Mitä eroa on Full HD

ostamassa pian

ja HD Ready tv:llä. Full Hd:n hinta näyttää korkeammalta netissä.

Kannattaako ostaa Full HD?

12

3934

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ====

      HD Readylla ostat sitten jonkin ajan kuluttua teräväpiirtolähetysten katseluun lisäboksin, mitä Full HD ei tarvitse.

      • väärä palsta taas

        Höpöhöpö, mullakin on Full HD telkkari antenni/kaapeliverkkoon joka on vaan Cable HD Ready joten antennihoodeetä varten pitää olla erikseen vielä Antenna HD Ready HD-boksi, sellainen kyllä löytyy mutta ei antenniverkosta mitään järkevää HD-streamia edes tule


      • 26

        Patonginpurijat ehtivät muuttaa lähetysstandardiakin vielä moneen kertaan niin että kaikki ostavat uuden boksin.


      • Pyyhis
        väärä palsta taas kirjoitti:

        Höpöhöpö, mullakin on Full HD telkkari antenni/kaapeliverkkoon joka on vaan Cable HD Ready joten antennihoodeetä varten pitää olla erikseen vielä Antenna HD Ready HD-boksi, sellainen kyllä löytyy mutta ei antenniverkosta mitään järkevää HD-streamia edes tule

        Tässähän on kyse telkkarin paneelin resoluutiosta. HD ready töllössä se on 1280 × 720p ja FullHD 1920x1080p. (Full) HD Digipoksi ei näytä HD Ready töllössä yhtään terävämpää kuvaa kuin sen mihin telkkarin paneeli pystyy eli 1280x 720p. Harva kanava edes näyttää ohjelmia 1080p resoluutiolla ja vielä harvempi digipoksi siihen pystyy. Antenniverkosta ei taida tällä hetkellä tulla yhtään kanavaa 1080p resolla. Dolby Digital ääntäkään ei lähetetä, ja se vie sentään paljon vähemmän kaistaa kuin 1080p-kuva.

        Lisänä vielä, että vaikka monet kanavat lähettävät ns. HD resolla kuvaa, niin lähdemateriaalin laatu on usein aivan järkyttävää suttua, jolloin teräväpiirrosta ei ole mitään hyötyä. Sama pätee Blu-Ray julkaisuihin. Valitettavan monissa Blu-Ray leffoissa kuvanlaatu on täyttä sontaa kovasta resoluutiosta huolimatta.

        FullHd kannattaa ostaa, jos katselet Blu-Ray elokuvia, katselet 1080p resolla lähettäviä tv kanavia tai käytät telkkariasi tietokoneen näyttönä. Muuten siitä ei tällä hetkellä ole mitään hyötyä, eikä taida ihan lähitulevaisuudessakaan ainakaan Digitan verkossa kaista riittää hd materiaalin käsittelyyn.


      • .
        väärä palsta taas kirjoitti:

        Höpöhöpö, mullakin on Full HD telkkari antenni/kaapeliverkkoon joka on vaan Cable HD Ready joten antennihoodeetä varten pitää olla erikseen vielä Antenna HD Ready HD-boksi, sellainen kyllä löytyy mutta ei antenniverkosta mitään järkevää HD-streamia edes tule

        Tietennii kannattaa ostaa tulevaisuutta silmällä pitäen Full HD.
        Vai meinaatko, että sinun olisi pitänyt ostaa HD Ready?
        Eihän se TV:n vika ole, että Suomessa HD-systeemit eivät ole valmiit.


      • väärä palsta taas
        Pyyhis kirjoitti:

        Tässähän on kyse telkkarin paneelin resoluutiosta. HD ready töllössä se on 1280 × 720p ja FullHD 1920x1080p. (Full) HD Digipoksi ei näytä HD Ready töllössä yhtään terävämpää kuvaa kuin sen mihin telkkarin paneeli pystyy eli 1280x 720p. Harva kanava edes näyttää ohjelmia 1080p resoluutiolla ja vielä harvempi digipoksi siihen pystyy. Antenniverkosta ei taida tällä hetkellä tulla yhtään kanavaa 1080p resolla. Dolby Digital ääntäkään ei lähetetä, ja se vie sentään paljon vähemmän kaistaa kuin 1080p-kuva.

        Lisänä vielä, että vaikka monet kanavat lähettävät ns. HD resolla kuvaa, niin lähdemateriaalin laatu on usein aivan järkyttävää suttua, jolloin teräväpiirrosta ei ole mitään hyötyä. Sama pätee Blu-Ray julkaisuihin. Valitettavan monissa Blu-Ray leffoissa kuvanlaatu on täyttä sontaa kovasta resoluutiosta huolimatta.

        FullHd kannattaa ostaa, jos katselet Blu-Ray elokuvia, katselet 1080p resolla lähettäviä tv kanavia tai käytät telkkariasi tietokoneen näyttönä. Muuten siitä ei tällä hetkellä ole mitään hyötyä, eikä taida ihan lähitulevaisuudessakaan ainakaan Digitan verkossa kaista riittää hd materiaalin käsittelyyn.

        Vastasin väitökseen ettei Full HD televisio tarvitse lisäboxia. Eiköhän jokainen tv-asioista selvää ottanut tiedä sun paasaamisesi, heh. Kuten jo sanoin, minulla on Full HD -televisio (1920x1080) joka kykenee näyttämään kaapelitv:n HD-materiaalit mutta ei antenniverkon koska televisio on vain Cable HD Ready, ei Antenna HD Ready. Pelkkä näyttöpaneelin resoluutio ei siis riitä.

        Digita ei näytä HD-kanavia (paitsi MTV3HD) vaan ne tulee joko Anvialta UHF-nipussa (testikanava) tai DNA:lta VHF-kanavanipuista (YleHD, NelonenHD ja tulossa on käsittääkseni CMore:ksi muuttuvan Canalplussan teräväpiirtokanavia tai -kanava). Plustv:n suunnitelmissa on HD-kanavia mutta ne saattaa jäädä tulematta mikäli pakotetaan yhden kortin taakse kaikki tarjoajat.

        http://www.testatutlaitteet.fi/fi/fi_2.html


      • väärä palsta taas
        väärä palsta taas kirjoitti:

        Vastasin väitökseen ettei Full HD televisio tarvitse lisäboxia. Eiköhän jokainen tv-asioista selvää ottanut tiedä sun paasaamisesi, heh. Kuten jo sanoin, minulla on Full HD -televisio (1920x1080) joka kykenee näyttämään kaapelitv:n HD-materiaalit mutta ei antenniverkon koska televisio on vain Cable HD Ready, ei Antenna HD Ready. Pelkkä näyttöpaneelin resoluutio ei siis riitä.

        Digita ei näytä HD-kanavia (paitsi MTV3HD) vaan ne tulee joko Anvialta UHF-nipussa (testikanava) tai DNA:lta VHF-kanavanipuista (YleHD, NelonenHD ja tulossa on käsittääkseni CMore:ksi muuttuvan Canalplussan teräväpiirtokanavia tai -kanava). Plustv:n suunnitelmissa on HD-kanavia mutta ne saattaa jäädä tulematta mikäli pakotetaan yhden kortin taakse kaikki tarjoajat.

        http://www.testatutlaitteet.fi/fi/fi_2.html

        Eli vatvotaan nyt vielä: Jos ostat FullHD television antenniverkkoon joka ei ole Antenna HD Ready, et voi katsoa sillä HD-lähetyksiä. Samoin jos ostat FullHD television kaapeliverkkoon joka ei ole Cable HD Ready, et voi sillä katsoa HD-lähetyksiä. Uudet telkkarit alkaa olla comboja joissa on molemmat virittimet eli antenni/kaapelivirittimet.

        Näin ollen on hölmöä ostaa pelkkä FullHD televisio, mikäli haluat katsoa HD-kanavia. Jos katsoo pelkästään BluRay-leffoja niin sitten on ihan sama.


    • HD Ready huiputusta

      HD ready televisio osaa skaalata täyden Full HD 1080p kuvan 720p kuvaksi.. eli huonompilaatuiseksi.

      Kannattaa ostaa oikea Full HD televisio, ne HD Readyt ovat kusetusta!!!!

    • Minunkin mielestäni kysyjän kannattaa ostaa Full hd televisio.. Tulevaisuudessa teräväpiirto lähetykset yleistyvät ja jos nyt hankkii huonon television, niin muutaman vuoden päästä ostos saattaa harmittaa. Ja television käyttöaika on noin 4-6 vuotta.

    • käytössä2

      Jos TV on 32 tuumanen tai pienempi niin ota se ready malli,

      42" FullHD Sonya jo pitkkään käyttäneennä tyytyväinen PS3:n kanssa käyttäny.


      Mut ihan oikeesti ei sitä eroa edes kunnolla huomaa et katsooko ylen HD va tavis lähetystä.
      Hyvä tv osaa vääntää sen heikompilaatusemmankin lähetyksen hyväksi.

      Mut ihan oikeesti 52 tai sitä isommissa näkee sen FullHD laadun kunnolla, ja sen ett nykyiset tavis lähetykset on surkeeta kuraa.
      Joten ää sotkeennu isompiin 42".

    • "Mut ihan oikeesti ei sitä eroa edes kunnolla huomaa et katsooko ylen HD va tavis lähetystä"

      Kuvanlaadun eron huomaa kyllä selkeästi.. Itse katsoin Jalkapallon EM kisoja niin kuvanlaatu parani huomattavasti kun siirryin Yle HD kanavalle..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi

      Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh
      Maailman menoa
      184
      1392
    2. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      80
      1070
    3. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      94
      876
    4. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      77
      855
    5. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      82
      767
    6. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      744
    7. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      109
      705
    8. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      116
      618
    9. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      48
      587
    10. Pohjola talo

      Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      18
      548
    Aihe