Lähde: HS
Markku sai narsismidiagnoosin psykiatrilta, joka on hoitanut häntä vuosia kaksisuuntaisen mielialahäiriön takia. Diagnoosi ei ihmetyttänyt. Silti se myös naurattaa häntä. "Suurimmalla osalla tuntemistani ihmisistä on narsistisia piirteitä", hän sanoo.
"Huomasin jo lapsena, että minulla on kyky ohjailla muita ihmisiä. Opetin alle kouluikäisenä kaverini ajamaan pyörällä, vaikka en itse osannut ajaa.
Muistan myös, kuinka toin erään pojan kotiini koulun jälkeen leikkimään. Sain hänet käskettyä poistumaan talostamme ja tulemaan takaisin 16 kertaa.
Manipulointitaitoni hämmästytti aluksi itseänikin, mutta sen avulla sain varmistettua, että minusta pidetään.
Minulla oli hyvät verbaaliset lahjat ja taito sanoa ihmisille mitä he haluavat kuulla. Koulussani olinkin ykköstyyppi, ja kaikki halusivat olla kavereitani.
Vietin kuitenkin paljon aikaa yksin. Luin filosofiaa ja aloin tuntea sympatiaa suuria ajattelijoita kuten Nietzscheä kohtaan. Teoksesta Näin puhui Zarathustra tuli minulle hyvin tärkeä sen moraalipohdintojen takia.
Tavalliset ihmiset alkoivat tuntua mitättömiltä ja tyhmiltä, ja minun oli vaikeaa arvostaa ketään. En voinut kunnioittaa sätkynukkeja.
Lapsuuteni oli silti hyvä. Minua rakastettiin eikä minulta puuttunut materiaalisesti mitään. Isäni vain oli kova paiskimaan töitä.
Murrosikäisenä aloin saada vaikeita paniikkikohtauksia ja tuntea kuolemankaipuuta. Aloin tavoitella nopeasti saatavaa mielihyvää. 14-vuotiaana ryhdyin käyttämään alkoholia, ja vähän myöhemmin kuvaan astuivat vaihtuvat sänkykumppanit.
Naisia tuli ja meni, mutta olin täysin välinpitämätön heidän tarpeistaan. Silti moni heistä tarrautui minuun. Mitä etäisempi olin, sitä enemmän he minua halusivat.
Moni baarituttavuuksistani oli naimisissa, ja tajusin, kuinka petollinen ihminen on. Opin myös, että kaikkia ihmisten tekoja ohjaavat heidän tarpeensa. Kun niistä pääsee perille, pystyy yleensä vaikuttamaan myös heidän toimintaansa. Aika monelle naiselle riitti, kun kerroin rakastavani häntä.
Todellisuudessa en voi sanoa olleeni koskaan rakastunut. En tiedä, mitä rakkaus on. Ainakaan en ole pystynyt antamaan kenellekään turvallista olkapäätä ja mukavaa arkea, jossa katsellaan televisiota ja piereskellään sohvalla.
Markku sai narsismidiagnoosin psykiatrilta, joka on hoitanut
13
149
Vastaukset
Jaa.
- ;)
Veit sanat suustani.
- nulkun
;) kirjoitti:
Veit sanat suustani.
Sanan
- Asiallista!
Kiva saada jokin asianomaisen lausuma tänne näiden itsesorvailtujen kummallisuuksien sekaan.
Narsismista oli tosiaan viime maanantaina koko sivun juttu osastossa "Elämä".
Elämä ainakin on eille kaikille yhteistä. KAI. - meeriamanda
Voi piruparkaa, yksinäinen on sielusi!
- hyvää päivää
Kuinka sinun, kun aina olet muita mollaamassa?
hyvää päivää kirjoitti:
"hyvää päivää"
Kannatan meeriä.
Aloitus on silkkaa roskaa.
H.- ei kalustoon kuuluva
hyvää päivää kirjoitti:
Hän vain opettaa, kuinka palstalla pitää vastata. Ottakaamme oppia ja alkakaamme kutsumaan muita kirjoittajia piruiksi.
- meeriamanda
hyvää päivää kirjoitti:
hyvää päivää... Olkoon mielipiteesi minusta mikä tahansa, kommenttini oli aloituksen Markun kertomaan, ja jos lukee käsityksen kanssa hänen kertomansa, mikä muu hän on kuin yksinäinen empaattiton, sosiaalitaidoton piruparka? En ihaile kaltaisiaan.
Joten tarkista vastaukseni, uudelleen! - voihan nenä!
meeriamanda kirjoitti:
hyvää päivää... Olkoon mielipiteesi minusta mikä tahansa, kommenttini oli aloituksen Markun kertomaan, ja jos lukee käsityksen kanssa hänen kertomansa, mikä muu hän on kuin yksinäinen empaattiton, sosiaalitaidoton piruparka? En ihaile kaltaisiaan.
Joten tarkista vastaukseni, uudelleen!Phyh.
Koetahan sinäkin joskus laittaa hiukan empatiaa peliin.
Saattaa viedä pitemmälle kuin tuntemattoman teilaaminenja haukkuminen.
Pyytäisin käyttämään järkeä ja sydäntä, mutta vaikea se on käyttää elintä jonka läsnäolosta ei ole varmuutta.
Vastaatko kadullakin tuntemattomalle samalla lailla jollei hänen sanomansa miellytä sinua.
Varmasti et,
Miksi siis netissä sylkäiset tuntematonta silmille.
Et ole ollenkaan mukava ihminen, sinäkään. - meeriamanda
voihan nenä! kirjoitti:
Phyh.
Koetahan sinäkin joskus laittaa hiukan empatiaa peliin.
Saattaa viedä pitemmälle kuin tuntemattoman teilaaminenja haukkuminen.
Pyytäisin käyttämään järkeä ja sydäntä, mutta vaikea se on käyttää elintä jonka läsnäolosta ei ole varmuutta.
Vastaatko kadullakin tuntemattomalle samalla lailla jollei hänen sanomansa miellytä sinua.
Varmasti et,
Miksi siis netissä sylkäiset tuntematonta silmille.
Et ole ollenkaan mukava ihminen, sinäkään.Minulla on mielikuvia / kokemuksia ihmisistä laidasta laitaan... tuollaisistakin kuin ns, Markku. Ei voi mitään, myötätuntoa ei minulta heru, hoitoon ohjaus ainoastaan.
Käytä sinä mitä elintä kulloinkin haluat, sehän ei minun elämääni kuulu :))
Mukavuudesta viis veisaan, olen suoraan sanova ihminen, ilman kumeluureja.
- kokenut saman...
Minun veljeni on narsisti, eli vakava persoonallisuushäiriö hänellä.
Äitini sai sen todella karvaasti kokea, kun he asuivat samassa taloudessa.
Veljeni on tyyppiä: aina oikeassa ja muut väärässä, joten kaikki mennyt suoraan syteen ja saveen. Rahat hän vei äitini tilitä heti, kun äiti kuoli, ei kerinnyt ruumis edes jäähtyä. Äidillä oli todella tuskallista viimeist hetket.
Joten aloitus ei ollut roskaa, kuten joku hunks väittää, näitä tapauksia on vaikka kuinka paljon, usein jää se diagnoosi tekemättä.- kokemusta on.....
Olen kanssasi aivan samaa mieltä. Tämmösiä Markun kaltaisia henkilöitä on ja he ovat sairaita ja tekevät lähimmäistensä elämän hyvin kurjaksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1511873
Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu131776Joensuun (kaupungin) kiusaamisongelma
Syrjitään, savustetaan ulos ja kiusataan. Pieneen piiriin ei kaikki mahdu. Tehdään elämästä mahdotonta, jolloin ainoa va381587Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa
Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu1961208- 941205
- 851168
Evoluutioteoria on varmuudella väärin - monet tutkijat irtisaunoutuvat siitä
Tutkimuksissa on löytynyt paljon näyttöä siitä, ettei evoluutioteoria ole totta. Monet tutkijat kuitenkin vielä kannatta3541012- 62879
- 49831
- 50826