Mitä tehdä pitkällä automatkalla?

sillälaillaee

15, 13 ja 10 - vuotiaille lapsille pitäisi keksiä jotain tekemistä tulevalle Lapinmatkalle. Autossa istutaan siis yli kymmenen tuntia. Millaisia ''pelejä'' voisi keksiä, mitä mukaan?

13

4793

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Soitin...
    • VINKKI

AJAKAA ÄHÄTIN ELÄINPUISTON KAUTTA

• autopuuhaa

Esim. tällaiset: http://www.leikkien.fi/epages/Kaupat.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/leikkien/Products/SG230FI ovat olleet toimivia meillä. Samoin Oppi&ilo puuhakortit joista voi pyyhkiä tussin pois ja tehdä uudestaan. Myös erilaiset pelikortit (junior-alias, eläinpelikortit jne.) ovat olleet hyviä -lapset ovat tehneet niistä kysymyksiä toisilleen ja viihtyneet pitkiäkin toveja.

Lyhyitä taukoja kannattaa pitää usein, vähän jaloiteltuaan ja raitista ilmaa haukattuaan lapset jaksavat paremmin. Eikä pari-kolme jäätelöä yhden lomareissun aikana ole hirveä satsaus mukavasta matkanteosta.

• autopuuhaa
    • ronjaa

Kategoria haaste on hauska ja sopii kaiken ikäisille. Eli valitaan aihe esim: automerkki ja aletaan sanomaan niitä vuorotellen ja aina yksi tippuu kun ei enään keksi

• Anonyymi

Voisivat lukea vaikka kirjaa tai nukkua

• Anonyymi

Anna vaikka Tabletti.

• Anonyymi

Lapsen nukuttaminen lääkkeellä ei ole suositeltavaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lapsen nukuttaminen lääkkeellä ei ole suositeltavaa.

Juu ei.

• Anonyymi

Pelata korttia!!!!!!!

• Anonyymi

Kuun Tele

• Anonyymi

Voisivat pelata vaikka pesäpalloa tai olla muovikuulasotaa.

• Anonyymi

Tuon ikäiset ei enää mistään leikeistä innostu. Tässä mun ideoita:
      Piirtäminen
      Lukeminen
      Musiikin/äänikirjan/podcastin kuuntelu ja tämän kanssa samaan aikaan voi vaikka katsoa maisemia, maata, maata ja katsoa maisemia, ihan vaan välpätä jotain käsissä, piirtää ja mitä nyt keksiikään!
      Puhelimella olo (jos ei tule siitä paha olo)
      Nukkuminen (jos pystyy)
      Tienvarsikylttien laskeminen/bongailu
      Ihan vaan maisemien katsominen.

Vielä vinkki:
      Tyyny antaa matkaan paljon mukavuutta.
      Toinen vinkki:
      Kannattaa pukeutua kevyesti, ettei tule kuuma ja tukala olo ja sitä myötä huono olo

Hyviä reissuja kaikille :)

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      119
      1682
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1498
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      37
      943
    4. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      879
    5. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      38
      831
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      796
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      43
      758
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      740
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      738
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      720
    Aihe