irtisanominen, sairausloma karenssi

Dollaridina

Sanoin itseni irti eli karenssia tulee 3 kk. Mutta nyt lääkäri määräsi minut sairauslomalle, irtisanomisaikaa vielä 9 päivää jäljellä.
Postitin sairauslomatodistuksen työnantajalle, koska palkanmaksua on jäljellä 9 päivää.

Entä sen jälkeen? Ilmottaudun työvoimatoimistoon sähköisesti ekana työttömyyspäivänä, menen käymään sitten myöhemmin työtodistuksen kera mutta onko pakko ilmoittaa myös sairausloma?

Siirtyykö karenssi sairausloman takia? Antaako tvt työhönosoituksia karenssin aikana vaikken saa työttömyyspäivärahaa? Sairauslomalla olevalle ei kai tarjota mitään?

Riittääkö työtodistus ja oma ilmoitukseni irtisanomisesta vai pitääkö viedä todistus itse irtisanomistapahtumasta? Karenssihan on sama, irtisanoudunko vai onko irtisanottu?

Tvt tekee työvoimapoliittisen lausunnon työttömyyskassalle, eikö niin? Saanko tuon lausunnon myös itselleni automaattisesti?
Tarvitaanko uusi lausunto liiton kassaan sairausloman loputtua tai kun karenssi on ohi?

22

9095

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asia kerralllaan

jos ja kun menet ilmottautumaan niin aikansa asiaa käsiteltyään työkkäri määrää 3kk karenssin. se kestää sen ajan, minkä se kestää eikä sitä siirrä mikään eikä sitä voi välttää millään. sinä aikana ei saa korvausta, mutta jos olet työkkärissä hakijana, voit tietenkin saada sieltä normaalit osoitukset kuten muutkin hakijat. elokuussa alkaakin ekat ohjaavat kurssit, jonne uudet työttömät osoitetaan.

sairasloma pitää ilmottaa työkkäriin, sillä sinä aikana ei voi tulla osoituksia tai kutsuja mihinkään pakollisiin toimiin työkkäristä. samalla haet sairaspäivärahaa eikä tarvi hakea työkkärikorvausta, varsinkaan kun et sitä karenssin aikana saiskaan. karenssi kuluu siellä sen aikaa minkä kuluu, sairasloma aikana myös, sillä se on sidottu päiviin, eikä siihen että mitä teet.

työtodistus, jossa lukee työsuhteen päättymisen syy: oma pyyntö riittää. sitten kun tehdään sitä päätöstä tulevasta karenssista, kysytään sun selvitystä työsuhteen päättymisestä. siihen on oikeesta ihan sama mitä kirjottaa, vaikka että itsepähän lähdin, sillä selityksellä ei ole muuta merkitystä kuin että olet vastanut kyselyyn ja allekirjoittanut sen.

lausunto pitäisi tulla automaattisesti sinulle ja mennnä maksajalle, jos ei tule, niin sen voi pyytää printtamaan sulle mistä työkkäristä vaan.
      sairasloman loputtua pitää tehdä uusi maksulausunto, mutta karenssin jälkeen ei. karenssilausunnossa lukee jo valmiina päivät, jonka ajan se on voimassa, sen jälkeen vaan hakemusta vetämään.

työkkäriin ilmottautumiset ja työnhaun uusimiset sen mukaan, mitä paikallinen työkkäri määrää.

• mielivaltaista

Minä irtisanouduin töistä ja kolmen kuukauden karenssin sijasta otettiin työmarkkinatuki vallan pois sekä päälle vielä työssäoloehto, en muista kuinka pitkä. Koskaan aiemmin en ollut irtisanoutunut tahi kieltäytynyt mistään. Kertalaakista näin tapahtui. Nyt olen nolla tuloilla ollut neljä vuotta. Toimeentulotuki on ollut -20 % kolme vuotta. Tulojen romahdettua jouduin ulosottoon jossa velkani kolminkertaistui ja koko ajan korko kasvattaa velkaa. Meni kaikenlainen yrittämisen halukin. Töihin en meinaa edes hakea. Sairaslomalla olen ja eläkettä meinaa seuraavat vuodet hakea. Taistella varmasti saan.

Minä vielä kysyin etukäteen työkkäristä mitä irtisanomisesta aiheutuu. Minulle valehdeltiin ja asiani menivät päin peetä. Siinäpähän sitten mutkin elätetään yhteiskunnan turvin. En jaksa yrittää enään. Jos minulle ei oltaisi valehdeltu olisin hoitanut asiani toisin. Työsopimustani oli kuukausi jäljellä ja olisin hakenut vaikka sairaslomaa mutta en olisi irtisanoutunut. Silloin asiani olisit kunnossa kuten ne ovat olleet ennen tätä koko juttua.

• 11+12

Toimeentulotukeahan ei saisi pienentää noin pitkää aikaa, kolme vuotta
        yhtäjaksoisesti?
        Eikös toimeentulotukea vähennetä -20% vain pariksi kuukaudeksi kerrallaan?
        Ja miten voi saada toimeentulotukea yhtäjaksoisesti kolme vuotta, eikös
        ne patista sosiaalitoimistossa jonnekkin kuntouttaviin töihin tai tekee
        jonkun kuntoutustarpeen arvion niille, jos on kauan toimeentulotuen
        varassa. Kartoittavat asiakkaan tilanteen kokonaisuudessaan, että onko
        mahdollisuus työllistyä, tai jos on sairas, niin kuntoutus ja/tai eläkettä
        hakemaan.

• Elämä on laiffii

No ei kait se työssäoloehto voi noin lopullinen olla! Sehän on vaan muutaman kuukauden kestävä rupeama ja sen saa pois kun viittii vaan sen niin järjestää!

Kyllä sulla nyt on tässä selittelyn makua aika vahvasti. "Jos eivät olisi niin sanoneet, niin olisin tehnyt niin ja niin. Mutta kun nyt näin menivät sanomaan, niin enpä ole sitten vuosikausiin mitään tehnytkään": Eihän se elämä voi niin mennä.

Kyllä sun täytyy nyt ottaa vastuu omasta elämästäsi omiin käsiisi. Turha on roikottaa jotakin vanhaa asiaa mukanaan ja syrjätyä sen takia, ettei "enää" mukamas viitti yrittää. Eihän tässä ole kuin yksi elämä kenelläkään.

Työssäoloehdon saa pois menemällä työharjoitteluun johonkin rekisteröityyn yhdistykseen, ja niitähän riittää suomessa ihan joka lähtöön. On harrastusta josjonkinlaista, puhumattakaan kaikkien poliittisten puoleidin vaikka minkälaisista tukiyhdistyksistä. Tee työharjoittelusopimus jonkun kanssa, suunnittele siihen sopivat työtehtävät ja hoida tuo työssäoloehto pois roikkumasta. Sehän tarkoitettukin väliaikaiseksi, eikä miksikään ikuisuusasiaksi.

Velan saat soviteltua velkasaneerauksessa. Oma velkasaneeraukseni on juuri loppumassa, vielä on vajaa vuosi jäljellä. Sitten on velat ohi ja voi jatkaa taas eteenpäin.

Kyllä sossun ja työkkärin olisi pitänyt ohjata sua johonkin aktivointiin jo vuosia sitten. Ihmeellistä että olet voinut noin kauan, vuosikaupalla, vaan olla möllöttää ja muistella vanhoja.

• mielivaltaista
        11+12 kirjoitti:

Toimeentulotukeahan ei saisi pienentää noin pitkää aikaa, kolme vuotta
        yhtäjaksoisesti?
        Eikös toimeentulotukea vähennetä -20% vain pariksi kuukaudeksi kerrallaan?
        Ja miten voi saada toimeentulotukea yhtäjaksoisesti kolme vuotta, eikös
        ne patista sosiaalitoimistossa jonnekkin kuntouttaviin töihin tai tekee
        jonkun kuntoutustarpeen arvion niille, jos on kauan toimeentulotuen
        varassa. Kartoittavat asiakkaan tilanteen kokonaisuudessaan, että onko
        mahdollisuus työllistyä, tai jos on sairas, niin kuntoutus ja/tai eläkettä
        hakemaan.

Juu, ei saa mutta joka toinen kuukausi voidaan tehdä uusi vähennyspäätös taas pariksi kuukaudeksi kerrallaan. Vuodesta toiseen.

Ja miten ei voi saada toimeentulotukea muka yhtäjalsoisesti kolmea vuotta? Itse olen saanut sitä yhtäjaksoisesti 22 vuotta.

Ei minulle ainakaan ole mitään arviota koskaan tehty eikä kokonaistilannetta kartoitettu mitenkään. Elleivät sitä ole tehneet sitten tietämättäni?

• mielivaltaista
        Elämä on laiffii kirjoitti:

No ei kait se työssäoloehto voi noin lopullinen olla! Sehän on vaan muutaman kuukauden kestävä rupeama ja sen saa pois kun viittii vaan sen niin järjestää!

Kyllä sulla nyt on tässä selittelyn makua aika vahvasti. "Jos eivät olisi niin sanoneet, niin olisin tehnyt niin ja niin. Mutta kun nyt näin menivät sanomaan, niin enpä ole sitten vuosikausiin mitään tehnytkään": Eihän se elämä voi niin mennä.

Kyllä sun täytyy nyt ottaa vastuu omasta elämästäsi omiin käsiisi. Turha on roikottaa jotakin vanhaa asiaa mukanaan ja syrjätyä sen takia, ettei "enää" mukamas viitti yrittää. Eihän tässä ole kuin yksi elämä kenelläkään.

Työssäoloehdon saa pois menemällä työharjoitteluun johonkin rekisteröityyn yhdistykseen, ja niitähän riittää suomessa ihan joka lähtöön. On harrastusta josjonkinlaista, puhumattakaan kaikkien poliittisten puoleidin vaikka minkälaisista tukiyhdistyksistä. Tee työharjoittelusopimus jonkun kanssa, suunnittele siihen sopivat työtehtävät ja hoida tuo työssäoloehto pois roikkumasta. Sehän tarkoitettukin väliaikaiseksi, eikä miksikään ikuisuusasiaksi.

Velan saat soviteltua velkasaneerauksessa. Oma velkasaneeraukseni on juuri loppumassa, vielä on vajaa vuosi jäljellä. Sitten on velat ohi ja voi jatkaa taas eteenpäin.

Kyllä sossun ja työkkärin olisi pitänyt ohjata sua johonkin aktivointiin jo vuosia sitten. Ihmeellistä että olet voinut noin kauan, vuosikaupalla, vaan olla möllöttää ja muistella vanhoja.

Kyllä se minulle oli lopullista, ei saa valehdella toiselle niin että siitä aiheutuu huomattavia vaikeuksia. Siksi roikotan tahallani kun minulle tilanne ollan tahallaan aiheutettu.

Kyllä sen työssäoloehdon saisi pois, samaa mieltä olen. Vaan velkaa on niin paljon etten sitä pysty palkastani maksamaan kun en töitä saa. Velkasaneerauksessakin pitää olla tuloja millä velkaansa pystyy maksamaan. Vaikka huomenna menisin töihin en saa kuitenkaan elämiseen enempää rahaa. Miksi siis menisin? Työnilosta? Mielummin oottelen tuion 15 vuotta kun velkoja ei kyetä enään perimään. Eläkkeelle kyllä syksyllä yritän..

Ja meinaatkos että monen lapsen yksinhuoltajaäiti vain möllöttää ja muistelee vanhoja? Eipä riitä aika sellaiseen.

Nimenomaan siksi ettei ole kuij tämä yksi elämä en viitsi tuhlata sitä enään turhan yrittämiseen. Vuosikaudet sen tein , en vaan saanut koulutuksesta huolimatta työpaikkaa. Kun on ujo ja hiljainen jää jo haastatteluissa toisten jalkoihin. Eipä kymmeneen vuoteen ole päässyt kuin kerran haastatteluun. Kyllä se yrittämisen halu loppuu kun ei onnistu vaikka yrittää.

• 78094uwtji
        mielivaltaista kirjoitti:

Kyllä se minulle oli lopullista, ei saa valehdella toiselle niin että siitä aiheutuu huomattavia vaikeuksia. Siksi roikotan tahallani kun minulle tilanne ollan tahallaan aiheutettu.

Kyllä sen työssäoloehdon saisi pois, samaa mieltä olen. Vaan velkaa on niin paljon etten sitä pysty palkastani maksamaan kun en töitä saa. Velkasaneerauksessakin pitää olla tuloja millä velkaansa pystyy maksamaan. Vaikka huomenna menisin töihin en saa kuitenkaan elämiseen enempää rahaa. Miksi siis menisin? Työnilosta? Mielummin oottelen tuion 15 vuotta kun velkoja ei kyetä enään perimään. Eläkkeelle kyllä syksyllä yritän..

Ja meinaatkos että monen lapsen yksinhuoltajaäiti vain möllöttää ja muistelee vanhoja? Eipä riitä aika sellaiseen.

Nimenomaan siksi ettei ole kuij tämä yksi elämä en viitsi tuhlata sitä enään turhan yrittämiseen. Vuosikaudet sen tein , en vaan saanut koulutuksesta huolimatta työpaikkaa. Kun on ujo ja hiljainen jää jo haastatteluissa toisten jalkoihin. Eipä kymmeneen vuoteen ole päässyt kuin kerran haastatteluun. Kyllä se yrittämisen halu loppuu kun ei onnistu vaikka yrittää.

Miten sinulle on takkaan ottaen valehdeltu? Ihan suoraan ja täsmällisesti puhuttu valetta?
        Epämääräinen selitys, että "eivät kertoneet että..." ei oikein riitä, vaan edelleen jää selittelyä ja savuverhoa eteen.

Tietääkö tämä sinulle valehdellut virkailija että on näin tehnyt? Tietääkö hänen esimeiehensä ja toimiston johaja? Miksi ihmeessä joku yksittäinen työkkärin virkaillija tahallaan valehtelisi jollekin asiakkaalleen?
        Kuulostaa salaliittoteorialta, kun ei tiedä asiasta kuin alkutiedot.

• mielivaltaista
        78094uwtji kirjoitti:

Miten sinulle on takkaan ottaen valehdeltu? Ihan suoraan ja täsmällisesti puhuttu valetta?
        Epämääräinen selitys, että "eivät kertoneet että..." ei oikein riitä, vaan edelleen jää selittelyä ja savuverhoa eteen.

Tietääkö tämä sinulle valehdellut virkailija että on näin tehnyt? Tietääkö hänen esimeiehensä ja toimiston johaja? Miksi ihmeessä joku yksittäinen työkkärin virkaillija tahallaan valehtelisi jollekin asiakkaalleen?

Minulle on valehdeltu työvoimatoimistossa että saan kolmen kuukauden karenssin jos irtisanoudun työstäni. Tämä ei pitänyt paikkaansa. Minä en ole selittänyt missään " eivät kertoneet että..." mistä keksit päästäsi omia juttuja? Ihan henkiläkohtaisesti työkkärissä kävin kysymässä asiasta.

Sitä en tiedä miksi yksittäinen virkailija on tahallan minulle valehdellut. Vai onko edes tahallaan, en tiedä sitäkään, ehkä hän luuli asian olevan näin. Mutta minä uskoin sen mitä hän sanoi ja toimin sen tiedon perusteella luottaen hänen sanaansa.

Sitä en tiedä kuka työkkärissä asiasta tietää, tuskin heitä kiinnostaa. Kysyin myöhemmin asiaa työkkäristä miten tuolla lailla he saavat toimia. Voivottelivat vain että onpa harmi kun joku nyt tuollaista on mennyt sanomaan. Ja sanoivat vielä ettei päätäntävalta ole edes virkailijalla vaan näitä varten on kokukset joissa asiat päätetään.

Ja ilman tätä valehtelua olisin aivan varmasti toiminut toisin, en kait minä tahalteen hankaluuksia itselleni olisi aiheuttanut. Eihän siinä mitään järkeä olisi ollut. Vaan ajattelin varmuuden vuoksi selvittää asian ennenkuin irtisanoudun. En vaan osannut ajatella ettei asia ole niin kuin minulle sanotaan.

Ja vielä noista työkkärin virkailijoista. Mikäs pätevyys heillä on hommiinsa? Ystäväni pääsi juuri sinne töihin, opastamaan muita. Mutta eipä hänellä ole kokemusta eikä koulutusta tuohon hommaan.

• Kesäkerttu

Minulle on valehdeltu työvoimatoimistossa että saan kolmen kuukauden karenssin jos irtisanoudun työstäni. Tämä ei pitänyt paikkaansa. Minä en ole selittänyt missään " eivät kertoneet että..." mistä keksit päästäsi omia juttuja? Ihan henkiläkohtaisesti työkkärissä kävin kysymässä asiasta.

Sitä en tiedä miksi yksittäinen virkailija on tahallan minulle valehdellut. Vai onko edes tahallaan, en tiedä sitäkään, ehkä hän luuli asian olevan näin. Mutta minä uskoin sen mitä hän sanoi ja toimin sen tiedon perusteella luottaen hänen sanaansa.

Sitä en tiedä kuka työkkärissä asiasta tietää, tuskin heitä kiinnostaa. Kysyin myöhemmin asiaa työkkäristä miten tuolla lailla he saavat toimia. Voivottelivat vain että onpa harmi kun joku nyt tuollaista on mennyt sanomaan. Ja sanoivat vielä ettei päätäntävalta ole edes virkailijalla vaan näitä varten on kokukset joissa asiat päätetään.

Ja ilman tätä valehtelua olisin aivan varmasti toiminut toisin, en kait minä tahalteen hankaluuksia itselleni olisi aiheuttanut. Eihän siinä mitään järkeä olisi ollut. Vaan ajattelin varmuuden vuoksi selvittää asian ennenkuin irtisanoudun. En vaan osannut ajatella ettei asia ole niin kuin minulle sanotaan.

Ja vielä noista työkkärin virkailijoista. Mikäs pätevyys heillä on hommiinsa? Ystäväni pääsi juuri sinne töihin, opastamaan muita. Mutta eipä hänellä ole kokemusta eikä koulutusta tuohon hommaan.

En ole ennen kuullutkaan että voi saada 3kk karenssin sijasta kaikki korvaukset kokonaan poikki. Mikä rangaistusmuoto tämä tällainen on? Eikö enää määrätäkään
        karensseja? Ei kait se ole mikään ihme jos sinäkään et ollut muutokesta kuullut. Eikä vissiin edes virkamiehet. Mikä kyllä sinänsä on ihan törkeetä.

• jassokka

"Velkasaneerauksessakin pitää olla tuloja millä velkaansa pystyy maksam"

Ei pidä paikkaansa. Velkasaneerauksen voi saada myös ns. nollaohjelmalla. Eli että on sen 3 - 5 velkasaneerauksessa mutta todellisuudessa maksut ovat nolla euroa kk.

Nollaohejelmalla meni siskonikin läpi yli puolen miljoonana markan velat. Oli hakiessaan yksinhuoltaja kahdelle lapselle, pienipalkkainen apuhoitaja, laskelmien mukaan joka kuukasi meni muutenkin miinukselle, niin myönnettiin nollalyhennys. Sinä aikana ei saanut siis alkaa rikastumaankaan, mutta eipä sellaisia näkymiä ollut muutenkaan tiedossa.

Pitkäaikaistyöttömille myönnetään nollalyhennys myös. Sattuneista syistä. Kun käräjäoikeus toteaa että tilanne on tämä, ja on ollut ja tulee olemaan, niin mikäli yksikään velkojista ei vastuta, niin saaneeraus myönnetään.
        Kannattaa sunkin laittaa ehdottomasti haku vetämään! Tulosta et voi tietää etukäteen, ellet hae. Linjaukset siitä, mitä ja miten helposti myönnetään, muuttuvat koko ajan, ja lievempään suuntaan. Haku vaatii hieman viitseliäisyyttä, mutta kunnan velkkisneuvojat auttaa kyllä.

• .

Yksittäinen virkailija ei valmistele eikä päätä karensseista. Hän ottaa työttömältä ainoastaan selvityspyynnön liitteineen ja lähettää sen työttömyysturvayksikön käsittelyyn. Työttömyysturvayksikkö on työttömyysturvaan "erikoistunut" tiimi, joka antaa päätökset. Yksitäinen virkailija te-toimistossa ei voi siihen vaikuttaa.

• .
        Kesäkerttu kirjoitti:

En ole ennen kuullutkaan että voi saada 3kk karenssin sijasta kaikki korvaukset kokonaan poikki. Mikä rangaistusmuoto tämä tällainen on? Eikö enää määrätäkään
        karensseja? Ei kait se ole mikään ihme jos sinäkään et ollut muutokesta kuullut. Eikä vissiin edes virkamiehet. Mikä kyllä sinänsä on ihan törkeetä.

Jos työtön toistuvasti (siis kaksi erillistä kertaa tietyn ajan sisällä) menettelee moitittavasti, työttömyysturvayksikkö saattaa antaa hänelle 3 kk työssäoloehdon. Eli ei korvauksia ennenkuin on ollut työssä tms 3 kk.

• .
        78094uwtji kirjoitti:

Valitettavasti valehtelua, uhkailua, tietämättömyyttä,epäasiallista kohtelua tapahtuu.EI tietoakaan "asiakaslähtöisestä" palvelusta, jota tem ohjeissaan painottaa. Mutta harvinaisen vähän työttömät siitä valittaa, mikä on hämmästyttävää.

Temmistä tulee tosiaan ihan asiallisia ohjeita,mutta virkailija joka on tehnyt useita vuosia samalla tavalla työtään, ei ehkä helposti uusia temppuja opi vaan vetää samaa linjaa eläköitymiseen saakka. Mielestäni virkailijan pitäisi AINA asettua työttömän asemaan, ja miettiä miten hän haluasi itseään työkkärissä kohdeltavan. Vaikka hän olisi työttömän kanssa eri mieltä, asiat voi sanoa myös nätisti ja asiallisesti, muistaa kunnioittaa työttömän näkökantaa.
        Virkailija kertoo vaihtoehdot, työtön tekee päätökset ja vastaa niistä.

• ei ole outoa

Kaikki korvaukset voi todella mennä poikki pitkäaikaistyöttömältä tosin laki on nyt heinäkuun alusta muuttumassa parempaan suuntaan. Vaikka olisi pätevä syykin esim. irtisanomiseen voi silti tulla karenssi - riittää jokin pieni etikettivirhe noissa jutuissa miten menetellään....

• .

Ilmoittaudu verkossa (verkkopankkitunnuksin) viimeistään 1. sairausloman jälkeisenä päivänä ja sitten käyt työkkärissä 10 pv sisällä, mukaan: opiskelutodistukset, aiemmat työtodistukset sekä viimeisin irtisanomisilmoitus työtodistus jossa näkyy työsuhteen päättymissyy. Kyllä sairausloma pitää ilmoittaa, mikäli se kestää yli irtisanomisajan ja esittää sairauslomatodistuksesta kopio.

Karenssi ei siirry sairausloman takia vaan kuluu sairausloma-aikana, mikäli sairausloma jatkuu työsuhteen päätyttyä.
      Karenssin aikana saat työtarjouksia. Jos olet sairauslomalla, työtarjouksia saatat saada, jos olet ilmoittanut että voit sairausloma-aikanasi vastaanottaa työkykyäsi vastaavaa työtä.

Työvoimapoliittisen lausunnon saat itsellesi, jos sitä nimenomaan pyydät. Automaattisesti sitä ei sinulle muutoin lähetetä.

• Dollaridina

Kiitos vastauksistanne!

En kyllä aio odottaa sairausloman loppuun vaan ilmottaudun tosiaan sähköisesti heti ekana työttömänä päivänä. Ja ei, lääkärin mukaan en saa tehdä minkäänlaista työtä kunnes oire saadaan hallintaan :(

Entäs KELA? Nythän sairauspäiväraha maksetaan työnantajalle, mutta kun työsuhde loppuu siirtyykö maksaminen automaattisesti minuln tililleni vai pitääkö minun itse ilmoittaa työsuhteen loppumisesta KELAAN?

• .

Kannattaa soittaa Kelan palvelunumeroon p.020 692 204, ja kysyä miten menetellä kun työsuhde päättyy ja sairausloma jatkuu. (Luulen, että sun pitää tehdä Kelaan sairauspäivärahahakemus (verkossa) jotta etuus jatkuu, mutta kun en asiaa varmuudella tiedä niin paree kun soitat kelan palvelunumeroon ja tarkistat asian.)

• leppäkerttuja

Voiko sairasloman ajaksi katkaista työhaun? saako silloin ollenkaan sairaspäivärahaa ja onko sen suuruus sama kuin ansiosidonnaisen?

• näin luultavasti

Ei kai työnhakijana tarvitse olla, mutta en tiedä onko ansiosidonnaisen määrä vai pienempi...

• uupunut

Entäs jos on niin hullu työnantaja että siellä ei voi kukaan olla ja saa lääkäriltä todistuksen työkkäriin että on pakko irtisanoutua ettei omakin mielenterveys ala järkkymään?

• miten onnistuu...

Ai, mitenkähän sinä sellaisen työtodistuksen saat, että lääkäri kirjoittaa, että on hullu työnantaja? Et mitenkään.
        Ja siis, jos on sairauslomalla, niin silloin saa sairauspäivärahaa. Tällähän sitten jotkut yrittävät selvitä siitä karenssiajasta, eli kolme kuukautta plus se neljäs kuukausi jolloin karenssi ei ole voimassa, mutta on vasta odottamassa rahaa. Eli sairauslomaa se kolme kk.

Hienoo, eiks ookin. Jos nimittäin haluaa jonkin F-diagnoosin ittelleen. Eli se F-diagnoosi viittaa omaan mielenterveytees. Toki voilla joku fyysinen vaivakin, mutta joo...

Ja jos skismaa syntyy työpaikalla, ja kuulut työterveyshuoltoon, niin vaikka kuinka olisi säädökset, että työterveyshuollon on osallistuttava skismojen selvitttämiseen tarvittaessa, niin arvaa vaan, soittaako tekeekö ne niin. Ei tee. Olin itse erään kantahämäläisen terveydenhuollon toimipisteessä töissä. Sielä oli enne mua ollut joku sijainen, jonka ne heitti pellolle. No, mäkään en kelvannut. Oli sitten kehoitettu hakemaan sairauslomaa, ja työterveyshuolto, no, mitenkähän se lääkäri kohteli mua tosi rumasta. No, arvaas - mä attelisin, että taisi olla jonkinlainen yhteydenotto sieltä työpaikalta!

että näin

• joulupäivä23
        miten onnistuu... kirjoitti:

Ai, mitenkähän sinä sellaisen työtodistuksen saat, että lääkäri kirjoittaa, että on hullu työnantaja? Et mitenkään.
        Ja siis, jos on sairauslomalla, niin silloin saa sairauspäivärahaa. Tällähän sitten jotkut yrittävät selvitä siitä karenssiajasta, eli kolme kuukautta plus se neljäs kuukausi jolloin karenssi ei ole voimassa, mutta on vasta odottamassa rahaa. Eli sairauslomaa se kolme kk.

Hienoo, eiks ookin. Jos nimittäin haluaa jonkin F-diagnoosin ittelleen. Eli se F-diagnoosi viittaa omaan mielenterveytees. Toki voilla joku fyysinen vaivakin, mutta joo...

Ja jos skismaa syntyy työpaikalla, ja kuulut työterveyshuoltoon, niin vaikka kuinka olisi säädökset, että työterveyshuollon on osallistuttava skismojen selvitttämiseen tarvittaessa, niin arvaa vaan, soittaako tekeekö ne niin. Ei tee. Olin itse erään kantahämäläisen terveydenhuollon toimipisteessä töissä. Sielä oli enne mua ollut joku sijainen, jonka ne heitti pellolle. No, mäkään en kelvannut. Oli sitten kehoitettu hakemaan sairauslomaa, ja työterveyshuolto, no, mitenkähän se lääkäri kohteli mua tosi rumasta. No, arvaas - mä attelisin, että taisi olla jonkinlainen yhteydenotto sieltä työpaikalta!

että näin

minä sain lausunnon tt-lääkäriltä ja eipä tullut karenssia koska työnanatjani todellakin oli tunnettu joka paikassa kuinka uonosti kotelee kaikkia ihmisiä ja työntekijöitään.tämä espoossa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      402
      2172
    2. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      12
      2029
    3. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      250
      1415
    4. Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?

En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.
      Ikävä
      82
      1079
    5. Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?

Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel
      Tv-sarjat
      57
      987
    6. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      402
      958
    7. Rakennetaanko yhdessä?

Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä
      Ikävä
      41
      848
    8. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      56
      809
    9. Mies haluaisin sinun kanssa

Rakkauslapsen. Hänestä tulisi tosi söpö ja fiksu.
      Ikävä
      75
      770
    10. Hyvää yötä mies

Nuku hyvin. Viikonloppuna on tulossa hellettä, se on mukavaa. Juhannuskin kohta. Mun tekis mieli huolehtia susta. Semmo
      Tunteet
      70
      744
    Aihe