Mitä eroa on Full HD

ostamassa pian

ja HD Ready tv:llä. Full Hd:n hinta näyttää korkeammalta netissä.

Kannattaako ostaa Full HD?

12

3934

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ====

      HD Readylla ostat sitten jonkin ajan kuluttua teräväpiirtolähetysten katseluun lisäboksin, mitä Full HD ei tarvitse.

      • väärä palsta taas

        Höpöhöpö, mullakin on Full HD telkkari antenni/kaapeliverkkoon joka on vaan Cable HD Ready joten antennihoodeetä varten pitää olla erikseen vielä Antenna HD Ready HD-boksi, sellainen kyllä löytyy mutta ei antenniverkosta mitään järkevää HD-streamia edes tule


      • 26

        Patonginpurijat ehtivät muuttaa lähetysstandardiakin vielä moneen kertaan niin että kaikki ostavat uuden boksin.


      • Pyyhis
        väärä palsta taas kirjoitti:

        Höpöhöpö, mullakin on Full HD telkkari antenni/kaapeliverkkoon joka on vaan Cable HD Ready joten antennihoodeetä varten pitää olla erikseen vielä Antenna HD Ready HD-boksi, sellainen kyllä löytyy mutta ei antenniverkosta mitään järkevää HD-streamia edes tule

        Tässähän on kyse telkkarin paneelin resoluutiosta. HD ready töllössä se on 1280 × 720p ja FullHD 1920x1080p. (Full) HD Digipoksi ei näytä HD Ready töllössä yhtään terävämpää kuvaa kuin sen mihin telkkarin paneeli pystyy eli 1280x 720p. Harva kanava edes näyttää ohjelmia 1080p resoluutiolla ja vielä harvempi digipoksi siihen pystyy. Antenniverkosta ei taida tällä hetkellä tulla yhtään kanavaa 1080p resolla. Dolby Digital ääntäkään ei lähetetä, ja se vie sentään paljon vähemmän kaistaa kuin 1080p-kuva.

        Lisänä vielä, että vaikka monet kanavat lähettävät ns. HD resolla kuvaa, niin lähdemateriaalin laatu on usein aivan järkyttävää suttua, jolloin teräväpiirrosta ei ole mitään hyötyä. Sama pätee Blu-Ray julkaisuihin. Valitettavan monissa Blu-Ray leffoissa kuvanlaatu on täyttä sontaa kovasta resoluutiosta huolimatta.

        FullHd kannattaa ostaa, jos katselet Blu-Ray elokuvia, katselet 1080p resolla lähettäviä tv kanavia tai käytät telkkariasi tietokoneen näyttönä. Muuten siitä ei tällä hetkellä ole mitään hyötyä, eikä taida ihan lähitulevaisuudessakaan ainakaan Digitan verkossa kaista riittää hd materiaalin käsittelyyn.


      • .
        väärä palsta taas kirjoitti:

        Höpöhöpö, mullakin on Full HD telkkari antenni/kaapeliverkkoon joka on vaan Cable HD Ready joten antennihoodeetä varten pitää olla erikseen vielä Antenna HD Ready HD-boksi, sellainen kyllä löytyy mutta ei antenniverkosta mitään järkevää HD-streamia edes tule

        Tietennii kannattaa ostaa tulevaisuutta silmällä pitäen Full HD.
        Vai meinaatko, että sinun olisi pitänyt ostaa HD Ready?
        Eihän se TV:n vika ole, että Suomessa HD-systeemit eivät ole valmiit.


      • väärä palsta taas
        Pyyhis kirjoitti:

        Tässähän on kyse telkkarin paneelin resoluutiosta. HD ready töllössä se on 1280 × 720p ja FullHD 1920x1080p. (Full) HD Digipoksi ei näytä HD Ready töllössä yhtään terävämpää kuvaa kuin sen mihin telkkarin paneeli pystyy eli 1280x 720p. Harva kanava edes näyttää ohjelmia 1080p resoluutiolla ja vielä harvempi digipoksi siihen pystyy. Antenniverkosta ei taida tällä hetkellä tulla yhtään kanavaa 1080p resolla. Dolby Digital ääntäkään ei lähetetä, ja se vie sentään paljon vähemmän kaistaa kuin 1080p-kuva.

        Lisänä vielä, että vaikka monet kanavat lähettävät ns. HD resolla kuvaa, niin lähdemateriaalin laatu on usein aivan järkyttävää suttua, jolloin teräväpiirrosta ei ole mitään hyötyä. Sama pätee Blu-Ray julkaisuihin. Valitettavan monissa Blu-Ray leffoissa kuvanlaatu on täyttä sontaa kovasta resoluutiosta huolimatta.

        FullHd kannattaa ostaa, jos katselet Blu-Ray elokuvia, katselet 1080p resolla lähettäviä tv kanavia tai käytät telkkariasi tietokoneen näyttönä. Muuten siitä ei tällä hetkellä ole mitään hyötyä, eikä taida ihan lähitulevaisuudessakaan ainakaan Digitan verkossa kaista riittää hd materiaalin käsittelyyn.

        Vastasin väitökseen ettei Full HD televisio tarvitse lisäboxia. Eiköhän jokainen tv-asioista selvää ottanut tiedä sun paasaamisesi, heh. Kuten jo sanoin, minulla on Full HD -televisio (1920x1080) joka kykenee näyttämään kaapelitv:n HD-materiaalit mutta ei antenniverkon koska televisio on vain Cable HD Ready, ei Antenna HD Ready. Pelkkä näyttöpaneelin resoluutio ei siis riitä.

        Digita ei näytä HD-kanavia (paitsi MTV3HD) vaan ne tulee joko Anvialta UHF-nipussa (testikanava) tai DNA:lta VHF-kanavanipuista (YleHD, NelonenHD ja tulossa on käsittääkseni CMore:ksi muuttuvan Canalplussan teräväpiirtokanavia tai -kanava). Plustv:n suunnitelmissa on HD-kanavia mutta ne saattaa jäädä tulematta mikäli pakotetaan yhden kortin taakse kaikki tarjoajat.

        http://www.testatutlaitteet.fi/fi/fi_2.html


      • väärä palsta taas
        väärä palsta taas kirjoitti:

        Vastasin väitökseen ettei Full HD televisio tarvitse lisäboxia. Eiköhän jokainen tv-asioista selvää ottanut tiedä sun paasaamisesi, heh. Kuten jo sanoin, minulla on Full HD -televisio (1920x1080) joka kykenee näyttämään kaapelitv:n HD-materiaalit mutta ei antenniverkon koska televisio on vain Cable HD Ready, ei Antenna HD Ready. Pelkkä näyttöpaneelin resoluutio ei siis riitä.

        Digita ei näytä HD-kanavia (paitsi MTV3HD) vaan ne tulee joko Anvialta UHF-nipussa (testikanava) tai DNA:lta VHF-kanavanipuista (YleHD, NelonenHD ja tulossa on käsittääkseni CMore:ksi muuttuvan Canalplussan teräväpiirtokanavia tai -kanava). Plustv:n suunnitelmissa on HD-kanavia mutta ne saattaa jäädä tulematta mikäli pakotetaan yhden kortin taakse kaikki tarjoajat.

        http://www.testatutlaitteet.fi/fi/fi_2.html

        Eli vatvotaan nyt vielä: Jos ostat FullHD television antenniverkkoon joka ei ole Antenna HD Ready, et voi katsoa sillä HD-lähetyksiä. Samoin jos ostat FullHD television kaapeliverkkoon joka ei ole Cable HD Ready, et voi sillä katsoa HD-lähetyksiä. Uudet telkkarit alkaa olla comboja joissa on molemmat virittimet eli antenni/kaapelivirittimet.

        Näin ollen on hölmöä ostaa pelkkä FullHD televisio, mikäli haluat katsoa HD-kanavia. Jos katsoo pelkästään BluRay-leffoja niin sitten on ihan sama.


    • HD Ready huiputusta

      HD ready televisio osaa skaalata täyden Full HD 1080p kuvan 720p kuvaksi.. eli huonompilaatuiseksi.

      Kannattaa ostaa oikea Full HD televisio, ne HD Readyt ovat kusetusta!!!!

    • Minunkin mielestäni kysyjän kannattaa ostaa Full hd televisio.. Tulevaisuudessa teräväpiirto lähetykset yleistyvät ja jos nyt hankkii huonon television, niin muutaman vuoden päästä ostos saattaa harmittaa. Ja television käyttöaika on noin 4-6 vuotta.

    • käytössä2

      Jos TV on 32 tuumanen tai pienempi niin ota se ready malli,

      42" FullHD Sonya jo pitkkään käyttäneennä tyytyväinen PS3:n kanssa käyttäny.


      Mut ihan oikeesti ei sitä eroa edes kunnolla huomaa et katsooko ylen HD va tavis lähetystä.
      Hyvä tv osaa vääntää sen heikompilaatusemmankin lähetyksen hyväksi.

      Mut ihan oikeesti 52 tai sitä isommissa näkee sen FullHD laadun kunnolla, ja sen ett nykyiset tavis lähetykset on surkeeta kuraa.
      Joten ää sotkeennu isompiin 42".

    • "Mut ihan oikeesti ei sitä eroa edes kunnolla huomaa et katsooko ylen HD va tavis lähetystä"

      Kuvanlaadun eron huomaa kyllä selkeästi.. Itse katsoin Jalkapallon EM kisoja niin kuvanlaatu parani huomattavasti kun siirryin Yle HD kanavalle..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1097
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      876
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      835
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      657
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      70
      595
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      573
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      526
    9. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      483
    Aihe