E-pillerien aikana raskaaksi

Hei, haluaisin kysyä apua teiltä, jotka tiedätte enemmän näistä asioista. Olen syönyt nyt 6 laattaa Yaz -nimisiä pillereitä. Viimeisimmästä laatasta unohdin ottaa pillerin 2 kertaa, mutta noudatin kyllä ohjeita jotka on annettu pillerin unohtamisen varalta. Yaz -pillereissä on 28 punaista (hormoni) pilleriä ja 4 valkoista (lume) pilleriä. Nyt kun olen syönyt kaikki 4 valkoista pilleriä, kuukautiset eivät ole vieläkään alkaneet, ja pelkään olevani raskaana. Normaalisti kuukautiset ovat alkaneet heti toisen lumepillerin kohdalla. Kannattaako raskaustestiä ostaa vielä, vai odotanko vielä pari päivää kuukautisten alkamista? Olisi kiva jos saisin pikaisia neuvoja, kiitos jo etukäteen :)
6308
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 6

Vanhimmat

se voi olla,että ne jää vain pois. Sellaistakin tapahtuu joskus,ette tulekkaan tyhjennysvuotoa Kannattaa odottaa,vielä pari päivää ja tehdä testi varmuuden vuoksi.

Äänestä

Okei, kiitos :)

Äänestä

Minä olen kuullut, että juuri kyseisen pillerimerkin kohdalla on ihan mahdollista, että menkat jää pois. Sinuna en olisi huolissani, mutta voithan toki tehdä testin varmuuden saamiseksi :)

Äänestä

Mun mielestä ei oo kyllä normaalia että kuukautiset jää pois pillerien käytön aikana... kannattaa soittaa omaan nuorisoneuvolaas ja kysyä että miten kuuluu toimia... tietysti jos joku muu osaa neuvoa paremmin niin neuvokoot, mutta mä sanon että ei oo normaalia.

Äänestä

Kyllä se muuten on normaalia että esim. minien aikana jää kuukautiset kokonaan pois, sama koskee hormonikierukkaa jne. Yaz toki on yhdistelmävalmiste, mutta senkin aikana voi joskus jäädä tyhj.vuoto tulematta (kuukautisia niiden aikana ei kellään ole....)

Miksi oletat että kysyjä on niin nuori että ottaisi yhteyttä nuorisoneuvolaan???!!! Missä aloittaja kertoo ikänsä?

Äänestä

Itsellä Yazeista tuli tiputteluvuotoa kesken laatan, normaalisti minulla ei tuollaista ole ollut ikinä... Tein raskaustestinkin tuolloin ja nega. Eli ei kannata heti alkaa panikoimaan jos kroppa käyttäytyy hassusti :) oman mielenterveyden vuoksi kannattaa kuitenkin se testi tehdä

Äänestä

Kommentoi aloitusta


unsecure kirjoitti:

Hei, haluaisin kysyä apua teiltä, jotka tiedätte enemmän näistä asioista. Olen syönyt nyt 6 laattaa Yaz -nimisiä pillereitä. Viimeisimmästä laatasta unohdin ottaa pillerin 2 kertaa, mutta noudatin kyllä ohjeita jotka on annettu pillerin unohtamisen varalta. Yaz -pillereissä on 28 punaista (hormoni) pilleriä ja 4 valkoista (lume) pilleriä. Nyt kun olen syönyt kaikki 4 valkoista pilleriä, kuukautiset eivät ole vieläkään alkaneet, ja pelkään olevani raskaana. Normaalisti kuukautiset ovat alkaneet heti toisen lumepillerin kohdalla. Kannattaako raskaustestiä ostaa vielä, vai odotanko vielä pari päivää kuukautisten alkamista? Olisi kiva jos saisin pikaisia neuvoja, kiitos jo etukäteen :)

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu