Aikuiset adoptoidut ry

Aikuisetadoptoidutry

6

458

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JonesHenry

      Se on aika säälittävää, ettemme me 30-vuodessa ole tosiasiassa tässä maassa aikaansaaneet muuta kuin vain tuollaista iltapäiväkerho toimintaa.


      Eli adolapsilla on omat järjestönsä joita ylläpitävät adovanhemmat ja meillä puolestaan ihan samanlaista ns "itsenäistä" kerhotoimintaa. Ehkä kuvaavaa että jaamme sen yhä Suomalaisten adolasten kanssa.


      Mielestäni kaikkien "adolasten" rutistaminen yhteen on vallankäytön mekanismi joka estää meitä kunnolla järjestäytymästä.


      Karu tosiasia on, että avoimesti rasistinen valtajärjestelmä ei halua kirjoittaa meistä ja meidän ongelmistamme. Tuo kerhotoiminta on tarkoitettu passivoimaan meitä, koska järjestelmä pelkää, että internetajalla toimisimme yksin, mikä saisi tosiasiassa huomattavasti enemmän vahinkoa aikaan järjestelmälle. Eli tuo vanha kunnon "hys hys" mentaliteetti ei enää toimi. Haluaisinkin kysyä, mitä tämä päiväkerhotoiminta aikuisille 20-30 vuotiaille on oikein saanut aikaa käytännössä? Tuntuu hieman sanoisinko suoraan kontrolloidulta oppositiolta.

    • v172012

      Yhdistyksemme on perustettu noin vuosi sitten ja olemme päässeet jo ajamaan adoptoitujen asemaa ottamalla kantaa uuden adoptiolain laadintaan: Aikuiset adoptoidut ry oli eduskunnan lakivaliokunnassa kuultavana viime syksynä. Annoimme siellä lausunnon, missä korostimme mm. adoptoidun oikeutta kaikkiin itseä koskeviin asiakirjoihin, tietoon biologisista vanhemmista - myös isyyden osalta sekä nykyistä laajempia jälkipalveluja. Olemme saaneet myös medianäkyvyyttä Yle1:ssä ja lehdistössä, joten ihan pelkästä iltapäiväkerhotoiminnasta ei ole kyse, vaikka meillä onkin jäsentapaamisia ja yhteistä vapaa-ajanviettoa.

      Jäsenyys yhdistyksessä on vapaaehtoista ja olemme mukana siellä omina yksilöinämme, aktiivisina ja toimeliaina ihmisinä, joilla on omia mielipiteitä ja näkemyksiä adoptoituna olemisesta. Olemme mukana adoptioverkostossa tuomassa adoptoitujen ääntä kuuluviin ja haluamme osaltamme kehittää adoptiotoimintaa tuomalla esiin kokemuksiamme, joita on monenlaisia.

      Uskoisin, että monet yhdistyksen jäsenet ovat saaneet kaipaamaansa vertaistukea toisiltaan omien juurien etsinnässä ja oman taustan ja elämänhistorian ymmärtämisessä.. Olemme jakaneet kokemuksiamme adoptiosta, siitä miten se on vaikuttanut elämäämme ja millaisia tunteita ja ajatuksia se meissä herättää. Olemme saaneet toisitamme jopa ystäviä.

      Meitä on mukana yhdistyksesä monenikäisiä, niin 20--30-vuotiaita kuin sitä vanhempia. Kaikki adoptoidut eivät tällaisesta toiminnasta tietenkään ole kiinnostuneita, mutta ne jotka ovat, tervetuloa mukaan!

    • Helmi.

      En löytänyt mistään tietoja, ketä hyväksytään Aikuiset adoptoidut ry jäseneksi, eli mitä sääntönne kertovat aiheesta?

    • v172012

      Yhdistys on tarkoitettu 18-vuotta täyttäneille adoptoiduille, siinäpä ne kriteerit jäsenistölle.

      Kotisivuiltamme löytyy sähköpostiosoite, mistä voi pyytää yhdistyksen toiminnasta lisätietoa. Kotisivuilla kerromme myös tulevasta toiminnasta.
      Meillä on myös jäsenille Facebookissa oma, suljettu ryhmä, mitä kautta voimme keskustella.

      Seuraava jäsentapaaminen on elokuun loppupuolella. Syksyllä Helsingin lisäksi järjestämme jäsentapaamisen Tampereella.

      Ensi sunnuntaina muuten lähetetään TV1:ssä uusintana ohjelma Aamusydämellä, missä yhdistyksemme jäsenet Karoliina Norhomaa ja Reeta Kurjonen kertovat adoptiokokemuksistaan. Ohjelma saattaa olla katsottavissa myös YleAreenalta, se oli siellä ainakin vielä jokin aika sitten.

    • Apua pohdiskeluun

      Aikuiset Adoptoidut ry:n jäsentapaamisissa on ollut kaikenikäisiä 18-70 vuotiaita naisia ja miehiä.Tiedän että jopa tällaisiin vertaistapaamisiin on monilla jonkinlainen kynnys tulla.Aluksi jäsentapaamisissa voikin vain kuunnella ja osallistua sitten keskusteluun kun itse haluaa.Myöhemmin huomaa että on vapauttavaa kun tietää että adoptoituja on paljon,et ole mikään poikkeus Suomessa.Tavallaan adoptioasiakin saa uuden merkityksen kun saa uusia ajatuksia ja näkemyksiä siihen.

    • menestystä

      Olette verrattain suuri kansanryhmä. Asiaa ei tule ajatelluksi. Hyvä että olette saaneet aikaiseksi ydistyksen. Teillä on yksi ydistävä tekijä ja olette siinä milessä sukulaissieluja.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      125
      1948
    2. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      207
      1611
    3. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      54
      1286
    4. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      64
      1208
    5. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      108
      1184
    6. Apua. Onks mä jotenki erikoinen ?

      Oon ihastunu paljon vanhempaan mieheen.
      Ikävä
      102
      1025
    7. Minun on vaan päästettävä irti

      Toiveesta. Satutan vain itseäni😥😔. Toivon sinulle pelkkää hyvää, eläthän elämäsi parasta aikaa, mutta en halua enää k
      Ikävä
      37
      920
    8. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      65
      866
    9. Kertoisit jo

      Rakastatko minua vai olenko käsittänyt väärin onko tämä vaan ystävyyttä tai kaveruutta? En haluaisi enää nolata itseäni
      Ikävä
      45
      827
    10. En koskaan saanut asiattomia kuvia!

      Silloin kun olin vielä nuori, kukaan mies ei koskaan lähettänyt minulle asiattomia kuvia itsestään. Jos tiedätte mitä ta
      Sinkut
      156
      781
    Aihe