IKÄRAJA VASTATKAA !!!!!!!!

pikku mies :D

ONKO ILMAKIVÄÄRIN PANOKSILLA IKÄRAJAA SIIS SAAKO 15 VUOTIAS OSTAA NIITÄ ?

12

7665

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Andy

      Lain puolesta ei ole ikärajaa, mutta voi olla, ettei kauppias suostu myymään kovin nuorelle.

      • ktk

        aika useesti kaupoilla on sellanen kanta, että ei alle 15v. myydä esim. ilmakkoa. Mutta voivat sen varmaan itse päättää, koskien myöskin paukkuja.


      • Andy
        ktk kirjoitti:

        aika useesti kaupoilla on sellanen kanta, että ei alle 15v. myydä esim. ilmakkoa. Mutta voivat sen varmaan itse päättää, koskien myöskin paukkuja.

        Järjestyslaki kieltää luovuttamasta ilmakivääriä alaikäiselle ilman huoltajan suostumusta. Patruunoita tämä ei koske, mutta kaikki kaupat eivät silti välttämättä myy niitäkään.


      • andry
        Andy kirjoitti:

        Järjestyslaki kieltää luovuttamasta ilmakivääriä alaikäiselle ilman huoltajan suostumusta. Patruunoita tämä ei koske, mutta kaikki kaupat eivät silti välttämättä myy niitäkään.

        Ilmakossa ei ensinkään ole patruunoita, vain luoteja saa kyseiseen aseeseen.


      • Metsämies
        andry kirjoitti:

        Ilmakossa ei ensinkään ole patruunoita, vain luoteja saa kyseiseen aseeseen.

        Ilmakiväärin "ammuksia" kutsutaan pelleteiksi tai juuri ammuksiksi. Eivät ne luotejakaan ole.


      • Andy
        andry kirjoitti:

        Ilmakossa ei ensinkään ole patruunoita, vain luoteja saa kyseiseen aseeseen.

        Kyllä nyt on mieli musta, kun en käyttänyt oikeaa termiä. Varmasti kukaan ei ymmärtänyt, mistä puhutaan.


      • Metsämies
        Andy kirjoitti:

        Kyllä nyt on mieli musta, kun en käyttänyt oikeaa termiä. Varmasti kukaan ei ymmärtänyt, mistä puhutaan.

        Senpä takia minäkin tuon typerän tarkennuksen tuohon laitoinkin. "Andry" viisastelee...


      • andry
        Metsämies kirjoitti:

        Senpä takia minäkin tuon typerän tarkennuksen tuohon laitoinkin. "Andry" viisastelee...

        Älkää ottako hernettä nenään, minulle tuli tarve viisastella, niin sitä liityttiin muitten viisastelijoiden lukuisaan joukkoon. Eihän täällä voi enää kirjoitella ettei joku löydä jotain nekatiivistä sanottavaa.


      • Tähtääjä
        andry kirjoitti:

        Älkää ottako hernettä nenään, minulle tuli tarve viisastella, niin sitä liityttiin muitten viisastelijoiden lukuisaan joukkoon. Eihän täällä voi enää kirjoitella ettei joku löydä jotain nekatiivistä sanottavaa.

        Siltä se voi tuntua, mutta oletkos koskaan lukenut Andyn viisasteluja. On monta muutakin, jotka pystyvät olemaan viisastelematta. Yritetään mekin.


      • Jarkko
        Tähtääjä kirjoitti:

        Siltä se voi tuntua, mutta oletkos koskaan lukenut Andyn viisasteluja. On monta muutakin, jotka pystyvät olemaan viisastelematta. Yritetään mekin.

        Nykyajan ilmakiväärit ovat erittäin tehokkaita ja vaarallisia. Ei ihme että kauppiaat ovat varovaisia panostenkin myynnin kanssa..


    • Anonyymi

      Mahtaako motonet myydä 15 vuotiaalle ilmakon ammuksia

      • Anonyymi

        Tätä kannattaa kysyä suoli 24 palstalta. Motonetissa eivät varmaankaan kerro mitään, jos sieltä kysyy. Aika monella pää tuntuu kulkevan vain painolastina harteiden välissä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      176
      1715
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      977
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      87
      834
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      663
    5. 51
      655
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      41
      557
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      508
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      503
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      191
      453
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      439
    Aihe