Onko ulkoseinän rappauksella paljon vaikutusta harkoista muuratun rakennuksen ääneneristävyyteen?
Eli ennen rappausta vs rappauksen jälkeen. Onko havaittavaa eroa?
Rappauksen vaikutus äänieristykseen
3
168
Vastaukset
- sdfs
Väittäisin että on merkitystä. Etenkin harkoissa, joissa ei ole pystysaumassa laastia. Eihän siinä ole ilman rappausta paljon mitään äänen tiellä siinä saumassa. Uretaani ehkä eristeen kohdalla, mutta siinä kaikki.
Valuharkoissa ei tuota ongelmaa käsittääkseni ole. Siinä betoni kuitenkin täyttää myös harkkojen saumat.
Siitä että miten suuresta asiasta on kyse ei minulla ole tietoa. Tuo olisi kyllä toisaalta mukava tietää tarkemmin, koska olen joskus harkinnut puuverhoillun harkkotalon tekemistä ja siinä tekisi mieli jättää tasoite pois laudoituksen alta.- Tampereen Elvis
Harkkorakenteissa suositus on, että myös piiloon jäävät (esim ulkolaudoituksen alla olevat tai sisäkaton peittoon jäävä) harkkoseinät pinnoitetaan jotta seinästä tulee tiivis. Mutta käsitykseni mukaan siinä riittää esim ohut pinnoitus oikaisulaastilla. Ei ole mielestäni kovin suuri homma tehdä vaikka käsipelillä.
- sdfs
Valuharkkotalossa tiiviys ei liene ongelma.
Luultavati tekisin myöskin niin, että vetäisisin liipalla nopeasti muuratut harkot. Ilmatiiviys on kuitenkin A ja O energiataloudessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va1393095- 81686
Mies pyysi rahaa
Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?2221374Jos tapaisimme uudelleen?
niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J701191- 441171
- 371051
Mites nyt suu pannaan
Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va381032Taas Lieksassa tyritty
Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke133987- 47964
Nähdäänkö ensi viikolla
paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.38918