Ostimpa otsikon mukaisen auton työkulkineeksi. Reilun 1000km ajettu nyt minun käytössä ja tarvitisin kyllä päivittää iskunvaimentimet ja jouset, varsinkin taakse. Plussaa olisi jos maavara kasvaisi lisää. Tuohan on uutena ainakin ollut 25mm "tavallista" korkeampi. Autolla on takana 194tkm.
Varaosamyyjät kauppavat Tojon marmoritiskiltä 508€ hintaan kaikki taakse, mutta niillä ei taida maavaraa paljoa saada lisää. Tarvikekauppiaat katsovat haavi auki kun menen kyselemään osia. Ei kuulemma tuommoista autoa ole koskaan heillä tullut vastaan ja ei iskareita köydy luetteloista. Joitakin jousia kylläkin, mutta ei tietoa onko ne kuormamallisia vaiko vain "vahvistettuja".
Vallilan takomo ei osannut auttaa kun heillä ei kyseiseen malliin ole kuulemma mittoja.
Löytyisilö jollakin tietoa jousien valmistajasta taikka siitä että käytkö "yksipäisen" vastaavan mallisen iskarit alle suoraan?
Ja pliis, ei Bemaripeten trollaus vastauksia jne. Jos lapsettaa, kirjoittele vaikka ihan muualle, kiitos.
Ilkka
Corolla 1.8 4wd vm 98 farkku - iskari ja jousi asiaa
3
559
Vastaukset
- korolla1
KURIKASSA STi aseman vieressä Kantatie 67:n varrella tehtiin vm -96 Starlettiin jouset sorvissa paksummasta puikosta. maavara nousi, mutta ongelmaksi tuli iskarien ulosjoustovara! Asiaa tuumittuani olen tullut siihen tulokseen, että joustintukien yläpäähän pitäisi tehdä korotuspalikat. Alapäähän niiden tekoon en saanut katsastajalta vihreää valoa, joten jäi tekemättä. Ajoneuvoasetuksen mukaan maavaran korotus vanteilla, renkailla ja jousilla saa olla maksimissaan 100 mm, joka on mielestäni riittävä. En tiedä sopisiko esim Carinan tai avensiksen olpat reikiin.
- 124jkl
Moi,
Tuolta saattaa ainakin iskunvaimenninta siihen löytyä ja vakiojousia.
http://www.mister-auto.fi/
www.topautoosat.fi/- coroollaa
topautoosat laittaa merkkiosan tilalle kiinalaisia osia. Mee ennemmin Mister-Autoon
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1281488- 371401
- 671215
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa541149- 69994
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi255961Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei195948- 73911
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää16830Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106818