sunnuntaisin pyhävaatteisiin?
Pukeudutko
26
207
Vastaukset
- lenkkeilijä.
Pukeudun sunnuntaina, kuten arkipäivinäkin aamulla lenkkivaatteisiin, jotka äsken vein hikisyyden vuoksi tuulettumaan. Nyt täytyy suihkunraikkaana pukeutua säähän sopivaan, siis hellevaatteisiin.
Vastaus on siis en pukeudu viikonpäivän, vaan tilanteen ja säätilan mukaan. Tietenkin, ukkokin vanhaan rippipukuun ja minä leninkiin.
- minä vein jo
Nyt on meneillään vaatekeräys, pistä jo pussiin vanhemmasta päästä noita vaatteita ja kippaa pussit keräyslaatiikkoon.
- meeriamanda
No justiinsa,,,juu :))) Niinv´varmaan... Hyvät naurut annoit.
En pukeudu, legginksit ja toppi, unohtamatta villsasukkia, on vaksa kotiasuni.
- virva-tuulia***
Puhtaisiin vaatteisiin ja tilanteen mukaan.
- ...
Minulla ei ole "pyhä"vaatteita.
- ...
Puku päällä, joka päivä. Eilen oli parempi puku, kun piti käydä ristiäisissä. Mä en omista verkkareita tai tuulipukia, ei ole mitään käyttöä..
=DW= Minulla on maksoittuneenverenpunainen silkkipuku, Italiasta.
Minulla on myöskin enää yksi lähisukulainen jonka hautajaisiin menen.
Silloin on minulla tumma puku, silkkiä sekin.
Broidi ei vaadi kauheeta surunilmaisua.
Joten tuhkaamiseensa sitten tuo tummanpunainen.
Sukuni kakarankakaroita nai harva se päivä, vaan ne tapahtumat minä jätän väliin, katsojanakin.
Pukukoodi katoaa meidän mukanamme historian hämärään.
Tänään on lämmin Sunnuntai ja minulla on päälläni vain kalsarit, auki on vain parvekkeen ovi.
Noh, olihan tämänhetkinen asuni aikanaan aikasti juhlallista.
Vai kehunkos minä taas?
H.- stylisti
Mauttomuudellesi ei voi muuta kun nauraa:
http://www.youtube.com/watch?v=6eY23Wow2WQ&feature=related
Miten sulla voi olla suuri suku kun ilmoitat olet ainut perheessäsi joka on nainut, välillä mainitset broidin, utopiaako kaikki sun juttus? stylisti kirjoitti:
Mauttomuudellesi ei voi muuta kun nauraa:
http://www.youtube.com/watch?v=6eY23Wow2WQ&feature=related
Miten sulla voi olla suuri suku kun ilmoitat olet ainut perheessäsi joka on nainut, välillä mainitset broidin, utopiaako kaikki sun juttus?"stylisti"
Olet myöhässä, jo tunteja sitten minulle irvisteltiin Huom! Musiikkiketjussa, samalla kappaleella.
Kaikki perheessäni ovat tietojeni mukaan naineet, hinttejä en ole havainnut.
Kuraleikkejä ei ole ilmennyt.
En muuten koko suvussanikaan.
Broidikin väittää naineensa, vaikka ei naimisiin ole koskaan mennyt.
Eivätkä kakaranikaan.
Kaikki jutut palstalla ovat jollekin utopiaa, on ikuisia laihduttajia, siroja tyytyväisyyttään ja onnellisuuttaan vakuuttavia läskipullukoita jne.
Kiitos kuitenkin kannustuksesta.
H.
Mitähän ne pyhävaatteet voisivat olla?
Pukeudun asiaankuuluvasti. Häihin ja hautajaisiin on puku, lenkille taas maastokelpoisempi puku...- minä en
Pyhävaatteet oli ennenvanhaan maaseudulla käytössä. Arkipäivisin oli työvaatteet pelloilla, metsissä ja huushollihommissa. Navettavaatteet sitten erikseen vedettiin siihen päälle.
Pyhävaate naisella ei haissut navetalle, sillä otettiin vieraat vastaan tai mentiin kylään.
Vieläkin huomaa täällä(rivitalo) itseäni vanhemmista, maalla eläneistä mummoista, että heillä on käytössä pyhävaatteet.
Minulla on vielä 50v jälkeen takaraivossa ne pyhävaatteet. Voinko kävellä sunnuntaina roskikselle ja postilaatikolle ne vaatteet päällä jotka oli eilen ja perjantaina. Raivostuttavaa
Toinen juttu takaraivossa on tämä sunnuntain kirkonpidot, klo 10-11 välillä ei arvaa menna pihatöitä tai muuta vastaavaa joka näkyy, suorittamaan. Naapurissa veisataan, täytyy kunnioittaa. minä en kirjoitti:
Pyhävaatteet oli ennenvanhaan maaseudulla käytössä. Arkipäivisin oli työvaatteet pelloilla, metsissä ja huushollihommissa. Navettavaatteet sitten erikseen vedettiin siihen päälle.
Pyhävaate naisella ei haissut navetalle, sillä otettiin vieraat vastaan tai mentiin kylään.
Vieläkin huomaa täällä(rivitalo) itseäni vanhemmista, maalla eläneistä mummoista, että heillä on käytössä pyhävaatteet.
Minulla on vielä 50v jälkeen takaraivossa ne pyhävaatteet. Voinko kävellä sunnuntaina roskikselle ja postilaatikolle ne vaatteet päällä jotka oli eilen ja perjantaina. Raivostuttavaa
Toinen juttu takaraivossa on tämä sunnuntain kirkonpidot, klo 10-11 välillä ei arvaa menna pihatöitä tai muuta vastaavaa joka näkyy, suorittamaan. Naapurissa veisataan, täytyy kunnioittaa.Jaaa, en ole navetoissa töitä tehnyt kai eläessäni, eikä metsätöitäkään.
Työssä työvaatteet, kotona sitten jotakin muuta, en kuitenkaan sanoisi pyhävaatteiksi vaan vapaa-ajan asusteiksi.
En usko että nykyisin kotona läppärin ääressä etätyötä tekevilläkään on mitään erityisiä työvaatteita. Maailma on muuttunut noista ajoista aika paljon. Kuten vaikka siinä että enemmän veisuuta kuulee nykyisin pyhäaamuna valomerkin jälkeen.=> yohuuhkaja
No näin kesäsunnuntaisin voisit vaikka käyttää pyhäasuna rapaperinlehteä vai riittäiskö vaahteranlehti? Koivunlehti taitaa olla vähän niukka...:))- ,,,,,,,
Narttu1 kirjoitti:
=> yohuuhkaja
No näin kesäsunnuntaisin voisit vaikka käyttää pyhäasuna rapaperinlehteä vai riittäiskö vaahteranlehti? Koivunlehti taitaa olla vähän niukka...:))Meidän raparperin lehdestä saisi jo pienen teltan, on ne niin isoja.
- kuuma kämppä...
minä en kirjoitti:
Toinen juttu takaraivossa on tämä sunnuntain kirkonpidot, klo 10-11 välillä ei arvaa menna pihatöitä tai muuta vastaavaa joka näkyy, suorittamaan. Naapurissa veisataan, täytyy kunnioittaa.@minä en
Samat aatokset on minullekkin iskostuneet takaraivoon, mutta en nykyisin pukeudu mitenkään pyhää varten.
Hamepuolta ja korkokenkiä en käytä. Taitavat olla jo homeessa tuolla kaapinkätköissä.
Loppuviikosta saankin sitten oleskella vain märkä paita päällä, koska on luvannut hellettä. "yo-huuhkaja"
Pyhävaatteet ovat 70 muistoja, ehkä unelmiakin, heidän lapsuudessaan se oli hianoa.
Vanhojen valokuvien mukaan oli minullakin kravatti ja kauluspaita, mutta vain Joulukuvissa.
Sitten tulikin minusta Hippi, mitä 70 porukasta ei enää voinut tulla.
H.Narttu1 kirjoitti:
=> yohuuhkaja
No näin kesäsunnuntaisin voisit vaikka käyttää pyhäasuna rapaperinlehteä vai riittäiskö vaahteranlehti? Koivunlehti taitaa olla vähän niukka...:))Voi sentään. Eihän siitä kauan aikaa ole kun maineikas tutkija Helsingin yliopistossa teki väitöskirjan minkä keskeinen väite oli, että mitä älykkäämpi, sitä pienempi penis.
Ja miuta on haukuttu aina älyköksi... syystä tai toisesta... Tosin oma puolustukseni on, että tyhmien naisten seurassa näytän ehkä älykkäämmältä kuin olenkaan...- hhmmmm?
yohuuhkaja kirjoitti:
Voi sentään. Eihän siitä kauan aikaa ole kun maineikas tutkija Helsingin yliopistossa teki väitöskirjan minkä keskeinen väite oli, että mitä älykkäämpi, sitä pienempi penis.
Ja miuta on haukuttu aina älyköksi... syystä tai toisesta... Tosin oma puolustukseni on, että tyhmien naisten seurassa näytän ehkä älykkäämmältä kuin olenkaan...Näytät vai kuulostat?
- .
ainostaan juhlavammin pukeudun jos menen teatteriin ,konserttiin tai jonnekki juhlimaan, muuten ole normaaleissa siisteissä vaatteissa,,,
Työvaatteissa oli oltava tänäänkin.
- Pirre*
Eipä enää aikoihin, tänäänkin kotona kollareissa teepaidalla, kylälle tai kylään lähtiessä laitan vähän fiksumpaa..ja tietysti jos meille tulee vieraita.
Ajat muuttuvat ja me ajan mukana.. - ++++
Hame toppi/t-paita tai mekko on päällä arkenakin jos sää on lämmin. Yleensä sään ja tilanteiden mukaan. Milloin mitenkin. Tilaisuuksia varten paremmat vaatteet, mutten käytä niitä kotioloissa muulloin kun joskus.
Joka päivä kyllä pukeudun, milloin mitenkin. Nyt on shortsit ja t-paita, kun on lämmin..
Eilen oli pitkät housut kun oli viileempää.
Pyhinä en pukeudu mitenkään erikoisemmin "pyhävaatteisiin".
Juhlapuvut ovat sitten eri juttu..- Ei silmänpalvontaa
Jos on menoa eli pitää olla näytilllä, toki pukeudun sen mukaan minne olen menossa. Selaista pyhäpukeutumsita en harasta, että kotona istuisin pyhäpuku tai ns. paremmat kuteet yllä sohvalla kännyt ristissä vain siksi,että on pyhäpäivä. Olen täysin varma siitä,että Yläkerran Isäntä hyväksyy minut vaikka alasti eikä ole vaatteiden päälle nirso. Ilman vaatetusta useimmat meistä putkahtavat mamman masusta maailmaan oli pyhä tai arki.
En minä mutta ne muut!
Kotioloissa en ole moista havainnut mutta lomapaikassamme kylläkin.
Sunnuntai-iltaisin kasaantuvat paikalliset asukkaat rantakadulle hiippaamaan perhekunnittain hienoissa vaatteissaan.
Joskus kome sukupolvea yhdessä.
Usein isovanhemmat lastenlasten kanssa.
Myös tavalliset pariskunnat pienten lasten kanssa ovat hyvin edustettuina.
Hieno pukeutuminen korostuu vanhemmissa ikäluokissa.
Ikääntyneet pariskunnat kävelevät hijalleen käsikynkässä.
Moukkamaiset, etupäässä englantilaiset reservatioasukkaat, talsivat läskit hyllyen, ukot henkselipaidoissa, ranteissa roikkuen levällään, tukkien muiden kulkua.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu3472969Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3011463En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n841292- 1081291
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991275Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n591225- 481135
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi781037Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa24931- 33837