BMW R1200C ABS valo

touhis10

Onko tietoa/kokemusta? Erehdyin ostamaan ko. malliin geeli akun.Vuoden päästä lähes hyytyi kesken ajon ja Abs-valot vilkkuivat vuorotahtia.Talvisäilytykseen viedessä ei enää käynnistynyt.Uudesta akusta ei ollut apua vaan vilkkuminen jatkuu.Onko joku onnistunut nollaamaan järjestelmän itse?

8

672

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Totta vai tarua

      Ehken osaa neuvoa sinua ongelmasi ratkaisussa mutta itse olen ajanut geeliakulla varustettua R1200C:llä vuositokulla ilman minkäänlaisia ongelmia.
      Siksi uskaltaisin väittää ettei geeliakulla ole mitään yhteyttä kuvailemaasi ongelmaan.

    • hups-abs

      Jos kielitaitp riittää niin tällä sivulla olevista neuvoista voi olla apua!
      http://www.largiader.com/abs/absfault.html

      • touhis10

        Kiitos linkistä! Pitää perehtyä ajan kanssa.
        Geeliakulla ei tietenkään ole vaikutusta muuten kuin että se sippasi kesken ajon ja jännite laski alas,joka taas saattoi aiheuttaa vikatilan.Geeliakku on paljon herkempi yli- ja alilataukselle.Kaverilla ko. akku hajosi kun oli kuukauden käyttämättä.Minulla talven jälkeen BMW ei käynnistynyt vaikka akkua oli ladattu säännöllisesti.R1200C:hen sopiva geeliakku on sama kuin BMW LT:ssä jossa kai täytyy olla geeliakku,ainakin akkuliikkeen mukaan.


      • rr1000
        touhis10 kirjoitti:

        Kiitos linkistä! Pitää perehtyä ajan kanssa.
        Geeliakulla ei tietenkään ole vaikutusta muuten kuin että se sippasi kesken ajon ja jännite laski alas,joka taas saattoi aiheuttaa vikatilan.Geeliakku on paljon herkempi yli- ja alilataukselle.Kaverilla ko. akku hajosi kun oli kuukauden käyttämättä.Minulla talven jälkeen BMW ei käynnistynyt vaikka akkua oli ladattu säännöllisesti.R1200C:hen sopiva geeliakku on sama kuin BMW LT:ssä jossa kai täytyy olla geeliakku,ainakin akkuliikkeen mukaan.

        Todella tarkat ja hyvät ohjeet. Kyllä vika löytyy ja tulee hoidettua, ja paljon halvemmalla ja paremmin kuin merkkikorjaamolla.


      • 2-Krad
        rr1000 kirjoitti:

        Todella tarkat ja hyvät ohjeet. Kyllä vika löytyy ja tulee hoidettua, ja paljon halvemmalla ja paremmin kuin merkkikorjaamolla.

        Mitäs tuo suunnilleen kustantaa merkkikorjaamolla?


      • 3xbemaristi
        touhis10 kirjoitti:

        Kiitos linkistä! Pitää perehtyä ajan kanssa.
        Geeliakulla ei tietenkään ole vaikutusta muuten kuin että se sippasi kesken ajon ja jännite laski alas,joka taas saattoi aiheuttaa vikatilan.Geeliakku on paljon herkempi yli- ja alilataukselle.Kaverilla ko. akku hajosi kun oli kuukauden käyttämättä.Minulla talven jälkeen BMW ei käynnistynyt vaikka akkua oli ladattu säännöllisesti.R1200C:hen sopiva geeliakku on sama kuin BMW LT:ssä jossa kai täytyy olla geeliakku,ainakin akkuliikkeen mukaan.

        En oikein allekirjoita noita geeliakkujuttuja - muuten akun kunto kuitenkin vaikuttaa bemarin absivaloihin. Mulla on ollut absijarrut viime vuosituhannelta ja niiden merkkivalohäiriöt tuttuja. Useimmiten ne alkavat toimia ihan jees kunhan sammuttaa koneen, laittaa virran päälle ja odottaa muutaman sekunnin ennen kuin starttaa. Geeliakkuihin olen vaihtanut molemmissa pyörissäni suurin piirtein silloin kun ne yleistyivät enkä koskaan enää vaihda niitä pois. En tosiaankaan ole havainnut niissä mitään sellaista mikä pistäisi harkitsemaan paluuta vanhoihin akkuihin. Ehkä noissa geeliakuissa on sitten isompi ero laatutasolla; halvalla kun ei ylleensä saa hyvvää!


      • Pietula
        2-Krad kirjoitti:

        Mitäs tuo suunnilleen kustantaa merkkikorjaamolla?

        Tarkkaan en osaa sanoa, mutta aika tyyriiksi tulee.


    • aspilux

      Teknisiin pulmiin löytyy apua myös Haynesin R1200-korjausoppaista. Löytyy 28 eurolla mm. www.biltema.fi ja www.ago.fi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      150
      1479
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      911
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      733
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      573
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      504
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      44
      462
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe