Tiedän erään ihmisen joka kuvittelee tietävänsä kaikesta kaiken. Joka asiaan ja keskusteluun ottaa kantaa ja heittelee hienoja termejä suuntaan ja toiseen. Mutta minäpäs satuin olemaan erään alan asiantuntija ja juttua hetken kuunneltuani tajusin ettei tuo kaveri tiedä oikeasti asiasta yhtään mitään. Onko tuollainen kaikkitietävyys narsismin oire?
Onko narsismia?
20
313
Vastaukset
- k..k00
No tietääkö hän sitten kaiken? Jos hän tietää, on hän oikeassa oleva realisti ja aika viisas ihminen.
Kokeile keskustelemalla osoittaa hänen väärät tietonsa ja katso miten käy. Myöntääkö hän olevansa väärässä.
Vai onko niin, että sinä vain luulet tietäväsi paremmin, mutta hän onkin kaikkitietävä. - 432r43t431yt34y
Ikivanha totuus sanoo näin: Jos luulet olevasi viisas, olet tyhmä. Mutta jos ymmärrät olevasi tyhmä, olet viisas.
Toisaalta viisautta ei voi oppia mistään, älykkääksi oppii lukemalla kirjoja esim.
Viisaaksi tulee elämänkokemuksen kautta.- .k.
Tuo sanonta ei ota huomioon sellaista ihmistyyppiä, joka on viisas ja tietää olevansa viisas. Onko sellaisia olemassa? Miksi ei olisi?
- Nyt meni väärinpäin
Päin vastoin. Viisautta oppii kun esim. lukee kirjoja. Mutta älykkääksi ei "opi". Älykkyyttä pystyy vähäisessä määrin parantamaan aivojen harjoituksen avulla, ja kehittämään eri älykkyyden faktoreita.
- Juha82222222
mie ruukkaan ottaa kantaa paljon eri asioihin mut en väitä itteäni kaikkitietäväx mut kyl mä joitain tiedän joistain asioista tai ainakin luulen.
Jos siis tarkoitit mua ?? (=
Kun mennään tietyille aloille niin tietoa ei löydy ollenkaan multa....se on kuitenki fakta.
Ehkä mä silti yritän päteä jotenkin täällä paikassa koska yritän osoittaa että en ole tyhmä ainakaan koska kouluissa mua haukuttiin aina tyhmäksi vaikken ollu tyhmä vaan vedin ihan yleispäteviä arvosanoja kouluaineista.
Niin että tuli semmonen trauma mulle siitä ja nykyään minä kolmekymppinen äijänköriläs yritän jotenkin päteä täällä mestassa osoittaakseni sen etten ole tyhmä vaikka ne haukkui mua tyhmäksi.
Ei ole mun kohdalla ainakaan narsismia ja jos onkin niin hyvin vähän luulisin.- jgikh
"Ei ole mun kohdalla ainakaan narsismia ja jos onkin niin hyvin vähän luulisin. "
Aika monta "mie, mä, mua, mun"-sanaa tekstissäsi kyllä on.. - miä
jgikh kirjoitti:
"Ei ole mun kohdalla ainakaan narsismia ja jos onkin niin hyvin vähän luulisin. "
Aika monta "mie, mä, mua, mun"-sanaa tekstissäsi kyllä on..Selvä narsismin oire.
- on se +
narsismin oire. Mutta, mikä pointti sinulla tuossa on? Jos huomaa, että kaveri ei tiedä asiasta yhtään mitään, niin silloin hän on kusessa sinun kanssasi, eikä voi sinun kanssasi keskustella.
- no joo,
mutta - kuten tunnettua - oireen omaava ihminen ei välttämättä ole narsisti.
"Tiedän erään ihmisen, joka kuvittelee tietävänsä kaikesta kaiken". Mistä tiedät fundalisti-uskis mitä joku tyyppi päässään fundeeraa?
Tässä toistuu tuo 'raamattuvyöhykeporukan' tuska kun kaikki eivät halua kuulua keskiaikaisia uskomuksia kannattavaan lafkaan.
Toivo Lång
Inkeroinen- kuntoarvioija
Tärmäsin kuntoarviokeikalla asukkaaseen, joka selitti poistoventtiilin paine-eromittauksen aikana poistoilmanvaihdon lakkaavan toimimasta, kun avaa ikkunoita. Viisas tyyppi. Noille ei voi vastata oikein mitään.
- besserwisser
Jos tuo on vain innostunut smalltalkista? Murjottava tyyppikö olisi parempi? Yksi tyyppi puhuu aina hiihtämisestä. Toinen urheilusta. Joka asian luuta voi olla mielenkiintoinen.
- suo siellä..
Palaisin tuohon "minä" sanan esiintymiseen. Jossain tieto-ohjelmassa jossa käsiteltiin rikollista tai valehteluun taipuvaista luonnetta, todettiin semmoisen luonteen välttävän "minä" sanaa.
- 17+17=34
"Jossain tieto-ohjelmassa jossa käsiteltiin rikollista tai valehteluun taipuvaista luonnetta, todettiin semmoisen luonteen välttävän "minä" sanaa."
Noh, päteehän se täälläkin...hyvin moni tuntee/tietää jonkun ihmisen/kaverin joka on sellainen ja sellainen ja sillä on sellainen ongelma ja se tekee/ajattelee/puhuu niin ja näin...
hyvin monet aloitukset alkavat siten...kuten tämäkin en minä mutta se toinen/joku muu...
Kummallista miten sitä voikin niin tietää toisesta niin paljon...
- syvällisyys
Ehkä kaveri näki tilanteen naisten isku matkana, pelimies kirjan mukaan mietti että olette niin kuin toistenne windg,,. vind... vik... mannejä. Missä puhuitte oliko naisia lähellä. Ei aina ole kysymys siittä että puhutaan suoraan lähimpänä olevalle ja tutulle, vaan yritetään nostaa statusta vaikka sinä ymmärrät että puhue on siansaksaa niin joku kuuntelia ei välttämättä, lisäksi jos kaukaa kuuntelee toisen puhetta niin ei kuulekuin sanat joita kovasti painotetaan, sitten naiset keksii päässään mistä on puhe ja täytää aukot mielikuvituksella, ei vältämättä naisistakaan tartte olla kysymys haluaa vain nostaa statustaan. En usko että on narsismia enemmän jonkinlaista typeryyttä
- Hesa-Esa
Huono piirre, jos esittää olevansa tietävämpi, kuin mitä todellisuudessa on. En tiedä, onko aloittajan mainitsema henkilö narsisti.
- hauska aloite
Sinä sen tietoviisas keksit.
Poliitikot ovat juuri tuollaisia kaikesta kaiken kuvittelevia tietäjiä. Ottavat joka asiaan ja keskusteluun kantaa ja heittelevät hienoja herjoja suuntaan ja toiseen. Mutta minäpäs satuin olemaan erään alan asiantuntija ja juttua hetken kuunneltuani tajusin ettei tuo poliitikko tiedä oikeasti asiasta yhtään mitään. Onko tuollainen kaikkitietävyys narsismin oire?
- Se ei ole narsismin oire, koska poliitikothan ovat meitä taviksia, ja heidän on otettava kaikkeen kantaa, eivät voi sanoa, etteivä tiedä. Poliitikot säätelevät lait ja vaikka laki on laki ja sitä on noudatettava, sekään ei tarkoita, että laki on oikein ja järkevä. Historia on voitu vääristää, riippuen kuka sen on milloinkin kirjoittanut. Mediauskovaisuus sisältää vaarallista harhaa. Uskontoja on moneksi ja jokainen sisältää jollekin yhden ainoan totuuden.
Suosittelen, ettet usko kuin itseesi, se on kaikesta kaikkein luotettavinta, EHKÄ?
Mutta yhdellä ministerillä on kyllä muuten kaikki narsistin
oireet.
Niin, ja vielä lopuksi:
Äiti on aina oikeassa ja isä tietää kaiken :)))) - u3a
Narsismi ei ole yksi rasti ruudussa. Narsisti on varma narsisti vain, jos hänen lähellään on useilla ihmisillä paha olla. Yhden paha olo ei ole riittävä, se voi olla jostain muusta aiheutuvaa kuin narsismista (silti siitä ihmisestä johtuvaa).
Narsismi tulee esiin kaikkialla ja kaikkia kohtaan. - kaveri ... -.-'
Tuttua kaverilla on sama oire ja väittää aina olevansa oikeassa ... 2v. sitten oli ihan mukava kaveri mutta nyt se on muuttumassa vittumaisempaan suuntaan.
- Huomannut
Jonkinasteinen kaikkitietävyys on hyvin yleinen piirre.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mieleni harhailee sinussa
Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei184001Jännitän sinua J mies
Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.1261464- 931298
Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa
"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli3131241Kuinka kauan kesti että ihastuit
Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi611184Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti
Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk721130- 451104
Tunneälyä testaamaan!
Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/1253961- 86895
Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?
En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?48838