Mitä kasviksia voi vielä laittaa kasvamaan? Mitä ehtii vielä heinäkuussa istuttaa? Viljelypalstallani on vielä tilaa ja haluaisin laittaa jotain kasvamaan.
Sitten pelkään sellaista, että en saa mitään satoa tänä vuonna. Päätin kokeilla käyttää viime vuoden siemeniä, mutta vielä ei ole paljonkaan itänyt. Retiisi, koristekurpitsa ja porkkana ja ehkä yksi jättikurpitsa ovat itäneet. Mutta jättikurpitsa, herne ja yrtit eivät ole itäneet vieläkään. Istutin ne kesäkuun alkupuoliskolla tai puolivälissä. Kaikissa oli päiväystä tämän vuoden loppuun tai ensi vuoteen.
Ja teinkö virheen siinä, että en laittanut kasvimaalle suojaksi peitettä? Laitoin vime vuonna ja koin sen vaikeaksi. Ne piti aina ottaa pois kastelun ajaksi, kun kastellessa suurin osa vedestä valui käytäville. Ja harsojen alle kasvoi hirveästi rikkaruohoja.
Mikä ehtii vielä kasvaa?
3
1574
Vastaukset
- lopikopi
Salaatti ja retiisi ainakin kerkiää vielä tuottaa satoa.
Et tehnyt virhettä kun et laittanut peitettä kasvimaalle. Minäkään en laita peitettä ja silti kaikki kasvaa hyvin.
Käytän peitettä vain hallanarkojen kukkien suojaamiseen syksyn hallaöiltä.Pidä tavallisia ruokaherneitä vedessä päivä tai pari, kylvä sitten maahan n.5-10 cm
välein, tarrautuvat toisiinsa eikä tukea tarvitse.Lämpimässä maassa ennättävät satoa antamaan. Samoin punajuuri ja kyssäkaali ennättävät syksyn maistiaisiin.
- Aloitteleva tarhuri
Kiitos teille kummallekin. Laitoin lisää retiisiä kasvamaan. Taidan laittaa myös lisää salaattia. Voisin myös kokeilla laittaa uudestaan herneitä. Keväällä en liottanut niitä. Herneeni eivät ehkä ala enää kasvaa, kun vieläkään ei näy mitään, vaikka jo kesäkuussa istutin ne. Katsonpas myös, jos löydän punajuurta ja kyssäkaalia.
Nyt näkyy kasvimaalla jo kasvua enemmän. Nyt on ollut niin lämmintä. Alkukesällä oli niin kylmä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1166070Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta334167- 823372
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä183006Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2582100Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882014Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui441866- 1431805
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81706Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881579