Florida vs Los Angeles, vaiko sitten Aasia?

jepkop

Hei,

Olen työssäkäyvä nuori mies ja mietimme yhdessä vaimoni kanssa suunnatako jenkkilään reissulle, vaiko sitten aasiaan (thaimaa,vietnam) lokakuussa. Kysymyskin kuuluu;

1. Onko järkevää lähteä Floridaan, josko siellä hurrikaaniaika lienee parhaimillaan lokakuussa? Matkan saisi kyllä kyseisenä ajankohta suht edullisesti Orlandosta.

2. Minkälaisella budjetilla 2vkn matkan voisi vetää läpi (Florida & Los Angeles), kun ajatellaan että rahaa käyttää kohtuullisesti, syömättä esim. missään luksusravintoloissa.

3. Pitääkö viisumi olla 2 vkn reissulla.

Muuta huomion arvoista USA:sta??

Ja pahoittelut jos tästä aiheesta löytyy jo topic, itse kun en löytänyt ensisilmäyksellä!

2

240

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei flo

1. Floridaan en kyllä kaikista Yhdysvaltojen osavaltioista lähtisi vaikka ei olisikaan hurrikaania. Mielenkiintoisempiakin kohteita löytyy.

2. Riippuu omista tottumuksista. Aiotteko yöpyä hotellissa vai motellissa, kuljetteko vuokra-autolla vai pysyttelettekö keskustassa? Mikä on mielestäsi gourmet-ravintola? Yhdysvalloissa ulkona syöminen on halvempaa melkein missä tahansa Suomeen verrattuna. Jos käytätte ruokaan vaikkapa 20e/hlö/pvä niin siitä vaan laskemaan. Muista kuitenkin huomioida myös tipit ja kahvikupposet ja kaikki muu, mitä tekee mieli maistella tavallisen ruoan lisäksi. Aiotteko syödä vain suuren aamiaisen vai illallisen? Kummatkin? Se vaikuttaa budjettiin aika paljon. Sitten vain miettimään kuinka paljon tuliaisia matkalta tekee mieli ostaa (kaikkea löytyy niin paljon kuin rahaa riittää) ja katsomaan minkähintaisia yöpymyiset ovat teidän kohteessa. Sitten varulta vielä vähän lisää rahaa. Sanoisin siis että monta tonnia pitää varautua ottamaan... kenties per pää.

3. Suomalainen ei tarvitse viisumia. Pääset pelkällä koneluettavalla passilla maahan enintään 90 vrk ajaksi. Muista tehdä ESTA ja APIS ja Secure Flight jne. http://annajapaulaamerikassa.blogspot.fi/2012/06/turistina-yhdysvaltoihin.html tuossa esim. lukee melko hyvin mitä nuo tarkoittavat, jos ei kuulosta tutulta...

• hui hai*!

Menoeriä ei ole helppo alkaa laskeskelemaan, mutta kyllä jenkeissäkin voit syödä hyvin halvalla jos elät pikaruoalla tai deli-annoksilla loman läpi. Siinä tapauksessa ei tarvitse tippejä miettiä ja aterian hinta on sellaiset $5-8/nuppi.

Sinuna en ajattelisi niinkään ruokakuluja, koska varmasti Suomessakin ollessa söisit ruokaa -- ajattele ennemmin mitä ylimääräisiä kuluja matkalta tulee, kuten hotelli, bensat ja autonvuokra. Kannattaa myös miettiä lähteäkö ollenkaan omatoimiselle kaukomatkalle jos budjetti on kovinkin tiukka.

Jos taas rahaa on edes jotenkin kasassa mutta epäilyttää kuluttaa 2 viikossa iso summa, tee niin että maksat ennakkoon autot, hotellit yms. jo edellisinä kuukausina jolloin Lokakuussa sinulle tulee maksettavaa vain itse lomalla tulevat juoksevat kulut. Itse kun suunnittelen matkoja niin yleensä ostan pikkuhiljaa loman eri osat, eli vaikkapa lennot Tammikuussa, autonvuokran Huhtikuussa, hotellin Toukokuussa ja itse matkan menot sitten kesällä.

Jos hurrikaanit epäilyttää niin siinä tapauksessa Los Angelesiin. Ajankohtana Lokakuu on kyseenalainen myös Thaimaan reissulle, säät eivät ole leppoisan aurinkoisia vaan saattaa olla paljoltikin sateita.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      67
      4557
    2. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      105
      3505
    3. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      37
      3228
    4. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      26
      2648
    5. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      47
      2563
    6. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      5
      2139
    7. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      22
      2014
    8. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      198
      1931
    9. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      396
      1554
    10. Huomenta kulta

En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo
      Ikävä
      9
      1428
    Aihe