minustakaan nyt ihan uskottavalle tarinalle!

        Empäs ole soneran sim-kortteja itse nähnyt ,kun vaan omani millä ei ole mitään tekemistä soneran kanssa, et se siitä ja vastineen tein ja sonera siellä luki ei Lindorff !

        Syytön minä olen soneran touhuihin todellisuus ja netti on pikkaisen eriasia se minkä kopsaat netissä ei aina luekkaan oikeissa lapuissa eikä muutenkaan pidä paikkaansa todellisten asioiden kanssa kaikilta osin.


      • näin se toimii
        ihanminäkin kirjoitti:

        Empäs ole soneran sim-kortteja itse nähnyt ,kun vaan omani millä ei ole mitään tekemistä soneran kanssa, et se siitä ja vastineen tein ja sonera siellä luki ei Lindorff !

        Syytön minä olen soneran touhuihin todellisuus ja netti on pikkaisen eriasia se minkä kopsaat netissä ei aina luekkaan oikeissa lapuissa eikä muutenkaan pidä paikkaansa todellisten asioiden kanssa kaikilta osin.

        Se pitää kyllä täsmälleen paikkansa oikeassa elämässä että jos ei Sonera saa muistutuslaskuista huolimatta maksua asiakkaalta, se siirtää jutun perintätoimistolle, ja perintätoimisto vie asian tarvittaessa käräjäoikeuteen asti.


      • 13+19
        ihanminäkin kirjoitti:

        Minuun ei kumpainenkaan taho ei sonerat ei perintätoimisto ole ottanneet yhteyttä, ei 2005-2006 välillä kun liitymä on ollut laskujen mukaan, ja ei yhäkään en ole ollut naimisissa soneran kanssa.

        En tiedä miten sulla hoituu, mutta itsäni sonera kinuu toisen ihmisen laskuista siihen olen ihan syytön.

        Käytän ihan eri firmaa kun sonera on ehkä tiedät sonerasta paremmin, minä tiedän vaan sen verran että minä en todellakaan ole soneran asiakas ollut en maksa muiden ehkä jo kuolleitenkin saman nimisten ihmisten laskuja?

        En itse ainakaan sonerasta saannut hyvää kuvaa pitäköön he soneran joka siitä tykkää, kuulin tänään että ei soneran kohdalla olisi ensimänen kerta maksatutta asiakaittensa laskuja kenellä sattuu, sen tähden eräskin vaihtoi yritystä.

        Perintätoimisto on aiheuttanut sotkua Soneran asiakkaille

        http://www.taloussanomat.fi/palvelut/2007/05/18/perintatoimisto-myontaa-sonera-virheensa/200712181/12


      • ihanminäkin
        näin se toimii kirjoitti:

        Se pitää kyllä täsmälleen paikkansa oikeassa elämässä että jos ei Sonera saa muistutuslaskuista huolimatta maksua asiakkaalta, se siirtää jutun perintätoimistolle, ja perintätoimisto vie asian tarvittaessa käräjäoikeuteen asti.

        minä en toisten asioista tiedä mutta omistani tiedän ja en soneran asiakas koskaan ole ollut eikä käräjäoikeuden vastekirjeessä Lindorff lukennut se nyt on vaan taivahan tosiasiaa.


      • nauraa herssywäst
        ihanminäkin kirjoitti:

        Empäs ole soneran sim-kortteja itse nähnyt ,kun vaan omani millä ei ole mitään tekemistä soneran kanssa, et se siitä ja vastineen tein ja sonera siellä luki ei Lindorff !

        Syytön minä olen soneran touhuihin todellisuus ja netti on pikkaisen eriasia se minkä kopsaat netissä ei aina luekkaan oikeissa lapuissa eikä muutenkaan pidä paikkaansa todellisten asioiden kanssa kaikilta osin.

        .-)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
        :-)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
        :-))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
        :-)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
        ;-)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

        satu-täti olet.


      • 14+20

      • näin se toimii
        ihanminäkin kirjoitti:

        minä en toisten asioista tiedä mutta omistani tiedän ja en soneran asiakas koskaan ole ollut eikä käräjäoikeuden vastekirjeessä Lindorff lukennut se nyt on vaan taivahan tosiasiaa.

        Miks siinä olis lukenu mikään Lindorf??


      • ihanminäkin
        1+1=??? kirjoitti:

        Aloituksessa ja muissa viesteissäsi kyllä väität ihan täytenä faktana että Soneran virhe kyseessä, vaikket siis koskaan ole edes mitään saanut Soneralta eli mitenkähän Soneran troijalaiset asiaan liittyy jos sieltä kautta ei ole tullut yhtään kirjettä?

        Käräjäoikeuteen maksuasiat vie perintätoimisto lähetettyään ensin maksua odottavan firman ilmoituksen perusteella neljä kirjettä asiakkaalle, kerrot ettet ole sieltäkään saanut yhtään kirjettä joten Soneran ilmoitus ei ole tainnutkaan koskea sinua???

        Vasta käräjäoikeus on juttusi mukaan ensimmäistä kertaa sinuun yhteydessä tässä asiassa, jos Sonera olisi tehnyt virheen niin olisi jo pitänyt tulla postia sekä sieltä että perintätoimiston tyypeiltä!!

        Vasta käräjäoikeus on juttusi mukaan ensimmäistä kertaa sinuun yhteydessä tässä asiassa, jos Sonera olisi tehnyt virheen niin olisi jo pitänyt tulla postia sekä sieltä että perintätoimiston tyypeiltä!!

        Soneran asiakaan laskuista kysymys ja saa ihan käräjäoikeus ja sonera riidellä kuka on mokannut, heitin ihan vitsinä troijalaiset mutta ei tajunnut sitä? Satun ihan oikeasti tuntemaan soneran turvallisuus puolen johtotehtävissä olevan ihmisen, missä soneran yritysryppään hommissa se ei kuulu tänne tunnettu yritys turvallisuusalalla, mistä tunnen niin se ei kuulu tänne.


      • Että näin se menee
        ihanminäkin kirjoitti:

        Empäs ole soneran sim-kortteja itse nähnyt ,kun vaan omani millä ei ole mitään tekemistä soneran kanssa, et se siitä ja vastineen tein ja sonera siellä luki ei Lindorff !

        Syytön minä olen soneran touhuihin todellisuus ja netti on pikkaisen eriasia se minkä kopsaat netissä ei aina luekkaan oikeissa lapuissa eikä muutenkaan pidä paikkaansa todellisten asioiden kanssa kaikilta osin.

        Sonera SIIRTÄÄ perittävät laskunsa PERINTÄTOIMISTO Lindorffille n. kuukauden kuluttua laskun eräpäivästä lukien.
        Ja kuule ei ole nyt mitään pelkästään netistä kopioitua vaan ihan itse nähtyä kun sukulainen joutui sairaalaan ja jäi kännykkä lasku häneltä sen johdosta maksamatta liittymä on Soneran ja karhulasku tuli Lindorffilta 1,5kk alkuperäisen laskun eräpäivän jälkeen.
        Itse sen vielä sukulaisen puolesta maksoin ja sain ihan hyvää asiakaspalvelua Soneralta kun soitin ja kerroin että sukulainen on sairaalassa ja tulevat laskut hänen pyynnöstään voi lähettää suoraan minulle joka hoidan hänen asioitaan nyt kun itse on sairaalassa.

        Joten älä viitsi nyt enää!


      • 17+8
        14+20 kirjoitti:

        18.5.2007 16:16 oli tuo artikkeli kirjoitettu ja jos sinulla ei kalenteri toimi kerron sitten sinulle että nyt eletään

        28.06.2012 ja Soneran perintätoimistona on vuosia jo toiminut Lindorff !!!

        Joten eipä oikeasti ole nyt tuokaan uskottava selitys sille mistä aloituksessa ja pitkin ketjua yritetään kertoa.

        Eipä ollu pointti yrittääkkään sitä selittää vaan näyttää YKSI esimerkki siitä miten perintätoimistot möhlivät! Asiakkaat monesti suuttuvat firmalle joka käyttää kyseisen perintätoimiston palveluja, vaikka syy olisi pelkästään perintätoimiston.


      • ihanminäkin
        Että näin se menee kirjoitti:

        Sonera SIIRTÄÄ perittävät laskunsa PERINTÄTOIMISTO Lindorffille n. kuukauden kuluttua laskun eräpäivästä lukien.
        Ja kuule ei ole nyt mitään pelkästään netistä kopioitua vaan ihan itse nähtyä kun sukulainen joutui sairaalaan ja jäi kännykkä lasku häneltä sen johdosta maksamatta liittymä on Soneran ja karhulasku tuli Lindorffilta 1,5kk alkuperäisen laskun eräpäivän jälkeen.
        Itse sen vielä sukulaisen puolesta maksoin ja sain ihan hyvää asiakaspalvelua Soneralta kun soitin ja kerroin että sukulainen on sairaalassa ja tulevat laskut hänen pyynnöstään voi lähettää suoraan minulle joka hoidan hänen asioitaan nyt kun itse on sairaalassa.

        Joten älä viitsi nyt enää!

        Minä en tiedä miten toimii teillä? tiedän miten minulla toimii ja Lindorfftti ei vasteessa lukennut käräjäoikeudelle niin se vaan on .


      • huh hei
        ihanminäkin kirjoitti:

        minä en toisten asioista tiedä mutta omistani tiedän ja en soneran asiakas koskaan ole ollut eikä käräjäoikeuden vastekirjeessä Lindorff lukennut se nyt on vaan taivahan tosiasiaa.

        Eli väität totuutena on Sonera on sut ilmoittanut käräjäoikeuteen joka sitten laitto sulle haasteen?


      • ihanminäkin
        17+8 kirjoitti:

        Eipä ollu pointti yrittääkkään sitä selittää vaan näyttää YKSI esimerkki siitä miten perintätoimistot möhlivät! Asiakkaat monesti suuttuvat firmalle joka käyttää kyseisen perintätoimiston palveluja, vaikka syy olisi pelkästään perintätoimiston.

        Nyt pääsit asian ytimeen en todellakaan edes sergeltä kirjettä ole saannut odotin koska ihmiset älyy, soneran moka ja siirtännyt jonkun toisen ihmisen laskut sergeelle ja ei ole minun moka vaan soneran ja sergeelin, kiitoksia etsit puolestani ja huomenna jos ihan pikkaisen on aikaa käyn käräjäoikeudessa ihmettelemässä kenen laskua perii minulta ja miksi sonera on tehnyt mokan ei ole minun asia ja vaan ainoastaan perintätomiston ja soneran asia, kun en ole kummankaan asiakas ollut ja kummaltakaan lappuja saannut. Tieto lisää tuskaa kun netistä aina löydy tietoja ja alkuperäisessä viestissäni ihmettelin soneraa ja näköjään sergel oy on lapussa ei minun laskusta kysymys..

        EN SIIS SONERAN ASIAKAS KOSKAAN OLE OLLUT ENKÄ SERGEL OY:LTÄ SAANNUT MITÄÄN POSTIA.


      • ihanminäkin
        ihanminäkin kirjoitti:

        Nyt pääsit asian ytimeen en todellakaan edes sergeltä kirjettä ole saannut odotin koska ihmiset älyy, soneran moka ja siirtännyt jonkun toisen ihmisen laskut sergeelle ja ei ole minun moka vaan soneran ja sergeelin, kiitoksia etsit puolestani ja huomenna jos ihan pikkaisen on aikaa käyn käräjäoikeudessa ihmettelemässä kenen laskua perii minulta ja miksi sonera on tehnyt mokan ei ole minun asia ja vaan ainoastaan perintätomiston ja soneran asia, kun en ole kummankaan asiakas ollut ja kummaltakaan lappuja saannut. Tieto lisää tuskaa kun netistä aina löydy tietoja ja alkuperäisessä viestissäni ihmettelin soneraa ja näköjään sergel oy on lapussa ei minun laskusta kysymys..

        EN SIIS SONERAN ASIAKAS KOSKAAN OLE OLLUT ENKÄ SERGEL OY:LTÄ SAANNUT MITÄÄN POSTIA.

        Olen kuullut ja lukennut kyseisen perintätoimiston agresiivisestä touhusta, mutta taidan vaan huomenna tehdä duunia tein sen verran hyvän vasteen, enkä rupea tuhlaa rahojani puhelimella agressiivisen perintätoimiston kanssa, mitkä säikyttelee vanhuksiakin.

        Oli kivaa kirjoitella viimeisenä lomana ja aidot ystäväni tietää mitä teen ja kuinka kauan ole poissa tietokoneen ääreltä, sanon todella piitkäääääään, eikä yhtään tule ikävä nettiä.


      • 6+9
        ihanminäkin kirjoitti:

        Nyt pääsit asian ytimeen en todellakaan edes sergeltä kirjettä ole saannut odotin koska ihmiset älyy, soneran moka ja siirtännyt jonkun toisen ihmisen laskut sergeelle ja ei ole minun moka vaan soneran ja sergeelin, kiitoksia etsit puolestani ja huomenna jos ihan pikkaisen on aikaa käyn käräjäoikeudessa ihmettelemässä kenen laskua perii minulta ja miksi sonera on tehnyt mokan ei ole minun asia ja vaan ainoastaan perintätomiston ja soneran asia, kun en ole kummankaan asiakas ollut ja kummaltakaan lappuja saannut. Tieto lisää tuskaa kun netistä aina löydy tietoja ja alkuperäisessä viestissäni ihmettelin soneraa ja näköjään sergel oy on lapussa ei minun laskusta kysymys..

        EN SIIS SONERAN ASIAKAS KOSKAAN OLE OLLUT ENKÄ SERGEL OY:LTÄ SAANNUT MITÄÄN POSTIA.

        Justiin, eli todella monta vuotta sitten paljastunut juttu ja lapussaskin vielä lukee se nimi ja silti tulet tänne vinkumaan Soneran mokasta - Sonera on vaihtanu perintätoimistoo kauan sitten ja jos niiden ennen käyttämä toimisto edelleen jatkaa mokailua vanhojen laskujen kanssa vuodelta kivi ja kirves niin SE EI OLE SONERAN VIKA!


      • ihanminäkin
        6+9 kirjoitti:

        Justiin, eli todella monta vuotta sitten paljastunut juttu ja lapussaskin vielä lukee se nimi ja silti tulet tänne vinkumaan Soneran mokasta - Sonera on vaihtanu perintätoimistoo kauan sitten ja jos niiden ennen käyttämä toimisto edelleen jatkaa mokailua vanhojen laskujen kanssa vuodelta kivi ja kirves niin SE EI OLE SONERAN VIKA!

        minulle paljastui moka ihan tänään kun käräjäoikeuden postin aukaisin, ei monta vuotta sitten ja aluperinhän perinnän jonkun ihmisen laskuista on sonera tehnyt, ei minun laskuista kun en soneran asiakas koskaan edes ole ollut, syytön minä olen jos yritykset mokaa sonera aluperin ja perintätoimisto lähettelee laskuja ja tänään yllätyin kun avasin kirjeen mitä helkka.. mikä juttu tämä on ja mitä sergeel ja sonera perii minulta, kun minulla ei ole mitään osaa ja arpaa koko laskuun ja kumpaakaan yritykseen...


      • Huoks mitä sekoilua
        ihanminäkin kirjoitti:

        Minä en tiedä miten toimii teillä? tiedän miten minulla toimii ja Lindorfftti ei vasteessa lukennut käräjäoikeudelle niin se vaan on .

        Miten niin toimii meille?
        Mitä ihmettä sinä nyt sekoilet taas? JOKAISELLE se homma toimii noin ei vain yhdelle asiakkaalle.
        Sinun tekstisi on sori vaan niin sekavia ettei niistä ota erkkikään selvää ja jatkuvasti todistelet kuinka ystävät ja tutut tietää paljonko olet netissä ??
        Mitä ihmettä se meille kuuluu ???
        Olen jo kerran sanonut sulle että ole tai ole olematta ei kuule kiinnosta mutta tollanen jatkuva todistelu pistää kyllä hiukan ihmetyttämään jo!

        Minä ainakin edelleenkin olen netissä vaikka 24h jos nyt siltä sattuisi tuntumaan eikä kiinnosta pätkääkään mitä muut siitä asiasta on mieltä!

        Ja kuule vaikka siinä vastineessa olisi lukenut pelle jansson sekään ei minua kiinnosta!


      • ei kiinnosta ei yhtä
        Huoks mitä sekoilua kirjoitti:

        Miten niin toimii meille?
        Mitä ihmettä sinä nyt sekoilet taas? JOKAISELLE se homma toimii noin ei vain yhdelle asiakkaalle.
        Sinun tekstisi on sori vaan niin sekavia ettei niistä ota erkkikään selvää ja jatkuvasti todistelet kuinka ystävät ja tutut tietää paljonko olet netissä ??
        Mitä ihmettä se meille kuuluu ???
        Olen jo kerran sanonut sulle että ole tai ole olematta ei kuule kiinnosta mutta tollanen jatkuva todistelu pistää kyllä hiukan ihmetyttämään jo!

        Minä ainakin edelleenkin olen netissä vaikka 24h jos nyt siltä sattuisi tuntumaan eikä kiinnosta pätkääkään mitä muut siitä asiasta on mieltä!

        Ja kuule vaikka siinä vastineessa olisi lukenut pelle jansson sekään ei minua kiinnosta!

        Olen jo kerran sanonut sulle että ole tai ole olematta ei kuule kiinnosta mutta tollanen jatkuva todistelu pistää kyllä hiukan ihmetyttämään jo!

        Ja kuule vaikka siinä vastineessa olisi lukenut pelle jansson sekään ei minua kiinnosta!

        Uskotaan ukotaan, anne, kyllä ukotaan, ei yhtään kiinnosta, ei sitten yhtään, yhtään ei siis yhtään yhtään.


      • Hanki lakimies
        ihanminäkin kirjoitti:

        minulle paljastui moka ihan tänään kun käräjäoikeuden postin aukaisin, ei monta vuotta sitten ja aluperinhän perinnän jonkun ihmisen laskuista on sonera tehnyt, ei minun laskuista kun en soneran asiakas koskaan edes ole ollut, syytön minä olen jos yritykset mokaa sonera aluperin ja perintätoimisto lähettelee laskuja ja tänään yllätyin kun avasin kirjeen mitä helkka.. mikä juttu tämä on ja mitä sergeel ja sonera perii minulta, kun minulla ei ole mitään osaa ja arpaa koko laskuun ja kumpaakaan yritykseen...

        Etkö saanut ennen tuota kirjettä mukamas haastemieheltä puhelinsoittoa tai kirjallista tiedoksiantoa?
        Mikä haastemies noin laittomasti toimii?

        Tutustu kaavioon näet kuinka homma etenee; (ja lopeta nyt noitten juttujesi satuilu kuule)
        http://maksumyohassa.fi/saitko_postia/

        Lue myös tämä niin huomaat miksei kukaan usko juttujasi;
        Oikeudellinen perintä:

        Kun lasku on ollut perinnässä, eikä se ole johtanut laskun maksuun tai maksusta sopimiseen, siirtyy lasku normaalisti riita-asiana oikeudelliseen perintään, eli velkoja hankkii laskusta täytäntöönpanokelpoisen päätöksen oikeuslaitokselta.

        Tämä on normaalisti ensimmäinen vaihe, joissa velallisen luottotiedot ovat vaarassa, koska maksutuomiosta normaalisti tulee luottotietomerkintä. Siten jos velallinen ottaa yhteyttä, kannattaa yrittää sopia asia kertasuorituksella, jolloin velallinen välttyy maksuhäiriöltä. Jos kertasuoritus ei onnistu, on mahdollista sopia asia maksusopimuksella, joka vahvistetaan oikeudessa sovinnoksi asiassa, ja joka on ulosottokelpoinen jos velallinen ei noudata sitä. Tällöin velallinen välttyy luottohäiriömerkinnältä, mikä voi olla merkittävää velallisen maksu- ja sopimishalua puoltava tekijä, mutta toisaalta velallisella on uhkana velan siirtyminen ulosottoon ellei sopimusta noudateta, mikä sekin osaltaan tehostaa maksuhalukkuutta.

        Suurin osa velkomuskanteista on riidattomia asioita, ja se on viimeinen vaihe, jossa velan korkoineen ja kuluineen voi maksaa pois ilman uhkaa luottotietomerkinnästä. Jos laskusta ja sen maksuvelvollisuudesta on riitaa, on lasku riitautettava viimeistään tässä vaiheessa eikä sitä voida periä riidattomana. Jos tilanne on tällainen, on syytä kääntyä lakimiehen puoleen tai hakea apua oikeusaputoimistosta tai muualta, missä asiantuntija-apua on saatavilla. Yleensä velkojan tai velkojayhtiön kannattaa tällaisessa tilanteessa tarkistaa oikeusturvansa vakuutusyhtiöstään.

        Kun lasku on oikeudellisessa perinnässä, velallinen saa kotipaikkansa oikeudesta ilmoituksen asian vireillä olosta. Haasteen tiedoksiannossa mainitaan aikaraja, jossa velallisen on reagoitava, tai muuten saatavan maksaminen vahvistetaan yksipuolisella tuomiolla. Tässä tuomiossa tulee maksettavaksi saatava, korot, perimiskulut ja oikeudenkäyntikulut, eli lasku tulee koko ajan kalliimmaksi maksaa.

        Vielä tässä vaiheessa velallinen voi pyrkiä sopimaan asian ottamalla yhteyttä velkojaan ja sopimalla maksuaikataulun, jossa sopii maksavansa velan erikseen sovittavalla maksuaikataululla.

        http://credlex.suntuubi.com/?cat=10

        Olet kuule kohta isossa kusessa jos jatkat tuota soneran herjaamista se on iso firma ja hyvät lakimiehet häviät juttusi aivan varmasti ei silloin auta pulina oikeus salissa enää...


      • Voi voi
        ihanminäkin kirjoitti:

        Vasta käräjäoikeus on juttusi mukaan ensimmäistä kertaa sinuun yhteydessä tässä asiassa, jos Sonera olisi tehnyt virheen niin olisi jo pitänyt tulla postia sekä sieltä että perintätoimiston tyypeiltä!!

        Soneran asiakaan laskuista kysymys ja saa ihan käräjäoikeus ja sonera riidellä kuka on mokannut, heitin ihan vitsinä troijalaiset mutta ei tajunnut sitä? Satun ihan oikeasti tuntemaan soneran turvallisuus puolen johtotehtävissä olevan ihmisen, missä soneran yritysryppään hommissa se ei kuulu tänne tunnettu yritys turvallisuusalalla, mistä tunnen niin se ei kuulu tänne.

        Satun ihan oikeasti tuntemaan soneran turvallisuus puolen johtotehtävissä olevan ihmisen, missä soneran yritysryppään hommissa se ei kuulu tänne tunnettu yritys turvallisuusalalla, mistä tunnen niin se ei kuulu tänne.


        ????????????


        ITSE toit tuon asian tänne ja väitteesi lähti kyseiseen turvallisuus firmaan ovat varmasti aika kiinnostuneita väitteistäsi!

        http://www.elisa.fi/ir/pressi/search/frame_document.cfm?t=100&o=5120.00&did=16778
        Tuoltahan se ihan julkisesti löytyy nimi ja titteli Turvallisuus päällikölle jolle muuten lähti s-postia väitteistäsi. No itsehän valitsit!

        Voi voi mihin kuseen nyt itsesi saatoit....


      • katiemamma
        ihanminäkin kirjoitti:

        Mitäköhän korvauksia hakisin? tuleeko mieleen? siitä kun sonera yrittää saada rahastettua ei asiakaillaan soneran asiakkaan laskuja? ainut ihmetys on miten voikaan ihmisiä laskutaa mitkä eivät soneran kanssa missään ole tekemisissä, siitähän ei korvauksia kukaan saa vai saako?

        'siitä kun sonera yrittää saada rahastettua ei asiakaillaan soneran asiakkaan laskuja?'

        NYT MENI liiian pitkälle! Käsitätkö miten vakavasta syytöksestä on kyse?! Mitään faktaa sulla ei ole näyttää?!


      • Voi VOI VOI
        trust. kirjoitti:

        Aika rajua väittää että Sonera lähettelee laskuja kenelle sattuu, lähti viestis sekä aloitus myöskin eteenpäin muutamaan paikkaan.

        Soneran turvallisuuspuolen johtotehtävissä oleva ihminen ei tuntenut sinua.


      • huhhuh
        Voi VOI VOI kirjoitti:

        Soneran turvallisuuspuolen johtotehtävissä oleva ihminen ei tuntenut sinua.

        soittelet pulinan takia soneraan, onx sul kaikki muumit kotona??


      • ohhohhhh
        Voi VOI VOI kirjoitti:

        Soneran turvallisuuspuolen johtotehtävissä oleva ihminen ei tuntenut sinua.

        Olipa todella yllättävää ;D


      • ihanminäkin
        Voi voi kirjoitti:

        Satun ihan oikeasti tuntemaan soneran turvallisuus puolen johtotehtävissä olevan ihmisen, missä soneran yritysryppään hommissa se ei kuulu tänne tunnettu yritys turvallisuusalalla, mistä tunnen niin se ei kuulu tänne.


        ????????????


        ITSE toit tuon asian tänne ja väitteesi lähti kyseiseen turvallisuus firmaan ovat varmasti aika kiinnostuneita väitteistäsi!

        http://www.elisa.fi/ir/pressi/search/frame_document.cfm?t=100&o=5120.00&did=16778
        Tuoltahan se ihan julkisesti löytyy nimi ja titteli Turvallisuus päällikölle jolle muuten lähti s-postia väitteistäsi. No itsehän valitsit!

        Voi voi mihin kuseen nyt itsesi saatoit....

        En oikeasti tajua mitä linkität ?itse en tunne mistää noista yrityksistä ketään turvallisuuspuolen ihmistä. Olen ylläpidolle kertonnut kyllä asiasta hekin tietävät että en keksi mitään satuja.


      • ihanminäkin
        ihanminäkin kirjoitti:

        En oikeasti tajua mitä linkität ?itse en tunne mistää noista yrityksistä ketään turvallisuuspuolen ihmistä. Olen ylläpidolle kertonnut kyllä asiasta hekin tietävät että en keksi mitään satuja.

        sonera on suuri yritys wikikin kertoo mutta se siitä

        http://fi.wikipedia.org/wiki/TeliaSonera


    • ihanminäkin

      klikkaaja mitä asiotonta taas näet?

      • ihanminäkin

        säänöt ja suomen laki ei kiellä moittia yrityksen toiminnasta, kivaa olisi oikeasti tietää perustelu?


    • tarkistelija

      No, mitä ne sano sulle käräjäoikeudessa tosta jutusta?

      • ihanminäkin

        Kävin niin kun mainitsikin tekeemässä kirjallisen vastinneen riita-asiassa, aurinkopaisto ja paistaa vieläkin mikäs sitä oli ulkoilessa , harmittaa eräs oleelinen juttu vaan jäi hommaamatta, se juttu liittyy noh empäs kerrokkaan, mutta ystäväni ja tuttuni tietää mikä oleelinen ja halpa juttu, ja he myös tietää että en pitkään aikaan todellakaan ole lähellä tietokoneita.


    • ei valittamista

      Ei mitään valittamista. >Olen kulta-asiakas ja kaikki toimii. Ei siis valittamista 30 vuoden ajalta.

      • ei uskottavaa

        Mulla on paljonkin valittamista enkä ole enää asiakas, mutta silti ontuu tuollanen teoria että Soneran mokasta olis kyse jos ei tosiaan ole saanu mitään laskuja sieltä suoraan eikä perintätoimistostakaan, sitten yhtäkkii käräjiltä putoo kirje.


      • ihanminäkin
        ei uskottavaa kirjoitti:

        Mulla on paljonkin valittamista enkä ole enää asiakas, mutta silti ontuu tuollanen teoria että Soneran mokasta olis kyse jos ei tosiaan ole saanu mitään laskuja sieltä suoraan eikä perintätoimistostakaan, sitten yhtäkkii käräjiltä putoo kirje.

        Humasitkos olisi laskut jos olisivat minun olleet ihan oikeasti kerenneet ja karhukirjeet tulla 2005 ja 2006 aikana ihan varmasti minulle postissa, mutta kun en vaan todellakaan koskaan ole heidän asiakkaansa ollut niin minuakin ihmetytti kun kirjeen aukaisin tänään.


      • Virtuaalikoneistaja

        Ohoh, olet ollut Soneran asiakkaana ennen kuin Soneraa oli olemassakaan.


      • sonerantyytyväinenas

        ei valittamista. kulta kannassa mekin olemme. joustava hyvä palvelu ja hyvä hintalaatusuhde.


      • äikän kurssille, hop
        ihanminäkin kirjoitti:

        Humasitkos olisi laskut jos olisivat minun olleet ihan oikeasti kerenneet ja karhukirjeet tulla 2005 ja 2006 aikana ihan varmasti minulle postissa, mutta kun en vaan todellakaan koskaan ole heidän asiakkaansa ollut niin minuakin ihmetytti kun kirjeen aukaisin tänään.

        sun tekstiäs on pirun vaikee lukee, koska et käytä pilkkuja ja pisteitä.


    • sonerassa

      Sonerassa ei ollut mitään tietoa kyseisestä jutusta! On tyhmää lähteä julkisuudessa puhumaan paskaa yrityksestä. Voipi tulla seuraamuksia.
      Ottavat selvää tästäkin väiteestä.
      *Tunnen soneran turvallisuuspuolen johtotehtävissä olevan ihmisen ei viitsi edes vitsinä kysyä troijalainenko koneellane viihtyy ja laskuja lähettelee miten sattuu.*

      Epäasiallisesta ja halventavasta kirjoittelusta on usein konkreettista taloudellista haittaa yritykselle. Yrityksen maineen mustamaalaaminen saattaa vähentää liikevaihtoa ja karkottaa asiakkaita.

      Yrityksen joutuessa epäasiallisen nettikirjoittelun kohteeksi suosittellaan kääntymään asiantuntijan puoleen tarkistaaksenne mahdollisuudet vaatia vahingonkorvausta syntyneistä taloudellisista menetyksistä.

      • exexexex-kax

        Oikeassa olet.

        MUTTA. Ihan pakko nyt sanoa että sinäkin olet helposti tunnistettavissa kirjoituksistasi.

        Ei millään pahalla.


      • häiriköt pois

        Tuo vihjailu myös että yrityksellä menee niin huonosti että se yrittää saada huijattua ketä tahansa maksamaan asiakaskunnan laskuja, on niin törkeä ja loukkaava että pakkohan tuollaiseen julkiseen kirjoitteluun on puuttua!


    • ......?

      On tuokin tapa hoitaa arkeensa.
      Muut hoitaa asiansa, eikä juokse käräjillä.

      • sthstpaakmoskat.

        Kyllä on yksi tämän päivän epidemia tälläkin palstalla, asia kuin asia yritetään saada käräjille, kun ei elämässä muuten ole sisältöä eikä jännitystä, jopa jos joku erehtyy tai tahaten laittaa jonkun nimikirjaimet tänne, niin käräjillä uhataan :=))))))))))))))))

        Monenkohan nimikirjaimet on minun nimmarissani, haasteita odotellen?


    • miunmielipide

      laskunsa maksamatta jättäneet ovat syvältä!

    • huomatkos

      Et ole saanut sympatiaa ihanminäkin.

      • harmi ;))))

        Ei ole saanut ,vaikka ihan pyyteettömästi sitä täällä kerjäsi.


    • ohohohohoo

      et sit käyny yölä kiljumas siitä lussa.

    • Tuo on totta, mutta miten se liittyy koiraan?

      • ihanminäkin

        unohdin vastata sinulle tässä selvyyttä palstastasta, Tämä ei ole koira palsta vaan koirista pitävät ihmiset kirjoittelevat kaikke ihan arkipäivä asioitakin. Alla on teksti palstasta mitä täällä kirjoitellaa.

        Päästä koira hetkeksi irti ja keskustele muiden koiraihmisten kanssa maailman menosta ja vaikka ihmissuhteista.


    • Olet väärällä sivulla.

    • ihanminäkin

      niinpä ja kirjoitus on 2011 muta tänäkin päivänä touhu on ajankohtainen, itse tosin sain vaan ainoastaan käräjäoikeudelta tänä vuonna lapun ja kuulin hiljakkoin vastaavan tapauksen kun Ei SONERAN asiaks sai vastaavan lapun käräjäoikeudelta tänä vuonna ei 100 vuotta sitten. Ikävää se olisi maksaa muiden jopa kuoleiden laskuja jokainen sen käsittää?

      http://www.sotkamolehti.fi/Uutiset/1194709341726/artikkeli/kuolleen miehen laskut riesana.html

      • ihanminäkin

        ihan onkin ja laitoin aloitukseen linkin eräästä tapuaksesta tapauksia on paljon ja viellä nykyisinkin kommentoin vaan yhdellä nikillä ketjussa en vaihtelesitä muut saa kirjoitella monilla puskanimimerkeillä jos niin haluaa ja mennä henkilökohtaisuuksiin.


        ihanminäkin
        28.6.2012 12:01


    • ihanminäkin

      niinpä niin ja olen kirjoitannut ihan vaan yhdellä nimimerkillä ketjussa, en vaihdellu nikkejä, ihmisten on hyvä ihan oikasti saada tietoa asioista miten omituista nykypäivänä on tietoyhteiskunnassa, sonera on nimenomaan aluperin laittanut laskun perintää, jos ei kerran perintätoimisto kykene hoitamaan sotkujaan niin halleluujaa ja hellät tunteet sama myös soneralle.

    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mukavaa sunnuntai päivää

      Kirsille ja mukaville ihmisille jos täällä enää ovat. 😊☕🌞🍁🧡 Jos eivät ole, niin sitten poistun.
      Ikävä
      365
      2273
    2. Machokultti vai tasa-arvoa

      Oikein hyvää päivää kaikki Vedatietäjät ja Hare Krishnat! Tarkoitukseni ei ole provosoida vaan monen pettymyksen jälkeen
      Hindulaisuus
      445
      2232
    3. Kimmeliin yöksi?

      Sopii minulle, mutta en tiedä sopisiko se sinuun.
      Ikävä
      94
      2034
    4. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      76
      1613
    5. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      1590
    6. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1328
    7. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      28
      1201
    8. En voi elää täyttä elämää

      Ilman sinua mies. Minun on pakko saada sinut elämääni. 😢
      Ikävä
      53
      1176
    9. Vetoomus tietyille Miehille

      Suomi on Euroopan toiseksi turvaton maa naisille! Mitä ajatuksia miehet jotka ovat turvattomia naisille? Olisiko korke
      Ikävä
      183
      1104
    10. Alkavan syksyn galluppi..

      Ajattelin että olisi sen aika. Gallupin. 1. Mikä on lempivuodenaikasi? Ja miksi? A) kevät B) kesä C) syksy D) talvi 2
      Sinkut
      135
      1068
    Aihe