Onko kukaan ollu OYS:sissa osasto 73

Melkein Enkeli

Hei!
Itse olen ollut pahassa autokolarissa 2002v joten nyt meinasivat että kivun takia laittavat sinne vaikka minulla on paha whiplash ja rintarangan muutokset ja kovat lääkkeet mm. opiaatti en todellakaan enään halua kuunnella esim. joidenki rattijuoppojen ja narkkareiden ongelmia. Minun kipu helvetti alkoi rattijuopon sekoilusta.
Olisin kiitollinen asiallisista vastauksista. Tuntuu että OYS:in lääkärit työntää 73 osastol kaikki joita he eivät viitsi auttaa.En luota enään OYS:iin lainkaan,

17

4582

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pitäisikö hävetä?

Tuskin kukaan haluaa vastata noin ylimieliselle ihmiselle mitään.. Häpeäisit vähäsen ihan aikuisten oikeasti..

"en todellakaan enään halua kuunnella esim. joidenki rattijuoppojen ja narkkareiden ongelmia. "

"Tuntuu että OYS:in lääkärit työntää 73 osastol kaikki joita he eivät viitsi auttaa.En luota enään OYS:iin lainkaan, "

Ja itse syöt opiaatteja ja täällä valitat ja haukut ja muita pystyyn ja syytät kuinka ongelmasi ovat muiden syytä?

Onnea matkaan..

• Pitäisikö hävetä?

P.S

En ihmettele että sinua suositellaan jollekkin osastolle.

• iiiiiiiiiiiiiiiiiiii

Hyi hemmetti mikä vastaus. Taitaa olla jonkin alan ammattilaisen "purkaus" ja hyökkäys.
        Tsemppiä paljon aloittajalle. Olen joutunut nyt olemaan sairaalassa halvaantuneena puoli vuotta ja tiedätn että siellä on hoitajina aikamoisia petojA! nYKYISIN voin hieman liikkua apuvälineillä ja naputtelemaan yhdllä sormella konettakin. En olisi uskonut että ihminen pystyy kohtelemaan heikompiaan niin kuin oleen nähnyt osan hoitohenklökunnasta kohtelevan potilaita.

• suksisvittuunjopaska

Pitäisikö hävetä? Sinun pitää hävetä idioottimaista aivopäästöäsi, olet ilkeä ja paha ihminen!

• 1819

En ole ollut kyseisellä osastolla enkä edes tiedä, missä se olisi, mutta kävin pitkään OYS:issa eri poliklinikoilla hoidossa samanlaisten vaivojen vuoksi kuin sinä. Ymmärrän, että olet turhauttavassa tilanteessa ja kyllä minutkin aikoinaan lähetettiin useammankin kerran psykiatrin vastaanotolle. He olivat kuitenkin sitä mieltä, että minut oli lähetetty väärään paikkaan ja se siitä. Silloin ei ollut vielä tämän päivän psykouskontoa, jossa psykiatrian katsotaan olevan ihmelääke kaikkiin mahdollisiin vaivoihin. :)

Minä jouduin elämään kipujeni kanssa yli kymmenen vuotta ennen kuin ne alkoivat itsekseen helpottaa, ja viime vuodet olen ollut lähes kivuton. Söin vuosikausia voimakkaita särkylääkkeitä, ja sain useita jaksoja fysioterapiaa ja OMT-terapiaa (ortopedinen manuaalinen terapia), jota voin lämpimästi suositella. Kannattaisi ainakin kokeilla.

Minun hoidossani käännekohta oli se, kun pääsin viimein OYS:n kipupoliklinikalle. Sitä ennen minua pyöriteltiin useammassakin hoitopaikassa poliklinikalta ja lääkäriltä toiselle. Jos et ole päässyt kipupoliklinikalle, niin sitä kannattaa vaatia ja kovasti. Muuten hoidossasi ei päästä koskaan eteenpäin.

• aivot ovat ihmeellsi

Jos nykyään ollaan sitä mieltä että fyysinen kipu voi kroonisoitua, siis hermoradat oppivat säilyttäen kivun muistijäljen aivoissa ja kipu voi tuntua vaikka kivun fyysinen aiheuttaja olisi aikoja sitten poistuntu ja parantunut. Jos näin tapahtuu, niin silloin auttaa vain psykologinen poisoppiminen ja sitöä kautta tuon muistijälken häivyttämien aivoista. En ole asiantuntija ja en teidä mistä aloittajalla on kysymys.

• 1819

Vilkaisin vielä tätä juttua ja löysin netistä osaston 73 esittelyn:

http://www.ppshp.fi/potilaat_laheiset/prime101/prime111/prime106.aspx

Kyseessä on yleissairaalapsykiatrinen osasto, joka on sairaalan päärakennuksessa - ei siis psykiatrisen sairaalan puolella. Olen käynyt kerran siellä Yleissairaalapsykiatrian poliklinikalla. Paikka oli ihan asiallinen ja varmasti parempi vaihtoehto kuin psykiatrinen sairaala.

• ekasma

Juu. Itse olin ko. osastolla viime syksynä kuusi viikkoa. Intensiivinen jakso oli ja olin rättiväsynyt sieltä kotiutuessa. Ei se paha ole, mutta ja vielä kerran mutta.... Osa työntekijöistä hyvin puutuneita työhönsä, ettei siellä syvemmin otettu huomioon asiakkaan mielipiteitä. Elimistöni oli ylikierrostilassa uupumuksen takia, josta prof olli pola tampereelta käytti nimitystä elimistösi on mennyt sekaisin. Siellä oleva sairaanhoitaja käveli ns. lääkärin yli ja ehdotteli lääkitystä. No lääkitys määrättiin, joka itse asiassa vaan pahenti tilannettani. Ko. lääke keskeytettiinkin, mutta kotiuttamisvaiheessa laitettiin sama lääke tilalle. Olo meni sietämättömäksi. Sydän ja pää oireet uupumuksineen pahenivat. Lääke keskeytettiin. Tuli mieleen, että potilaita tulee liukuhihnalta ja samat tabut kaikille lääketehtaiden markkinoinnin tuloksena. Viime talvi oli siis hirvein mitä olla saattaa. Tuleeko lääkäreillä ja hoitajilla mieleen koskaan, että mitkä oireet tulee lääkityksestä mistä jostain muusta sairaudesta tai vammasta. Purkasivat vaikka välissä lääkitykset ja katsottaisi sitten uudestaan mitä oireita potilaalla todellisuudessa on. Odotin jaksolta enemmän. Eli käytännössä muita erityisosaamisen osastoja (neurologi, Kardiologi)ei käytetty. Paljonhan se sitä oli että potilas opettaa lääkäriä ja sairaanhoitajia. Nyt on uusi jakso edessä joka sanelee jatkuuko kuntoutustuki vaan pitääkö mennä jo doupattuna töihin. Positiivinen asia oli, että lausunto saatiin. Muuten aivan ihme diagnooseja. Kivutkin kuulemma olivat harhoja vaikka munuainen poistettu, vatsa leikattu ja sappi poistettu. Opettakaa niitä ja antakaa palautetta.

• Napulaattor

"Purkaisivat vaikka välissä lääkitykset"

JUURI NÄIN !!!

Aion kertoa ystävälleni saman, hänellä aivan varmasti turhaa lääkitystä, pitäisi AINA aloittaa puhtaalta pöydältä lääkitys, eikä tyytyä tavanomaiseen joka peittää TODELLISEN syyn !

• kamala olo tolvonist

Mikä lääke oli josta sietämätön olo? Oliko Tolvon?

• lers
        kamala olo tolvonist kirjoitti:

Mikä lääke oli josta sietämätön olo? Oliko Tolvon?

Tolvonia toki yritettiin, mutta lääke nimeltä abilify. Elimistö kun on ylikierrostilasta uupumisesta ja mahdollisesta aivovammasta niin ko. lääke teki olosta vielä sietämättömän fyysisesti ja psyykkisesti. Toivon tulevan jakson antavan lisävalaistusta.

• L Erssinen

Olen ollut OYS 73 useamman kerran depikseen ja työkykyyn liittyvässä tutkimuksis-sa. Parasta osastolla on se, että ihmisen kaikki sairaudet kartoitetaan ja asiasta tehdään yhteenveto moniammatillisessa työryhmässä.
      Koska osastolla ovat mahdollisia mm neuropsykologiset testit ja MRI- eli magneettiku-vauksen organisointi, tutkimus on tarkka. Lääkityksestä keskustellaan aina lääkärin kanssa. Hoitajat eivät määrää ko osastolla lääkkeitä.
      Osastoa 73 arvostetaan kovasti ja sinne on melko vaikea päästä. Joten jos sinulla on mahdollisuus päästä osastolle suosittelen.

• lerssinen

Itselläni tuleva jakso edessä ja odotan helpotusta masennukseen, ahdistukseen sekä vaikeaan traumaperäiseen stressihäiriöön. L.Erssinen,- olipa hyvä kuulla että neuropsykologiset testit sekä MRI jutut ovat tulleet esille. Niitä odotankin. Hoitajat eivät toki määrää lääkkeitä vaan ehdottivat nuorelle lääkärille, josta lääkärikin hämmentyi potilasta myöten. Toivon jaksoni onnistuvan perheenikin kannalta.

• tietämätön

Ono se psykiatrinen osasto?

• stark

Ylitse pursuava oma ego Räsänen johtaa nykyään. Sauvola joka haastaa riitaa oman varjonsa kanssa nykyään kakkonen. Pani sekaisin Hailuodon, os 77, Lakeuden ja nyt os 73. Scid-II käyttöön, psykoterapeuttiko???.

• deadwoman

psykiatrit ovat mielivaltaista porukkaa...sekä hoitsut. Erittäin pettynyt Oys:aan kaikenkaikkiaan.

• Anonyymi

Hei.Kerran olen kyseisellä os 73 käynyt juttekemassa Oli syöpä fyysiseesti selätettynä....mutta mueli ei pysy perässä Koin voivani ihan hyvin ja saavani hyvää hoitoa,llääkärien vaihtuvuus yksi ongelma tietenkin.Osastolla kuitenkin asiallista porukkaa hoitajina.Odotan henk.koht. kuitenkin aikaa,jolloin vastassa olisi se sama lääkäri,joka viimeksikin,siis vakavan sairauden jälkeen yleensä potilaalla voimat vähissä,ja jatkohoitoa oletetaan potilaan itsensä hakevan/hakeutuvan,vaikka yunnet itsessäsi etteivät voimay nyt riitä...itse odotan pathaaillaan aikaa lähimpään tk.hon jotta saisi sen lääk.reseptin unettomuuteen,josta olen kärsinyt n.6kk.ta.Läärit,ai nakaan kaikki,eivät osaa suhtautua unettomuudesta kärsivään ihmisern empaattisesta,ei ymmärretä mihin kaikkeen elämässä huono nukkuminen vaikuttaa.He eivät ole vertaisia,usrin ei mitään ongelmia itsellä.Mutta positiivista tässä on se,että sain soitettua ajan lähitk.hon,jospa siellä unettomuuttani aletaan hoitaa alusta asti oikein.Eli ei katsota vanhoja resrptejä,vasn kuunnellaan asiaakastakin.lääkärit kuitenkin ylituöllistettyjä,samoin hoitsut,joten annetaan arvo heillekin.Syöpäosastolla sain hyvää hoitoa,samoin 73😊En taida kyseisellä os.kuite.kaan enää käydä,kuin perumassa srur.ajan,kun aina tulee päällekkäin jonkun toisen ajan kanssa.Terveyskeskus odottaa💪😎😊👍Ystävät ovatmyös olleet korvaamattomia sairauden aikana,heilke suuri kiitos.Toivon että jokaisella meillä alkaa hoidot natsaan,ja sekä psyyk=fyys. Puoli kohentua:)Vomia ja jaksamista kaikilke tämän palstan lukijoille

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin

Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_
      Ateismi
      23
      2433
    2. Kerro kaivattusi

Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.
      Ikävä
      53
      1713
    3. Vakkuri puhuu että Suomi joutuu sotaan.

Hänen mukaansa asiantuntijat ovat yhtä mieltä että Suomi joutuu sotaan Venäjän kanssa. En tiedä kuinka lähellä se on, mu
      Maailman menoa
      280
      966
    4. Toinen toista

Hyvää sunnuntai huomenta susi rinssiltä 🤴🏼☕❄️⚜️❤️
      Ikävä
      251
      952
    5. Saako kantaa asetta

Voiko olla koskaan kotelossa lonkalla ase.. Siis ei mikään luvaton ase. Johon on luvat. Esim luottamustoimessa, tai kaup
      Ähtäri
      11
      944
    6. Mikään ei ole ikuista

Hyvää huomenta. ☕ Susi ulvoo yksin ja tyhjyys kutsuu luokseen.⚜️❄️❤️🥱
      Ikävä
      146
      893
    7. Rakastan sua

Tiedäthän sen ❤️😢
      Ikävä
      56
      834
    8. Mies mitä ajattelet naisista?

Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.
      Ikävä
      110
      749
    9. Onko sulla mua enää yhtään ikävä

Etkö halua enää yrittääkään?
      Ikävä
      46
      725
    10. Mitä laitatte karjalanpiirakan päälle?

Voita tietenkin, mutta mitä muuta? Itse yleensä juustoa, jotain leikkelemakkaraa ja tuorekurkkua
      Tuusniemi
      8
      718
    Aihe