Onko teille suositeltu?
Aiotteko ottaa??
Onko kokemusta???
Ja sitte vähä hölmömpi kysymys teille jotka ootte ottanu:
Kuka sen laitto, sattuiko, lensikö se p* heti, vai voiko tulla ilman että menee vatsa sekaisin.. millanen se peräruiske oli ja kuinka se laitettiin, missä vaiheessa kannattaa pyytää????
Peräruiske ??????
16
2579
Vastaukset
- rkejafr
No mulle vaan laitettiin ilman että kysyttiin mitään,hoitaja kävi pyytämässä minut sellaiseen melko isoon wc:hen,niin että mies jäi odottelemaan,sit se vaan sanoi että laitan tälläisen ja kyl se parin minuutin sisään tuli,mun piti siis heti sen ruiskeen jälkeen mennä pöntölle istumaan ja hoitaja lähti pois.
Eikä se käyny kipeää.
Varmaan melko ajoissa se pitää pyytää koska ethän sinä loppuvaiheessa pysty wc:ssä istumaan. - kannattaaa..
sä saat sen heti ku meet sairaalaan jos pyydät.. kannattaa ottaa, musta se oli tosi hyvä.. sun pyllyy laitetaa sellane putki jossa ne valuttaa sun peräsuoleen vettä.. sit meet pöntölle istuu siinä se..
- ap
..uskaltaako sitä siinä ähertää pökälettä ulos, eikö pelota että vauva sieltä alkaa syntymään samalla kun työntää. Vai tuleeko se sonta sieltä helpommin ulos ruiskeen avulla? Ymmärsin että se ei pistä maha sekaisin?? :)
- gs
Jos sulla on maha kovalla muutenkin, niin voithan sä ottaa pehmittäviä valmisteita esim. Laxoberon helmiä tai tippoja. Mulla ainakin on mennyt maha sekaisin peräruiskeesta.... :/ Toki, yksilöllistä se varmasti on.
- ap
Ai on.. no ottaisitko silti uudelleen vaikka maha mennyt sekaisin??
Joo on kyllä kovana ja ummetusta ollut parin viikon ajan :/ - ap
ap kirjoitti:
Ai on.. no ottaisitko silti uudelleen vaikka maha mennyt sekaisin??
Joo on kyllä kovana ja ummetusta ollut parin viikon ajan :/viikko siis la:han, joten tuskin ummetus tässä ehtii helpottamaan ainakaan, siksi tätä asiaa kovasti pohdin, siellä varmasti suoli täynnä ja siihenhän ne sitten pöydälle varmasti äherrän jos ei sitä ennen suolta saa tyhjäks...
- ..............
No tuskin sä edes huomaat jos sulla synnytyksessä kakka tulee. Ei kätilö sitä ainakaan ala mainostamaan vaan vaivihkaa korjaa pois.
- kakkajuttu
Laitettiin ikään kuin kysymättä. Kätilö siis sanoi sisätutkimuksen jälkeen, että suolessa tuntuu olevan vähän tavaraa, joten laitetaan peräruiske. Kätilö laittoi. Laitto ei sattunut. Lopussa tuntui "kakkahätää". Laitoin jälkein istui vartin vessassa ja annoin tulla. Tavara on ensin ihan pahan hajuista vettä ja loppua kohti kovenee kiinteän ripulin tapaiseksi. Synnytyksen loppuun saakka sai käydä vessassa ehkä tunnin välein ja joka kerta tuli vähän löysähköä tavaraa. Tietääkseni synnyttäessä ei tullut mitään, mutta en kyllä keltään asiaa varmistanut.
- dsffsdagdfs
oiskohan syynä tohon tunnin välein käymiseen sit se ihan PERÄRUISKE siis se ns lääkeaineruiske, itelläni kun hoitaja käytti vaan ihan perusvettä niin ei tarvinnu sen totaalityhjennyksen jälkeen käydä enää vessassa, vaan hoitu kerrralla. tuli tässä vaan mieleen, kun itelläni riitti sen yks, astetta pidenmpi vessa reissu sen huuhtelun jälkeen. vois sinänsä olla synnyttäjälle mukavampi toi mikä mulle tehtiin siis ihan vedellä se onko se nyt han suolihuuhtelu, kun siinä hoituu homma yhellä kertaa eikä tartte sitä enää tunnin välein käydä niinkuin esim sinulla...
- uhiuhogg
itse en ole synnyttänyt vielä, mutta olen sairaanhoitaja ja noista peräruiskeista nyt jonnin verran tiedän. yleensä käytetään kauppanimeltä valmisteita microlax tai toilax. putkilot sisältävät muistaakseni 3-5 ml vaikuttavaa ainetta, vaaleaa nestettä. niitä saa ihan apteekista ostettua. itse ainakin ajattelin laittaa kyllä ruiskeen jo kotona ennen synnärille lähtöä että saan ihan rauhassa tyhjentää suoleni :D
- ap
Okei, kiitti vastailuista. Itse en kyllä taida uskaltaa kotona laittaa, kun ei ole tarkempaa tietoa niin synnytyksen etenemisestä eikä siitä peräruiskeesta... Paljo mukavampihan se tietty ois kotona ähertää ulosteet. Oon kyl aika härmä että aion pyytää sen kyllä heti siellä!
- kakkajuttuja
ap kirjoitti:
Okei, kiitti vastailuista. Itse en kyllä taida uskaltaa kotona laittaa, kun ei ole tarkempaa tietoa niin synnytyksen etenemisestä eikä siitä peräruiskeesta... Paljo mukavampihan se tietty ois kotona ähertää ulosteet. Oon kyl aika härmä että aion pyytää sen kyllä heti siellä!
Synnärillä homma hoidetaan vain kaatamalla 37 asteista vettä kannulla letkua myöten peräsuoleen. Jos oot joskus paastonnut, niin silloin olet joutunut tutustumaan peräruiskeisiin, joko mikrolaxiin tai vesisydeemiin. Peräruiske usein myös vahvistaa supistuksia, niin että kannattaa kyllä. Toiseksi, eipä tarvi sitten tikatulla alapäällä alkaa heti synnytyksen jälkeen kakkaa äheltämään. :P
- Kakkajuttuja
ap kirjoitti:
Lisäksi, jos et tyhjennä suolta, se tyhjenee sitten synnytyksessä, jolloin voi käyttää vanhaa sanontaa että "tästä ei taida tulla lasta eikä pas*aa" - tai sitten molempia. :P
- h4w3r
Meillä laitetaan aikalailla rutiinisti kuulemani mukaan. Mulle on laitettu kummankin synnytyksessä. Se laitto tuntuu minusta hassulle, sen tuntee suolessa tai "mahassa" kun se neste sinne menee ja etenki esikoisella, kun tais olla vähän viileää vettä niin tuntu vähän inhottavalle. Sen jälkeen kätilö poistui ja pöntölle. Kyllä mulla rusahti sinne koko satsi sen enempiä ponnistelematta :D Esikoisella iski juuri supistus samaan syssyyn niin oli melkosen hankala olla ;b
Ja näille kätilöille nämä on ihan rutiinihommaa, joten ei niitä tartte sen enempiä ujostella :D - sdasdfddfssdsd
ei ollu ihan peräruiske vaan tais mennä enemmän suolihuuhtelun puolelle, eli siis hoitsu pisti letkun takapuoleen josta sitten tuli ihan perus hanavettä suoleen(täytti sen pussin hanavedellä just ennen toimenpiteen alkua). sanoin kun riittää eli tuntuu siltä että kohta pärähtää ja sit jo juoksinkin vessaan ja siellä sit tuli kaikki ulos, se tais olla rasittavinta istua siellä pöntöllä kun kakkaa lentää ja samalla yrität kestää supistuksia. ei sit kannata lähtee vessasta ku ekan tai toisenkaan kerran tuntuu siltä että ei enää tulis mitn. kyllä voi tulla! onneks ite jäin istumaan hetkeks pöntölle, muuten ois ollu lattiat siinä itessään.
multa ei taidettu ees kysyä haluanko sitä, sanottiin vaan et nyt vois olla aika laittaa se. ja ei sattunu , tunnet kyllä kun olo on että pitäis jo olla vessassa :D ainakin ton ihan perusveden kanssa ei tarttenu jäädä ootteleen vaan hihkasta vaan hoitsulle et nyt tulee ja juokset vessaan. vessassa ku oot niin tavaraa tulee ku pahas vatsataudis mut ilman niitä huonoja oloja ja vatsakipuja ja vaan peräpäästä - kikkare
En ottanu ruiskeita, siinä vauvaa pakertaessa tuli pari kikkaraa mut se nyt on niin luonnollista ettei paljon hetkauttanu. Lehmiä olen poi'ittanu vuosian varrella pari sataa ja aina niiltä kakkaa sieltä tulee kun vasikka painaa ulospäin. Nykyään ollaan niin vieraantuneita kaikesta normaalista elämän menosta, syntymä ja kuolema tapahtuu jossain piilossa ja sit kauhistellaan jotain kikkaroita..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2241576- 291413
Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊611279Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!711259- 781204
Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?761189Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1031173- 54998
Lesken uusi
Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans18972Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per177865