ONKO ILMAKIVÄÄRIN PANOKSILLA IKÄRAJAA SIIS SAAKO 15 VUOTIAS OSTAA NIITÄ ?
IKÄRAJA VASTATKAA !!!!!!!!
12
6812
Vastaukset
- Andy
Lain puolesta ei ole ikärajaa, mutta voi olla, ettei kauppias suostu myymään kovin nuorelle.
- ktk
aika useesti kaupoilla on sellanen kanta, että ei alle 15v. myydä esim. ilmakkoa. Mutta voivat sen varmaan itse päättää, koskien myöskin paukkuja.
- Andy
ktk kirjoitti:
aika useesti kaupoilla on sellanen kanta, että ei alle 15v. myydä esim. ilmakkoa. Mutta voivat sen varmaan itse päättää, koskien myöskin paukkuja.
Järjestyslaki kieltää luovuttamasta ilmakivääriä alaikäiselle ilman huoltajan suostumusta. Patruunoita tämä ei koske, mutta kaikki kaupat eivät silti välttämättä myy niitäkään.
- andry
Andy kirjoitti:
Järjestyslaki kieltää luovuttamasta ilmakivääriä alaikäiselle ilman huoltajan suostumusta. Patruunoita tämä ei koske, mutta kaikki kaupat eivät silti välttämättä myy niitäkään.
Ilmakossa ei ensinkään ole patruunoita, vain luoteja saa kyseiseen aseeseen.
- Metsämies
andry kirjoitti:
Ilmakiväärin "ammuksia" kutsutaan pelleteiksi tai juuri ammuksiksi. Eivät ne luotejakaan ole.
- Andy
andry kirjoitti:
Kyllä nyt on mieli musta, kun en käyttänyt oikeaa termiä. Varmasti kukaan ei ymmärtänyt, mistä puhutaan.
- Metsämies
Andy kirjoitti:
Kyllä nyt on mieli musta, kun en käyttänyt oikeaa termiä. Varmasti kukaan ei ymmärtänyt, mistä puhutaan.
Senpä takia minäkin tuon typerän tarkennuksen tuohon laitoinkin. "Andry" viisastelee...
- andry
Metsämies kirjoitti:
Senpä takia minäkin tuon typerän tarkennuksen tuohon laitoinkin. "Andry" viisastelee...
Älkää ottako hernettä nenään, minulle tuli tarve viisastella, niin sitä liityttiin muitten viisastelijoiden lukuisaan joukkoon. Eihän täällä voi enää kirjoitella ettei joku löydä jotain nekatiivistä sanottavaa.
- Tähtääjä
andry kirjoitti:
Älkää ottako hernettä nenään, minulle tuli tarve viisastella, niin sitä liityttiin muitten viisastelijoiden lukuisaan joukkoon. Eihän täällä voi enää kirjoitella ettei joku löydä jotain nekatiivistä sanottavaa.
Siltä se voi tuntua, mutta oletkos koskaan lukenut Andyn viisasteluja. On monta muutakin, jotka pystyvät olemaan viisastelematta. Yritetään mekin.
- Jarkko
Tähtääjä kirjoitti:
Siltä se voi tuntua, mutta oletkos koskaan lukenut Andyn viisasteluja. On monta muutakin, jotka pystyvät olemaan viisastelematta. Yritetään mekin.
Nykyajan ilmakiväärit ovat erittäin tehokkaita ja vaarallisia. Ei ihme että kauppiaat ovat varovaisia panostenkin myynnin kanssa..
- Anonyymi
Mahtaako motonet myydä 15 vuotiaalle ilmakon ammuksia
- Anonyymi
Tätä kannattaa kysyä suoli 24 palstalta. Motonetissa eivät varmaankaan kerro mitään, jos sieltä kysyy. Aika monella pää tuntuu kulkevan vain painolastina harteiden välissä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!
Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.948086- 1743782
- 533289
Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?
Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä2552541- 482175
- 422035
Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa.
Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa. Millainen se oli?291970- 481912
- 601788
- 191783