IKÄRAJA VASTATKAA !!!!!!!!

pikku mies :D

ONKO ILMAKIVÄÄRIN PANOKSILLA IKÄRAJAA SIIS SAAKO 15 VUOTIAS OSTAA NIITÄ ?

12

6409

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Andy

      Lain puolesta ei ole ikärajaa, mutta voi olla, ettei kauppias suostu myymään kovin nuorelle.

      • ktk

        aika useesti kaupoilla on sellanen kanta, että ei alle 15v. myydä esim. ilmakkoa. Mutta voivat sen varmaan itse päättää, koskien myöskin paukkuja.


      • Andy
        ktk kirjoitti:

        aika useesti kaupoilla on sellanen kanta, että ei alle 15v. myydä esim. ilmakkoa. Mutta voivat sen varmaan itse päättää, koskien myöskin paukkuja.

        Järjestyslaki kieltää luovuttamasta ilmakivääriä alaikäiselle ilman huoltajan suostumusta. Patruunoita tämä ei koske, mutta kaikki kaupat eivät silti välttämättä myy niitäkään.


      • andry
        Andy kirjoitti:

        Järjestyslaki kieltää luovuttamasta ilmakivääriä alaikäiselle ilman huoltajan suostumusta. Patruunoita tämä ei koske, mutta kaikki kaupat eivät silti välttämättä myy niitäkään.

        Ilmakossa ei ensinkään ole patruunoita, vain luoteja saa kyseiseen aseeseen.


      • Metsämies
        andry kirjoitti:

        Ilmakossa ei ensinkään ole patruunoita, vain luoteja saa kyseiseen aseeseen.

        Ilmakiväärin "ammuksia" kutsutaan pelleteiksi tai juuri ammuksiksi. Eivät ne luotejakaan ole.


      • Andy
        andry kirjoitti:

        Ilmakossa ei ensinkään ole patruunoita, vain luoteja saa kyseiseen aseeseen.

        Kyllä nyt on mieli musta, kun en käyttänyt oikeaa termiä. Varmasti kukaan ei ymmärtänyt, mistä puhutaan.


      • Metsämies
        Andy kirjoitti:

        Kyllä nyt on mieli musta, kun en käyttänyt oikeaa termiä. Varmasti kukaan ei ymmärtänyt, mistä puhutaan.

        Senpä takia minäkin tuon typerän tarkennuksen tuohon laitoinkin. "Andry" viisastelee...


      • andry
        Metsämies kirjoitti:

        Senpä takia minäkin tuon typerän tarkennuksen tuohon laitoinkin. "Andry" viisastelee...

        Älkää ottako hernettä nenään, minulle tuli tarve viisastella, niin sitä liityttiin muitten viisastelijoiden lukuisaan joukkoon. Eihän täällä voi enää kirjoitella ettei joku löydä jotain nekatiivistä sanottavaa.


      • Tähtääjä
        andry kirjoitti:

        Älkää ottako hernettä nenään, minulle tuli tarve viisastella, niin sitä liityttiin muitten viisastelijoiden lukuisaan joukkoon. Eihän täällä voi enää kirjoitella ettei joku löydä jotain nekatiivistä sanottavaa.

        Siltä se voi tuntua, mutta oletkos koskaan lukenut Andyn viisasteluja. On monta muutakin, jotka pystyvät olemaan viisastelematta. Yritetään mekin.


      • Jarkko
        Tähtääjä kirjoitti:

        Siltä se voi tuntua, mutta oletkos koskaan lukenut Andyn viisasteluja. On monta muutakin, jotka pystyvät olemaan viisastelematta. Yritetään mekin.

        Nykyajan ilmakiväärit ovat erittäin tehokkaita ja vaarallisia. Ei ihme että kauppiaat ovat varovaisia panostenkin myynnin kanssa..


    • Anonyymi

      Mahtaako motonet myydä 15 vuotiaalle ilmakon ammuksia

      • Anonyymi

        Tätä kannattaa kysyä suoli 24 palstalta. Motonetissa eivät varmaankaan kerro mitään, jos sieltä kysyy. Aika monella pää tuntuu kulkevan vain painolastina harteiden välissä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3417
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      155
      2057
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      200
      1722
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      131
      1633
    5. 80
      1145
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1104
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      267
      1010
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      125
      959
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      919
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      72
      875
    Aihe