Onko tietoa/kokemusta? Erehdyin ostamaan ko. malliin geeli akun.Vuoden päästä lähes hyytyi kesken ajon ja Abs-valot vilkkuivat vuorotahtia.Talvisäilytykseen viedessä ei enää käynnistynyt.Uudesta akusta ei ollut apua vaan vilkkuminen jatkuu.Onko joku onnistunut nollaamaan järjestelmän itse?
BMW R1200C ABS valo
8
500
Vastaukset
- Totta vai tarua
Ehken osaa neuvoa sinua ongelmasi ratkaisussa mutta itse olen ajanut geeliakulla varustettua R1200C:llä vuositokulla ilman minkäänlaisia ongelmia.
Siksi uskaltaisin väittää ettei geeliakulla ole mitään yhteyttä kuvailemaasi ongelmaan. - hups-abs
Jos kielitaitp riittää niin tällä sivulla olevista neuvoista voi olla apua!
http://www.largiader.com/abs/absfault.html- touhis10
Kiitos linkistä! Pitää perehtyä ajan kanssa.
Geeliakulla ei tietenkään ole vaikutusta muuten kuin että se sippasi kesken ajon ja jännite laski alas,joka taas saattoi aiheuttaa vikatilan.Geeliakku on paljon herkempi yli- ja alilataukselle.Kaverilla ko. akku hajosi kun oli kuukauden käyttämättä.Minulla talven jälkeen BMW ei käynnistynyt vaikka akkua oli ladattu säännöllisesti.R1200C:hen sopiva geeliakku on sama kuin BMW LT:ssä jossa kai täytyy olla geeliakku,ainakin akkuliikkeen mukaan. - rr1000
touhis10 kirjoitti:
Geeliakulla ei tietenkään ole vaikutusta muuten kuin että se sippasi kesken ajon ja jännite laski alas,joka taas saattoi aiheuttaa vikatilan.Geeliakku on paljon herkempi yli- ja alilataukselle.Kaverilla ko. akku hajosi kun oli kuukauden käyttämättä.Minulla talven jälkeen BMW ei käynnistynyt vaikka akkua oli ladattu säännöllisesti.R1200C:hen sopiva geeliakku on sama kuin BMW LT:ssä jossa kai täytyy olla geeliakku,ainakin akkuliikkeen mukaan.Todella tarkat ja hyvät ohjeet. Kyllä vika löytyy ja tulee hoidettua, ja paljon halvemmalla ja paremmin kuin merkkikorjaamolla.
- 2-Krad
rr1000 kirjoitti:
Todella tarkat ja hyvät ohjeet. Kyllä vika löytyy ja tulee hoidettua, ja paljon halvemmalla ja paremmin kuin merkkikorjaamolla.
Mitäs tuo suunnilleen kustantaa merkkikorjaamolla?
- 3xbemaristi
touhis10 kirjoitti:
Geeliakulla ei tietenkään ole vaikutusta muuten kuin että se sippasi kesken ajon ja jännite laski alas,joka taas saattoi aiheuttaa vikatilan.Geeliakku on paljon herkempi yli- ja alilataukselle.Kaverilla ko. akku hajosi kun oli kuukauden käyttämättä.Minulla talven jälkeen BMW ei käynnistynyt vaikka akkua oli ladattu säännöllisesti.R1200C:hen sopiva geeliakku on sama kuin BMW LT:ssä jossa kai täytyy olla geeliakku,ainakin akkuliikkeen mukaan.En oikein allekirjoita noita geeliakkujuttuja - muuten akun kunto kuitenkin vaikuttaa bemarin absivaloihin. Mulla on ollut absijarrut viime vuosituhannelta ja niiden merkkivalohäiriöt tuttuja. Useimmiten ne alkavat toimia ihan jees kunhan sammuttaa koneen, laittaa virran päälle ja odottaa muutaman sekunnin ennen kuin starttaa. Geeliakkuihin olen vaihtanut molemmissa pyörissäni suurin piirtein silloin kun ne yleistyivät enkä koskaan enää vaihda niitä pois. En tosiaankaan ole havainnut niissä mitään sellaista mikä pistäisi harkitsemaan paluuta vanhoihin akkuihin. Ehkä noissa geeliakuissa on sitten isompi ero laatutasolla; halvalla kun ei ylleensä saa hyvvää!
- Pietula
2-Krad kirjoitti:
Mitäs tuo suunnilleen kustantaa merkkikorjaamolla?
Tarkkaan en osaa sanoa, mutta aika tyyriiksi tulee.
- aspilux
Teknisiin pulmiin löytyy apua myös Haynesin R1200-korjausoppaista. Löytyy 28 eurolla mm. www.biltema.fi ja www.ago.fi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1014398Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/743691136- 1861032
Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1091012Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.47891- 64871
Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna83863- 64836
Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk10827Onko se niin
Että meillä molemmilla on niin isot egot ettei voi alentua myöntämään kuin tykkää toisesta64806