IKÄRAJA VASTATKAA !!!!!!!!

pikku mies :D

ONKO ILMAKIVÄÄRIN PANOKSILLA IKÄRAJAA SIIS SAAKO 15 VUOTIAS OSTAA NIITÄ ?

12

6812

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Andy

Lain puolesta ei ole ikärajaa, mutta voi olla, ettei kauppias suostu myymään kovin nuorelle.

• ktk

aika useesti kaupoilla on sellanen kanta, että ei alle 15v. myydä esim. ilmakkoa. Mutta voivat sen varmaan itse päättää, koskien myöskin paukkuja.

• Andy
        ktk kirjoitti:

aika useesti kaupoilla on sellanen kanta, että ei alle 15v. myydä esim. ilmakkoa. Mutta voivat sen varmaan itse päättää, koskien myöskin paukkuja.

Järjestyslaki kieltää luovuttamasta ilmakivääriä alaikäiselle ilman huoltajan suostumusta. Patruunoita tämä ei koske, mutta kaikki kaupat eivät silti välttämättä myy niitäkään.

• andry
        Andy kirjoitti:

Järjestyslaki kieltää luovuttamasta ilmakivääriä alaikäiselle ilman huoltajan suostumusta. Patruunoita tämä ei koske, mutta kaikki kaupat eivät silti välttämättä myy niitäkään.

Ilmakossa ei ensinkään ole patruunoita, vain luoteja saa kyseiseen aseeseen.

• Metsämies
        andry kirjoitti:

Ilmakiväärin "ammuksia" kutsutaan pelleteiksi tai juuri ammuksiksi. Eivät ne luotejakaan ole.

• Andy
        andry kirjoitti:

Kyllä nyt on mieli musta, kun en käyttänyt oikeaa termiä. Varmasti kukaan ei ymmärtänyt, mistä puhutaan.

• Metsämies
        Andy kirjoitti:

Kyllä nyt on mieli musta, kun en käyttänyt oikeaa termiä. Varmasti kukaan ei ymmärtänyt, mistä puhutaan.

Senpä takia minäkin tuon typerän tarkennuksen tuohon laitoinkin. "Andry" viisastelee...

• andry
        Metsämies kirjoitti:

Senpä takia minäkin tuon typerän tarkennuksen tuohon laitoinkin. "Andry" viisastelee...

Älkää ottako hernettä nenään, minulle tuli tarve viisastella, niin sitä liityttiin muitten viisastelijoiden lukuisaan joukkoon. Eihän täällä voi enää kirjoitella ettei joku löydä jotain nekatiivistä sanottavaa.

• Tähtääjä
        andry kirjoitti:

Älkää ottako hernettä nenään, minulle tuli tarve viisastella, niin sitä liityttiin muitten viisastelijoiden lukuisaan joukkoon. Eihän täällä voi enää kirjoitella ettei joku löydä jotain nekatiivistä sanottavaa.

Siltä se voi tuntua, mutta oletkos koskaan lukenut Andyn viisasteluja. On monta muutakin, jotka pystyvät olemaan viisastelematta. Yritetään mekin.

• Jarkko
        Tähtääjä kirjoitti:

Siltä se voi tuntua, mutta oletkos koskaan lukenut Andyn viisasteluja. On monta muutakin, jotka pystyvät olemaan viisastelematta. Yritetään mekin.

Nykyajan ilmakiväärit ovat erittäin tehokkaita ja vaarallisia. Ei ihme että kauppiaat ovat varovaisia panostenkin myynnin kanssa..

• Anonyymi

Mahtaako motonet myydä 15 vuotiaalle ilmakon ammuksia

• Anonyymi

Tätä kannattaa kysyä suoli 24 palstalta. Motonetissa eivät varmaankaan kerro mitään, jos sieltä kysyy. Aika monella pää tuntuu kulkevan vain painolastina harteiden välissä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!

Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.
      Tunteet
      94
      8086
    2. Kivoimmat asiat elämässäsi?

Ihastuminen? Rakastuminen? Voittaminen? Joku muu?
      Sinkut
      174
      3782
    3. Miksi sinua kiinnostaa mitä täällä lukee?

Käyt täällä ja tiedän sen.
      Ikävä
      53
      3289
    4. Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?

Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä
      Maailman menoa
      255
      2541
    5. Mistä tiedät, että hän on kiinnostunut?

Kiinnostunut sinusta.
      Ikävä
      48
      2175
    6. Et edes ole vanha ja läski

Kunhan halusin loukata.
      Ikävä
      42
      2035
    7. Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa.

Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa. Millainen se oli?
      Ikävä
      29
      1970
    8. Etkö usko teidän

Koskaan päätyvän yhteen?
      Ikävä
      48
      1912
    9. Voisiko näistä

Painaa kirjan. Montakohan sataa sivua tulisi 🤭 ja mikä sen nimi olisi?
      Ikävä
      60
      1788
    10. Tykkään niin paljon

Ja olen tosi surkeana kun mokasin kerta toisensa jälkeen. 😢
      Ikävä
      19
      1783
    Aihe