Florida vs Los Angeles, vaiko sitten Aasia?

jepkop

Hei,

Olen työssäkäyvä nuori mies ja mietimme yhdessä vaimoni kanssa suunnatako jenkkilään reissulle, vaiko sitten aasiaan (thaimaa,vietnam) lokakuussa. Kysymyskin kuuluu;

1. Onko järkevää lähteä Floridaan, josko siellä hurrikaaniaika lienee parhaimillaan lokakuussa? Matkan saisi kyllä kyseisenä ajankohta suht edullisesti Orlandosta.

2. Minkälaisella budjetilla 2vkn matkan voisi vetää läpi (Florida & Los Angeles), kun ajatellaan että rahaa käyttää kohtuullisesti, syömättä esim. missään luksusravintoloissa.

3. Pitääkö viisumi olla 2 vkn reissulla.

Muuta huomion arvoista USA:sta??

Ja pahoittelut jos tästä aiheesta löytyy jo topic, itse kun en löytänyt ensisilmäyksellä!

2

200

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei flo

      1. Floridaan en kyllä kaikista Yhdysvaltojen osavaltioista lähtisi vaikka ei olisikaan hurrikaania. Mielenkiintoisempiakin kohteita löytyy.

      2. Riippuu omista tottumuksista. Aiotteko yöpyä hotellissa vai motellissa, kuljetteko vuokra-autolla vai pysyttelettekö keskustassa? Mikä on mielestäsi gourmet-ravintola? Yhdysvalloissa ulkona syöminen on halvempaa melkein missä tahansa Suomeen verrattuna. Jos käytätte ruokaan vaikkapa 20e/hlö/pvä niin siitä vaan laskemaan. Muista kuitenkin huomioida myös tipit ja kahvikupposet ja kaikki muu, mitä tekee mieli maistella tavallisen ruoan lisäksi. Aiotteko syödä vain suuren aamiaisen vai illallisen? Kummatkin? Se vaikuttaa budjettiin aika paljon. Sitten vain miettimään kuinka paljon tuliaisia matkalta tekee mieli ostaa (kaikkea löytyy niin paljon kuin rahaa riittää) ja katsomaan minkähintaisia yöpymyiset ovat teidän kohteessa. Sitten varulta vielä vähän lisää rahaa. Sanoisin siis että monta tonnia pitää varautua ottamaan... kenties per pää.

      3. Suomalainen ei tarvitse viisumia. Pääset pelkällä koneluettavalla passilla maahan enintään 90 vrk ajaksi. Muista tehdä ESTA ja APIS ja Secure Flight jne. http://annajapaulaamerikassa.blogspot.fi/2012/06/turistina-yhdysvaltoihin.html tuossa esim. lukee melko hyvin mitä nuo tarkoittavat, jos ei kuulosta tutulta...

    • hui hai*!

      Menoeriä ei ole helppo alkaa laskeskelemaan, mutta kyllä jenkeissäkin voit syödä hyvin halvalla jos elät pikaruoalla tai deli-annoksilla loman läpi. Siinä tapauksessa ei tarvitse tippejä miettiä ja aterian hinta on sellaiset $5-8/nuppi.

      Sinuna en ajattelisi niinkään ruokakuluja, koska varmasti Suomessakin ollessa söisit ruokaa -- ajattele ennemmin mitä ylimääräisiä kuluja matkalta tulee, kuten hotelli, bensat ja autonvuokra. Kannattaa myös miettiä lähteäkö ollenkaan omatoimiselle kaukomatkalle jos budjetti on kovinkin tiukka.

      Jos taas rahaa on edes jotenkin kasassa mutta epäilyttää kuluttaa 2 viikossa iso summa, tee niin että maksat ennakkoon autot, hotellit yms. jo edellisinä kuukausina jolloin Lokakuussa sinulle tulee maksettavaa vain itse lomalla tulevat juoksevat kulut. Itse kun suunnittelen matkoja niin yleensä ostan pikkuhiljaa loman eri osat, eli vaikkapa lennot Tammikuussa, autonvuokran Huhtikuussa, hotellin Toukokuussa ja itse matkan menot sitten kesällä.

      Jos hurrikaanit epäilyttää niin siinä tapauksessa Los Angelesiin. Ajankohtana Lokakuu on kyseenalainen myös Thaimaan reissulle, säät eivät ole leppoisan aurinkoisia vaan saattaa olla paljoltikin sateita.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4519
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2229
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1754
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1498
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1423
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1298
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1217
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1136
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe