Jännittää ja hirvittää

Tänään testattu apteekin raskaustestillä ja negatiivinen oli (menkat tosin ei oo vielä jääny pois, joten apteekin testi ei tekstiensä mukaan näyttäisi mahd. raskautta). Esikoinen on vasta 1,2v, siitä tää hirvitys et jos nyt oon pamahtanu paksuks niin miten ihmeessä selviän kotona, kun mies on töissä :D vauvakuume ollu päällä jo siitä asti ku tyttö oli 4kk....päästäni oon pipi tai sit vaan biologinen kello tikittää tai jotain, mut kakskymppisellä biologinen kello??? ei kai se ikää kato sitten :D Mut herra isä jos menkkoja ei kuulu 2 viikon päästä ni minä meen pitkin seiniä täällä ja kailotan koko maailmalle onneani :D

233

2082

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nyt en ymmärrä

Siis anteeksi mitä? Menkat kuuluisi sinulla alkaa vasta kahden viikon päästä ja teit nyt raskaustestin? Miksi hitossa?

• --

Miksi ihmeessä teit oviksen aikaan raskaustestin??!!

• jonna92

Ihan täysin omaa tyhmyyttäni ja malttamattomuuttani :D Tiiän että olis pitäny odottaa, mut en millään malttanu.No, jos oireet jatkuu niin sitten teen uuden, kun ei oo ovis päällä, toivotaan parasta .)

• ei oo totta...

Siis anteeksi nyt, mutta tajuatko ihan, mikä ovulaatio on? :D Ovulaation aikaan vastaan TULLAAN raskaaksi, eli ovulaation aikaan on mahdollista hedelmöittyä ja raskaus saa alkunsa. Ei sulla voi olla raskausoireita oviksen aikaan missään nimessä. Ellet sitten ole jo raskaana edellisestä kierrosta, mutta selvästikään et ole, koska testi on negatiivinen. Toisin sanoen kuvittelet oireet, tai sitten ne johtuvat jostain muusta, mutta eivät ainakaan raskaudesta. Luulisi kyllä, että tietäisit lisääntymisasioista vähän enemmän, jos sinulla jo yksi lapsi on... :)

• jonna92
        ei oo totta... kirjoitti:

Siis anteeksi nyt, mutta tajuatko ihan, mikä ovulaatio on? :D Ovulaation aikaan vastaan TULLAAN raskaaksi, eli ovulaation aikaan on mahdollista hedelmöittyä ja raskaus saa alkunsa. Ei sulla voi olla raskausoireita oviksen aikaan missään nimessä. Ellet sitten ole jo raskaana edellisestä kierrosta, mutta selvästikään et ole, koska testi on negatiivinen. Toisin sanoen kuvittelet oireet, tai sitten ne johtuvat jostain muusta, mutta eivät ainakaan raskaudesta. Luulisi kyllä, että tietäisit lisääntymisasioista vähän enemmän, jos sinulla jo yksi lapsi on... :)

Olis se aika huolestuttavaa jos en tietäis mikä on ovulaatio ku just oon lähihoitajakski valmistunu ja, kun tosiaan on jo se yks lapsi. Ja sä et sitä tietä, mutta mulla on tullut ennenkin menkat ihan normaalisti raskaudesta huolimatta, joten jos pitäisin suus kiinni ihmisten asioista, joista et tiedä mitään?

• edell.
        jonna92 kirjoitti:

Olis se aika huolestuttavaa jos en tietäis mikä on ovulaatio ku just oon lähihoitajakski valmistunu ja, kun tosiaan on jo se yks lapsi. Ja sä et sitä tietä, mutta mulla on tullut ennenkin menkat ihan normaalisti raskaudesta huolimatta, joten jos pitäisin suus kiinni ihmisten asioista, joista et tiedä mitään?

No huolestuttavaa se kuule nimenomaan on. Nimittäin se, että tehtyäsi negatiivisen testin ovulaatioaikaan kuvittelet edelleen, että oireesi johtuvat raskaudesta! Kuinka pihalla sitä ihminen voi olla... Jos ne edelliset menkkasi olisivat olleet valemenkat, niin todellakin raskaus näkyisi jo testissä. Voi hyvää päivää...

• Katya*

Olen itse samanlainen testailija, millään ei malta odottaa ;D ja monen monta karvasta pettymystä on tullut (ei mikään ihme) :D mutta myös yksi iloinen plussa ja nyt kaipailisin toista :)) Meillä esikoinen vasta vajaa vuoden ikäinen ja nyt jo jonkun aikaa kuumeillut toisesta :) tää on yhtä piinaa kun pitää odottaa.. Alavatsa kyllä vihlonut menkkakipuja paljon, mutta pointti on se että menkat pitäisi alkaa vasta reilu viikon päästä.. :) Toivotaan molemmille plussia :)

• Fyllddjnöö

Älkää tehkö lapsia tyhmät ja malttamattomat!

• jonna92

Ihanaa tietää etten oo ainut :D mä oon niin varma siitä että oon raskaana.Oireet on samoja, kun sillon kun tietämättäni odotin esikoista, mutta sillon en vielä osannu raskauteen niitä yhdistaa ku aiempaa kokemusta ei ollu (kiitos vaan kavereille jotka mut apteekkiin passitti testin ostamaan :D).Ennen oon huomannu kuvittelevani kaiken maailman oireita kuumeissani, mut nyt oon ihan varma etten kuvittele.Yritin jo ettiä netistä et mikä norovirus tai oksennustauti mulle on tulossa, mut oireet ei täsmää.Noh odotellaan ja katellaan mitä homma etenee :) mä niin toivon että parin viikon päästä saan plussata ja toivottavasti saat säkin :)

• jonna92
        Fyllddjnöö kirjoitti:

Älkää tehkö lapsia tyhmät ja malttamattomat!

Ja jos sä vaikka jättäisit puuttumatta muiden lasten tekoon ja keskittyisit omaan elämääs?

• Katya*

Mulla sattu esikoisen kohdalla niin, että vasta 8.viikolla tajusin että hei, missä mun menkat on?! :D Samantien apteekkiin ja testiin pärähti plussa niin että meinasin perseelleni lentää. Ei ollu pieneen mieleenikään tullut mitääs raskautta, ja kun ei mitään oireita siihen mennessä. Plussasta sit alko kaikki pahoinvoinnista erilaisiin mielitekoihin. Nyt on taas niin päin et oikeen hakemalla haen jotain oireita :D typerää, ehkä. :P Pillerit tosiaan lopetettu vasta reilu pari viikkoa sitten, joten en tiedä mahtaako nää alavatsa kivut liittyä siihen. Pitää nyt vaan oikeesti malttaa odottaa sen testin kanssa, vaikka se tuolla laatikossa jo huutelee ;) Minkälaisia oireita sulla on? Kyllä me molemmat se plussa saadaan, ennemmin tai myöhemmin ;) (toivottavasti ennemmin) :D

• jonna92

Mulla on ollu iltasin just sellanen olo et kohta juoksen laattaamaan, mut vielä ei oo onneks tarvinnu tyytyy ku pöntön halailuun :D koko ajan palelee, iltasin on vähän lämpöä, mutta yli 37 asteen ei ole mennyt ja alavatsassa on sellanen turvonnu olo ja ku sitä kattoo ni turvoksissa se onki :D Maha mulla on turvonnu joka raskaudessa ensimmäisenä, mut sama käy myös menkkojen jälkeen. Huvittavinta on se, et ensimmäinen ilta ku pahoinvointi alko niin siitä asti joka aamu oon aivastanu, enkä oo kyllä flunssassa tai mitään :D emmä tiiä, pelkään vaan että joudun taas pettymään, kun vauva olis toiveissa meillä :) alavatsaa nippailee aivastaessa, yskiessä ja jos nousen äkkiä ylös esim. sohvalta. Ja kuoleman väsymys alkaa tulla jo kuvioihin :D Voinko mä OIKEESTI kuvitella tollasen litanian oireita?!?

• Katya*

Ihan oikeilta raskausoireilta vaikuttaa! :) Hyvä hyvä! Ja varmasti lisääntyy, mitä pidemmälle menee ;) kyllähän niitä usein tulee kuviteltua vauvakuumeisena, mutta eikai kukaan oikeesti pysty esim. tota huonoa oloa keksimään? ja silmät tuskin valehtelee tuon turvotuksen suhteen. :) Sama mulla ton pettymisen kanssa.. :( vaikka tää nyt onki ensimmäinen kierto pillereiden jälkeen, ni sitä vaan toivoo että heti tärppäis. Ja mä vielä ku oon sellanen "kaikkimulleheti"-ihminen.. Ehkä sikskään sitä testiä ei tuu tehtyä, ku pelkään että viiva jää puuttumaan (niin varmasti käy jokatapauksessa). tää odotus on niiiiin piinaavaa ;D

• Mä oon kans sellanen etten malta odottaa jotain minkä tosissani haluun :D mulla on nyt ollu littana maha ja vatsalihakset näkyvissä, jos voin kuvitella et lihakset on muuttunu pömpötykseks samoista ruuista ja treeneistä huolimatta ni sit kyllä täytyy jonneki parantolaan lähteä :D ja emmä kyllä huvikseni n. 2 tuntia istuskele vessan pöntön vieressä yhen päivän aikana ku oon 1,2v tytön kotiäiti ja mies on töissä päivät :D meillä menee taas mun isä sekasin jos oon raskaana.Tuntuu et se haluis vaikka miljoona kappaletta lapsenlapsia :D

• Katya*

Äääh, olin taas niin malttamaton että tein sen testin tänä aamuna ja tulos oli selvä nega.. Eilinen vatsakipu oli jotain aivan hirveää. Yölläkin heräsin siihen kun vihlasi tuosta oikealta munasarjojen? kohdalta.. Tänään on sattunut ihan jo istuessakin, saati sitten kävellessä. Todella toivon et tää kaikki johtuu noista pillereiden lopettamisesta. Meillä myös isovanhemmat oikein yli-lapsirakkaita ;) ei tarvitse itse paljon hemmotella, kun "vanhukset" hoitavat sen osan ;D Et oo vielä testannu? Kerrot sitten heti kun tiedät.. Jännään täällä jo sun puolestas ;D

• tarkennan vain

Tämä ei ole tarkoitettu ilkeilyksi, mutta ap:n ei kyllä kannata vielä vähään aikaan testata. :) Siis vähän hassua, että kysyt, onko hän jo testannut. Jos ap:lla on kaksi viikkoa menkkoihin, hänellä on tosiaan ovulaatioaika. No, hän epäili, että edelliset menkat olisivat olleet valemenkat, eli alkuraskauden vuotelua, mutta koska hän teki jo negatiivisen testin, näin ei varmasti ole. Testi nimittäin olisi näyttänyt jo positiivista, koska hedelmöittymisestä olisi siinä vaiheessa ollut jo noin neljä viikkoa. Ap:n kannattaa testata seuraavan kerran vasta suunnilleen silloin, kun seuraavien menkkojen pitäisi alkaa. :) Hän voi siis toki raskautua tästä kierrosta, mutta se ei testissä näy vielä, koska ovulaatio on vasta juuri ollut. Yleensä kannattaa testata, kun menkat ovat myöhässä tai samana päivänä, kuin niiden pitäisi alkaa. Joskus joillakin testi voi näyttää positiivista jo muutamaa päivää ennen menkkoja, mutta ei missään nimessä paria päivää ovulaation jälkeen. Alkio kiinnittyy vasta noin viikon kuluttua ovulaatiosta ja sen jälkeen keho alkaa erittää raskaushormonia, jota testit mittaavat. Toivottavasti tästä sai jotain selvää? Tuntuu vain, että ette kumpikaan ihan tarkkaan ymmärrä, miksi ei kannata kesken kierron testailla, varsinkaan toista kertaa, jos kerran testi näyttää negaa (se, millä ap tarkisti, ovatko edelliset menkat olleet valemenkat).

• En oo vielä testannu ja ukko pilaili eilen mun kustannuksella et "mikähän suolistobakteeri sulla oikein on?"...olis tehny mieli sanoo pahasti takasin mut tyydyin nauramaan :D eilen illalla olisin ollu mielummin krapulassa, kun siinä olotilassa mikä oli.En pystyny syömään, kävelemään, makaamaan tai istumaan, joka asennossa oli hirvee olo, alavatsa paino tonnin ja nippaili varmaan vartin välein yötä myöten.Sit meillä isäntä halus lähtee vähän ajelemaan illalla ni voiko enää hirveempää olla ku töyssyt, tuntu et kuolen sinne autoon :D lapsen kantaminen oli ihan tuskaa, nukkumaan laittaminen oli ihan tuskaa (tottunut että silitän selkää pinnasängyn reunan yli ja sekös mahassa tuntu) ja päättipä pikku neiti vielä alkaa heittelee leluaan lattialle ja minähän se nousin poimimaan sen lattialta.Maha on niin turvoksissa että näytän siltä ku olisin jalkapallon nielly.Jos en ihan ihan oikeesti oo raskaana ni joku on PAHASTI pielessä!

• tarkennusta vain
        jonskuu92 kirjoitti:

En oo vielä testannu ja ukko pilaili eilen mun kustannuksella et "mikähän suolistobakteeri sulla oikein on?"...olis tehny mieli sanoo pahasti takasin mut tyydyin nauramaan :D eilen illalla olisin ollu mielummin krapulassa, kun siinä olotilassa mikä oli.En pystyny syömään, kävelemään, makaamaan tai istumaan, joka asennossa oli hirvee olo, alavatsa paino tonnin ja nippaili varmaan vartin välein yötä myöten.Sit meillä isäntä halus lähtee vähän ajelemaan illalla ni voiko enää hirveempää olla ku töyssyt, tuntu et kuolen sinne autoon :D lapsen kantaminen oli ihan tuskaa, nukkumaan laittaminen oli ihan tuskaa (tottunut että silitän selkää pinnasängyn reunan yli ja sekös mahassa tuntu) ja päättipä pikku neiti vielä alkaa heittelee leluaan lattialle ja minähän se nousin poimimaan sen lattialta.Maha on niin turvoksissa että näytän siltä ku olisin jalkapallon nielly.Jos en ihan ihan oikeesti oo raskaana ni joku on PAHASTI pielessä!

Kuten sanoin, tämä ei ole tarkoitettu ilkeilyksi, mutta mä haluaisin tietää, millä perusteella sä vielä kuvittelet oireiden johtuvan raskaudesta, kun testi kerran näytti negaa? :) Raskaushormoni on se, joka ne oireet aiheuttaa ja sitä myös testit mittaavat. Jos testi on näyttänyt negaa, niin ei sulla voi olla noin massiivisia raskausoireita, kun ei sitä hormoniakaan lle elimkstössä edes sen vertaa, että se testissä näkyisi. Milloin olisit mielestäsi hedelmöittynyt, jos mielestäsi olet nyt raskaana?

• .............
        jonskuu92 kirjoitti:

En oo vielä testannu ja ukko pilaili eilen mun kustannuksella et "mikähän suolistobakteeri sulla oikein on?"...olis tehny mieli sanoo pahasti takasin mut tyydyin nauramaan :D eilen illalla olisin ollu mielummin krapulassa, kun siinä olotilassa mikä oli.En pystyny syömään, kävelemään, makaamaan tai istumaan, joka asennossa oli hirvee olo, alavatsa paino tonnin ja nippaili varmaan vartin välein yötä myöten.Sit meillä isäntä halus lähtee vähän ajelemaan illalla ni voiko enää hirveempää olla ku töyssyt, tuntu et kuolen sinne autoon :D lapsen kantaminen oli ihan tuskaa, nukkumaan laittaminen oli ihan tuskaa (tottunut että silitän selkää pinnasängyn reunan yli ja sekös mahassa tuntu) ja päättipä pikku neiti vielä alkaa heittelee leluaan lattialle ja minähän se nousin poimimaan sen lattialta.Maha on niin turvoksissa että näytän siltä ku olisin jalkapallon nielly.Jos en ihan ihan oikeesti oo raskaana ni joku on PAHASTI pielessä!

Jos sinun viimeisimmät menkat ovat olleet noin pari viikkoa sitten ja seuraaviin on siis vielä se noin pari viikkoa aikaa, niin suolistobakteeri on aika todennäköinen veikkaus. Ei vain ole mahdollista, että hedelmöitymispäivänä tai pari päivää sen jälkeen raskaus oireilisi noin voimakkaasti. Pääsääntöisesti se ei oireile ollenkaan tuossa vaiheessa (siis huomattavasti), mutta nuo oireet kuuluvat jonnekin sinne kuudennen raskausviikon tietämille ja siitä eteenpäin.

• Katya*

Mikä ihme siinä mahtaa olla, että ihminen ei saa kertoa omia ajatuksiaan täällä. Aina tulee joku pilkun viilaaja paikalle. Jos tässä molemmat ollaan jo kerran raskauduttu, niin eiköhän tiedetä tasan että miten se tapahtuu. Testin tekemisestä kysyin siksi, koska olen saanut sen käsityksen että malttamaton (niinkuin itsekin olen) henkilö kyseessä. Ihmisiä on joka lähtöön, joten ei varmaan kannata heti tulla arvostelemaan muiden tekemisiä. Aina saa haaveilla, ja sitten tulee joku joka rupee luettelee jotain faktoja suoraan kirjasta, että miten miksi koska ja kuinka.. Huoh... -_-'

• jo on outoa

Malttamatonta on tehdä testi muutama päivä ennen kuin kuukautiset alkavat. Ovulaatioaikaan testaileminen taas on pelkästään höperöä ja turhaa rahanmenoa. Ei siis mikään ihme, jos tulee mieleen, että ei ole lisääntymisasiat hallussa, jos noin omituisiin aikoihin raskaustestejä tekee. Mutta ilmeisesti ette ymmärtäneet vieläkään...

• Niimpä. Ja mä oon ite sellanen etten lähde arvostelemaan toisen tuntemuksia tai muutenkaan toista ihmistä jos en tätä tunne.Ihan nyt teille "ei-ilkeilijöille" että mulla on takana 2 keskenmenoa ja ne todellakin painaa mieltä koko ajan vaikka niitä ei tietoisesti mietikään.Pienikin oire raskaudesta kun tulee niin alan suoranaisesti pelkää että menetän lapsen kolmatta kertaa, jota en todellakaan halua.Haluan tietää raskaudestani mahdollisimman ajoissa, juuri tästä syystä ja siks saatan olla vainoharhanen tai jotain :D tunnen oman kroppani ja tiedän miten omituinen se osaa olla.Olen kuitenkin perusterve ja meillä syö kaikki lapsi mukaan lukien samaa ruokaa, ja suolistobakteeria en ole voinut saada mistään.Ja vauva on ollut haaveena jo viime vuoden alusta asti, joten olis se ihme jos ei tässä jo vainoharhaiseksi ja toivoikkaaksi alkaisi näillä oireilla. Onneks täällä edes yksi ihminen osaa antaa vertaistukea ja keskustelee asiasta josta aloitin keskustelun :)

• Täälä myös lopetettiin miehen kanssa e-pillerit ja nyt aloitetaan yrittämään esikoista,jos joskus tärppäisi. Innoissamme olemme molemmat,mutta olen yrittänyt ajatuksiani pitää kurissa ja ajatella niin,että lapsi tulee sitten, kun on tullakseen :)

Toivottavasti teillä molemmilla tärppäisi! :)

• Katya*

Kiva saada muitakin mukaan ASIALLISEEN keskusteluun ja kuumeiluun :) Täällä näyttää noita katkeroituneita asiantuntijoita liikkuvan ihan liiaksi. :)

Hih, menimpäs eilen tilaamaan ovis- ja raskaustestejä :)) Täällä pikkukylässä kun ei viitsi joka kk pomppia apteekkiin kun kaikki tuntee kaikki ja se on se kaks sekuntia ni koko kylä juoruaa.. :/ mutta onneks on tää netti, helpompi ja huomattavasti halvempi :)

jonskuu92: Harmi noi keskenmenot.. Ihan varmasti painaa takaraivossa. Ja asiaan ei varmaan auta yhtän, että joku ylipätevä wannabe tohtori tulee kertomaan että et voi olla raskaana. Nyt vaan peukut pystyyn että on onnistanut :)
      Ootko lora-91 ihan nyt näillä viikoilla lopettanut pillerit? Tuliko sulle lopettamisesta jotain oireita...? Tsemppiä sulle myös plussaukseen ;)

Itellä ilmeisesti vähän liikaakin noita oireita.. Onneks on tytön kanssa tällä viikolla neuvola niin kysympä sieltä samalla tästä mahakivusta..

• Eilen söin viimmeisen pillerin ja tällä kuulla aloitetaan yrittämään. Ei mitään oireita ole tullut,kun vasta lopetin pillerit,mutta uskon että niitä oireita vielä tulee. Katsoo nyt koska, sitten tärppäisi :)

• Wannabe-raskaudet

Niin, onhan se todellakin kamalaa kun täällä on katkeroituneita asiantuntijoita ja ylipäteviä wannabe-tohtoreita.

Vielä kamalampaa on varmaan se että se raskautuminen ei ole mikään tahdon asia, ja että raskaustestit eivät ole jotain taikatikkuja, vaan perustuvat ihan kemialliseen reaktioon.

Se että on vakuuttunut siitä että on raskaana, ei tarkoita että kohdussa asuisi vauva.
      Se tarkoittaa sitä että voi kehittää itselleen kaiken maailman raskausoireet.

Itselläni on 11kk poika, ja yritämme toista.
      Toivon joka kuukausi että nyt tärppäisi, ja onhan minulla jo ollutkin oireita vaikka muille jakaa.
      Iiiihan sama olo kuin esikoisen kanssa jne jne....
      ja testit on negaa, ja sit kuvittelee että jos olikin kiinnittymisvuotoa ja sit testi nkin negaa ja mutku mul on nää kaikki oireet ja kuvittelee että tuntee potkujakin jo ja ja ja...

Mutta se vain menee niin valitettavasti, että jos on raskaana, niin virtsaan erittyy raskaushormonia.
      Raskaushormoni aiheuttaa raskausoireita, jos elimistössä on hormonia niin paljon että aiheuttaa todella voimakkaita oireita, se määrä näkyisi myös raskaustestissä.

• Katya*

Tiedetään tiedetään!!
      Mutta onko se nyt jotenkin väärin, että kertoo omia tuntemuksiaan täällä? Pitää vain toivoa parasta ja pelätä pahinta. Ja on ihan ymmärrettävää että vauva kuumeisena sitä tuntee kaikenlaisia oireita, mutta ei sekään tarkoita etteikö olisi raskaana. Testistä sen lopulta näkee ja niin taas tipahdetaan sieltä pilvilinnoista ja yritetään uudelleen. ;) Ja kun viimein luovutaan toivosta, niin kappas, ollaan jo synnyttämässä ;D
      Meilläkin oli pillereiden lopettamisessa pointtina se, että annetaan mahdollisuus tulla jos on tullakseen, eikä stressata siitä. Pyh, tähän se on sitten mennyt että kaikkia oireita käyn läpi ym..
      :D Plussia

• tarkennan vain

No minun tarkoitukseni ei ollut olla mikään wannabe-tohtori, vaan nimenomaan kertoa ne faktat, ettei tulisi niitä turhia pilvilinnoista tipahteluja. Tottakai jos menkat on myöhässä ja tekee toiveikkaana testin, niin se harmittaa, kun tulos on nega. Sen takia vaan kerroin, ettei väärään aikaan kannata testailla, koska se tulos on silloin JOKA TAPAUKSESSA negatiivinen ja tulee turhia pettymyksiä. :)

• Ai että mä tunnen itteni nyt tyhmäks xD tajusin vasta että en ole syöny vielä 3kk ajan noita uusia e-pillereita, mitkä mulla nyt on ja kaveri ties kertoo että niistä voi tulla raskausoireet (se selittäis paljon) mut edelleen meillä ihmetellään ja LÄÄKÄRI ihmettelee mun turvonnutta mahaa.Vatsa ei ollut kova (VIELÄ) koska sikiö olis tällä hetkellä niin pieni ettei sitä tuntisi vielä.Ultraa lääkäri ei nähnyt vielä aiheelliseksi, koska viikot ovat niin pienet jos raskaana olen. Eli oireet on nyt sit joko uusista e-pillereistä tai raskaudesta johtuvia. Lääkäri käski syödä pillereitä normaalisti ja jos vielä 3vkon päästä oireet jatkuu niin tehdä uusi testi, jos se on nega niin sitten soittaa labraan ja sitten otetaan testitulokset verikokeella :) että olkaapa te wannabe-tohtorit hiljaa ja antakaa ihmisen haaveilla :)

• tarkennan vain

Kuten sanoin, täällä ei olla mitään wannabe-tohtoreita ja kyllä se sun lääkäriskin tietää, ettet raskaana ole, koskapa ei ultraakaan nähnyt aiheelliseksi. Nimittäin: jos olisit raskautunut edellisestä kierrosta, niin raskauden voisi todellakin todeta ultralla, koska menossa olisi jo seitsemäs raskausviikko. Haaveillahan saa, täällä vaan realistit yrittää kertoa niitä jo aiemmin mainittuja FAKTOJA, että ei tarvitsisi haaveilijoiden turhaan pettyä. Mutta antaa olla, jos se haaveilu on niin mukavaa, niin siitä vaan.

Ps. Jännä juttu, että lääkäri ihmettelee turvotusta, e-pillerithän monelle sitä aiheuttaa oikein roimasti.

• tarkennan vain kirjoitti:

Kuten sanoin, täällä ei olla mitään wannabe-tohtoreita ja kyllä se sun lääkäriskin tietää, ettet raskaana ole, koskapa ei ultraakaan nähnyt aiheelliseksi. Nimittäin: jos olisit raskautunut edellisestä kierrosta, niin raskauden voisi todellakin todeta ultralla, koska menossa olisi jo seitsemäs raskausviikko. Haaveillahan saa, täällä vaan realistit yrittää kertoa niitä jo aiemmin mainittuja FAKTOJA, että ei tarvitsisi haaveilijoiden turhaan pettyä. Mutta antaa olla, jos se haaveilu on niin mukavaa, niin siitä vaan.

Ps. Jännä juttu, että lääkäri ihmettelee turvotusta, e-pillerithän monelle sitä aiheuttaa oikein roimasti.

Ihan tiedoks että lääkärin velvollisuuteen kuuluu kertoa asiakkaalle totuuden mukaisesti tilanne eli lääkärillä ei ole oikeutta antaa mun olettaa olevani raskaana, jos hän tietää etten ole, joten jos vaikka antaisit lääkärin hoitaa työnsä, lopetat marisemisen ja annat mun elää siinä uskossa että mun lääkäri, joka on koulutuksensa saanu niin osaa hoitaa työnsä kunnolla.Kuuntelen ennemmin ne faktat lääkäri suusta kun sun.

• tarkennan vain
        jonskuu92 kirjoitti:

Ihan tiedoks että lääkärin velvollisuuteen kuuluu kertoa asiakkaalle totuuden mukaisesti tilanne eli lääkärillä ei ole oikeutta antaa mun olettaa olevani raskaana, jos hän tietää etten ole, joten jos vaikka antaisit lääkärin hoitaa työnsä, lopetat marisemisen ja annat mun elää siinä uskossa että mun lääkäri, joka on koulutuksensa saanu niin osaa hoitaa työnsä kunnolla.Kuuntelen ennemmin ne faktat lääkäri suusta kun sun.

Mutta kun se sinun lääkärisi ei varsinaisesti epäillyt raskautta... :) Hänhän vain totesi, että otetaan se veritesti, jos oireet jatkuvat. No, siellä käytyäsi ainakin huomaat, ettet ole raskaana. Rauhoitutpahan sitten vähän...

• Katya*

Ehkei siksi ultrannut koska jos viikot ovat tosiaan minimissä niin eihän sitä ultrallakaan aina selville saa onko siellä asukki vai? Sydänääniäkään ei kuule heti. Korjatkaa jos oon väärässä...
      Mulla taas tuo pillereiden lopettaminen toi turvotusta alavatsaan ja kuten oon tuolla aiemminkin marissut että ihan järkyttäviä vihlaisuja pitkin päivää. :/
      Nyt pakko odotella ilman sitä stressiä (mahdotonta) että täti tulis ja tietäis että onko kierto ihan päin sitä itteään :) On vaan niin kova vauvakuume, että aika kuluu tosi hitaasti..
      Kertokaa joku noista ovis testeistä.. En oo koskaan niitä ennen tehnyt. Ohjeet varmaan tulee pakkauksessa mukana, mutta onko siitä plussasta eteenpäin ovis, vaiko sillä hetkellä kun plussan saa vai vai vai....?? :]

• Siis ku kerroin sille lääkärille viime raskauksista ja varsinkin siitä ensimmäisestä onnistuneesta niin se oli ihan ällikällä lyöty, että miten jonkun kroppa voi toimia näin :D ja tosiaan hän sanoi ettei asialla ole niin kiire, koska jos johtuu oireet uusista pillereistä niin niiden pitäisi mennä ohi 3-4 viikon sisällä, mutta jos oireet jatkuu niin sitten tarkistetaan ultralla.Ja kun kysyin että miksi ei voi heti kattoo ultralla niin vastaus oli että siellä ei vielä todennäköisesti näkyisi mitään minkä voisi alkioksi, saati sikiöksi nimetä ja raskauden toteamisella ei ole mitään huutavaa hätää.Kerroin keskenmenoista ja tuskinpa se niistä kuultuaan enää antais mun olettaa että saatan olla raskaana jos näin on.

• testingtesting

Joo, ei näe jos viikot ovat minimissä, mutta kun aloittaja epäilee, että olisi raskautunut edellisestä kierrosta ja silloin kyllä näkyisi jo alkio ja sydänäänetkin :) Tästä kierrosta taas jos on raskautunut, niin ei oireita vielä voi olla, koska niitä ei hedelmöittymisen aikaan ole kenelläkään. Se on valitettava tosiasia. Eli ne oireet varmaan ap:lla johtuu nyt jostain muusta, mutta onhan silti mahdollisuus raskautua tästä kierrosta. Tosin, jos syö niitä e-pillereitä, niin aika minimaalinen mahdollisuus. :D

Mä voin auttaa ovistestien suhteen: ohjeet löytyvät tosiaan pakkauksesta, mutta virtsasta tehtävä testi mittaa siis LH-hormonin määrää virtsassa. Tätä hormonia erittyy erityisen paljon 1-2 päivää ennen ovulaatiota ja tuota piikkiä niillä testeillä etsitään. Testi on positiivinen, kun molemmat viivat (kontrolliviiva ja testiviiva) ovat yhtä tummia. Testaaminen kannattaa aloittaa muutamaa päivää ennen oletettua ovulaatiota. Paras aika yhdynnälle on oikeastaan heti, kun plussan testiin saa, koska siittiöt kyllä pärjäilevät hengissä sen päivän tai pari (normaalit siittiöt siis) ja odottelevat siellä munasolua. Toki seksiä voi harrastaa sitten ovulaatiopäivänäkin, jos miehellä on normaali siittiötuotanto niin kyllä siellä on uudet kaverit taas valmiina toimiin. ;) Toivottavasti tärppää! :)

• Katya*

Mulla alko ekassa raskaudessa oireet vasta kun olin plussan tehnyt. Eli joskus viikolla 8.. Tosin en kyllä tajunnut edes miettiä raskautta siinä alussa joten en tietenkään muista oliko jotain oireita silloin. Mutta jokaisen keho ja raskaus on yksilöllisä, joten raskaudet oireilevat jokaisella erilailla.

Kiitos ovistestin neuvojalle :) Nyt vaan odotellaan että testin tipahtaa postilaatikkoon ;) Jos nyt vielä noiden pillereiden jälkeen kierto olis kohdillaan ni ovis olis just tossa viikonloppuna ollut.. Aika sen näyttää et mitä tapahtuu ja onko mitään vielä tapahtunut. :)) Enää en koskaan pillereitä aloita..!! :D Onhan noita ehkäisy keinoja muitakin.

• täh

siis miksi helskutissa vedät e-pillereitä jos yritätte lasta ?

• hahhahhhaaaa

Vittu se mitään vedä...vetää silloin jo dosetissa saattuu olemaan hoitajan laittamana..

• Onko joku sanonut että yritetään lasta?!? Sehän se on viisasta syödä e-pillereitä ku lasta yrittää :D hohhoijaa teitä ihmisiä! kyllä, mulla on vauvakuume, mutta emmä sentään e-pilleireitä lopeta että lapsi saatais aikaseks, kun mies ei vielä toista lasta halua, ihan näin tiedoksi.

• Katya*

...ja taas -_-'

• Minkäs sille voi jos ei joku osaa ajatuksia lukea :D

• Katya*

Joo ei kyllä hirveen usein kuule, että on yrittämässä lasta e-pillereiden kanssa, tai edes muun ehkäisyn :D Voi että.. Maalaisjärkeä saa käyttää :)
      Meillä taas lapsi on ihan suunnitelmissa, voi kumpa vaan tärppäisi mahd. pian :)

Se on kyllä kumma, että pitää itseään ns. kiduttaa ja tulla täältä lukemaan kaikkia mahdollisia raskausoireita. Niitä sitten kuumeisena alkaa mukamas löytää itsestään ja stressi vaan kasvaa kun pitää vielä kuukautisia odotella. Mikähän siinäkin mahtaa olla, että ennemmin pähkäilee täällä ja odottaa niitä myöhässä olevia menkkoja kuin että marssisi apteekkiin ja tekisi sen testin?? :D Omalla kohdallani se ei ole vaan niin suuri pettymys tuo menkkojen alkaminen.Enemmän mua harmittaisi se negatiivinen tulos.. Weird..!? :D Varmaan ymmärrätte... :)

• voihelewetti!!!

Teidän idioottejen ei kannata lapsia tehdä ja PISTE! Kasvakaa ja viisatukaa ensin!

• Just näin, enemmän masentaa negatiivinen tulos, kun menkkojen alkaminen :D Mä ootan sitä päivää ku kuuta nousevaa, että mies sanoo haluavansa toisen lapsen.Halkeen varmaan onnesta, riemusta, innosta ja kaikesta mahdollisista muista tunteista siinä vaiheessa :D

Ja Katya, toivottavasti plussaat pian :) mä oon aina ihan täpinöissä ku joku vaan kertoo olevansa raskaana, mistäköhän johtuis... :D harmittaa että muutettiin viime kuussa kauas kauas kavereista ja sinne jäi kavereiden vauvatki ja lapset. Niitä vauvoja oli niin ihana nuuskia :DD

• häh, siis?
        jonskuu92 kirjoitti:

Just näin, enemmän masentaa negatiivinen tulos, kun menkkojen alkaminen :D Mä ootan sitä päivää ku kuuta nousevaa, että mies sanoo haluavansa toisen lapsen.Halkeen varmaan onnesta, riemusta, innosta ja kaikesta mahdollisista muista tunteista siinä vaiheessa :D

Ja Katya, toivottavasti plussaat pian :) mä oon aina ihan täpinöissä ku joku vaan kertoo olevansa raskaana, mistäköhän johtuis... :D harmittaa että muutettiin viime kuussa kauas kauas kavereista ja sinne jäi kavereiden vauvatki ja lapset. Niitä vauvoja oli niin ihana nuuskia :DD

Öö, miksi ihmeessä sitten testailette aikaan, jolloin tulos on ihan varmasti negatiivinen? :O Jos se siis masentaa enemmän, kuin menkkojen alkaminen. Miksette odota niitä menkkoja ja jos ne eivät ala, niin testaatte sitten?

• häh, siis? kirjoitti:

Öö, miksi ihmeessä sitten testailette aikaan, jolloin tulos on ihan varmasti negatiivinen? :O Jos se siis masentaa enemmän, kuin menkkojen alkaminen. Miksette odota niitä menkkoja ja jos ne eivät ala, niin testaatte sitten?

Sitä sä et tuu todennäkösesti koskaan ymmärtämään kun et osaa ajatella ja toimia niin kun me malttamattomat.

• voihelewetti!!! kirjoitti:

Teidän idioottejen ei kannata lapsia tehdä ja PISTE! Kasvakaa ja viisatukaa ensin!

Ja sun ei tarvii tulla kertomaan noita katkeria kommenttejas tähän kirjotukseen. Anna edes joidenkin haaveilla jos et siihen itse kykene

• häh, siis?
        jonskuu92 kirjoitti:

Sitä sä et tuu todennäkösesti koskaan ymmärtämään kun et osaa ajatella ja toimia niin kun me malttamattomat.

Niin niin, mutta kun mä en vaan tajua sitä, miksi testata sellaisessa kohdassa kiertoa, kun TIETÄÄ, että se testi on joka tapauksessa negatiivinen? :D Eikö se ole sitten ihan sama jättää se testi tekemättä, kun lopputuloksen tietää jo etukäteen? Siis eikö voi odottaa sinne asti, että olis edes jonkinlaiset mahdollisuudet positiiviseen testiin?

• Katya*

Kenenköhän tässä pitäis viisastua, kun ei edes kirjoittaa osaa. Eiköhän se ole jokaisen oma asia että teekekö lapsia vai ei.

Kyllä jonskuu92 sun miehes sen lapsen vielä haluaa, maltat vain odottaa. ;) Mäkin olin valmis jo melkein heti esikoisen synnyttyä toiseen, mutta avokki pisti vähän vastaan. Oli ilmeisesti kuitenkin jäänyt asiaa pohtimaan, kun kysyin häneltä kuukausi takaperin, että mitäs jos lopettaisin noi pillerit ja vastat vaan että sitten tulis se toinen toivottu pienokainen. :) Ystäväni synnytti hetki sitten (keskosen) ja siitäkö tää mun kuume vaan kasvoi. Voi että sitä vauvatuoksua :))

• Huolestuttavaa meillä on se, että kun mainitsen toisesta lapsesta niin vastaus on heti ensimmäisen sanan jälkeen "pari vuotta" :D sinäänsä odottaisin mielelläni sen pari vuotta, kun oon kavereiden kohdalla nähnyt miten raskasta kahden pienen kanssa pahimmillaan voi olla. Ja päiväkotityössä 1-3 vuotiailla se useamman pienen hoidon raskaus näkyy jos ei muualla niin selkä kivuissa vaikka kuinka ergonomisesti toimis :D

Järki sanoo koko ajan että "malta pari vuotta" mut sydän sanoo jotain aivan muuta :D haluisin vaan jo sen ihanan vauvamasun takasin, sitä on ikävä ja sit se tunne kun saa pikkusen ekaa kertaa syliin

• Huh huh..

Itse kuuluuin ennen nuihin malttamattomiin.. Mutta Toukokuusta lähtien otin sen tavoitteen että odotan menkkoja ja jos ne ei tuu niin sitten testaan.. Ja kas kummaa nyt on menkat 5 päivää myöhässä.. Tein testin aamulla joka näytti negaa.. (on tunne että tein sen väärin, koska se tais kastua sen merkin yli jonka yli ei sais kastuu..) Aattelin että ootan viikon nyt ainakin viellä. Ja jos ei kuulu menkkoja niin sitten testaan tai soitan lääkärille.. Oireista en niin tiedä närästystä/ nälkää on. Rinnat on arat nännien alueelta, kuvottaa ja joskus illalla sänkyyn mentäessä on olo että jos kumartain pöntölle :D ja sitten joskus on ollu huimausta..
      Mutta sitten kumminkin mahassa on tuntunut menkkamaista kipua (mutta vain pieni vihlaisu tyyliin kerran päivässä jos sillonkaan) vai voiko se olla jotain muuta se vihlominen mahassa? :O
      Lapsi on kyllä toiveissa ollut Huhtikuusta asti.. :)

• Mä en noista vihlonnoista tiedä mitään ku itellä vihloo alavatsaa millon sattuu vaikka ei olis menkkoja eikä raskautta meneillään tai tulossa :D (kiitos omituisen kroppani joka yllättää millon mitenkin).

Toivottavasti yrjanam plussaat pian :) mä luulen että jätän testit apteekkiin ja uskon olevani raskaana vasta sitten, kun maha on sen näkönen ku futispallon olisin nielly ja piste! :D

• otatko poskeen?
        jonskuu92 kirjoitti:

Mä en noista vihlonnoista tiedä mitään ku itellä vihloo alavatsaa millon sattuu vaikka ei olis menkkoja eikä raskautta meneillään tai tulossa :D (kiitos omituisen kroppani joka yllättää millon mitenkin).

Toivottavasti yrjanam plussaat pian :) mä luulen että jätän testit apteekkiin ja uskon olevani raskaana vasta sitten, kun maha on sen näkönen ku futispallon olisin nielly ja piste! :D

Vihlaisut voivat johtua sukupuolitaudista tai siitä, että sinua pannaan kuivana isolla n. 15cm munalla? Kumpi pitää paikkansa näistä vaihtoehdoista?

• Katya*

Mäkään en oikein noista vihlaisuista tiedä, itsellänikin tuntuu vihlovan ja pistävän joka päivä. Mullakin oli edellisiltana todella huono olo, ja oli NÄIN lähellä etten mennyt pönttöä halailemaan. Se meni kuitenkin ohi kun sain väkisin syötyä hiukan.. :)

Tänään tuli tilatut testit postista :)) Nyt vasta kp 18, joten hautaan nuo testit syvälle laatikkoon ja teen oikeasti vasta kp 30 tienoilla (joo, varmaan ;D)
      Eilen katoin kakkoselta sen sydänääniä ohjelman, ja voi eeeiii ku ku halun itselleni sen vauvamasun ja ja ja...

• hohhohhahhahhohohaah

Teet sen testin elokuussa. Siihen asti normaalia elämää. Ja jos olet mäntti ja velttoperse, nykyteini, niin toivotaan negaa. Jos taas hyvä ihminen, aukuinen, niin "plyssätyyliä" ja "heilutelkaahan peittoa" paljon ja "pupuilkaa" oikeaan holariin eli pilluun persereijjän sijaan, VITTU!

• Katya*

Oliskin niin helppoa vaan unohtaa raskaushaaveet.. Hekilö joka ei itse ole samassa tilassa, niin ei tosiaan tiedä kuinka vaikeaa se. Enkä edes halua jättää asia sikseen! :) Itseasiassa taidat itse kuulua tohon ekaan kastiin tekstistäs päätellen. Ei, enhän mä tiedä miten lapsia tehdään. Jätä noi mussutukses jollekkin toiselle, koska tällä palstalla ei varmaan sunlaisias kaivata!?! Ihmettelen suuresti, et miks ihmeessä edes tälle palstalle oot eksyny :O No tyylinsä kullakin.. Ei voi ku nauraa! :''D

• Nää lapsia ja nuoria äitejä vihaavat vanhat piiat sais kyllä pysyy pois tältä palstalta, eikä ikävä tulis! mä kans kattelin kaiken maailman 16 and pregnant ja vauvan tarinat ku niitä tuli ja ai että ne masut, oon niin kade! :D meillä siis esikoinen ei ole nykyisen mieheni lapsi (sattuneesta syystä, mutta onpa ainakin parempi isähahmo tytölle kun tytön biologinen isä).Miestä hirvittää varmaan ajatuskin siitä että olisin raskaana kun mun mielialat menee jo nytkin maasta taivaisiin alle sekunnissa ja mielitekoja on vaikka muille jakaa (esim. eilen ukko lähti 23 aikaan hakemaan mulle sipsiä ABC:ltä :D).Tiedän kyllä että jos vahingossa sattuisin raskaaksi tulemaan niin äijä todennäkösesti halkein onnesta ja ylistäis tulevaa isyyttään koko maailmalle :D ei vieläkäään oma pää oikein sano että miten oon voinut löytää noin ihanan miehen itelleni, tän kuun 10. päivä tulee vuosi täyteen yhdessä oloa :) ehkäpä se kohta mun vauva lässytyksille lämpenee ku kyllästyy kattelee sitä kun lassytän muiden vauvoille leikkipuistossa :D

• Jörn Pildeman
        jonskuu92 kirjoitti:

Nää lapsia ja nuoria äitejä vihaavat vanhat piiat sais kyllä pysyy pois tältä palstalta, eikä ikävä tulis! mä kans kattelin kaiken maailman 16 and pregnant ja vauvan tarinat ku niitä tuli ja ai että ne masut, oon niin kade! :D meillä siis esikoinen ei ole nykyisen mieheni lapsi (sattuneesta syystä, mutta onpa ainakin parempi isähahmo tytölle kun tytön biologinen isä).Miestä hirvittää varmaan ajatuskin siitä että olisin raskaana kun mun mielialat menee jo nytkin maasta taivaisiin alle sekunnissa ja mielitekoja on vaikka muille jakaa (esim. eilen ukko lähti 23 aikaan hakemaan mulle sipsiä ABC:ltä :D).Tiedän kyllä että jos vahingossa sattuisin raskaaksi tulemaan niin äijä todennäkösesti halkein onnesta ja ylistäis tulevaa isyyttään koko maailmalle :D ei vieläkäään oma pää oikein sano että miten oon voinut löytää noin ihanan miehen itelleni, tän kuun 10. päivä tulee vuosi täyteen yhdessä oloa :) ehkäpä se kohta mun vauva lässytyksille lämpenee ku kyllästyy kattelee sitä kun lassytän muiden vauvoille leikkipuistossa :D

Ei se teidän lasten syy ole kun te mätisäkit niitä pentuna teette, eli ei teidän lapsia vihata vaan TEITÄ!
        Kauneimmat vatsat tulee päälle kolmikymppisille poikalasta odottaville kaunokaisille jotka harrastavat liikuntaa. Jonsukin on kaunis vaan kun katsoo takaapäin kun ei ole naista saanut ja taksijonosta Jonsu piti mukaan ottaa.
        - Jaa että et kerrasta sitten oppinut? –Onko Hyvinkään Amarillossa hyvä meininki? Missäs lapses on sen ajan?
        Älä tee enää lapsia ja leiki epäonnisia kotileikkejä - jooko?
        Sun lapsuus oöi mikä oli ja sitä ei korjata lapsia kotisleikkiin sikiämällä. Pilaat vaan utses ja lasten elämää, puhumattakaan siitä siittäjäksi uhraamaatas. Oot penikka vielä ikäiseksesikin!

• Jörn Pildeman
        jonskuu92 kirjoitti:

Nää lapsia ja nuoria äitejä vihaavat vanhat piiat sais kyllä pysyy pois tältä palstalta, eikä ikävä tulis! mä kans kattelin kaiken maailman 16 and pregnant ja vauvan tarinat ku niitä tuli ja ai että ne masut, oon niin kade! :D meillä siis esikoinen ei ole nykyisen mieheni lapsi (sattuneesta syystä, mutta onpa ainakin parempi isähahmo tytölle kun tytön biologinen isä).Miestä hirvittää varmaan ajatuskin siitä että olisin raskaana kun mun mielialat menee jo nytkin maasta taivaisiin alle sekunnissa ja mielitekoja on vaikka muille jakaa (esim. eilen ukko lähti 23 aikaan hakemaan mulle sipsiä ABC:ltä :D).Tiedän kyllä että jos vahingossa sattuisin raskaaksi tulemaan niin äijä todennäkösesti halkein onnesta ja ylistäis tulevaa isyyttään koko maailmalle :D ei vieläkäään oma pää oikein sano että miten oon voinut löytää noin ihanan miehen itelleni, tän kuun 10. päivä tulee vuosi täyteen yhdessä oloa :) ehkäpä se kohta mun vauva lässytyksille lämpenee ku kyllästyy kattelee sitä kun lassytän muiden vauvoille leikkipuistossa :D

Ei se teidän lasten syy ole kun te mätisäkit niitä pentuna teette, eli ei teidän lapsia vihata vaan TEITÄ!
        Kauneimmat vatsat tulee päälle kolmikymppisille poikalasta odottaville kaunokaisille jotka harrastavat liikuntaa. Jonsukin on kaunis vaan kun katsoo takaapäin kun ei ole naista saanut ja taksijonosta Jonsu piti mukaan ottaa.
        - Jaa että et kerrasta sitten oppinut? –Onko Hyvinkään Amarillossa hyvä meininki? Missäs lapses on sen ajan?
        Älä tee enää lapsia ja leiki epäonnisia kotileikkejä - jooko?
        Sun lapsuus oöi mikä oli ja sitä ei korjata lapsia kotisleikkiin sikiämällä. Pilaat vaan utses ja lasten elämää, puhumattakaan siitä siittäjäksi uhraamaatas. Oot penikka vielä ikäiseksesikin!

• Lapsi oli äidin tuulettumisen ajan n. kilometrin päässä mummolassa ja sinne myös itse menin yöksi ja aamulla olin virkeänä 9 aikaan ylhäällä hoitamassa tytärtäni. Ja jos sulla ei todellakaan ole muuta asiaa, kuin haukkua nuoria äitejä niin pidä vaikka se asia ihan omana tietonasi. Kas kumma kun en ole ikinä MUT TUNTEVILTA ihmisiltäni kuullut olevani paska äiti. Sano mitä haluat, mutta enköhän mä tiedä millon ja kenen kanssa lapseni teen.Siihen en varmaan erillistä lupaa/suostumusta sulta tarvitse. Hankkiutuisit terapiaan jos sulle on äitiydestä tai omasta lapsuudesta noin pahat traumat. Täytyy myöntää että mulla on maailman ihanimmat vanhemmat, jotka jaksaa tukea ja auttaa mua, oli asia mikä tahansa, joten ihanampaa lapsuutta ja elämää en olisi voinut toivoa :)

Ja ihan näin tiedoksi, mua ei voi taksijonosta bongata kun löytyy kaksi tervettä jalkaa joilla kävellä.Pistän ennemmin rahani lapseni vaatteisiin, leluihin ja muihin tärkeisiin menoihin, meillä ei taksia tarvita edes baari-illan jälkeen, kun siellä ei ole tarvetta vetää lärvejä, ettei kotiin pystyisi kävelemään.

• Imetkö mun munaa?

Aivoton lumppu!!

• Imetkö mun munaa? kirjoitti:

Aivoton lumppu!!

No, se on sun mielipitees musta :D mut sori, emmä sun munaa ime, oon ihan onnellisesti avoliitossa ja vain oman miehen muna kelpaa siihen hommaan :)

• voi ristus teitä
        jonskuu92 kirjoitti:

No, se on sun mielipitees musta :D mut sori, emmä sun munaa ime, oon ihan onnellisesti avoliitossa ja vain oman miehen muna kelpaa siihen hommaan :)

Onnellisesti avoliitossa ja ukko kulkee vieraissa, hahhahaa:)

• höspötin

Moi!

Älkää välittäkö noista kesken kasvuisten viesteistä. Te sentään tunnutte olevan järkeviä ja ajattelevia ihmisiä.

Itse myös täällä kuumeilen. Esikoinen on nyt vähän vajaa puolitoista vuotta ja toista tekisi mieli. Mies on taannoin todennut että eiköhän meille tämä yksi riitä. Jossain vaiheessa olin samaa mieltä,koska esikoinen on todellä jäärä ja tempperamenttinen tapaus.
      Mutta sitten aloin miettimään että kyllä olisi hienoa jos lapsella olisi sisarus. Itsellä on yksi veli,eikä vanhempia enää. Ei olisi ketään jollei veljeä olisi olemassa.

Mutta saa nyt nähdä milloin ja koska tämä kuumeilu toteutuu. Joskus on päiviä ettei todellakaan halua enää sitä rumbaa lähteä alusta ja joskus taas on päiviä että totta hitossa haluan vielä uudelleen sen raskauden ja vauvajutut kokea. Ota ny sitten selvää mitä tässä halutaan :D.

Mutta tsemppiä teille plussailuun! On mukava lukea teidän innostuneita viestejä :)

• Täällä näitä ulkonäön ja näköjään äitiydenki perusteella mollaavia löytyy.Ite oon vielä niin jäärä, etten siedä kuunnella tollasta niin ihan pakko sanoa vastaan :D ja eipä me niitä lapsia muiden vaivaks haluta vaan oman elämän iloks ja lisäks. On kyl jotenki tyhjä olo ku tuntuu että perhe on vajaa.

Höspötin, yritättekö ihan lasta vai onks teil sellanen "tulee jos on tullakseen"-periaate? jos saa udella :)

Ja teijän esikoinen kuulostaa ihan tolta meidän tytöltä, täältä löytyy kans kyllä yks neiti kaikkitietävä ja kaiken osaava, ainakin omasta mielestään :D Mulla on hirmu ikävä sitä ihanaa masua ja potkuja ja kaikkea mitä raskauteen liitty ja varsinkin vauvoja on ikävä. Vaikka omakin on pieni vielä, mut ei se oo vauva, kun osaa jo tehdä vaikka mitä itse :D kaipaan sitä, että joku on täysin riippuvainen musta.Rakastin aina aamusin köllötellä miehen ja vauvan kanssa sängyllä, mut nykyään se ei tytön kanssa onnistu kun viikonloppusin ja lastenohjelmien on pyörittävä telkkarissa että neiti malttaa pysyä paikallaan :D

• mikä syy?
        jonskuu92 kirjoitti:

Täällä näitä ulkonäön ja näköjään äitiydenki perusteella mollaavia löytyy.Ite oon vielä niin jäärä, etten siedä kuunnella tollasta niin ihan pakko sanoa vastaan :D ja eipä me niitä lapsia muiden vaivaks haluta vaan oman elämän iloks ja lisäks. On kyl jotenki tyhjä olo ku tuntuu että perhe on vajaa.

Höspötin, yritättekö ihan lasta vai onks teil sellanen "tulee jos on tullakseen"-periaate? jos saa udella :)

Ja teijän esikoinen kuulostaa ihan tolta meidän tytöltä, täältä löytyy kans kyllä yks neiti kaikkitietävä ja kaiken osaava, ainakin omasta mielestään :D Mulla on hirmu ikävä sitä ihanaa masua ja potkuja ja kaikkea mitä raskauteen liitty ja varsinkin vauvoja on ikävä. Vaikka omakin on pieni vielä, mut ei se oo vauva, kun osaa jo tehdä vaikka mitä itse :D kaipaan sitä, että joku on täysin riippuvainen musta.Rakastin aina aamusin köllötellä miehen ja vauvan kanssa sängyllä, mut nykyään se ei tytön kanssa onnistu kun viikonloppusin ja lastenohjelmien on pyörittävä telkkarissa että neiti malttaa pysyä paikallaan :D

"Kaipaan sitä, että joku on täysin riippuvainen musta". Anteeksi, mutta tuo ei kuulosta kauhean hyvältä syyltä toivoa lasta. Sähän toivot sitä lasta, että voisit tuntea itsesi tärkeäksi. Ensin pitäisi kyllä löytää joku muu syy omalle olemassaololle. Tuollaiset lauseet kuulostavat ihan siltä, että takerrut lapsiisi sittenkin, kun ne ovat aikuisia. Toisaalta, olet vielä tosi nuori, joten nuo tuollaiset ajatukset voivat johtua siitäkin, olethan juuri vasta siirtynyt teini-iästä varhaisaikuisuuteen.

• mikä syy? kirjoitti:

"Kaipaan sitä, että joku on täysin riippuvainen musta". Anteeksi, mutta tuo ei kuulosta kauhean hyvältä syyltä toivoa lasta. Sähän toivot sitä lasta, että voisit tuntea itsesi tärkeäksi. Ensin pitäisi kyllä löytää joku muu syy omalle olemassaololle. Tuollaiset lauseet kuulostavat ihan siltä, että takerrut lapsiisi sittenkin, kun ne ovat aikuisia. Toisaalta, olet vielä tosi nuori, joten nuo tuollaiset ajatukset voivat johtua siitäkin, olethan juuri vasta siirtynyt teini-iästä varhaisaikuisuuteen.

Kuka äiti ei haluais tuntea itseään tärkeäksi? Ja mä rakastan lapsia, emmä muuten oli lähihoitajaks lasten ja nuorten puolelle lukenutkaan. Enkä mä lapsia tee pelkästään siks että haluan tuntea itteni tärkeeks, en todellakaan. Multa löytyy rakkautta ja haluan jakaa sitä omille lapsilleni. Ja toinen lapsi on ollut meillä miehen kanssa jutuissa mukana jo vuoden verran, mutta isäntä vissiin pelottaa ajatus pienestä vauvasta, kun muistaa millainen nykyinen 1,3v tyttö oli vauvana (koliikki).En hoputa miestä kuitenkaan, suostuu sitten ku on siihen valmis :) ja meillä ihan pelkästään mies saa mut tuntemaan itteni tärkeäks, ihan pelkillä sanoilla.

• Katya*

Joo, eiköhän anneta noiden katkerien ihmisten keskustella keskenään ;) Jos saa jotain kiksejä siiä, että tulee arvostelemaan henkilöitä joita ei edes tunne, niin mikäs siinä.. -_-

Tänään tuli pengottua tytön pieneksi jääneitä vaatteita ja voi ei kuinka pieni ihminen voikaan olla. Miten tuo pieni ihme onkaan niin nopeasti kasvanut..

• Vasta miehen kanssa aloitettiin peittoa heiluttelemaan,että enpä tiedä tulenko nyt ensimmäisellä kierrolla raskaaksi. Tässä rauhassa odotetaan ja katsotaan tuleeko joskus oireita :) Olishan se mukava, jos tärppäisi tässä parin kuukauden päästä ehkä :)

• Toi on niin ihanaa aikaa ku saa jännittää ja odottaa et tuleeko oireita! Tsemppii ja toivottavasti tärppää nopeesti :)

• höspötin

Meillä varmaan on sellainen että lapsi tulee jos on tullakseen. Meillä vähän kaikki on sellaista tuon miehen kanssa. Tapahtuu jos on tapahtuakseen :).

Ja tuosta miehestä ei oikein selvää aina ota mitä tahtoo ja mitä ei. Olen pitänyt pillereistä taukoa tässä hetken aikaa (emme siis ole sopineet mitään lapsen yritystä) johon tokaisin miehelle että hankin ne taas ja alan niitä syömään. Johon hän ei vastannut mitään. Ei yhtikäs mitään. En tiedä onko hiljaisuus myöntymisen merkki vai eikö uskaltanut sanoa asiaan mitään. Minä kun olen ollut tässä sitä mieltä ettei lasta tule (vauvakuume yllätti nyt sitten tässä vasta).

Kun tiesi että en syö pillereitä niin on halunnut heilutella peittoa tavallista ahkerammin.

Että kaipa se on vaan tuon mieheni kanssa että tulee jos tulee. Meillä ikinä ole mistään oikein sovittu. Ei yhdessäolosta eikä muuttamisesta yhteen. Kaikki vaan yks kaks tapahtu. Ja lapsen tulo :).

Joten katsotaan jos tässä jotain tapahtuu ;)

• jonskuuu92

Mun mielestä kyl kuulostaa siltä et miehes tapauksessa hiljasuus oli myöntymisen merkki :D jos ei toista lasta haluais niin tuskin makuuhuoneen puolella tapahtuis yhtikäs mitään.

Mä kärsin vielä pillereiden kanssa. Ootan sitä päivää kun mies ehdottaa toisen lapsen hankintaa.Onneks on vielä niin nuori, et on monta vuotta aikaa tehdä lapsia :)

• -.-' -.-'

ihan vain mielenkiinnosta jonskuu92 kysyisin että onkos miehesi sun lapsen isä kun tytöllä ikää 1,3vuotta ja miehen kanssa yhteiseloa kohta vuosi? :O et kai sää saatana oo niitä teini/yhmammoja jotka viljelee pentuja jokaselle vastaantulijalle hyi hitto! lapsiparat!! parempi vaan ettet hommaa itteäs raskaaks nimittäin jos miehes sulle on sanonu ettei lasta halua niin kyllä se sut jättää jos paksuks tuut. :D siinäpä sitä sitte ollaan..."tarvit saada tuntea ittesi tärkeäks ja että joku oh täysin riippuvainen susta?!" siinäpä hyvä syy tehä lapsia huh. ei siinä itsekin olen nuori 21vuotias, mieheni 24 ja poikamme 2v. itse en koskaan tuollaisista syistä lähtisi lasta tekemään! ja miehen kanssa yhteiseloa syksyllä tulee täyteen 5 vuotta. :)

• jonsuu02

Lapsi ei tosiaan ole nykyisen avomieheni mut syy siihen, miks en lapsen isän kanssa ollut oli se että hän alkoholisoitui ja hakkas mua, että ehkä mä oon siinä asiassa viisaan päätöksen tehnyt. Nykyinen avomieheni on aivan ihana. Auttaa tytön hoidossa, pitää huolta meistä ja osaa jakaa kaiken mitä elämässä vastaan tulee, eli viisaan päätöksen tein kun lapsen isän jätin! Ja emmä niitä lapsia kuule ihan jokaiselle vastaan tulevalle tee. Mulla sattuu olemaan nykysen miehen kanssa historiaa jo vuosien takaa ja sillon koetut keskenmenot on pitäny meijät yhdessä ja ne on vahvistanu meijän sidettä. Joten jätä se omien alyttömien ja etenkin VÄÄRIEN mielipiteides latelu jonnekin muualle, kun tänne.

• vai mielenkiinnosta

No huh...

Sä 21-vuotias oot nyt parempi ihminen sitten kun teillä on miehen kanssa 5 vuotta yhteiseloa?

Sekö tekee susta paremmani hmisen kuin ap?

Onko niin että erotessa kun jää lapsi/lapsia ja löytää uuden ei saa haluta enää lapsia?

Ihme ajattelutapa sulla kyllä on. Noin nuoreksi ihmiseksi. Tai sitten halusit tulla jotenkin tänne pönkittämään omaa itseäsi.

• pohdintaa elämästä

No typeräähän tämä keskustelu näillä foorumeilla on useimmiten... Toisille huudellaan törkeyksiä ja ollaan itse muka parempia.

Silti täytyy sanoa, että jos alkuperäinen kirjoittaja on vasta vuoden ollut miehensä kanssa yhdessä ja on vielä noin nuorikin, niin ehkä se olisi kuitenkin viisaampaa jättää ne lapsihaikailut vielä vähäksi aikaa. Jos kerran edellinen suhdekin on kariutunut (mistä on jo lapsi), niin voisi olla hyvä vähän hengähtää. Ihan vain sen takia, että mikään kiire ei noin nuorella ihmisellä ole, voisi vähän opiskella tai tehdä töitä ja vakiinnuttaa suhdetta uuden miehen kanssa ennen uusia yövalvomisia ja vaipparallia. Vuosi kun on aivan todella lyhyt aika, eikä siinä mitenkään ehdi ihmistä kovin hyvin oppia tuntemaan, semminkin kun on itse niin nuori, että muuttuu varmasti vielä paljon ihmisenä seuraavina vuosina. Tätä pohdin nyt vain kaikella ystävyydellä, enkä sano itse olevani mitenkään parempi ja jokainen toki tekee omat ratkaisunsa. Se on vain surullista, jos uusikin suhde kariutuisi ja ap jäisi kahden pienen lapsen kanssa yksin. Ehkäpä vielä vailla vakituista työpaikkaa?

• pohdintaa elämästä kirjoitti:

No typeräähän tämä keskustelu näillä foorumeilla on useimmiten... Toisille huudellaan törkeyksiä ja ollaan itse muka parempia.

Silti täytyy sanoa, että jos alkuperäinen kirjoittaja on vasta vuoden ollut miehensä kanssa yhdessä ja on vielä noin nuorikin, niin ehkä se olisi kuitenkin viisaampaa jättää ne lapsihaikailut vielä vähäksi aikaa. Jos kerran edellinen suhdekin on kariutunut (mistä on jo lapsi), niin voisi olla hyvä vähän hengähtää. Ihan vain sen takia, että mikään kiire ei noin nuorella ihmisellä ole, voisi vähän opiskella tai tehdä töitä ja vakiinnuttaa suhdetta uuden miehen kanssa ennen uusia yövalvomisia ja vaipparallia. Vuosi kun on aivan todella lyhyt aika, eikä siinä mitenkään ehdi ihmistä kovin hyvin oppia tuntemaan, semminkin kun on itse niin nuori, että muuttuu varmasti vielä paljon ihmisenä seuraavina vuosina. Tätä pohdin nyt vain kaikella ystävyydellä, enkä sano itse olevani mitenkään parempi ja jokainen toki tekee omat ratkaisunsa. Se on vain surullista, jos uusikin suhde kariutuisi ja ap jäisi kahden pienen lapsen kanssa yksin. Ehkäpä vielä vailla vakituista työpaikkaa?

Olen toistaiseksi opiskeluni opiskellut ja valmistunut unelma ammattiini (lähihoitajaksi).Ja kuten jo yhdelle kirjoittajalle mainitsin niin nykyisen miehen kanssa on historiaa 4 vuoden takaa ja todellakin tunnen sen ihmisen :) Ymmärrän sun pointin ja aionkin toisen lapsen kanssa odotella, koska mieheni ei ole valmis isäksi vielä, vaikka tuo lapsen hoito sujuukin mallikkaasti :) suhteeni lapsen biologiseen isään kariutui hänen alkoholisoitumisen ja minun hakkaamisen vuoksi.Jouduin jopa hakemaan hänelle lähestymiskiellon ja nyt on yksinhuoltajuus vireillä.

• Katya*

Sulla on jonsku tarinaa kerrakseen :/ Ihan hyvä että lapsesi saa kunnon miehen siihen pitämään huolta. En itsekkään ole nykyisen avokkini kanssa ollut kuin reilu kaksi vuotta, mutta parempaa miestä en rinnalleni löytäisi mistään. Ollaan onnellisesti kihloissa ja tää on parasta mitä olisin voinut toivoa

• Ikäseksini oon kokenu paljon, liikakin. Toivottavasti sun piiitkän viikon odotus palkitaan kahdella viivalla :) ja mä kans oon sitä mieltä et enköhän mäki tiedä mikä on parasta mulle ja lapselleni.Ei lapsen kuulu kattoo isänsä dokaamista (mitä ite jouduin pienenä kattomaan, onneks olin niin pieni etten mitään muista ja isä on nykyään ihan kun eri ihminen ja aivan ihana mua ja perhettäni kohtaan). Eikä varsinkaan lapsen kuulu elää perheessä missä isä lyö äitiä ja pahimmassa tapauksessa käyttäytyy uhkaavasti lasta kohtaan.Joskus muksun isä jopa mulle vapaailtana soitti (oltiin vielä avoliitossa) mulle ja sano että "tuu tänne tai laitan tän pennun rappuun huutaa).Mut huuh, se kaikki on jo onneks mennyttä ja nyt ei enää sellasta tarvii sietää :)

• huhuhuh

miksi teit lapsen sellaiselle ihmiselle? kuvittelitko että lapsi korjaa huonon suhteen? ehkä se juurikin tuo sun traumaattinen lapsuutes on saanu sut valitsemaan vääriä ihmisiä elämääs ja tekemään vääriä päätöksiä? ja nyt lapses elää ilman isää? ompa todella reilua lasta kohtaan....

• Ihan tiedoks et se ihminen MUUTTU sellaseks lapsen tulon jälkeen! Ja mä olen kyllä tehny vääriä päätöksiä elämässäni, mut mun lapsi ja nykyinen avomies ei kuulu niihin erehdyksiin, ihan tiedoksi. Ja niin ku aikasemmasta lauseesta voi jo päätellä niin KYLLÄ, lapsellani on isäpuoli eli käytännössä hän ei elä ilman isää. Nykyinen mieheni on täydellinen isähahmo lapselleni. Lapsi tarvitsee isähahmon, ei välttämättä biologista isää, varsinkaan jos tapaus on sellainen mun exäni.

Ja jos sun maailmaas ei isäpuolet, erot ja uusioperheet sovi ni pidä vaikka ne asiat, loukkaavat kommenttis ja asiattomat väittees omana tietonas, varsinkin kun et todellakaan tiedä mitä mä olen elämäni aikana joutunut käymään läpi.

• Katya*

Totta se on, että ihmiset muuttuu.. Ja onneks jonsku oot tehny oikeen ratkasun :)

Nyt en tiedä miten päin olisin.. Jostain luin että ovistesti voi näyttää raskauden jopa aikaisemmin kuinraskaustesti.No tänään tein ovistestin ja siihen ilmestyi HAAMU!!! Nyt odottelen pari päivää ja testaan taas.. Voi että

• EIKÄ!!! nyt alko muaki jo jännittää!! :D toivottavasti pääset plussaamaan. Ei vitsi tollasia uutisia on aina niin ihana kuulla ja jännittää et pääseekö toinen plussaamaan :)

Meillä ilmeisesti oireet johtu nyt sitten uusista pillereistä, kun ultrassa ei näkynyt mitään merkkejä raskaudesta. Noh, mut onhan tässä tätä aikaa vielä hankkia toinen lapsi :) jotenkin täs on kuitenkin helpottunu olo ku esikoinen on vielä niin pieni :) puran hoivaviettiäni ja yritän lieventää vauvakuumetta kavereiden lapsiin/vauvoihin (tosin yrityksen tasolle se saattaa jäädä :D). Nyt meillä jänskätään sitä että ilmestyiskö vasempaan nimettömään huomenna (vuosipäivänä) kihlasormus vai ilmestyykö se perjantaina, kun lapsi menee hoitoon ja meillä on omaa aikaa ja juhlitaan ks. päivää :) tai sitten saan vielä oottaa sitä monen monta kuukautta tai jopa vuotta :D

• Anteeksi taas

mutta haamu ovistestissä ei kerro mitään.
        Jos ovistesti on selkeä plussa väärään aikaan kierrosta, se voi kertoa raskaudesta, mutta tuollaisia haamuja tulee ovistestiin usein.
        Sehän mittaa sitä ovishormonia, LH vai mikä olikaan, ja sitä on elimistössä aina enemmän tai vähemmän, ovisaikaan vain niin runsaasti että ovistestikin on plussa VAIN jos testiviiva on yhtä tumma tai tummempi kuin kontrolliviiva.

• eijeijei

Joo kyllä valitettavasti ovistestin haamu ei ole merkki raskaudesta... :) Ovistestin pitäisi näyttää selkeää plussaa loppukierrosta, jotta voisi raskautta epäillä. Suurimmalla osalla tulee haamuja ovistestiin pitkin kiertoa, joten siitä ei valitettavasti ole pääteltävissä mitään.

• nauraavaiitkeä

Voi teinit... :'D Ovistesti näyttää aina haamua ....eli voin jo kertoa molemmille että ette ole raskaana. Ehkä ihan hyvä vaan.
      Kasvakaa ensin vähän lisää . Jonskuuuu voisit mennä vaikka töihin välillä ja ruveta veronmaksajaksi.

Säälittävää touhua.

• Tai jos vaikka olisin hoitovapaalla ja hoitaisin lapseni kotona, kun siihen olen kykenevä. Sulle voin antaa sellaisen neuvon, että huolehdi ensin oma elämäsi kuntoon, ennen kun tuut mulle kertomaan mitä mun pitäis tehdä tai miten pitäis elää.

Ehin kyllä maksaa elämäni aikana veroja ihan riittävästi.

• Luulen, että tänään oli ovis,kun alavatsaa nippaili ja tuli miehen kanssa peittoja heilutettua. Nyt vain odotetaan mitä tapahtuu. Ensimmäinen kuukausi vasta menossa,että saa nyt nähdä tärppääkö vielä moneen kuukauteen :)

• Toivottavasti tärppää pian :)

• Katya*

No mulla ei ennen ovistestiin ole haamua tullut, että siksi vähän taisin innostua ;P Mutta selkeitä oireita on tullut.. En varmasti näitä kuvittele. Aamukahvi maistui tänään TODELLA pahalta, yök. Lisäks on koko ajan ns. pitkät päällä ;D Eilen en saanut nukuttua kun menkkamaisia kipuja ja reisiäkin särki. Sitten vielä tuo selkä, jonka vuoksi olin ekassa raskaudessa monta viikkoa saikulla, on alkanut taas vaivaamaan.. Mut voihan tää tosiaan tarkottaa sitä, että menkat alkaa. Mut niin kauan ku tätiä ei kuulu, on toivoa :) Niin, ja lämmöt koholla asteen verran..

Hihii, onnea jonsku ehkä tulevasta kihlauksesta!! :D Hyvä että oot löytäny hy
      oikeenlaisen miehen itselles ja isänmallin lapselles :)

Nyt odotan sunnuntaihin, tai ehkä jopa maanantaihin, ennen ku teen testin testiä! :)

Ilmoita sitten lora-91, että miten käy. Kyllä se jossain kohjtaa tärppää, ihan varmasti!! ;)

• Siis tän parempaa isämallia ei tyttö vois enää saada.Mies kohtelee tyttöä ku omaansa ja mä saan ollalla pari tuntia omaa aikaa, kun herra tulee töistä, hoitaa ja leikkii tytön kanssa ja mä saan käydä lenkillä tai mitä nyt sit huvittaakin tehdä :) riittää että saa käydä rauhassa suihkussa, niin on jo levännyt olo :D tosin se varmaan johtuu siitä että vielä reilu kk sitten olin hoitanut tyttöä yötä päivää reilun vuoden ajan yksin ilman toisen ihmisen apua.

Oon niin intona tääl teidän puolesta ettei tässä tarvii edes ite alkaa epäilemään/testailemaan, halkeisin varmaan muuten :D mut ilmottakaa sit et tärppääkö :) TOIVOTAAN PARASTA!

• Sen näkee, sitten parin viikon päästä tuleeko mitään oireita, vai oliko tuo alavatsan nippailu jotain muuta sitten :) Olen yrittänyt olla poissa täälä siihen asti,kun kuukautisten pitäisi alkaa,mutta enhän mä ole pystynyt kun pitää nähdä mitä muut kirjoittelevat :D

• lora-91 kirjoitti:

Sen näkee, sitten parin viikon päästä tuleeko mitään oireita, vai oliko tuo alavatsan nippailu jotain muuta sitten :) Olen yrittänyt olla poissa täälä siihen asti,kun kuukautisten pitäisi alkaa,mutta enhän mä ole pystynyt kun pitää nähdä mitä muut kirjoittelevat :D

Sellasta sattuu, eikä se onneks oo vaarallista :) ellei sit ala herkästi muiden juttujen ja oireiden jälkeen tutkiskelee et josko iteltä löytyis oireita :D

• jonskuu92 kirjoitti:

Sellasta sattuu, eikä se onneks oo vaarallista :) ellei sit ala herkästi muiden juttujen ja oireiden jälkeen tutkiskelee et josko iteltä löytyis oireita :D

En ole,vielä mitään oireita itsestäni oikein löytänyt,kun vain tuon että alavatsaa pisteli välillä. Mutta päättelin sen ovulaatioksi,jos edes oli sitä. Otti varsinkin silloin kipeää,kun nostin jalkaa ja laitoin sandaalit jalkaan. Ei tässä auta oikein,kun odottaa mitä tapahtuu :)

• Katya*

Sama vika.. Mut taas uteliaisuus voitti ja tein jälleen kerran lupauksistani huolimatta ovistestin ja tummempi viiva siihen tuli mitä eilen.. Voikohan olla myöhäinen ovis tulossa? Nyt siis kp 24.. :O Ja en todellakaan muista mikä kiertoni oli ennen pillereitä joten jos nyt ovis on vasta tulossa(?) niin menkkoja saa sitten odottaa vielä sen pari viikkoa.. On tää naisen keho vaan niin kummallinen ;) Mut kun ei yhtään tieä että missä mennään, niin r-testin teen vasta su-ma.. :)

• No se voi olla Katya,että sulla on vasta tulossa ovulaatio. Mulla on tosin vasta kp10 menossa,että en sitten yhtään tiedä, mitä se eilinen pistely mahassa oli. Tai sitten oli ihan jotain muuta. Mies on kyllä innoissaan ja odottaisi jo kovasti koska r-testiin tulee 2 viivaa :) Mutta onneksi on tässä aikaa ja muutenkin niin vasta alussa näitten yrittämisten kanssa,että ei haittaa vaikka ei pariin kuukauteen tärppäisi..

• lora-91 kirjoitti:

No se voi olla Katya,että sulla on vasta tulossa ovulaatio. Mulla on tosin vasta kp10 menossa,että en sitten yhtään tiedä, mitä se eilinen pistely mahassa oli. Tai sitten oli ihan jotain muuta. Mies on kyllä innoissaan ja odottaisi jo kovasti koska r-testiin tulee 2 viivaa :) Mutta onneksi on tässä aikaa ja muutenkin niin vasta alussa näitten yrittämisten kanssa,että ei haittaa vaikka ei pariin kuukauteen tärppäisi..

Mulla oli siinä 1-2,5vk välein kuukautiset melkein aina ennen, kun pillereitä aloin syömään niiden tasoittamiseksi.

• Naisen keho todellakin on omituinen. Esikoista ku odotin niin neuvolassa ollaan siitä ekasta käynnistä asti ihmetelty, että miten joku voi tulla raskaakski kuukautisten aikana...Lääkäri tuolloin päätteli, että joko mun ovulaatio ja menkkojen loppuaika menee jossain vaiheessa päällekkäin tai sitten on irronnut useampi munasolu, muut ns. tuhoutunu eli tullu menkkavuotona ja yks on päässy hedelmöittymään. Siks en olis ihmetelly vaikka olisin kesken ovulaation tehny positiivisen raskaustestin. Ihan näin selventääkseni noita aikaisempia juttuja, mitä alussa kirjottelin :D

• juu, sellasta

No mutta eihän tuossa nyt mitään niin kovin poikkeuksellista ole. Ei se kamalan tavallista ole, mutta jos on lyhyempi kierto, niin menkkojen loppupäivinä harrastetusta yhdynnästä voi hyvin jäädä siittiöitä odottelemaan ovulaatiota. Jos nyt ajatellaan, että ovis olisi vaikka kp 10, niin esim. kp 6 harrastetusta yhdynnästä voi ihan hyvin selviytyä siittiöitä ovulaatioon asti ja tadaa, hedelmöittyminen tapahtuu. Useamman munasolun irtoaminen on myös ihan normaali juttu, vaikkakin harvinaisempi. Mutta niinhän niitä erimunaisia kaksosiakin syntyy.

• juu, sellasta kirjoitti:

No mutta eihän tuossa nyt mitään niin kovin poikkeuksellista ole. Ei se kamalan tavallista ole, mutta jos on lyhyempi kierto, niin menkkojen loppupäivinä harrastetusta yhdynnästä voi hyvin jäädä siittiöitä odottelemaan ovulaatiota. Jos nyt ajatellaan, että ovis olisi vaikka kp 10, niin esim. kp 6 harrastetusta yhdynnästä voi ihan hyvin selviytyä siittiöitä ovulaatioon asti ja tadaa, hedelmöittyminen tapahtuu. Useamman munasolun irtoaminen on myös ihan normaali juttu, vaikkakin harvinaisempi. Mutta niinhän niitä erimunaisia kaksosiakin syntyy.

Mä en tienny sellasen olevan mahdollista mut tosta neitokaisesta päätellen, joka köllöttelee olkkarin matolla, sellanen nähtävästi on mahdollista :D ihana pieni yllätys

• Katya*

Mullakaan ei mitään hajua omista kierroista tai oviksista.. Mut tuurillahan ne isotkin laivat seilee, et nyt vaan toivon että tärppää mahdollisimman pian :)
      Tänään ollut ihan järkyt menkkakivut alavatsassa. Samoin alaselkää jomottaa.. Olin jo varma että menkat alko kun vähän tuntu siltä, ja nopeasti vessaan tarkistamaan. Eipä onnekseni alkanutkaan.. Koputan puuta ;)
      Köhöm, tänään menin taas ihan omaa mielenkiintoani tekemään ovistestin, mutta nyt viiva oli paljon haaleampi kuin eilen. Onko siis mahdollista että kierrossa voi se lh kohota jossain kohtaa ja taas laskea..?? ilman että menee ovulaatioon asti? Tyhmästi kysytty.. :D Ihan keltanokka olen näiden testien kanssa ;)

Ja nyt kun selailin tätä ketjua piiitkälle alas asti, niin mietin, että mitäs jos laitetaan uusi ketju pystyyn?? :) Aloittaja voi olla kuka vaan, mutta ilmottaa tänne että uusi ketju on pystyssä? :)

öö, miksi en ite aloittanut... ;D

• jonsuuuu92

ilmota sit ketjun nimi, tää keskustelu on niin hyvällä mallilla nyt kun turhan pätijätki on karsiutunu porukasta :)

• Haloo!

Eikö nyt kumpikaan ollut raskaana?

• Mä en ollut ainakaan raskaana.Mikä tällä hetkellä on suuri helpotus, kun esikoisella on ilmeisesti uhmaikä alkanut tai sit on korvat hukassa ja suomenkielen ymmärrys myös :D

• Nyt on 32kp menossa ja testailen viikonloppuna. Ei oikein oireitakaan ole ollut. Voi olla,että kuukautiset jää muutenkin vain pois kokonaan.

• Katya*

Moikka taas! Empä ollut minäkään viime kierrosta tullut raskaaksi.. Ja vähän unohtui tulla kertomaan kuulumisia tänne. Mutta..
      Menin tilaamaan raskauskeijusta noita Davidin testejä ja heti sellaisen teinkin. Näytti selvästi haamulaista tai sitten vain viivanpaikkaa. Onko noista testeistä kokemusta kellään??
      OIreita ollut ehkä hieman, osa varmasti kuviteltuja (vatsanippailuja, jano) ;P Ja kierrost ei sen suurempaa varmuutta oikein kun vasta toinen luomu kierto pillereiden jälkeen menonssa. (Viimeksi oli kp 27) Ja nyt mennään kp 22. Sen verran noista Davidin testeistä oon lukenu että ovat tosi huonoja vahvistumaan sen testiviivan suhteen vaikka todella herkkiä väittävät niiden olevan.
      Niin toivoisin että pikku matkustaja olisi mukana, mutta testailla en viits ennen torstaita. Huh, kun tuntuu pitkältä odottaa sinne asti :D mutta itseni tuntien, tällainen hätähousu kun olen, varmasti tulee tehtyä testi aiemminkin.. Niitä tuolla kaapissa kun lojuu :D
      Plussapuhurit kaikille yrittäjille *puuuuuh*

• Mulla sitten alkoi ne kuukautiset eilen ja oli 33kp. Eipä auta,kun uutta yritystä seuraavalle kuulle :) Mietin vain vaikuttaako liukuvoiden kuinka paljon tuohon raskautumiseen? kun luin yhdeltä sivulta,että osa liukuvoiteista tuhoaa siittiöitä ja estää siten raskautumista..

• Mä en oo ikinä kuullu et liukkarilla olis vaikutusta asiaan :o mut onnea uuteen yritykseen :) mä vuorostani jännään TAAS, kun rinnat on arat (ei ole ennen ollut ennen menkkoja) ja tuntuu kun alavatsassa, sisäpuolella tulis vilunväristyksiä, mikä ei myöskään ihan kuulosta menkka oireilta, aikaan sieltä normaalimmasta päästä :D noh, voi olla että tää on harhaluulo ja johtuu vauvakuumeesta, mut kumma juttu, kun ei menkkoja kuulu vaikka 2-3 päivää sit olis jo pitäny alkaa.Jännää :P

• mnjaapas

siis oikeesti sää syöt pillereitä ja ootat kokoajan olevas raskaana.....eeheleeeeeee. :D xD o.O -.- olen sanaton

• nohuhuhuhuhuhuhu!!!!

KATYA ja JONSKU, voih sentään!! kuuntele niitä mitä kirjoittivat täällä, ETTE OLE RASKAANA ja PISTE!! IHAN MAHDOTON!!

• mnjaapas, sä sit varmaan osaat mulle selittää senki et missä mun menkat viipyy

• mnjaapas

no oot varmaan lukenu netistä että aina ei pillereiden taukojen aikana tule menkkoja, ja se ei todellakaan tarkoita että varmasti olisit raskaana. kun tätä ketjua luin läpi niin tuollahan lukee että muutenki kenkkuja oireita tulee sulle niistä pilleireistä. järki käteen, kiitos! ;)

• jjonsu

Vaihdoin pillerit ja en käytä e-pillereitä, koska ne ei sovi mulle.Minipillerit on käytössä ja kyllä on aina tullut niitä syödessä menkat ajoissa

• Katya*

Ja siellä lukee myös, että pillereiden aikana VOI tulla raskaaksi. Se on kyllä vain pieni mahdollisuus, mut kuitenkin :)

Miks ihmeessä mä uskoisin jotain random tyyppiä täällä, joka ei mun kehon toiminnoista tiedä yhtää mitään?? Täällä ne katkerat ihmiset jakavat ylempää viisautta ja tietoa siitä kuinka ihmiset ei todellakaan ole raskaana!! huh huh..
      Itse uskon siihen vasta kun menkat alkavat.. (toivon ettei ala) Ja mielestäni en kysynyt keneltäkkä, että olenka raskaana. Vaan nimenomaan noista Davidin testeistä.. antaako viivanpaikkoja tms. Mutta pitihän se arvata että täällä ei edes siihen saa vastausta :)

Ja nyt siis omanapa tärkein ;) ;Tuli lauantaina elohiiri silmään joka kesti ärsyttävät kaksi päivää, ja heti tutkimaan että voisiko mahdolisesti liittyä raskauteen, hihii :) Ja moni oli kertonut kyseisen "oireen" olevan juuri sitä itseään. En kyllä leiju pilvissä tällä hetkellä, koska sehä voi johtua myös esim. magnesiumin puutoksesta.. Lisäksi ollut tätä kuuluisaa närästystä, jota on ollut ennen vain ja ainostaan esikoista odottaessa. Kesti koko raskauden ja meni kyllä rennietä ihan mukavat määrät ;) Mahanippailut lisääntyneet, voi myös enteillä tulevia kuukautisia. Nyt siis kp 25/27. Viime kierrossa oli kolme päivää ennen vuotoa ihan jäätävät kuukautiskivut. Siis ihan JÄÄTÄVÄT!!! :D Nyt ei.. :)

PLUSSIA

• Nii siis sehän olis täys mahdottomuus, että nainen tulee raskaaksi, kun sitä yrittää, eikö vain? :D mä en oo ikinä kuullukaan noista Davidin testeistä, kun oon aina ostanu apteekista sen apteekin oman testin ja aina on oikeet tulokset näyttäny :)
        Täällä näitä päälle päsmäreitä tuntuu riittävän, niitä näyttää olevan liikaakin.Miks ihmiset pitää tulla kommentoimaan tänne asioita, joista ei edes kysytä tai jotka ei heitä oikeasti kiinnosta, en voi käsittää tällästä toimintaa -.-

Meillä on vauvahaaveet toistaseks haudattu, kun esikoisella alko uhma...ihanaa(ko?) :D mutta edelleen, niitä menkkoja ei ole kuulunut, viidettä päivää ovat jo myöhässä....ja tosiaan oon kuullu niin paljon kaikkia pillereiden pettämis tarinoita kavereilta niin en luota enää yhteenkään ehkäsyyn :D

• mnjaapas

itselläni väheni vuoto kirto kierrolta ja kierto myös piteni viikolla joka kuukausi kun minipillereitä söin lapsen jälkeen. loppujen lopuksi ei tullu menkkoja ollenkaan. kuitenkaan en ollut raskaana. ;) ja kun viitsisit vaikka soittaa sinne neuvolaan niinkuin minä tein niin ne sulle siellä kyllä sanoo että minipillereiden aikana on normaalia että loppuu menkat kokonaan kuten myös hormonikierukan ja muiden pelkkää keltarauhashormonia sisältävien ehkäisyvalmisteiden kanssa. :) että ihan vaan tiedoksi sulle.... ;) soita neuvolaan äläkä kysele ja kirjottele täällä tyhmiä o.o noh saahan tästä ketjusta joskus päivän naurut :D

• tipu

Minipillerien käyttäjillä ei tule kuukautisia välttämättä ollenkaan :)

• Kiva kun tälläsestä kerrottiin sillon ku sain ks. pillerit :D oon ollu sydän kurkussa ihan turhaan, onneks :) oon kyllä onneni kukkuloilla jos menkat jää pois kokonaan, tosin menkkakivut ei oo jääny :D mut kiitos tiedosta, oli ihan uus tieto mulle :)

• ;((((((((((((

Se kerrotaan siellä pakkauksen selosteessa, siis se että vuodot voivat jäädä kokonaan pois.

• Katya*

Noissa pillereissä on niin paljon kaikenmaailman sivuvaikutuksii ym, et eihän niistä koskaan tiedä :) Tässä siis pieni muistutus siitä, että liput ja laput kannattaa oikeasti lukea ;)
      Ite en kyllä enää ikinä pillereihin koske, päivät oli niitten takia yhtä pyörremyrskyä :D
      Nyt on kp 26/27.. Jännät paikat ;) Kovasti tuo testi tuolla huutelee jo mun nimeä mut yritän pysyä vahvana ja testata vasta viikonloppuna jos menkat ei ala.. Tänään ollut pientä jomotusta alavatsalla ja selässä. Pahoin pelkään että enteilee täti punaista :(
      Tänne tulen heti raportoimaan :)))

Söin eilen purkillisen suolakurkkuja ^_^

• Oon kyllä lukenu sen lapun mutta toi kohta on ilmeisesti jääny pois muistista :D sitä ihmettelen, ku on kuitenki ihan menkkakipujen tuntemuksia vaikka menkkoja ei näy (nyt 6päivää myöhässä...).Puhuttiin eilen avomiehen kans et vois ostaa testin ihan vaan saadakseen varmuuden tähän että varmasti on kyse vain menkkojen pois jäämisestä. Kivempihan se on saada tieto siitä että mistä on kyse, voi olla rauhallisin mielin :) eipä sen vajaa 8e satsaus taloutta kaada :)

• Mulla on nyt vasta 7kp menossa ja toista kuukautta yritetään :) Tosin ei vielä olla peittoja alettu heiluttamaan,kun kuukautiset vasta loppui. Ehkä parin päivn päästä voisi vähitellen jälleen koittaa,jos peittojaheiluttaisi. Mies oli kyllä viimme kuulla paljon pettyneempi,kun minä kuukautisten alkamisen takia vaikka se se oli odotettavissa,etten raskaana ole,kun ei ollut oireitakaan tai voihan se olla oireetonkin,mutta saatiin asialle sitten selvyys,kun ne kk alkoi :)

Ehkä tässä yritetään vielä tämän vuoden loppuun ja aloitan ehkä pillerit sitten uudelleen,jos en raskaaksi siihen mennessä tule. Eipä tässä varsinaisesti kiirekkään ole lapsen hankkimisessa,vaikka molemmilla olisi vauvakuumetta.

Tässä olen miettinyt sitten miten tehdään kaikki järjestelyt,kun vauva ilmestyy maailmalle ja pitäisi ostaa vauvatarvikkeita ja muita ennen lapsen syntymää. Enimmäkseen hermostuttaa mihin saadaan kaikki mahtumaan :D Kaikki vaunut,kehdot ja hoitopöytä jne,vaikka on täälä n. 86 neliötä ja ei paljon mitään ylimääräistä kämpässä ole. Kuitenkin elämä muuttuu niin paljon lapsen synnyttyä ja miten mulla ja miehellä jää, sitten sitä kahdenkeskeistä aikaa.

Omat vanhempani,kun asuu yli 240km päässä ja miehen vanhemmat tuossa 10km päässä. Mies kuitenkin työnsä vuoksi joutuu, joskus matkustamaan ulkomaille ellei sitten vähennä tuota matkustelua,kun lapsi syntyy. Itselläni ei vakituista työpaikkaa ole ja on ollut vain osa-aikatöitä välillä. Ollaan suunniteltu myös omakotitalon ostamista,mutta siihen ei nyt ole vielä varaa,kun mun pitäis saada ensin se vakituinen työpaikka ennen sen ostoa.

Vaikka molemmilla on vaikea menneisyys takana,niin ollaan selvitty niistä ongelmista ja se on vain vahvistanut meidän liittoa. Eikä eroonkaan ole syytä,koska molemmat olemme toisiimme rakastuneita,etten voisi kuvitellakkaan meneväni aidan toiselle puolelle koskaan. Enkä koskaan ole onneksi mennytkään. Mies, kun on minun ensimmäinen kumppani,jolle neitsyyteni menetin ja en ole ajatellut meneväni muita miehiä kokeilemaan ihan senkin syystä, kun siihen ei ole mitään syytä. Jos tämä ei näytä kestävän ,niin eroan mieluummin,kun lähden sinne pettämispuolelle. Eipä mulla muuta... Tuli vähän kerrottua itsestäni :)

• Heips!

Sellaista ajattelin vain sanoa., että esim hoitopöytää ei kyllä välttämättä tarvita.
        Hoitoalusta pyykkikoneen päällä on meillä toiminut aivan mainiosti, ostettiin sellainen pyörillä oleva koritelina johon sai vauvan vanupuikot, pumpulit, bepanthenit, puhdistusliinat ymsymsyms joka mahtui sinne pesukonen viereen.
        Minusta huomattavasti helpompaa kun on hana "hoitopöydän" vieressä, ei tartte kantaa vauvaa muualta esim pyllypesuun ja takaisin =)

Kehtoa me ei hankittu, pinnasänky saatiin mutta se oli aivan turha ensimmäiset 8kk, koska päädyttiin nukkumaan perhepedissä.
        Siirettiin lapsi omaan sänkyyn vasta siinä vaiheessa kun ryömi meidän sängystä alas.
        Meillä ei ole lapselle vielä omaa huonetta, eikä ole kiirettä muuttaa isompaan että hän sellaisen saisi.
        Nyt tosin yritämme kyllä toista, niin sitten pitää vähän miettiä miten sitten mahdumme nukkumaan kun toista sänkyä ei välttämättä meidän makkariin saa mahtumaan =D

Kaappitilaa vaan tarvitsee yllättävän paljon lapsen tavaroille, että saa järkevästi jonnekin laitettua vaatteet ja vaipat jne.

• Heips! kirjoitti:

Sellaista ajattelin vain sanoa., että esim hoitopöytää ei kyllä välttämättä tarvita.
        Hoitoalusta pyykkikoneen päällä on meillä toiminut aivan mainiosti, ostettiin sellainen pyörillä oleva koritelina johon sai vauvan vanupuikot, pumpulit, bepanthenit, puhdistusliinat ymsymsyms joka mahtui sinne pesukonen viereen.
        Minusta huomattavasti helpompaa kun on hana "hoitopöydän" vieressä, ei tartte kantaa vauvaa muualta esim pyllypesuun ja takaisin =)

Kehtoa me ei hankittu, pinnasänky saatiin mutta se oli aivan turha ensimmäiset 8kk, koska päädyttiin nukkumaan perhepedissä.
        Siirettiin lapsi omaan sänkyyn vasta siinä vaiheessa kun ryömi meidän sängystä alas.
        Meillä ei ole lapselle vielä omaa huonetta, eikä ole kiirettä muuttaa isompaan että hän sellaisen saisi.
        Nyt tosin yritämme kyllä toista, niin sitten pitää vähän miettiä miten sitten mahdumme nukkumaan kun toista sänkyä ei välttämättä meidän makkariin saa mahtumaan =D

Kaappitilaa vaan tarvitsee yllättävän paljon lapsen tavaroille, että saa järkevästi jonnekin laitettua vaatteet ja vaipat jne.

Meillä oli kans sillon pesukoneen päällä hoitoalusta, kun tyttö oli pieni ja mahtupa vielä alustan viereen pari bodyä, potkikset ja muut rasvat purnukat :) Ja tosta vaatteiden/tavaroiden määrästä täytyy sanoo et lasten tavarat TODELLAKIN vie tilaa :D meillä tyttö tarvii pelkille vaatteilleen yhden kokonaisen ison kaapin (ikää nyt 1,4v.) ja toinen pienempi kaappi vaaditaan leluille, jonne kaikki lelut ei tosiaan mahdu :D A

suttiin aluks 60 neliöisessä kaksiossa ja tyttö nukku sellasessa ns. sairaalasängyssä (sen sai vuokrattua jotain kautta).Pidettiin sitä hyvänä, kun pinnasänkyä ei lapsen isä saanut ikinä hankittua, mutta laiskap*ska se oli muutenkin. Nyt on tytöllä oma hieno pinnis ja vähän yli 20 neliötä enemmän tilaa temmeltää.Ja mikä parasta, tyttö sai itselleen maailman huomaavaisimman ja ihanimman isäpuolen! meillä on puhuttu että toista lasta alettaisiin yrittämään joskus 1-2v päästä, mutta sain aika myöntävän vastauksen, kun ehdotin että toista alettais yrittää kun esikoinen on 2v eli ens vuoden alussa :P

PELIHOUSUT MEINAS REVETÄ!! :D

• Katya*

Mekin asuttiin ensin rivitalokaksiossa, johon en ikinä olisi uskonut meidän mahtuvan. Tavarat kun laittaa järjestykseen niin ylättävän hyvin mahtuvat :) Nyt meillä omakotitalo, jossa tytöllä oma huone. Pinnasänky meillä oli heti käytössä, mutta saahan soiitä äitiyspakkauksen laatikostakin vauvalle ensipedin :) Vaatteet vievät TODELLA paljon tilaa :D

Mutta asiasta toiseen, täti saapui tänään :( Kivut alkoivat kyllä eilen olemaan sitä luokkaa, että aavistinkin niin käyvän.. Nyt siis kp 1../27 Mutta ei sitä ole ehtinyt oikeen ajattelemaan, kun tuo meidän niin ihana rakas koiramme päästi "pikku" tortut sisälle ja tyttö paatti sitten läästiä tavaraa seinille ja matoille.. Tää päivä meneekin mukavasti siivotessa -____-'

Ihmeen hyvin pysyi tuo kierto samana vaikka vasta toinen luomukierto pillereiden jälkeen. Nyt siis yk 3 :)

• Koirilla tai eläimillä lasten kanssa tuntuu olevan välillä joku sanaton yhteys keskenään, niin ku myös ilmeisesti teidän tapauksessa Katya :D

mä päätin, että tänään käyn apteekissa ostamassa testin ja varmistan, että kyse on vaan pillereistä johtuvasta menkkojen pois jäämisestä, haluun vaan varmuuden asiaan, ENKÄ KUVITTELE OLEVANI RASKAANA! ihan näin tiedoksi kaikille päälle päsmäreille :)

Mut jos sitä nyt pakkais tytön rattaisiin ja suuntais leikkipuistoon :) toivottavasti joku plussaa lähi kuukausina, TSEMPPIÄ!! ja muistakaa infota tänne :D

• No eipä oikein hirveästi ole säilytystilaa,kun kaapit on täynnä miehen roinaa ja vaatteita. Tekisi mieli heittää kaikki ne tuonne roskiin vain :p No ehkö ne ehtii heittää sitten myöhemmin,jos tässä raskaaksi jossain kuussa tulen ja ettei tule keskenmenoa. Mulla ei ole,kun yksi kaappi,missä on kaikki vaatteet ja tavarat. Heitin tässä kuukausi sittenkin ison kasan mun vaatteita pois,kun turhaan niitä sielä pidin,kun en edes käyttänyt.

Miehellä on sielä kaikki vanhat vaatteet ja ei ole niitä viitsinyt heittä pois. On muutenkin meidän seurustelun aikana laihtunut yli 10kg ja jotkut vaatteet ovat hänelle isoja,mutta silti niitä käyttää. Mies,kun painoi meidän seurustelun alussa 97kg ja nyt 84kg :D Aika hyvin olen saanut hänet laihtumaan tässä 1,4v seurustelun aikana. Taisi tuo urheiluinto tarttua häneenkin ja muutenkin alkanut pitämään itsestään enemmän huolta. Itse,kun olen aina ollut laiha ja en oikein koskaan ole itseäni saanut mitenkään huonoon kuntoon ja urheillut pienestä asti :)

• Minä jatkan pillereitä tämän kuun lopulla,jos en ehdi raskaaksi tulla. Tuolloin 2013 huhtikuun lopulle lopetan pillerit kokonaan ja koitetaan sitten uudelleen. Tässä on mulla ja kihlatulla vähän kaikenlaita menossa,että lapsén yritystä lykätään 8kk..

• ihmettelen vähän

Anteeksi kun ihmettelen, mutta kuinka tosissaan te sitä lasta haluatte, jos yritätte vain muutaman kuukauden ajan ja aloitat sitten ehkäisyn uudelleen? Ja mikä nyt voi olla niin yllättävää, että tässä talven aikana ei voi lasta yrittää, mutta huhtikuussa yhtäkkiä voikin? Kropalle ei kyllä tee kovin hyvää tuollaiset aivan lyhyet tauot pillereistä, yleensä suositellaan vähintään puolen vuoden taukoa, jos taukoa on pakko pitää.

• No tässä on nyt tullut sellaisia asioita,jonka takia lapsi ei vielä voi tulla ja en ala niitä asioita täälä kertomaan. Ehtii niitä lapsia,vielä hankkia. Ollaan kyllä tosissamme lapsen hankkimisessa,mutta tuli mutkia matkaan yllättäen jota en odottanut.

• Hohhoh.....

Voi elämä.. Kannattais varmaan seuraavaks miettiä tota lapsen yrittämistä vähän pidemmän päälle.. Mitäs jos oisitkin nyt raskaana? Tekisitkö abortin, kun lapsi ei nyt sitten voikkaan tulla? Jos tulee mutkia matkaan, niin ne on vaan kestettävä.
        Jotkut ikäiseni näyttävät olevan vielä erittäin lapsellisia..ei voi kuin ihmetellä.
        T, 1v pojan äiti vm.91

• No voi elämä
        Hohhoh..... kirjoitti:

Voi elämä.. Kannattais varmaan seuraavaks miettiä tota lapsen yrittämistä vähän pidemmän päälle.. Mitäs jos oisitkin nyt raskaana? Tekisitkö abortin, kun lapsi ei nyt sitten voikkaan tulla? Jos tulee mutkia matkaan, niin ne on vaan kestettävä.
        Jotkut ikäiseni näyttävät olevan vielä erittäin lapsellisia..ei voi kuin ihmetellä.
        T, 1v pojan äiti vm.91

Ehkä ei tekis aborttiin jos nyt oliskin raskaana, mut miks olis pakko ihan väkisin yrittää raskautua sitten jos tilanne ei olekaan paras mahdollinen?

Ei kukaan meist tiedä mitä on tpahtunut, joten aika pirun tyhmäää tuomita toista sen takia ettei sittenkään yritä vielä raskautua, voi siissus mitä vatipäitä täält löytyy.

• Hohhoh..... kirjoitti:

T, 1v pojan äiti vm.91

En ole raskaana ja jos raskaana olisin, niin en aio tehdä aborttia. Eikä minulla ole kiire siinä lapsen yrittämisessä. Et sinäkään kovin fiksulta vaikuta Hohhoh. Nuo mun asiat on alkanut nyt järjestymään ja ei minulla ole vastaan,vaikka raskaana olisin. Raha-tilanne on hyvä. Olen tällä hetkellä osa-aikatöissä ja kihlattu on vakituisessa työssä. Tosin nuo ongelmat ei johtunut tuosta työstä, vaan ihan muusta, jota en ala kertomaan,kun on minun yksityisasioita. Piti saada varmuus,että tiedän onko vielä hyvä aika lapselle,mutta nyt näyttä paljon paremmalta,kun pari viikkoa sitten. Ilman pillereitä tässä mennään ja en niitä enää aio syödä . Lapsi tulee,jos on tullakseen. Minua ei haittaa,vaikka menisi vuosi lapsen yrittämisessä.

• Katya*

Moikka taas pitkästä aikaa :)
      Täällä yrittäminen vaan jatkuu. Nyt kp 18/27, eikä mitään ihmeempiä tuntemuksia. Rinnat vähän arat, mut tiedä sitten ,mistä johtuu.. (Siis kyllähän mä kuvittelen että se olis SITÄ) Olin jo niin varma, että ovis oli tuolloin kp13, mutta.. Lauantaina kp 16 tuli sellaset limat että oliskohan se ovis ollutkin sillon.. No jos oli, niin tää kiero meni sit ihan täysin harakoilla :/ Koko viime viikon särki munasarjoja ihan törkeesti, varsinkin sillon kun kävi pissalla. Jostain menin sit lukemaan kystasta sun muusta, mutta nyt kivut hävinneet. Oliskohan mahdollisesti liittynyt ovikseen? Nyt ei mitään ihmeempiä limoja tai vuotoja, paitsi vessassa käydessä..
      Nyt ainakin tietää, että koska suurinpiirtein olis tärppipäivät, ja jos ens kierrossa samoja "oireita" noihin aikoihin, niin tietää ajoittaa pupuilut oikein ;)

Puhkun ja puhallan plussia kaikille

• aerökljh

Rintojen arkuus tuossa vaiheessa ei johdu ainakaan raskaudesta, koska hedelmöittymisestä on niin vähän aikaa, että raskaushormonia ei vielä erity.

• jonskuliini92

Jonskuki löys taas langoille :D että teki pahaa kattoo tänään netistä Martinan ja eskon vauvakuume sarjan uusintoja. Ja satuin vielä kattomaan sen jakson missä ne pääsee sairaalasta kotiin. Muistan sen ihanan tunteen ku pääsi tytön kanssa kotiin

• Katya*

Hyvä jonsku!! :D
      plaah, nyt menossa kp 20, eikä oireen oiretta. No iltaisin närästää ja tossa sohvalla istuessa tuntui kuin alaselkä olisi tulessa. Mut tosiaan, nyt ei enää mitään. Niin tossa miettisinkin tota rintojen arkuutta, että varmaan oli jotain ovis oireita, koska nyt se vähäinenkin arkuus on kadonnut. :/
      Voi jonsku, mä muistan kans sen päivän ku eilisen, sillon kun sairaalasta kotiuduttiin.. Aaah, se oli ihanaa ;)

Viikko vielä ja uuteen kiertoon.. ^^

xoxo

Ainiin, heittäkääs jotain vinkkejä miten voisin pikkuhiljaa alkaa opettaa tuota pikku-neitiä potalle? ;)

• Oon taas jo ihan kuumeissani täällä, kuten myös ei niin aktiivinen mieheni (kausi-influessa päätti tulla vierailulle) :D oon pitäny suuni kiinni koko vauvakuumeesta välttääkseni turhia kiusallisia hiljasuuksia. Huomaa, et ku ottaa kyseisen aiheen puheeks ni mies menee vaikeeks eikä selkeestikään ole ihan tottunut ajatukseen siitä, että hänestä tulisi biologisesti isä, kun oma esikoiseni on vasta 1,5v. Mut plussat sille et ollaan vielä alle 30v. (toistaseks) ja aikaa on vielä monen monta vuotta :) ties montako lasta tässä vielä loppujen lopuks tulee olemaan jos mun kuumeilu pysyy tällä tasolla joka raskauden jälkeen :DD

Ja Katya, me alotettiin pottailu ihan kuivaharjottelulla, eli potalle istuskelee vaipoissa ja ku ajatukseen alko tottumaan niin sitten ilman vaippaa (yleensä tehtiin "treenit" päiväunien ja välipalat jälkeen). Nyt meillä käydään vaipalla aina ruuan jälkeen ja unien jälkeen, sekä ennen unille ja ulos menoa. Vaippa on alkanu pysymään jo aikas kuivana :)

• Moi taas! :) mulla on nyt 26kp menossa ja viimmeksi kk alkoi kp32. Enkä usko,että tällä kuulla tärppäsi,koska ei ehditty harrastamaan ovulaation aikoihin. Luulen,että mun ovulaatio oli tuossa 19 tai 20.8 ja viimmeksi siitä heilutettiin peittoja 16pv. En usko, että siittiöt niin kauaa kuiteskaan jaksoi olla tuola. Oli vähän väsymystä viimme viikolla,mutta luulen sen johtuneen töiden aloittamisesta ja siitä aikaisesta heräämisestä. Vähän oli pientä pahoinvoinnin tunnetta pari päivää sitten. Enimmäkseen varmaan siitä,kun työpaikalla vessa haisi pahalle,niin tuli sellainen yökkäys ja kerran ruoan jälkeen tuli huono olo ja taisin varmaan syödä liikaa,niin meinasin ruoan jälkeen melkein oksentaa, mutta enää ei ole mitään :) Eipä tässä auta,kun odotella kuukautisia jos ne alkaisi tuossä lähipäivinä

• Katya*

Älä lora-91 vielä heitä kirvestä kaivoon :) Jotkut sanoo, että siittiöt elää sen kolme päivää, toiset sanovat että viisi ja jostain luin että maksimissaan seitsemän. Riippuu ihan siittiöistä :) Joten toivoa on ;)

Kiitti jonsku vinkistä.. Taidampa viikonloppuna lähteä potta ostoksille ;D

Musta tuntuu että nää päivät matelee.. Odotan vaan että täti tulee kylään.(todellisuudessa odotan että pääsen testailemaan ;)) Hih, viimeyönä näin unta että olin raskaana. Voi se oli ihana uni

• Ehkä tämä näyttää, vähän enemmän lupaavammalta,kun viimme kuussa. Mulla ei minkäänlaista oiretta ollut viimme kuussa ja nyt oli vähän,mutta en osaa oikein uskoa,että ne olisi raskausoireita :) Odotellaan vielä se viikko ja koitetaan sitten testailla. Jos hankkisi netistä halvalla testejä ensi viikkoa varten :) Toivon mukaan jollakin meistä tärppäisi tässä lähikuukausina! :) plussia sulle katya!

• Katya*

Moikkelis taas :)

Nyt on taas ilmeentynyt yhtä sun toista oiretta.. Päälimmäisenä eilen iltapäivällä alkaneet kuukautiskivut, ja siis nyt tosiaan vasta kp 23/27..Viimekierrossa kivut alkoi päivää ennen menkkoja. :o Ja tänään sitten tapani mukaisesti vähän koitin olisiko rinnat yhtään arat kun niitä on parin päivän ajan "viillellyt" inhottavasti, ja huomasin että tulee maidon/veden sekaista nestettä rinnoista :O Ja ennen ei todellakaan ole mitään tullut.. Josko tässä olisi pienet mahdollisuudet olla taas ihanasti raskaana ;) En viitsi kuitenkaan vielä missään pilvilinnoissa leijua, koska mun tuurillani ne menkat sieltä kuitenkin pärähtää käyntiin :)
      Plussia myös sulle lora-91, voi kun molemmat saataisiin punaiset kaksi viivaa ;)

• Kuukautisethan ne sieltä alkoi lopulta eilen illalla. No eipä auta,kun uutta yritystä. :) Toivottavasti Katya sulla nyt ilmestyisi se kaksi viivaa testiin!! :D

• ilona.

Olipa mukava lueskella tätä ketjua. Kuumeilen itsekin ja yritys olisi tarkoitus aloittaa joulun aikoihin. Olen opintoihini kuuluvassa vaihdossa siihen asti, mikä on tehnyt elämästäni tuskallista nyt syksyllä. :) Olen 21-vuotias opiskelija ja mieheni on vuotta nuorempi. Sinällään meillä ei periaatteessa olisi mikään kiire, mutta vauvakuume painaa jo molemmilla päälle. Suhteemme on vakaa; olemme olleet jo reilut 2 vuotta naimisissa. Tässä vähän taustoja! Olen jättänyt pillerit pois alle kuukausi sitten, kun lähdin vaihtoon. On ollut hassua totutella kropan oikeaan rytmiin ja tuntemuksiin.

Toivottavasti Katyalla tärppää!

• Kyllä taas mies järkytti mua eilen (hyvällä tavalla tosin :D). Perjantaina oli puhetta että toinen lapsi vasta, kun esikoinen on 3-4v. mut eilen, JÄRKYTYS ja ITKUKOHTAUS!! :D ukko pamautti just kun olin nukahtamassa, "eihän se nyt olis ihan kauheeta vaikka alkukeväästä alettais toista yrittää". Meni luu niin pahasti kurkkuun etten saanu muuta sanotuks ku "nyt itkettää" xD noh, kahtellaan nyt monestiko ton äijän mieli ehtii ennen kevättä muuttumaan :D

Ja toivottavasti ilona tärppää nopeesti :)

• kukkivakukkanen85

minäkii änkeen tänne teidän foorumille.Esikoisesta haaveilen,onhan mulla ikääkin jo 27v!!ja nyt sitten asiaan..niitä kuuluisia raskauden oireita?mulla pitäis alkaa menkat VIIMEISTÄÄN tänää, normaalisti olis alkanut jo 27pvä mut ei alkanutkaa.eikä älä tänäänkään koska pms:stä ei ole tietoakaa(luojan kiitos)ei koske eikä kolota.niitä raskauden oireitakaa ei taida vielä olla,siitä alavatsan vihlasusta en tiiä kuuluuko se raskautee vai johtuuko se sitten muusta mut missäs vaiheessa ne muut oireet sitten tulee?jos joku asia on mistä en mitään tiedä ni se on kyllä raskaus=D kertokaa te muut mulle ja auttakaa tolloa.

• hsfioöj

No siinä vaiheessa kun menkat jäävät pois, on aika moni vielä muuten oireeton. Sen takia onkin hassua, kun tarkkaillaan jokaista nippailua ja ohimenevää huonoa oloa ja kuvitellaan, että kyllä, tämän täytyy johtua raskaudesta. Joillakin voi olla pientä oireilua, mutta suurella osalla ei tosiaan ole vielä mitään. Oireita alkaa tulla enemmän, kun raskaushormonia rupeaa olemaan elimistössä enemmän. Siinä rv7 tienoilla monella alkaa vasta pahoinvointi, ei se niin hirmuisen aikaisin yleensä tule. Tai sitten ei tule ollenkaan, raskaus voi olla ihan oireetonkin.

• Mä ku ootin esikoista niin ei ollut mitään oireita. 5 rv:lla alko hullu väsymys. Opiskelin tollon vielä ja nukahtelin amiksessa tunneille vaikka takana oli välillä 13 tunninkin yöunet :D ainut oire oli tuo väsymys ja myöhemmin joskus 11 rv:lla alko nippailut sun muut tuntua alavatsassa. Joillain elimistö reagoi nopeasti raskaushormooniin ja esim. yhdellä kaverilla oli menossa vasta rv 3 ja ahkerasti juoksi aamusin oksentelemaan sun muuta. Mut hänelle sit paljastuki että oottaa kaksosia :D (en tiiä onko sillä vaikutusta asiaan..). Toivottavasti kukkivakukkanen85 sulla tärppää nopeesti :) ihanaa fiilistellä muiden intoiluita, kun omat intoilut toiset intoilut on vielä jossain tulevaisuudessa odottelemassa :)

tsemiä plussanmetsästäjät!! :)

• ei voi olla
        jonskuu92 kirjoitti:

Mä ku ootin esikoista niin ei ollut mitään oireita. 5 rv:lla alko hullu väsymys. Opiskelin tollon vielä ja nukahtelin amiksessa tunneille vaikka takana oli välillä 13 tunninkin yöunet :D ainut oire oli tuo väsymys ja myöhemmin joskus 11 rv:lla alko nippailut sun muut tuntua alavatsassa. Joillain elimistö reagoi nopeasti raskaushormooniin ja esim. yhdellä kaverilla oli menossa vasta rv 3 ja ahkerasti juoksi aamusin oksentelemaan sun muuta. Mut hänelle sit paljastuki että oottaa kaksosia :D (en tiiä onko sillä vaikutusta asiaan..). Toivottavasti kukkivakukkanen85 sulla tärppää nopeesti :) ihanaa fiilistellä muiden intoiluita, kun omat intoilut toiset intoilut on vielä jossain tulevaisuudessa odottelemassa :)

tsemiä plussanmetsästäjät!! :)

No totanoin... Jos on menossa raskausviikko kolme, niin viikkoja on silloin kaksi plus päiviä päälle, eikä silloin voi olla knelläkään vielä oireita, koska alkio ei ole vielä kiinnittynyt. Että joko ystäväsi on huijannut sinua tai sitten olet ymmärtänyt viikot väärin.

• kukkivakukkanen85

=D mä oon täs kovasti yrittäny vältellä sitä apteekkia..jos sitte loppuviikosta niinkun kaikki muutki=D sepäs se kun ennen menkat alkoi päivälleen 3 pvä,sitten muuttu 1 pvä ja sit tuliki jo eka ja 27 pvä ja sit vaan 27pvä ja nyt ei sit ookkaa näkyny eikä sanoisinkos että tuntunu.ärsyttävää tämmönen oottelu,etenkii kun niin toivoo et ois raskaana.

• kukkivakukkanen85

joo no netist jonkun ihmetestin tein ni sen mukaa ois raskausviikkoi 3..jos nyt sit ois raskaana.tänää tein raskaustestin mikä tosin oli negatiivinen.

• en ymmärtänyt

Siis selvennetäänpä nyt vähän. Sinulla alkoi siis kuukautiset aina kuukauden 3. päivä? Kiertohan ei silloin ole päivälleen sama, koska kuukausissa on eri määrä päiviä. Jännä, että vaihteli sitten aina juuri sopivasti niin, että 3. päivä alkoivat. Nyt en ihan tajunnut, millä perusteella sinulla olisi raskausviikkoja 3, jos kerran kuukautisesi olisi pitänyt jo alkaa viime kuun puolella. Pitäisi olla kyllä jo kuudes raskausviikko menossa, jos 27. päivä olisi pitänyt alkaa menkat. Tuskinpa siis olet raskaana, se näkyisi kyllä jo testissä. Ellei sitten ole ollut ovulaatio tosi paljon myöhässä ja sen takia raskaus ei vielä näy testissä.

• en ymmärtänyt
        en ymmärtänyt kirjoitti:

Siis selvennetäänpä nyt vähän. Sinulla alkoi siis kuukautiset aina kuukauden 3. päivä? Kiertohan ei silloin ole päivälleen sama, koska kuukausissa on eri määrä päiviä. Jännä, että vaihteli sitten aina juuri sopivasti niin, että 3. päivä alkoivat. Nyt en ihan tajunnut, millä perusteella sinulla olisi raskausviikkoja 3, jos kerran kuukautisesi olisi pitänyt jo alkaa viime kuun puolella. Pitäisi olla kyllä jo kuudes raskausviikko menossa, jos 27. päivä olisi pitänyt alkaa menkat. Tuskinpa siis olet raskaana, se näkyisi kyllä jo testissä. Ellei sitten ole ollut ovulaatio tosi paljon myöhässä ja sen takia raskaus ei vielä näy testissä.

Tai hetkinen, oliko tuo "nettitesti" englanninkielinen? Niissä raskausviikot lasketaan eri tavalla ja jos haluaa saada täkäläisen määrän viikkoja, niin sitten pitää lisätä siihen tulokseen kaksi viikkoa. Meillä raskausviikot lasketaan edellisten kuukautisten alusta ja monissa muissa maissa taas hedelmöityksestä.

• kukkivakukkanen85

joo siis mä oon tehny kaks niitä viikko testejä,molemmat suomalaisia,toisessa sanottiin et raskausviikkoi olis 3 3 ja toisessa oli että 5 4.molempiin testeihin laitoin sen viimesimmän kuukautispäivän alkamispäivän eli siis 27.7.tänään nyt sit koski mahaan ja alko se semmonen ruskeevuoto.mitä lie.ja siis kuukautiset alkoi ENNEN aina kuun kolmas josta ne kuukausi kerrallaan rupes aikaistumaan joista siis kahdet viimesimmät alkanut silloin 27pvä.vaikeeta..hmm.sen toisen raskauslaskurin osote on www.naistenhuone.com ja toinen on vau.fi.niillä laskureilla laskin.

• en ymmärtänyt

Joo, mutta joka tapauksessa kiertosi ei ole ollut päivälleen säännöllinen ennenkään, koska kuukausissa on tosiaan eri määrä päiviä. Harvoin se siis onkaan päivälleen säännöllinen.

• kukkivakukkanen85

totta turiset.

• Katya*

Moikka taas!
      Tännehän on raapusteltu paljon sillä aikaa ku meidän kone ollut huollossa. Tervetuloa kuumeilijat :)
      Mulla siis alkoi kp 27 menkat.. :( Varsinainen vuoto alkoi kuitenkin ihan ajallaan kp 28/27 ts. kp 1.. Ääh, nyt päätin että en tutki kehostani mitään oireita, en mittaa lämpöjä enkä laske päiviä. Saa nähdä kuinka onnistuun :D Voi siis olla että jätän hetkeksi aikaa nämä päivittelyt tänne kuumeilu sivulle. Käyn tietty lukemassa teidän muiden jännäilyjä ja muuta, ja päivitän kyllä jos jotain ihmeellistä tapahtuu täällä suunnalla. Viimeistään sillon, kun saan kaksi viivaa testiin ;)
      Tsempit ja plussaukset kaikille

• Moi kaikille! En ole minäkään täälä nyt hetkeen käynyt, enkä missään muuallakaan vauva sivustoilla. En ole koskaan mitannut lämpöjä tai tehnyt ovistestejä :) Ollaan miehen kanssa harrasteltu silloin tällöin vain,jos ehkä joskus sattuisi tärppäämään. Nyt on kolmas kerta menossa.

Vauvakuumekkin vähän laantui,kun meille tuli tälläinen pörröinen ihana kissanpentu! :) Kissapentu on ollut kyllä tosi vaativa,ettei sille ole kyllä mikään meinannut kelvata,mutta ehkä toivon mukaan pian kelpaisi tuo kuivamuonakin.

Mutta mulla tosiaan on nyt kp 9 menossa ja tässä odottelen,koska olisi ovulaatio. En sitä oikein,vielä ole oppinut tunnistamaan,kun ainoastaan siitä että alamahaa välillä on särkenyt,jos on edes ovulaatiota ollut. Ehkä tämän vuoden puolella saisi sen esikoisen alulle . Vähän tuo anoppi jo vihjaili vauvasta, että siitä pitää huolehtia sen 18v ja kissaa loppuelämän :D Katsotaan miten käy ;) Plussia kaikille vauvakuumeilijoille!

• kuumeilut sikseen

Hmm. No, kaikella ystävyydessä minäkin sanoisin, että jos kissanpentu vaikuttaa vaativalta, niin ehkä kannattaa harkita vielä hetken sitä lapsen yrittämistä. :) Vauvat eivät välttämättä ole helppoja tapauksia, voi olla koliikkia tai ylipäätään mahavaivoja ja se on tosiaan niin, että vauvassa on kiinni 24/7 ne ekat kuukaudet. Tai siis toki pieniä hetkiä voi olla poissa, mutta varsinkin jos päättää imettää, on oma aika todella vähissä.

Lisäksi, jos vauvakuume laantuu siitä, että teille tuli kissa, niin suosittelen miettimään senkin perusteella, onko vielä vauvan aika.

• kuumeilut sikseen kirjoitti:

Hmm. No, kaikella ystävyydessä minäkin sanoisin, että jos kissanpentu vaikuttaa vaativalta, niin ehkä kannattaa harkita vielä hetken sitä lapsen yrittämistä. :) Vauvat eivät välttämättä ole helppoja tapauksia, voi olla koliikkia tai ylipäätään mahavaivoja ja se on tosiaan niin, että vauvassa on kiinni 24/7 ne ekat kuukaudet. Tai siis toki pieniä hetkiä voi olla poissa, mutta varsinkin jos päättää imettää, on oma aika todella vähissä.

Lisäksi, jos vauvakuume laantuu siitä, että teille tuli kissa, niin suosittelen miettimään senkin perusteella, onko vielä vauvan aika.

Joo tiedän kyllä,ettei lapset ole helppoja ja se tulee olemaan raskasta. Haluan kyllä lapsia ja tiedän,että on sellaisia vaikeita tapauksia, jolla voi olla koliikkia ja mahavaivoja. En ole vauvan kanssa oloa ja kasvatusta pitänyt koskaan helppona. Se tulee olemaan väsyttävää,kun pitää olla lapsen kanssa se 24/7 melkein koko ajan. Tykkäänkin olla enemmän kotona,kun koko ajan menossa jonnekkin samoin kihlattunikin. Ei mun vauvakuume ole laantunut kokonaan ja vielä kovasti toivoisin jonain päivänä saavani pienen nyytin syliini,vaikka siihen menisi aikaa kuukausia tai vuosia :)

Kissa on siinä mielessä vielä helppo hoitaa ja kasvattaa, kun se voi melkeimpä vapaasti kulkea ja syö silloin,kun itse haluaa. Kissapentu on nyt alkanut jo hyvin syömään,kun on tänne uuteen kotiin tottunut pikkuhiljaa.

• Meille on tulossa perheenlisäystä, mutta koiran muodossa :) on löytynyt ihana puolivuotias uros koira joka on tottunut lapsiin ja on ulkonäöltään muistuttaa enemmän pehmolelua kuin koiraa :D tänään katsomaan ja toivon mukaan synkkaa puolin ja toisin :)

• ilona.

Pistelläänpä vähän päivitystä tänne, kun on muuten niin hiljaista. :) Meillä ollut ihania keskusteluja viime aikoina, kun ollaan mietitty mitä kaikkea tulevaisuus tuokaan tullessaan. Ja mitä pitää hankkia/mitä saadaan käytettynä mistäkin. Kun vain päästäisiin jo tuumasta toimeen!;) Mitä muille kuuluu?

• Meijän kuulumisissa ei paljon ole kehumista ja luotto miehiin on nyt loppu. "Ihana" avomieheni päätti tossa viime viikolla ilmottaa että v*tuttaa hoitaa toisen miehen lasta, kun siis en ole yhdessä esikoiseni isän kanssa. Noh, sehän oli sitten viimeinen niitti, kun herra pamauttaa ettei halua IKINÄ omaa lasta, kun tyttöni sattui itkemään yöllä vähän normaalia enemmän. Harmittavaahan tämä on, mutta ei tästä mitään tule. En aio luopua haaveestani 3-4 lapsen äitinä siksi, että nykyinen avomies ei kestä sitä että lapset joskus itkee. Vauvahaaveet siis siirtyköön mun osalta kauemmas tulevaisuuteen.

Onneks esikoiseni on niin ihana ja piristävä tapaus että jaksaa painaa arjessa eteen päin :) nyt ku tyttö on oppinut puhumaanki ni ihana herätä aamulla kun pinniksestä kuuluu iloinen ääni joka huutaa täyttä kurkkua "ÄITIIIIII" ja voi sitä naurun määrää, kun äiti herää ja ottaa viereen löhöilemään vielä hetkeksi ennen aamutoimille menoa :D

Mitäs muille toivottavasti parempia uutisia? :) Plussailuja, anyone? :)

• sääliksi käy

Voi itku. :( Todella surullista, että kävi noin, mutta nyt on pakko sanoa: olen lueskellut tätä ketjua ja muistatko, mitä kirjoitit heinäkuussa, vain alle kolme kuukautta sitten? Jos selailet taaksepäin, niin kirjoittajien varoitellessa sinua hankkimasta toista lasta liian nopeasti lyhyen suhteen jälkeen, kirjoitit mm., että tunnette toisenne jo pitkältä aikaväliltä ja vastoinkäymiset ovat yhdistäneet teitä ja että avomiehesi on täydellinen isähahmo lapsellesi. Nyt kävi kuitenkin näin? Valitettavasti se vain on niin, että nuorena lyhyen suhteen jälkeen ei vielä toista ihmistä ehkä tunnekaan niin kuin luulisi. Keskity nyt lapseesi, niin kuin tunnut tekevän. Toivottavasti et jatka miehen kanssa, jos teillä on noin erilaiset toiveet elämän suhteen.

• sääliksi käy kirjoitti:

Voi itku. :( Todella surullista, että kävi noin, mutta nyt on pakko sanoa: olen lueskellut tätä ketjua ja muistatko, mitä kirjoitit heinäkuussa, vain alle kolme kuukautta sitten? Jos selailet taaksepäin, niin kirjoittajien varoitellessa sinua hankkimasta toista lasta liian nopeasti lyhyen suhteen jälkeen, kirjoitit mm., että tunnette toisenne jo pitkältä aikaväliltä ja vastoinkäymiset ovat yhdistäneet teitä ja että avomiehesi on täydellinen isähahmo lapsellesi. Nyt kävi kuitenkin näin? Valitettavasti se vain on niin, että nuorena lyhyen suhteen jälkeen ei vielä toista ihmistä ehkä tunnekaan niin kuin luulisi. Keskity nyt lapseesi, niin kuin tunnut tekevän. Toivottavasti et jatka miehen kanssa, jos teillä on noin erilaiset toiveet elämän suhteen.

Sitä luulee tuntevansa toisen niin hyvin, mutta koko ihminen on viimeisen kuukauden aikana muuttunut ihan toiseks, enää en ole sen miehen kanssa johon aikoinaan rakastuin. Nyt voin niellä ylpeyteni ja myöntää tehneeni virheen siitä, että aloin ylipäätänsä lämmittelemään muutama vuosi sitten loppunutta suhdetta.

Eroon tämä päättyy. En ala toista pakottamaan mihinkään mihin ei ole valmis, enkä minä ole valmis vielä 20 vuotiaana luopumaan kaikista haaveistani perhettä kohtaan. Keskityn nyt täysin tyttäreeni ja unohdan kaiken muun. Mut kyllä tää vielä tästä iloksi muuttuu, se on varma :) oon ihminen joka ei jää jahkailemaan vaan jatkan elämääni eteen päin.

• jonskuu92 kirjoitti:

Sitä luulee tuntevansa toisen niin hyvin, mutta koko ihminen on viimeisen kuukauden aikana muuttunut ihan toiseks, enää en ole sen miehen kanssa johon aikoinaan rakastuin. Nyt voin niellä ylpeyteni ja myöntää tehneeni virheen siitä, että aloin ylipäätänsä lämmittelemään muutama vuosi sitten loppunutta suhdetta.

Eroon tämä päättyy. En ala toista pakottamaan mihinkään mihin ei ole valmis, enkä minä ole valmis vielä 20 vuotiaana luopumaan kaikista haaveistani perhettä kohtaan. Keskityn nyt täysin tyttäreeni ja unohdan kaiken muun. Mut kyllä tää vielä tästä iloksi muuttuu, se on varma :) oon ihminen joka ei jää jahkailemaan vaan jatkan elämääni eteen päin.

Sinäänsä tunnen jopa syyllisyyttä koska pääsen muuttamaan tyttäreni kanssa takaisin kotiseuduilleni, jossa on kaikki ystäväni. Asun nyt 150km päässä kaikesta siitä, mihin olen elämäni aikana tottunut ja senkin takia elämä on ollut haastavaa. En jää suhteeseen missä en voi olla onnellinen. Voin olla kylmä jonkun mielestä, mut tällänen mä olen, lapsestaan välittävä äiti, joka haluaa lapselleen parhaan mahdollisen elämän ja sitä lapsikaan ei voi saada jos itse en ole onnellinen.

Eniten harmittaa tytön puolesta, kun hän on niin kiintynyt avomieheeni. Siksi en esim. voi ymmärtää avomieheni sanoja, koska on antanut aina ymmärtää että rakastaa lasta kuin omaansa, mut todellisuus näköjään tuli vastaan siinä vaiheessa kun lapsi sairastuu -.-

• sääliksi käy
        jonskuu92 kirjoitti:

Sinäänsä tunnen jopa syyllisyyttä koska pääsen muuttamaan tyttäreni kanssa takaisin kotiseuduilleni, jossa on kaikki ystäväni. Asun nyt 150km päässä kaikesta siitä, mihin olen elämäni aikana tottunut ja senkin takia elämä on ollut haastavaa. En jää suhteeseen missä en voi olla onnellinen. Voin olla kylmä jonkun mielestä, mut tällänen mä olen, lapsestaan välittävä äiti, joka haluaa lapselleen parhaan mahdollisen elämän ja sitä lapsikaan ei voi saada jos itse en ole onnellinen.

Eniten harmittaa tytön puolesta, kun hän on niin kiintynyt avomieheeni. Siksi en esim. voi ymmärtää avomieheni sanoja, koska on antanut aina ymmärtää että rakastaa lasta kuin omaansa, mut todellisuus näköjään tuli vastaan siinä vaiheessa kun lapsi sairastuu -.-

Ihan oikein teet, jos toimit, kuten kirjoitat. Lapsesi on kuitenkin vielä niin pieni, ettei tule muistamaan tuosta miehestä mitään. Jos lapsen flunssa (oletan, ettei mitään sen suurempaa ole?) saa miehen hermostumaan, niin mitä tapahtuisikaan, jos tulisi jotain suurempaa? Tukeudu vaan sukulaisiin ja ystäviin nyt, varmasti tulevaisuudella on mukavia juttuja sinulle varattuna, olet vielä niin hurjan nuorikin! :)

• sääliksi käy kirjoitti:

Ihan oikein teet, jos toimit, kuten kirjoitat. Lapsesi on kuitenkin vielä niin pieni, ettei tule muistamaan tuosta miehestä mitään. Jos lapsen flunssa (oletan, ettei mitään sen suurempaa ole?) saa miehen hermostumaan, niin mitä tapahtuisikaan, jos tulisi jotain suurempaa? Tukeudu vaan sukulaisiin ja ystäviin nyt, varmasti tulevaisuudella on mukavia juttuja sinulle varattuna, olet vielä niin hurjan nuorikin! :)

Voi kun kyse olis ollu edes flunssasta mut kyseessä oli niinkin pieni asia että tyttö puras syödessä posken sisäpintaa ja itkeskeli satunnaisesti, kun syödessä (jopa tuttia ime'essä) ja juodessa sattui "haavaan". Flunssassa kun tyttö oli niin avomies kitisi entistä enemmän.

• Täälä odotellaan ovista,että voisi peittoja alkaa heiluttamaan. 4 kierto menossa ja toivotaan,että nyt tärppäisi . Ovistikut hankittuna,että voi alkaa tikuttelemaan jonkin ajan päästä. Meilläkin on puhuttu paljon siitä mitä pitäisii hankkia sitten ja lapsen kasvatuksesta ja hoidosta. Muuten hyvin menee täälä :) Harminpaikka jonsku91 :( . Toivottavasti mies tulee järkiinsä,kun miettii jonkin aikaa mitä tuli sanottua..

• ilona.

Voihan harmistus!:S Kurja juttu. Voi olla, että miehelläsi oli paha päivä. Toisaalta turha on jäädä jahkaamaan moista, jos tosiaan on niin, että miestäsi lapsettaa noin pahasti. Jos toisia oikeasti rakastaa, luulisi myös kestävän pienen itkunkin. Oon joskus itse sellainen, että suutuspäissäni sanon asioita, joita en tarkoita. Ettei miehelläsi olisi vain sama asia? Lisäksi mieleeni tuli sekin, et minkä ikäinen miehes on? En löytänyt ketjua pikakelaamalla. Voi olla, et liian nuorella välillä vastuu hirvittää ja mietityttää, jääkö jotain tärkeää kokematta. Sellainenkin pohdinta saattaa välillä purkautua turhan kärkevästi, vaik ei olis tarkoitus.

Joka tapauksessa, jos nyt eteenpäin jatkat elämässäsi ilman miestä, on sinulla edelleen ihana pikku tyttösi ja nuori ikäsi. Vielä ehtii mitä tahansa! Tsemppiä!

• Mies on 26v ja käyttäytyy ku 16v -.-' oon jo ihan kypsä kireetä ilmapiiriä ja ylipäätänsäkin kaikkia riitoja, joissa saan syyt niskoilleni mm. miehen oma-ajan riistosta, kun pyydän että olis edes yhen viikonlopun ryyppäämättä ja antais ainaa mulle ja tyttärelleni, mutta ei, se on liikaa pyydetty ja sitten olenkin jo kahlitsija.

Kohta saa herra mennä ihan miten lystää! Kyllä tässä hyvin pärjätään, elämässä oppii selviytymään, ku tarpeeks saa kestää :)

• 45g6h78
        jonskuu92 kirjoitti:

Mies on 26v ja käyttäytyy ku 16v -.-' oon jo ihan kypsä kireetä ilmapiiriä ja ylipäätänsäkin kaikkia riitoja, joissa saan syyt niskoilleni mm. miehen oma-ajan riistosta, kun pyydän että olis edes yhen viikonlopun ryyppäämättä ja antais ainaa mulle ja tyttärelleni, mutta ei, se on liikaa pyydetty ja sitten olenkin jo kahlitsija.

Kohta saa herra mennä ihan miten lystää! Kyllä tässä hyvin pärjätään, elämässä oppii selviytymään, ku tarpeeks saa kestää :)

Ei kai vaan JOnsku koita sitoa sitä miestään lapsella? Ja tämä sidottava mieshän ei ole edes Jonskun 1v ja 4 kk lapsen isä! Oikeus sillä on mennä! Olisit pitänyt suhteesi kunnossa tai tehnyt lapsen kun on sellainen mies joka pysyy sun rinnalla..

• 45g6h78 kirjoitti:

Ei kai vaan JOnsku koita sitoa sitä miestään lapsella? Ja tämä sidottava mieshän ei ole edes Jonskun 1v ja 4 kk lapsen isä! Oikeus sillä on mennä! Olisit pitänyt suhteesi kunnossa tai tehnyt lapsen kun on sellainen mies joka pysyy sun rinnalla..

Ja sinä voisit suksia saman tien takas sinne mistä tänne palstalle ilmestyitkin. Mä en yritä avomiestäni sitoa lapseeni, ei ole tarvetta mut ei se mun mielestä väärin ole jos kuukaudessa haluaisin edes yhden viikonlopun olla koko perheeni kanssa enkä kokea joka h*lvetin perjantai sitä ku äijä lähtee kavereineen ajelemaan ja lauantaina sitten tulee viideltä aamulla kotiin ja kömpii sänkyyn vonkaamaan!??!?!?!?!? Ja tiedoks että myös lapsen isä oli alkoholisti joka dokas vielä nykystä enemmän, joten, kun et tiedä mun elämästä mitään ni pidäpä ne spekulaatios ja hatusta vedetyt mielipitees ihan omana tietonas!

• ilona.

Huh! Voimia sulle. Eipä tuollaista jaksa kukaan kauemmin katsella. :S

• Hei apua.. :S

Oon viimeksi ollut yhdynnässä joskus viimekuun alkuviikoilla, mutta syönyt pillereitä.. ja menkat tulivat ihan ajallaan, nyt menkat ihan pikkuisen myöhässä.. Nännit olivat joku n. viikko sit iha ylikipeet ja tuli jotain nestettä jos puristi, mut nyt ei enää ole kipeät mutta nestettä tulee.. Tänään tai siis nyt ensimmäistä kertaa oikein huonoa oloa, mutta tein testin tos joku reilu viikko sit ja negaa näytti : o Näläntunnetta ei ny niin ole, mutta koko ajan voisi syödä, unirytmi aivan sekasin ja aikalailla väsyttää.. En tiedä voisko tämä liittyä raskauteen mutta ripulia on ilmennyt? VASTAUKSIA MAHD. PIAN :S KIITOS

• vastaus...

Toivottavasti et ole ainakaan raskaana...Eihän tuo vielä mitän kerro...

• No onhan noi raskauden oireita tietty mut voi johtua muustakin. Mullaki pillerit sekottaa kiertoja millon mitenkin ja välillä on ties minkälaisia oireita :D elokuussa oli kahet menkat ja sen jälkeen ei oo menkkoja ollut ollenkaan...tein testin ja oli nega ja jos olisin pullahtanu paksuks syystä tai toisesta ni se olis jo testissä näkyny. Mut jos haluut raskaaks edelleen ni toivotaan parasta :) tsemppiä, kaikki selvii kyllä aikanaan :)

• ytukilo86

Pää sulla on sekaisin...Varaa aika mt-toimistosta...Vastahan huusit täällä jokukuukausi sitten kuinka olet paksuksi hakeutumassa..

• Ja sä toivon mukaan käyt siellä mt-toimistossa ihan säännöllisesti.

• Onpas täälä taas ihme porukkaa kirjoittelemassa. Ei kannata niistä välittää jonsku92! :). Mulla oli ovulaatio tuossa 3.10 tai 4.10. Peittoja heiluteltiin kuiteskin aika ahkerasti melkein joka päivä tuolla ajalla,että on sitten kumma ettei tärppää,kun oikealle kohdallekkin sattui harrastelut osumaan vihdoin. Pitää nyt vielä parisen viikkoa odotella ennen testin tekemistä.

• Oon liian temperamenttinen ja äkkipikanen kuuntelemaan tollasta kakan jauhantaa...niin ku ehkä tekstin luonteestakin huomaa :D Toivottavasti tärppää! Ihan hirveesti tsemppiä!!!!! :)

• Äh! onpa tämä nyt outoa,kun mulla jälleen on sellaista alavatsan pistelyä, vähän runsaampaa valkovuotoa ja lämpö vähän ylhäällä. Tein ovistestin hetki sitten ja näytti jälleen 2 viivaa. Vaikea tietää koska mä nyt sitten ovuloin... :/

• tarkennusta

Siis kaksi tasavahvaa viivaa? Tai testiviiva vahvempi, kuin kontrolliviiva? Milloin teit edellisen positiivisen ovistestin?

• ....
        tarkennusta kirjoitti:

Siis kaksi tasavahvaa viivaa? Tai testiviiva vahvempi, kuin kontrolliviiva? Milloin teit edellisen positiivisen ovistestin?

Viivoja oli 2 ja yhtä vahvoja olivat. Tein ensimäisen ovistestin ke 3.10 ja seuraavan ma 8.10. Ollaan harrateltu ennen tuota 3.10 päivämäärä ja sen jälkeen. Myös eilen..

• fuuriaz
        .... kirjoitti:

Viivoja oli 2 ja yhtä vahvoja olivat. Tein ensimäisen ovistestin ke 3.10 ja seuraavan ma 8.10. Ollaan harrateltu ennen tuota 3.10 päivämäärä ja sen jälkeen. Myös eilen..

No kuinka pitkä kierto sinulla on? Ja minä kiertopäivänä tuo 3.10. plussa oli? Monirakkulaiset munasarjat voivat joskus aiheuttaa vääriä plussia ovistesteihin, onko sinulta ultrattu munasarjoja muuten, kuin hormonaalisen ehkäisyn aikana? Monirakkulaisuus ei nimittäin välttämättä näy, jos syö pillereitä.

• ...
        fuuriaz kirjoitti:

No kuinka pitkä kierto sinulla on? Ja minä kiertopäivänä tuo 3.10. plussa oli? Monirakkulaiset munasarjat voivat joskus aiheuttaa vääriä plussia ovistesteihin, onko sinulta ultrattu munasarjoja muuten, kuin hormonaalisen ehkäisyn aikana? Monirakkulaisuus ei nimittäin välttämättä näy, jos syö pillereitä.

Kierto vähän heittelee. Kp 28-31. Tuo ensimmäinen plussa tuli kp 8 ja seuraava kp 12. Ei ole ultrattu ja en ole syönyt pillereitä 4kk:n enää.

• ilona.

Hahaa... :P Täällä kuumeilut jatkuu. Eilen en millään joutanut kouluhommia tekemään kun oli ihan pakko etsiskellä maailman kauneimpia nimiä! Hohhoijaa, mitäköhän tästäkin syksystä oikein tulee. Tulis jo joulu ja pääsis kotiin!

Lora-91: lykkyä tykö, muista rentoutua ;) olis kivaa, et edes jollain tääl tärppäis kun itse en pääse viel aikoihin edes yrittämään...

• Katya*

Heissan taas pitkästä aikaa! :)

Tännehän on tullut uusia mukaan ja joku palstalle eksyjäkin näkyy täällä heiluvan :D
      Jonsku, sulle on paljon ehtinyt tapahtua sillä aikaa ku oon pitänyt hiljaiseloa. Eipä oo mukavaa kun toisesta ilmenee sellasia luonteenpiirteitä, mitä ei olis ihan heti uskonut.. :/

Täällä ei vieläkään plussaa.. plaah.. Kiertokin venynyt 29ään. :/ Flunssa iskenyt päälle ja pikku neiti vaan kiukuttelee kaiket päivät. Mies tekee niin pitkiä päiviä, että yhteinen aika on kortilla ja viimekierrossa oli huimat 5krt pupuilua. Ymmärränhän mä sen, että työt vie oman energiansa, mut kyl sille parisuhteellekkin pitäis löytyä aikaa. Sanoinkin, että mitäs jos ens kierrossa vähän enemmän..

Mähän olin viimekierrossa jo ihan innoissani kun menkat oli sen päivän myöhässä. Siinä sitten testiä tekemään ja tihrustin ja tihrustin mutta puhdas nega.. Sit alkokin menkat. Nyt on edelleen sitä munasarjojen särkyä, mistä silloin joskus valitin.. Olisi kai hyvä soittaa gynelle ja kysäistä asiasta ja jos se vaikka ultrais ne tms..

Sori tää avautuminen ja parkuminen näin heti "lomilta" palattuani.. ;)

Ja lora, toivotaan että tärppäis kun olette hommat ajoittaneen oikeaan kohtaankin :)

• Hei katya pitkästä aikaa! :D Niin no petipuuhat ehkä oikeaan aikaa ajoittui enpä tiedä vielä. Mulla, kun näköjään oli vähän eri aikoihin ovulaatio. Ensimmäinen ovisplussa tuli siinä kp8 ja seuraavan kerran oli kp 12 ja molempiin aikoihin valkovuotoa tuli enemmän, munasarjoista pisteli ja lämmöt oli vähän ylhäällä. Testasin molempina aikoina 2 plussaa. Nyt on kp20 menossa,että tässä odotellaan alkaako menkat vai ei.

Mulla on loma,niin tässä vasta tuleekin mietittyä kaikenlaista ja mies on töissä,niin harmiksi ei voida oikein tehdä mitään yhdessä nyt paljoa. Saapa nyt nukkua vähän pidempään :)

• Tänään pääsen vuorostani minä ostamaan raskaustestiä. Yhden jo tein pari viikkoa sitten, ku menkat oli viikon myöhässä (nega oli), mut eipä oo menkkoja näkyny vieläkään....HUOLESTUTTAVAA! varsinkin ku elämäntilanne on mitä on.

Noh, saa nähä mitä se tänään näyttää ja sit päätöksiä tehdään sen mukaan.

• ölkkl

Kun syöt niitä minipillereitä ehkäisynä, niin menkat tosiaan jää hyvin helposti pois tai tulee miten sattuu. Ei tarvitse koko ajan olla raskaustestejä tekemässä.

• voieitaas

eksää usko jo kun sulle on muutamisen kerran jo sanottu tän viestiketjun aikana että minipillereillä jää useimmilla naisista menkat poies.....miten voi ihminen olla noin tyhmä? säälin sua oikeesti.... :(

• ilona.

Miltä se testi näytti jonskuu92? Näköjään taas pari ääliötä haukkumassa, älä välitä.:) Mä oon panostanut lastenvaatteisiin. En tiedä mikä höperyys on tosiaan iskenyt, kun oli pakko napata kauniita kankaita kirpparilta. Näin sieluni silmin kauniita pikkutyttöjen mekkoja, esiliinoja, poikien pöksyjä ja paitoja. Huoh. Kun pääsis jo kotiin täältä!

Mies on muuten tulossa käymään. Ihanaa, mut nyt saadaankin sit olla tarkkana ehkäisyn kanssa, koska jätin pillerit pois kun lähdin vaihtoon. Mulla on huonoja muistoja hajonneista kondomeista suhteemme alkuajoilta ja nyt toivotaan, ettei samoja jännäilyjä tarvitsis kokea uudelleen.:) Haluamme olla koko raskausajan yhdessä, eli tarkoituksena ei ole raskautuminen niin kauan kun olen täällä muilla mailla...

• Negaa näytti ja nyt uskon että pillerit on jättäny menkat pois. Pari varmistusta siihen vaan tarvittiin :D kyllä mäki kattelen ja hipelöin 56senttisiä vaatteita kaupoissa, mut onneks ne kuitenki jää vielä sinne kauppaan eikä kotiin kulkeudu :D

Toi vaihtoon lähtö selittää sen, miks aikasemmin sanoit ettei lapsi sopisi tähän elämänvaiheeseen :) ja parempi niin, että koko raskausajan on yhdessä. Mä luulin viettäväni aikoinaan raskausaikani lapsen isän kanssa, mutta toisin kävi, kun alkoholi meni avovaimon ja lapsen edelle, niin kun taas kävi tässäkin suhteessa. Tästä kun pois pääsen ni alkaa 100 vuoden karenssi miehistä! Ja seuraavan kerran avoliittoon vasta, kun on seurusteltu se 500 vuotta, sitten ei pitäis ylläreitä enää tulla :D

• ilona.

Haha voi sua!:) Sulla on mukava huumorintaju, vaikka ikävistä asioista puhutaankin. Toivotaan et se kunnon mies sattuis löytymään ennen 500 vuotta, koska sit voi olla jo aika myöhä hankkia lapsia! :PPP Hyvä et negat tuli. Mullakaan ei ole syytä huoleen, kun kaikki täällä meni niin kuin piti ehkäisyjen suhteen. Yllättävän vaikeaa oli kyl pitää ehkäisy päällä, kun ihan kauhea kuume olis. :P Onko teillä kroppa niin sekaisin et se kumoaisi järkisyyt millä hetkellä hyvänsä jos mies ei osais olla tarkkana?:D Huh, kauheaa!

Mies lähti kotiin ja nyt vaan sit iloisena odottelen paluuta Suomeen. Kyl täytyy sanoa et tuollainen vierailu teki ihan älyttömän hyvää. Jotenkin sain takaisin sen hyvän olon, turvallisuuden tunteen ja varmuuden siitä et kaikki on niin kuin ennenkin. Oleminen täällä kaukana on ollut ihan älytöntä vuoristorataa, koska en olis halunnut edes alunperin lähteä tänne, mut koulun takia oli "pakko". Nyt tuntuu siltä et pahimmasta on päästy jo ylitse ja osataan olla erilläänkin.

• Mä oon jostain vaan oppinu et kaikesta selvii ja elämää ei aina kannata ottaa kauheen vakavasti, se jatkuu ongelmista huolimatta. Meillä tää kuvio vaan mutkistuu päivä päivältä. Mielenkiintosta oli tulla kotiin kaverilta ja todeta et sängyssä on vaihtunu lakanat vaikka edelliset ehti olla vaan viikon olla sängyssä...te naiset vedätte varmasti tästä samat johtopäätökset kun minäki ja mut epäilykset vahvisti haalee purema jälki herran kaulassa. Tekis mieli ripustaa äijä oksan jatkoks sukukalleuksistaan tohon naapurin vaahteraan :D

Ja kyllähän tollanen et joutuu olemaan rakkaasta erossa, on hirveetä, voin vaan kuvitella. Ja ehkä se 500v selibaattikaan ei olis ihan mua varten.. :D

• ilona.

Jätä mokoma. Ei tuollaista jaksa kukaan katsella. Jos miehen motivaatio suhteeseen on noin pieni, on vaikea kuvitella, että saisitte sen kestämään. Eipä tee tytöllesikään hyvää katsella sivusta riitelyä kotona. Voimia sulle!

• Enää 3 päivää piinaa jäljellä, että saan tietää vastustaako muksun biologinen yksinhuoltajuuttani (on siis ihminen joka juo ja käyttää aineita, eikä ikinä ole maisemissa eikä saa yhteyttä niin vaikea olla yhteishuoltajuus sellaisen kanssa). Jos hyvin käy niin tiistaina olen lain mukainen ja käräjäoikeuden vahvistama yksinhuoltaja :) siinä sitä iloitsemista onkin loppuelämäks!

• ilona.

Miten yksinhuoltaja-asiassa kävi? Jos sait sen, onnittelut!

Mä olen pähkäillyt täällä "aikani kuluksi", pitäisikö vaihtaa alaa. Nykyinen ei tunnu mielekkäältä, mut kai se on normaalia opiskeluaikana. Mikä siinä on kun pää menee ihan sekaisin kun täällä yksin neppailee? :P Luulen kuitenkin et pitäydyn nykyisessä, kun on niin vakaa ala. Kaikkien tulevaisuuden suunnitelmien lykkääminen tuntuu niin turhanpäiväiseltä.

Lähtölaskenta Suomeen on käynnissä! Alle kuukausi enää!

• Tänään tipahti postilaatikkoon myönteinen päätös eli yksinhuoltajia ollaan ja ilouutiset sen kun jatkuu! Saatiin tytön kanssa asunto pk-seudulta, missä on koko tukiverkosto ympärillä ja ihan huikeeta on se, että pääsen kasvattamaan lapseni omiin lapsuusmaisemiini

• Sorry......

"taidan painella suosiolla sinne eskarin puolelle, enkä suinkaan pienten puolelle hankkimaan uutta vauvakuumetta :D"

Eskarin puolelle ei noin vain "painuta", ylensä haetaan uusia aina pienten ryhmiin koska siellä on kuitenkin paljon raskaampaa kuin isojen kanssa.
      Ne ketä ollut talossa kauemmin saa "palkinnoksi" tehdä töitä isojen kanssa....

• ilona.

Onnittelut päätöksestä! Hyvä että asiat rullaavat eteenpäin. Huomasin itsekin asuessani yksin opiskelupaikkakunnallani, kuinka yllättävän tärkeää on sukulaisten ja vanhojen ystävien tukiverkko. Sulla sen merkitys tietysti korostuu vielä enemmän, kun on jo lapsikin. Toivottavasti asunto on mukava ja viihdytte uudessa kodissanne!

Kiitokset mainioista neuvoista. :) Kova yritys on panostaa kouluhommiin, mut kun motivaatio uupuu, niin se uupuu. :D Muutaman viikon kun pinnistelen, niin on jo koko opiskelu täällä takana. Aina sen verran jaksaa.

Tää vaihto on ollut kyllä monella tapaa mielenkiintoinen kokemus. Mitä lähempänä kotiinpääsyä olen, sitä enemmän osaan myös nauttia ajasta täällä ja arvostaa uusia kokemuksia. On hauska verrata, miten eri tavoilla asiat hoituvat eri maissa, ja pakko on kyllä todeta että Suomessa kaikki hoituu harvinaisen jouhevasti.

Munkin mielestäni olisi mukavaa tehdä työtä lasten ja nuorten kanssa - tai ylipäätään ihmisten kanssa muita auttaen. Tuo päiväkotihomma on varmasti rankkaa, mutta toivottavasti myös palkitsevaa. Mun alani ei ole mitenkään ihmisläheinen, ja se siinä oikeastaan eniten mättää. Viimeiset kolme viikkoa olen ollut ihan pistoksissa miettien mitä pitäisi tehdä kun kaikki järkisyyt kehoittavat pysymään nykyisellä alalla, mutta silti tekis mieli vaihtaa. Yritän jättää asian hautumaan enkä miettiä sitä liikaa ennen joulua. Aika näyttää mitä tulee. :D

• Onneks uuden ammatin voi opiskella melkein minkä ikäsenä tahansa eli ei tarvii ns. jäsähtää siihen yhteen ammattiin.

Mäi tosiaan oon nyt lähihoitaja, mut kyllä alan kallistumaan tuonne kosmetologiaan päin, sen verran on selkä kärsinyt tässä kotona ollessa kaikesta lapsen kantamisesta :D ja tosiaan KUN TIEDÄN ETTEI SINNE ESKARIN PUOLELLE NOIN VAIN MENNÄ (tiedoksi vain aiemmalle pätijälle) eli joutuisin pienten puolelle, mikä merkkais lisää nostelua ja siinä ei paljon ergonomiat auta mun kohdalla :D ja johan tässä äitiysloman ja hoitovapaan ainaka on melkeinpä itseoppinyt kosmetologi :D

Mun mielestä se on ainaki ihan ok et opiskelee vaikka 2-3 eri ammattia, onpa sitten ainakin valinnanvaraa ja epäilemättä paremmat työllistymismahdollisuudet jos sattuu työpaikka menemään alta syystä tai toisesta :)

• haikailen

mihin on jonsku kadonnut??

• keskustelu muistuu mieleen vasta sitten, ku joku vaan vaivautuu tänne jotain kirjottamaan, niin ku nytkin :D jonsku katos heinolasta vantaalle ihanaan kolmioon asustelemaan tytön kanssa kahdestaan ja myönnettäköön että elämä hymyilee ja aurinko paistaa! :)

mitäs muille? uusia uutisia kenties? :)

• haikailen

törkeetä tulla tänne toisia haukkumaa...mitäs pahaa siin on jos on yh?

• Niin on. Toiset osaa vaan olla katkeria näköjään siitä, että toisilla menee hyvin jos omat asiat ei välttämättä olekaan niin hyvin. Ja lapsellisintahan tästä tekee sen, ettei viestiä sit voida kirjottaa omalla nimellä JA NAAMALLA.

• haikailen

nii no "nimimerkkihän" se mullakin on mut ainakaa mä en tuu haukkumaa "päin näköö".tunnetsä ton tyypin joka sua haukkuu??

• jonskuu92
        haikailen kirjoitti:

nii no "nimimerkkihän" se mullakin on mut ainakaa mä en tuu haukkumaa "päin näköö".tunnetsä ton tyypin joka sua haukkuu??

En tunne, en ainakaan usko tuntevani. Mut mistä sitä ikinä tietoo etteikö siellä oliski vaikka joku tuttu/puolituttu ruudun toisella puolella. Mut jos on varaa tulla mua haukkumaan yh-lehmäks ja ei tunne, niin ehkä kannattaa kattoa peiliin ja aikuistua vähän :D

• haikailen

mä kans ihmettelin tot tyyppii.onkohan se se sama joka tuol aikasemmin solvas??se on vissii ottanu sut silmätikuksee ku aina tulee morkkaa ku tällä sivul jotain keskusteluu ilmenee.

• Se voi olla. No, mutta siinähän solvaa. Tollaset kommentit voi pistää toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Ja jos henkilö tuntis mut niin uskoisin ja ainakin toivon, että olis pokkaa tulla sanomaan asia päin naamaa.

• ilona.

Haha, nyt on kyl ihan pakko todeta, et mua sekä jännittää että hirvittää!

Oon palaamassa Suomeen parin päivän päästä. Miehen kanssa ollaan jo ennen vaihtoa sovittu, et ehkäisyt jätettiin pois. Se tarkoittaa, et nyt alkaa "yritys". Mua jännittää tosi paljon, koska en tiedä miten elämä ylipäätään sujuu tästä eteenpäin. Aion vaihtaa alaa, joten aina hankalampaan suuntaan menee. Se päätös on tässä onneksi sentään selkiytynyt. Joka tapauksessa, pääsinpä sisään kouluun tai en, mulla pitäisi olla opiskelupaikka ensi syksyksi joka tapauksessa. Mietityttää vain se, että miten arki edistyy muilla alueilla.

On ihanaa päästä viimein kotiin! Meillä on eka joulu omassa kodissa. Ollaan aina aikaisemmin oltu vanhempien luona kylässä toiselta paikkakunnalta, mut nyt asutaan niin lähellä, että käydään vain päivällisellä ja viettämässä iltaa. Mä olen ihan uskomattoman onnellinen siitä, että pääsen viimein kotiin kaiken minulle rakkaan luokse. On ihanaa, että joulukin on tulossa, koska silloin on aikaa nähdä rakkaita ihmisiä ja rentoutua. Kylläpä tästä tulee tunteellinen purkaus! Mutta tosiasia on se, että opiskelu ulkomailla, oli se miten mukavaa tahansa, ei ole koskaan helppoa jo oma rakas on Suomessa.

Jouluiloa teille kaikille!

• Kuulostaa niin ihanalta!! Ja on sulla kyllä syytäkin olla onnellinen :) ja alkuun saattaa arki tuntuu oudolta, mut aina se alkaa sit sujumaan ku siihen tottuu :) meilläkin arki startannut uudessa ihanassa kodissa ja täytyy sanoa, että vaikka on vähän haikea olo niin kyllä me ollaan onnellisempia kuin koskaan.

Ja onnea yritykseen Ilona!! :)

• Ilona.

Joulu meni ja yritys tuli. :) Ihana fiilis on ollut koko ajan täällä kotona ollessa. Suomi on niin kaunis ja tuntuu tosi hyvältä nähdä puolisoa ja perhettä. Hassuksihan tässä tulee. Alanvaihtohaaveet on haudattu toistaiseksi, alkaa onneksi järki palailemaan päähän. Saa nähdä miten suunnitelmat kevään aikana edistyvät, mut nyt kaikki näyttää melkein liiankin hyvältä.

Miten siellä meni joulu?

• Joulu meni hyvin vaikka kuviot olikin ihan toiset mitä aikasemmin oli jouluksi suunniteltu (sillon, kun kuvioissa oli vielä avopuoliso). Pappalassa oltiin ja vietettiin ihana joulu ja kaikki, ylläri ylläri pyöri vain tyttäreni ympärillä ja sekös nautti saamastaan huomiosta :D

Oma elämäninto ja -halu on palannu muuton myötä ja energiaa on vaikka muille jakaa, huonostikin nukutun yön jälkeen :) oih, kyllä elämä on ihanaa!!

Ja onnea yritykseen Ilona ;)

• Katya*

Heips jonskuu92 ja kumppanit!
      Pitkästä aikaa tulin lukemaan raapustuksianne ja aika moinen kasa niitä oli kertynyt.
      Pidin nyt siis lupauksestani kiinni ja tulin kertomaan, että plussa tuli jouluna!! :)
      Ei siis muita oireita kuin menkkakivut ilman vuotoa.. Nyt onkin oireita tullut lisää, mm. rintakipua, huonovointisuutta ja MIELIALANVAIHTELUA!! Se on kamalaa.. Tuntuu että mikään ei suju ja että aina haen kaikista asioista vain negatiivisiä asioita.. Eilen purskahdin itkuun mainoksesta jossa soi PMMP:n Rakkaalleni. :D
      Pyörin vieläkin varmasti täällä teidän keskustelussanne vaikka varmasti pääasiassa tuolla odotuspuolella :) Tsempit kaikille ja nyt paljon plussia vuodelle 2013 ;)

• EIKÄ!! Ihan sairaan paljon onnea Katya!!!!! Ei vitsi, oon ihan onnesta soikeena täällä vaikka ei omasta raskaudesta kyse ookkaan :D

• ......

Täälä vielä sitä esikoista koitetaan saada alulle. Nyt on kp18 ja ovis taisi olla nyt viikonloppuna,että täälä jännitetään miten käy. :) onnea Katya plussasta! T. Lora-91

• ilona.

Onnea! :DD Kunpa sattuisi jo itsellenikin. Vaikka eipä kai ekasta kierrosta yleensä tärppää? Ja tsemppiä Lora-91!

Mulla on ollut kans hassut fiilikset muutaman päivän. Mietin et kuinka paljon oireista voin vaan kuvitella itse ja mikä on totta. Rinnat ovat arkana, mitä mulla ei oikeastaan melkein koskaan aikaisemmin ole ollut. Vielä yritetään miehen kanssa pitää fiilikset normaaleina, mut en kyllä millään malttaisi odottaa parin viikon päähän, jolloin vasta aion testata. Menkkoihinkin on vielä aikaa jäljellä, mut en osaa sanoa miten tän kans nyt sit pitäis toimia. Mies tosiaan eilen säikähti mun kipujani, kun oon muutaman päivän puhunut siitä et vasempaan rintaan sattuu. Eilen se sit keksi vihlaista just ennen nukkumaan menoa aika pitkän ajan ja hupsuni komensi mua jo lääkäriaikaa varaamaan, jos vaikka olis joku vakavampi juttu pielessä. Mä tuumasin vain, että todennäköisesti se saattaa olla ihan raskauden alkuajan rintakipuja tai sit jotain vauvakuumehöyryjä, jotka kuulemma saattavat heijastella kroppaan asti. Mut koko ajan oikeastaan on pientä särkyä edelleen, eikä normaaleja rintsikoita ole mukava käyttää, vaan kaivoin kaapin perukoilta esiin pehmoisemmat. Vähän alkaa jo itseänikin mietityttää tämä. Onko teillä kokemuksia vastaavasta?

Ihana kuulla Jonskuu miten sulla on hyvä fiilis! Kyl perhejoulut ovat parhaita, todettiin se itsekin tänä vuonna. Uusi vuosi ja uudet kujeet, tyttösi osaa varmasti myöhemmin suuresti arvostaa valintojasi. :)

• Toistaseks tytär on osannu arvostaa vaan muita samassa pihapiirissä asuvia lapsia ja lähellä olevaa HopLopia, mutta edistystä kai sekin :D

Mä muistan, ku mulla oli molemmat rinnat sellaset tosi arat, ennen ku edes tajusin (kavereiden käskystä) mennä ostamaan testiä. Opiskelin odotusaikana ja muistan, ku "makasin" rintakehä pöydän päällä, mut sit en enää pystyny ku sattu rintoihin niin paljon. Sen jälkeen alko se nukahtelu ja ainanen väsymys ja luulin jo sairastavani narkolepsiaa :D joten tsemiä!!

meillä aletaan siirtyä jo vauvakuumeilusta unikouluun, muuten tässä häviää viimesetki vauvakuumeen rippeet :D tosin puuttuupa vielä se mieskin, mut se saa kyllä odottaa nyt ja PITKÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄN. :D

Plussia kaikille!!

• Ilona.

Hei taas! :D

Mulla on täällä kauhea kuumetus päällä, kun käytiin miehen serkkujen luona kylässä. Kummityttö 3-v. oli niin suloinen. :) Ja sit kun vieläkin on näitä oireita, joskin vähenemään päin, enää vatsa satunnaisesti hieman kipeänä. Ostin tänään kaksi testiä, jos vaikka ensi viikolla uskaltais testata!

Tsemppiä unikouluun! ;)

• ilona.

Hihii!

Tänään pärähti plussa testiin. Soitin ajan neuvolaan ja sain sen jo helmikuun puoliväliin. Nyt jännittää mitä kaikkea tämä elämänmuutos tuo tullessaan. Töitä vailla olen vielä, mut toivottavasti sekin tärppäis nopeasti! ;D

Mitä muille kuuluu? Tääl on vähän hiljentynyt. :)

• Oi vitsi, paljon onnea Ilona!!

• Avioeroa odotellessa

Ilona: No mites se sun muu elämä? Töitä toivottavasti kukaan antaa kaltaisellesi kusettajalle. Ihan pankkiryöstöön verrattava suorite mennä/ hakea töihin kun tietää olevansa paksuna.
        Maksaa ihan jumalattomasti työnantajalle. Älä pilaa mainettasi työmarkkinoilla!

Ja tämä yks vitipää Jonsku täällä teeskentelee onnea ventovieraiden penikoista! Ei morjes!

• ilona.

Moi taas Jonskuu! Tuo vaihe on varmaan se hauskin melkein. :D Mä oon ihastuneena seurannut kummityttöni puheenopettelua ja se on kyllä ainakin ollut tosi mukavaa. Kunpa itsellänikin menis kaikki hyvin ja pikkuinen tulisi turvallisesti kotiin. On ollut tosi kivaa katsella vauvanvaatteita hieman toisin silmin nyt kun tietää et niille voi olla käyttöä jo ihan pian! :) Vielä pitää vain olla ihan hissun kissun kaiken kanssa, kun ei tästä vielä oikein voi tutuille näin alkuvaiheessa kertoa.

Edelliselle kommentoijalle en muuta vaivaudu toteamaan, että oma elämäni on ihan mallillaan. Kaikki muu on hienosti, paitsi tuo työpaikka toistaiseksi puuttuu, kun sitä nyt sattumoisin oli hankalaa hakea maapallon toiselta puolelta. Se kai tässä vaiheessa olisikin reilua, että jäisin elelemään työttömyyspäivärahalla vastavalmistuneena? Kyllä mielestäni on tarpeen sekä taloudellisesti että moraalisesti että myös henkisesti mennä töihin ja tehdä töitä se 8kk, minkä varmasti hyvin jaksaa. Työnantajalle tuskin kummempia kuluja tulee, kun haen määräaikaista työsuhdetta tälle ajalle, ja mainettani työmarkkinoilla varmasti määrittää osaamiseni, eikä se, että valitsin määräaikaisen työsuhteen tässä tilanteessa. Voin vain ihmetellä tuota vimmaa, mikä on tulla aukomaan päätä ihmisille, joita ei edes tunne.

• jonsku-täällä

Oon huomannu että ne joilla ei ole oma elämä mallillaan niin, pitää tulla lietsomaan sitä pahaa oloa niille, joiden elämään kuuluu hyvää. Sääliks käy kun ei voi olla hiljaa vaan ja keskittyä oman elämän kunnossa pitoon.

• .....

Mullakin on nyt 8kk menossa ja ei, vielä ainakaan ole tänne lasta suoto. Ehkä ensi kuulla voisi käydä kihlatun kanssa tarkistuttamassa paikat,jos jossain on löytyisi ongelma ja katsoa miten asiaan voi vaikuttaa. T: lora-91 :)

• ilona.

Voi surku, lora! :(( Kannattaa varmaan käydä tarkistamassa, jotta saa ainakin jonkun käsityksen siitä, onko pitkään yritykseen muuta syytä kuin huono tuuri. Toivotaan, että kaikki on kunnossa ja pian tärppää. Yleensä kai raskautumisessa kestää melko pitkään, tai ainakin mä olin siihen "varautunut". Nyt kun tärppäsi näin pian, on vähän sekavat fiilikset siitä, miten kaikki muut asiat hoituvat. Kaikkea hyvää sulle ja kihlatullesi. :)

• ilona.

Nyt on siipi ihan maassa. Eilen alkoi tulemaan verta ja se on vain lisääntynyt tänään. Laskujeni mukaan olisin nyt viikolla 7. Keskenmenoltahan tämä kovan alavatsakivun ja runsaan verenvuodon takia vaikuttaa. Tuntuu, ettei ole mitään sanoja kuvaamaan tätä tunnetta. Olen ihan turta.

• Eikä! Tiedän ton tunteen ja ymmärrän sua täysin. Mä oon omasta puolestani todella pahoillani teidän puolesta :( tuli ihan tippa linssiin, ku luin viestin. Tohon ei auta, ku aika. Se parantaa haavat mut arvet repee helposti auki uudestaan vielä monen vuoden jälkeenkin.

Ite mä olin 16 vuotiaana raskaana ihan vaan ehkäsyn pettämisen takia ja olin kyllä aborttia menossa huonon elämäntilanteen vuoks tekemään, mut mulle tuli keskenmeno. Ja vaikka aborttia olin menossa tekemään, niin silti se keskenmeno kaato mun maailman sillä hetkellä totaalisesti vaikkei ollut edes toivottu eikä odotettu tapaus, ku vielä iteki olin lapsi.

Anna itelles ja miehelles aikaa, se auttaa asiaan ja nyt jos millon tarviitte täyden tuen toisiltanne. Tsemppiä ja jaksamisia!!

• ilona.

Kiitos tuestasi. :) On ihanaa, kun voi jutella tästä sellaisen ihmisen kanssa, joka on joskus kokenut saman, vaikkei se varmasti helppoa ole sullekaan ollut.

Käytiin eilen lopulta sairaalassa, kun en enää kestänyt sitä verenvuotoa ja alavatsakipuja. Oli pakko saada tietää ja kun soitin, sanoivat että voin tulla. Lääkäri katsoi ultralla ja sanoi, ettei siellä kyllä valitettavasti enää mitään näy, eli kesken meni. Koko asia on ihan hirveä järkytys, vaikka sitä on alusta asti osannut pelätä. Mietin vaan, että mitä olisin voinut tehdä toisin, vaikka tiedän ettei noihin asioihin yleensä ole mitään mahdollisuutta itse vaikuttaa. Meni jotenkin liian helposti koko alku ja pelkäsin sit, että jotain ihan varmasti käy. On kamalan paha olo, kun ehti jo olemaan niin onnellinen tulevasta perheenlisäyksestä. Onneksi ei kerrottu vielä kenellekään muulle kuin yhdelle tärkeälle ystävälleni. Olis tosi rankkaa käydä koko juttu läpi sukulaisten kanssa...

• Mä kans odotin ton mun tytön raskauden kanssa, että kerron vasta sit ku ollaan "varmoilla viikoilla". Tosin mun isä oli papaks tulosta niin tohkeissaan, että meni laulelemaan veljelleen ja mun serkuille :D

Keskenmeno teidän tilantees varmasti järkyttää monta kertaa enemmän ku mun kohdalla. Enkä nyt haluis mitenkään sanoa törkeesti tai mitään mut kokemuksesta tiiän et jos on kokenu keskenmenon, niin se varjosti ainakin mun kohdalla "onnistunutta" raskautta jonnekin raskausviikolle 20 asti. Mutta siitä selvittiin ja se pelko menee ohi :) mä olin koko raskausajan ihan normaalisti enkä edes alkuun huomannut olevani raskaana, ku ei ollu oireita. Tai tais niitä olla ku kaverit passitti apteekkiin ostamaan testin :D ite en vaan huomannu mitään. Eli raskaus voi olla oikeestikin helppo, ei kaikkien tarvii olla pönttö halailemassa aamusta iltaan :D

• ilona.

Joo, ei kai tässä auta kuin suunnata katse tulevaisuuteen. Tuntuu siltä, etten oikein osaa käsitellä tätä koko juttua, kun mulla on nyt ollut niin paljon kaikkea menossa. Pitää kai yrittää mennä päivä kerrallaan ja etsiä jostain mielekästä tekemistä.

En osaa päättää, puhuisinko asiasta vanhempieni kanssa. Luulen, että se voisi tehdä hyvää. Tuki tähän asiaan on tosi vähissä, kun en ole juurikaan jutellut kenenkään kanssa. On tosi vaikeaa elää normaalia elämää, hakea töitä jne. Pitäis olla paljon energisempi ja jaksaa hymyillä ja olla ahkera, mut tällä hetkellä musta ei ole siihen. En oikein osaa kuvata näitä fiiliksiä, mut ehkä ymmärrät silti. :)

Toivon, et tuo mainitsemasi pelko seuraavan raskauden kohdalla olis mahdollisimman pieni (ja et edes uudelleen raskautuisin). Mua on jo nyt ruvennut kaikki vähän pelottamaan, enkä tiedä mitä tekisin itseni kanssa. Ehkä pitäis vaan jutella perheen kanssa ja sitä kautta saada rauha. Mun mies on kyllä ollut ihana ja tukena, mut enimmäkseen se on koulussa tai töissä, jolloin yhteistä aikaa jää tosi vähän.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      204
      3065
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1580
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      92
      1442
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      88
      1332
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1294
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      148
      1196
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1158
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      119
      989
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      912
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      793
    Aihe