Syvälahden lavalla 27.6.2012

Syvälahden tanssilavalla olin keskiviikkona 27.6 Oli Syvälahden lavan 60 vuotis -juhlatanssit, ja Tapani Kansa, ja Pepito orkesteri aloittivat kello 21.40 saarenmaanvalssilla ja toisena valssina orpopojan valssi, sen jälkeen tähdet meren yllä. Tapsa lauloi paljon perinteistä tanssimusiikkia mm. heili karjalasta. Omia kappaleita Veikko Nieminen, sulle, äidin pikkupoika, ja r.a.k.a.s, vastustamaton, kultaniityt, ei itketä lauantaina…

Tässä ja nyt laulun sanat Tapsa unohti ainoastaan muisti kertosäkeen. Samoin päättyneet on päivät laulun sanat Tapsa unohti, paitsi kertosäkeen muisti. Päättyneet on päivät laulun aikana Tapsa meni kaksi kertaa kosketinsoittaja Pekka Saralevän luo kummastelemaan miten tässä nyt näin pääsi käymään, että sanat unohtuu…. ja muutaman kerran tuon kyseisen laulun aikana käveli esiitymislavaa edestakaisin vilkuillen orkesteria, kun ei muistanut sanoja, niin ei muistanut….Tapsa sanoi laulun lopussa. Unohdin sanat kävi niin kuin naapurin lainahevonen hirveetä vauhtia kotiin pitkän työpäivän päätteeksi, ja ei saa kiinni.

Tapsa sai aikaan mukavan leppoisan tunnelman siellä. Esiintymisen jälkeen tuli juttelemaan meidän kanssa. Unohti kylläkin antaa kortit, Tapsalla oli nimittäin kortteja takataskussa varmaan Tapsan tarkoitus oli niitä meille antaa.

Oli mukava ilta.

10

567

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sepitini

      Kiitos kivasta keikkajutusta Uralin.Tässä ja nyt laulua Tapsa ei niin kovin usein keikoilla laula, joten ei ihme että siitä sanoja unohti, mutta kas kun Päättyneet on päivät- biisin sanatkin pääsivät unohtumaan. Noh, tekevälle sattuu joskus. Pääasia on että tunnelma oli hyvä ja ihmiset tyytyväisiä. Lauloiko Tapsa mitään ylimääräistä biisiä siellä ?

      • Joku toivoi hidasta valssia, ja Tapsa lauloi Anniinan viimeiseksi.


    • siperia opettaa
      • loimii.

        No tuo "Uralin pihlaja" olisikin ollut ihan hieno jos olisi sen encorena laulanut , mutta tuskin lauloi.

        Oliko siellä Syvälahden lavalla hyvin porukkaa ? Varmaan ihan hirmuista ryysistä siellä ei ollut, kun oli arkipäivänä keskellä viikkoa.


      • loimii. kirjoitti:

        No tuo "Uralin pihlaja" olisikin ollut ihan hieno jos olisi sen encorena laulanut , mutta tuskin lauloi.

        Oliko siellä Syvälahden lavalla hyvin porukkaa ? Varmaan ihan hirmuista ryysistä siellä ei ollut, kun oli arkipäivänä keskellä viikkoa.

        Suunnilleen 200 henkilöä oli. Ilmaiseksi oli tarjolla täytekakkua ja pullaa ja kahvia. Juhannuksena oli ollut Jari Sillanpää ja Arja Koriseva samana iltana ja porukkaa oli ollut 1500


      • 14 + 12
        uralin kirjoitti:

        Suunnilleen 200 henkilöä oli. Ilmaiseksi oli tarjolla täytekakkua ja pullaa ja kahvia. Juhannuksena oli ollut Jari Sillanpää ja Arja Koriseva samana iltana ja porukkaa oli ollut 1500

        ...mikä osoittaa vain sen, miten epämusikaalisia suurin osa suomalaisista on. Korisevalla ei ole erikoinen ääni, surkeat ylä-äänet jopa omassa fakissaan ja Sillanpään ääni - no onhan se pehmeä, mutta laulaa falskisti. Eihän tuota yleisömäärää voi muu selittää kuin että kalenterissa lukee juhannus. Lampaat kokoontuvat pakkojuhlimaan. Vähän sama juttu kuin täällä - yksi urvelo ylläpidosta tulee avautumaan usean nimimerkin takaa. Voiko elämä olla säälittävämpää... hehheh


      • ********************
        14 + 12 kirjoitti:

        ...mikä osoittaa vain sen, miten epämusikaalisia suurin osa suomalaisista on. Korisevalla ei ole erikoinen ääni, surkeat ylä-äänet jopa omassa fakissaan ja Sillanpään ääni - no onhan se pehmeä, mutta laulaa falskisti. Eihän tuota yleisömäärää voi muu selittää kuin että kalenterissa lukee juhannus. Lampaat kokoontuvat pakkojuhlimaan. Vähän sama juttu kuin täällä - yksi urvelo ylläpidosta tulee avautumaan usean nimimerkin takaa. Voiko elämä olla säälittävämpää... hehheh

        Juuri Juhannuksena porukkaa menee runsainmitoin tanssilavoille oli esiintymässä kukatahansa. Muutoinkaan ei oikein voi tavallisen keskellä viikkoa olevan arkipäivän tanssien väkimäärää verrata viikonlopun saatika juhannuspäivän tanssien väkimäärään.
        Syvälahdelle on bussikuljetukset Jyväskylästä ja Mikkelistä lauantain tansseihin, mutta ei keskiviikkoisin. Miksiköhän ?


    • höh vaan

      Miksei bändi vetänyt biisiä poikki ja pitänyt Tapsalle puhuttelua kun tämä töpeksi ja unohti sanat ? Niin Tapsa olis tehnyt jos joku bändin soittajista olis möhläillyt säestyksen kanssa.

    • muuzikko

      Välillä itsellekkin tulee tuollaisia blackoutteja ettei muista sanoja vaikka biisi on ihan tuttu ja monta kertaa aikaisemmin vedetty. Se lohdutta kun on tullut huomattuaja keikoilla ,että yhdelle jos toiselle nimiartistille sattuu niitä myös. Näköjään Tapsallekkin. Ne on vähän kiusallisia, mutta onneksi harmittomia kuitenkin.

      • Vuosi sitten olin Matin ja Tepon keikkaa katsomasa, ja tutun hitin sanoja ei Matti muistanut miten alkaa, niin Teppo kun tajusi ettei Matti muista sanoja niin, aloitti sitten Teppo laulamaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      79
      2392
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      142
      1538
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1462
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      158
      1234
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      109
      1033
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      386
      965
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      774
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      724
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      694
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    Aihe