Kandikiintiö = apukoulukiintiö, monta oikeaa hakijaa jäi rannall

rannalle jäätiin

Rannallepa jäin, eikä yhtään helpota, että nykyisin tyhmille kandeille on olemassa tällainen "apukoulukiintiö", jossa he voivat päästä sisään selkeästi alhaisemmilla pisteillä kuin normaaleilla älynlahjoilla varustetut hakijat. Sinne meni taas monta kuukautta elämästä hukkaan, mutta pääsipä joku luonnontieteellisen ikiopiskelija sentään lääkikseen niiden kahdenkymmenen hakukerran jälkeen tässä apukoulukiintiössä.

Hyvä Suomi, näinkö turvataan lääkärien taso?

8

1854

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ZXZAA

      No miksi itse olisi hyvä lääkäri jos et päässyt sisään. KATKERAA!!!!!

    • kandipaatti

      Jollet osaa etsiä edes oikeaa tietoa lääkiksen valintaperusteista, ei ihme että jäit rannalle. Mitään kandikiintiötä ei ole olemassakaan, vaan muiden alojen opiskelijat hakevat ihan samoin pisteytyskriteerein kuin muutkin hakijat. Aiemmista yliopisto-opinnoista ei saa mitään muuta etua kuin ehkä paremmat pohjatiedot lääkiksen pääsykoetta varten kuin lukiopohjalta.

    • Oulun kandikiintiö

      Oulun yliopiston hakuopas 2012 toteaa:
      "...Valinta lääketieteen koulutusohjelmaan:
      1) Valintaryhmässä 1 valitaan 75 hakijaa yhteispisteiden (suomalaisesta ylioppilastutkin-totodistuksesta tai sitä vastaavasta IB-, EB- tai Reifeprüfung-tutkinnon todistuksesta laskettavien pisteiden ja valintakoepisteiden yhteismäärän) perusteella.
      2) Valintaryhmässä 2 valitaan tämän jälkeen kaikkien kokeeseen osallistuneiden joukosta vähintään 38 hakijaa valintakoepisteiden perusteella.
      3) Valintaryhmässä 3 valitaan valintakoepisteiden perusteella enintään 10 vähintään kandidaatin tutkinnon suorittanutta hakijaa, jotka eivät tulleet hyväksytyksi kahdessa aikaisemmassa valintaryhmässä...."
      Koko hakuoppaan voi ladata osoitteesta www.medicine.oulu.fi/opiskelijavalinta.html

      Valintaryhmä 3:sta kai kutsutaan aika yleisesti kandikiintiöksi.

      Valintaryhmässä 3 valittujen raakapisteraja oli 62 p,
      valintaryhmässä 2 eli koepistein valittujen rymässä 72p,
      eli jonkinverran kanditutkinnosta on Oulussa hyötynyt.

      • Oulun kandikiintiö

        Oulun yliopiston hakuopas 2012 jatkaa:
        "...Valinta kandidaatin tutkinnon suorittaneiden valintaryhmässä
        Kandidaatin tutkinnon suorittaneiden valintaryhmässä huomioidaan suomalaisessa yliopistossa vähintään kandidaatin tutkinnon suorittaneet valintakokeen hyväksytysti suorittaneet hakijat, jotka eivät tulleet hyväksytyksi yhteispisteiden tai valintakoepisteiden mukaisissa valintaryhmissä. Valintakokeen hyväksytyllä suorittamisella tarkoitetaan sitä, että hakijan valintakoepistemäärä on vähintään 75 % alimmista valintaryhmässä 2 hyväksytyistä valintakoepisteistä.
        Mikäli valintakokeen hyväksytysti suorittaneita hakijoita ei ole riittävästi kandidaatin tutkinnon valintaryhmässä huomioitavaksi, valitaan täydentävä määrä hakijoita valintaryhmästä 2 valinta-koepisteiden perusteella...."


      • ....................
        Oulun kandikiintiö kirjoitti:

        Oulun yliopiston hakuopas 2012 jatkaa:
        "...Valinta kandidaatin tutkinnon suorittaneiden valintaryhmässä
        Kandidaatin tutkinnon suorittaneiden valintaryhmässä huomioidaan suomalaisessa yliopistossa vähintään kandidaatin tutkinnon suorittaneet valintakokeen hyväksytysti suorittaneet hakijat, jotka eivät tulleet hyväksytyksi yhteispisteiden tai valintakoepisteiden mukaisissa valintaryhmissä. Valintakokeen hyväksytyllä suorittamisella tarkoitetaan sitä, että hakijan valintakoepistemäärä on vähintään 75 % alimmista valintaryhmässä 2 hyväksytyistä valintakoepisteistä.
        Mikäli valintakokeen hyväksytysti suorittaneita hakijoita ei ole riittävästi kandidaatin tutkinnon valintaryhmässä huomioitavaksi, valitaan täydentävä määrä hakijoita valintaryhmästä 2 valinta-koepisteiden perusteella...."

        No voi nyyh! Voisitko vaan ennemmin todeta, ettet osannut asioita tarpeeksi hyvin ja tsemppaat ensivuoteen.

        Todellisuudessa toi on ihan hyvä, ettei kaikki aloittavat oo ihan junnuja.


    • KTM3

      Tässäpä pian uunituore KTM miettii alan vaihtoa. Olisiko kandikiintiössä vastaus pulmaani.... olisipa olemassa maisterikiintiö:D

      • majster

        Eikös tossa sanota et VÄHINTÄÄN kandi.


    • ....................

      Minusta tuntuu, että ei sinne lääkikseen kukaan pääse lukematta. Ihan syystä siellä rankataan ihmisiä.

      Itse ne viime vuonna päässyt, kun aika ei vaan riittänyt lukemiseen ja hermot petti koetilanteessa. Se kuka oli syyllinen siihen, on minä itse. Mitäs en lukenut lukiossa pitkää fysiikkaa ja biologiaa. Toki opettajat olivat koulussani huonoja, mutta olisin voinut ne aineet opiskella itsenäisesti.

      Tänä vuonna hankin itseopiskelumateriaalin ja yksityisopettajan. Jos pääsen sisään tai en pääse sisään, kiitän/haukun siitä itseäni. Materiaaliin ja opettajaan olen ollut tyytyväinen. Ikä on tehnyt minut kriittiseksi, joten osaan valita hyvän opettajan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 134
      3843
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      107
      3497
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      18
      2493
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1861
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1717
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1589
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1565
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1506
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1471
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      86
      1446
    Aihe