Jos palstalle pitäisi etsiä yhteinen nimittäjä,

aprikoiva-aatu

niin mikäköhän se mahtaisi olla?

39

202

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kurtturuusu.

Sen kun istuttaa yhteen paikkaan, ei se pysy siinä, vaan rönsyilee kaikenmaailman maille ja mannuille.
      Jopa 60 vuotiaanakin.

H.

• oikonen

Ja pistelee. Peesana.
        Mut eisemitä jos ei omaan sormeen.
        Hyvä tämä ois mutta vaan naaraspuolisille. Jätkille oma ---keksitäämpäs se viel.

• oikonen kirjoitti:

Ja pistelee. Peesana.
        Mut eisemitä jos ei omaan sormeen.
        Hyvä tämä ois mutta vaan naaraspuolisille. Jätkille oma ---keksitäämpäs se viel.

"oikonen"

Oliskos se sitten Pylväskataja?
        Se ei paljon rönsyile, ja ikisitkeänä se on myös suojeltu laji.
        Miksi? En osaa sanoa, jospa sekin on naisten vika.
        Virastot alkavat olla niitä tulvillaan, naisia siis.

H.

• oikonen
        hunksz kirjoitti:

"oikonen"

Oliskos se sitten Pylväskataja?
        Se ei paljon rönsyile, ja ikisitkeänä se on myös suojeltu laji.
        Miksi? En osaa sanoa, jospa sekin on naisten vika.
        Virastot alkavat olla niitä tulvillaan, naisia siis.

H.

Idea hyvä mut sana liian konventionaalinen verrattuna tuohon kurttu--- Hhhhmmm. Vaik paljas kataja summa summarum Kurtturuusut ja Katajat - - - lissää mielipiteit tarttettais ! Ja höpö höpö juttui.

• Niiiiii-in, tulipa mieleen, kun minulla tuossa on Metsähallituksen kirjallinen lupa kurtturuusun kitkemiseksi tämän saaren ja lähisaarien alueelta (hakemuksen käsittelijänä vielä nainen): Onko siulla sama lupa ja kenen myöntämänä kitkeä ne tältä palstalta?

• hunksz
        yohuuhkaja kirjoitti:

Niiiiii-in, tulipa mieleen, kun minulla tuossa on Metsähallituksen kirjallinen lupa kurtturuusun kitkemiseksi tämän saaren ja lähisaarien alueelta (hakemuksen käsittelijänä vielä nainen): Onko siulla sama lupa ja kenen myöntämänä kitkeä ne tältä palstalta?

"yo-huuhkaja"

Eikö olekin kivaa liittyä suosittuun sananvaihtoon?
        Tulee tunne että on, niinku suosittu? :)
        H.

• .
        hunksz kirjoitti:

"yo-huuhkaja"

Eikö olekin kivaa liittyä suosittuun sananvaihtoon?
        Tulee tunne että on, niinku suosittu? :)
        H.

Kurtturuushan on erittäin kaunis teiden varsilla.Silloin kun teiden reunat on pelkällä soralla on paljon enemmän silmille iloa katsella kauniisti kukkivia ruusuja.

• ||||
        . kirjoitti:

Kurtturuushan on erittäin kaunis teiden varsilla.Silloin kun teiden reunat on pelkällä soralla on paljon enemmän silmille iloa katsella kauniisti kukkivia ruusuja.

Hävittää alkuperäislajeja altaan, siksi sitä hävitetään.

http://www.ymparisto.fi/default.asp?contentid=136929

• aatu, sanoppa se!

No, keksippä sinä itse ensin ja tee ehdotuksia. Silloin olisi helpompi tyrmätä ajatuksesi ja siitähän sota syntyisi.

Toisaalta huomasin, että meidän "palstapoliisi" tuli heti kuvioihin. Kuinka me osaisimmekaaan kirjoitella ilman häntä???

Kyllä sieltä tulee ojennuksia, että tästä on jo kirjoitettu j. n .e

Uudet kirjoittajat hän saa karkoitetuksi, koska ei ymmärrä, että meidänikäisille voi olla uusikin kokemus, kun lapsenlapset ovat juuri asentaneet nettiyhteyden ja opastaneet mummin ja papan palstalle.

Nimittäjä? Typeryyden huippu on uusien kirjoittajien torpedointi, jota vain yksi täällä harrastaa ja toiset peesaa perässä.

• ei jaksaaaaaaaaaaaaa

Tämäkö kirjoituksesi oli rakentavaa keskustelua? Otit silmätikuksesi yhden kirjoittelijan joka on omanlaisella huumorilla varustettu, vaan en koskaan ole huomannut et hän ns. haukkuu ketään. Aloituksista, pashan jauhamisista usein vaan ei mene henkilökohtaisuuksiin.
        Miksi kaikkien pitäisi olla joo-joo mielisiä? Tämä palsta kuolisi jos kukaan ei uskaltaisi olla erävää mieltä.

• Paljastuit
        ei jaksaaaaaaaaaaaaa kirjoitti:

Tämäkö kirjoituksesi oli rakentavaa keskustelua? Otit silmätikuksesi yhden kirjoittelijan joka on omanlaisella huumorilla varustettu, vaan en koskaan ole huomannut et hän ns. haukkuu ketään. Aloituksista, pashan jauhamisista usein vaan ei mene henkilökohtaisuuksiin.
        Miksi kaikkien pitäisi olla joo-joo mielisiä? Tämä palsta kuolisi jos kukaan ei uskaltaisi olla erävää mieltä.

ei jaksaaaaaaaaaaaaaaa
        Meerihän se siinä puskailee pohjalaisella suoruudella.

• meeriamanda
        Paljastuit kirjoitti:

ei jaksaaaaaaaaaaaaaaa
        Meerihän se siinä puskailee pohjalaisella suoruudella.

Olen pahoillani et tuotan sinulle pettymyksen, minä kirjoitan vain ja ainostaan rekatullani.
        Pese kristallipallosi, tai todista väitteesi! Meitähän on palstalla useita, eihän tuo kirjoitustyyli ole minun

Kellonaikakaan ei täsmää, kaveri on ollut veikkauksiaan tekemässä kauan. Nyt sain koneen taas itselleni.

Hieman varovaisuutta, ......

• meeriamanda

Niin, vaan katso kellonaikoja koska täälä olen. Mitä saat itsellesi noin ilkeilemällä?
        Kerro minulle, minulla on jonkuntasoinen koulutus käsitellä vaikeuksiasi"?

• a -ö.

- pulputuspatio

- hupailuhalli

- supinasaluuna

- tajunnanvirtatonava

- toratori

- paasauspaja

- sekametelisammio

• Pulputuspatio

saa multa kannatusta..

• meeriamanda
        maarina1 kirjoitti:

Pulputuspatio

saa multa kannatusta..

Komppaan, sinua maarian. Hupia, ajanvietettä...ysäreissä keskustellaan sitten tuntevammin.

• a-ö.
        meeriamanda kirjoitti:

Komppaan, sinua maarian. Hupia, ajanvietettä...ysäreissä keskustellaan sitten tuntevammin.

Kiitos teille tytöt! Minulta joskus pulppuaa omasta mielestäni liikaa, toisinaan olen täydellinen puupää-puhumaton.

Pittee kai munkin olla hilijaa, kun täällä puheoikeus on vain puhumattomilla. ;))

• yht.nim.

Egoistien mellastusmeili.

• keissis

Sädekehänsä kiillottajat.

• bessie*

Tuossa aloituksesi yläpuolellahan se näkyy etsimättäkin? Kirjoittajien ikä alkaa kuutosella.

• Valtio olen minä

Yhteinen nimittäjä löytyy helposti, kun lukee palstan nimiön eli palsta on tarkoitettu yli 60-vuotiaille. Onko lukutaito vai luetun ymmärtäminen kateissa? Miksi muuta yhteistä nimittäjää tarvitaan eli miksi sinulle ei kelpaa se yli kuuskytävuotiaiden palsta sellaisenaan? Itsetehostuksen vuoksiko?

• &

Onko täällä huumori-ilmapallo kaikilta puhjennut?

Eikö saa olla ollenkaa hupia ja höpsintää?
        Tuskin aloittaja aikoo tehdä mitään virallista nimenmuutosta?
        Ei minusta ilo ole tyhmyyttä, päin vastoin.
        Kuivuus on kapea-alaisuutta, täälläkin.

• "Valtio olen minä"

Koskaan ei menne mitään hukkaan, kun minua lukee:)

"Jopa 60 vuotiaanakin."

H.

• hunksz kirjoitti:

"Valtio olen minä"

"Jopa 60 vuotiaanakin."

H.

Ja tota...terveisiä bessielle.
        H.

• hunksz kirjoitti:

"Valtio olen minä"

"Jopa 60 vuotiaanakin."

H.

Ja sitten me kaikki hyräilemme,en kirjoitustakaan vaihtaisi pois,vaik tuskaakin menneessä ois.

• henrjii
        hunksz kirjoitti:

"Valtio olen minä"

"Jopa 60 vuotiaanakin."

H.

ainut vika vaan kun menet niin varhain nukkumaan.

• Kun ajattelee ikä ja pätevyyslisiä joita palstalaiset hallitsee niin se tarkoittaa paljon elettyjä vuosia ja niitten mukanaan tuomia vanhuuren vaivoja.
      Tuli vaan mieleen et harmi ku ponk museo nimi on jo varattu.

• Pönäkkä ja pätevä

Tämä kommenttisi on varmaan vitsi,sellaisena sen ymmärsin. No, onhan tietysti hyvä, jos itse arvostamme itseämme, sillä kukaan muu ei sitä nykyaikana tee. Huomaat sen viimeistään silloin, kun Katainen-Urpilainen-linjan säästötalkoot alkavat. Lainaavat varmaan Esko Ahon entisiä puheita, kun eläkkeitä leikataan, jotta espanjalaiset pankit selviävät tragedioistaan.

Täytyy kyllä sanoa,että Suomi on esimerkillisen tyhmä maa kristillisyydessään. Ei riitä,että jaamme ihokkaan toisen puolen, me annamme omamme kokonaan vieraille ja otamme heidän velkansakin omiksemme. Niin sitä pitää. Niinpä voimme olla tosiaan tyytyväisiä pätevyyslisiimme ja elettyihin vuosiin, kuhan elettäviä vuosia ei vaan siunaannu liikaa.

• älä jauha mielipitei
        Pönäkkä ja pätevä kirjoitti:

Tämä kommenttisi on varmaan vitsi,sellaisena sen ymmärsin. No, onhan tietysti hyvä, jos itse arvostamme itseämme, sillä kukaan muu ei sitä nykyaikana tee. Huomaat sen viimeistään silloin, kun Katainen-Urpilainen-linjan säästötalkoot alkavat. Lainaavat varmaan Esko Ahon entisiä puheita, kun eläkkeitä leikataan, jotta espanjalaiset pankit selviävät tragedioistaan.

Täytyy kyllä sanoa,että Suomi on esimerkillisen tyhmä maa kristillisyydessään. Ei riitä,että jaamme ihokkaan toisen puolen, me annamme omamme kokonaan vieraille ja otamme heidän velkansakin omiksemme. Niin sitä pitää. Niinpä voimme olla tosiaan tyytyväisiä pätevyyslisiimme ja elettyihin vuosiin, kuhan elettäviä vuosia ei vaan siunaannu liikaa.

Alku oli ihan asiallista, mut politiikan lietsominen ei ol tämäm palstan mieleen. Ne pistetään poistoon ennenkuin arvaatkaan

• Veli tai sisko,puhuu kalliita sanoja.
      Olen yrittänyt olla avoimin mielin ja olen yrittäny hakee keikenlaist tietoo tosta rahanjaosta.
      Hiljalleen alkaa tuntumaan et nyt me ollaan sakkiin sotkeuruttu,kaik se hyvä mikä tapellen karjalan korvissa saatiin ojennetaan nyt hopeelautasella etelän puliveivareille.
      Tää on loputon suo ja se loppuu kun ollaan pa sit ei tarvii tapella lautasista.

• Palstan nimi yrittää olla jo se yhdistävä nimittäjä. Luulen että jokainen kirjoittaja joutuu siihen ottamaan mielessään jonkinlaisen kannan...

• Mulle tuli vaan mieleen että olisko se ihan vaan Ihminen.
      Kun meitä ala-ikäisiäkin täällä kuitenkin on, ainakin silloin tällöin. Ainakin muutama.

• meeriamanda

Ja te juurikin olette rikkautta tälle palstalle, tuulahdus nuorempien ajattelun kaaressa... kuitenkaan ei ole kovinkaan monia vuosia eroa... mut mieluimmin näin se haluankin olevan.

• meeriamanda kirjoitti:

Ja te juurikin olette rikkautta tälle palstalle, tuulahdus nuorempien ajattelun kaaressa... kuitenkaan ei ole kovinkaan monia vuosia eroa... mut mieluimmin näin se haluankin olevan.

Kiitos sanoistasi.
        On tuo meidän palsta niin kuollut että pitää täällä kyläillä.

• avkt---.,.

Anteeksi en ymmärrä ajatusta, koska haluat halveksia itseäsi, että olet 60

Paljon olen tavannut sinä olet suurin.

• ,.--.,

Luulosairaat kasvot

• Ennalta-arvaamattomuus ja heterogeenisyys voisivat mielestäni ehkä parhaiten kuvailla palstakeskusteluja ja -keskustelijoita.

Tuskin missään muualla voisi "kohdata" yhtä heterogeenistä joukkoa kuin näillä palstoilla. Anonyymeinä ihmiset voivat ilmaista ajatuksiaan ja ajattelemattomuuksiaankin suhteellisen vapaasti, ja usein keskustelu polveilee ennalta-arvaamattomille sivuraiteille. Täällä saa välillä lukea monenlaisia laaja-alaisesti asioihin perehtyneiden asiantuntevia kirjoituksia ja välillä myös tekstejä, jotka on kirjoitettu sellaisella varmuudella, jonka vain täydellinen tietämättömyys voi ihmiselle tarjota.

Elävässä elämässä vastaavia keskusteluja tuskin voitaisiin käydäkään, koska joukko hajaantuisi luultavasti varsin nopeasti. - Jatketaan siis huolettomasti edelleen kukin valitsemillamme linjoilla tai vaikka välillä rooleja vaihdellen. Se rikastuttaa meitä kaikkia. Ainakin oma mielikuvani tämän ikäluokan suomalaisista edustajista on laajentunut palstavierailuiden ansiosta.

• .

Ajatusrikas palsta.

• hajumies.

Vaippakansa!

( muistakaa vaipanvaihto! )

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      170
      6524
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      58
      4462
    3. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      28
      3098
    4. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      61
      2977
    5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1895
    6. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      15
      1554
    7. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      27
      1536
    8. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      38
      1485
    9. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      34
      1330
    10. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      44
      1230
    Aihe