Kuopioon muuttava

apuva

Mihin kaupunginosaan kannattaa muuttaa siellä Kuopiossa. Kysymyksessä "lapsellinen" pariskunta, joku ok-/rivitaloalue tulisi kysymykseen.

16

1561

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Arska

      ...makuasia, mutta mun mielestä vaikka Julkula, Niirala ja Länsi-Puijo ovat rauhallisia ja miellyttäviä asuinalueita kaikin puolin. Kokemusta on sillä vietin elämäni 13 ensimmäistä vuotta L-Puijolla =) Neulamäkeä ja osaa Petosesta välttäisin, vähän rauhattomia ovat.......

    • "Lapsellinen"

      Minun kokemukseni perusteella Männistö-Linnanpelto-Itkonniemi alue on paras. Siellä on suhteellisen vähän kerrostaloja. Asuin ympäristö on hyvin rauhallinen. Matka keskustaan on lyhyt, kulkuyhteydet hyvät. Varsinkin Männistössä palvelut ovat lähellä. Männistö on erittäin luonnon kaunis paikka. Sopivassa kohdassa voit nähdä jopa Kallavettä ja pitkälle! =)

      • hansu

        puijonlaakso,kettulanlahti,julkula...rivitaloja löytyy ja rauhallista on. tietenkin joka paikassa on joskus jotain häiriötä,ei sellaista paikkaa olekaan,mutta itse olen näissä viihtynyt ja viihdyn edelleen.


    • lisbet

      Jos on lapsia ja oma auto, niin kyllä voisin Petosta suositella. Ihan Pyörönkaaren (kerrostaloalue) ympäristöön en välttämättä muuttaisi, mutta hieman etemmäs kylläkin. Nyt uutena alueena rakennettava Savolanniemi on komeaa seutua, mutta asuntojen hinnatkin ovat siellä sen mukaisia.

      Jynkkä ja Levänen ovat jonkun verran asuntojen hinnoiltaan edullisempia ja nekin ihan kivoja paikkoja, kunhan ei ihan pääteiden vieressä asu.

      Jos jotain aluetta välttäisin, niin se olisi omien kokemusteni perusteella Itkonniemi, Saarijärvi, Inkilänmäki ja Niirala. Noille alueille en muuttaisi vaikka saisin puolta halvemmalla sieltä asunnon. Vanhoja taloja, halvat vuokra-asunnot ympärillä -> enemmän tai vähemmän röttelösakkia ja levottomuutta.

      • kuopiolainen

        Lapsellisena suosittelen Petosen Pirttiä ja muutenkin Petosen aluetta, koska sieltä löytyy paljon kavereita lapsille, on hyvät koulut ja päiväkodit (vaikkakin ahtaat), palvelut ja harraste mahdollisuudet lähellä. Ja luonto. Moottoritietä pitkin ajaa keskustaan vartissa ja bussiyhteydet toimivat.

        Kaupungin vuokra-asuntotilannetta seuraan todella läheltä ja ne alueet, minne itse en todellakaan vuokralaiseksi haluaisi, ovat ehdottomasti Männistö, Jynkkä ja Neulamäki.

        Suosittelisin myös Kuopion pohjoispuolta kuten Puijonlaakso, Julkula, Päiväranta, Kettulanlahti.


    • "Lapsellinen"

      Minä en suosittele Petosta. Totta on, että siellä on paljon lapsiperheitä, koska se on uusi asuinalue. Sen sijaan, jos Kuopiossa tapahtuu jotain väkivaltaista yms. se tapahtuu nimenomaan Petosen seuduilla. Sinne on asutettu hyvin paljon Niiralan Kulman (kaupungin vuokra-asunnot) epäsosiaalisia asukkaita. En tarkoita, että kaikki NiKulla on epäsosiaalisia, mutta nimenomaan esim. vapautuneet vangit, kotiutetut psykiatriset potilaat yms. "aines", on suurelta osin asutettu Petoselle. Oletettavasti kai siksi, että se on "tarpeeksi kaukana"...

    • Anonyymi00011

      Petonen

    • Anonyymi00013

      Luotettava autoliike Kuopiosta

      • Anonyymi00019

        Tulikin jo liian monta asiallista kommenttia :)

        Saaristokaupunki on kiva paikka


    • Anonyymi00014

      Petonen on tunnetusti Kuopion Westend ja Otaniemi, joten sieltä suunnalta etsisin asuntoa.

    • Anonyymi00016

      Kiitos ja näkemiin!

    • Anonyymi00017

      Niirala on aina se paras ja halutuin paikka.

      On Suomen paras kaupunginosa.

      • Anonyymi00018

        Poliisilaitos on liian lähellä Niiralassa.
        Yötä päivää soi pillit ja juopot kömpii putkasta pois aamuisin.
        Ihan kauheata elämää Niiralassa.


    • Anonyymi00020

      Suosittelen Ritisenlahtea.

    • Anonyymi00021

      Männistö on rauhallista aluetta.

    • Anonyymi00022

      Halpoja rivareita löytynee alueelta:
      Päiväranta, Kelloniemi ( pohj)
      Jynkkä ja Petonen ( etel.)
      Neulamäki, (prisman lähellä)
      Puijonlaakso (kysin takana)

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi

      Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh
      Maailman menoa
      176
      1067
    2. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      79
      1042
    3. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      92
      845
    4. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      69
      800
    5. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      81
      755
    6. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      734
    7. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      109
      685
    8. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      114
      593
    9. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      47
      570
    10. Pohjola talo

      Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      18
      538
    Aihe