Buster -ykkönen nyt ja aina.

buste†

http://venenetti.fi/uutiset/buster-xl-ja-maarit-pekkarinen-voittivat
Siinä se taas on. Buster. Busterin valitsee miehet, jotka itse päättävät veneensä hankinnasta. Miehille, jotka itse valitsevat parhaat päältä; naiset, veneet ym. Miehille, jotka eivät kulje nöyränä iso/seisen muijan perässä verhokaupassa. Miehille, joille ei muija sanele veneen materiaaleja, kun ei veneistä ymmärrä.
Ja Buster otti jo seuraavan askeleen vahvistaakseen kunikuutta: Super Magnum.
http://www.kauppalehti.fi/auto/ensikuvat busterin uudesta lippulaivasta/201207207687

46

2873

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • outo juttu!

      Mikä ihmeen Buster???

    • Jajajaajaj

      Kipparin vertailussa L Busterissa hyvää oli säilytystilat, ei muuta. Miesten vene?

    • 55 kn pusteri

      Johan kyntää rumasti supermagnumi ja ihmeen matalalta näyttää keula! Liekö tuolla merelle uskaltaa? Ähtärin järvellä lienee kelpaa ajella. Huiput lienee reippaasti päälle 50 solmua kun on 300 hepan murkula persiissä?

    • No joopa joo!

      Lähinnä lienee yliampuvaa pellemäistä puuhastelua heikkoegoisten vesillä pelkäävien kustannuksella. Buster kuuluu sarjaa rämisevät alumiinikipot, eikä kuulu venesarjaan ollenkaan.

    • Ei ikinä Busteria

      No ei ihmetytä Kippari- ja/tai Vene-lehtien tuloksena Busterin voitto. Eihän ne voi jättää sitä voittamatta. Vuosikaudet on rakennettu yhdessä Busterin ja Keskon kanssa brändiä nimeltä Buster niin pakkohan se on laittaa voittamaan.
      Lukemalla mainittuja lehtiä huomaatte hyvin pian, että ne pönkittää Keskon myymiä merkkejä. Buster, Yamarin ja nykyään myös Suvi. Muista mainitaan hyvin vähän. On merkkejä jotka ovat parempia kuin mainitut, mutta niistä ei juuri mainita koskaan. Toinen huomion arvoinen seikka on lehtien jatkuva kirjoittaminen alumiiniveneistä. Sellaista en huolisi ikinä.
      Vielä jos verrataan kuinka huonoja Busterit oikeasti ovat, niin silti sitä vaan on hypetetty. Ja rumia. Lauman mukana muiden ääliöiden joukossa on näköjään helppo kulkea, kun ei ajatella asioista laajemmin puolueettomasti.

    • Voi voi

      Minkähän auton aloittaja itselleen valitsee. Mies, joka kulkee omia teitään, ajelee omia reittejään, kova työkalu, machojen macho auto. Joka ei pelkää vesisadetta eikä mutaa. Ei anna naisten valita autoaan, mies valitsee auton jolla pääsee, Lada Niva.

      • buste†

        Mikään kuvailemistasi omonaisuuksista ei kyl sovi tuohon ryssän paskaan. Jonkun uudenmman G sarjan mesee olis vähän tehnyt mieli.


      • Tosi mainstream
        buste† kirjoitti:

        Mikään kuvailemistasi omonaisuuksista ei kyl sovi tuohon ryssän paskaan. Jonkun uudenmman G sarjan mesee olis vähän tehnyt mieli.

        Kuule busted, joko tää on aika tylsä provo, tai sitten sä oot ihan oikeesti aika naiivi. Tosi mies, oma valinta jne. Näissä sun esittämissä vaihtoehdoissa ei ole mitään tosimiesmäistä omia polkuja valitsevaa, sehän on niin mainstream valintaa että hui hui. Busterin ostaa tyypillisesti semmoinen henkilö joka ei välttämättä omaa tarpeeksi laajaa näkemystä vaihtoehdoista. Eikä siinä mesessä ole mitään uskallusta valinnassa, taitaa olla tärkeempää mitä muut ajattelee. Siinä mielessä se Lada Nivalla ajeleva on enempi oman tien kulkija, ei välitä muiden mielipiteistä ja hyväksynnästä.


      • buste†
        Tosi mainstream kirjoitti:

        Kuule busted, joko tää on aika tylsä provo, tai sitten sä oot ihan oikeesti aika naiivi. Tosi mies, oma valinta jne. Näissä sun esittämissä vaihtoehdoissa ei ole mitään tosimiesmäistä omia polkuja valitsevaa, sehän on niin mainstream valintaa että hui hui. Busterin ostaa tyypillisesti semmoinen henkilö joka ei välttämättä omaa tarpeeksi laajaa näkemystä vaihtoehdoista. Eikä siinä mesessä ole mitään uskallusta valinnassa, taitaa olla tärkeempää mitä muut ajattelee. Siinä mielessä se Lada Nivalla ajeleva on enempi oman tien kulkija, ei välitä muiden mielipiteistä ja hyväksynnästä.

        No onhan sekin tietysti oman tiensä kulkemista, jos valitsee niin paskan,(lada niva) että kukaan täysjärkinen ei sellaista huoli.
        Busterin valitsemme me, jotka vaadimme parasta, ja onneksemme meitä alkaa olla jo paljon. Jos se on synti niin olkoon, me olemme ylpeitä.


      • Kuivana perille
        buste† kirjoitti:

        No onhan sekin tietysti oman tiensä kulkemista, jos valitsee niin paskan,(lada niva) että kukaan täysjärkinen ei sellaista huoli.
        Busterin valitsemme me, jotka vaadimme parasta, ja onneksemme meitä alkaa olla jo paljon. Jos se on synti niin olkoon, me olemme ylpeitä.

        OK selivs se ettei tää oo provo. Oletko ihan oikeesti niin ylpeä Busteristasi että siitä pitää kertoa muillekkin, tai oletko siellä markkinointipuolella duunissa? Mikä muu syy siihen on että sanot että onneksi on jo paljon Busteriomistajia? Tai onks se kivempaa kun näkee samanlaisia veneitä laiturissa, ja se lieventää sitä pientä pelkoa selkäytimessä että teinköhän oikean valinnan?
        Ei mulla ole mitään eritystä Bustereita vastaan, itse ajan mielummin tuulessa ja sateessa rumalla mutta mukavalla TG koppiveneellä kuivana 12 mailin matkan saareen. Vilkutellaan sitten siellä merellä jos tavataan.


    • Flipper HT

      Joo.. Ehkä joku uudenmallin buster/silver menettelis JOS sellaiselle tulis joskus käyttöä.. EN kuitenkaan liputa ko. veneiden puolesta. Aivan liikaa laiturit täynnä, eikä se kuitenkaan ikuinen ole. Pohjan niitit alkaa vuotaa satavarmasti jossain vaiheessa. Pysyn edelleen retkiveneenä lasikuitu HT-linjalla.

      • ei niitejä pohjassa

        Ei niitä ole enää nitattu vuosiin, ne alkuajan ongelmat ovat kai jo historiaa. Mutta onhan Buster semmonen Toyota Corolla, joka puolella tulee vastaan, peruskauraa.


    • 3,5MEURturpaan2011
      • Rive666

        En oo Drive veneitä juuri laitureissa nähnyt kun ovat suunniteltualle 15 v henkilöille mitoitukseltaan. Ei mahdu normaali ihminen kyseiseen leikkikaluun. = Ylihintainen teinimopo


    • Kakkis0395369

      Jos oikeesti hyvän alumiinivenn haluatte, niin vastaus on ensin faster, sitten jokunen ruottalaanen aluvene ja ehkäpä suomalainen Kewatec tai Marine Alutecin tekeleet. Busterin ainoa etu on tunnettuvuus. Täysi Lelu se on silti. Ei kelpaa ammattikäyttöön ainakaan Suomessa.

      • bu bu bu

        Puhuu täysi idiootti joka ei ymmärrä veneistä mitään,kyllä vain poliisi palolaitos rajavartiolaitos sukellusyrittäjät ym, käyttävät pääsääntöisesti bustereita. Johtuen veneen hyvyydestä ei hinnasta joka on kohtuu kallis. Mene sinne ruottiin ajelemaan niillä ruotsalaisilla leluilla!!!!!


      • Merkkipalvontaa
        bu bu bu kirjoitti:

        Puhuu täysi idiootti joka ei ymmärrä veneistä mitään,kyllä vain poliisi palolaitos rajavartiolaitos sukellusyrittäjät ym, käyttävät pääsääntöisesti bustereita. Johtuen veneen hyvyydestä ei hinnasta joka on kohtuu kallis. Mene sinne ruottiin ajelemaan niillä ruotsalaisilla leluilla!!!!!

        On se ihme, että jonkun pitää pönkittää uskoansa yhteen keskiverto venemerkkiin sanomalla että se on aina paras. Ajakoot porukka millä haluavat. Täällää saaristossa on Busterit kaupunkilaisilla jotka tulevat vesille silloin tällöin. Niillä jotka liikkuvat päivittäin en ole vielä kertaakaan nähnyt Busteria. Ne on suunniteltu ja tehty eri käyttöön.


      • okhol
        Merkkipalvontaa kirjoitti:

        On se ihme, että jonkun pitää pönkittää uskoansa yhteen keskiverto venemerkkiin sanomalla että se on aina paras. Ajakoot porukka millä haluavat. Täällää saaristossa on Busterit kaupunkilaisilla jotka tulevat vesille silloin tällöin. Niillä jotka liikkuvat päivittäin en ole vielä kertaakaan nähnyt Busteria. Ne on suunniteltu ja tehty eri käyttöön.

        Veikkaisin ,että olet joko sokea tai laput silmillä ajeleva ns. veneilijä.Olen kyllä saaristossa jatkuvasti paljon liikkunut huom, silmät auki ja nähnyt kyllä paljon enemmän bustereita ja silvereitä kun jotain muita avoveneitä. Sinun uskonpönkityksesi taitaa johtua kateudesta koska ei ole varaa kunnon alubotskiin vaan johonkin kuttaperkkamuovipaskaan.


      • buste†
        Merkkipalvontaa kirjoitti:

        On se ihme, että jonkun pitää pönkittää uskoansa yhteen keskiverto venemerkkiin sanomalla että se on aina paras. Ajakoot porukka millä haluavat. Täällää saaristossa on Busterit kaupunkilaisilla jotka tulevat vesille silloin tällöin. Niillä jotka liikkuvat päivittäin en ole vielä kertaakaan nähnyt Busteria. Ne on suunniteltu ja tehty eri käyttöön.

        Saksan poliisikin vain veneilee vain satunnaisesti, kun juuri tilasivat uutta Cabin viranomaisversiota sinne. Suomessakin on lähes joka palokunnalla ja poliisilla sisävesillä Buster. Kuhan palvovat...


      • Busted aluminium
        buste† kirjoitti:

        Saksan poliisikin vain veneilee vain satunnaisesti, kun juuri tilasivat uutta Cabin viranomaisversiota sinne. Suomessakin on lähes joka palokunnalla ja poliisilla sisävesillä Buster. Kuhan palvovat...

        Pikagalluppi päivän vauhtikisan katsojaveneistä, vähän Bustereia joukossa, viikonloppukäytössä. Vieressä yksi uudempi maalatulla rungolla. Oli jo aika kuhmuinen, maali oli kulunut irti suurilta alueilta ja näytti aika rumalta. Miten sen korjaa siistiksi? Ei tämä nyt ole maailman paras vene, voi olla ok, mutta on uskomattoman lapsellista väittää sitä parhaammaksi.

        Niin ja sitten yksi Buster oli mukana yhdessä kisassa. Ei oikein pärjännyt lasikuituveneille.

        B on kiva vene jos tykkää semmoisesta, mutta ei se nyt ole mikään vauhtivene tai paras vene kokoluokassaan koskaan. Siis oma mielipide...


      • Nähdään pääsiäisenä
        okhol kirjoitti:

        Veikkaisin ,että olet joko sokea tai laput silmillä ajeleva ns. veneilijä.Olen kyllä saaristossa jatkuvasti paljon liikkunut huom, silmät auki ja nähnyt kyllä paljon enemmän bustereita ja silvereitä kun jotain muita avoveneitä. Sinun uskonpönkityksesi taitaa johtua kateudesta koska ei ole varaa kunnon alubotskiin vaan johonkin kuttaperkkamuovipaskaan.

        Okhol, ei tämä nyt ole rahasta kiinni. Laiturissa on nyt 5 venettä, ja pari maissa kun ei mahdu mukaan. Veneilen koko avovesikauden ja vähän jäissäkin. Ei muuten pääsiäisenä tule paljon peltiveneitä vastaan, silloin on teräsveneet ja lasikuituveneet vesillä. Ihan vaan sen takia ettemme me jotka liiku silloin koe tarvitsevamme peltiveneitä. Näin se vaan on täällä päin saaristoa.

        Niin ja silloin kerran kuin veneilin silmät kiinni niin päädyin kaislikkoon puufiskarilla, mutta se on jo ihan eri juttu, kerrotaan se joskus myöhemmin.


    • Buuster kastelee

      Satamat on täynnä bustereita, kun niitä ostaa veneilystä mitään tietävät ensiveneen hankkijat. Kukaan täysjärkinen ei osta säilykepurkkia veneilyyn.

      Busterilla kastuu varmasti. Roiskii oikein huolella.

      • Sade ja keli kastelee

        Joo mutta se on helppo valinta kun niitä on paljon rannassa eikä tarvii miettiä jos teki oikean valinnan. Maali ei pysy pohjassa, ja sitten ne keksi tehtaalla maalaa kyljet ettei se näytä niin säylykepurkilta. Eikä se nyt ole mitenkään pysyvä ratkaisu, mikä on semmoisen veneen jälleenmyyntiarvo jossa harmaa väri ja alumiini kilpailee näkyvyydestä kyljissä?


    • Ja silleen

      Honda CRV on todellinen maastoauto ja Busteri on tosimiesten vene. Busteri tekee konttorirotasta Merimiehen!

    • xlman

      Käytiin Tallinnan reissu heittämässä uudella XL:llä. Just kun olimme menossa ulos, vartioston vene pysäyttää meidät ja puhalluttaa ym. ja kyselee aikomuksiamme. Varoittivat aallokosta, mutta totesivat kyllä että "on teillä sen luokan vene, ettei tarvi keliä pelätä..."

      • 1+19=19

        Voi xittu mitä p*skanjauhantaa. Minulla on saaressa mökki kaukana merellä,suht. suojattoman osuuden takana. Kaupunkilaisnaapuri joka ei ollut ennen veneitä nähnytkään, ostaa päräytti samasta saaresta tontin ja kun ei veneistä mitään ymmärtänyt, tietysti isoimman busterin mitä löytyy kun ei muusta ymmärtänyt ja ison jammun peräprutkun koska luuli sitä tunnettavuutensa takia "hyväksi veneeksi".
        Itse en moisiin paskaläjiin koskekaan sillä vaadin veneeltä keliominaisuuksia, turvallisuutta ja ajomukavuutta. Me mennään saareen lähes aina kun halutaan fiskarillamme ja naapurin busteripelle tulee ainoastaan silloin kun on lähes tyyntä tai kokonaan tyyntä. Jos tuuli nousee pikkasenkin, he luikkivat "buster xl:llään" äkkiä pakoon takaisin maihin. Ekan busterikesän jälkeen naapuri itse totesi että "pitäisi ostaa kunnon vene..."


      • Power man
        1+19=19 kirjoitti:

        Voi xittu mitä p*skanjauhantaa. Minulla on saaressa mökki kaukana merellä,suht. suojattoman osuuden takana. Kaupunkilaisnaapuri joka ei ollut ennen veneitä nähnytkään, ostaa päräytti samasta saaresta tontin ja kun ei veneistä mitään ymmärtänyt, tietysti isoimman busterin mitä löytyy kun ei muusta ymmärtänyt ja ison jammun peräprutkun koska luuli sitä tunnettavuutensa takia "hyväksi veneeksi".
        Itse en moisiin paskaläjiin koskekaan sillä vaadin veneeltä keliominaisuuksia, turvallisuutta ja ajomukavuutta. Me mennään saareen lähes aina kun halutaan fiskarillamme ja naapurin busteripelle tulee ainoastaan silloin kun on lähes tyyntä tai kokonaan tyyntä. Jos tuuli nousee pikkasenkin, he luikkivat "buster xl:llään" äkkiä pakoon takaisin maihin. Ekan busterikesän jälkeen naapuri itse totesi että "pitäisi ostaa kunnon vene..."

        Joo, vieläkinnaurattaa se ketjun aloittajan viesti.. Tosi miehet jne. Kaveri ei ole koskaan itse ollut syysmyskyssä merellä, korkeintaan sun busterilla töölönlahdella ;)

        Ihan oikeesti, se Busterin sokea ihailu on vain naiivia! Se on ok vene, mutta osta esim Minori tai TG jos haluat liikkua saaristossa kuivana ja mukavasti.


    • buster rules

      "...Miehille, jotka itse valitsevat parhaat päältä; naiset, veneet ym. Miehille, jotka eivät kulje nöyränä iso/seisen muijan perässä verhokaupassa. Miehille, joille ei muija sanele veneen materiaaleja, kun ei veneistä ymmärrä. "

      Tiedän yhdenkin tapauksen, jossa buster-"mies" sellainen, että ikää 50, ei ikinä ollut palkkatyössä, asuu "äidin" kansa ja pitkä lista muitakin hyveitä. Buster-miehet ne valitsee, just joo...:-D

      • Siinäpä se onkin.

        Busterin valitsee yleensä sellaiset ihmiset jotka ostaa ensivenettä eikä tiedä veneistä/veneislystä mitään. Busteri valitaan lähinnä siksi että se on tunnettu brändi eivätkä sellaiset ihmiset, jotka veneilystä ei tiedä mitään, ole kykeneviä edes arvioimaan millainen vene on hyvä mihinkin tarkoitukseen.

        Busterin suosio perustuu yksistään siihen että suurin osa Suomessa asuvista veneen omistajista veneilee tyynillä pikku järvillä joissa ei veneeltä vaadita esim. ominaisuuksia keliin tai muutakaan. Ainoa "ominaisuus" joka busterissa on, on että sillä pääsee kovaa kun laittaa perään ison koneen. Lattamallisen v-pohjansa, matalan keulan, matalan perän, matalien laitojensa, surkeiden ajo-ominaisuuksiensa ym. idioottimaisuuksiensa takia busteria ei voi edes kuvitella minkään kuorman ajoon tai olosuhteisiin joissa veneeltä vaaditaan esim. turvallisuutta. Busteri on suunniteltu Ähtärissä, ähtärijärven "myrskyihin" ja siitä kertoo veneen suunnittelulinja. Tuskin ko. kipon suunnittelijoillakaan on muuta kokemusta veneilystä kuin mainitunlaiset olosuhteet tai pelkkä kirjoista luettu teoria.

        Perinteiset meriveneet ovat aina olleet kovasti eri mallisia. Niissä on puoliplaanaava runko, korkea keula, vesiheittoa, korkeahkot laidat jne. Ne kulkevat aallokossa hyppimättä ka hakkaamatta, kelpaavat keliin ja kuorman ajoon yhteysveneeksi. Buster on kaikkea muuta kuin tätä. Se on sellaisten nynneröiden vene jotka eivät tiedä venelystä ja merenkulusta muuta kuin mitä ovat muilta kuulleet ja lehdistä lukeneet.

        Siinäpä se.


      • buster1
        Siinäpä se onkin. kirjoitti:

        Busterin valitsee yleensä sellaiset ihmiset jotka ostaa ensivenettä eikä tiedä veneistä/veneislystä mitään. Busteri valitaan lähinnä siksi että se on tunnettu brändi eivätkä sellaiset ihmiset, jotka veneilystä ei tiedä mitään, ole kykeneviä edes arvioimaan millainen vene on hyvä mihinkin tarkoitukseen.

        Busterin suosio perustuu yksistään siihen että suurin osa Suomessa asuvista veneen omistajista veneilee tyynillä pikku järvillä joissa ei veneeltä vaadita esim. ominaisuuksia keliin tai muutakaan. Ainoa "ominaisuus" joka busterissa on, on että sillä pääsee kovaa kun laittaa perään ison koneen. Lattamallisen v-pohjansa, matalan keulan, matalan perän, matalien laitojensa, surkeiden ajo-ominaisuuksiensa ym. idioottimaisuuksiensa takia busteria ei voi edes kuvitella minkään kuorman ajoon tai olosuhteisiin joissa veneeltä vaaditaan esim. turvallisuutta. Busteri on suunniteltu Ähtärissä, ähtärijärven "myrskyihin" ja siitä kertoo veneen suunnittelulinja. Tuskin ko. kipon suunnittelijoillakaan on muuta kokemusta veneilystä kuin mainitunlaiset olosuhteet tai pelkkä kirjoista luettu teoria.

        Perinteiset meriveneet ovat aina olleet kovasti eri mallisia. Niissä on puoliplaanaava runko, korkea keula, vesiheittoa, korkeahkot laidat jne. Ne kulkevat aallokossa hyppimättä ka hakkaamatta, kelpaavat keliin ja kuorman ajoon yhteysveneeksi. Buster on kaikkea muuta kuin tätä. Se on sellaisten nynneröiden vene jotka eivät tiedä venelystä ja merenkulusta muuta kuin mitä ovat muilta kuulleet ja lehdistä lukeneet.

        Siinäpä se.

        Ja höpöhöpö. Nämä "perinteiset meriveneet" on just niitä muinaisjäänteitä ajoilta jolloin ei kunnollista liukuvaa runkoa tunnettu. Jotkut (suurimman osan ajastaa pershielle haisevat toppatakkikalastajat)vaan uskottelee, että se on ainoa vene jolla pärjää kelissä. Ja pskat. Kuitenkin lähes kaikki merelle myydyt veneet ovat busterien tyyppisiä syvällä v-pohjalla varustettuja liukuvia, eikä mitään muinaisia puuvenejäljitelmiä.


      • Power man
        buster1 kirjoitti:

        Ja höpöhöpö. Nämä "perinteiset meriveneet" on just niitä muinaisjäänteitä ajoilta jolloin ei kunnollista liukuvaa runkoa tunnettu. Jotkut (suurimman osan ajastaa pershielle haisevat toppatakkikalastajat)vaan uskottelee, että se on ainoa vene jolla pärjää kelissä. Ja pskat. Kuitenkin lähes kaikki merelle myydyt veneet ovat busterien tyyppisiä syvällä v-pohjalla varustettuja liukuvia, eikä mitään muinaisia puuvenejäljitelmiä.

        Busterissa EI OLE syvää V-pohjaa. Älä kirjoita paskaa, selvitä pääsi ennen kuin kirjoitat tänne. Buster on aika hyvä perusvene, muta ei sitä kukaan valitše joka joutuu säännöllisesti liikkumaan isommilla vesillä. Ihan oikeesti, ei KELLÄÄN vuoden ympäri saaristossa asuvalla ole Busteria. Miksi? Ei ainakaan hinnan takia, ei se siitä roiku. Buster on Espoolaisen unelma, niin kuin Honda katumaasturi.


      • Renkkari
        Siinäpä se onkin. kirjoitti:

        Busterin valitsee yleensä sellaiset ihmiset jotka ostaa ensivenettä eikä tiedä veneistä/veneislystä mitään. Busteri valitaan lähinnä siksi että se on tunnettu brändi eivätkä sellaiset ihmiset, jotka veneilystä ei tiedä mitään, ole kykeneviä edes arvioimaan millainen vene on hyvä mihinkin tarkoitukseen.

        Busterin suosio perustuu yksistään siihen että suurin osa Suomessa asuvista veneen omistajista veneilee tyynillä pikku järvillä joissa ei veneeltä vaadita esim. ominaisuuksia keliin tai muutakaan. Ainoa "ominaisuus" joka busterissa on, on että sillä pääsee kovaa kun laittaa perään ison koneen. Lattamallisen v-pohjansa, matalan keulan, matalan perän, matalien laitojensa, surkeiden ajo-ominaisuuksiensa ym. idioottimaisuuksiensa takia busteria ei voi edes kuvitella minkään kuorman ajoon tai olosuhteisiin joissa veneeltä vaaditaan esim. turvallisuutta. Busteri on suunniteltu Ähtärissä, ähtärijärven "myrskyihin" ja siitä kertoo veneen suunnittelulinja. Tuskin ko. kipon suunnittelijoillakaan on muuta kokemusta veneilystä kuin mainitunlaiset olosuhteet tai pelkkä kirjoista luettu teoria.

        Perinteiset meriveneet ovat aina olleet kovasti eri mallisia. Niissä on puoliplaanaava runko, korkea keula, vesiheittoa, korkeahkot laidat jne. Ne kulkevat aallokossa hyppimättä ka hakkaamatta, kelpaavat keliin ja kuorman ajoon yhteysveneeksi. Buster on kaikkea muuta kuin tätä. Se on sellaisten nynneröiden vene jotka eivät tiedä venelystä ja merenkulusta muuta kuin mitä ovat muilta kuulleet ja lehdistä lukeneet.

        Siinäpä se.

        Bustereista on turha enään Ähtäriläisiä ja Ähtärin järviä syyttää, tuotekehitys on ollut Helsingissä jo tovin aikaa:

        http://www.tekniikkatalous.fi/metalli/fiskars siirtaa bustertoimintoja ahtarista helsinkiin/a553453

        Joku Turuust on noihin myös sotkeutunut:

        http://www.ts.fi/uutiset/talous/309292/Suosikkiveneet suunnitellaan Turussa

        Mitä useampi kokki...


      • tyyli, se tyyli !!!!
        Siinäpä se onkin. kirjoitti:

        Busterin valitsee yleensä sellaiset ihmiset jotka ostaa ensivenettä eikä tiedä veneistä/veneislystä mitään. Busteri valitaan lähinnä siksi että se on tunnettu brändi eivätkä sellaiset ihmiset, jotka veneilystä ei tiedä mitään, ole kykeneviä edes arvioimaan millainen vene on hyvä mihinkin tarkoitukseen.

        Busterin suosio perustuu yksistään siihen että suurin osa Suomessa asuvista veneen omistajista veneilee tyynillä pikku järvillä joissa ei veneeltä vaadita esim. ominaisuuksia keliin tai muutakaan. Ainoa "ominaisuus" joka busterissa on, on että sillä pääsee kovaa kun laittaa perään ison koneen. Lattamallisen v-pohjansa, matalan keulan, matalan perän, matalien laitojensa, surkeiden ajo-ominaisuuksiensa ym. idioottimaisuuksiensa takia busteria ei voi edes kuvitella minkään kuorman ajoon tai olosuhteisiin joissa veneeltä vaaditaan esim. turvallisuutta. Busteri on suunniteltu Ähtärissä, ähtärijärven "myrskyihin" ja siitä kertoo veneen suunnittelulinja. Tuskin ko. kipon suunnittelijoillakaan on muuta kokemusta veneilystä kuin mainitunlaiset olosuhteet tai pelkkä kirjoista luettu teoria.

        Perinteiset meriveneet ovat aina olleet kovasti eri mallisia. Niissä on puoliplaanaava runko, korkea keula, vesiheittoa, korkeahkot laidat jne. Ne kulkevat aallokossa hyppimättä ka hakkaamatta, kelpaavat keliin ja kuorman ajoon yhteysveneeksi. Buster on kaikkea muuta kuin tätä. Se on sellaisten nynneröiden vene jotka eivät tiedä venelystä ja merenkulusta muuta kuin mitä ovat muilta kuulleet ja lehdistä lukeneet.

        Siinäpä se.

        Kertoopi poispotkittu katkera entinen työntekijä. En nyt viitsi nimeltä aivan sanoa, mutta tämän saman trollin kirjoituksia on aika paljon kun on kyse busterista.


    • terva haisoo hyvälle

      Mie oon huomannu että busterimiehet eivät sua pilluu kun korkeintaan kotona ja silloinkin harvoin.
      Mitenkä sais kun ne haisoo aina kalansuljuille, aromasätkille ja hielle.

      • Tukka lähti jo...

        http://www.kauppalehti.fi/5/i/yritykset/tulostiedote/tiedote.jsp?selected=kaikki&oid=20120701/13419314225610&liikevaihtoluokka=&toimiala=&paikkakunta=

        Brändi on kova ja myynti vetää, mikähän se on kun turpaan tulee niin että tukka lähtee? Eikö joku vaan osaa vai mikä on?

        ilikausi: 2011/12

        10.07.2012 | Lähde:Balance Consulting / PRH Kaupparekisteri

        Inhan Tehtaat Oy:n kasvu oli viime tilikaudella nopeaa. Kasvua edelliseen vuoteen kirjattiin 9.1 miljoonaa euroa eli 32.2 prosenttia. Yhtiön liikevaihto nousi 37.4 miljoonaan euroon, kun se edellisenä vuonna oli 28.3 miljoonaa euroa.

        Liikevaihdon nopean kasvun myötä myös Inhan Tehtaat Oy:n tulos koheni selvästi viime vuonna. Vaikka tulos oli edelleen 3.5 miljoonaa euroa tappiollinen, niin parannusta edelliseen vuoteen kertyi 1.2 miljoonaa euroa eli 24.8 prosenttia.

        Tappiollisen tuloksen myötä Inhan Tehtaat Oy:n vakavaraisuus on painunut omavaraisuusastella mitattuna erittäin heikoksi.

        Yrityksen nimi: Inhan Tehtaat Oy
        Tilivuosi: 2011
        TOL (Toimialakoodi): 3012
        Kunta: Ähtäri
        Liikevaihto: 37388000


      • Busterromu
        Tukka lähti jo... kirjoitti:

        http://www.kauppalehti.fi/5/i/yritykset/tulostiedote/tiedote.jsp?selected=kaikki&oid=20120701/13419314225610&liikevaihtoluokka=&toimiala=&paikkakunta=

        Brändi on kova ja myynti vetää, mikähän se on kun turpaan tulee niin että tukka lähtee? Eikö joku vaan osaa vai mikä on?

        ilikausi: 2011/12

        10.07.2012 | Lähde:Balance Consulting / PRH Kaupparekisteri

        Inhan Tehtaat Oy:n kasvu oli viime tilikaudella nopeaa. Kasvua edelliseen vuoteen kirjattiin 9.1 miljoonaa euroa eli 32.2 prosenttia. Yhtiön liikevaihto nousi 37.4 miljoonaan euroon, kun se edellisenä vuonna oli 28.3 miljoonaa euroa.

        Liikevaihdon nopean kasvun myötä myös Inhan Tehtaat Oy:n tulos koheni selvästi viime vuonna. Vaikka tulos oli edelleen 3.5 miljoonaa euroa tappiollinen, niin parannusta edelliseen vuoteen kertyi 1.2 miljoonaa euroa eli 24.8 prosenttia.

        Tappiollisen tuloksen myötä Inhan Tehtaat Oy:n vakavaraisuus on painunut omavaraisuusastella mitattuna erittäin heikoksi.

        Yrityksen nimi: Inhan Tehtaat Oy
        Tilivuosi: 2011
        TOL (Toimialakoodi): 3012
        Kunta: Ähtäri
        Liikevaihto: 37388000

        On se hyvä vene! Konkurssikypsä, kohta sitä roma ei saa edes rahalla.


      • Keisarin kuteet
        Busterromu kirjoitti:

        On se hyvä vene! Konkurssikypsä, kohta sitä roma ei saa edes rahalla.

        Eiköhän tuolla kioskilla ole Fiskarsin kassa liiketoiminnan varmistuksena kun yhtiön hallituksen pj:nä näyttää istuvan Fiskarsin nykyinen toimitusjohtaja. Varsinaisesta Busterin konkurssista sun Busterromu tuskin kannattaa siis edes uneksia .

        Itseäkin alkoi asia sen verran kiinnostaa entisenä venealan toimijana (sekä nykyisenä L Busterin omistajana) ja mahdollisena tulevana Fiskarsin osakkeenomistajana, että kaivelin tilinpäätökset hyppysiini ja onpahan muuten luettavaa. Nykyisen toimarin valtakaudella Buster näyttää äkkiä päässä laskien tahkonneen n. 20 miljoonan euron turskat... miksiköhän asiaan ei ole puututtu omistajan eli Fiskarsin taholta?

        Laitoin omat Fiskars-ostokset jäihin, vaikka osavuosikatsaus julkistettiinkin tänään ja näyttää konsernin tulos ihan hyvältä. Kellot vaan alkoi itsellä soida, että mitähän muuta osakkeenomistajien kannalta "kivaa" sieltä konsernin sisältä löytyy.

        Euromäärissä Busterissa on kyse on Fiskarsin sisällä ns. lillukan varsista kun vertailin lukuja, mutta signaali asioiden hoidon tasosta konsernin sisällä tuli ainakin itselle aika selväksi. Kannattavuusongelmat eivät ole voineet olla Fiskarsin ylimmältä johdolta piilossa. Toinen asia toki on, että suurin persnetto on kauppiaspuheiden mukaan tehty todellakin tuolla Drive-mallistolla, joka ei käy kaupan sitten millään. Liekö tuo Drive-mallisto sitten jonkun ison herran oma visio ja nyt ollaan hiljaa kuin kusi sukassa, ettei käy ilmi kuka on tehnyt virhearviot ja antanut valtuudet vetää firma siihen tilaan että eletään konserniavustuksilla eikä venemyynnin tuloilla.

        Tilinpäätösten luvut veti meikäläisen aika hiljaiseksi, jotenkin tuntuu vaan että koko 30-vuotta alumiinivene osaamista ja markkinoiden dominointia on vedetty vessanpöntöstä alas parissa vuodessa.


      • paska mikä paska
        Tukka lähti jo... kirjoitti:

        http://www.kauppalehti.fi/5/i/yritykset/tulostiedote/tiedote.jsp?selected=kaikki&oid=20120701/13419314225610&liikevaihtoluokka=&toimiala=&paikkakunta=

        Brändi on kova ja myynti vetää, mikähän se on kun turpaan tulee niin että tukka lähtee? Eikö joku vaan osaa vai mikä on?

        ilikausi: 2011/12

        10.07.2012 | Lähde:Balance Consulting / PRH Kaupparekisteri

        Inhan Tehtaat Oy:n kasvu oli viime tilikaudella nopeaa. Kasvua edelliseen vuoteen kirjattiin 9.1 miljoonaa euroa eli 32.2 prosenttia. Yhtiön liikevaihto nousi 37.4 miljoonaan euroon, kun se edellisenä vuonna oli 28.3 miljoonaa euroa.

        Liikevaihdon nopean kasvun myötä myös Inhan Tehtaat Oy:n tulos koheni selvästi viime vuonna. Vaikka tulos oli edelleen 3.5 miljoonaa euroa tappiollinen, niin parannusta edelliseen vuoteen kertyi 1.2 miljoonaa euroa eli 24.8 prosenttia.

        Tappiollisen tuloksen myötä Inhan Tehtaat Oy:n vakavaraisuus on painunut omavaraisuusastella mitattuna erittäin heikoksi.

        Yrityksen nimi: Inhan Tehtaat Oy
        Tilivuosi: 2011
        TOL (Toimialakoodi): 3012
        Kunta: Ähtäri
        Liikevaihto: 37388000

        Jaa entien inhalainenhan se taas herjaa. J.P vai


    • Silveristi

      Kyllähän se rekisteritilastoista nähtiin ... uppoaa se legendakin kun tuotekehitys on perseestä ja Yamarin teki Crossi mallistonsa joka on kasvattanut osuutta about saman kuin Buster onmenettänyt, silverikin saa kohta peesaamalla Busteria kiinni RIP

      • alujollaaluaalla

        Huutonaurua hopeapaskalle; tehdas ollut kiinni kesäkuusta lähtien ja samaan aikaan Busteria tehdään täydellä. Cross syö enemmän silverin osuutta kuin Busterin. Busterilla muutaman kymmennen vähennystä kotimaassa, mutta vienti vetää ja luultavasti kasvaa uuden supermagnumin myötä.


    • böögland fäägerström

      Hirveä uhoketju ilman mitään krediittiä.
      Sanokaas nyt kunnon paatteilijat (=ne, jotka eivät omista Busteria, mutta kehuvat paskaksi), mikä on se numero yksi, millä TE suostutte kelillä kuin kelillä menemään, jos kerran Busteri on se satunnaisen espoojantterin valinta.

      nimim.
      Buster XL, taustalla 20v. satunnaista huvikäyttöä saaristomeressä, ja nykyinen on ainakin entistä parempi :)

      • hissosuatana

        En kehu paskaksi, vaikken omistakaan, mutta kommentoidaan muuten. Vator on hyvä ja todistaa toisaalta sen, että firman tuloksen ja veneen hyvyyden välillä on milloin mikäkin korrelaatio. Vator lopetti aikanaan ja Bella aloitti. On se niin väärin, mutta minkäs teet. Boston Whaler on myös hyvä ja Faster varmaankin, mutta sellaisesta ei ole kokemusta.

        Kyllä sillä Busterilla varmaan 97% tän palstan kirjoittajista pärjäisi minä itte mukaan lukien, mutta pakkohan ei ole sellaista hankkia jos ei taho olla kuvatun kaltainen mies. Jos tahtoo niin sitten vissiin on pakko hankkia.


      • Pelliä
        hissosuatana kirjoitti:

        En kehu paskaksi, vaikken omistakaan, mutta kommentoidaan muuten. Vator on hyvä ja todistaa toisaalta sen, että firman tuloksen ja veneen hyvyyden välillä on milloin mikäkin korrelaatio. Vator lopetti aikanaan ja Bella aloitti. On se niin väärin, mutta minkäs teet. Boston Whaler on myös hyvä ja Faster varmaankin, mutta sellaisesta ei ole kokemusta.

        Kyllä sillä Busterilla varmaan 97% tän palstan kirjoittajista pärjäisi minä itte mukaan lukien, mutta pakkohan ei ole sellaista hankkia jos ei taho olla kuvatun kaltainen mies. Jos tahtoo niin sitten vissiin on pakko hankkia.

        Busteri = pieni, ruma, hidas, peltipurkki


      • oh snap
        Pelliä kirjoitti:

        Busteri = pieni, ruma, hidas, peltipurkki

        ite oot.


      • Aivan
        Pelliä kirjoitti:

        Busteri = pieni, ruma, hidas, peltipurkki

        Oikein, pusteri täysi moska!


    • PuSe

      Busteri on ihan jaska vene. Yamaha on ihan jaska moottori. Kovia on mielipiteet.

      Kertokaas nyt kuinka moni tähän ketjuun kirjoittanut on suunnitellut, tai suunnitellut ja rakentanut veneen sekä kuinka moni osaa kasata perämoottorin toimivaksi jos osat annetaan laatikossa eteen pöydälle...

      Jatketaan sitten sisäperäkoneisiin ja vetareihin kun ensin....

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Moikka rakas

      Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa
      Ikävä
      61
      15147
    2. Mitä tapahtunut

      Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?
      Kankaanpää
      27
      3184
    3. HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?

      https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa
      Maailman menoa
      267
      2410
    4. Gallup: kaivattusi syntymävuosi

      Minä vuonna kaipaamasi henkilö on syntynyt?
      Ikävä
      128
      1743
    5. Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan

      Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.
      Maailman menoa
      127
      1463
    6. Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?

      Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon
      Maailman menoa
      354
      1383
    7. Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä

      Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E
      Ikävä
      10
      1203
    8. Missäpäin,,,

      Lapuaa tapettu ihminen viime yönä ? Hurjaa touhua nykymeno täällä...
      Lapua
      12
      1105
    9. Onko PS kaaoksessa?

      Kuinka pahasti kulissit heiluu? Tulenarka aihe? Kyllähän vaalitappio toisensa jälkeen on vakava paikka, mutta jospa P
      Perussuomalaiset
      74
      936
    10. Mitähän ne katseet merkitsee

      Kun et saa sanaa suustasi.
      Ikävä
      115
      895
    Aihe