Markku sai narsismidiagnoosin psykiatrilta, joka on hoitanut

häntä..............

Lähde: HS

Markku sai narsismidiagnoosin psykiatrilta, joka on hoitanut häntä vuosia kaksisuuntaisen mielialahäiriön takia. Diagnoosi ei ihmetyttänyt. Silti se myös naurattaa häntä. "Suurimmalla osalla tuntemistani ihmisistä on narsistisia piirteitä", hän sanoo.
"­Huo­ma­sin jo lap­se­na, et­tä mi­nul­la on ky­ky oh­jail­la mui­ta ih­mi­siä. Ope­tin al­le kou­lu­ikäi­se­nä ka­ve­ri­ni aja­maan pyö­räl­lä, vaik­ka en it­se osan­nut ajaa.

Muis­tan myös, kuin­ka toin erään po­jan ko­tii­ni kou­lun jäl­keen leik­ki­mään. Sain hä­net käs­ket­tyä pois­tu­maan ta­los­tam­me ja tu­le­maan ta­kai­sin 16 ker­taa.

Ma­ni­pu­loin­ti­tai­to­ni häm­mäs­tyt­ti aluk­si it­seä­ni­kin, mut­ta sen avul­la sain var­mis­tet­tua, et­tä mi­nus­ta pi­de­tään.

Mi­nul­la oli hy­vät ver­baa­li­set lah­jat ja tai­to sa­noa ih­mi­sil­le mi­tä he ha­lua­vat kuul­la. Kou­lus­sa­ni olin­kin yk­kös­tyyp­pi, ja kaik­ki ha­lu­si­vat ol­la ka­ve­rei­ta­ni.

Vie­tin kui­ten­kin pal­jon ai­kaa yk­sin. Luin fi­lo­so­fiaa ja aloin tun­tea sym­pa­tiaa suu­ria ajat­te­li­joi­ta ku­ten Nietz­scheä koh­taan. Teok­ses­ta Näin pu­hui Za­rat­hust­ra tu­li mi­nul­le hy­vin tär­keä sen mo­raa­li­poh­din­to­jen ta­kia.

Ta­val­li­set ih­mi­set al­koi­vat tun­tua mi­tät­tö­mil­tä ja tyh­mil­tä, ja mi­nun oli vai­keaa ar­vos­taa ke­tään. En voi­nut kun­nioit­taa sät­ky­nuk­ke­ja.

Lap­suu­te­ni oli sil­ti hy­vä. Mi­nua ra­kas­tet­tiin ei­kä mi­nul­ta puut­tu­nut ma­te­riaa­li­ses­ti mi­tään. Isä­ni vain oli ko­va pais­ki­maan töi­tä.

Mur­ros­ikäi­se­nä aloin saa­da vai­kei­ta pa­niik­ki­koh­tauk­sia ja tun­tea kuo­le­man­kai­puu­ta. Aloin ta­voi­tel­la no­peas­ti saa­ta­vaa mie­li­hy­vää. 14-vuo­tiaa­na ryh­dyin käyt­tä­mään al­ko­ho­lia, ja vä­hän myö­hem­min ku­vaan as­tui­vat vaih­tu­vat sän­ky­kump­pa­nit.

Nai­sia tu­li ja me­ni, mut­ta olin täy­sin vä­lin­pi­tä­mä­tön hei­dän tar­peis­taan. Sil­ti mo­ni heis­tä tar­rau­tui mi­nuun. Mi­tä etäi­sem­pi olin, si­tä enem­män he mi­nua ha­lu­si­vat.

Mo­ni baa­ri­tut­ta­vuuk­sis­ta­ni oli nai­mi­sis­sa, ja ta­ju­sin, kuin­ka pe­tol­li­nen ih­mi­nen on. Opin myös, et­tä kaik­kia ih­mis­ten te­ko­ja oh­jaa­vat hei­dän tar­peen­sa. Kun niis­tä pää­see pe­ril­le, pys­tyy yleen­sä vai­kut­ta­maan myös hei­dän toi­min­taan­sa. Ai­ka mo­nel­le nai­sel­le riit­ti, kun ker­roin ra­kas­ta­va­ni hän­tä.

To­del­li­suu­des­sa en voi sa­noa ol­lee­ni kos­kaan ra­kas­tu­nut. En tie­dä, mi­tä rak­kaus on. Ai­na­kaan en ole pys­ty­nyt an­ta­maan ke­nel­le­kään tur­val­lis­ta ol­ka­pää­tä ja mu­ka­vaa ar­kea, jos­sa kat­sel­laan te­le­vi­sio­ta ja pie­res­kel­lään soh­val­la.

13

149

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jaa.

• ;)

Veit sanat suustani.

• nulkun
        ;) kirjoitti:

Veit sanat suustani.

Sanan

• Asiallista!

Kiva saada jokin asianomaisen lausuma tänne näiden itsesorvailtujen kummallisuuksien sekaan.

Narsismista oli tosiaan viime maanantaina koko sivun juttu osastossa "Elämä".

Elämä ainakin on eille kaikille yhteistä. KAI.

• meeriamanda

Voi piruparkaa, yksinäinen on sielusi!

• hyvää päivää

Kuinka sinun, kun aina olet muita mollaamassa?

• hyvää päivää kirjoitti:

"hyvää päivää"

Kannatan meeriä.
        Aloitus on silkkaa roskaa.

H.

• ei kalustoon kuuluva
        hyvää päivää kirjoitti:

Hän vain opettaa, kuinka palstalla pitää vastata. Ottakaamme oppia ja alkakaamme kutsumaan muita kirjoittajia piruiksi.

• meeriamanda
        hyvää päivää kirjoitti:

hyvää päivää... Olkoon mielipiteesi minusta mikä tahansa, kommenttini oli aloituksen Markun kertomaan, ja jos lukee käsityksen kanssa hänen kertomansa, mikä muu hän on kuin yksinäinen empaattiton, sosiaalitaidoton piruparka? En ihaile kaltaisiaan.

Joten tarkista vastaukseni, uudelleen!

• voihan nenä!
        meeriamanda kirjoitti:

hyvää päivää... Olkoon mielipiteesi minusta mikä tahansa, kommenttini oli aloituksen Markun kertomaan, ja jos lukee käsityksen kanssa hänen kertomansa, mikä muu hän on kuin yksinäinen empaattiton, sosiaalitaidoton piruparka? En ihaile kaltaisiaan.

Joten tarkista vastaukseni, uudelleen!

Phyh.
        Koetahan sinäkin joskus laittaa hiukan empatiaa peliin.
        Saattaa viedä pitemmälle kuin tuntemattoman teilaaminenja haukkuminen.
        Pyytäisin käyttämään järkeä ja sydäntä, mutta vaikea se on käyttää elintä jonka läsnäolosta ei ole varmuutta.
        Vastaatko kadullakin tuntemattomalle samalla lailla jollei hänen sanomansa miellytä sinua.
        Varmasti et,
        Miksi siis netissä sylkäiset tuntematonta silmille.
        Et ole ollenkaan mukava ihminen, sinäkään.

• meeriamanda
        voihan nenä! kirjoitti:

Phyh.
        Koetahan sinäkin joskus laittaa hiukan empatiaa peliin.
        Saattaa viedä pitemmälle kuin tuntemattoman teilaaminenja haukkuminen.
        Pyytäisin käyttämään järkeä ja sydäntä, mutta vaikea se on käyttää elintä jonka läsnäolosta ei ole varmuutta.
        Vastaatko kadullakin tuntemattomalle samalla lailla jollei hänen sanomansa miellytä sinua.
        Varmasti et,
        Miksi siis netissä sylkäiset tuntematonta silmille.
        Et ole ollenkaan mukava ihminen, sinäkään.

Minulla on mielikuvia / kokemuksia ihmisistä laidasta laitaan... tuollaisistakin kuin ns, Markku. Ei voi mitään, myötätuntoa ei minulta heru, hoitoon ohjaus ainoastaan.

Käytä sinä mitä elintä kulloinkin haluat, sehän ei minun elämääni kuulu :))

Mukavuudesta viis veisaan, olen suoraan sanova ihminen, ilman kumeluureja.

• kokenut saman...

Minun veljeni on narsisti, eli vakava persoonallisuushäiriö hänellä.
      Äitini sai sen todella karvaasti kokea, kun he asuivat samassa taloudessa.
      Veljeni on tyyppiä: aina oikeassa ja muut väärässä, joten kaikki mennyt suoraan syteen ja saveen. Rahat hän vei äitini tilitä heti, kun äiti kuoli, ei kerinnyt ruumis edes jäähtyä. Äidillä oli todella tuskallista viimeist hetket.

Joten aloitus ei ollut roskaa, kuten joku hunks väittää, näitä tapauksia on vaikka kuinka paljon, usein jää se diagnoosi tekemättä.

• kokemusta on.....

Olen kanssasi aivan samaa mieltä. Tämmösiä Markun kaltaisia henkilöitä on ja he ovat sairaita ja tekevät lähimmäistensä elämän hyvin kurjaksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä aiot sanoa, kun ja jos tapaatte seuraavan kerran?

Oletko päättänyt etukäteen?
      Ikävä
      151
      1873
    2. Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu
      Suomalaiset julkkikset
      13
      1776
    3. Joensuun (kaupungin) kiusaamisongelma

Syrjitään, savustetaan ulos ja kiusataan. Pieneen piiriin ei kaikki mahdu. Tehdään elämästä mahdotonta, jolloin ainoa va
      Joensuu
      38
      1587
    4. Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa

Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu
      Ikävä
      196
      1208
    5. Olen levoton takiasi

Enkä saa itseäni rauhoittumaan
      Ikävä
      94
      1205
    6. Archie ja Iida ero.

Suuri kohujen saattelema rakkaustarina on ohi?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      85
      1168
    7. Evoluutioteoria on varmuudella väärin - monet tutkijat irtisaunoutuvat siitä

Tutkimuksissa on löytynyt paljon näyttöä siitä, ettei evoluutioteoria ole totta. Monet tutkijat kuitenkin vielä kannatta
      354
      1012
    8. Lakkaa haaveilemasta.

Oon löytänyt uuden naisen. mieheltä. tutulle. Naiselle.
      Ikävä
      62
      879
    9. Älä stressaa. Rakastan sua

Eikä tämä tunne mene pois, se on varmaan jo huomattu kumpikin ❤️
      Ikävä
      49
      831
    10. Ois kiva nähdä

Ja viettää Iltoja sun kanssa
      Ikävä
      50