Ois aika Airolanki timpureineen...

Kaikkien puolesta

ehtiä talollensa tonttia muualta, eikä vaan bygata vanhasta uutta. Saatas yleiseen käyttöön tuoki potin puoli, ettei oo vaan Pasaati ja mattoranta joissa kulkee. Hienoo aluetta josta sais yhtä upeen mitä uimarannan puoli ja kaikkien käyttöön! Talveks pottiin luistelukenttä eikä mitää rallia...

27

2036

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaivan jo luistimet

Samalla logiikalla voisi vaatia ketä tahansa luopumaan omasta kodistaan, jotta saataisiin sekin alue kaikkien yhteiseen käyttöön. Tuo talvinen luistelukenttä sen sijaan on minusta erittäin hyvä idea!

• Talon siirtäjä

Kehityskelpoinen idea! Moottorivenekerholla, merivartiostolla ja kalastajilla varmastikin löytyy ehdotelmia, monilla muillakin tahoilla. Aluehan on kaavan alla ja silloin tarttisi takoa.
      Sahaniemessä ainoa yksityinen asukas lienee Airola, toiset ovat saaneet lähtöpassit. Kyseisen kaupungin vuokratontin voisi hyödyntää monellakin tapaa yhteiseen käyttöön.
      Luistelijalle; kyseessä ei ole oman kodin luovuttaminen, vaan vuokratontin.

• kannatusta on

Joo kyllä osuuskuntalaiset siirtäis rakennukset..................

• Oona A.

Oona Airola täällä hei! Kiitos kehitysideoista kotiamme ajatellen. Tiedoksenne, että pihaamme ovat kaikki tervetulleita 14.7.2012 eteenpäin jolloin avaamme kesäkahvion piharakennukseemme, hyvinkin yleiseen käyttöön. Uidakin saa, jos potinrannan vesi houkuttaa enemmän kuin esimerkiksi Lahdenperän ranta!

• juusooo1

hienoa! tulemme varmasti kahville, miten on aukioloajat?

pullaa, kahvia, onko muuta?

onko facebookissa?

• Oona a.
        juusooo1 kirjoitti:

hienoa! tulemme varmasti kahville, miten on aukioloajat?

pullaa, kahvia, onko muuta?

onko facebookissa?

Tervetuloa! Avajaisista on event. Nimellä "Kahvila Sahan avajaiset" Pitäisi olla löydettävissä, kun julkiseksi tapahtumaksi laitoin. Aukioloajat päivitetään pian ilmestyville nettisivuille, joihin tulee facebookiin linkki :)

• Lukihäiriö?

Hemmetin lukutaidottomat! Kiinnostuksen kohteena on ihan selvästikin TONTIT RANTAVIIVOINEEN, eikä kenenkään asuinrakennus. Melkoinen pinta-alahan siellä on käytössä... Ja rakennusten siirtäminen ei tosiaankaan ole uusi keksintö.

• -sivullinen

Oletpa erikoinen runkkari. Menisit esittämään loistoideasi sinne kaupungintalon virkamiehille. Vituuako sinä täällä tuota jauhat? Kateus?

• Onneksi on Outi
        -sivullinen kirjoitti:

Oletpa erikoinen runkkari. Menisit esittämään loistoideasi sinne kaupungintalon virkamiehille. Vituuako sinä täällä tuota jauhat? Kateus?

Ottakaas ihmiset luuria käteen ja soittakaa Outille aivan itse kertoaksenne laadukkaan kritiikkinne. Tai menkää ovelle kolkuttelemaan. Sinne Airolaan on aina kaikki tervetulleita minun käsittääkseni, niin vihaajat kuin ystävätkin. Ei se Outi näitä palstoja lue. Luulempa että ei pistä pahakseen vaikka palautetta kuulee ihan suoraankin. Vahva nainen, joka osaa ottaa mielipiteet vastaan.
        Löytyykö samanlaista naista Kokkolasta toista? Kertokaahan ihan aluksi: Kuka muu on perustanut asuinlähiöönsä osuuskunnan, joka työllistää kymmeniä syrjäytyneitä ja on saanut aikaan esimerkiksi uuden päiväkodin vanhan ja homeisen tilalle? Kuka muu nainen järjestää joka kesä pihallaan kesäteatteria ja konsertteja? Kuka muu on perustanut ja vetää Ykspihlajan asukasyhdistystä monta vuotta? Kuka muu on vapaa toimittaja, joka tuo keskipohjanmaalle näkyvyyttä joka ilta ennen niin helsinki-keskeisissä kymmenen uutisissa? Kuka kirjoittaa asuinpaikastaan kirjan? Perustaa musiikkiyhdistyksen? Järjestää markkinoita? Luo yhteishenkeä jota monet niin yrittävät tukahduttaa mädänneillä netin keskustelupalstoilla? Perustaa kesäkahvilan pihaansa, johon ovat kaikki tervetulleita?
        Sanompa vaan että harva. Sanokaa te mitä sanotte.

• Kolmas kivi

Kokkolassa ei saa näkyä,kuulua saati pärjätä.

• kukkahattu

Elä ny viitti....Tulee mieleen Huvikumpu tuosta ihanasta pihasta. :))

• Hamsteri

Huh huh olipas ylistyslaulua yhelle ihimiselle, eduskuntaan tollaset pitäs heittää. Saatas Suomen asiat kerralla kuntoon. Luulekko ihan tosissaan että yks henkilö hoitaa kaikki? Iso porukka takana ja takaamassa, mutta kiitokset haukkaa yks. Jokapaikan höylänä voi hosua ja pitää meteliä itestään, mutta kiitokset kaikista toimista kuuluu monelle ihmiselle!!! Rahaa omaan pussiin kerätään miten kerätään, jokaisella oma tyylinsä.

• Onneksi on Outi

Sanohan yksi asia luettelemistani, mikä ei olisi ollut Outin idea ja alkuunlaittama. Tottakai moniin on tullut ihmisiä mukaan, kun Outi on porukan kerännyt kasaan. Eihän mikään onnistu yksin. Ja esimerkiksi kesäteatterit Outi ohjaa ja käsikirjoittaa itse. Ei Outi kiitoksia kaipaa, ja korostaa itsekkin yhteistyön ja yhteisön tärkeyttä. Siksi hän sen osuuskunnankin perusti, jotta saadaan siirrettyä vanhat hirsihuvilat kaikkien käyttöön satamasta pois. Samalla on saatu sankka määrä ihmisiä töihin, ne jotka työtä tarvitsevat.

Mikä siinä Outissa niin häiritsee? Ihan kiinnostava olisi tietää, kun minulle (ja monille muille) kyse on rehellisestä hyväntekijästä.

• Anna A.
        Onneksi on Outi kirjoitti:

Sanohan yksi asia luettelemistani, mikä ei olisi ollut Outin idea ja alkuunlaittama. Tottakai moniin on tullut ihmisiä mukaan, kun Outi on porukan kerännyt kasaan. Eihän mikään onnistu yksin. Ja esimerkiksi kesäteatterit Outi ohjaa ja käsikirjoittaa itse. Ei Outi kiitoksia kaipaa, ja korostaa itsekkin yhteistyön ja yhteisön tärkeyttä. Siksi hän sen osuuskunnankin perusti, jotta saadaan siirrettyä vanhat hirsihuvilat kaikkien käyttöön satamasta pois. Samalla on saatu sankka määrä ihmisiä töihin, ne jotka työtä tarvitsevat.

Mikä siinä Outissa niin häiritsee? Ihan kiinnostava olisi tietää, kun minulle (ja monille muille) kyse on rehellisestä hyväntekijästä.

Anna Airola puolestaan täällä kirjoittelee hoi!

Kerrassaan mahtava idea tuo luistinrata! Takiainen on niin kehnossa kunnossa, ja onhan merenjäällä tunnelma luistellessa paljon hienompi. :) Sitä kannattaa ehdottomasti ehdottaa jollekkin joka siitä päättää. Muutamana vuonna on tehty, mutta se on niin raskas käsin kolata ja ylläpitää että ollaan sitten luovutettu. Avanto ois kans huippu laittaa taas joku vuosi. :)

Niin! Ja lämpöisesti tervetuloa kaikille Kahvila Sahaan! Täällä vielä remppa kesken, mutta viikon päästä avataan! Tulkaa kahville! .)

• itsekehu
        Onneksi on Outi kirjoitti:

Ei ole Airolan Outi ykspihlajan pienkiinteisö yhdistystä tainnut perustaa,mutta kunnian kaikesta osaa kyllä ottaa.

• Onneksi on Valintaa

Osuuskuntaakaan ei voi yksin perustaa, eipä anneta "kunniaa" rautarouvalle. Osuuskunnan talous on kuralla, eikä se työllistä ketään. Pienkiinteistöyhdistysksen kautta pyöritetään tätä työporukkaa ja palkat/työmarkkinatuet jaetaan aivan toisaalta.

Ilmaiseksi ja pyytteettömästi rouva tuskin harjoittaa kahvilatoimintaa, teatteriesityksiä, musisointeja tai yleensä mitään. Hyötyminen on avainsana tänäpäivänä.

Uusi suomalainen sanakirja by Ykspihlaja: oikeudenmukaisuus = kateus???

Kaikki mikä on sinun, on myös minun!!!
      Helvetin hyvä tokaisu oikeisto-vassuista.

• Ihime arvostelua

Mitäs ne ihmiset sitten on jotka pyörittää esimerkiksi ruokalaa ja kirpparia pihlajassa? Tai jotka kunnostivat kaksi hirsitaloa? Etteikö osuuskunnan? Etteikö työllistä? Ja entäs sitten vaikka olis talous kuralla? Paljon ne on saanut siellä aikaan, ja tulee saamaankin. Ja miksi tuomita ihmisiä jotka tosissaan saavuttavat hyvää. Mitäs se ketään haittaa.

Ja teatteriesityksistä ja konserteista tuotto menee Ykspihlajan musiikkiyhdistykselle. Ettäs tiedät. Ja ne ihmiset siellä paskaakaan välittää tuotosta. Ne nauttii lavallaolosta, ja valmistaa hienoja esityksiä meille nähtäväksi. :) niitä ihmisiä on ilo katsella kun ovat harrastajia ja kaiken ei pidä olla niin justiinsa.

Ja vielä loppuun, miksi ihmiset syyttävät airolaa kunnian ottamisesta? Eikös kunniaa yleensä anneta. Outi on sitä saanut meiltä jotka pidämme hänen positiivisesta otteesta elämään ja elämän tuomisesta tänne Kokkolaan. Ei se sitä kunniaa olisi meiltä saanut jos se ei olis sen arvonen. Kunnia ansaitaan, sitä ei oteta.

Kateutta taitaa olla kaikki tuo nyrpistely. :) minä meen ainakin ens viikolla kahville ja elokuussa kesäteatteriin! :)

• Ammatti kunniaan

Tietääköhän ruokalan asiakkaat että ruuat tehdään City-Marketin vanhaksi menneistä elintarvikkeista. Eipä taida ainakaan menoja olla kun työntekijätkin on ilmasia. Terveisin kokki joka kokkaa tuoreesta eikä vanhoista ja useamman kerran pakastetuista.

• toiset saa

Onkohan "Ruokalassa"mahtanut käydä esim.Terveystarkastaja tai verotarkastaja? Vähän tuntuu kuin olis eri säännöt kuin muilla yrittäjillä.Mites mahtaa olla potinrannan kahvilan luvat ym.oikeudet.Eivät taida kokkolan viranhaltijat uskaltaa edes mennä kyselemään lupia "mahtavalta Airolalta".

• paatiton

Mites tää juttu näi henkilöityny, ku liikkeelle lähetty kaupungi kaava-alueesta ja sen käyttömahollisuuksista. Isolla enemmä hyi hyi tuttuja mitä hei hei tuttuja. Ei tehoo vissii kaikkii toi korvasta korvaa teko smaili :)
      Saima ruuis niitä koira karvoi ainaki yhes aikaa, ei hyvä.

• kaava

On se vaan ihmeellistä,että koko potin ympäristöö ei saada kaavotettua.

• ?????????????

Nuo yxpila jutut ei oikein kiinnostaisi täällä. perustakaa oma katkeruuspalstanne jonnekin muualle.

• Paskapuhetta
        ????????????? kirjoitti:

Nuo yxpila jutut ei oikein kiinnostaisi täällä. perustakaa oma katkeruuspalstanne jonnekin muualle.

Mistäs tommonen tieto että ruuat tulee roskiksista ruokalaan?:DdD muuten hyvä mutta kauppojen roskikset on lukossa. Ja meidän ruoat tulee ihan sieltä mistä ruoka tulee kaikkialle ruokaloihin. Tukusta ja kaupasta. Ja terveystarkastaja on meillä käynyt moneen otteeseen ja mitään ei oo moittinut. :) terv. Entinen työntekijä Ruokala Saimasta.

Hyvä mulla oli palkkaki:)

• Voi Voi...

Toisen ihmisen vireys ja innostuneisuus näyttäisi olevan tämän palstan aloittajan kateuden syy.On niitä yrittelijäitä ja menestyneitä kadehdittu ennenkin.Ei se luovuus vaan ole kaikkien avu.Sori.

• TOSIrealisti Kokkola

Näin on. Allekirjoittanutkin saa aivan käsittämätöntä kateutta osakseen.
        On saanut kautta aikain ja tullee saamaan jatkossakin...

• torw

Sun kohalla pitää kyllä ihmetellä, että minkähän takia.....

• outia3

outi on hyvä toimittaja

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      85
      4568
    2. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      86
      4416
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      43
      3759
    4. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      16
      3493
    5. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      2977
    6. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2764
    7. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      21
      2701
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      39
      2093
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      158
      1758
    10. Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?

Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli
      Maailman menoa
      106
      1307
    Aihe